stanislavpp Публикувано: 28 януари, 2019 Сподели Публикувано: 28 януари, 2019 Инфото е достъпно, масовите производители печелят в рамките на 300-800€ на автомобил. Връзка към коментар
DaBo Публикувано: 28 януари, 2019 Сподели Публикувано: 28 януари, 2019 Точно така, годишните отчети на всеки автомобилен концерн са публични, така че който и да хванеш за "ушите", вътре всичко си пише. Автомобилните производители печелят повече от производството и продажбата на нови автомобили, отколкото от резервни части, което хич не е малко, де. Но да не се бърка с вносители на автобили и/или местни дилъри. ✌️ При вносителите е едно, при дилърите (среден клас брандове в БГ) е повече от следпродажбено и следгаранционно обслужване на автомобили, ако не говорим за брандове/модели "top seller". Връзка към коментар
stanislavpp Публикувано: 28 януари, 2019 Сподели Публикувано: 28 януари, 2019 Абсолютно не е вярно ! Масовите ( не-бутикови) производители имат марж в рамките на 5% на автомобил , и над 100% на всяка резервна част. А в България, автомобилите извън гаранция посещаващи официален сервиз са под 5%. Връзка към коментар
DaBo Публикувано: 28 януари, 2019 Сподели Публикувано: 28 януари, 2019 Кой има този марж? Производител, вносител или дилър (gross margin или net margin)? Много е комплексна материята (на производител марж не можеш да направиш, изключително сложен процес е, повярвай ми!), може да си спорим и до утре сутрин, не е нужно. Връзка към коментар
Victoria Публикувано: 28 януари, 2019 Сподели Публикувано: 28 януари, 2019 1 hour ago, stanislavpp said: Повечето дилъри предлагат включен пакет за безплатно обслужване на нов автомобил за 3 или 5 години. . Може ли да ми дадеш пример за дилъри, които включват такъв пакет? Аз съм чувала единствено за БМВ, а при дилърите, които бях посетила, около 5-6 на брой, когато търсих кола, никъде нямаше такова нещо. Връзка към коментар
stanislavpp Публикувано: 28 януари, 2019 Сподели Публикувано: 28 януари, 2019 преди 48 минути , DaBo каза: Кой има този марж? Производител, вносител или дилър (gross margin или net margin)? Много е комплексна материята (на производител марж не можеш да направиш, изключително сложен процес е, повярвай ми!), може да си спорим и до утре сутрин, не е нужно. Много ясно е написано , че говоря именно за производители,където маржа средно е 5%. Цитираният от теб Фолксваген, естествено е с най-нисък марж( profit margin) в рамките от 1 или 2%, и то преди данъци. Напълно нормално заради по-големият обем продажби. Същото толкова нормално е, година или две преди смяната на модела, дори да се продават автомобили на загуба в условията на спад на продажбите. Опита ми с нови автомобили е сведен до три марки, но при конфигуриране може да се види кои марки и модели при поръчка (не за автомобил на склад) може да се включи обслужване , има опция(код) да се откаже и тогава цената намалява(разбираемо). Връзка към коментар
tch Публикувано: 28 януари, 2019 Сподели Публикувано: 28 януари, 2019 преди 2 часа, stanislavpp каза: Поръчков автомобил винаги ти гарантира по-ниска цена, тъй като ти го предплащаш с капаро ,и реално дилъра си взима маржа без да участва с нито един лев. Нещо ми се губи логиката, ако в един автомобил дилъра е "затворил" 30-хиляди и не го продава от месеци, няма ли да е по-заинтересован да даде за него по-голяма отстъпка? Иначе и аз побутна темата малко в посока "електро"- Тойота имат хубави хибриди, като Аурис например 🙂 2 Връзка към коментар
stanislavpp Публикувано: 28 януари, 2019 Сподели Публикувано: 28 януари, 2019 Дават ,разбира се. Затова и на автосалон София, Рейндж Роувър гордо си позволяват отстъпки от 80-100 000лв за Autobiography моделите. 1 Връзка към коментар
DaBo Публикувано: 28 януари, 2019 Сподели Публикувано: 28 януари, 2019 Така е, ако говорим за марката Фолксваген, а не концерна, и то са стари цифри. Освен това тези цифри малко грешно ги четеш... А да знаеш колко е profit margin на марката Posrche, която е част от групата Фолксваген? Не ми отговаряй! Но да твърдиш, че производителите на автомобили печелят от резервни части повече от производството и продажбата на нови автомобили, е меко казано... "несериозно". За @Георги не е важно кой автомобилен концерн какво печели на автомобил, а по-скоро процесът при покупка на нов автомобил. Но, както казах, повече няма да споря. ✌️ @Георги, правилно си се ориентирал към стъпките при избор на нов автомобил. Само да вметна, че е важно също да гледаш каква е остатъчната стойност при препродажба на автомобила. Някои брандове държат висока остатъчна стойност, други - не толкова. Отивам да чета за Цикладите, че ни предстоят две пътувания дотам. 😉 2 Връзка към коментар
stanislavpp Публикувано: 28 януари, 2019 Сподели Публикувано: 28 януари, 2019 Че въпроса ти за концерни ли беше? 😀 Разбира се, че зная за Порше и затова дадох пример за масови производители . Георги едва ли е таргетирал Порше за покупка. От личен опит ще повторя , че всеки дилър на нови автомобили работи с марж от минимум 30% и има възможност за отстъпки според атрактивноста на съответният модел и оборудване. Съвета ми е - да си конфигурира модел спрямо собственият си вкус и възможности, като по този начин избягва плащането на ненужни за него екстри. След това да провери процента отстъпка при различните провинциални дилъри . 2 Връзка към коментар
cybersimo Публикувано: 28 януари, 2019 Сподели Публикувано: 28 януари, 2019 Разбира се, че се печели в пъти повече от резервни части и сервиз отколкото от самия автомобил. А специално Ауди/Фолксваген/Порше и цялата им група са безбожно скъпи в обслужването. Виждал съм как консуматив на Ауди S8 (накладки и дискове) струват повече от такива на Ферари примерно. Което за мен лично е абсурдно. Говоря за цени в България. В чужбина не знам дали е така Връзка към коментар
DaBo Публикувано: 28 януари, 2019 Сподели Публикувано: 28 януари, 2019 Ами така е! Дилърът печели повече от резервни части и обслужване, отколкото от продажба на автомобили. Или поне при дилърите на повечето марки в БГ в последните години. Пазарът в БГ е доста "тегав" и процесите са по-различни от други европейски държави. 😉 Ама колегата твърдеше обратното - че дилърът в БГ печели от продажбата на коли, а производителят на тези коли нейде из света от частите им.... Да не говорим, че не всички дилъри в БГ работят с 30% марж на автомобилите (ако изобщо в момента има такива, то май са единици) и че автомобил по поръчка излиза по-евтин от автомобил на склад. Вярно, че автомобил по поръчка е като костюм по поръчка тоест изцяло по твоя мярка - удобен и комфортен, ама не е по-евтин. Или поне не при повечето марки. Информация не от личен опит, а от първа ръка! 👍 Извън колите искам да попитам за прахосмукачките-роботчета или по-конкретно тази: https://www.gearbest.com/robot-vacuum/pp_1649341.html?wid=1640583&lkid=11985280&cid=00718f07be2f1299f0417b396b8c9eb8&fbclid=IwAR09Wo3eYVRrgdj6bg7ShylER4f-P9Zs6qYEsnZVj_VD6-hIrd1IIUiKhtU Ако пък някой има препоръки за друга, насреща съм. Имаме в БГ Irobot, отдавна е купуван от щатите и два пъти сме сменяли батерията. Като сме в БГ, си го изпозваме, но за където сме сега, ми се иска нещо не толкова скъпо и по-новичко като технология. 2 Връзка към коментар
stanislavpp Публикувано: 28 януари, 2019 Сподели Публикувано: 28 януари, 2019 Не зная каква е тази първа ръка, но сте далечко от фактите. Масовият производител печели повече от части, а дилъра от продажби + труд по сервиз и смяна на части (и съвсем малко от препродажбите на резервни части) . Има направени одити , че частите закупени поотделно в среден клас автомобил са 14 пъти стойността на автомобил, тоест надценката е 1400% при производителя. 2 Връзка към коментар
DaBo Публикувано: 28 януари, 2019 Сподели Публикувано: 28 януари, 2019 (редактирано) О-ЛЕ-ЛЕ... Добре, че си нямаме такъв сладур-джудже, хаха! Първа ръка е първа ръка, както искайте го разбирайте! Фактите касаят бг пазара, че мога и за други пазари да пиша. Повече на тема автомобили няма да се включвам, че явно всеки разбира от всичко. Надявам се @Георги да направи правилния за себе си избор и безаварийно му желая! Редактирано 28 януари, 2019 от DaBo 3 1 Връзка към коментар
cybersimo Публикувано: 28 януари, 2019 Сподели Публикувано: 28 януари, 2019 (редактирано) Когато препоръчах електричка, имах предвид истинска, а не псевдо (Тойота хибрид). Откакто имам моята разбрах каква глупост е да си купиш хибрид - батерия с пробег 10-20 км и това при скорост под 50 км/ч. Над 50 км/ч си имаш бензинов автомобил и просто си дал едни 15-20 хиляди лв отгоре за хибрид. Уникална глупост Редактирано 28 януари, 2019 от cybersimo 2 1 Връзка към коментар
tch Публикувано: 28 януари, 2019 Сподели Публикувано: 28 януари, 2019 (редактирано) преди 20 минути , cybersimo каза: Когато препоръчах електричка, имах предвид истинска, а не псевдо (Тойота хибрид). Откакто имам моята разбрах каква глупост е да си купиш хибрид - батерия с пробег 10-20 км и това при скорост под 50 км/ч. Над 50 км/ч си имаш бензинов автомобил и просто си дал едни 15-20 хиляди лв отгоре за хибрид. Уникална глупост Доста пресоли манджата. Тойота Аурис бензин цена 39к. на хибрида със сходно оборудване е 43.5к. Ако колата, която си взел се ползва основно извън градско тогава хибридът не е удачен, но в градски условия, където повето коли се карат през седмицата е с голямо предимство отностно разхода. Нещо, което не е за подценяване. Класация на ТЮФ при колите до 3 години, според това колко процента от тях не са преминали прегледа. Разбира се, трябва да се има едно на ум, защото проверяващият може да те върне заради неработещ мигач, който ще се отстрани (почти) за без пари. Но все пак аз много бих внимавал с коли от последната третина на таблицата, там явно проблемите са хронични. За да е четима графиката, отворете я в нов таб и след това с лупичката 🙂 Редактирано 28 януари, 2019 от tch 2 Връзка към коментар
cybersimo Публикувано: 28 януари, 2019 Сподели Публикувано: 28 януари, 2019 (редактирано) преди 2 минути , tch каза: Доста пресоли манджата. Тойота Аурис бензин цена 39к. на хибрида със сходно оборудване е 43.5к. Ако колата, която си взел се ползва основно извън градско тогава хибридът не е удачен, но в градски условия, където повето коли се карат през седмицата е с голямо предимство отностно разхода. Ако я караш до 10-20 км дневно е по-удачно. За София това е абсурдно. А Георги търси за там Редактирано 28 януари, 2019 от cybersimo Връзка към коментар
tch Публикувано: 28 януари, 2019 Сподели Публикувано: 28 януари, 2019 преди 3 минути , cybersimo каза: Ако я караш до 10-20 км дневно е по-удачно. За София това е абсурдно. А Георги търси за там За това е хибрид, целта му е основно да подпомага бензиновия мотор при честите ускорения и да не се губи кинетичната енергия при честите спирания. Според този тест Аурисът дава разход под 4 в Берлин. https://edison.handelsblatt.com/erleben/im-sparsamkeitstest-der-toyota-auris-hybrid/20929784.html 2 Връзка към коментар
cybersimo Публикувано: 28 януари, 2019 Сподели Публикувано: 28 януари, 2019 преди 47 минути , tch каза: За това е хибрид, целта му е основно да подпомага бензиновия мотор при честите ускорения и да не се губи кинетичната енергия при честите спирания. Според този тест Аурисът дава разход под 4 в Берлин. https://edison.handelsblatt.com/erleben/im-sparsamkeitstest-der-toyota-auris-hybrid/20929784.html Въпроса е дали след този хибрид е карал същия Аурис бензин. Защото при скорост под 50 км/ч разликата между двата сигурно няма литър. И тогава тези уж 5 хиляди кога ще се избият? След 225 000 км Thanks, but no thanks. За София - тотално безмислено. И това е в идеални условия, ако караш само градско и ако спазваш ограниченията - което е вярно за Берлин и невярно за София. 2 1 Връзка към коментар
tch Публикувано: 28 януари, 2019 Сподели Публикувано: 28 януари, 2019 преди 23 минути , cybersimo каза: Въпроса е дали след този хибрид е карал същия Аурис бензин. Защото при скорост под 50 км/ч разликата между двата сигурно няма литър. И тогава тези уж 5 хиляди кога ще се избият? След 225 000 км Разликата в разхода идва точно при ниска средна скорост заради честите спирания. Разликата между двата модела в градски условия да е "под литър" значи бензиновият Аурис да гори 4-4.5. Колко бензинови коли има с подобен градски разход, вероятно някой Смарт с 600 кубиков мотор 🙂 В града разликата е 2+ литра. И целта не е само да се избият едни пари, ами и да не е толкова мръсен въздуха в града. Разбира се, че 4.5к не са малко пари, така че всеки гласува с джоба си. Но Тойота пускат първият си хибрид 1999 и до сега e продала над 10 милиона. Явно има защо. Друг въпрос, е че явно си останал явно излъган от дилъра и не си допроверил информацията при покупката на твоя хибрид и сега се чувстваш прецакан.... 3 Връзка към коментар
cybersimo Публикувано: 28 януари, 2019 Сподели Публикувано: 28 януари, 2019 Не съм си купил хибрид и никога не бих си купил. Прецакал съм се с моя разход на ток - 1.5 лв за 100 км. Но виж ако ти си си купил хибрид и мечтаеш за разход като моя - си се прецакал. А Тойота е продала 10 милиона на хора подведени по рекламата за нисък разход и на такива, които наистина я ползват 10-20 км на ден в малки градчета. За там е идеална Връзка към коментар
tch Публикувано: 28 януари, 2019 Сподели Публикувано: 28 януари, 2019 преди 8 минути , cybersimo каза: Не съм си купил хибрид и никога не бих си купил. Прецакал съм се с моя разход на ток - 1.5 лв за 100 км. Но виж ако ти си си купил хибрид и мечтаеш за разход като моя - си се прецакал. А Тойота е продала 10 милиона на хора подведени по рекламата за нисък разход и на такива, които наистина я ползват 10-20 км на ден в малки градчета. За там е идеална Идеална е за хора, които искат по-нисък разход и нямат пари да си позволят втора кола, защото в момента в България не може да позлваш електричка на дълги разстояния. И това го казвам при положение, че съм голям радетел на Е-колите. Айде, стига толкова по темата, че очевидно е безмислено да се спори. Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 28 януари, 2019 Сподели Публикувано: 28 януари, 2019 На мен ми е интересно колко е автономията на една електрическа кола и може ли да се минaт едни 400км примерно със спиране за хапване или нещо такова... В България, не в Германия. Има ли къде да се зареди и не трябва ли доста повече време за зареждане За града очевидно става Аз съм фен, но още няма никаква инфраструктура извън най-развитите страни. 1 Връзка към коментар
tch Публикувано: 28 януари, 2019 Сподели Публикувано: 28 януари, 2019 (редактирано) преди 10 минути , neuromancer каза: На мен ми е интересно колко е автономията на една електрическа кола и може ли да се минaт едни 400км примерно със спиране за хапване или нещо такова... В България, не в Германия. Има ли къде да се зареди и не трябва ли доста повече време за зареждане Една електрическа кола ѝ трябват най-грубо около 20 киловатчаса (средно годишно) енергия за 100км. Разбира се разходът както и при конвенционалните автомобили зависи от стила на шофиране, размера/теглото на колата. През зимата разхода се покачва, тъй като нямаш термичните загуби от страна на ДВГ и нямаш "безплатно" парно. В момента почти няма коли с батерии около 80 kWh: повечето модели на Тесла, включително и модел 3, Мерцедес EQC и с това май се изчерпваме. Повечето предлагани на пазара коли са в диапазона 30-60kWh Колко бързо става зареждането зависи от зарядната станция, но по правило бързо може да се зарежда батерията до 80% от капацитета ѝ. Ако има подходяша станция става за около 40 минути. При останалите 20% трябва да се намали подаваният ток и отнемат поне още 40 минути. В България извън градовете (почти) няма зарядни станции. Редактирано 28 януари, 2019 от tch 2 Връзка към коментар
ven62 Публикувано: 29 януари, 2019 Сподели Публикувано: 29 януари, 2019 (редактирано) По въпроса за хибридите. Синът ми има Тойота Аурис хибрид, на 3 години. Кара я в Амстердам. По мой наблюдения това не е точно градско каране, а по-скоро смесено. В Амстердам имат една магистрала A10, нещо като околовръстно през самия град. По нея, разбира се, има и задръствания, но се кара и с икономична (за нормалните коли) скорост около 100 км/ч. Та, разходът му е 4.5 - 5 литра/100 км. Не взимам страна в спора (ако изобщо има такъв). Просто съобщавам факт, извън брошурките на производителите. Редактирано 29 януари, 2019 от ven62 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега