Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

преди 3 минути , Pantelej Putnik каза:

Ние сме голяма работа и ще държим високите цени, но пък за сметка на това ще сведем сървиза до лоу кост.

Ясно е, че това състояние не може да продължи дълго.  Затова една част от Луфханза ще стане нова компания.  Както  Рено не може да свали рязко цените си, но може да пусне автомобили с по-ниски цени (и качество) под марката Дачия, например. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 4 минути , epetkov каза:

Ясно е, че това състояние не може да продължи дълго.  Затова една част от Луфханза ще стане нова компания. 

И пет нови компании да направят, с тези техни цени и сървиз бъдеще няма. Не може да се разчита на една шепа хора, които летят с тях, защото фирмата им плаща билетите и им е все едно каква е цената.  

Връзка към коментар
преди 25 минути , Pantelej Putnik каза:

Докато лоу кост са откровени и бизнес моделът им е - малко сървиз за малка цена, то какъв е бизнес модела например на Луфти - Ние сме голяма работа и ще държим високите цени, но пък за сметка на това ще сведем сървиза до лоу кост. Дефакто се получава така, че се предлага приблизително 1 продукт, а ценовите разлики са големи.

image.png.62a503a0185a14bb6a85bbd636376ca0.pngimage.png

Точно това се опитвам да обясня през цялото време. Не твърдя, че Луфти са лоши по принцип, а че (особено при пряко сравнение с конкуренцията) цената на продукта им силно не отговаря на това, което предлагат. Време е да приемат реалността през 2023 година.

 

Преди 1 час, epetkov каза:

Търкиш не са авиокомпания от ЕС.

Не виждам какво значение има ЕС. Търкиш е европейска авиокомпания, обслужваща целия континент, с база на едва 500 км. от нас. Идеята е, че добро обслужване очевидно е възможно. Дори Aegean имат много по-добър сървиз от Луфти. Разликата е, че едните просто не искат да го предложат, тъй като са прекалено заети да цепят стотинката на 8 и да си помпят самочувствието с купен имидж.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 8 минути , Pantelej Putnik каза:

Не може да се разчита на една шепа хора, които летят с тях, защото фирмата им плаща билетите и им е все едно каква е цената.  

Баш в десятката. Убеден съм, че ако не бяха корпоративните договори и ако Луфти не разчитаха да дерат компаниите х 10, то просто нямаше да са в състояние да оцелеят на пазарен принцип. Не и с този продукт на тези цени.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Аз не мога да разбера какво е толкова значнието дали за полет от 3 часа ще ви дадът някакъв смотан сандвич от бял хляб + салам или не. 

Аз това разбирам от тази тема че не ви кефи и си предпочитате нискотарифни понеже там по подразбиране не ви дават? 

Мен това което не ме кефи в нискотарифните е че "ниските им цени" са само с малка чантичка, като се добави 10 кг куфарче и си е колкото Луфтханза или да излезе  с 50-100 лева по евтино, голяма работа .... Да не говорим че кацат на ужасно неудобни за мен летища и този трансфер струва пари но и време . Градовте в Европа дето най посещавам са Лондон и Мюнхен. Бих си избрал винаги Луфтханза и Бритиш. Дори и да ми даваха сандвич, пак няма да го ям. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 1 минута , infectedmushroom каза:

Градовте в Европа дето най посещавам са Лондон и Мюнхен. 

И все пак това е форум за туристически пътувания. 99% при теб не е така.

Луфтхазна лети до 2 дестинации в Европа от БГ. Какво има да се каже повече ...

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 6 минути , Pantelej Putnik каза:

Не може да се разчита на една шепа хора

Работата е там, че не са една шепа хората, летящи  с традиционните компании. Когато летиш София-Виена- Сао Паоло  с Оустриан,  например за 480 евро, няма да с и купиш София- Виена за 25 евро  с Ryan, защото  само Виена- Сао Пало може да струва 560 евро.  За всеки самолет (за всеки бизнес модел авиокомпании)  си има пътници.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 12 минути , infectedmushroom каза:

Аз не мога да разбера какво е толкова значнието дали за полет от 3 часа ще ви дадът някакъв смотан сандвич от бял хляб + салам или не. 

Аз това разбирам от тази тема че не ви кефи и си предпочитате нискотарифни понеже там по подразбиране не ви дават? 

Мен това което не ме кефи в нискотарифните е че "ниските им цени" са само с малка чантичка, като се добави 10 кг куфарче и си е колкото Луфтханза или да излезе  с 50-100 лева по евтино, голяма работа .... Да не говорим че кацат на ужасно неудобни за мен летища и този трансфер струва пари но и време . Градовте в Европа дето най посещавам са Лондон и Мюнхен. Бих си избрал винаги Луфтханза и Бритиш. Дори и да ми даваха сандвич, пак няма да го ям. 

Въпросът въобще не е в сандвича.

 

Бритиш - много ДА. Защото за разлика от Луфти бързо се адаптираха и често летят до Лондон за под €100 двупосочно, което е съизмеримо с лоукост авиокомпаниите.

 

Последният път, в който ми се наложи да летя до Франкфурт, Луфти ми поиска 480 евро за двупосочен билет. За същите дати Уиз до Франкфурт Хан излезна 60 евро. Ами сори, но някак полетът с Луфти нямаше да ми е 8 пъти по-удобен 🙂

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
В момента, jorocontrola каза:

И все пак това е форум за туристически пътувания. 99% при теб не е така.

Луфтхазна лети до 2 дестинации в Европа от БГ. Какво има да се каже повече ...

Напротив, аз повчете пътувам като турист, но извън Европа,  и съм ползвал Луфтханза и до Щатите и до Азия. 

 

Връзка към коментар
преди 18 минути , infectedmushroom каза:

Аз не мога да разбера какво е толкова значнието дали за полет от 3 часа ще ви дадът някакъв смотан сандвич от бял хляб + салам или не. 

Аз това разбирам от тази тема че не ви кефи и си предпочитате нискотарифни понеже там по подразбиране не ви дават? 

Мен това което не ме кефи в нискотарифните е че "ниските им цени" са само с малка чантичка, като се добави 10 кг куфарче и си е колкото Луфтханза или да излезе  с 50-100 лева по евтино, голяма работа .... Да не говорим че кацат на ужасно неудобни за мен летища и този трансфер струва пари но и време . Градовте в Европа дето най посещавам са Лондон и Мюнхен. Бих си избрал винаги Луфтханза и Бритиш. Дори и да ми даваха сандвич, пак няма да го ям. 

Тук не е въпросът за сандвича, а за цената на самолетните билети. Ако мога от София да стигна до Берлин за около 2 часа и да платя 15 евро, то поради каква причина да летя с прикачване за 4:20 часа и да платя 133 евро?!? Сандвичът тук не ме засяга изобщо. Дали е с малка чантичка или е с голяма, лично на мен ми е все тая, защото аз винаги (е, добре де, в 90% от случаите) летя само с ръчен багаж. Ако пък ми трябва допълнително багаж - за още няколко евро си вземам приорити и съм готов. Дори и цената например на Раян да се изравни с тази на Луфтханза, когато добавя багажа, бих избрал Раян, защото ще летя директно до Берлин (в конкретния пример). 

Връзка към коментар
преди 10 минути , Pantelej Putnik каза:

 Сандвичът тук не ме засяга изобщо. 

Като ти гледам коментара от по рано, точно сървиса те засягаше. 

А за цената - това си е твоя работа, лети с което искаш, не ме грее

  • Харесвам 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 21 минути , jorocontrola каза:

Луфтхазна лети до 2 дестинации в Европа от БГ. Какво има да се каже повече ...

Това, разбира се, не отговаря на истината, но когато се разсъждава от гледна точка на отделни отсечки е точно така. Когато се добави и възможност за прекачване, възможност за мултисити, различни варианти на полети всеки ден в различни и удобни часове, нещата придобиват други измерения. Но, всичко е въпрос на нагласа...

Връзка към коментар
преди 40 минути , Pantelej Putnik каза:

Само където цените на билетите им се запазиха на предишните нива! Ако 1 лимонада мога да я купя за 1 лев, защо да я купувам за 4 лева?!? Тоест - като сървиза на Луфти ще е като в лоу кост, то защо да им плащам високите цени на билетите?! Е, има и хора, който сами обичат да си причиняват болка, но тогава говорим за болестно състояние. 

Никак не я разбирам тази логика! Докато лоу кост са откровени и бизнес моделът им е - малко сървиз за малка цена, то какъв е бизнес модела например на Луфти - Ние сме голяма работа и ще държим високите цени, но пък за сметка на това ще сведем сървиза до лоу кост. Дефакто се получава така, че се предлага приблизително 1 продукт, а ценовите разлики са големи. Хайде мерси! 

Ето нагледно и едно сравнение с произволна дата към произволен град: 

image.png.62a503a0185a14bb6a85bbd636376ca0.pngimage.png

Ами не знам, всеки да си прави сметката и да лети с каквото му харесва.

Аз лично бих ги ползвал само за връзка с междуконтинентален полет, но и това съм правил само веднъж преди доста време и не ми харесаха особено.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 1 минута , neuromancer каза:

Ами не знам, всеки да си прави сметката и да лети с каквото му харесва.

Аз лично бих ги ползвал само за връзка с междуконтинентален полет, но и това съм правил само веднъж преди доста време и не ми харесаха особено.

От думите ти разбирам, че когато се връщаш до България от Бразилия, предпочиташ да летиш до някой хъб в Европа и оттам взимаш нискотарифна до София, така ли?

Връзка към коментар

Ами не е задължително, на един билет има и Бритиш, Алиталия, турците, французите ги бойкотирах отдавна, ама вече няма смисъл, не че съм ги виждал да излизат в търсачките напоследък...

Иначе по стечение на обстоятелствата и описаното от теб правих, като взех междуконтиненталния билет с мили, но до София трябваше да взема Уиз поради липса на друга възможност.

 

От друга страна те всички взеха да орязват полетите до София и Луфтханза май остава почти единствената с няколко полета дневно и повече възможности.

Както казах, всеки си прави сметката и обикновено не взима предвид обслужването, после на един му дават шоколадче и той е недоволен, друг го премаршрутират веднага и той доволен, мнения разни...

Връзка към коментар

Е, значи говорим за едно и също. Поне аз нямам предвид конкретно Луфти, а принципните разлики в модела редовна vs. нискотарифна авиокомпания. Французите вече и да искаш няма как да видиш, защото спряха полетите до София...

Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

City Airlines - новата нискотарифна авиокомпания на Lufthansa, която започва да лети от лято 2024

Европа ще има нова нискотарифна авиокомпания от лятото на 2024 година

Eднa oт вoдeщитe aвиoĸoмпaнии нa Гepмaния и нaй-гoлямaтa aвиoĸoмпaния в Eвpoпa Lufthаnѕа cтapтиpa нoвa ниcĸoтapифнa aвиoĸoмпaния зa пoлeти нa ĸpaтĸи paзcтoяния нa ĸoнтинeнтa. Peгиoнaлният пpeвoзвaч щe oпepиpa oт лeтищaтa в Mюнxeн и Фpaнĸфypт.

Hoвaтa ĸoмпaния щe ce ĸaзвa Сіtу Аіrlіnеѕ и щe зaпoчнe paбoтa пpeз лятoтo нa 2024 г., cпopeд cъoбщeния нa Lufthаnѕа.

Cпopeд Lufthаnѕа нoвaтa aвиoĸoмпaния щe "yĸpeпи ĸoнĸypeнтocпocoбнocттa нa пpeвoзвaчa пpи ĸpaтĸитe пoлeти" в Eвpoпa.

Kъм мoмeнтa тoзи ceгмeнтce yпpaвлявa дo гoлямa cтeпeн oт дpyгo дъщepнo дpyжecтвo - Lufthаnѕа СіtуLіnе. Cмятa ce oбaчe, чe paзxoдитe ca твъpдe виcoĸи.

 

Двeтe дъщepни дpyжecтвa "щe пpoдължaт дa paбoтят пo eднo и cъщo вpeмe", cпopeд изявлeния нa aвиoĸoмпaниятa, цитиpaнo oт Еurоnеwѕ.Lufthаnѕа щe зaпoчнe дa нaбиpa пepcoнaл oт нoeмвpи, ĸaтo пpeдпoчитa ĸaндидaти c oпит и нacъpчaвa cлyжитeли oт eĸипитe нa Lufthаnѕа СіtуLіnе дa ĸaндидaтcтвaт.Cпopeд гepмaнcĸи издaния бивши cлyжитeли нa ниcĸoбюджeтнoтo дъщepнo дpyжecтвo нa гpyпaтa Gеrmаnwіngѕ, ĸoeтo зaтвopи пpeз 2020 г., cъщo мoгaт дa ce възпoлзвaт.Toвa лятo Lufthаnѕа yвeличи зaплaтитe c пoвeчe oт 17% зa пилoтитe нa Lufthаnѕа, cлeд няĸoлĸo мeceчни cтaчĸи.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 13.11.2023 г. в 7:33, Pantelej Putnik каза:

Тук не е въпросът за сандвича, а за цената на самолетните билети. Ако мога от София да стигна до Берлин за около 2 часа и да платя 15 евро, то поради каква причина да летя с прикачване за 4:20 часа и да платя 133 евро?

Нюанса тук е , че втората цена обичайно е равна на цената на двупосочен билет, а в редки случаи  дори по-висока , особеност на ценообразуването при традиционните а/к. Ясно е, че който търси еднопосочен билет само до Берлин , ще вземе директен полет с ултралоукост, а няма да мине през Истанбул , Франкфурт или Лондон. Нормално е Луфти да имат по-високи цени за подобни кратки отсечки , те разчитат предимно на свързващият трафик .

Лоукост моделът предопределя ниски цени на билети и високи цени на допълнителните услуги , те нямат и свързващ трафик , нямат и ценообразуване , които да е насочено към двупосочни билети - напротив,  често цената в едната посока е измамно ниска , а цената за връщане е изкуствено завишена, заради липса на каквато и да е конкуренция в обратна посока, а цената на еднопосочен билет при традиционните а/к е на цената на двупосочен .

 

Не е коректно да се споменават Търкиш изобщо в подобни сравнения , както и компаниите от Залива - всички те са държавна собственост и бизнес решенията им често не  са плод на икономическа логика.

 

В крайна сметка , всички трябва да сме благодарни на ултралоукостовете, в интраевропейски мащаб свалиха цената два-три пъти за 15-20 години.

 

Всички трябва да сме благодарни и , че Луфти групата обслужват София с такава голяма честота , което дава възможност на връзка с едно прикачване ( и един билет ) до всяка точка в света . След като Скай Тийм тотално отрязоха София и България като много лош пазар , Уануърлд едва ни броят за живи с един доста неудобен следобеден полет до Лондон , Луфти Груп и Търкиш са единствените реалистични опции за междуконтинентални билети ..  Резултатът от евентуално изтегляне на Луфти няма да се хареса на никого.

  • Харесвам 6
  • Браво 2
Връзка към коментар

Уважаеми @Иван Попов,  всяка  новина за City Airlines  има полезност  само в контекста на представяне на сайта на авиокомпанията с възможност за резервация на билети, защото общата презентация за  авиокомпанията мина  преди два-три, а вероятно и  преди повече месеца.  Когато можем да резервираме билети от сайта на авиокомпанията, съм убеден, че  ще  се появи отделна тема във форума със заглавие City Airlines.  Засега има  само сайт на авиокомпанията:  https://www.cityairlines.de/en/home.html   Ще чакаме деня, в който ще може да резервираме билети. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Някой знае ли какво се случва в Мюнхен.?

Стачка или лошо време?

На мен ми отмениха полета за утре от Рим за 3 декември с премаршрутиране през Франкфурт. Естествено купих си с България Ер нов билет. Ама има хора зациклили в Мюнхен без инфо.

  • Шок 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 29 минути , mililia каза:

Някой знае ли какво се случва в Мюнхен.?

Стачка или лошо време?

На мен ми отмениха полета за утре от Рим за 3 декември с премаршрутиране през Франкфурт. Естествено купих си с България Ер нов билет. Ама има хора зациклили в Мюнхен без инфо.

Снеговалеж. Колегите ми днес ги премаршрутираха през Виена, защото полета до София беше отменен. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Благодаря! 
Останалите, които летяха днес ги премаршрутираха за утре следобяд от Мюнхен към София. 
Аз трябваше да летя утре Рим-Мюнхен- София, но тъй като ми канселираха полета и ме премаршрутираха чак за 3 декември през Франкфурт, предпочетох да си купя директен полет София-Рим с България Ер.

Полетите са купени през онази промоция с почти нулевите цени, та искане на сумата хич не ми е опция. 
Нямам идея, дали мога да си искам стойността за новия билет, но по всяка вероятност - не. Поне ще пристигна по-рано от предвиденото.😁

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 10 минути , mililia каза:

премаршрутираха чак за 3 декември през Франкфурт

Имаш предвид , че са ти осигурили полет на следващият ден , нали така ?

 

При лошо време ,а/к  нямат задължение за компенсация или изплащане на билет с друга а/к , но хотел биха могли да ти осигурят .

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.