Прескочи до съдържание

Говорим си за автомобили


Георги

Препоръчани мнения

13 minutes ago, georgebg said:

@Георги Твоята снимка показваше 16 км, моята .... и тя има 16 😉 

Моите пожелания са, да ме застигнеш и разминеш - безаварийно и с кеф 🙂

image.png.7efb0254506bdcd4d1069efb4050ae5d.png

Но ... действай, защото аз не съм спрял ... поздрави от Потос, Тасос, утре атакуваме островчето на юг от южния нос на Тасос подводно някак си 😉 

Ооо, от моята порода ... ХС60 е това май? ...Важното е да се навъртат километри - колкото повече, толкова повече ... Моите ХС90-ки ...

 

20190210_163209.jpg

20190205_153251.jpg

On 6/19/2019 at 9:27 AM, Георги said:

Еми теглиш номерче от машинката за контролиране на опашките, де 🙂 Това е своеобразния момент за стартиране. Финалът беше един пич, който ми метна два номера в ръката и демонстративно си тръгна, докато зад гърба му го питах какво да ги правя. Сложих си ги сам. Някой ако знае къде мога да ида да им сложат по един нит ще съм благодарен 🙂

 

Ето го и звяра, извинявам се за снимките, не съм търсил професионален фон 🙂

 

image.png

 

Километража трябваше да го снимам на 7км, но и така е ок 🙂

 

image.png

 

image.png

 

image.png

 

 

 

 

Много приятна Киа е това, макар че аз съм фен на дизелите. Честито и безаварийно!

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
12 minutes ago, Carburettor said:

Ооо, от моята порода ... ХС60 е това май? ...Важното е да се навъртат километри - колкото повече, толкова повече ... Моите ХС90-ки ...

Да, да ..  на баща ми 90-ката е от първите 2003 с поръчката от представянето и чакане над 6 месеца ... сега е над 270к ... със една смяна на масло на СК 🙂 ... на 78  г. е човека, не мога да му обясня защо трябва да сменя масло, след като са му я продавали са обявили, че СК е необслужваема 😉 

Връзка към коментар
7 minutes ago, georgebg said:

Да, да ..  на баща ми 90-ката е от първите 2003 с поръчката от представянето и чакане над 6 месеца ... сега е над 270к ... със една смяна на масло на СК 🙂 ... на 78  г. е човека, не мога да му обясня защо трябва да сменя масло, след като са му я продавали са обявили, че СК е необслужваема 😉 

Скоростната кутия я водеха необслужваема, докато гаранцията беше 2 години. В момента, в който Фото Мое удължиха гаранцията на 5 години, СК рЕзко стана обслужваема и маслото задължително се сменя на 80 000 км. От 2006 година ги карам тия камиони, 2006, 2012 и 2016 ...ето част от тях (бежовото 2006 г. вече е продадено), майка ми има ХС60😎

IMG_4376.JPG

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
На 18.06.2019 г. в 14:51, Георги каза:

Бая ме бяха наплашили какво се случва в КАТ и се бях си стегнал нервите и приготвил за дълга битка. Оказа се сигурно най-бързото регистриране на кола за всички времена, от взимането на номерчето от машинката до монтирането на номерата отне точно 45 минути.

Даже и по медиите говорят за теб  :grin: :  

Можело значи: КАТ-София обслужва клиенти за минути

  • Смея се 2
Връзка към коментар
На 21.06.2019 г. в 15:35, Фичо каза:

Даже и по медиите говорят за теб  :grin: :  

Можело значи: КАТ-София обслужва клиенти за минути

Да го бяха писали това малко преди да ида, щяха да ми спестят надъхването и чувството на обреченост...и половин ден отпуска 🙂

 

Абе сега...друг проблем. Пустата кола вече не е Cee'd, а Ceed. Застрахователя по инерция беше направил застраховките за Cee'd, помолих го да го промени за да съм изряден пред буквоедите. Той направи гражданската според талона (в който пък е SEED), а каското си е на Ceed. И бъркочът е пълен:

 

Seed - в талоните на колата

Ceed - в договорите и всички документи от дилъра и както си е реалното име на колата

Ceed в каското и Seed за гражданската

 

И сега не знам в кой момент ще ме зашлеви тежката бюрократична машина, най-вероятно точно когато най-малко очаквам. Или се притеснявам излишно и след като номерата на рама и двигател са ок навсякъде, значи трябва да е ОК? Аз ще си го обсъдя с дилъра като се върне от отпуска, но не пречи да питам и хората с опит тук 🙂

  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 10 минути , Георги каза:

И сега не знам в кой момент ще ме зашлеви тежката бюрократична машина, най-вероятно точно когато най-малко очаквам. Или се притеснявам излишно и след като номерата на рама и двигател са ок навсякъде, значи трябва да е ОК? 🙂

Не че бих могъл да ти дам гаранция, но ми се струва, че не би трябвало да е проблем и наистина важните неща са номерата. 

И не че това може да те успокои, но и аз така забелязах скоро, че в застрахователната полица автомобилчето ми  (Nissan Note) е записано като "НИСАН NOUT" :grin:  - що им е трябвало въобще да вкарват латиница :lol: , ама реших, че не е фатално и не съм се занимавл да го оправят, живот и здраве догодина ще им обърна внимание.  

image.png.9bd54396d87220d0d8533e8a10e51701.png

  • Харесвам 2
  • Смея се 1
Връзка към коментар

Само се притеснявам застрахователите да не се заядат, то иначе докато някой не се вгледа е неоткриваемо, ама те се вглеждат 🙂 И подозирам, че този SEED е дошъл баш от дилъра, защото до колкото разбрах те вкарват информация в базата данни на КАТ (не успях да взема колата 4 дни по-рано заради това забавяне, че моята била първи такъв модел). 

Връзка към коментар
11 minutes ago, Георги said:

Да го бяха писали това малко преди да ида, щяха да ми спестят надъхването и чувството на обреченост...и половин ден отпуска 🙂

 

Абе сега...друг проблем. Пустата кола вече не е Cee'd, а Ceed. Застрахователя по инерция беше направил застраховките за Cee'd, помолих го да го промени за да съм изряден пред буквоедите. Той направи гражданската според талона (в който пък е SEED), а каското си е на Ceed. И бъркочът е пълен:

 

Seed - в талоните на колата

Ceed - в договорите и всички документи от дилъра и както си е реалното име на колата

Ceed в каското и Seed за гражданската

 

И сега не знам в кой момент ще ме зашлеви тежката бюрократична машина, най-вероятно точно когато най-малко очаквам. Или се притеснявам излишно и след като номерата на рама и двигател са ок навсякъде, значи трябва да е ОК? Аз ще си го обсъдя с дилъра като се върне от отпуска, но не пречи да питам и хората с опит тук 🙂

 

2 minutes ago, Георги said:

Само се притеснявам застрахователите да не се заядат, то иначе докато някой не се вгледа е неоткриваемо, ама те се вглеждат 🙂 И подозирам, че този SEED е дошъл баш от дилъра, защото до колкото разбрах те вкарват информация в базата данни на КАТ (не успях да взема колата 4 дни по-рано заради това забавяне, че моята била първи такъв модел). 

Не се притеснявай, на двете ми ХС90 талоните също са объркани (на новото е написан модел XS90 и че Волвото е кафяво, а то е много светло бежово). Досега никакви проблеми, дори сме се кикотили със застрахователите и ченгетата ...

20190129_133743.jpg

20180912_150217.jpg

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...
преди 19 минути , ivan69 каза:

Колата  ми Киа Сийд 02,2012 губи антифриз . Във фирмения сервиз ми казват , че всичко е наред , някой да ми препоръча читав майстор за София става въпрос .

Винаги на студен мотор ли го мериш антифриза? Дано не е духнала гарнитура. За сервиз най-добре погледни форума на марката, там по-добре би трябвало да те упътят

Връзка към коментар

Преди да замина на почивка ми загря колата , долях вода ( около 2-3 л) , след като се върнах след 2 седмици веднага я закарах във фирмения сервиз и я оставих , обадиха ми се следобед , да си я взема , нямало и нищо .....Вчера карах около 50 км - нищо , Сутринта долях 100 грама и следобед след около 20 км каране пак ми се повиши температурата . Този път долях сигурно 3 литра . Видимо няма течове , вероятно е гарнитура на главата , но ми се ще някой грамотен майстор да я погледне...

Връзка към коментар
  • 2 месеца по-късно ...

Малко ревю на километър 9000 от мен 🙂

 

С две думи: мега доволен съм. Повечето неща няма какво да ги коментирам, припокриват се при повечето нови коли, но искам да обърна специално внимание на асистиращите системи. 

 

ACC - Адаптивен круиз контрол

 

Най-голямото удобство, и ако мога да ползвам терминологията развита в други теми на форума - геймчейнджър. Неимоверно улеснение на дълъг път след като колата сама контролира скоростта и дистанцията до предната кола. Представете си, че все едно има някакъв въздушен мехур около колата с диаметър 30-40м. Ако предната кола намали малко - и твоята намалява малко. Ако предната кола намали рязко - и твоята намалява рязко. Ако предната набие спирачките - и твоята набива спирачките и светва аварийните (това последното го има и без ACC). Всичко това без да е необходимо ти да преценяваш постоянно дистанцията с предния, дали просто гали спирачките или е настъпил рязко и т.н. От супер активен и нащрек участник в движението, изведнъж усилията ти се свеждат до просто да следиш дали системата си върши добре работата. Дори минималната дистанция е супер комфортна и няма риск системата изведнъж да откаже и ти разсеян да се набиеш в предния, просто имаш предостатъчно време за реакция сам да си контролираш автомобила. С малко повече късмет, може да пропътуваш стотици километри без дори да докоснеш някой от педалите. 

 

С времето привикваш и да се възползваш добре от усета на системата. Тя вижда много по-добре скоростта на колата пред теб. Така например, ако се прибереш след изпреварване на магистралата и видиш че колата почва стабилно да намалява е ясно, че колата пред теб е доста бавна, така че пак можеш да се изтеглиш за изпреварване. 

 

Абсолютно задължителна екстра за всеки, който ще купува нова кола според мен. 

 

Засичане на обекти в сляпото петно

 

Това е от този тип системи, които не са постоянно удобство като предишната, но от един път могат да се изплатят. Винаги, когато има кола в сляпото петно светни горния ляв (или десен) ъгъл на страничното огледало. Ако решиш да правиш маневра по това време, независимо дали дадеш или не мигач, ще има и звукова сигнализация. Случвало ми се е няколко пъти в по-интензивен трафик, когато се промушвам между две коли да изпищи, не е нещо което да е крайно досадно. 

 

Помага много и ако се изнасяш назад от перпендикулярно паркиране, защото предупреждава за трафик по улицата, който или трябва да си изпружиш врата за да видиш или ако имаш спътници на задната седалка да ги молиш да помагат. 

 

Асистент за напускане на лентата

 

Това е може би единствената система, която изисква малко привикване, аз и свикнах отдавна. Ако успее да хване маркировката по улицата, то ще ви помага в завой, както и ще сигнализира ако тръгнете да напускате маркировката без мигач. В същото време прилага и леки корекции на волана, които не са достатъчно настоятелни, че да не можеш да ги превъзмогнеш, в същото време биха задържали колата в лентата, ако заспите, припаднете и т.н. 

 

Привикването към системата се състои в това, че до сега не сте свикнали някой друг да ви контролира леко волана, но и това го има!

 

Единствен недостатък - на дълги прави, когато държите волана леко, системата може да си мисли, че въобще сте го пуснали. И понеже това е забранено излиза предупреждение на дисплея, първо с жълто, а после с червено и звук. Необходимо е само леко да се врътне волана за да се изчисти предупреждението, пътниците не го усещат. 

 

Учудващо, но като цяло добре се справя с българската некадърна маркировка. Почти никакви проблеми извънградско, а и на големите софийски улици (Цариградско, България и т.н.). При малките улички не се активира толкова лесно, но там и не е толкова нужна. 

 

Автоматични чистачки

 

Не е нещо особено като допълнително удобство, но в една буря го оцених истински. Беше от този тип бури, където в разстояние на 500м може да има силен дъжд, лек дъжд или въобще никакъв дъжд. Да не си играеш постоянно с лостчето на чистачките в такива условия е удобство. Да не говорим и че по принцип дори в постоянен дъжд чат-пат ми е трудно да настроя точната степен - бързата ли да е, бавната ли да е, тази на пресекулки ли да е. А тук - включвам и забравям. 

 

Недостатък - дори на най-висока чувствителност, сякаш ми се ще чистачките да са с една идея по-бързи. 

 

Автоматични фарове и къси/дълги

 

Още едно от дребните улеснения, които всъщност не са чак толкова дребни. Бих казал, че системата работи изключително добре, като я пуснеш първите пет минути ти е интересно дали ще превключва когато и ти би превключил, после забравяш че я има - тя просто си върши работата, дори в трикови моменти. Не се замисляш дали в тунел трябва да включиш и спреш светлините и т.н., просто си караш. 

 

Разните системи за безопасност, защита на пешеходци и т.н. по обясними причини не съм ги тествал, но се надявам да работят добре. Само веднъж колата спря сама на магистралата, когато и този пред мен беше изненадващо спрял - беше стабилно спиране, без колебания, последвано от автоматични аварийки. Може би една милимунда преди аз самия да скоча на спирачките. Радвам се, че имам бекъп опция. 

 

Мненията за тези системи по форумите са разнопосочни. Някой като мен са вече приели новата религия, други отричат до последно. Шофирането е изключително по-малко стресиращо и по-малко уморително, особено с помощта на ACC. Не знам дали има разлика в имплементацията при различните марки, до колкото знам подобни системи се доставят от 2-3 фирми по света, независимо дали караш Порше или Шкода, но може би има разлики в класа оборудване. Начинът, по който е направено в KIA ме очарова. 

 

Ще пусна едно необосновано предположение и то е, че голяма част от хората, които не харесват системите са си джигити. От тези, които се престрояват на зиг заг по няколко пъти в секунда без мигач и системата за напускане на лентата ще им пищи постоянно. Или от тези, които обичат да ти се залепят за задния номер на магистрала - тях пък круиз контрола въобще няма да ги допусне да се долепят толкова. Мисля, че е нормално такива хора да се дразнят. Но за останалите, нормални и спокойни шофьори аз лично виждам само огромни ползи, дори могат да те приучат на полезни навици ако ги нямаш - винаги да оставяш прилична дистанция до предния и да даваш мигач дори при престрояване. 

 

Баща ми, който си е от класическия тип шофьори, и който не беше на моето мнение да се дават толкова пари за системи и екстри, този уикенд му трябва 15-20 минути с колата за да признае, че удобството е страхотно и многократно олекотява шофьора и повишава безопасността на пътниците. 

 

В този случай и едно палче нагоре за любимите ни евробюрократи, които набутаха голяма част от системите като задължителни от 2022, ако не се лъжа. Защото важността на безопасността явно трябва да ни се набива в канчетата с регулации, защото оставено на свободния избор повечето хора ще изберат по-мощния двигател, вместо същите пари да отидат в система за безопаност, която може и никога да не им потрябва. 

 

Иначе 140-те коня в колата на този етап са ми перфектни и ми позволяват нужната гъвкавост в редките случаи, когато ми се налага. Допада ми това, че след спиране на магистралата мога да се включа обратно за секунди, без да гледам стресирано колко точно свободни са лентите. Допада ми и това, че мога да изпреварвам спокойно на баир, без да се потя дали ще дойде поредния джигит отзад да ми светка с фаровете, което се случваше от време на време с дъртия 90коньов пасат на газ. Не съм фен на екстремното каране и за тези 9000км нито веднъж не съм изпитал липса на мощност.

 

Иначе вече поожулих прагчето под лявата врата, а имам и много странни надирания по джантите. Недостатък на новата кола, е че на старата никога такива неща не ти правят впечатление, а тук леко се поболяваш. Прагчето сигурно ще мине по каско, но за джантите не съм сигурен, тях дори не знам и кога са се надрали, как е възможно да надереш джанта отстрани, а калниците да са перфектни, дори да бях забърсал нещо нямаше ли цялата зона да е ожулена, а не някакви точици по джантите? Може би да хвана да ги снимам утре специалистите да погледнат...

  • Харесвам 12
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 32 минути , Георги каза:

С две думи: мега доволен съм

Това е единственото важно за нов/стар, червен/пембен автомобил/телефон. 🙂

Браво и още много километри все да си доволен!

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
1 hour ago, Георги said:

ако мога да ползвам терминологията развита в други теми на форума - геймчейнджър

Дано не го види @Topfly, че като нищо ще ти търси ролятис за "термина"...

Връзка към коментар
преди 1 минута , Климент каза:

Джантите най-много страдат при паркиране до бордюр

Възможно е. Пак не си спомням на една боя да съм ги паркирал и интересно че има наранявания само по предните 2, а бих казал че 90% от паркирането ми е успоредно назад и обикновено предните гуми са тези, които са по-далече от бордюра. 

Връзка към коментар

Аз, дълги години паркирайки успоредно (основно назад, и с падащо огледало) бях успял да опазя джантите без поражения. После един път нещо проспах ситуацията и обелих едната. На следващата година при смяна на зимни-летни, се оказа на друга позиция и успях да одера и втора. След това един път леко се качих странично на един нисък бордюр с ръба на едното колело - и бях изненадан да видя, че предната джанта се е обелила по ръба. Може би така се е случило обелването на предните при тебе.

 

Иначе, моята скоро влиза в категория ретро-автомобил и спрях да се втелясвам. Ама напълно разбирам втелясването в началото 🙂

Връзка към коментар

Еми сигурно така е станало. Ще изчакам да се понатрупат драскотини и ще ходят там на пилене, шлифоване и каквото се прави. Че ако ги нося още сега, силно вероятно след 2 месеца да се наложи пак 🙂

Връзка към коментар
преди 2 часа, Георги каза:

Еми сигурно така е станало. Ще изчакам да се понатрупат драскотини и ще ходят там на пилене, шлифоване и каквото се прави. Че ако ги нося още сега, силно вероятно след 2 месеца да се наложи пак 🙂

Най-рано след зимата, защото от коловозите със сняг пак може да се надерат.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ами това ми е другата дилема...дали за зимата да не са отделен комплект джанти, които да са по-издръжливи и няма да пострадат толкова от химията от почистването и т.н...

 

Ето я джантата със щетите по нея по долния ръб, от тъпите ли е?

image.png


 

Ето и от комерсиалната снимка, че в гаража на светкавица не е излязла добре:

image.png

 

Връзка към коментар

Изобщо не се “косИ” и си шофирай така. Докато Х6 беше гаранционна, я закарах в Ауто Бавария Младост, след “инцидент”  за боядисване на джанта ( + смяна на фарове, че се овлажняват 😃) , три дни отнемало за боя и изпичане (блабла) и накрая след една зима , боята започна да се люпи... , солта и лугата им разказвала играта. Отговора им беше, че нямат близки условия до тези в завода за боядисване. Иначе има 2 год гаранция на лака(боя), но отказах да я оставя отново за три дни за подобен развой и спрях постепенно да обръщам внимание.

 

За зимата, сложи един размер по-малки от летните гуменетки, хем в бъдеще ще се изплати от постоянният монтаж/демонтаж, хем ще спечелиш комфорт и устойчивост.

  • Шок 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

привет, някой ползвал ли е тази услуга, или да познава някой неин потребител и да сподели някакви отзиви? преди малко колата ми направи проблем с паленето, ей така от нищото, и със слабите си технически познания, подозирам три възможни причини - нещо със заключването/алармата, стартер или акумулатор, но нито знам откъде да започна с консултациите, нито имам време да обикалям по сервизи, и това ми звучи като някаква възможност да ми се спестят неприятните преживявания, ама само на отзиви във фирмения сайт не мога да се доверя на 100%...

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.