Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

… а дори не е летният сезон . Хубаво е, че а/к имат висока затоваряемост , което теоретично ще доведе до предлагането на по-добър софт и хард продукти . Струва ми се, че Европа това лято ще подобри рекордите от миналото  по брой пътници , дано летищата са по-добре подготвени с персонал. Най-голямата а/к в света - Делта , обяви  преди две седмици, че вече 75% от всички билети до Европа са разпродадени ( безпрецедентно ), което е доста знаково…

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Специално Луфтханза нямаха достатъчно персонал и съкратиха част от лятната си програма.

А и на хората им се пътува след пандемията и при задаващо се много сериозно поскъпване на билетите заради зелената сделка.

Връзка към коментар

Нон-стоп излизат оферти в посока Северна Америка , най-ниските цени от Европа са точно в тази посока( дори за летния сезон).В обратната може да е друго.

 

9 minutes ago, tch said:

А и на хората им се пътува след пандемията и при задаващо се много сериозно поскъпване на билетите заради зелената сделка.

Честно , колко хора познаваш които си казват "абе я да купя билети сега , защото идва зелената сделка' ?

Аз поне нито един.

 

Връзка към коментар
преди 2 минути , Георги Матеев каза:

Усещам, че топ сезонът ще ми дойде в повече и май ще си почивам юли и август 🙂

И миналата година чухме подобно нещо 😉 и знаем как приключи.

Връзка към коментар
преди 4 минути , stanimir каза:

Нон-стоп излизат оферти в посока Северна Америка , най-ниските цени от Европа са точно в тази посока( дори за летния сезон).В обратната може да е друго.

Разбираемо , трябва да си доста loaded и ларж за да отидеш до Северна Америка през лятото на крайно сериозните цени в техният пиков сезон.

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 5 минути , stanimir каза:

Честно , колко хора познаваш които си казват "абе я да купя билети сега , защото идва зелената сделка' ?

Аз поне нито един.

Познавам много хора, които са на мнение, че пътуването ще става все по-скъпо с всяка изминала година и са по-склонни да не обмислят дълго преди покупка. Това със зелената сделка го добавих от мен.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 38 минути , tch каза:

И миналата година чухме подобно нещо 😉 и знаем как приключи.

Да, приключи с 5 пъти по-малко полети в летния период, спрямо обичайното за мен. Безкрайните опашки, претъпканите летища и салони, свръх-напомпаните цени, стачките, отменените полети и прочие наистина ми идваха в повече на моменти.

 

Ще ми повярваш ли, че за периода 23 Юни - 22 Август нямам нито 1 закупен полет?

 

Та вече приемам лятото като период на травъл детоксикация, релаксвам и от края на август с нови сили се мятам пак по трасето 🙂 

  

преди 34 минути , tch каза:

Познавам много хора, които са на мнение, че пътуването ще става все по-скъпо с всяка изминала година

Това постепенно се превръща във факт, за съжаление. Аз съм на същото мнение.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 35 минути , Георги Матеев каза:

Усещам, че топ сезонът ще ми дойде в повече и май ще си почивам юли и август 🙂

Аз съм на същото мнение и това лято имам само 4 полета в края на месец юли до Милано за един концерт...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

Луфтханза увеличава полетите заради железопътните стачки в Германия.

Германската авиокомпания "Луфтханза"  ще пусне по-големи самолети по вътрешните си полети в отговор на железопътните стачки, които ще блокират страната в понеделник и вторник, съобщи неин говорител, цитиран от ДПА, пише БТА.

Полетите на "Луфтханза" за понеделник и вторник са почти изцяло запълнени, тъй като тогава страната се очаква да бъде блокирана от поредната стачка на служителите в железопътния транспорт.

Най-търсени се билетите по маршрута Франкфурт-Берлин, където са планирани и допълнителни полети, както и за Мюнхен-Хамбург и Мюнхен-Берлин. Големи самолети се очаква да кацат и на летището в Хановер, където в понеделник се открива голямо търговско изложение, посветено на горското стопанство. Използването на по-големите самолети "Еърбъс А321" ще увеличи капацитета на всеки полет с по около 40 места, като това няма да доведе от отмяна на полети до други дестинации, заяви говорителят.

 

  • Харесвам 1
  • Браво 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 28 минути , thomas каза:

Обикновено накрая самолетите кацат. 🙂 Що се отнася до престоя, винаги потривам доволно ръце, когато имам такива къси връзки на далечни полети (естествено, основно ако оттатък не ме чакат още полети почти веднага). Вариантите са два - или ще го хвана и тогава всичко е окей, или ще го изпусна и тогава ще получа 600 евро компенсация, което в общия случай ще ми плати цялото пътуване. 😉

 

Не се гарантира, взима се билет с достатъчно време между пристигането от далечния полет и излитането. Минимум 4 часа, желателно дори 5 за такива големи хъбове, които са и податливи на закъснения, и с непредсказуемо дълго време за имиграция (въпреки че САЩ напоследък доста се подобриха по отношение на паспортния контрол, след като въведоха салоните с много десетки електронни гишета, на които си попълваш всичко и после само си даваш една отпечатана разписка на излизане, без въобще да минаваш през истински паспортен служител).

Всеки да си взима както реши, може и с 12 часа или 24 дори.

Последно при над 12 часа дупка, стигнах с 5 часа закъснение в крайната дестинация и какъв е извода?

При последния си полет за САЩ с Луфтханза, които са дъното за мен, бягах като луд по коридорите, защото полета Мюнхен -Франкфурт закъсня с около час и половина и хванах на пълен късмет следващия.

Тази теория коя компания закъснява или не, на коя им скърцали и друсали самолетите(и това съм го чувал) е към фантазиите, но не е реална и меродавна.

Не знам за какви гишета говориш  в САЩ, не съм попълвал никъде нищо, нито съм виждал разписки за нещо, бях преди няколко месеца. 

 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
На 17.05.2023 г. в 9:24, Alexander каза:

Всеки да си взима както реши, може и с 12 часа или 24 дори.

Последно при над 12 часа дупка, стигнах с 5 часа закъснение в крайната дестинация и какъв е извода?

При последния си полет за САЩ с Луфтханза, които са дъното за мен, бягах като луд по коридорите, защото полета Мюнхен -Франкфурт закъсня с около час и половина и хванах на пълен късмет следващия.

Тази теория коя компания закъснява или не, на коя им скърцали и друсали самолетите(и това съм го чувал) е към фантазиите, но не е реална и меродавна.

Не знам за какви гишета говориш  в САЩ, не съм попълвал никъде нищо, нито съм виждал разписки за нещо, бях преди няколко месеца. 

 

Говоря за големите тъчскрийн киоски, на които си сканираш паспорта, попълваш всички отговори на въпроси за цел на посещението и всичко останало, което би те питал и един паспортен служител, и които реално заместват въпросния. Такива имаше в Орландо, в Сиатъл, в Маями и на още няколко места. Нямам представа дали са стигнали и до Ню Йорк, нито къде сте влизали Вие, но това е бъдещето. А на когото Луфтханза му е дъното... ми явно плуваме в различни океани. 🙂

Връзка към коментар
преди 10 часа, thomas каза:

А на когото Луфтханза му е дъното... ми явно плуваме в различни океани. 🙂

Зависи от гледаната точка. На къси дистанции в Европа какво ти предлагат Луфти повече от лоукоста?

Включено приорити в цената за 5 пъти повече пари ...

Най-натъпкан съм се чувствал точно на техен полет до Франкфурт 😞

  • Харесвам 4
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 11 часа, jorocontrola каза:

Зависи от гледаната точка. На къси дистанции в Европа какво ти предлагат Луфти повече от лоукоста?

Включено приорити в цената за 5 пъти повече пари ...

Най-натъпкан съм се чувствал точно на техен полет до Франкфурт 😞

Първо, съвсем не винаги е "5 пъти повече пари", а напоследък често е дори по-изгодно от нискотарифните, но и да не е, като че ли все по-рядко е с повече от 20-30% нагоре.

Второ, какво повече, какво повече... ами да изброим по-основното:

1. Голям ръчен багаж, включен в цената (за който лоукоста иска майка си и баща си, а все пак не е лошо човек да го има)

2. Голям избор от връзки по повечето направления в Европа, включително вътрешни полети в Германия, което съвсем не е маловажно.

3. Голям избор не само от дни, но дори от часове на полети по много направления, които съвсем не се покриват толкова добре от нискотарифните, също много важно за правене на връзки по-нататък, без да се налагат паразитни нощувки.

4. Възможност да трупаш и ползваш мили на Star Alliance.

5. Възможност да си избереш къде да седиш при чек-ин (ако ще и да е ограничена, поне не те наритват на средна седалка по подразбиране, а се съобразяват с предпочитанията ти - да не забравяме, че при нискотарифните и това струва доста пари в последно време).

6. Не винаги, но все пак не и в пренебрежим брой случаи ползват по-добри летища от нискотарифните. Примерно в Мюнхен кацат в Мюнхен, а не в оная военна барака на 100 км от него. И във Франкфурт кацат във Франкфурт, а не на някое селско летище, от което се пътува само с автобус. Същото важи и за Лондон, и за Париж, и за още много градове.

7. Много повече сговорчивост по отношение на промени, когато сами направят промяна в разписанието и с това ти нарушат връзки с други билети. 

8. Добра симбиоза между Lufthansa, Austrian, Swiss, а скоро, чувам - и ITA Airways. Възможност за билети (или промяна на полети) в рамките на всичките свързани авиокомпании.

9. Крекерите, бутилката вода или списанията от приложението за четене са вече наистина дреболии, които особено за къси полети слабо ме интересуват, но все пак и те са някакъв детайл, показващ по-добро отношение към клиента.

Иначе казано, ако нискотарифните не ми предлагат наистина поне 1.5-2 пъти по-ниска цена (и то като прибавя стойността на всички неудобства към тяхната цена), не виждам защо да не ползвам Луфтханза. Още повече че там и публиката е забележимо по-приятна. Но естествено, когато са ми много по-изгодни нискотарифните (и особено по направления, където имат директни полети, а Луфтханза няма), с повече или по-малко удоволствие ползвам и тях.

Връзка към коментар

Голям роман, ама защо се изписа не знам..

говорихме за прекачваме и дали или няма смисъл да се подбира компания, която уж е по-надеждна от Лот и се изясни, че всичко е еднакво общо взето и няма как да се квалифицира една или друга компания.

Сега стана сравняване на лоу каст с  Луфти, за която се молят пътниците да няма стачка някъде в системата..

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
Преди 1 час, thomas каза:

Първо, съвсем не винаги е "5 пъти повече пари", а напоследък често е дори по-изгодно от нискотарифните, но и да не е, като че ли все по-рядко е с повече от 20-30% нагоре...

С част от аргументите мога да се съглася, но повечето са абсурдни.

Ето ти цени за юли - 20Е средно:

image.png.9749c816ad2938bae5d97b10666a8dc8.png

Какво ти предлага ЛХ. Земи махни жълтите очила и не се излагай ...
Предлагали опции за прекачване до летища в Германия. Сериозно, ами те летят само до ДВЕ летища от БГ. Какво друго им остава ...

Wizz летят до 4, Ryan до 5 места в Германия. И все пак това е туристически форум. Пусни една анкета да видим колко от хората летят с ЛХ до Германия.

Аз дори, когато летя служебно, гледам, ако има опция да наредя полетите в лоукост ...

Най-ниска цена на ЛХ за същият период:

image.png.880ed641728cc185684a86e26d36c78d.png

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 2 часа, jorocontrola каза:

С част от аргументите мога да се съглася, но повечето са абсурдни.

Ето ти цени за юли - 20Е средно:

image.png.9749c816ad2938bae5d97b10666a8dc8.png

Какво ти предлага ЛХ. Земи махни жълтите очила и не се излагай ...
Предлагали опции за прекачване до летища в Германия. Сериозно, ами те летят само до ДВЕ летища от БГ. Какво друго им остава ...

Wizz летят до 4, Ryan до 5 места в Германия. И все пак това е туристически форум. Пусни една анкета да видим колко от хората летят с ЛХ до Германия.

Аз дори, когато летя служебно, гледам, ако има опция да наредя полетите в лоукост ...

Най-ниска цена на ЛХ за същият период:

image.png.880ed641728cc185684a86e26d36c78d.png

Хайде сега ми покажи и цените за връщане в същия период. Прибави и 35-те евро за автобуса от и до Мюнхен. И сигурно 40-те или 50-те за голям ръчен багаж (полудяха с тая цена). Много пъти съм я опитвал тая игра и почти винаги Луфтханза са печелели с по-добра цена. Онова с евтините нискотарифни беше. Наистина беше. Но после се оляха. Вчера примерно гледах кога мога да намеря дати за ден-два до Лондон. Страхотни цени на отиване - по 19.99 лв. На връщане обаче всички дати през тия 2 месеца я 300, я 400... А с British Airways съм взимал еднопосочен за 55 евро. От Хийтроу. Без да плащам 15-20 паунда да отида до Станстед или Лутън. Да, когато ми дадат две посоки за 20 евро (а един път летях за 7 евро даже, ама то беше още през Ковид), естествено че ще ги предпочета. Но при 150-200... няма как. А това напоследък е типичното. Всички полети за България от началото на юли до края на август за по толкова - от всички по-важни градове в Западна Европа, където имаме повече емигранти, които лятото се прибират за ваканция. Елате, че ми паднахте. Слабо ме интересува колко летят с Луфтханза. Колкото по-малко - толкова по-голям шанс да намирам билети по стотина евро. Ако почнат да си пълнят самолетите 100%, ще вдигнат цените на 200+ - както правят турците примерно.

Връзка към коментар
На 20.05.2023 г. в 0:38, thomas каза:

Ако почнат да си пълнят самолетите 100%, ще вдигнат цените на 200+ - както правят турците примерно.

За съжаление започнаха да ги пълнят. От 16 полета с тях досега за 2023 г., само в два нямаше човек между нас на средна седалка. Всичко останало беше напълно разпродадено. Не виждам причина да продължаваш да убеждаваш някого в очевидното. Аз отдавна се отказах, погледни какво пише в пописа ми... 🙂 

 

Само да добавя още една положителна страна в иначе абсурдното сравнение между Луфти и нискотарифните. В случай на закъснение и изпускане на връзката, Луфти настаняват в четиризвезден хотел с ваучер за вечеря, сговорчиви са по отношение на часовете на премаршрутиране, а накрая и без никакви проблеми изплащат обезщетения. Нещо което минава в графата "розови сънища" с нискотарифните...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 18.05.2023 г. в 15:01, thomas каза:

Говоря за големите тъчскрийн киоски, на които си сканираш паспорта, попълваш всички отговори на въпроси за цел на посещението и всичко останало, което би те питал и един паспортен служител, и които реално заместват въпросния. Такива имаше в Орландо, в Сиатъл, в Маями и на още няколко места. Нямам представа дали са стигнали и до Ню Йорк, нито къде сте влизали Вие, но това е бъдещето.

Кога ги видя за последно ?
Пенсионираха ги от летищата заради остарялата им технология .

 

 

Връзка към коментар
Георги Матеев

Чета тука някакви безумни сравнения и аналогии. За мен също Lufthansa са дъното, но най-вече защото по мой скромен опит закъсняват / отменят полети / стачкуват в пъти повече от лоукостките, което е недопустимо.

 

@Duke лятото при пренасочен за следващия ден полет Виена-Неапол, Уиз Еър ме настаниха в 5-звезден хотел на летището с включена вечеря и закуска. И това не е еднократен случай. А за последните 12 месеца вече имам взети 8 обезщетения точно от Уиз, та никак не са розови сънища.

 

Също така многократно сме коментирали, че рерутинга при проблем със стандартните авиокомпании е по-скоро пожелателен, а въобще не задължителен или пък удобен. Лятото имаше случаи, в които някои хора не можеха да се приберат по 2 дни от Западна Европа до България точно с Луфтханза.

 

Относно трупането на точки в Star Alliance програмите - вътрешноевропейските полети на Lufthansa Group (ниските класи) често носят по 40-80 точки на сегмент, което е меко казано смешно и няма никаква стойност, камо ли да натежи като аргумент за летене с тях.

 

Не казвам, че лоукост модела е най-добър, но нека не залитаме и в другата крайност да обясняваме как стандартния модел е толкова прекрасен, тъй като не е или поне вече не е. Всички си имат трески за дялане, просто спрямо ситуацията се избира едното или другото - например на база удобството на часовете. Всичко останало е бла бла, сори.

 

И все пак не мога да не отбележа, че най-голямата авиокомпания в Европа е именно лоукост 🙂 Мъничко четиво по темата.

  • Харесвам 9
Връзка към коментар
На 22.05.2023 г. в 14:17, Георги Матеев каза:

И все пак не мога да не отбележа, че най-голямата авиокомпания в Европа е именно лоукост 🙂 Мъничко четиво по темата.

От което, ако трябва в едно изречение да се направи някакво обобщение на услугите по  авиопревозване в Европа към 2033г., то би звучало като нещо подобно на:

"В края на 2033 г. двата гиганта на европейския и световен авиопазар Ryanair / Turkish Airlines притежават общо 89% пазарен дял в Европа. Останалите 11% все още се държат с цената на сетни усилия от малки регионалки от рода на Луфтханза груп, Бритиш Еъруез, и AirFrance/KLM. ЕК и тази година с процедурни хватки и несъществуващи регулации някак успя да неутрализира натиска от страна на двата фамозни първенеца за сливане в един глобален гига мега свръх превозвач. Както многозначително, и с известна доза неувереност коментира говорителят на ЕК  <<До кога ли?! >> " :ph34r:😃

  • Харесвам 3
  • Браво 1
Връзка към коментар

Да не се обърка някой 😉 , всъщност а/к номер 1 в Европа (4 в света )  е Луфтханза (Груп) с $16.3млрд приходи за 2022г, следвана от AF/KLM (9 в света ) с приходи от $ 11.9млрд , трето място (12 в света) е за IAG ( Бритиш + Иберия ) - $8.2млрд , 4. Търкиш и 5. Раян 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
Георги Матеев

Надали някой друг освен инвеститорите се интересува от приходи и разходи. Освен това приходи не е равно на печалба.

 

За 2022 Ryanair са превозили (според различни онлайн източници) между 50 и 60% повече пътници от цялата Луфтханза груп, а като гледам в следващите години разликата ще се увеличава още повече. Този факт не оставя много поле за спекулации кой е номер 1 и коя е най-използваната ак в Европа 🙂 Не съм дълбал само по темата за оперативна печалба, но хич няма да се учудя и там Раян да удря в земята Луфти, които без онея 10 милиарда държавна помощ дори може би въобще нямаше да успеят да си стъпят на краката.

  • Харесвам 2
  • Браво 1
Връзка към коментар

Жоре, броят на превозените пътници съвсем не определя коя а/к е номер 1 , явно не знаеш, че основните параметри са приходи и печалба . 

преди 12 минути , Георги Матеев каза:

Надали някой друг освен инвеститорите се интересува от приходи и разходи

а това👆 по-добре го изтрий 😉

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 47 минути , stanislavpp каза:

Жоре, броят на превозените пътници съвсем не определя коя а/к е номер 1 , явно не знаеш, че основните параметри са приходи и печалба .

Накара ме да поровя в Гугъл, та ето и финансово сравнение за 2022 🙂

 

Според годишния им отчет Луфтханза груп има 1.5 милиарда евро печалба при 32.8 милиарда евро приходи.

 

За същия период Раян има 1.43 милиарда евро печалба при 10.78 милиарда евро приходи.

 

Печалбите са кажи-речи еднакви, разликата е незначителна. Това, което прави по-силно впечатление е, че Луфтханза груп е генерирала едва 4.6% печалба от приходите си, докато Раян повече от тройно - близо 14%. Явно мениджмънтът на Раян е доста по-ефективен.

 

Сори, наистина не виждам с какво Луфти е номер 1. Може би в стачките и кенсълите 🙃

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.