Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

9 minutes ago, macf1an said:

Тук има доста клипове от инцидента:

https://twitter.com/bazabazon

 

Излиза, че се запалва при кацането, което донякъде обяснява липсата на  наземна подготовка за аварийно кацане ...

Явно нещо друго е направила мълнията, за да каца с такава скорост ??

 

Връзка към коментар
Преди 1 час, Мари Николова каза:

Когато има жертви ситуацията коренно се променя.Може аз да имам несъвместими с времето,в което живеем разбирания,но приемам за форма на идиотизъм заснемането на какъвто и да било род трагични инциденти.В кризисна ситуация,в която цялото ти същество трябва да е ориентирано да спасиш собственият си живот,живота на близките си и не на последно място,този на дори непознатите  около теб,да извадиш телефон и да започнеш да снимаш,докато всички пищят от ужас,с идеята да се похвалиш,че си бил толкова близо до трагедията......не знам.В случая всяка секунда е коствала човешки живот.Ок,да приемем,че си се правил на оператор,като не си очаквал да загинат хора,но ми се губи чисто моралната страна да пуснеш това клипче,след като вече ти е известен размера на трагедията.

По принцип те подкрепям. Има обаче ситуации, където всеки един видеоматериал би могъл да се окаже от полза за разследването. Разбира се, не оправдавам в никакъв случай да се пуска такъв материал в мрежата, преди да е представен на съответните институции. Но светът много се промени и за някои хора снимането и споделянето сякаш са се превърнали в условен рефлекс, който взима превес дори тогава, когато трябва да ти се включат много по-важни защити за собствената безопасност.

Различните хора реагират по различен начин. Повечето от тях не са обучени да оказват първа помощ, нито как да действат евакуационни ситуации (което пък е повод за ддискусия със съвсем друг характер). Сега, ако член на екипажа заснеме нещо в кризисната ситуация, това вече е непростимо, защото тези хора трябва да реагират, спасявайки останалите. За багажа, пак - всеки реагира първосигнално. Това не е и кола, където за всекиго има врата да излезе; тук се получава яко сбутване към изходите. Виждал съм и ситуация с горящ влак, където пътниците не осъзнаваха, че багажът не струва нищо в сравнение с живота им. А във влак обичайно има много по-малко служители, които да се погрижат с адекватно поветение и съвети.

Вчера случайно попаднахме на автомобилна катастрофа. Жестока - с жертви. Моментално обърнахме колата и скочихме да помогнем с каквото можем. Не съм и помислял да взема телефон със себе си - смятах, че само щеше да ми пречи, докато вадим пострадалите от колите, оказваме първа помощ и ги товарим на носилките. Но повечето хора (а имаше много) не знаеха как да действат и това е напълно разбираемо. Не всеки е лекар, не всеки е преминал през курс за оказване на първа помощ. Не видях тогава някой да снима с телефони, ама знам ли... Съпругата ми впоследствие си направи едно клипче, в което си изплака болката, но това беше след повече от час и на доста километри от мястото на катастрофата. И тя е от "споделящите" хора, с това си вади хляба. И телефонът е навсякъде с нея. В случая, обаче, тя беше достатъчно съобразителна да ползва фенерчето на телефона, за да провери дали един от най-тежко пострадалите има зеничен рефлекс (тоест, дали си струва изобщо да се оказва първа помощ или вече човекът е изпаднал в биологична смърт). А това на мене не ми дойде наум, когато тръгнах без телефон. Та има полза от телефоните в кризисни ситуации, ако се ползват адекватно.

П.П. Извинявам се, ако се поотплеснах извън темата 😕 

 

Редактирано от master_of_germs
  • Харесвам 16
  • Браво 3
Връзка към коментар
преди 24 минути , georgebg каза:

Излиза, че се запалва при кацането, което донякъде обяснява липсата на  наземна подготовка за аварийно кацане ...

Явно нещо друго е направила мълнията, за да каца с такава скорост ??

 

Не знам дали при аварийно кацане пожарните не са задължителни. Все пак е аварийно по технически причини. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 4 часа, logist13 каза:

на клипчето от Topfly се вижда как се мъкнат и багажи, пълно безумие в такава ситуация.

Това е абсолютно нечовешко, особено ако се окажат верни слуховете, че евакуацията се е забавила отчасти и заради хората, които са си взимали багажите.... 

Може би малко офф-топик, обаче предвид пълната липса на здрав разум у някои пътници може би трябва да се въведе някаква система на блокиране на багажните отделения от пилота при излитане и кацане, както и в такива аварийни ситуации. Ако багажното е заключено, когато светят лампите за коланите, например, може би ентусиастите ще престанат да наскачват при първото докосване на колелата върху пистата (и да си търсят багажа, забавяйки евакуацията, докато самолетът гори...)

  • Харесвам 7
  • Браво 1
Връзка към коментар

Не прочетох нищо за пилотите, явно са живи и това ще улесни много разследването. Всъщност сега разбирам за случая и нищо не съм чел и гледал до момента.

Не мога да разбера и аз защо не чакат пожарни на пистата при аварийно кацане на главното цяла Русия летище. Колко време след излитането се случва това?

П. П. Сега видях по разни руски новинарски видеа, че са минали 28 минути от излитането до аварийното кацане и е имало два такива опита за такова, като първият не е успял (това предполагам обяснява втория кръг). Някакъв руски пилот гледайки видеата от кацането коментира, че е имало пожар в двигателя и преди кацането, но при твърдото кацане и "подскоците" (по жаргона на руските пилоти - козел) заден колесник (или и двата задни) е пробил резервоар за гориво и това е била причината пожара просто да избухне изведнъж силно. Коментират и, че от удара на мълнията е имало повреди по електро-оборудването, съответно и авиониките, което е спряло също така и комуникацията с кулата.

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 25 минути , Zaro каза:

Не знам дали при аварийно кацане пожарните не са задължителни. Все пак е аварийно по технически причини.  

Доколкото прочетох са загубили/нямали комуникация с кулата. Все още не съм видял интервю с пилоти /екипаж за да има по-голяма яснота каква е била ситуацията на борда преди кацане.

Връзка към коментар
преди 6 минути , Климент каза:

Доколкото прочетох са загубили/нямали комуникация с кулата. Все още не съм видял интервю с пилоти /екипаж за да има по-голяма яснота каква е била ситуацията на борда преди кацане.

Ами само по себе си това би трябвало да е знак за сериозен проблем.

При кацането на ЛОТ преди години цялата писта беше в пяна, което предотврати сериозен инцидент.

Редактирано от Zaro
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Кратко интервю по телефона с Денис Евдокимов - един от пилотите на авариралия самолет (минута 02:30 от видеото). Казва, че пожара е започнал след кацането. От мълнията са изгубили връзка и автоматика и са минали на ръчно пилотиране на "минимален (авариен) режим". После връзката се била възстановила. Чудя се в такива случаи дали не може да се избере някой от диспечерите по обикновен мобилен телефон ако предварително има предвидени такива телефонни номера, които няма да дават заето или нещо от сорта на "Виваком (какъвто е там оператора) ще предаде на абоната за обаждането ви"  🙂 
 


 

 

Редактирано от FlyTraveler
Връзка към коментар

Винаги съм се чудил как седят нещата със защитата от мълнии на съвременните самолети. Ясно е, че няма как да има типичната заземка, но няма ли вариант за автономна такава поне на основните уреди, която да извежда електричеството някъде където и да увреди нещо да не е фатално? Не ми се вярва да се разчита единствено да се избягват лошите климатични условия, защото дори и при много слаба буря, в която има разрешение да се лети шанс за поражение е доста възможен. Доста запознати хора виждам, че пишат и ще ми е интересно някой да разясни.

Редактирано от g.canov
Връзка към коментар
преди 2 минути , g.canov каза:

Винаги съм се чудил как седят нещата със защитата от мълнии на съвременните самолети. Ясно е, че няма как да има типичната заземка, но няма ли вариант за автономна такава поне на основните уреди, която да извежда електричеството някъде където и да увреди нещо да не е фатално? Не ми се вярва да се разчита единствено да се избягват лошите климатични условия, защото дори и при много слаба буря, в която има разрешение да се лети шанс за поражение е доста възможен.

Мълниите са си ежедневие за самолетите и няма никакви проблеми, чувал съм че на един пилот в Бг Ер прякорът му бил Зевса, че редовно го удряли гръмотевици 🙂 Корпуса на самолета работи като фарадеев кафез и мълнията си влиза и излиза през него без да прави контакт с електрониките...или поне така е на теория, какво се е случило в този случай за да не сработи теорията още не знаем.

 

http://www.bbc.com/future/story/20161004-why-lightning-strikes-dont-harm-the-planes-we-fly-in

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Може би нещо по тази линия..

Цитат

Фарадеевият кафез може да защити само от електрични полета, магнитните все още могат да проникнат. Но ако клетката блокира променливо електическо поле, магнитно поле няма да се генерира.

Връзка към коментар
преди 3 часа, Zaro каза:

Ами само по себе си това би трябвало да е знак за сериозен проблем.

При кацането на ЛОТ преди години цялата писта беше в пяна, което предотврати сериозен инцидент.

При катастрофата на ЛОТ, до колкото знам е било dump-нато горивото преди кацане, тук явно въобще не са имали време за реакция... ☹️

Редактирано от denis_a
Връзка към коментар

ЛОТ не катастрофира, а кацна аварийно - по корем. И то след полет от САЩ - то горивото просто е било изразходвано - не се е налагало да го дъмпват. SSJ май няма и система за дъпмване - дори и да са искали, надали е било възможно.

9 minutes ago, georgebg said:

На теория е точно така, но по време на това полетче миналата година, когато ми се зави свят от въртенето на самолета, не знам с каква скорост правеше завоите над Провадия, но на една дама до мен, на достолепна възраст (и телефона и беше май на такава 😉 ) телефона и постоянно звънеше и обясняваше как се въртим и не се знае кога ще кацнем ... е от време на време се губеше и нейната връзка, за да съм все пак обективен ....

Вероятно си има обяснение, но ефакт, че не беше и до прозореца - аз бях там естествено 🙂 

image.png.53c2453f12de275b70bb30f30bfe2425.png

Отразен сигнал сигурно има, но не е добра идея да разчитаме на него, особено в аварийни ситуации 🙂

  • Шок 1
Връзка към коментар
преди 5 часа, vinidj каза:

Изводът клони, че Сухой може да се запали по време на мълния, да видим дали ще приземят сега целия флот както Боинга 737Макс.

Къде да ги спират имат произведени стотина самолета, които летят 90% в Азия.

Връзка към коментар
52 minutes ago, akair said:

ЛОТ не катастрофира, а кацна аварийно - по корем. И то след полет от САЩ - то горивото просто е било изразходвано - не се е налагало да го дъмпват. SSJ май няма и система за дъпмване - дори и да са искали, надали е било възможно.

Отразен сигнал сигурно има, но не е добра идея да разчитаме на него, особено в аварийни ситуации 🙂

То не е въпрос и да разчитаме на такива връзки, след като няма процедура при такива ситуации, и изобщо не е възможно да се губи време в такива опити - представям си каква е била цялата обстановка и напрежението ...

 

От последното, което чета, се оказва че са имали някаква,често прекъсваща, комуникация с диспечер, който ги e насочил за приземяване, грешката на капитана е че се е съгласил и каца претоварен с цялото гориво, коментират, че няма самолет, който да издържи на подобно кацане, особено след първия опит за кацане и контакт с пистата, вече просто си е паднал, заради намалялата скорост и нищо не е могло да се направи вече....

Редактирано от Гост 23*6
Връзка към коментар
6 hours ago, vinidj said:

Изводът клони, че Сухой може да се запали по време на мълния, да видим дали ще приземят сега целия флот както Боинга 737Макс.

Сутринта четох някъде, е за сега нямат намерение да приземяват флота 😞 С този самолет има проблеми от както го създадоха. На хартия не е лош самолет, но на практика изпълнението е доста проблематично...Няколко авиокомпании го пробваха и след това се отказваха от него...

Връзка към коментар
преди 48 минути , georgebg каза:

От последното, което чета, се оказва че са имали някаква,често прекъсваща, комуникация с диспечер, който ги e насочил за приземяване, грешката на капитана е че се е съгласил и каца претоварен с цялото гориво, коментират, че няма самолет, който да издържи на подобно кацане, особено след първия опит за кацане и контакт с пистата, вече просто си е паднал, заради намалялата скорост и нищо не е могло да се направи вече....

Не всички самолети имат fuel dump система, тези които нямат или са предвидени да могат да кацнат пълни, макар и с риск след това самолетът да не може да се използва или трябва да повъртят повечко време. 

 

преди 4 минути , Topfly каза:

Сутринта четох някъде, е за сега нямат намерение да приземяват флота 😞 С този самолет има проблеми от както го създадоха. На хартия не е лош самолет, но на практика изпълнението е доста проблематично...Няколко авиокомпании го пробваха и след това се отказваха от него...

Е ти шегуваш ли се, как ще приземят целия флот без да няма никаква дори бледа яснота какъв е проблема. Нали ако се приземявяше тип самолет при всеки инцидент, нямаше да има самолет в небето в момента. Проблемът може да е пилотска грешка, може да е грешка в поддръжката, може да е хиляди неща несъврзани с дизайна на самата машина. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Един струва ми се трезв и спокоен коментар, на базата на известното досега, от руски журналист в авиационната област. 
 

 

Най-кратко казано, вероятно се е случило следното - по някаква причина (може би мълния) са отказали някои електронни системи на самолета и пилоттие са минали на директен режим на управление (или както е там точният термин) и са решили да се върнат и да кацната на Шереметиево.  
При приземяването самолетът е бил доста тежък поради наличното в резервоарите гориво и кацането е било доста твърдо с два-три подскока, като при втория подскок са се счупили основните колесници и може би са пробили горивните резервоари при което възниква и пожарът.  Пожарни коли не са чакали на място, защото самолетът не се е запалил във въздуха, каквито предположения имаше, а чак при кацането.  (Не знам какви са точно процедурите, но все пак при аварийно кацане, не се ли пращат пожарните натам, за всеки случай? ) 
 

В случай, че нещата са се развили в общи линии така, единственият въпрос е защо пилотите са взели решение да кацат с претоварен самолет, вместо да кръжат за изразходване на гориво (в случай, че този самолет няма система за източване на гориво във въздуха) ? 

Като четох коментарите по руските авиофоруми, попаднах на мнение, което ме накара да се замисля - ставаше дума не е ли по-добре вместо спасителните жилетки, които биха спасили живот в много редки случаи (не знам дали има статистика наистина колко живота са спасили тези жилетки) да се поставят в самолетите някакви системи, така че пътниците да могат да дишат поне  няколко минути в задимена среда (например някакви автономни маски с флакони с кислородна смес) , защото при такива пожари хора загиват най-вече поради задушаване...

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
41 minutes ago, Фичо said:

В случай, че нещата са се развили в общи линии така, единственият въпрос е защо пилотите са взели решение да кацат с претоварен самолет, вместо да кръжат за изразходване на гориво (в случай, че този самолет няма система за източване на гориво във въздуха) ? 

 

Най-важният въпрос е как изобщо мълния може да повреди самолет, след като самолетите са конструирани така, че да няма такъв проблем, а и еждневно десетки или стотици мълнии удрят самолети без проблем по света?

 

 

Връзка към коментар

Според Руската следствена комисия лошите метеорологични условия, неизправност в реактивните двигатели и лошите професионални умения на замесените в инцидента са сред основните версии за причината за трагедията.

https://trafficnews.bg/sviat/22-godishen-styuard-zhertva-zhivota-si-da-spasi-patnitsite2-141125/?fbclid=IwAR20a7Eh8vL2hqjUqxRbb0k0OijoqexJ-ONWhXLJtFAJB_DXBnh17b_XI7M

 

Връзка към коментар
Преди 1 час, Фичо каза:

Като четох коментарите по руските авиофоруми, попаднах на мнение, което ме накара да се замисля - ставаше дума не е ли по-добре вместо спасителните жилетки, които биха спасили живот в много редки случаи (не знам дали има статистика наистина колко живота са спасили тези жилетки) да се поставят в самолетите някакви системи, така че пътниците да могат да дишат поне  няколко минути в задимена среда (например някакви автономни маски с флакони с кислородна смес) , защото при такива пожари хора загиват най-вече поради задушаване...

Маските, които падат в случай на разхерметизиране не са ли точно това?

Връзка към коментар

“Основните версии“ почват да се разширяват до почти всички възможни версии:

 

МОСКВА, 6 мая — РИА Новости. Следователи рассматривают несколько версий произошедшего в аэропорту Шереметьево, сообщила официальный представитель СК Светлана Петренко.
Среди основных — недостаточная квалификация пилотов, диспетчеров и лиц, проводивших технический осмотр борта; неисправность воздушного судна; неблагоприятные метеоусловия.
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.