Прескочи до съдържание

Ryanair и Wizzair са глобени в Италия заради платения ръчен багаж


Препоръчани мнения

преди 2 часа, Topfly каза:

 

 

Представи си какво би станало с хотелите ако масово почнат да ползват динамични цени за WIFI, чистене на стаята, ползване на басейн, смяна на чаршафи и т.н. и стаята струва 10 евро, но за всякакви екстри те чарджат с още 100 евро например... Ще настъпи пълен хаос и трудна възможност за коректно сравнение на офертите.

Ами - за това има Airbnb, където имаш service tax & cleaning fee, които не ти ги пише в началото, които варират (особено второто), имаш допълнителни такси за определени услуги в букинг, които не се виждат първоначално, и не могат да се филтрират и също така има хостели - там често се плаща за чаршафи, катинари, и други екстри, ако се опитаме да го прехвърлим - има HTA и стандартите за тях са различни. При хостела си плащаш за всяка "екстра", която в Хилтън се смята за задължителна. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
4 minutes ago, Topfly said:

При Ryanair "нищожната" чат от разходите за гориво е 46% в един доклад от 2014-та година

 

ryanair-17-638.jpg?cb=1420620718

 

Революцията при НТА е точно в това, че успяват радикално да си намалят административните разходи спрямо традиционнитеавиокомпании.

Точно от тази графика се вижда, че разхода за "гориво и масло" не е "основния разход на авиокомпанията" както твърдеше. 

А пък в другите авиокомпание как изгледжа това, например Луфтханза:

csm_grafik-1_1_e_cdfc8b800e.png

Връзка към коментар

@Topfly извади "тежката артилерия". Сега като ви подпука с проценти и статистики, ама, така щипнати и подбрани от google, че да се чуди човек защо изобщо спорите? :wink::biggrin:

 

От друга страна целия форум срещу него … бива ли така?

:grin:

  • Харесвам 1
  • Браво 1
  • Смея се 2
Връзка към коментар
26 minutes ago, stormbringer said:

Ами - за това има Airbnb, където имаш service tax & cleaning fee, които не ти ги пише в началото, които варират (особено второто), имаш допълнителни такси за определени услуги в букинг, които не се виждат първоначално, и не могат да се филтрират и също така има хостели - там често се плаща за чаршафи, катинари, и други екстри, ако се опитаме да го прехвърлим - има HTA и стандартите за тях са различни. При хостела си плащаш за всяка "екстра", която в Хилтън се смята за задължителна. 

Прав си, но една стана тези екстри не могат в пъти да надхвърлят цента за настаняване, а от друга страна цените на тези екстри са фиксирани. От такава гледна точка тези “екстри“ представляват много по малък проблем за прозрачността на пазара.

 

При НТА, но и по принцип при авиокомпаниите екстрите от една страна могат с пъти да надхвърлят основната цена, а от друга страна ценообразуването е динамично. Като към това добавим, че цените на екстрите се крият от търсачките, дори и за опитните пътници е трудно да си калкулират предварително очакваните разходи.

18 minutes ago, georgebg said:

Точно от тази графика се вижда, че разхода за "гориво и масло" не е "основния разход на авиокомпанията" както твърдеше. 

А пък в другите авиокомпание как изгледжа това, например Луфтханза:

csm_grafik-1_1_e_cdfc8b800e.png

Ок, нека да приемем, че разхода за гориво е много далече от понятието “нищожно“ 🙂

Редактирано от Topfly
Връзка към коментар
4 minutes ago, ven62 said:

@Topfly извади "тежката артилерия". Сега като ви подпука с проценти и статистики, ама, така щипнати и подбрани от google, че да се чуди човек защо изобщо спорите? :wink::biggrin:

 

От друга страна целия форум срещу него … бива ли така?

:grin:

Аз защитавам винаги позиция в която вярвам и малко се влияя от стадния ефект. Нямам вътрешна потребност мнението ми да съвпада с това на мнозинството, но съм склонен да си обърна на 180 процента мнението ако някой ме обори с аргументи. Респект има единствено към фактите и силните аргументи.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 24 минути , ven62 каза:

От друга страна целия форум срещу него … бива ли така?

:grin:

Нищо подобно  - аз съм плътно до него и му помагам с железни аргументи и факти да влезе в правия път и най-вече да не призовава чиновниците да ни натрапват да плащаме за някакви неща, когато нямаме нужда от тях! :grin:

Редактирано от Фичо
  • Смея се 6
Връзка към коментар
6 minutes ago, Фичо said:

Нищо подобно  - аз съм плътно до него и му помагам с железни аргументи да влезе в правия път и най-вече да не призовава да ни натоварват да плащаме за неща, когато нямаме нужда от тях! :grin:

Аз постоянно ти казвам, че в това съм на 100% съгласен с теб, но ти винаги си мислиш, че споря с теб 🙂

Връзка към коментар
преди 32 минути , Topfly каза:

Аз защитавам винаги позиция в която вярвам и малко се влияя от стадния ефект. Нямам вътрешна потребност мнението ми да съвпада с това на мнозинството, но съм склонен да си обърна на 180 процента мнението ако някой ме обори с аргументи. Респект има единствено към фактите и силните аргументи.

Ох, не издържах някак. Уважавам много хора които може аргументирано да защитят мнението си, но тук точно "силни" аргументи липсват.

Някак не приемам "защото така е от години" ,  "защото така е при конкурентите", " общоприето е", "трябва да е сравнимо, нищо че сравняваме чушка с домат"... или както е написано в статията :

Италианският антитръстов регулатор заяви, че повечето пътници се очаква да пътуват с по-голяма ръчна чанта и че чрез налагане на допълнително плащане между 5 и 25 евро авиокомпаниите са повишили цените на билетите по "непрозрачен" начин."

 

Аджеба пак опираме до това , че да има НТА , те трябва да могат да оставят цената на билета базова и от там нататък да има обявена цена за всяко едно нещо което е вид "екстра". 

 

ПП. И не съм съгласна че рекламата "1000000 седалки/места на 9.99 " е подвеждаща. Те не обещават нищо друго в нея освен седалка на избрания полет. Ще летиш ли до избраната дестинация на тази цена - да, ще имаш ли седалка/място - да . Толкоз !

Редактирано от funny
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Май на @Topfly му е скучно в петък вечер. Ама май не само на него 🙂

 

И за да не съм напълно офф-топик:

2 hours ago, neuromancer said:

Аз си го представям така: на собствения си език казваш - търся билет до Ню Йорк, само ръчен багаж, но със запазено място, да пристига вечер и не повече от едно прекачване и гледаш резултати.

След време изкуствения интелект вече е запомнил какви са ти предпочитанията и ги включва автоматично и направо не ти оставя избор - показва ти какво е избрал за теб и направо го купува (разпознал е по гласа кой прави поръчката и взима парите от неговата сметка)

Не знам, това ли искаме, не ли...

За добро или за лошо, вече я имаме технологията. Тънкият момент е с:

2 hours ago, neuromancer said:

и направо не ти оставя избор

Дано това не става. А ако стане, потребителите ще почнат да търсят начини да заобиколят ограниченията.

Връзка към коментар
преди 16 минути , Topfly каза:

Аз постоянно ти казвам, че  съм 100% съгласен с теб🙂

Знаех си! :biggrin: :dance2:
Просто, от време на време,  някой ти хаква профила и пише от твое име други неща. :huh::unsure::grin:

  • Смея се 5
Връзка към коментар
8 minutes ago, funny said:

Аджеба пак опираме до това , че да има НТА , те трябва да могат да оставят цената на билета базова и от там нататък да има обявена цена за всяко едно нещо което е вид "екстра". 

Аз съм също за това и 100% бих се съгласил, ако имахме консенсус що е това базова цена. Съдята вероятно като мен лети от доста отдавна, когато никой не поставяше под съмнение какво е ръчен багаж и той беше част от пътника. Дълго време в билетите дори не пишеше, че пътника има право на ръчен багаж, а само се описваше на колко килограма и броя чекиран багаж има право. Ръчният багаж беше описан единствено в общите условия.

 

До преди 10 години ръчният багаж беше де факто в категорията на личните вещи, като палто, шапка, чадър и т.н.

23 minutes ago, funny said:

ПП. И не съм съгласна че рекламата "1000000 седалки на 9.99 " е подвеждаща. Те не обещават нищо друго в нея освен седалка на избрания полет. Ще летиш ли до избраната дестинация на тази цена - да, ще имаш ли седалка - да . Толкоз !

Как би реагирала ако някой ти каже, имаш право седалка, но нямаш право на безплатен превоз на палто или чадър и трябва да платиш такса гардероб, но тази такса е скрита някъде съвсем накрая преди плащане на услугата?  Орязването на “екстрите“ от базовия билет все пак трябва да има някаква разумна граница.

 

Връзка към коментар

"Вчера гледам на една табела пише "Жени". Влизам, гледам, а то тоалетна! "

   -  Извода - гледай внимателно всички табели , преди това е имало такава с "Тоалетна"

 

Това по повод питането :

преди 46 минути , Topfly каза:

Как би реагирала ако някой ти каже, имаш право седалка, но нямаш право на безплатен превоз на палто или чадър и трябва да платиш такса гардероб, но тази такса е скрита някъде съвсем накрая преди плащане на услугата?  Орязването на “екстрите“ от базовия билет все пак трябва да има някаква разумна граница.

Гледам внимателно. Виждам освен че е авиокомпания и че е нискотарифна :rolleyes:

  • Харесвам 1
  • Смея се 4
Връзка към коментар

То може и 1 евро билет да направят,  пък да те таксуват за якето 10 евро и за панталона още 10, ама накрая сме най-евтини и в търсачките сме най-отгоре...

Редактирано от montepinar
  • Харесвам 1
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 13 часа, Rainy каза:

И аз обичам да пътувам с голям ръчен багаж, с нула чекиран. Стига да е в разрешената политика на авиокомпанията и да съответства на типа самолет, не виждам проблем 🙂 

В това "да е в разрешената политика на авиокомпанията" е разковничето на въпроса. Проверено от днес 2 пъти в Луфтханза - разрешен ръчен багаж по 1 куфар/пакет + ръчна дамска чанта. Куфара - 55/23, предупреждават специално, че самолетите са напълно заапълнени и молят да не се влиза с по 2 багажа, раници, пакети освен от фришопа и т.н....  Е - резултата е куфари, далеч надхвърлящи допустимите размери, хора с по 3 багажа - куфар+голям пакет+туристическа раница и т.н. Опита да се помолят тези хора да оставят багажа води само до забавяне с близо 30 мин и почти никаква успеваемост. Изобщо и тук трябва да се въведат доплащания, ако се надхвърли обема + глоби. Да не говорим, че моята малка чантичка (чекирала съм и платила за това куфар) направо е станала жертва на огромен куфар. Е показвам го на стюардесата и тя го отнася и италианеца шумно протестира... Изобщо весело 🙂

Но разговорът е за глобите на Уиз и Райън еър. Защо ли никой обаче не се е сетил, че това може да намали полетите на тези компании до Италия и оттам- отново да си припомним нивата отпреди .

Редактирано от Роми
Връзка към коментар
преди 35 минути , montepinar каза:

То може и 1 евро билет да направят,  пък да те таксуват за якето 10 евро и за панталона още 10, ама накрая сме най-евтини и в търсачките сме най-отгоре...

Не знам защо редактира написаното.... беше си съвсем точно:huh:

 

Така или иначе, върнахме се към статията в първото мнение от темата и по-точно към определен цитат от нея:

 

"След като Ryanair обяви новата си политика за багажа в кабината през август, италианските регулатори наредиха на авиокомпанията и на унгарската Wizz Air да прекратят мярката, заявявайки, че подвежда потребителите и че нарушава конкуренцията с превозвачите, които превозват багажа безплатно."

 

А темата зави в съвсем друга посока. Ясно е че повечето хора могат сами да си направят избора за какво да плащат и дали да го правят. Има и такива, за които е много объркващо. Те затова и темите за Раян и Уиз са със стотици страници и пълни с въпроси относно това и онова.

 

Истината е, че според мен наистина условията им са непрозрачни на първо четене в сравнение с другите НТА.

Не споря, че Раян и Уиз не са прави за себе си, ако няма изрични евро директиви, които да не им го забраняват, но тогава ще е коректно и всички останали АК да направят ценообразуването си като тяхното.

Връзка към коментар

Редактирах, защото не бях прочел всичките натрупани мнения през деня. Първо прочетох  цитата от моето мнение сутринта и конкретния отговор. Очевидно е дъвкано доста по темата. Така или иначе тази ситуация с Италия ще бъде... "всяко чудо за 3 дни", ще си платят глобата и всичко ще си продължи както са го подкарали. Скоро и испанската КЗК може да ги глоби... и това е. Некоректни търговски практики има от край време и ще има още дълго 😄

Редактирано от montepinar
Връзка към коментар
преди 17 минути , Роми каза:

В това "да е в разрешената политика на авиокомпанията" е разковничето на въпроса. Проверено от днес 2 пъти в Луфтханза - разрешен ръчен багаж по 1 куфар/пакет + ръчна дамска чанта. Куфара - 55/23, предупреждават специално, че самолетите са напълно заапълнени и молят да не се влиза с по 2 багажа, раници, пакети освен от фришопа и т.н....  Е - резултата е куфари, далеч надхвърлящи допустимите размери, хора с по 3 багажа - куфар+голям пакет+туристическа раница и т.н. Опита да се помолят тези хора да оставят багажа води само до забавяне с близо 30 мин и почти никаква успеваемост. Изобщо и тук трябва да се въведат доплащания, ако се надхвърли обема + глоби. Да не говорим, че моята малка чантичка (чекирала съм и платила за това куфар) направо е станала жертва на огромен куфар. Е показвам го на стюардесата и тя го отнася и италианеца шумно протестира... Изобщо весело 🙂

Хората сме различни, Роми 🙂 И този разговор го доказва. И е нормално.

 

Дали другите спазват условията, нямам идея. Аз се опитвам. И си избирам да летя с авиокомпании, които изпълняват моите вътрешни изисквания. Наскоро препакетирах спешно ръчен багаж с размер на Бритиш в такъв на Раян - за да не съм в нарушение, макар че авиокомпанията беше нормална. И направих сериозно компромиси, но се справих. Мразя в червата си чекиран багаж. Прибягвам към него ако съм принудена - и се опитвам да ползвам максималния ръчен багаж.

 

Така че, ето - ако стане каквото ти искаш, без ръчни багажи, ще изгубят мен. Но пък ще спечелят теб. И тук идват икономическите изчисления и прогнози. 

 

преди 17 минути , Роми каза:

Но разговорът е за глобите на Уиз и Райън еър. Защо ли никой обаче не се е сетил, че това може да намали полетите на тези компании до Италия и оттам- отново да си припомним нивата отпреди .

Мисля, че точно в този си вид нашият разговор има връзка с темата. А дали ще си припомним нивата - не мога да кажа. Аз смятам, че ценообразуването е непрозрачно и трябва да има една основна база. Дали ще е 10x10x10 или повече, не знам. Ако трябва, да махнат изцяло ръчния багаж. И ще е справедливо. После - всеки да си избира. Но знам, че стандартизацията намалява разходите - доказано, и прави пазара прозрачен - доказано. Не е нужно да правим арт изкуство. А екстрите - всеки да си ги избира, абсолютно съм ок с това. 

 

Дали ме питат - друга история 🙂 

Редактирано от Гост
Връзка към коментар
преди 4 минути , Rainy каза:

Хората сме различни, Роми 🙂 И този разговор го доказва. И е нормално.

 

Дали другите спазват условията, нямам идея. Аз се опитвам. И си избирам да летя с авиокомпании, които изпълняват моите вътрешни изисквания. Наскоро препакетирах спешно ръчен багаж с рамер на Бритиш в такъв на Раян. И направих сериозно компромиси, но се спправих. Мразя в червата си чекиран багаж. Прибягвам към него ако съм принудена - и се опитвам да ползвам максималния ръчен багаж.

 

Така че, ето - ако стане каквто ти искаш, без ръчни багажи, ще изгубят мен. Но пък ще спечелят теб. И тук идват икономическите изчисления и прогнози. 

 

Мисля, че точно в този си вид нашият разговор има връзка с темата. А дали ще си припомним нивата - не мога да кажа. Аз смятам, че ценообразуването е непрозрачно и трябва да има една основна база. Дали ще е 10x10x10 или повече, не знам. Ако трябва, да махнат изцяло ръчния багаж. И ще е справедлово. После - всеки да си избира. Но знам, че стандартизацията намалява разходите - доказано, и прави пазара прозрачен - доказано. Не е нужно да правим арт изкуство. А екстрите - всеки да си ги избира, абсолютно съм ок с това. 

 

Дали ме питат - друга история 🙂 

Не твърдя, че съм против ръчните багажи, а за твърдо спазване на правилата за големината им. Аз лично имам няколко ръчни куфара и много ги ползвам за кратки служебни пътувания или за море например. Е не стават задълги служебни пътувания в северни страни. Но се дразня на това хитруване на някои, които не искат да се свиват до допустимото, а доста нахалничко за сметка на другите  искат да минат метър и дори се хвалят с това. Но разбира се - хората са си различни.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
1 hour ago, Роми said:

Не твърдя, че съм против ръчните багажи, а за твърдо спазване на правилата за големината им. Аз лично имам няколко ръчни куфара и много ги ползвам за кратки служебни пътувания или за море например. Е не стават задълги служебни пътувания в северни страни. Но се дразня на това хитруване на някои, които не искат да се свиват до допустимото, а доста нахалничко за сметка на другите  искат да минат метър и дори се хвалят с това. Но разбира се - хората са си различни.

Аз пък като казах съм за това, човек да има свободата да избира какво иска, а оттам и да си го плати.

Когато наскоро пътувах с Раян, обиколих София и само в магазин Алпи (нека не се счита за реклама) намерих раници с точни размери 20х25х40 - ако някой го интересува, бяха на цена около 40 лв. в цвят чисто червено и чисто зелено 🙂 .. та купих по една за мен - зелена  и за момиче - червена ... така де, не се срамувам , че ми вадиха 6-7 модела, а аз с рулетка мерих нагоре/надолу/настрани 🙂 

Отделно си купих и приорити за куфарите ... като отидох, заварих в "сектора" нон-приорити хора с два пъти по-големи раници, от моята "стандартна" за авиопревозвача ... е, минаха си без проблем, не съм се дразнил или нещо такова - за мен важното аз да съм си в баланс със самия себе си 😉 , както за цената която плащам за превоза, така и за условията при които трябва да се пътува ....

Редактирано от Гост 23*6
Връзка към коментар

Wizz air реагираха на вчерашната новина със следното:

 

1. Ще обжалват в съда сегашното решението на италианската КЗП.

2. Изпълнението на решението на италианската КЗП от миналата година е било временно спряно от италиански съд.

3. Уиз ер се надява, че италианския съд ще намери за незаконно и сегашното решение на КЗП.

4. Докато няма влязло в сила окончателно решение на съда, нямат намерения да си променят сегашната политика за ръчния багаж.

5. Според тях сегашната политика е ок и позволява на пътниците да изберат 50 вида! комбинации за носене на багаж.

 

С две думи скоро не очаквайте никакви промени...

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 11 минути , Topfly каза:

С две думи скоро не очаквайте никакви промени...

 

...само, дето рУчахме жабетата...:sarcastic_hand::sarcastic_hand:

А па те, пак си правят, каквото си искат! Не гиййй срам!:nono:

  • Смея се 2
Връзка към коментар
3 minutes ago, AlexandraKo said:

...само, дето рУчахме жабетата...:sarcastic_hand::sarcastic_hand:

А па те, пак си правят, каквото си искат! Не гиййй срам!:nono:

Не е точно каквото си искат! Просто се възползват максимално от юридическите си възможности. Според мен италианският съд е преценил, че политиката им за ръчен багаж не е болка за умиране, която изисква бърза реакция и затова е спрял временно изпълнението на решението на КЗП.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Добре де, извън дискусията за Уиз и Раян, не се ли дразните от това че хората не четат точно какво им се предлага/продава ами пазаруват според очакванията си какво предполагат че съдържа продукта/услугата и после недоволстват ? 

Аз искрено съчуствам на тези хорица от КЗК-тата за това колко безумия трябва да изчетат преди да стигнат до съществени жалби.

 

 

Редактирано от funny
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Не им съчувствай. Заплатата им със сигурност покрива четенето на безумия, а и не всичко четат членовете на КЗП, имат администрация😁

Това си мислех и написах още вчера- че ще обжалват пред съд и отидоха поне 2 години. През това време тези 3 мил. за Райън и 2 мил. За Уиз ще са избити отвсякъде, че и отгоре печалба ще има. Кой е ощетеният- АК или потребителя?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.