Прескочи до съдържание

Говорим си за автомобили


Георги

Препоръчани мнения

Публикувано:

Точно, но шенкелите за Х6 се произвеждали само в САЩ и като нямат в наличност, чакаш доставка няколко месеци от там. А че ги имаше наличност на склад в Германия в други дилъри , не ги дерзаеше Ауто Бавария. Освен това от седене на автомобила 4 месеца на слънце на паркинга на Ауто Бавария,  се спука таблото ( на 8000км ) . Добре, че го произвеждат в Германия, че щях да го чакам и него вероятно 4 месеца.

  • Шок 1
Публикувано:

А ако искам гаранцията да не отпада не е ли официален сервиз единствената опция, колкото и да са мудни?

Публикувано:

Това, че на някой брат му, баща му или приятелят му работи в някоя фирма и всичко става бързо не знам колко е миродавно, защото същата фирма може да те закопаее, ако нямаш брат, баща или приятел там.

 

Аз бих търсил застраховател с общи добри отзиви, защото и дори да имам брат, той утре може да го няма, а аз да си седя там докато изтече годината.

 

Аз знам за случай от първа ръка, как единия от армейците си изпрати един ембраер от София  до Варна преди години за да си вземе любовницата, ама това  нали не е практика.

@Георги взе ли колата, нищо  не си казал?

 

 

 

Не знам дали тук е мястото, но се сетих да споделя, че при нас пускат на вътрешен скрит търг служебни коли, които са перфектни пасати автоматици дизел и бензин, 4х4 на шефовете, на по 150к км средно, та мога да участвам от името на някой. Сега има точно за 3 коли и след 1 месец за още 3. За повече инфо ми пратете съобщение.

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 5 часа, Георги каза:

А ако искам гаранцията да не отпада не е ли официален сервиз единствената опция, колкото и да са мудни?

Докато е в гаранция, автомобилът трябва да се обслужва от оторизиран (официален) сервиз за да не падне гаранцията.

За Шкода знам, че каросерийните ремонти се извършват от подизпълнител, който е оторизиран от Шкода. Шкода приемат автомобила за ремонт и после подизпълнителят се занимава с ремонта.

 

Аз също съм доволен от Армеец и застрахователния брокер, където правя каското. Брокерът се занимава с всичко по автомобила -- идва взима колата, кара я на оглед или организира представител на Армеец да дойде на място да огледа автомобила. В случай на щета ходи и завежда щетата, взима ми възлагателното писмо, познава структурите на Армеец, организира ремонта на колата и така. Много съм доволен и затова съм с този брокер от около десетина години.

  • Харесвам 1
Публикувано:

Това с официалния сервиз и цените там ще отпадне скоро се надявам.

В Европа също беше  така ДП преди 4-5 години, но изкараха закон с който се освобождава клиента от тази лоша практика.

въпрос на време е да ни подгонят от Европа и да се смени и тук.

  • Харесвам 1
Публикувано:
1 hour ago, Alexander said:

Това с официалния сервиз и цените там ще отпадне скоро се надявам.

В Европа също беше  така ДП преди 4-5 години, но изкараха закон с който се освобождава клиента от тази лоша практика.

въпрос на време е да ни подгонят от Европа и да се смени и тук.

Има един нюанс в тази лоша практика, който хората обикновено не знаят. Гаранцията на Волво във Фото Мое е 5 години (например). Обаче: официалната гаранция на моите Волва от производителя Volvo Cars Corporation е 2 години. Останалите три ги дава дилърът. И затова иска всичко да се прави при него, щото от Афтърсейлс се печели най-много, не от продажби на коли. Същото е положението и при БМВ (те дори нямат гаранция, само 2 години Gewährleistung, така че целия гърч е за сметка на дилъра), и при повечето други марки с изключение на корейците. 

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 5 часа, Alexander каза:

@Георги взе ли колата, нищо  не си казал?

 

Не съм казал, щото не съм я взел 🙂 До края на седмицата би трябвало да получа дата за получаване, ако ще е към средата/края на този месец, но все още няма нищо официално. Аз затова и почнах да дълбая застраховките. С дъртия пасат пак имахме ядове на прибиране от Бургас и вече нямам търпение. 

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 14 часа, Георги каза:

Алианц: изглежда са най-универсално препоръчвани като безпроблемни в изплащането на щети

Само да кажа от моя скромен опит (нали преди време един младеж "влезе" в задната ми врата) - Алианц не работят в извънработно време, събота, неделя и други празници. Случката стана към 19,30, звъня на телефона посочен на полицата - отговаря ми запис.

А навсякъде по сайтове, реклами, полици и каквото и да е пише че имат мобилна група 24/7. Чудех се как да я намеря тази мобилна група, вероятно някъде във виртуалното пространство.

 

Иначе по отношение на щетата и ремонта бяха точни, нямам оплаквания.  

 

Публикувано:
преди 15 часа, Георги каза:

Малко съвет за каско застраховките може ли?

Привет Георги,
Препоръчвам ти застраховката да я направиш задължително през Застрахователен Брокер:
1. Цената няма да е по-висока от варианта ако сам отидеш при компанията, защото компаниите дават Отстъпки на Брокерите по-големи или равни на комисионната на Брокера (около 15%)
2. Брокера ще вземе оферти от няколко компании специално за твоя случай, съобразявайки се със всички твои изисквания и заедно ще обсъдите коя компания най-подходяща за твоя случай.
3. При евентуална щета, първото нещо е да се обадиш на брокера.Той ти съдейства за завеждането на щетата и какво да пишеш. Брокера знае всички особеностите на всяка компания , как да избегнете неща заради които могат да ви откажат плащане. Брокера се явява един вид като Твой "адвокат" пред компанията.
Спестява ти много главоболия и време. Всяка компания обикновено се опитва да се извърта , да не плаща или максимално да те бави.
4. Ако те интересува, мога да ти дам контактите на моя брокер, няма да те подведе.
5. Ако колата е от апетитните за Кражба марки, съветвам те да сложиш втори имобилайзер или каквото иска компанията. Нищо не пищи, има 2 режима. Ако избереш автоматичен режим, нищо не натискаш, просто "ключодържателя" трябва да е вътре в колата за да запали. Защото при една кражба, освен ходенето по мъките, се чака 6-8 месеца докато ти платят.

Публикувано:

Не можах да прочета всичко, но не видях да е отбелязано:

- Армеец ИЗИСКВАТ аларма. Даже не знам за друг застраховател, който да го прави.

- Опитът ми с Армеец - завишиха ми каското заради три щети (не по моя вина) - една, отпреди да купя колата, ударено стъкло от камъче и отворена врата в моята; следващата година нямах щети и имах занижаване на цената

- Има шанс да намериш по-ниска цена за застраховане при брокер (брокерът на бившия лизингодател ми дава по-добри цени). Не знам как да търсиш такава опция обаче. 🙂

Публикувано:
преди 11 часа, Георги каза:

А ако искам гаранцията да не отпада не е ли официален сервиз единствената опция, колкото и да са мудни?

Боядисването не влияе на пълната гаранция, евентуално само на лаковото покритие.  Поправка или боядисване на джанта , също. Никой официален сервиз няма да може да ти боядиса детайл или джанта както в завода.

Публикувано:

Сега виждам темата и въпреки че вече е късно, да си кажа опита:

- Дачия Дъстър или Дачия Логан MCV Stepway бяха също добри варианти, брат ми има чисто нова Дачия Дъстър от 2.5 години и  е предоволен, както от колата, така и от обслужването на Дачия. Въпреки, че са бюджетни автомобили, качеството в последните години доста се е повишило, цените са приемливи и гъвкави. Но тук изборът вече е направен, затова минавам към застрахователите:

- ДЗИ - около 15 години имах каско към ДЗИ - абсолютно никакви проблеми. Даже веднъж помня, че по експертна оценка ми преведоха 130 лв. за ремонт, който ми излезе към 80 лв.😁 Винаги съм сключвал каското в главните им офиси, не през брокери. Обикновено ми намаляха цената на каското заради Гражданска пак при тях, и също застраховка на жилището, пак при тях. Проценти не помня, но бяха поне 10%-15%. В интерес на истината не съм имал някакви големи щети, в повечето случаи са били надрасквания, хлътвания, остъргвания, паркинг-удари и от този род. Най-сериозната беше една врата, в която се заби странично друга кола😁😁

- Булстрад - на брат ми Дачията Дъстър беше застрахована там първата година, по съвет на дилъра. Да отбележа, че колата беше платена накуп, без лизинг. След няколко месеца от едната страна беше надрана като с ключове, двете врати и част от задния калник. Булстрад не приеха щетата, защото нямало протокол от КАТ, а КАТ от години вече не издават протоколи за такива дребни неща. Завъртя се един омагьосан кръг, накрая брат ми си плати около 700 лв. за пребоядисване на трите детайла в Дачия. Естествено, на следващата година се махна от Булстрад и отиде в Алианц, но нямам отзиви, защото не е имал щети. Най-наглото беше, че малко преди изтичането на каското от Булстрад му се обади някаква девойка, която му каза буквално: "Надяваме се ,че сте доволни от нашата застраховка и Ви напомняме, че скоро изтича"🤨🤨 Брат ми й тегли една майна и й каза, че не само не е доволен, ами и на всички познати и роднини ще разкаже какви мошеници са😂😂

В крайна сметка най-добрият вариант наистина е да имаш някой познат брокер или в самата застрахователна фирма. Но пък някой път нещата се случват, въпреки многото притеснения преди това. Успех с избора и много безаварийни километри!

  • Харесвам 3
Публикувано:

Аз, също заради познат брокер, навремето започнах със всички застраховки накуп във Виктория, сега продължих вече с Дженерали. На предната кола имах пълна щета, която платиха според договора на 70-75%(не помне вече), после с продажбата на бракуваната кола се измъкнах общо с малко над застрахователната стойност, така че покрих и вноската за годината на злополуката  ...

Иначе всяка година се случва нещо по каското да се оправя, броня, надраскване с ключ, даже ми смениха и задната камера, която беше пукната някога 😉 ... 

Последните щети ги завеждам в София, без връзки така да се каже 🙂 , ползвам си стария брокер само за сключването на договорите, даже след това плащам онлайн през техния сайт. Проблеми със завеждане на щети никакъв, винаги ремонт в доверен сервиз, никакви оценки и други глупости, нищо че колата става вече на 10.

Предимството на Дженерали е, че май от тази година имат покритие на каското в цяла Европа и  Турция, което  за мен също е плюс ако ще се излиза с колата навън.

Гледам че имат и схеми с добри отстъпки при самоучастие, за нови коли, при липса на събития, при сключена ГО при тях и т.н.  така че ги отбелязвам в темата като вариант.

 

Публикувано:
На 5.06.2019 г. в 13:44, Георги каза:

Не съм казал, щото не съм я взел 🙂 До края на седмицата би трябвало да получа дата за получаване, ако ще е към средата/края на този месец, но все още няма нищо официално. Аз затова и почнах да дълбая застраховките. С дъртия пасат пак имахме ядове на прибиране от Бургас и вече нямам търпение. 

Спомням си, че специално искаше да е по поръчка, а не от начните на склад. Имаш ли някакви специални съображения? Като например разлика в качеството и т.н. или просто защото е малко вероятно на склад да има точната кола с точни екстри и цвят?

Публикувано:
преди 44 минути , Oshko каза:

просто защото е малко вероятно на склад да има точната кола с точни екстри и цвят?

Това 🙂

 

Иначе складът би бил много за предпочитане, защото все пак взимаш веднага. Чувал съм, че и отстъпките могат да са малко по-сериозни. Не е за предпочитане, само ако е имало градушка или нещо подобно наскоро, защото "складовете" доста често са една открита, заградена, кална поляна. 

  • Харесвам 2
Публикувано:
На ‎5‎.‎6‎.‎2019‎ г. в 13:44, Георги каза:

Не съм казал, щото не съм я взел 🙂 До края на седмицата би трябвало да получа дата за получаване, ако ще е към средата/края на този месец, но все още няма нищо официално. Аз затова и почнах да дълбая застраховките. С дъртия пасат пак имахме ядове на прибиране от Бургас и вече нямам търпение. 

Традициите не са това, което са.

Като се купи нова кола, вече само с казване ли се минава. :wink:

 

------

Аз от години застраховам в ДЗИ. И Каско-то и Гражданската отговорност. Всяка година си "уплътнявам" каското с пребоядисване на 1-2 детайла. Никакви проблеми.

Имам позната брокерка. Преди време даже тя ми вземаше колата и се разправяше в ДЗИ. Сега има малки деца и ми е неудобно. Звънва един телефон и там ме чакат.

При интерес, на лични мога да ти пратя контактите.

  • Харесвам 2
Публикувано:

Бихте ли погледнали двете оферти от Kia ? Избора на моя човек засега е между тях,  въпросът е дали цената е ок или търпи корекция надолу ? 

 

П. П. Извинявам се за лошото качество,  ако не се чете ще го накарам да ги снима отново. 

IMG_20190607_162100.jpg

IMG_20190607_162025.jpg

Публикувано:

ок,  че през телефона е трудно да преценя,  а и явно допълнително са се омазали при изпращането.  Утре ще пусна по-четливи. 

  • Харесвам 1
Публикувано:
На 7.06.2019 г. в 15:27, stanimir каза:

Бихте ли погледнали двете оферти от Kia ? Избора на моя човек засега е между тях,  въпросът е дали цената е ок или търпи корекция надолу ? 

 

Нямам особен опит с КИА, но все пак тези оферти с колко % са надолу от цената по брошура

Публикувано:

Мисля, че отстъпката е върху цялата цена. Когато аз гледах преди 2 месеца отстъпката започваше от 7%, при това от вратата както се казва. Бях пуснал запитване и към други дилъри, всички отговориха със 7% без дори да моля. Малко след това имаше и великденска промоция за целия април с 10% отстъпка. Т.е. мисля, че максимума при нормални обстоятелства би било евентуално да предложат нещо подобно на великденската цена. 

 

Може би отстъпката е по-малка, защото нивото е по-базовото, на него цената му е доста изтънена и по принцип.

  • Харесвам 3
Публикувано:

Върху цялата е да,  моя грешка. Да разбирам,  че може в рамките на до макс. още 4-5% .Добър ориентир.  Мерси! 

  • 2 седмици по-късно ...
Публикувано:

Бая ме бяха наплашили какво се случва в КАТ и се бях си стегнал нервите и приготвил за дълга битка. Оказа се сигурно най-бързото регистриране на кола за всички времена, от взимането на номерчето от машинката до монтирането на номерата отне точно 45 минути. Т.е. епопеята на поръчката приключи, започва епопеята на експлоатацията 🙂

 

Снимки малко по-късно, че сега е навряна в подземния гараж на работата ми. 

  • Харесвам 16
  • Браво 5

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.