Прескочи до съдържание

Говорим си за автомобили


Георги

Препоръчани мнения

Точно така, годишните отчети на всеки автомобилен концерн са публични, така че който и да хванеш за "ушите", вътре всичко си пише. Автомобилните производители печелят повече от производството и продажбата на нови автомобили, отколкото от резервни части, което хич не е малко, де. Но да не се бърка с вносители на автобили и/или местни дилъри. ✌️ При вносителите е едно, при дилърите (среден клас брандове в БГ) е повече от следпродажбено и следгаранционно обслужване на автомобили, ако не говорим за брандове/модели "top seller".

Връзка към коментар

Абсолютно не е вярно ! Масовите ( не-бутикови) производители имат марж в рамките на 5% на автомобил , и над 100% на всяка резервна част. А в България, автомобилите извън гаранция посещаващи официален сервиз са под 5%.

Връзка към коментар

Кой има този марж? Производител, вносител или дилър (gross margin или net margin)? Много е комплексна материята (на производител марж не можеш да направиш, изключително сложен процес е, повярвай ми!), може да си спорим и до утре сутрин, не е нужно.

 

Връзка към коментар
1 hour ago, stanislavpp said:

Повечето дилъри предлагат включен пакет за безплатно обслужване на нов  автомобил за 3 или 5 години.  .

Може ли да ми дадеш пример за дилъри, които включват такъв пакет? Аз съм чувала единствено за БМВ, а при дилърите, които бях посетила, около 5-6 на брой, когато търсих кола, никъде нямаше такова нещо.

Връзка към коментар
преди 48 минути , DaBo каза:

Кой има този марж? Производител, вносител или дилър (gross margin или net margin)? Много е комплексна материята (на производител марж не можеш да направиш, изключително сложен процес е, повярвай ми!), може да си спорим и до утре сутрин, не е нужно.

 

Много ясно е написано , че говоря именно за  производители,където  маржа средно е 5%. Цитираният от теб Фолксваген, естествено е с най-нисък марж( profit margin) в рамките от 1 или 2%, и то преди данъци. Напълно нормално заради по-големият обем продажби. Същото толкова нормално е, година или две преди смяната на модела, дори да се продават автомобили на загуба в условията на спад на продажбите.

 

Опита ми с нови автомобили е сведен до три марки, но при конфигуриране може да се види кои марки и модели при поръчка (не за автомобил на склад) може да се включи обслужване , има  опция(код) да се откаже и тогава цената намалява(разбираемо).

Връзка към коментар
преди 2 часа, stanislavpp каза:

Поръчков автомобил винаги ти гарантира по-ниска цена, тъй като ти го предплащаш с капаро  ,и реално дилъра си взима маржа без да участва с нито един лев. 

Нещо ми се губи логиката, ако в един автомобил дилъра е "затворил" 30-хиляди и не го продава от месеци, няма ли да е по-заинтересован да даде за него по-голяма отстъпка?

Иначе и аз побутна темата малко в посока "електро"- Тойота имат хубави хибриди, като Аурис например 🙂

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Така е, ако говорим за марката Фолксваген, а не концерна, и то са стари цифри. Освен това тези цифри малко грешно ги четеш... А да знаеш колко е profit margin на марката Posrche, която е част от групата Фолксваген? Не ми отговаряй! Но да твърдиш, че производителите на автомобили печелят от резервни части повече от производството и продажбата на нови автомобили, е меко казано... "несериозно". За @Георги не е важно кой автомобилен концерн какво печели на автомобил, а по-скоро процесът при покупка на нов автомобил. Но, както казах, повече няма да споря. ✌️

@Георги, правилно си се ориентирал към стъпките при избор на нов автомобил. Само да вметна, че е важно също да гледаш каква е остатъчната стойност при препродажба на автомобила. Някои брандове държат висока остатъчна стойност, други - не толкова.

 

Отивам да чета за Цикладите, че ни предстоят две пътувания дотам. 😉

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Че въпроса ти за концерни ли беше? 😀 Разбира се, че зная за Порше и затова дадох пример за масови производители . Георги едва ли е таргетирал Порше за покупка. От личен опит ще повторя , че всеки дилър на нови автомобили работи с марж от минимум 30% и има възможност за отстъпки според атрактивноста на съответният модел и оборудване. Съвета ми е - да си конфигурира модел спрямо собственият си вкус и възможности, като по този начин избягва плащането на ненужни за него екстри. След това да провери процента отстъпка при различните провинциални дилъри .

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Разбира се, че се печели в пъти повече от резервни части и сервиз отколкото от самия автомобил. А специално Ауди/Фолксваген/Порше и цялата им група са безбожно скъпи в обслужването. Виждал съм как консуматив на Ауди S8 (накладки и дискове) струват повече от такива на Ферари примерно. Което за мен лично е абсурдно. Говоря за цени в България. В чужбина не знам дали е така

Връзка към коментар

Ами така е! Дилърът печели повече от резервни части и обслужване, отколкото от продажба на автомобили. Или поне при дилърите на повечето марки в БГ в последните години. Пазарът в БГ е доста "тегав" и процесите са по-различни от други европейски държави. 😉 Ама колегата твърдеше обратното - че дилърът в БГ печели от продажбата на коли, а производителят на тези коли нейде из света от частите им.... Да не говорим, че не всички дилъри в БГ работят с 30% марж на автомобилите (ако изобщо в момента има такива, то май са единици) и че автомобил по поръчка излиза по-евтин от автомобил на склад. Вярно, че автомобил по поръчка е като костюм по поръчка тоест изцяло по твоя мярка - удобен и комфортен, ама не е по-евтин. Или поне не при повечето марки. Информация не от личен опит, а от първа ръка! 👍

 

Извън колите искам да попитам за прахосмукачките-роботчета или по-конкретно тази:

https://www.gearbest.com/robot-vacuum/pp_1649341.html?wid=1640583&lkid=11985280&cid=00718f07be2f1299f0417b396b8c9eb8&fbclid=IwAR09Wo3eYVRrgdj6bg7ShylER4f-P9Zs6qYEsnZVj_VD6-hIrd1IIUiKhtU

 

Ако пък някой има препоръки за друга, насреща съм. Имаме в БГ Irobot, отдавна е купуван от щатите и два пъти сме сменяли батерията. Като сме в БГ, си го изпозваме, но за където сме сега, ми се иска нещо не толкова скъпо и по-новичко като технология.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Не зная каква е тази първа ръка, но сте далечко от фактите. Масовият производител печели повече от части, а дилъра от продажби + труд по сервиз и смяна на части (и съвсем малко от препродажбите на резервни части) . Има направени одити , че частите закупени поотделно в среден клас автомобил са 14 пъти стойността на автомобил, тоест надценката е 1400% при производителя.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

О-ЛЕ-ЛЕ... Добре, че си нямаме такъв сладур-джудже, хаха!

 

Първа ръка е първа ръка, както искайте го разбирайте! Фактите касаят бг пазара, че мога и за други пазари да пиша. Повече на тема автомобили няма да се включвам, че явно всеки разбира от всичко. Надявам се @Георги да направи правилния за себе си избор и безаварийно му желая!

Редактирано от DaBo
  • Харесвам 3
  • Смея се 1
Връзка към коментар

Когато препоръчах електричка, имах предвид истинска, а не псевдо (Тойота хибрид). Откакто имам моята разбрах каква глупост е да си купиш хибрид - батерия с пробег 10-20 км и това при скорост под 50 км/ч. Над 50 км/ч си имаш бензинов автомобил и просто си дал едни 15-20 хиляди лв отгоре за хибрид. Уникална глупост

Редактирано от cybersimo
  • Харесвам 2
  • Шок 1
Връзка към коментар
преди 20 минути , cybersimo каза:

Когато препоръчах електричка, имах предвид истинска, а не псевдо (Тойота хибрид). Откакто имам моята разбрах каква глупост е да си купиш хибрид - батерия с пробег 10-20 км и това при скорост под 50 км/ч. Над 50 км/ч си имаш бензинов автомобил и просто си дал едни 15-20 хиляди лв отгоре за хибрид. Уникална глупост

Доста пресоли манджата. Тойота Аурис бензин цена 39к. на хибрида със сходно оборудване е 43.5к. Ако колата, която си взел се ползва основно извън градско тогава хибридът не е удачен, но в градски условия, където повето коли се карат през седмицата е с голямо предимство отностно разхода.

Нещо, което не е за подценяване. Класация на ТЮФ при колите до 3 години, според това колко процента от тях не са преминали прегледа.

Разбира се, трябва да се има едно на ум, защото проверяващият може да те върне заради неработещ мигач, който ще се отстрани (почти) за без пари. Но все пак аз много бих внимавал с коли от последната третина на таблицата, там явно проблемите са хронични.

 

За да е четима графиката, отворете я в нов таб и след това с лупичката 🙂

 

m%C3%A4ngelzwerge-und-m%C3%A4ngelriesen-

Редактирано от tch
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 2 минути , tch каза:

Доста пресоли манджата. Тойота Аурис бензин цена 39к. на хибрида със сходно оборудване е 43.5к. Ако колата, която си взел се ползва основно извън градско тогава хибридът не е удачен, но в градски условия, където повето коли се карат през седмицата е с голямо предимство отностно разхода.

Ако я караш до 10-20 км дневно е по-удачно. За София това е абсурдно. А Георги търси за там

Редактирано от cybersimo
Връзка към коментар
преди 3 минути , cybersimo каза:

Ако я караш до 10-20 км дневно е по-удачно. За София това е абсурдно. А Георги търси за там

За това е хибрид, целта му е основно да подпомага бензиновия мотор при честите ускорения и да не се губи кинетичната енергия при честите спирания.

Според този тест Аурисът дава разход под 4 в Берлин.

https://edison.handelsblatt.com/erleben/im-sparsamkeitstest-der-toyota-auris-hybrid/20929784.html

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 47 минути , tch каза:

За това е хибрид, целта му е основно да подпомага бензиновия мотор при честите ускорения и да не се губи кинетичната енергия при честите спирания.

Според този тест Аурисът дава разход под 4 в Берлин.

https://edison.handelsblatt.com/erleben/im-sparsamkeitstest-der-toyota-auris-hybrid/20929784.html

Въпроса е дали след този хибрид е карал същия Аурис бензин. Защото при скорост под 50 км/ч разликата между двата сигурно няма литър. И тогава тези уж 5 хиляди кога ще се избият? След 225 000 км

Thanks, but no thanks. 

За София - тотално безмислено. И това е в идеални условия, ако караш само градско и ако спазваш ограниченията - което е вярно за Берлин и невярно за София. 

  • Харесвам 2
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 23 минути , cybersimo каза:

Въпроса е дали след този хибрид е карал същия Аурис бензин. Защото при скорост под 50 км/ч разликата между двата сигурно няма литър. И тогава тези уж 5 хиляди кога ще се избият? След 225 000 км

 

Разликата в разхода идва точно при ниска средна скорост заради честите спирания. Разликата между двата модела в градски условия да е "под литър" значи бензиновият Аурис да гори 4-4.5. Колко бензинови коли има с подобен градски разход, вероятно някой Смарт с 600 кубиков мотор 🙂 В града разликата е 2+ литра. И целта не е само да се избият едни пари, ами и да не е толкова мръсен въздуха в града. Разбира се, че 4.5к не са малко пари, така че всеки гласува с джоба си. Но Тойота пускат първият си хибрид 1999 и до сега e продала над 10 милиона. Явно има защо.

Друг въпрос, е че явно си останал явно излъган от дилъра и не си допроверил информацията при покупката на твоя хибрид и сега се чувстваш прецакан....

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Не съм си купил хибрид и никога не бих си купил. 

Прецакал съм се с моя разход на ток - 1.5 лв за 100 км. 

Но виж ако ти си си купил хибрид и мечтаеш за разход като моя - си се прецакал. 

А Тойота е продала 10 милиона на хора подведени по рекламата за нисък разход и на такива, които наистина я ползват 10-20 км на ден в малки градчета. За там е идеална

Връзка към коментар
преди 8 минути , cybersimo каза:

Не съм си купил хибрид и никога не бих си купил. 

Прецакал съм се с моя разход на ток - 1.5 лв за 100 км. 

Но виж ако ти си си купил хибрид и мечтаеш за разход като моя - си се прецакал. 

А Тойота е продала 10 милиона на хора подведени по рекламата за нисък разход и на такива, които наистина я ползват 10-20 км на ден в малки градчета. За там е идеална

Идеална е за хора, които искат по-нисък разход и нямат пари да си позволят втора кола, защото в момента в България не може да позлваш електричка на дълги разстояния. И това го казвам при положение, че съм голям радетел на Е-колите.

Айде, стига толкова по темата, че очевидно е безмислено да се спори.

Връзка към коментар

На мен ми е интересно колко е автономията на една електрическа кола и може ли да се минaт едни 400км примерно със спиране за хапване или нещо такова... В България, не в Германия. Има ли къде да се зареди и не трябва ли доста повече време за зареждане

За града очевидно става

Аз съм фен, но още няма никаква инфраструктура извън най-развитите страни.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 10 минути , neuromancer каза:

На мен ми е интересно колко е автономията на една електрическа кола и може ли да се минaт едни 400км примерно със спиране за хапване или нещо такова... В България, не в Германия. Има ли къде да се зареди и не трябва ли доста повече време за зареждане

Една електрическа кола ѝ трябват най-грубо около 20 киловатчаса (средно годишно) енергия за 100км. Разбира се разходът както и при конвенционалните автомобили зависи от стила на шофиране, размера/теглото на колата. През зимата разхода се покачва, тъй като нямаш термичните загуби от страна на ДВГ и нямаш "безплатно" парно. В момента почти няма коли с батерии около 80 kWh: повечето модели на Тесла, включително и модел 3, Мерцедес EQC и с това май се изчерпваме. Повечето предлагани на пазара коли са в диапазона 30-60kWh

 

Колко бързо става зареждането зависи от зарядната станция, но по правило бързо може да се зарежда батерията до 80% от капацитета ѝ. Ако има подходяша станция става за около 40 минути. При останалите 20% трябва да се намали подаваният ток и отнемат поне още 40 минути.

 

В България извън градовете (почти) няма зарядни станции.

Редактирано от tch
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

По въпроса за хибридите.

Синът ми има Тойота Аурис хибрид, на 3 години.

Кара я в Амстердам.

По мой наблюдения това не е точно градско каране, а по-скоро смесено. В Амстердам имат една магистрала A10, нещо като околовръстно през самия град. По нея, разбира се, има и задръствания, но се кара и с икономична (за нормалните коли) скорост около 100 км/ч.

Та, разходът му е 4.5 - 5 литра/100 км.

 

Не взимам страна в спора (ако изобщо има такъв).

Просто съобщавам факт, извън брошурките на производителите.

 

 

Редактирано от ven62
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.