Прескочи до съдържание

Говорим си за автомобили


Георги

Препоръчани мнения

преди 34 минути , Георги каза:

Друг въпрос да попитам, ако се купи от несофийски дилър, това би ли попречило на гаранционното обслужване? Ще ми излезе през носа отстъпката, ако трябва да ходя до Стара Загора за всяко нещо по гаранцията 

Не, няма проблем да я обслужваш/сервизираш във всеки официален сервиз.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 50 минути , Георги каза:

Като цяло с оглед на профила на шофиране сме решили да е бензин и това е с голяма преднина, другите варианти не ни излизат ценово оправдани, а и предпочитани 🙂 Обезценяването не ме интересува много, обикновено сериозните покупки ги изпипвам маниакално, но после се ползват до дупка. Щом мога лаптоп да ползвам 8 години и телефон 5, колата сигурно ще искам да изкара поне 10, а след тези години всичките са на една цена 🙂

 

Друг въпрос да попитам, ако се купи от несофийски дилър, това би ли попречило на гаранционното обслужване? Ще ми излезе през носа отстъпката, ако трябва да ходя до Стара Загора за всяко нещо по гаранцията 🙂

Колкото повече и по-дълго се кара една кола толкова по-оправдано е, да е не е бензин. Но явно вече решението е взето, така че няма да задълбавам.

Нямаш задължение да я обслужваш оттам, където си я купил, така че това не трябва да те притеснява.

Връзка към коментар
17 minutes ago, chandni said:

Не, няма проблем да я обслужваш/сервизираш във всеки официален сервиз.

И само да допълня.

Първо - възможно е да има официален сервиз, който не е дилър (просто да го имаш предвид, че сервизите може да са повече).

 

Второ - преди 2 седмици ми разказваха как някои хора ходят да се обслужват в Благоевград примерно, щото им излизало доста по-евтино, въпреки разкарването. Естествено, имаш фактора загуба на време, а и вероятно зависи от марката и т.н., така че просто го споделям като любопитен факт.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, Георги каза:

Като цяло с оглед на профила на шофиране сме решили да е бензин и това е с голяма преднина, другите варианти не ни излизат ценово оправдани, а и предпочитани 🙂 Обезценяването не ме интересува много, обикновено сериозните покупки ги изпипвам маниакално, но после се ползват до дупка. Щом мога лаптоп да ползвам 8 години и телефон 5, колата сигурно ще искам да изкара поне 10, а след тези години всичките са на една цена 🙂

 

Друг въпрос да попитам, ако се купи от несофийски дилър, това би ли попречило на гаранционното обслужване? Ще ми излезе през носа отстъпката, ако трябва да ходя до Стара Загора за всяко нещо по гаранцията 🙂

 

@DaBo - относно роботите, темата е дълга. Ние сме с LG вкъщи и нормална прахосмукачка не сме ползвали отдавна. Имаме и една портативна при дребни проблеми. Безспорно е удобство и те отменя от досадната работа, но не е и абсолютно "включи и забрави". Трябва да му подготвиш да не се заклещи някъде, трябва да му попречиш да не ходи там, където не искаш да ходи (например по стълбище, различните производители имат различни методи за предотвратяване на това) и т.н. Общо взето много зависи от профила на жилището - ако имаш много открито пространство и малко кьошенца, роботчето ще се справи. Ако жилището е изчанчено, вероятно ще ти е по-лесно просто да инвестираш същата сума в сериозна конвенционална прахосмукачка - сигурно ще стане по-бързо и по-качествено. Просто има един момент, в който подготовката за пускане на робота ще отнеме повече време от минаването с нормална прахосмукачка 🙂

 

Ние в крайна сметка се спряхме на по-реномирана марка, защото най-важното за тези роботи са алгоритмите за обикаляне. Преди 2-3 години, когато купувахме почти всички сериозни марки си имаха трески за дялане, а какво остава за китайчетата от али-то. Не знам дали нещата са се подобрили сега. 

 

Може да я сервизираш гаранционно във всеки официален сервиз, освен това цените доста често се различават  . Примерно Армеец ме задължиха монтирането на ГПС тракер , в Дарукар цената беше с двеста левчета надолу от Каморци(АутоБавария) . Ако си в чужбина и се наложи интервенция , също можеш.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

имаме румба 7-ма серия от около 5 години вече, продължава да е перфектна, а имаме и доста пухкаво коте - справя се и с него, всеки ден си бръмчи като пич, с нулев надзор, точно е от онези благинки, които разбираш колко са ценни ако случайно сдадат багажа

 

@Георгипри добре премерен избор със сигурност ще си я карате и повече от 10 години; колата, за която казах по-напред, си я взех за градско каране, скоро ще стане на шест години и не е прехвърлила 60000 км, разни спецове все ми казват, че дори още не е напълно разработена, изглежда като нова,  за това време като разходи за нея извън застраховките съм имала всяка година по едно обслужване за около 250 лв  /масло и филтри, продължавам да си ходя в оторизирания сервиз дори след като изтече гаранцията/, и средно по около 100 лв за бензин на месец

 

Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Само да докладвам, че продължава автомобилната ми сага... Изборът сякаш го сведохме до 2.5 модела, като половинката е за новата Тойота Корола, която трябва да излезе всеки момент. Ама тя вероятно няма да има интеграция с Андроид Ауто, което на мен ми е от ключовите изисквания. Та най-вероятно или ще е Seat Leon или Opel Astra. 

 

Със Сеат комуникацията върви добре и прилично. Пуснах запитвания към доста от дилърите, всички предлагат фиксирана отстъпка от 5%, така че явно няма значение София или извън София. От Стара Загора не благоволиха да ми отговорят, сигурно трябва да се помоля два пъти, хех. Само от едното място ми отговориха с малко по-голяма отстъпка за наличен автомобил, който обаче не пасва на моите конкретни изисквания. Чакане - около 6 месеца, един приятел на приятел е чакал 9. VAG все още са в батака с разните му там емисии и не им достигат двигатели. Много ме кефи колата, но сякаш не ми се чака толкова, а и цената е по-височка. 

 

С Опел е голям купон. Имат съвсем различни спецификации и цени на допълнителните екстри и пакети в каталога, в ценовата листа и в онлайн конфигуратора. И явно понеже разминаванията между три основни, и би трябвало адекватни източници на информация, са малки за капак след като днес понаспамих дилърите им, един от тях твърди, че екстрите които съм избрал не могат да се комбинират без добавяне на други пакети. Негов колега от друга фирма нямаше проблем да ми предостави оферти с точно това, което искам. И някакви други странни неща при тях. 

 

Ниво А е по-ниското

Пакет 1, включва екстри a),b),c),d) и струва 1300лв

Пакет 2, включва екстри a),b),c),d),e) и струва 1700лв

 

Ниво Б е по-високото

Пакет 1 е включен в нивото

Пакет 2 струва 1700лв. 

 

Т.е., ако те интересува конкретно екстра e), както е в моя случай, единствения начин е да слезеш на по-долното ниво и да си купиш Пакет 2. Защото в противен случай, ако избереш по-луксозното ниво, където Пакет 1 е включен, ще трябва да купиш Пакет 2 на същата цена, един вид екстри a),b),c) и d) ще ги платиш два пъти!

 

Иначе списъците, които се генерират с офертите за това какво има са еееееейййй толкова дълги. И включват разни неща като "сервоуправление на волана", нещо което е стандарт от десетилетия вече. И идеята с дългия списък какво включват май е да не успееш да видиш лесно какво не включват. Защото ако на мен ми е важно да има изход на климатика за задните седалки, единствения начин е да преровиш тоя ми ти дълъг списък, защото никой няма да ти направи такъв с "неща, които ти може и да смяташ за основни, но ги нямаме". Датчик за нивото на течността на чистачките. Никога не бих се сетил да питам дали колата има такъв или да тръгна да търся дали липсва от дългия списък, просто го приемам за даденост. Ама се оказва, че не е баш така и при Опел-а това нещо липсва, незаивисимо дали набиеш кожени салони и не знам си какви луксове в колата.  

 

И въобще, май изборът на нов автомобил не е за хора с някакъв клиничен подход като мен. Май повечето отиват, казват ей това искам, дилъра им казва ей това може да предложим, което е почти същото (ама не съвсем) и дискусията приключва. Иначе не знам кое оправдава толкова немарливо отношение към предоставената информация за потенциални клиенти и опции, които са обида за интелекта, конкретно за Опел. Като цяло ми е странно, защото за мен един от основните фактори да се насоча към нова кола е точно възможността да я направя точно по мой вкус. Айде, нуждата да се пазариш и да питаш какви са отстъпките горе-долу го преживях, ама това че може до последно да не знам какво точно поръчвам ми идва нанагорно.

 

 

Редактирано от Георги
  • Харесвам 2
  • Браво 1
  • Замислям се 2
Връзка към коментар
5 hours ago, Георги said:

Само да докладвам, че продължава автомобилната ми сага... Изборът сякаш го сведохме до 2.5 модела, като половинката е за новата Тойота Корола, която трябва да излезе всеки момент. Ама тя вероятно няма да има интеграция с Андроид Ауто, което на мен ми е от ключовите изисквания. Та най-вероятно или ще е Seat Leon или Opel Astra. 

 

Със Сеат комуникацията върви добре и прилично. Пуснах запитвания към доста от дилърите, всички предлагат фиксирана отстъпка от 5%, така че явно няма значение София или извън София. От Стара Загора не благоволиха да ми отговорят, сигурно трябва да се помоля два пъти, хех. Само от едното място ми отговориха с малко по-голяма отстъпка за наличен автомобил, който обаче не пасва на моите конкретни изисквания. Чакане - около 6 месеца, един приятел на приятел е чакал 9. VAG все още са в батака с разните му там емисии и не им достигат двигатели. Много ме кефи колата, но сякаш не ми се чака толкова, а и цената е по-височка. 

 

С Опел е голям купон. Имат съвсем различни спецификации и цени на допълнителните екстри и пакети в каталога, в ценовата листа и в онлайн конфигуратора. И явно понеже разминаванията между три основни, и би трябвало адекватни източници на информация, са малки за капак след като днес понаспамих дилърите им, един от тях твърди, че екстрите които съм избрал не могат да се комбинират без добавяне на други пакети. Негов колега от друга фирма нямаше проблем да ми предостави оферти с точно това, което искам. И някакви други странни неща при тях. 

 

Ниво А е по-ниското

Пакет 1, включва екстри a),b),c),d) и струва 1300лв

Пакет 2, включва екстри a),b),c),d),e) и струва 1700лв

 

Ниво Б е по-високото

Пакет 1 е включен в нивото

Пакет 2 струва 1700лв. 

 

Т.е., ако те интересува конкретно екстра e), както е в моя случай, единствения начин е да слезеш на по-долното ниво и да си купиш Пакет 2. Защото в противен случай, ако избереш по-луксозното ниво, където Пакет 1 е включен, ще трябва да купиш Пакет 2 на същата цена, един вид екстри a),b),c) и d) ще ги платиш два пъти!

 

Иначе списъците, които се генерират с офертите за това какво има са еееееейййй толкова дълги. И включват разни неща като "сервоуправление на волана", нещо което е стандарт от десетилетия вече. И идеята с дългия списък какво включват май е да не успееш да видиш лесно какво не включват. Защото ако на мен ми е важно да има изход на климатика за задните седалки, единствения начин е да преровиш тоя ми ти дълъг списък, защото никой няма да ти направи такъв с "неща, които ти може и да смяташ за основни, но ги нямаме". Датчик за нивото на течността на чистачките. Никога не бих се сетил да питам дали колата има такъв или да тръгна да търся дали липсва от дългия списък, просто го приемам за даденост. Ама се оказва, че не е баш така и при Опел-а това нещо липсва, незаивисимо дали набиеш кожени салони и не знам си какви луксове в колата.  

 

И въобще, май изборът на нов автомобил не е за хора с някакъв клиничен подход като мен. Май повечето отиват, казват ей това искам, дилъра им казва ей това може да предложим, което е почти същото (ама не съвсем) и дискусията приключва. Иначе не знам кое оправдава толкова немарливо отношение към предоставената информация за потенциални клиенти и опции, които са обида за интелекта, конкретно за Опел. Като цяло ми е странно, защото за мен един от основните фактори да се насоча към нова кола е точно възможността да я направя точно по мой вкус. Айде, нуждата да се пазариш и да питаш какви са отстъпките горе-долу го преживях, ама това че може до последно да не знам какво точно поръчвам ми идва нанагорно.

 

 

Някой от дилърите се беше впечатлил колко подготвена съм била, повечето клиенти явно отиват на място и разпитват за неща, които лесно може да видят в интернет...

Дългите списъци наистина могат да бъдат объркващи, макар и да са полезни в някаква степен. Според мен по-скоро искат да кажат - ей, гледай колко неща има в тая кола още на базово ниво. 😄 Или нямат. Сервото може да ти се вижда стандартно, но моята кола, примерно, е с ел. усилване.

Това с опела ми намирисва на некомпетентност... може би като идеш на място ще можеш да разбереш нещата по-добре?

Иначе като се спреш на няколко модела, според мен накрая е задължително един тест драйв (с тойотата ще е слложно, щом още не е на пазара). И прочети по форумите - български и чужди за въпросния двигател (ако е от по-отдавна на пазара) дали няма писано за някой проблем... подобно нещо ме накара да се въздържа от покупка на това, което бях харесала. Имаш гаранция, ама по-добре да не се налага да я ползваш...

Връзка към коментар

това с нивата и различните пакети наистина е потрес, бях го преживяла, преди да отида на място и да си взема колата, която видимо имаше всичко, което исках.... пристъпих към този вариант, когато открих, че автоматичното сваляне на прозорци /не с ръчка, ами с копче/ било екстра..... екстрата на екстрите просто! :fool::laugh:

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 9 часа, Георги каза:

Само да докладвам, че продължава автомобилната ми сага... Изборът сякаш го сведохме до 2.5 модела, като половинката е за новата Тойота Корола, която трябва да излезе всеки момент. Ама тя вероятно няма да има интеграция с Андроид Ауто, което на мен ми е от ключовите изисквания. Та най-вероятно или ще е Seat Leon или Opel Astra. 

 

Със Сеат комуникацията върви добре и прилично. Пуснах запитвания към доста от дилърите, всички предлагат фиксирана отстъпка от 5%, така че явно няма значение София или извън София. От Стара Загора не благоволиха да ми отговорят, сигурно трябва да се помоля два пъти, хех. Само от едното място ми отговориха с малко по-голяма отстъпка за наличен автомобил, който обаче не пасва на моите конкретни изисквания. Чакане - около 6 месеца, един приятел на приятел е чакал 9. VAG все още са в батака с разните му там емисии и не им достигат двигатели. Много ме кефи колата, но сякаш не ми се чака толкова, а и цената е по-височка. 

 

С Опел е голям купон. Имат съвсем различни спецификации и цени на допълнителните екстри и пакети в каталога, в ценовата листа и в онлайн конфигуратора. И явно понеже разминаванията между три основни, и би трябвало адекватни източници на информация, са малки за капак след като днес понаспамих дилърите им, един от тях твърди, че екстрите които съм избрал не могат да се комбинират без добавяне на други пакети. Негов колега от друга фирма нямаше проблем да ми предостави оферти с точно това, което искам. И някакви други странни неща при тях. 

 

Ниво А е по-ниското

Пакет 1, включва екстри a),b),c),d) и струва 1300лв

Пакет 2, включва екстри a),b),c),d),e) и струва 1700лв

 

Ниво Б е по-високото

Пакет 1 е включен в нивото

Пакет 2 струва 1700лв. 

 

Т.е., ако те интересува конкретно екстра e), както е в моя случай, единствения начин е да слезеш на по-долното ниво и да си купиш Пакет 2. Защото в противен случай, ако избереш по-луксозното ниво, където Пакет 1 е включен, ще трябва да купиш Пакет 2 на същата цена, един вид екстри a),b),c) и d) ще ги платиш два пъти!

 

Иначе списъците, които се генерират с офертите за това какво има са еееееейййй толкова дълги. И включват разни неща като "сервоуправление на волана", нещо което е стандарт от десетилетия вече. И идеята с дългия списък какво включват май е да не успееш да видиш лесно какво не включват. Защото ако на мен ми е важно да има изход на климатика за задните седалки, единствения начин е да преровиш тоя ми ти дълъг списък, защото никой няма да ти направи такъв с "неща, които ти може и да смяташ за основни, но ги нямаме". Датчик за нивото на течността на чистачките. Никога не бих се сетил да питам дали колата има такъв или да тръгна да търся дали липсва от дългия списък, просто го приемам за даденост. Ама се оказва, че не е баш така и при Опел-а това нещо липсва, незаивисимо дали набиеш кожени салони и не знам си какви луксове в колата.  

 

И въобще, май изборът на нов автомобил не е за хора с някакъв клиничен подход като мен. Май повечето отиват, казват ей това искам, дилъра им казва ей това може да предложим, което е почти същото (ама не съвсем) и дискусията приключва. Иначе не знам кое оправдава толкова немарливо отношение към предоставената информация за потенциални клиенти и опции, които са обида за интелекта, конкретно за Опел. Като цяло ми е странно, защото за мен един от основните фактори да се насоча към нова кола е точно възможността да я направя точно по мой вкус. Айде, нуждата да се пазариш и да питаш какви са отстъпките горе-долу го преживях, ама това че може до последно да не знам какво точно поръчвам ми идва нанагорно.

 

 

Логиката ти е правилна и така постъпват повечето интелигентни хора, когато купуват нов личен автомобил и искат да го направят точно поръчков ( т.е. произвеждат го по твоя конкретна поръчка).  Друг е въпроса че дилърите нямат отношение към точни спецификации ( особено някои бюджетни марки) заради това че голямата част от продажбите им е за фирмени автомобили на различен вид лизинг и прокюрмънта ( не знам на български каква е думата)  хич не го е еня какви екстри има стига да е евтино. 

П.П Аз преди време се учудвах че "Огледала в цвета на купето" се счита за екстри, за ел. стъклата да не говорим.  Когато го споделих с нахалният дилър на Дачия, той ми каза "за 26 бона какво искаш"

Връзка към коментар
преди 7 часа, milen_40 каза:

П.П Аз преди време се учудвах че "Огледала в цвета на купето" се счита за екстри, за ел. стъклата да не говорим.  Когато го споделих с нахалният дилър на Дачия, той ми каза "за 26 бона какво искаш"

И броня в цвят на купето също е екстра при най-ниският клас автомобили, иначе получаваш черна пластмасова 

Връзка към коментар
преди 2 часа, tch каза:

И броня в цвят на купето също е екстра при най-ниският клас автомобили, иначе получаваш черна пластмасова 

Да не забравяме и култовата "екстра" "задна седалка - делима 60 на 40" :girl_crazy:

  • Харесвам 2
  • Смея се 1
Връзка към коментар

Ами ние си купихме нова кола. И избора беше лесен, карали сме същия модел преди като служебна.

Дилърите не се интересуват особено много какво продават и това би обяснило, защо нямат идея за повечето неща, които хората ги вълнуват.

Отделно, че някои вкарват предразсъдъци за платежоспособността на клиентите си. Ченето на дилъра щеше да падне като казахме вземаме я.

Връзка към коментар
On 2/14/2019 at 8:31 AM, Victoria said:

Някой от дилърите се беше впечатлил колко подготвена съм била, .... Сервото може да ти се вижда стандартно, но моята кола, примерно, е с ел. усилване.

 

🙂 Нищо лично , но се подготви за следващата кола по-добре 👍

Връзка към коментар

Малко като куриоз с моите автомобилни неволи. Та нали тук си говорим за грешки, при които цените на самолетните билети са доста ниски. И няма на кой друг да се случи освен на мен, оня ден се обновяват ценовите листи и конфигуратора на Опел и най-накрая що годе отговарят едното на другото. 

 

В един момент какво гледам:

image.png

 

Сега...не че съм се засилил да взимам кожи, но от толкова изчетени ценови листи общо взето знам че кожения салон е на четирицифрена сума при различните марки и не започва с 1... При опелите понеже има и една камара други екстри подгрявания и т.н. по спомен в предишната версия на листата (за съжаление не я пазя) това нещо струваше около 4000 лева. Питам дилъра какво се случва по имейл, то май не ме разбира много, ама всичко било ок 🙂

 

Но така и така решихме да видим и на живо и в събота директно при него поставям въпроса, той вика чакай да погледна в моя конфигуратор че там е меродавното. Гледа, гледа, вика, ми да, ако поръчаме тая кола точно сега това нещо е безплатно. Е ние не сме чак толкова импулсивни че да поръчаме кола на място, дали сме си още 1-2 седмици за внимателно проучване. А и заради безплатните екстри да се потим лятото по кожените седалки не можа да ни запали фитила достатъчно. Нещо като да видиш евтин билет до любима дестинация, ама в ултра кофти сезон 🙂 

 

Дори почнах малко да се чудя дали не е нормално промо, с оглед на поостаряващия модел и това, че кожата е стандарт в определени нива в другите държави. Е, днес дойде и очакваното съобщение:

 

Цитат

Здравейте отново господин ххххх,

 

За съжаление току що получихме актуализация на ценовите листи от Опел.

Кожената тапицерия за Innovation вече има цена и тя е 3 590.00 лв. с ДДС.

Отне им 3-4 дни, чудя се дали точно аз съм ги задействал, дали сами са се усетили или е имало и други. И така, явно подобни ситуации цял живот ще ме дебнат 🙂

  • Харесвам 5
  • Смея се 4
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
5 hours ago, Георги said:

Малко като куриоз с моите автомобилни неволи. Та нали тук си говорим за грешки, при които цените на самолетните билети са доста ниски. И няма на кой друг да се случи освен на мен, оня ден се обновяват ценовите листи и конфигуратора на Опел и най-накрая що годе отговарят едното на другото. 

 

В един момент какво гледам:

image.png

 

Сега...не че съм се засилил да взимам кожи, но от толкова изчетени ценови листи общо взето знам че кожения салон е на четирицифрена сума при различните марки и не започва с 1... При опелите понеже има и една камара други екстри подгрявания и т.н. по спомен в предишната версия на листата (за съжаление не я пазя) това нещо струваше около 4000 лева. Питам дилъра какво се случва по имейл, то май не ме разбира много, ама всичко било ок 🙂

 

Но така и така решихме да видим и на живо и в събота директно при него поставям въпроса, той вика чакай да погледна в моя конфигуратор че там е меродавното. Гледа, гледа, вика, ми да, ако поръчаме тая кола точно сега това нещо е безплатно. Е ние не сме чак толкова импулсивни че да поръчаме кола на място, дали сме си още 1-2 седмици за внимателно проучване. А и заради безплатните екстри да се потим лятото по кожените седалки не можа да ни запали фитила достатъчно. Нещо като да видиш евтин билет до любима дестинация, ама в ултра кофти сезон 🙂 

 

Дори почнах малко да се чудя дали не е нормално промо, с оглед на поостаряващия модел и това, че кожата е стандарт в определени нива в другите държави. Е, днес дойде и очакваното съобщение:

 

Отне им 3-4 дни, чудя се дали точно аз съм ги задействал, дали сами са се усетили или е имало и други. И така, явно подобни ситуации цял живот ще ме дебнат 🙂

Не знам точно как се изпотяваш с кожата, защото аз никога не съм успявал 🙂 

Освен - де да знам, ако я платя на 3600 лв. сигурно и аз ще започна, ама моята си влизаше в екстрите които търсих, на не съвсем нов автомобил ... леко разработен 😉 

Връзка към коментар
16 minutes ago, Goal & Boss said:

Между другото, Opel май имат повече от един дилър в България. Сещам се за Bulvaria и Stefanov, но ми се въртят спомени и за трети.

София Ауто Б-я на Ботевградско също.

Връзка към коментар
На 14.02.2019 г. в 2:24, Георги каза:

Само да докладвам, че продължава автомобилната ми сага... Изборът сякаш го сведохме до 2.5 модела, като половинката е за новата Тойота Корола, която трябва да излезе всеки момент. Ама тя вероятно няма да има интеграция с Андроид Ауто, което на мен ми е от ключовите изисквания. Та най-вероятно или ще е Seat Leon или Opel Astra. 

Аз съм далеч от познавач в областта на автомобилите (каквито със сигурност има немалко във форума), но ще си позволя да ти дам един ... айде да не е съвет, че ще прозвучи претенциозно, но една препоръка.
При положение, че купуваш автомобил, чиято основна функция е да те закара (теб, семейството /спътниците и багажа ви) най-комфортно, безопасно и приятно от т.А до т.Б ,  при това  срещу минимално/оптимално количество (общи) разходи, би било добре да опиташ да обърнеш повече внимание на по-основни параметри от сорта например на това с колко години гаранция се предлага автомобилът,  какви са отзивите от различни източници за двигателя/скоростната кутия, ходовата част и други ключови агрегати на конкретния модел, какви са характеристиките на активните и пасивни с-ми за безопасност, какво е съотношението мощност/тегло на колата, какъв е радиуса на завиване, на каква стойност са периодичните технически обслужвания, от какъв порядък е стойността на някои основни видове ремонти (и резервни части) във фирмените и общите сервизи, какви са препоръчителните размери джанти/гуми и каква е приблизителната им цена на пазара, дали ти е удобно вътре в колата - дали имаш добра видимост напред/назад и през огледалата (някои модели имат доста широки колонки между предното стъкло и предните врати), добре ли е подредено и лесно ли се възприема информацията от таблото, сполучливо ли са разположени различните лостове и лостчета аз управление, дали са удобни седалките, дали не ти е много близо главата до тавана (вие сте височки и двамата), колко място за краката има на задните седалки, какъв е обемът на багажника, висок ли е прагът му, дали има опции да се прегражда за по-удобно и други такива неща. 
Мисълта ми е да сравняваш различните предложения основно на базата на такива характеристики и малко по-накрая да гледаш дали има съвместимост с Андроид Ауто или датчик за нивото на течността на чистачките. 
С други думи - призивът ми е да дадеш повече превес на инженера в теб, отколкото на IT- специалиста. :smile3: 
Не знам какви точно функционалности има това Андроид Ауто - сигурно е много полезно и удобно, щом държиш на него - но освен по-големия дисплей на системата на колата, какво пък чак толкова да е по-различното от това да ползваш самия смартфон. 
Пък и като знаем с каква скорост се развиват нещата в тая област и като се сетя за тарикатлъците на производителите на хардуер и софтуер, като нищо след 2-3 години (да не и по-скоро) ще се окаже, че се е появил някакъв нов супер-дупер  мега-андроид-ауто-асистънт или някакъв I-drive изкуствен интелект, които обаче няма да са съвместими с хардуера на твоя автомобил. :cray:

 

Цитат

за капак след като днес понаспамих дилърите им, един от тях твърди, че екстрите които съм избрал не могат да се комбинират без добавяне на други пакети. Негов колега от друга фирма нямаше проблем да ми предостави оферти с точно това, което искам. И някакви други странни неща при тях. 

 

Ниво А е по-ниското

Пакет 1, включва екстри a),b),c),d) и струва 1300лв

Пакет 2, включва екстри a),b),c),d),e) и струва 1700лв

 

Ниво Б е по-високото

Пакет 1 е включен в нивото

Пакет 2 струва 1700лв. 

 

Т.е., ако те интересува конкретно екстра e), както е в моя случай, единствения начин е да слезеш на по-долното ниво и да си купиш Пакет 2. Защото в противен случай, ако избереш по-луксозното ниво, където Пакет 1 е включен, ще трябва да купиш Пакет 2 на същата цена, един вид екстри a),b),c) и d) ще ги платиш два пъти!

Тия дилеми с екстрите ми звучат много познато :yes:, аз когато си купувах моята колица и след като се спрях на модела, от предлаганите екстри ме интересуваха само три неща:
- предни електрически стъкла (с честата нужда да се взимат талони на бариерите по паркингите това е задължително, но тогава (преди 7 години) не беше толкова разпространено в по-базовите конфигурации)
- ел. управление (с прибиране) и подгряване на страничните огледала
- възможност телефона да се свързва с блутут към аудиосистемата на колата
Да де, само, че екстрите не можеш да си ги избираш произволно - бяха групирани в три нива, но поне трите важни за мен присъстваха във второ ниво, та минах без да плащам за много излишни (за моя вкус) неща.  
Аз затова често споря с нашия приятел @Topfly :grin:, като твърдя, че най-добре ме устройва самолетният билет да включва само превоза на възможно най-ниска цена, пък вече всеки да си добавя и надгражда каквото му харесва според нуждите и вкуса - вид и количество багаж, качване с предимство, избрано място, храна и напитки и пр. Но той пък предпочита повече неща да са включени в билета, за да можело да се сравнява по-лесно :unsure:.  Разни хора - разни предпочитания. :wink3:
 

Цитат

И въобще, май изборът на нов автомобил не е за хора с някакъв клиничен подход като мен.

Или поне не в България. 
 

Цитат

Май повечето отиват, казват ей това искам, дилъра им казва ей това може да предложим, което е почти същото (ама не съвсем) и дискусията приключва.


Както се казваше в оня виц за кастинга за секретарка:  " и накрая избрахме тая с най-големите цици" :biggrin:

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 5
  • Смея се 5
Връзка към коментар

Следя много бегло дискусията за автомобилите (по-точно мъките на @Георги)

Но не бих се колебал в избора между Астра и Сеат от една страна и  Корола от друга.

Вярно, предубеден съм - карам тойоти от над 10 години, синът ми и един много добър приятел също.

И тримата - просто си караме + обичайната поддръжка, консумативи. Това е.

 

 

  • Харесвам 1
  • Браво 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.