Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Да кажа някоя добра дума за Луфтханза.Когато не стачкуват ( да се надяваме че засега се кротнаха) вършат нелоша работа.Полетите до Китай се пръскат по шевовете и опитите ми да открия дори една свободна седалка не се увенчаха с успех. Със сигурност мога да кажа че >90% от пътниците в тези полети са китайци и половината кабинен състав на Луфтханза е от китайски произход,  явно за да могат свободно да обслужват контингента по тази дестинация на език който разбират.Храната разбира се е отвратителна и безвкусна  , както обичайно при германците , но това е малък кахър.Точни до минута полети , само една промяна за цели три месеца , което пък ми позволи да си подбера нови дати и часове ,които иначе не можех да си позволя.Като заключение - надявам се да продължават така и занапред.

30 часа преди полет безплатен избор на място ( и то без мизерни номерца с уж "заети" вече почти всички места, като при Бритиш ) , безплатен чекиран багаж ... правят добро впечатление 🙂Отваряйки сайта за избор на място в самото начало на чекирането  се оказа че почти целия салон е наличен за безплатен избор и явно изключително малко са пътниците плащащи за място ( може би  това  че са основно китайци обяснява нещата).Спокойно можеше да мине за полет на Air China , ако човек не знаеше чии са машините.

 

П.П. Промото от София до Хонгконг още е активно с минимални престои за прекачване :

https://www.fly4free.com/flight-deals/europe/cheap-flights-from-bulgaria-czech-republic-to-hong-kong-3-2-2-2/

  • Харесвам 12
  • Браво 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...
преди 27 минути , stanislavpp каза:

Някои с впечатления от сутрешният полет в 06.30ч SOF-FRA - слизането от самолета обичайно на ръкав ли е или е с извозване от автобуси ?

Много често го ползваме и да ти кажа винаги е различно. След влизането ни в Шенген обаче не сме летели по тази отсечка. Предстои ни полет до FRA чак на 18.07, но не със сутрешния, а с обедния...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 час, stanislavpp каза:

Някои с впечатления от сутрешният полет в 06.30ч SOF-FRA - слизането от самолета обичайно на ръкав ли е или е с извозване от автобуси ?

На ръкав, това през Май и Февруари тази година като съм летял. Ама няма как да ти гарантирам че и при теб ще е 100% така ..

Връзка към коментар
преди 46 минути , stanislavpp каза:

Какъв е шанса да е с извозване при този полет ? 10%-30%-50% ?

Аз бих казал, че ако полетът е навреме, ще бъде на ръкав. Според мен е с автобуси само в случай на закъснение. От София обикновено сутрешния закъсняваше през зимата заради процедурата по обезледяване. Но, пак повтарям, това беше преди Шенген, сега може би са преместили стоянката на самолета от София...

Връзка към коментар

Благодаря ви за мненията 👍 - предвид съвсем минималният шанс за извозване ,  няма изобщо да и споменавам за трансфера.

 

Купих билет Първа класа за Половинката ( SOF-FRA-BOS)  и в случаи на извозване , Луфти осигуряват трансфер с Кайен/Панамера до Първа класа лаундж , който е и с “private “ имиграционни .

 

Чуденката произлизаше от намерението ми да не и казвам за тази възможност, и от вероятността да се стресира от незнание при извикване на нейното име и настаняване на задната седалка в някое от Поршетата - какво се случва и защо …😃
 


IMG_1976.jpeg.d844fd6310ceecfaccc984fbceb76089.jpeg

 

  • Харесвам 7
  • Смея се 3
Връзка към коментар
преди 28 минути , stanislavpp каза:

Давам отчет :

тази сутрин не са пристигнали на ръкав и са взели Половинката с Кайен , с който са я закарали до съответният лаундж ✈️ ❤️ Луфтханза 

 

E8FBC1D9-4DBC-4C14-9C55-5111AF0E88D3.jpeg.84abb278a7bf08157c4afcf450672edb.jpeg

Дано, моята жена не чете, че ще очаква и тя така да пътува, лошо я учиш 😄 

  • Браво 1
  • Смея се 6
Връзка към коментар

Имам въпрос за отменен полет на ЛХ.
Преди няколко седмици имах сутрешен полет София-Мюнхен-Базел. Ден и половина по-рано го отмениха без обяснения (не стана ясно коя отсечка са отменили, но по всичко личи, че е Мюнхен-Базел). Пратиха ми личен линк, с който да си сменя полета. Видях опции за същия ден през Франкфурт, бяха ми много късни. Спрях ровенето, че бях в среща и след малко автоматично ме сложиха на една от франкфуртските опции, дойдоха и нови бордни карти.
Опитах да сменя полета за предишния ден през линка, но когато изберях нова дата, увисваше, дори не показваше опции. Пробвах в чат в месинджър и ме пратиха на колцентър. Нямах никакво време за колцентър и отмених полета (100% рефънд) и резервирах нов за предишния ден, естествено цената не беше същата. Да, фирмата ми плаща, но дразни.
Когато писах на ЛХ оплакване за компенсация, измислиха, че полетът е отменен заради проблеми с наземното обслужване. Това не беше казано в първоналното известие. Въобще не отговориха на въпроса защо не съм можел да сменя полета за друга дата. Не отговориха и на твърдението ми, че други полети на съответните летища не са имали проблеми и съответно решението моят полет да пострада е бизнес решение. За ЛХ казусът бил приключен.
Пробвах да поискам компенсация и през Европейския потребителски център, но получих много уклончив отговор, че от тях зависи много малко, ако компанията вече се е показала, че не иска да сътрудничи, но да съм прател документацията все пак.
Има ли някакъв смисъл да се занимавам с институции или директно да упълномощавам посредници като Аероиск и да се свършва?

Връзка към коментар
On 6/16/2024 at 8:14 PM, stanislavpp said:

Купих билет Първа класа за Половинката ( SOF-FRA-BOS)  и в случаи на извозване

Еми ти на практика си го купил това възстаричко Порше, ама не е на твое име.

Добре, че има такива донори, че да може и цените в cattle class да се издържат. 🙂

  • Смея се 4
Връзка към коментар
преди 5 часа, stanimir каза:

Щом ги харесва защо просто не и купиш един Кайен , а може и направо Панамера ? Сега трябва все да разчиташ на късмет.

Не ги харесва , не - смята че са грозни и продължава да си предпочита червените автомобили,  но пък вече таи аеролюбов към Луфти , много добра организация ( трансфер , имиграционни и секюрити в лаунджа , частен ескорт до качването на следващият самолет ) и топ 3 лаундж в света . 
 

Не е могла да избегне обаче злостните погледи на голяма част от бг дамите в самолета, докато са задържали пътниците преди тя да се качи в трансферния автомобил , съответно стреса и неудобството са оставили горчив  привкус , преминал  частично при първият аперол шприц в лаунджа  …😉

 

преди 8 часа, Duke каза:

А, дали е имало закъснение на полета, каквото беше моето предположение по-горе?

Не, абсолютно навреме

IMG_2007.jpeg.30e5cbffc317cf7dde4b133141e62bee.jpeg

 

 

 

преди 2 часа, era123 каза:

Добре, че има такива донори, че да може и цените в cattle class да се издържат. 🙂

Абсолютно вярно , не е тайна , че премиум кабините покриват оперативните разходи и позволяват промо ултра ниски цени в “cattle “ класата..

 

преди 45 минути , Ardent каза:

Специално за този билет имам силни подозрения, че не е допринесъл много към избиването на инвестицията в това "възстаричко Порше. 😉

 

Винаги е приятно , когато откриеш колега , много добър в четенето между редовете 😉

 

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
1 hour ago, stanislavpp said:

 

 

Винаги е приятно , когато откриеш колега , много добър в четенето между редовете 😉

 

Така е 😉

Тия мили обаче не са се пръкнали от безплатни билети или онова другото.

Връзка към коментар
20 hours ago, Jorro said:

Дано, моята жена не чете, че ще очаква и тя така да пътува, лошо я учиш 😄 

На мен ми предстои полет с Луфтханза, но билетът ми, гледам и смятам, се пада да е сред ония бг дами със злостните погледи. А аз не съм такава:), колкото и да искам да сляза от тоя самолет като всички останали пътници. Мога да ъпгрейдна, но пък Кайенето едно чупено, за нищо не става. А да ме гледат лошо бг дамите, да ме урочасват - горкана аз, никакъв кеф, направо вкусът на омарите в лаунджа ще е един никакъв. И тоя частен ескорт - като все едно съм на паша.

 

Аз ще искам от моя мъж направо цял самальот да ми вземе другия път! Ако ще е гарга, да е рошава!

 

ПС. Или пък моите най-елементарни изисквания към тая смешна компания  - Луфтханза, са тази година да не ми губят багажа. За всичките им останали щуротии - нямам проблем да си затворя очите. Ще видим. 

Редактирано от Deja Vu
  • Харесвам 1
  • Браво 1
  • Смея се 2
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Нова нискотарифна авиокомпания ще лети до София

Сред маршрутите, които се очаква да бъдат открити през 2025 г., са и Букурещ, Хелзинки, Гьотеборг-Ландветер, Осло, Люксембург и Дъблин

Нова нискотарифна авиокомпания ще лети до София

Новата нискотарифна авиокомпания Lufthansa City Airlines ще извърши първия си полет на 26 юни. Фокусът ѝ е върху осъществяването на свързващи полети за компанията-майка от основните ѝ центрове във Франкфурт и Мюнхен.

От материал на Euronews, в който се разкриват подробности за дестинациите, до които ще лети новата авиокомпания, става ясно, че и България е включена в маршрутите ѝ. Авиокомпанията започва полети от този месец до Берлин, Бремен, Кьолн Бон, Дюселдорф, Хамбург и Хановер. Извън Германия първоначално ще изпълнява курсове до Бордо, Франция, и Манчестър и Бирмингам във Великобритания.

През 2025 г. се очаква да бъдат включени още дестинации, сред които Париж – до летищата Шарл дьо Гол, Тулуза-Бланяк и Лион-Сен Екзюпери. Авиокомпанията ще лети и до Билбао и Барселона в Испания, както и до Прага, Любляна, Загреб, Краков, Белград, София.

Сред маршрутите, които се очаква да бъдат открити през 2025 г., са и Букурещ, Хелзинки, Гьотеборг-Ландветер, Осло, Люксембург и Дъблин.

Разликата между Lufthansa CityLine и Lufthansa City Airlines?

Макар и с подобни имена, авиокомпаниите CityLine и City Airlines са отделни дъщерни дружества на германската компания Lufthansa. Новата авиокомпания ще обслужва пазари, които не са обхванати от нейния предшественик, и ще помогне за намаляване на разходите, както и за засилване на конкурентоспособността при късите разстояния.

Но синдикатите изразиха подозрения относно този ход, когато беше обявен миналата година. Германският съюз на пилотите Vereinigung Cockpit (VC) заяви, че дъщерното дружество е създадено, за да заобиколя договорните задължения за служителите в Lufthansa Group, които са били насърчавани да кандидатстват за роли в новата авиокомпания.

По същия начин Центърът за авиация (CAPA) твърди, че Lufthansa City Airlines е „още една платформа за подпомагане на Lufthansa Group в прилагането на ограничителни условия в договорите с пилотите, като по този начин намалява разходите за труд и увеличава гъвкавостта на труда“.

Връзка към коментар

аз летях с Discover airlines от Мюнхен до Варна и обратно,пак от групата на Луфтханза са и основно е за организираните пакети почивки -на практика 80% бях немски туристи с ол икл на курортите,но може да се купи билет без проблеми.Средна цена 400 евро двупосочен билет,мен ме сложиха в бизнес и на отиване и на връщане понеже имало овърбукинг ,но бизнеса си беше полупразен,а останалия самолет се пръскаше по шевовете.
Има разлика спрямо уиз - по-удобни седалки,обслужването също,нямаше ги вечните ревове на деца и все неразбрали кое къде бг и ромски пътници към България,нито мириса на банани,чипсове  и какво ли не по време на полета -това обикновенно е реалността в уиз.

https://www.discover-airlines.com/de/


Точен полет,приятен персонал,никакви критики -очаквах проблеми,впредвид че е част от Луфтханза,но пак ще пътувам с тях ,поне докато не  махнат линията.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, Fiordaliso каза:

аз летях с Discover airlines от Мюнхен до Варна и обратно,пак от групата на Луфтханза са и основно е за организираните пакети почивки -на практика 80% бях немски туристи с ол икл на курортите,но може да се купи билет без проблеми.Средна цена 400 евро двупосочен билет,мен ме сложиха в бизнес и на отиване и на връщане понеже имало овърбукинг ,но бизнеса си беше полупразен,а останалия самолет се пръскаше по шевовете.
Има разлика спрямо уиз - по-удобни седалки,обслужването също,нямаше ги вечните ревове на деца и все неразбрали кое къде бг и ромски пътници към България,нито мириса на банани,чипсове  и какво ли не по време на полета -това обикновенно е реалността в уиз.

https://www.discover-airlines.com/de/


Точен полет,приятен персонал,никакви критики -очаквах проблеми,впредвид че е част от Луфтханза,но пак ще пътувам с тях ,поне докато не  махнат линията.

Топ са си и луфти и дискавър . След корона кризата , Sun express изцяло зачеркна Варна и Бургас, за сметка на Турция. DIscover airlines от настоящето лято запълни вакума, но за разлика от чартърите могат да се правят връзки във виена,франкфурт и мюнхен с полети на групата луфти.

 

Април ходих до Торино и обратно от Варна с тях и ер доломити. На отиване канселираха полета фра-трн и ползвах хотел Мелия. Сега съм букнал за нова година варна виена малпенса, и ако сътворят нещо подобно , няма да се разсърдя. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 22.06.2024 г. в 17:28, yavorfly каза:

 Sun express изцяло зачеркна Варна и Бургас, за сметка на Турция.

E ..."за сметка на Турция", то е ясно, че Турция ще е в топ приоритетите, това е турско-германска авиокомпания, под шапката на Луфтханза. На първо място по важност са турските курорти. 

 

@Fiordaliso, като ти видях ника и се сетих, че, Фиордализо ще има концерт в България, февруари догодина. Излизат ми реклами във ФБ, харесвах нейните песни.

Това малко извън темата. Иначе: Не знам Дискавър, Ситилайн и всичките им там дъщерни на Луфтханза (знам, че бъркам имената) дали ще имат някаква опция от София до Северна Норвегия (Нарвик и Будьо), Северна Швеция (Кируна)... в смисъл, да е в рамките на едно прекачване. Eurowings имат Дюсердорф-Кируна, ама от София до Дюселдорф как? Eurowıngs летят до Варна и Бургас, не и до София.

Връзка към коментар
преди 1 час, Hakkâri Spor каза:

E ..."за сметка на Турция", то е ясно, че Турция ще е в топ приоритетите, това е турско-германска авиокомпания, под шапката на Луфтханза. На първо място по важност са турските курорти. 

 

@Fiordaliso, като ти видях ника и се сетих, че, Фиордализо ще има концерт в България, февруари догодина. Излизат ми реклами във ФБ, харесвах нейните песни.

Това малко извън темата. Иначе: Не знам Дискавър, Ситилайн и всичките им там дъщерни на Луфтханза (знам, че бъркам имената) дали ще имат някаква опция от София до Северна Норвегия (Нарвик и Будьо), Северна Швеция (Кируна)... в смисъл, да е в рамките на едно прекачване. Eurowings имат Дюсердорф-Кируна, ама от София до Дюселдорф как? Eurowıngs летят до Варна и Бургас, не и до София.

City line просто ще замени някои от ротациите полетите между FRA - SOF & MUC-SOF, няма да са допълнителни полети или до други летища P2P.

Луфти просто си намалят разходите създавайки нови дружества към които назначават персонал на по-ниски заплати и с по-лоши условия.

  • Харесвам 5
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 12 часа, Jorro каза:

City line просто ще замени някои от ротациите полетите между FRA - SOF & MUC-SOF, няма да са допълнителни полети или до други летища P2P.

Луфти просто си намалят разходите създавайки нови дружества към които назначават персонал на по-ниски заплати и с по-лоши условия.

Много точно си го обяснил 👍 !

 

Сигурен съм , че всички ние сме по-големи експерти от Карстен и може да му дадем акъл , но нищо чудно предвид изключително високият стандарт в Германия , тези мерки да са единственото решение за конкурентноспособност срещу компаниите  от Залива. 

 Моите впечатления са само позитивни ( признавам не съм летял икономи с тях ) , всичко е топ ( без да са най-добри в света в някоя област) , а петте полета дневно от София са истинско щастие за пътуващите с възможностите  , които откриват за дестинации в целият свят …

Дано да се пълнят самолетите от/към България , че ако намалят интензитета заради ниски приходи - ще ударим дъното , предвид пълната липса на  Скай Тийм и едничък полет на Бритиш ( и то много лош час , непозволяващ удобни връзки за никъде ) …

 

❤️✈️ Луфти и нямам търпение да видя какво ще направят с ИТА.  
 

 

В крайна сметка ,  винаги ще има мрънкащи хора и/или с негативни впечатления,  пасажерите са каквито вкъщи , такива и в самолета 😉
 


 

 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

 🙂

Now, travellers must once again brace for rising costs. Lufthansa, Swiss, and other Lufthansa Group airlines are introducing an 

Environmental Cost Surcharge for all bookings from June 26, 2024. This affects flights from Europe starting January 1, 2025. The airline explains this with new environmental regulations from the European Union.

 

For instance, those booking an economy ticket from Europe to the USA via Frankfurt can expect additional costs of €7 to €17. In first class (including business feeder flights), up to €79 in surcharges may apply.

 

https://travel-dealz.com/news/lufthansa-group-environmental-protection-surcharges/span widget

Връзка към коментар

Влиза в сила от 01.01.2025 за билети издадени от утре, причината  :

 

 

As Lufthansa describes it, this new environmental cost surcharge covers additional costs from legislative environmental regulations, such as the new SAF (Sustainable Aviation Fuel) mandate by the European Union (“ReFuelEU Aviation”), adaptations of the European ETS (“Emission Trading System”) scheme, and other regulatory costs.


Допълнителната еко такса е на сегмент за полети от ЕС.
 

 

https://newsroom.lufthansagroup.com/en/lufthansa-group-introduces--environmental-cost-surcharge/
 

IMG_3094.webp.ea9ca52376c5edee0af11b8ee336c9c7.webp

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.