Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

Този самолет има система за изхвърляне на гориво и пилотите точно това са направили. Почти (ако не) всичкото гориво се изпарява и (почти) нищо не достига до земята.

 

38 minutes ago, Фичо said:

Ясно е, че в такива случаи приорет е сигурността на пътниците, просто се чудех дали има някакви правила (или поне препоръки) как да се извършва, или просто се концентрират над управлението на самолета в аварийна ситуация и изсипват където дойде ...

Служителите, които отговарят за контрола на въздушното движение в съответното въздушно пространство, дават коридор/място на авариралия самолет да се върти, докато изхвърли горивото и после каца на предпочитаното от пилотите летище.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Самолет Боинг 747-400, регистрация D-ABVU, е изпълнявал редовен полет ЛХ426 от Франкфурт до Филаделфия вчера. На кацане на летището във Филаделфия наблюдатели са забелязали, че е изпаднал елемент от 1-ви двигател. Обратният полет е ЛХ427 е отменен. Самолетът е издърпан на една от площадките за деайсинг и чака механици, които да го ремонтират

image.png.a92273da41dcb701d6aaa2f9c5dcb071.png

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Времето  лети. Днес се навършват 10 години от инцидента с полет AF447, който падна в Атлантика на път от Рио за Париж

https://www.theguardian.com/world/2019/may/30/unseen-footage-of-underwater-air-france-af447-search-to-air-10-years-after-crash

Връзка към коментар

Федералната авиационна администрация ще направи инспекция на 133 от последните построени 737NG поради възникнали опасения за начина, по който са произведени части за крилото на самолетите. Юнайтед, Америкън и Норуиджиън са потвърдили, че не притежават от засегнатите екземпляри. Саутуест са потвърдили, че очакват инструкции от ФАА и Боинг, както и че ще сътрудничат напълно на властите. Ryanair не са отговорили към момента

https://thepointsguy.com/news/737ng-inspections-affect-summer-travel/

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Софтуерен ъпдейт на GPS приемниците на  Колинс Аероспейс е довел до сериозни проблеми със самолетния трафик в САЩ:

image.png.22007a328d729d676e403eab6be3049d.png

 

Quote

On June 9, 2019, Collins Aerospace received reports that certain GPS and GLU models were not acquiring GPS constellations after power up. The impacted units known at this time are the: GPS-4000S (P/N 822-2189-100) and GLU-2100 (P/N 822-2532-100). 

The following aircraft may be equipped with the GPS-4000S - P/N 822-2189-100. Please check your configuration to confirm:

· Bombardier Challenger 300
· Bombardier Challenger 350
· Bombardier Challenger 604
· Bombardier Challenger 650
· Bombardier Global 5000 Vision
· Bombardier Global 6000
· Embraer Legacy 450
· Embraer Legacy 500
· Gulfstream G150
· Gulfstream G280
· Textron CJ3
· Textron Hawker 800XP

Other models with the GPS-4000S - P/N 822-2189-100 will also be impacted.

The root cause is a software design error that misinterprets GPS time updates. A "leap second" event occurs once every 2.5 years within the US Government GPS satellite almanac update. Our GPS-4000S (P/N 822-2189-100) and GLU-2100 (P/N 822-2532-100) software's timing calculations have reacted to this leap second by not tracking satellites upon power-up and subsequently failing. A regularly scheduled almanac update with this “leap second” was distributed by the US Government on 0:00GMT Sunday June 9, 2019 and the failures began to occur after this event.

Please contact your OEM and regulatory authority to obtain an MEL or MEL extension if possible. If you have not powered up your units, leave them off until after June 16, 2019 00:15Z
The next scheduled update by the US Government to the GPS constellation is set for next Sunday June 16 00:00Z. We do not believe this update will include time information which triggers this error, however we are testing for impact of this almanac update.

Best Regards,

Liz Cornell | Dealer/Member Services Support | Avionics
COLLINS AEROSPACE
400 Collins Road, Cedar Rapids, IA 52498 U.S.A

 

Връзка към коментар

Немските власти са отказали на 737 МAX 8 на Norwegian, прибиращ се от Малага в базата в Стокхолм, да бъде допуснат във въздушното им пространство и е трябвало да бъде приземен във Франция.

https://www.airlive.net/breaking-a-norwegian-boeing-737max-was-forced-to-land-in-france-after-german-authorities-denied-entry-into-their-airspace/

  • Харесвам 1
  • Замислям се 2
Връзка към коментар

Според основната версия за инцидента причината е в недостатъчна квалификация на пилотите, диспечерите и техническите лица, а също и неизправност на самолета и метеорологичните условия.

 

Публикуваха предварителния доклад за катастрофата на летище Шереметиево

https://news.bg/world/publikuvaha-predvaritelniya-doklad-za-katastrofata-na-letishte-sheremetievo.html

 

Интерпретацията на доклада на други източници е, че без полотска грешка инцидентът е можел да завърши без човешки жертви.. 

  • Харесвам 1
  • Замислям се 2
Връзка към коментар
На 30.05.2019 г. в 14:20, akair каза:

Самолет А340 на а/к Еделвайс, регистрация HB-JMG, е изпълнявал вчера редовен полет WK90 от Цюрих дo Буенос Айрес. Малко след излитане се е появила механична повреда и пилотите са изключили 4-ти двигател. Самолетът е направил обиколка над южната част на Франция и е кацнал в Женева, следван от автомобили на пожарната и медицински автомобили. Малко по-късно се е върнал в Цюрих на 3 двигателя:

image.thumb.png.47b557e4fa7df15047596e4b660aeeea.png

 

 

Колко успокояващо звучи, че са изключили 4-ти двигател (остават още 3)... Скоро никъде няма да имат такъв лукс пилотите.

Връзка към коментар
6 hours ago, FlyTraveler said:

Колко успокояващо звучи, че са изключили 4-ти двигател (остават още 3)... Скоро никъде няма да имат такъв лукс пилотите.

Успокояващатото, че въпреки намаляването на броя на двигателите на самолетите, надежността расте, а в крайна сметка за пътниците, пилотите и авиокомпаниите това е най-важното!

 

1970-2018_fatalities_per_revenue_passeng

Връзка към коментар
7 hours ago, FlyTraveler said:

Колко успокояващо звучи, че са изключили 4-ти двигател (остават още 3)... Скоро никъде няма да имат такъв лукс пилотите.

Те бая неща и на 1 двигател могат да ги правят, но не е това идеята :)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
Преди 1 час, Topfly каза:

Успокояващатото, че въпреки намаляването на броя на двигателите на самолетите, надежността расте, а в крайна сметка за пътниците, пилотите и авиокомпаниите това е най-важното!

 

1970-2018_fatalities_per_revenue_passeng

Много яка графика! Според нея когаго започнат да правят самолетите с по един двигател, всички пътници ще станем безсмъртни!

 

:tongue:

  • Смея се 6
Връзка към коментар

Аз лично не се сещам за инцидент с жертви, който да е причинен от два прекъснали двигателя и би бил предотвратен от повече. Може и да има такъв, не ги знам наизуст, но и да има едва ли ще е доказателство за някаква тенденция че двата двигателя са по-опасни. Самолетът се справя много добре и с един двигател, особено като е набрал височина, а проблеми афектиращи повече от един двигател обикновено са глобални и най-вероятно биха афектирали и четирите (инцидента с BA над вулкана).

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 51 минути , akair каза:

Те бая неща и на 1 двигател могат да ги правят, но не е това идеята 🙂

А някои даже и с 0 двигатели успяват да направят каквото трябва ( Air Transat Flight 236 )  

А понякога и наличие на 4 двигателя не е достатъчно и се налага капитанът да каже нещо от сорта:  ”Ladies and gentlemen, this is your captain speaking. We have a small problem. All four engines have stopped. We are doing our damnedest to get them going again. I trust you are not in too much distress.”

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
38 minutes ago, Goal & Boss said:

Много яка графика! Според нея когаго започнат да правят самолетите с по един двигател, всички пътници ще станем безсмъртни!

 

:tongue:

Не е невъзможно да се направи технология при която смътността да е де факто нулева.. При влаковете има такива примери:

 

"Japan’s Shinkansen high-speed rail network opened for business on 1 October 1964. Since then the system has carried nearly 7 billion passengers without a single fatality due to collision. The only derailment occurred on 23 October 2004 during the Chuetsu Earthquake, but despite eight out of ten cars leaving the track there were no casualties. "

https://www.guinnessworldrecords.com/world-records/safest-high-speed-rail-network

  • Смея се 1
Връзка към коментар
В момента, Topfly каза:

Не е невъзможно да се направи технология при която смътността да е де факто нулева.. При влаковете има такива примери:

 

"Japan’s Shinkansen high-speed rail network opened for business on 1 October 1964. Since then the system has carried nearly 7 billion passengers without a single fatality due to collision. The only derailment occurred on 23 October 2004 during the Chuetsu Earthquake, but despite eight out of ten cars leaving the track there were no casualties. "

https://www.guinnessworldrecords.com/world-records/safest-high-speed-rail-network

Е, все пак да сравняваш световната авиация с локални железници... И параметрите, и мащабите са различни.

Аз продължавам да си мисля за графиката, дето си дал. Ако инженерите някак успеят да измислят самолет с 0 двигателя, нищо чудно в авиацията да се получи положителен естествен прираст, тоест раждаемостта в самолетите да изпревари смъртността...която, както знаем, ще е 0 :tongue:

  • Смея се 1
Връзка към коментар
25 minutes ago, Goal & Boss said:

Е, все пак да сравняваш световната авиация с локални железници... И параметрите, и мащабите са различни.

Аз продължавам да си мисля за графиката, дето си дал. Ако инженерите някак успеят да измислят самолет с 0 двигателя, нищо чудно в авиацията да се получи положителен естествен прираст, тоест раждаемостта в самолетите да изпревари смъртността...която, както знаем, ще е 0 :tongue:

7 милиарда пътници за Шинкансен не го прави много по различен мащаб от световната авиация. Ако добре си спомням днешно време самолетите превозват 3,5 милиарда пътници годишно, но все още са много далече от това две години да могат да превозват пътници с нулеви фатални инциденти. На по малки пазари, като Европа обаче вече има прецеденти, години наред да няма смъртни случаи...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

В Краснодар 738 на S7 със 175 пътници на борда при кацане е ударил пистата с опашката си и се е издигнал за втори опит за кацане. За щастие се е разминало без жертви. Естествено, опашката е поостъргана.

  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, Goal & Boss каза:

Много яка графика! Според нея когаго започнат да правят самолетите с по един двигател, всички пътници ще станем безсмъртни!

 

:tongue:

Яка, ама ще си остане с такъв наклон до 2018. Че тази година още не сме я преполовили, а инцидентите дойдоха в повечко.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
4 hours ago, Goal & Boss said:

да правят самолетите с по един двигател

отдавна има - Сесна Караван

3 hours ago, Goal & Boss said:

измислят самолет с 0 двигателя

и такива има - глайдери

 

Още инж. мисъл не е създала самолети с негативен брой двигаетли само 🙂

  • Смея се 1
Връзка към коментар
10 hours ago, akair said:

 

Още инж. мисъл не е създала самолети с негативен брой двигаетли само 🙂

 

Така си мислиш ти 😉 Има самолети, които вместо да използват енергия, създават енергия, коeто де факто си е работа с негативен двигател..

 

2YXs9.png

 

Производителят на летящи вятърни ветрогенератори Makani Power става част от Google X

https://www.kaldata.com/it-новини/производителят-на-летящи-вятърни-вет-79206.html

  • Смея се 2
Връзка към коментар

Не знам как да коментирам  тази новина. Надявам се @Goal & Boss да може да обясни какво ще стане с прираста при масовото навлизане на тези самолети. Моята спекулация е, че Mile-high club ще бъде легализиран, ако не направя задължителен 🙂 

  • Харесвам 1
  • Браво 1
  • Смея се 3
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.