Прескочи до съдържание

Говорим си за автомобили


Георги

Препоръчани мнения

Публикувано:

Има ли някой по-запознат с пазара на нови автомобили в България? За пореден път (сигурно трети, в последните 5 години) подхващам подобна инициатива и тоя път нещата май са сериозни. 

 

Това което ме шокира обаче, е че ценовите листи в сайтовете изглежда са силно пожелателни. От там нататък каква отстъпка може да се вземе зависело основно от дилъра, на който ще попаднеш. Все едно не купуваш второто по стойност нещо, което може да купиш наведнъж в живота си, а чорапи на битака. По форумите съветите са "трябва да познаваш точния човек, батенце". 

 

Пазаренето не ми е силната страна и признавам, че тая част от процеса не ми е приятна...особено като гледам, че хората се пазарят за фирмени тениски, стелки и не знам си какво си и явно това е прието за нещо нормално. В същото време сигурно и за дилърите би било неприятно, ако автоматично отхвърлям тяхната марка, защото аз откъде да знам, че те могат и да ми дадат 15%, ако коричната цена ми е да речем 10% над бюджета.

 

За сега общо взето извлекох следните доста общи впечатления:

 

- Ако моделът е пуснат наскоро, почти няма отстъпки. 

- Ако моделът е стар (което в бранша май е 3-4 години), шансовете за отстъпка са по-сериозни. 

- Отстъпка по-лесно се договаря за автомобил на склад, от колкото за поръчан. Това много не ме касае, защото почти сигурно ще поръчваме. 

- Коя марка, какви отстъпки дава ми е тъмна Индия. Шкодите не давали нещо повече от сайта, защото си се продават така и така, но за другите не знам. 

 

И така, хаосът е пълен, а почти за никоя марка не познавам точния човек, батенца. Ако вие сте точния човек или имате опит, ще се радвам на малко мъдрост 🙂 Търси се компактна семейна кола, в средния клас на марките. 

 

 

  • Смея се 1
Публикувано:

Съвет не мога да дам, но мога да споделя скромен опит. Ако някой си спомня, голямо търсене и тръшкане падна лятото. Накрая се спряхме на автомобил, върнат от лизинг. И си я взехме пак на лизинг (3 годишна, с приемлив пробег и сервизно обслужване), като платихме 70% от цената, а останалите 30% (приблизително) - за следващите 3 години, като ако ги изплатим предварително, няма наказателни лихви, глоби и други подобни.  Сумата, която се плаща първоначално е предмет на договорка.

Не се оплаквам, за сега 😉 

  • Харесвам 1
Публикувано: (редактирано)

Щом ще се поръчва, а няма да се взема нещо на склад трудно може да се очаква повече от 10% отстъпка. Миналата година на софийския автосалон, особено последния ден, раздаваха доста прилични отстъпки. Но той е към края на година....  От друга страна от първа ръка знам, че премиум немските марки очакват спад на продажбите второто полугодие на година. Така че ако тенденцията обхване всички марки, то по време на провеждането на салона щедри. Но това са само мои предположения, за които няма как да дам гаранция.

Добри отстъпки има, когато се задава facelift на модела, а ти вземеш тази без facelift.

За мен трябва да ограничиш избора до 4-6 марки, а не да се водиш основно от това, кой дава най-високи отстъпки.

Една марка, за която знам, че дават двуцифрени проценти отстъпка, на малко по-стари модели е Опел.


 

Редактирано от tch
  • Харесвам 1
Публикувано: (редактирано)

За БМВ също може да вземеш двуцифрена отстъпка. 

И гледай да не е дизел, че току виж нашите управници ги принудят да въведат забрана след някой ден и не можеш да си стигнеш до вкъщи. 

Електричка най-добре (като моята 😉 )

Редактирано от cybersimo
  • Харесвам 1
  • Браво 1
Публикувано:

Подхвани го от друга страна - набележи 3-4-5-6 модела, които ти харесват. Мини през всичките дилъри, направи тест драйв, виж коя как ти пасва на теб лично. Те ще те питат за оферти и тръгни с това, че не си отхвърлил никоя марка, но нямаш и явен фаворит. Така от тях зависи да те "спечелят". Ако някой не иска - явно не ти иска бизнеса и не си иска комисионната - негова/нейна си работа...

  • Харесвам 6
Публикувано: (редактирано)

Ако не те плашат френските коли в момента има 20% отстъпка за рено меган седан.

Като колите които са в офертата са само бензин .

Линк към сайта с офертата

Редактирано от Климент
Публикувано:

Да, зависи на какъв търговец ще попаднеш.

Аз също не умея да се пазаря, но нещата, които имам като впечатление:

- в две дилърства на една и съща марка ми предложиха различна отстъпка и когато вторият разбра, че неговата оферта е по-ниска, беше готов да "замаже" положението с парктроник, какъвто смятах да слагам, за тяхна сметка и така щеше да покрие цената

- на някои хора отстъпка не дават, но дават бонуси под фоемата на стелки, гуми, джанти и т.н.

- от познат търговец в град извън София съм чувала, че в провинцията са по-склонни на отстъпки - там клиентите са по-малко и се печелят по-трудно, за разлика от София. За съжаление, нямам пряко наблюдение над това и винаги има шанс да удариш на дърво с конкретен търговец на дадено място.

 

П.П. Ходих във второ дилърство на същата марка, защото в първото ме изнервиха с малоумието си и така бяха на път да ме откажат да си взема колата, която бях харесала.

Публикувано: (редактирано)

 

преди 11 часа, Георги каза:

Пазаренето не ми е силната страна и признавам, че тая част от процеса не ми е приятна...особено като гледам, че хората се пазарят за фирмени тениски, стелки и не знам си какво си и явно това е прието за нещо нормално.

И защо тия скрупули за пазаренето? 

Дилърът винаги ще е на печалба, а ти се разделяш с изкарани с труд парици.

Редактирано от Светославов
  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 11 часа, Георги каза:

Има ли някой по-запознат с пазара на нови автомобили в България? За пореден път (сигурно трети, в последните 5 години) подхващам подобна инициатива и тоя път нещата май са сериозни. 

 

Това което ме шокира обаче, е че ценовите листи в сайтовете изглежда са силно пожелателни. От там нататък каква отстъпка може да се вземе зависело основно от дилъра, на който ще попаднеш. Все едно не купуваш второто по стойност нещо, което може да купиш наведнъж в живота си, а чорапи на битака. По форумите съветите са "трябва да познаваш точния човек, батенце". 

 

Пазаренето не ми е силната страна и признавам, че тая част от процеса не ми е приятна...особено като гледам, че хората се пазарят за фирмени тениски, стелки и не знам си какво си и явно това е прието за нещо нормално. В същото време сигурно и за дилърите би било неприятно, ако автоматично отхвърлям тяхната марка, защото аз откъде да знам, че те могат и да ми дадат 15%, ако коричната цена ми е да речем 10% над бюджета.

 

За сега общо взето извлекох следните доста общи впечатления:

 

- Ако моделът е пуснат наскоро, почти няма отстъпки. 

- Ако моделът е стар (което в бранша май е 3-4 години), шансовете за отстъпка са по-сериозни. 

- Отстъпка по-лесно се договаря за автомобил на склад, от колкото за поръчан. Това много не ме касае, защото почти сигурно ще поръчваме. 

- Коя марка, какви отстъпки дава ми е тъмна Индия. Шкодите не давали нещо повече от сайта, защото си се продават така и така, но за другите не знам. 

 

И така, хаосът е пълен, а почти за никоя марка не познавам точния човек, батенца. Ако вие сте точния човек или имате опит, ще се радвам на малко мъдрост 🙂 Търси се компактна семейна кола, в средния клас на марките. 

 

 

преди няколко години, след като поредната ми секънд-хенд кола ме предаде в мастито задръстване, и аз минах по този път - харесах си кола /на дизайн/ и приятел с всякакви контакти в бизнес-средите ми даде телефон на дилър, отидох, изкарахме кола от същата модификация за тест-драйв, реших, че я взимам и после седнахме в офиса да сме делови, като пазарлъци и аз не обичам и ме карат да се чувствам неудобно

 

беше си сценка отвсякъде - дилърът написа цена на листче и ми го побутна с цифрата надолу, съответно аз го повдигнах лекинко, колкото да видя, че е смъкнал 20% от ценовата листа и директно му казах да дава фактурата

 

марката я изтеглиха от Европа, затова няма смисъл да я препоръчвам, но мегдан за отстъпки очевидно има доста

  • Браво 2
  • Смея се 2
Публикувано: (редактирано)
преди 12 часа, Георги каза:

Има ли някой по-запознат с пазара на нови автомобили в България? За пореден път (сигурно трети, в последните 5 години) подхващам подобна инициатива и тоя път нещата май са сериозни. 

 

Това което ме шокира обаче, е че ценовите листи в сайтовете изглежда са силно пожелателни. От там нататък каква отстъпка може да се вземе зависело основно от дилъра, на който ще попаднеш. Все едно не купуваш второто по стойност нещо, което може да купиш наведнъж в живота си, а чорапи на битака. По форумите съветите са "трябва да познаваш точния човек, батенце". 

 

Пазаренето не ми е силната страна и признавам, че тая част от процеса не ми е приятна...особено като гледам, че хората се пазарят за фирмени тениски, стелки и не знам си какво си и явно това е прието за нещо нормално. В същото време сигурно и за дилърите би било неприятно, ако автоматично отхвърлям тяхната марка, защото аз откъде да знам, че те могат и да ми дадат 15%, ако коричната цена ми е да речем 10% над бюджета.

 

За сега общо взето извлекох следните доста общи впечатления:

 

- Ако моделът е пуснат наскоро, почти няма отстъпки. 

- Ако моделът е стар (което в бранша май е 3-4 години), шансовете за отстъпка са по-сериозни. 

- Отстъпка по-лесно се договаря за автомобил на склад, от колкото за поръчан. Това много не ме касае, защото почти сигурно ще поръчваме. 

- Коя марка, какви отстъпки дава ми е тъмна Индия. Шкодите не давали нещо повече от сайта, защото си се продават така и така, но за другите не знам. 

 

И така, хаосът е пълен, а почти за никоя марка не познавам точния човек, батенца. Ако вие сте точния човек или имате опит, ще се радвам на малко мъдрост 🙂 Търси се компактна семейна кола, в средния клас на марките. 

 

 

 

За нови поръчка на автомобил по каталог, може да се постигне отстъпка до -30%, преди ДДС и доставка, за налични такива, предполагам двойно по-малко.Всички дилъри продават на марж в рамките на 30-40%. Един автомобил  на стойност 100 000, излиза от завода на 35-40000, останалите до 100 000 са транспорт, марж ,ДДС и други такси. Ако поръчаш с N1 сертификат , в идеалният вариант отсъпката подминава 40% .

Всички”  конвертируеми “ дилъри имат специални програми, които варират леко, но общо познатите са : за лекари, за стоматолози, за адвокати имат отстъпка между 20 и 30% в зависимост колко свеж е въпросният модел. След това , ако имаш фирма която има право на N1 автомобил , допълнително приспадаш ДДС .

Ако не можеш да се класираш за никоя от тези отстъпки, звъниш по дилърите . Провинциалните дилъри обикновено удвояват отсъпката, която предлагат софиийските.При поръчка, обикновено договорите за доставка са 90 дни, за бестселърите 180 дни.Аз съм постигал отстъпка от ~40%.

Редактирано от stanislavpp
  • Харесвам 2
  • Шок 1
Публикувано: (редактирано)

 Ние бяхме във филма преди 2 години и половина. Срещнахме се с представители на Пежо, Дачия, Ситроен, Тойота, Грейт Уол, Опел, Форд, Фолксваген само казахме дзак, доста скъпи ни се видяха. Взехме тойотата, заради колата, отстъпки извън официално обявените нямаше. Най-евтино идваше тест драйв колата, беше на 4000 км и с всички екстри, цената й беше по-евтина от нова без екстри. Купихме си нова, по наши съображения, но и това ти е вариант. Иначе, единствено дилъра на Пежо беше гъвкав и ни даде отстъпка реална и значима, съобразно клиента - нас. Дилъра на Дачия И Рено за Пловдив (Ташев) - син, собственик, пък беше единствения, който даде варианти, интересуваше се дали и как Ще вземем решение, и той предлагаше някакви неща, и (голямата му грешка) настоя за тест драйв. Преди това пробвахме на шега Тойотата (Корола) и след това Дачията ни се видя като москвич. Дилърите на Форд (които прелдлагат не лоши лизинги), са подигравка за клиента. Едни пилкли на 20, които не знаят нищо за коли, говорят наизуст и каквото са им казали и не могат да мислят и да виждат по-далеч от носа си. Та, съвета ми е да си избереш кола и тогава да ходиш да "преговаряш", като не се надяваш на чудо. А, преди 3 месеца и девер ми ходи да си купи кола, отново Тойота взе, та цената беше една идея по-ниска от нашата, били на прИмоция. Ние избрахме колата според пространството за децата. Мъжа ми дърпа до край седалката и реално от всички коли само в Тойотата остана място за краката на детето, което е зад него. Имаше и по-голям клас коли, при които нямаше място. Отделно, сега служебната му е Пежо 308 (ако не се лъжа), което е уж един клас по-висока кола от Королата, но място за краката на дъщеря ми няма. Но, вие сте с едно дете и това вероятно не ви е проблем. 

Редактирано от luba_rizova
  • Харесвам 2
Публикувано:

Да добавя, че хиляди хора в Бг купуват нови автомобили по този начин, карат 3-5 години, продават си я на старо и за същата сума, купуват нов модел. Естествено трябва подходяща фирма и ценз, като единственият сериозен разход е каското .Обслужаване безплатно, годишен данък 5 или 6лв (заради N1).

  • Харесвам 3
Публикувано: (редактирано)
9 minutes ago, stanislavpp said:

Да добавя, че хиляди хора в Бг купуват нови автомобили по този начин, карат 3-5 години, продават си я на старо и за същата сума, купуват нов модел. Естествено трябва подходяща фирма и ценз, като единственият сериозен разход е каското .Обслужаване безплатно, годишен данък 5 или 6лв (заради N1).

О, обслужването далеч не е безплатно или евтино.

Зависи от марката.

Редактирано от Victoria
  • Харесвам 1
Публикувано: (редактирано)
преди 31 минути , luba_rizova каза:

 ...Отделно, сега служебната му е Пежо 308 (ако не се лъжа), което е уж един клас по-висока кола от Королата, но място за краката на дъщеря ми няма. Но, вие сте с едно дете и това вероятно не ви е проблем. 

308 е същия клас като королата, предполагам става въпрос за хечбек варианта който при тойота е аурис и там положението с мястото отзад е също трагично.

Основно значение за мястото отзад има разстоянието между осите. При Пежо 306 е 262см срещу 270 при королата. ( При 308SW e 273см)

Редактирано от Климент
  • Харесвам 3
Публикувано:

Разговорите за автомобили винаги са доста оживени 😉

Ще изкажа и аз мнение по темата - за кола по поръчка е добре да се отиде в провинцията - там се продават малко такива, а дилърите гонят таргети.  За Шкода има мнение по-горе - моето е същото ( явно добре им се продават колите, дори на тези цени). Тест драйв задължително и е хубаво да се сравняват автомобили от един клас, за да може да получиш реална представа за това какво караш, какво получаваш и колко ще струва.  Мой съвет е, ако се ползва лизинг да се обърне внимание на детайлите, аз веднъж намерих разлика от близо 2800 евро в разни допълнителни такси, като например 5-600 евро за регистрация на автомобила ( въпреки че трябваше да се смени само талона)

  • Харесвам 3
  • Шок 1
Публикувано:

308 SW е точно, но може би има значение и докъде стига крайното положение на седалката на шофьора. Както и да е, де, то това реално е проблем за много малко хора, ние сме лоша комбинация  от шофьор 2 метра, 3 деца, и нежелание за инвестиция повече от 30 к. за автомобил. 

  • Харесвам 1
Публикувано:

Мерси, доста информация 🙂

 

В момента сме на 7-8 модела, след една бърза разходка по шоурумите ще станат 3-4 и след това ще се почне драмата. Проблемът, е че дори това се оказва трудно, защото като има +-20% в цената се оказва че не бива да отписвам марки, а дори и по-горни модели на същата марка влизат в кюпа, които като цяло са ми извън бюджета. А не искам да губя нито моето време, нито на дилъра 🙂 Лизинг няма да се ползва, по-скоро липсващата ни сума ще бъде доплатена с потребителски, ако е нужно. 

 

Няма да е дизел, бензин автоматик ще е, това е част от непоклатимите изисквания. За електричка е рано, че още не могат да избутат до Бургас, което ми е нужно, а и са си скъпички още. При сегашното положение също ще трябва да пускам разклонители от балкона и става малко пернишки тунинг, не е гот 🙂

 

Не се бях замислял, че извън София може да са по-склонни на отстъпки. И въобще, мога ли да съпоставям различни представителства на един и същи дилър? Мога ли, образно казано, да пусна единия дилър в магазина и да ида при колегата му? С големите фирми, които имат по няколко представителства сякаш ще е по-лесно да ги съпоставя едни с други, но има ли смисъл да разпитвам Еуратек в Горна Оряховица, като все са си Еуратек и в София?

 

Нямам скрупули в пазаренето, не изнудвам никой да ми продава нещо против волята му. Имам обаче пълна липса на можене в областта и просто ми липсват нужните качества да се пазаря. 

 

@stanislavpp, може ли малко повече информация с марки и конкретни цифри? 🙂 Честно казано, твоето мнение е пълна противоположност на това, което говорят другите хора - че дилърите не печелят от продажбите, а по-скоро от последващото обслужване. С N1-та няма да се занимавам иначе. Отстъпките, които цитираш са изключително сериозни и чак звучат невероятно. 

  • Харесвам 1
Публикувано:
7 minutes ago, Георги said:

Лизинг няма да се ползва, по-скоро липсващата ни сума ще бъде доплатена с потребителски, ако е нужно.  

Лизинг на кола не е ли доста по- изгоден от потребителски кредит?

Публикувано:
В момента, aleksandrina каза:

Лизинг на кола не е ли доста по- изгоден от потребителски кредит?

Ако тръгваш от нулата, да. Но иначе таксите по прехвърляне накрая, падналите лихви по потребителските кредити и разни други неудобства на лизинга (искане на пълномощно за всяко нещо, на практика колата не е твоя преди да я изплатиш) правят конкретно в нашия случай лизингът да не е приемлив вариант. 

  • Харесвам 3
Публикувано:
10 minutes ago, Георги said:

🙂

Не се бях замислял, че извън София може да са по-склонни на отстъпки. И въобще, мога ли да съпоставям различни представителства на един и същи дилър? Мога ли, образно казано, да пусна единия дилър в магазина и да ида при колегата му? С големите фирми, които имат по няколко представителства сякаш ще е по-лесно да ги съпоставя едни с други, но има ли смисъл да разпитвам Еуратек в Горна Оряховица, като все са си Еуратек и в София?

Напълно е възможно да има разлика - един ще ти предложи една сума надолу, друг - друга. Понеже тия пари ще идат или за теб, или за него като бонус. Т.е. колкото повече ти сваля, толкова по-малък му е бонусът. Ако е търговец и иска да продаде (т.е. да изкара все пак някакви пари, макар и по-малко), за да не идеш при конкуренцията, ще свали повече.

  • Харесвам 2
Публикувано: (редактирано)

В провинцията наистина гонят таргет - но обикновено към края на годината. Лично бях свидетел как на един мой приятел му предложиха -40% от цената на Х6 или Х5 в Плевен (без да го познават, директно от вратата)  - защото примерно за годината трябвало да продадат 10 броя такива, а били продали 9. Дори и на загуба щяха да я продадат, че ако не продадат 10 броя им взимат представителството

Редактирано от cybersimo
Публикувано: (редактирано)

Образно казано зависи колко е гладен дилъра - примерно за Опел в Сливен бяха обявили цени с 10% предварителна отстъпка, с което се привличат клиенти. Вече кой, дали и до колко е склонен да сваля, зависи много от това какво се купува - факт е че поръчковите автомобили се купуват в големите градове. 

Някои от представителите обявяват колите си и в мобилето ( нови)

Редактирано от milen_40
добавяне
Публикувано:
преди 7 часа, Георги каза:

Мерси, доста информация 🙂

 

В момента сме на 7-8 модела, след една бърза разходка по шоурумите ще станат 3-4 и след това ще се почне драмата. Проблемът, е че дори това се оказва трудно, защото като има +-20% в цената се оказва че не бива да отписвам марки, а дори и по-горни модели на същата марка влизат в кюпа, които като цяло са ми извън бюджета. А не искам да губя нито моето време, нито на дилъра 🙂 Лизинг няма да се ползва, по-скоро липсващата ни сума ще бъде доплатена с потребителски, ако е нужно. 

 

Няма да е дизел, бензин автоматик ще е, това е част от непоклатимите изисквания. За електричка е рано, че още не могат да избутат до Бургас, което ми е нужно, а и са си скъпички още. При сегашното положение също ще трябва да пускам разклонители от балкона и става малко пернишки тунинг, не е гот 🙂

 

Не се бях замислял, че извън София може да са по-склонни на отстъпки. И въобще, мога ли да съпоставям различни представителства на един и същи дилър? Мога ли, образно казано, да пусна единия дилър в магазина и да ида при колегата му? С големите фирми, които имат по няколко представителства сякаш ще е по-лесно да ги съпоставя едни с други, но има ли смисъл да разпитвам Еуратек в Горна Оряховица, като все са си Еуратек и в София?

 

Нямам скрупули в пазаренето, не изнудвам никой да ми продава нещо против волята му. Имам обаче пълна липса на можене в областта и просто ми липсват нужните качества да се пазаря. 

 

@stanislavpp, може ли малко повече информация с марки и конкретни цифри? 🙂 Честно казано, твоето мнение е пълна противоположност на това, което говорят другите хора - че дилърите не печелят от продажбите, а по-скоро от последващото обслужване. С N1-та няма да се занимавам иначе. Отстъпките, които цитираш са изключително сериозни и чак звучат невероятно. 

Както добре знаем в България,  всеки разбира от всичко.

Не дилърите, а автопроизводителите не печелят от продажбите на нови автомобили, а от резервни части. Дилърите печелят от продажби на нови автомобили, а грубо казано с обслужванията си покриват ежемесечните разходи по персонал ,наем и комунални разходи. 

Повечето дилъри предлагат включен пакет за безплатно обслужване на нов  автомобил за 3 или 5 години. 

Ако няма да играеш с N1 сертификат и нямаш член от семейството с ценз (лекар, адвокат,стоматолог ), бих те посъветвал да си конфигурираш автомобила ,който желаеш и да разпратиш конфигурацията по различните провинциални дилъри, като тези в София ги пропусни (те са заети предимно с корпоративни продажби и редовни купувачи ). Поръчков автомобил винаги ти гарантира по-ниска цена, тъй като ти го предплащаш с капаро  ,и реално дилъра си взима маржа без да участва с нито един лев. 

Но пък си предвиди 90 или 180дни срок за получаване .

 

п.п. всички дилъри те таксуват допълнително  между 1000 и 2000лв за доставка, която при някои конфигурирания първоначално липсва.

  • Харесвам 1
Публикувано:

Ти напълно ли си сигурен, че един производител на автомобили не печели от производството на автомобили, а от резерни части??? Някак си не вярвам, че продадените 10 милиона автомобила на Фолксваген групата през 2017 година не носят по-голяма печелба от производството и продажбата на резерви части?

В България дилърите печелят повече от следпродажбеното обслужване на автомобили, освен ако не говорим за модели, които се продават добре и без отстъпка.

Информация от първа ръка!✌️

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.