akair Публикувано: 30 май, 2019 Сподели Публикувано: 30 май, 2019 Този самолет има система за изхвърляне на гориво и пилотите точно това са направили. Почти (ако не) всичкото гориво се изпарява и (почти) нищо не достига до земята. 38 minutes ago, Фичо said: Ясно е, че в такива случаи приорет е сигурността на пътниците, просто се чудех дали има някакви правила (или поне препоръки) как да се извършва, или просто се концентрират над управлението на самолета в аварийна ситуация и изсипват където дойде ... Служителите, които отговарят за контрола на въздушното движение в съответното въздушно пространство, дават коридор/място на авариралия самолет да се върти, докато изхвърли горивото и после каца на предпочитаното от пилотите летище. 5 Връзка към коментар
akair Публикувано: 31 май, 2019 Сподели Публикувано: 31 май, 2019 Самолет Боинг 747-400, регистрация D-ABVU, е изпълнявал редовен полет ЛХ426 от Франкфурт до Филаделфия вчера. На кацане на летището във Филаделфия наблюдатели са забелязали, че е изпаднал елемент от 1-ви двигател. Обратният полет е ЛХ427 е отменен. Самолетът е издърпан на една от площадките за деайсинг и чака механици, които да го ремонтират 3 Връзка към коментар
akair Публикувано: 2 юни, 2019 Сподели Публикувано: 2 юни, 2019 Времето лети. Днес се навършват 10 години от инцидента с полет AF447, който падна в Атлантика на път от Рио за Париж https://www.theguardian.com/world/2019/may/30/unseen-footage-of-underwater-air-france-af447-search-to-air-10-years-after-crash Връзка към коментар
akair Публикувано: 3 юни, 2019 Сподели Публикувано: 3 юни, 2019 Федералната авиационна администрация ще направи инспекция на 133 от последните построени 737NG поради възникнали опасения за начина, по който са произведени части за крилото на самолетите. Юнайтед, Америкън и Норуиджиън са потвърдили, че не притежават от засегнатите екземпляри. Саутуест са потвърдили, че очакват инструкции от ФАА и Боинг, както и че ще сътрудничат напълно на властите. Ryanair не са отговорили към момента https://thepointsguy.com/news/737ng-inspections-affect-summer-travel/ 1 Връзка към коментар
akair Публикувано: 12 юни, 2019 Сподели Публикувано: 12 юни, 2019 Софтуерен ъпдейт на GPS приемниците на Колинс Аероспейс е довел до сериозни проблеми със самолетния трафик в САЩ: Quote On June 9, 2019, Collins Aerospace received reports that certain GPS and GLU models were not acquiring GPS constellations after power up. The impacted units known at this time are the: GPS-4000S (P/N 822-2189-100) and GLU-2100 (P/N 822-2532-100). The following aircraft may be equipped with the GPS-4000S - P/N 822-2189-100. Please check your configuration to confirm: · Bombardier Challenger 300 · Bombardier Challenger 350 · Bombardier Challenger 604 · Bombardier Challenger 650 · Bombardier Global 5000 Vision · Bombardier Global 6000 · Embraer Legacy 450 · Embraer Legacy 500 · Gulfstream G150 · Gulfstream G280 · Textron CJ3 · Textron Hawker 800XP Other models with the GPS-4000S - P/N 822-2189-100 will also be impacted. The root cause is a software design error that misinterprets GPS time updates. A "leap second" event occurs once every 2.5 years within the US Government GPS satellite almanac update. Our GPS-4000S (P/N 822-2189-100) and GLU-2100 (P/N 822-2532-100) software's timing calculations have reacted to this leap second by not tracking satellites upon power-up and subsequently failing. A regularly scheduled almanac update with this “leap second” was distributed by the US Government on 0:00GMT Sunday June 9, 2019 and the failures began to occur after this event. Please contact your OEM and regulatory authority to obtain an MEL or MEL extension if possible. If you have not powered up your units, leave them off until after June 16, 2019 00:15Z The next scheduled update by the US Government to the GPS constellation is set for next Sunday June 16 00:00Z. We do not believe this update will include time information which triggers this error, however we are testing for impact of this almanac update. Best Regards, Liz Cornell | Dealer/Member Services Support | Avionics COLLINS AEROSPACE 400 Collins Road, Cedar Rapids, IA 52498 U.S.A Връзка към коментар
chandni Публикувано: 12 юни, 2019 Сподели Публикувано: 12 юни, 2019 Немските власти са отказали на 737 МAX 8 на Norwegian, прибиращ се от Малага в базата в Стокхолм, да бъде допуснат във въздушното им пространство и е трябвало да бъде приземен във Франция. https://www.airlive.net/breaking-a-norwegian-boeing-737max-was-forced-to-land-in-france-after-german-authorities-denied-entry-into-their-airspace/ 1 2 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 15 юни, 2019 Сподели Публикувано: 15 юни, 2019 Според основната версия за инцидента причината е в недостатъчна квалификация на пилотите, диспечерите и техническите лица, а също и неизправност на самолета и метеорологичните условия. Публикуваха предварителния доклад за катастрофата на летище Шереметиево https://news.bg/world/publikuvaha-predvaritelniya-doklad-za-katastrofata-na-letishte-sheremetievo.html Интерпретацията на доклада на други източници е, че без полотска грешка инцидентът е можел да завърши без човешки жертви.. 1 2 Връзка към коментар
FlyTraveler Публикувано: 15 юни, 2019 Сподели Публикувано: 15 юни, 2019 На 30.05.2019 г. в 14:20, akair каза: Самолет А340 на а/к Еделвайс, регистрация HB-JMG, е изпълнявал вчера редовен полет WK90 от Цюрих дo Буенос Айрес. Малко след излитане се е появила механична повреда и пилотите са изключили 4-ти двигател. Самолетът е направил обиколка над южната част на Франция и е кацнал в Женева, следван от автомобили на пожарната и медицински автомобили. Малко по-късно се е върнал в Цюрих на 3 двигателя: Колко успокояващо звучи, че са изключили 4-ти двигател (остават още 3)... Скоро никъде няма да имат такъв лукс пилотите. Връзка към коментар
Фил Публикувано: 15 юни, 2019 Сподели Публикувано: 15 юни, 2019 преди 3 минути , FlyTraveler каза: Скоро никъде няма да имат такъв лукс пилотите. Уви! Е, няма да е чак толкова скоро, ама натам отиват нещата. Връзка към коментар
Гост Публикувано: 15 юни, 2019 Сподели Публикувано: 15 юни, 2019 преди 11 минути , FlyTraveler каза: Колко успокояващо звучи, че са изключили 4-ти двигател (остават още 3)... Скоро никъде няма да имат такъв лукс пилотите. И аз си го помислих... Връзка към коментар
juriwaro Публикувано: 15 юни, 2019 Сподели Публикувано: 15 юни, 2019 EK127 минава като писано яйце над прозорците ми. Гледам го всеки ден с умиление, възхита и преклон... Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 15 юни, 2019 Сподели Публикувано: 15 юни, 2019 6 hours ago, FlyTraveler said: Колко успокояващо звучи, че са изключили 4-ти двигател (остават още 3)... Скоро никъде няма да имат такъв лукс пилотите. Успокояващатото, че въпреки намаляването на броя на двигателите на самолетите, надежността расте, а в крайна сметка за пътниците, пилотите и авиокомпаниите това е най-важното! Връзка към коментар
akair Публикувано: 15 юни, 2019 Сподели Публикувано: 15 юни, 2019 7 hours ago, FlyTraveler said: Колко успокояващо звучи, че са изключили 4-ти двигател (остават още 3)... Скоро никъде няма да имат такъв лукс пилотите. Те бая неща и на 1 двигател могат да ги правят, но не е това идеята :) 3 Връзка към коментар
Goal & Boss Публикувано: 15 юни, 2019 Сподели Публикувано: 15 юни, 2019 Преди 1 час, Topfly каза: Успокояващатото, че въпреки намаляването на броя на двигателите на самолетите, надежността расте, а в крайна сметка за пътниците, пилотите и авиокомпаниите това е най-важното! Много яка графика! Според нея когаго започнат да правят самолетите с по един двигател, всички пътници ще станем безсмъртни! 6 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 15 юни, 2019 Сподели Публикувано: 15 юни, 2019 Аз лично не се сещам за инцидент с жертви, който да е причинен от два прекъснали двигателя и би бил предотвратен от повече. Може и да има такъв, не ги знам наизуст, но и да има едва ли ще е доказателство за някаква тенденция че двата двигателя са по-опасни. Самолетът се справя много добре и с един двигател, особено като е набрал височина, а проблеми афектиращи повече от един двигател обикновено са глобални и най-вероятно биха афектирали и четирите (инцидента с BA над вулкана). 5 Връзка към коментар
Фил Публикувано: 15 юни, 2019 Сподели Публикувано: 15 юни, 2019 преди 51 минути , akair каза: Те бая неща и на 1 двигател могат да ги правят, но не е това идеята 🙂 А някои даже и с 0 двигатели успяват да направят каквото трябва ( Air Transat Flight 236 ) А понякога и наличие на 4 двигателя не е достатъчно и се налага капитанът да каже нещо от сорта: ”Ladies and gentlemen, this is your captain speaking. We have a small problem. All four engines have stopped. We are doing our damnedest to get them going again. I trust you are not in too much distress.” 3 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 15 юни, 2019 Сподели Публикувано: 15 юни, 2019 38 minutes ago, Goal & Boss said: Много яка графика! Според нея когаго започнат да правят самолетите с по един двигател, всички пътници ще станем безсмъртни! Не е невъзможно да се направи технология при която смътността да е де факто нулева.. При влаковете има такива примери: "Japan’s Shinkansen high-speed rail network opened for business on 1 October 1964. Since then the system has carried nearly 7 billion passengers without a single fatality due to collision. The only derailment occurred on 23 October 2004 during the Chuetsu Earthquake, but despite eight out of ten cars leaving the track there were no casualties. " https://www.guinnessworldrecords.com/world-records/safest-high-speed-rail-network 1 Връзка към коментар
Goal & Boss Публикувано: 15 юни, 2019 Сподели Публикувано: 15 юни, 2019 В момента, Topfly каза: Не е невъзможно да се направи технология при която смътността да е де факто нулева.. При влаковете има такива примери: "Japan’s Shinkansen high-speed rail network opened for business on 1 October 1964. Since then the system has carried nearly 7 billion passengers without a single fatality due to collision. The only derailment occurred on 23 October 2004 during the Chuetsu Earthquake, but despite eight out of ten cars leaving the track there were no casualties. " https://www.guinnessworldrecords.com/world-records/safest-high-speed-rail-network Е, все пак да сравняваш световната авиация с локални железници... И параметрите, и мащабите са различни. Аз продължавам да си мисля за графиката, дето си дал. Ако инженерите някак успеят да измислят самолет с 0 двигателя, нищо чудно в авиацията да се получи положителен естествен прираст, тоест раждаемостта в самолетите да изпревари смъртността...която, както знаем, ще е 0 1 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 15 юни, 2019 Сподели Публикувано: 15 юни, 2019 25 minutes ago, Goal & Boss said: Е, все пак да сравняваш световната авиация с локални железници... И параметрите, и мащабите са различни. Аз продължавам да си мисля за графиката, дето си дал. Ако инженерите някак успеят да измислят самолет с 0 двигателя, нищо чудно в авиацията да се получи положителен естествен прираст, тоест раждаемостта в самолетите да изпревари смъртността...която, както знаем, ще е 0 7 милиарда пътници за Шинкансен не го прави много по различен мащаб от световната авиация. Ако добре си спомням днешно време самолетите превозват 3,5 милиарда пътници годишно, но все още са много далече от това две години да могат да превозват пътници с нулеви фатални инциденти. На по малки пазари, като Европа обаче вече има прецеденти, години наред да няма смъртни случаи... 1 Връзка към коментар
Goal & Boss Публикувано: 15 юни, 2019 Сподели Публикувано: 15 юни, 2019 В Краснодар 738 на S7 със 175 пътници на борда при кацане е ударил пистата с опашката си и се е издигнал за втори опит за кацане. За щастие се е разминало без жертви. Естествено, опашката е поостъргана. 1 Връзка към коментар
Ilian359 Публикувано: 15 юни, 2019 Сподели Публикувано: 15 юни, 2019 преди 2 часа, Goal & Boss каза: Много яка графика! Според нея когаго започнат да правят самолетите с по един двигател, всички пътници ще станем безсмъртни! Яка, ама ще си остане с такъв наклон до 2018. Че тази година още не сме я преполовили, а инцидентите дойдоха в повечко. 1 Връзка към коментар
akair Публикувано: 15 юни, 2019 Сподели Публикувано: 15 юни, 2019 4 hours ago, Goal & Boss said: да правят самолетите с по един двигател отдавна има - Сесна Караван 3 hours ago, Goal & Boss said: измислят самолет с 0 двигателя и такива има - глайдери Още инж. мисъл не е създала самолети с негативен брой двигаетли само 🙂 1 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 16 юни, 2019 Сподели Публикувано: 16 юни, 2019 10 hours ago, akair said: Още инж. мисъл не е създала самолети с негативен брой двигаетли само 🙂 Така си мислиш ти 😉 Има самолети, които вместо да използват енергия, създават енергия, коeто де факто си е работа с негативен двигател.. Производителят на летящи вятърни ветрогенератори Makani Power става част от Google X https://www.kaldata.com/it-новини/производителят-на-летящи-вятърни-вет-79206.html 2 Връзка към коментар
akair Публикувано: 16 юни, 2019 Сподели Публикувано: 16 юни, 2019 Не знам как да коментирам тази новина. Надявам се @Goal & Boss да може да обясни какво ще стане с прираста при масовото навлизане на тези самолети. Моята спекулация е, че Mile-high club ще бъде легализиран, ако не направя задължителен 🙂 1 1 3 Връзка към коментар
akair Публикувано: 17 юни, 2019 Сподели Публикувано: 17 юни, 2019 10 души са пострадали по време на чартърн полет на българсйата а/к АЛК. https://offnews.bg/sviat/10-patnitci-v-samolet-na-balgarska-aviokompania-sa-raneni-zaradi-silna-705573.html 3 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега