Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

преди 3 часа, akair каза:

Сега пасажерите на Катай ще почнат да хвърлят монети в двигателя преди всеки полет, за да не им се случват такива страшни неща...

Това за тях си е древна традиция. Те още от VI в. хвърлят стотинки в двигателите на самолетите, така че не виждам какво им се удивлявате.

  • Смея се 10
Връзка към коментар

Между другото, аз такива случки си ги приемам за бонус преживяване особено ако успееш да ги заснемеш, което ми напомня за един полет на Turksih над Анталия по време на буря, при която си имаше прилична турболенция и хората издаваха всякакви интересни сами по себе си звуци, а на мен най-големият ми проблем беше приличния асортимент от чаши, които руснакът до мен беше насъбрал и това да не ме полее с тях... :rolleyes:

 

Беше някъде около тези събития...

 

 

  • Харесвам 1
  • Шок 3
Връзка към коментар
преди 9 часа, Adventurer каза:

Cathay Pacific A333 от Hong Kong за Shanghai имал близка среща със светкавица по време на гръмотевична буря.

 

cathay-pacific-cx360-featured-960x540.jp 

 

cx360-cathay-hk-shanghai-01.jpg

 

 

https://coconuts.co/hongkong/news/cathay-pacific-plane-struck-by-lightning-during-saturdays-fatal-thunderstorm-video/

 

Това е било предположението на пилота, но при огледа на земята не са открити никакви други щети, каквито градушката би причинила, затова и обяснението на авиокомпанията е друго.

 

 

Честно казано съм бил в самолет, който каца насред брутална гръмотевична буря (единственият случай, в който ме е било страх за безопасността ми докато летя) и ни удари поне една гръмотевица (смятам, че са повече, ама да не се надценявам). Честно казано това го разбрах единствено понеже имах подобен изглед като този от клипа. После нямах време да огледам самолета (слизането с автобус насред потоп е доста интересно занимание), но не мисля, че имаше каквито и да е последствия за самолета. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Товарищ Антонов 26 реещ се за Asia Airways се местил от Djibouti до Khartoum с пет души на борда, когато свършило горивото и се плеснал по корем, екипажът е невредим, ламарините ще трябва да се поизчукат. 

 

Asia-Airways-Antonov-AN-26-Runs-out-of-F 

  • Харесвам 11
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 7 часа, Adventurer каза:

Товарищ Антонов 26 реещ се за Asia Airways се местил от Djibouti до Khartoum с пет души на борда, когато свършило горивото и се плеснал по корем, екипажът е невредим, ламарините ще трябва да се поизчукат. 

 

Asia-Airways-Antonov-AN-26-Runs-out-of-F 

На товарищ Антонов да не му се случи случка:

 

 

  • Харесвам 1
  • Смея се 8
Връзка към коментар
8 minutes ago, akair said:

2 самолета се разминават на 300 фута един от друг край летището в Буенос Айрес. Комуникацията с РВД-то е нелицеприятна:

Има все пак определен професионализъм в комуникацията. Дори когато се обиждат и псуват, го правят премерено и без излишни емоции 🙂 Добре е все пак, че пъниците не са чули този разговор 🙂 Мислиме си, че ни возят и управляват някакви ултра професионалисти, но в крайна сметка и те са хора, които грешат...

 

Скоро четох някъде, че компютрите на РВД в Европа автоматично ще изчисляват всякакви потенциално опасни ситуации, като така намалят до нула възможността от човешки грешки...

Връзка към коментар

Преди наколко дни сънувах как самолета, на който летя - нямам идея откъде и закъде - изгаси вътрешните светлини, направи горен лупинг и... се събудих.  Леле, какво ужасно усещане беше! 😞 

Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

На летище Шереметево самолет Сухой суперджет на Аерофлот се е запалил по време на кацане. Според първите информации всички 78 пътници са живи, но 5 души са пострадали

 

 

  • Шок 1
Връзка към коментар

 

Според ТАСС има  13 човека загинали :sad:
 

Цитат

Пожар при аварийной посадке самолета в аэропорту Шереметьево. Онлайн

Согласно последним данным, в результате ЧП погибли 13 человек

 

 

 

 

 

Редактирано от Фичо
  • Шок 1
Връзка към коментар

05 May 2019

Aeroflot confirms engine fire on flight SU1492 Moscow-Murmansk

5 May 2019, Moscow – Aeroflot confirms that flight SU1492 from Moscow to Murmansk suffered an engine fire upon landing after being forced to return to Sheremetyevo International Airport due to technical reasons. The fire has been extinguished. Medical assistance is being provided to those injured in the incident. Passengers left the aircraft via the emergency exits.

An investigation has been launched into the incident, and Aeroflot has activated its crisis response team.

https://www.aeroflot.ru/ru-en/news/61323?fbclid=IwAR08nN7iHYb8Bsjfsy1K-5cTp5lvvi92LWwXZby7mMAKLXO2uKv7a6tT8aY

 

59788481_2605723679437671_49507487240966

Връзка към коментар

До колкото виждам е направил излишен допълнителен втори кръг, на косъм и секунди са се разминали останалите - уникално.

По принцип самолетите не би трябало да се запалват от мълнии нали ?!

sshot-28.jpg

Редактирано от vinidj
Връзка към коментар
7 hours ago, vinidj said:

До колкото виждам е направил излишен допълнителен втори кръг, на косъм и секунди са се разминали останалите - уникално.

По принцип самолетите не би трябало да се запалват от мълнии нали ?!

sshot-28.jpg

Не знам дали е бил "излишен" този втори кръг, но в лайнърса пишеше, че кулата е загубила връзка със самолета малко след излитане. Пилотите са кацнали без никаква навигация  и е цяло чудо, че не са сблъскали с друг самолет.

И по принцип самолетите не би следвало да се запалват от мълнии 🙂

Интересното е, че преди 1 или 2 седмици имаше статия, че всъщност двигателите на SSJ са му най-слабото място. А те са съвместна разработка със Снекма (Safran Aircraft Engines.

Връзка към коментар

За съжаление последните данни са за 40+ жертви. Като една от сериозните причини за броя жертви се сочи, че пътниците са се забавили с евакуацията, защото са се опитвали да си вземат багажа с тях.

Изводът е, че когато стюардесите обявяват инструкциите за евакуция, те са сериозни оставянето на  багажите на борда.

Връзка към коментар
1 hour ago, akair said:

За съжаление последните данни са за 40+ жертви. Като една от сериозните причини за броя жертви се сочи, че пътниците са се забавили с евакуацията, защото са се опитвали да си вземат багажа с тях.

Изводът е, че когато стюардесите обявяват инструкциите за евакуция, те са сериозни оставянето на  багажите на борда.

В такава ситуация не винаги е възможно човек да реагира рационално...Някои хора дори са снимали с телефона по време на кацане...

 

 

  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Да потвърждават се най-неприятните новини по случая.

Опитват се да скрият, но двигателите май са се запалили във въздуха, после един може би излишен кръг(зависи каква е била видимостта) и накрая прекалено много жертви и бавно евакуиране с неспазване на инструкциите - хората най-вероятно са се задушили от дима.Добре поне, че самолета е останал цял при приземяване, а не се е разпаднал сред толкова много пламъци.

Редактирано от vinidj
Връзка към коментар

Наскоро коментирахме в друга тема оразмеряването на възли и елементи - имаше данни, че самолетът е кацнал с маса около 43 тона при максимално разрешено тегло на кацане от 41 тона - цяло чудо е, че изобщо е кацнал.

34 minutes ago, Topfly said:

В такава ситуация не винаги е възможно човек да реагира рационално...Някои хора дори са снимали с телефона по време на кацане...

Предполагам затова ние, пасажерите, имаме стюардеси и стюарди, които да се грижат за нашата безопасност и имат нелеката задача да ни връщат към рационалното мислене в особени ситуации 🙂 Що се отнася до снимането с телефон - това е обясним феномен. Мнозина се радваха на видеото от кацането на 767 на ЛОТ по корем и видеото от борда - друго по своя вид аварийно кацане. А в тази ситуация явно има скептицизъм към снимащия с телефон. Две еднакви в своята основа ситуации, а толкова различни реакции... 🙂

  • Харесвам 2
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Снимането с телефон, докато самолетът е още в движение - както и да е, обаче да си взимаш багажа при аварийна евакуация и то на горящ самолет ..., това вече ....:dash1:

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
Преди 1 час, akair каза:

Що се отнася до снимането с телефон - това е обясним феномен. Мнозина се радваха на видеото от кацането на 767 на ЛОТ по корем и видеото от борда - друго по своя вид аварийно кацане. А в тази ситуация явно има скептицизъм към снимащия с телефон. Две еднакви в своята основа ситуации, а толкова различни реакции... 🙂

Когато има жертви ситуацията коренно се променя.Може аз да имам несъвместими с времето,в което живеем разбирания,но приемам за форма на идиотизъм заснемането на какъвто и да било род трагични инциденти.В кризисна ситуация,в която цялото ти същество трябва да е ориентирано да спасиш собственият си живот,живота на близките си и не на последно място,този на дори непознатите  около теб,да извадиш телефон и да започнеш да снимаш,докато всички пищят от ужас,с идеята да се похвалиш,че си бил толкова близо до трагедията......не знам.В случая всяка секунда е коствала човешки живот.Ок,да приемем,че си се правил на оператор,като не си очаквал да загинат хора,но ми се губи чисто моралната страна да пуснеш това клипче,след като вече ти е известен размера на трагедията.

Редактирано от Мари Николова
  • Харесвам 13
  • Браво 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.