Прескочи до съдържание

Ryanair и Wizzair са глобени в Италия заради платения ръчен багаж


Препоръчани мнения

преди 20 минути , Topfly каза:

Истинската конкуренция е да предложиш по добра и евтина услуга, а не да затрудниш потребителя да сравни твойта оферта с тази на конкурента и да се надяваш, че по лесно ще го заблудиш, защото времето за проучване на офертите за него е ценно!

Ти отново рамкираш и компанията и потребителя. 

Ако това е маркетингов похват на компанията - ок. Ако проработи-ще го ползват, ако не - няма. А конкурецията е такава че ще го изхвърли от пазара ако няма да устои на нея. ( А видимо не е така и с двете авиокомпании)

А относно потребителя - не го подценявай моля ти се. Ако се опари веднъж, ще се научи. Но смея да твърдя че ако не си мърда мозъка, скоро време манупулациите спрямо него ще са в пъти по-тежки от това което НТА правят в момента ( по твои твърдения).

 

Връзка към коментар
57 minutes ago, georgebg said:

Така е със всяка стока и не виждам защо самолетния билет да прави изключения.

 

 

3 minutes ago, georgebg said:

Самолетните билети изобщо не могат да се приравняват със всякаква друга стока и това трябва да е ясно от самото начало.

 

Разбери се със себе си! Няма да влизам в този спор 🙂

Връзка към коментар
преди 3 минути , Topfly каза:

За разлика от телефоните, телевизорите  или фотоапаратите при които за по малко от минута може да сравниш цените на продуктите с интересуващите те опции

шегуваш се, нали :grin:

 

 

Редактирано от Фичо
Връзка към коментар
1 minute ago, funny said:

А относно потребителя - не го подценявай моля ти се. Ако се опари веднъж, ще се научи. Но смея да твърдя че ако не си мърда мозъка, скоро време манупулациите спрямо него ще са в пъти по-тежки от това което НТА правят в момента ( по твои твърдения).

 

Самолетният билет е е хляб Добруджа, който всеки ден си купуваш? НТА последно време променят политиката си на 3-4 месеца. Ако пътуваш веднъж годишно, реално всяка година могат да де излъжат с някакво ново условие.

Връзка към коментар
4 minutes ago, Topfly said:

 

Разбери се със себе си! Няма да влизам в този спор 🙂

Със себе си се разбирам чудесно, и лявата, и дясната ръка, ме слушат засега ... извадените от контекста изречения, не са показателни ... а ти не влизай в спор, само кажи за себестойността 🙂 или как да си купя телевизор от магазина за 1 EUR ... коя търсачка да ползвам, пък ако ще 2 часа да се лутам в опции 😉 

Връзка към коментар
2 minutes ago, Фичо said:

шегуваш се, нали :grin:

 

 

Не вече дадох пример с Pazaruvaj.com Влез в този линк и изчисли за колко време може да отбележиш интересуващите опции и да сравниш крайните цени на отговарящите на твоите технически изисквания телефони. Ако имаш идея какво търсиш, за по малко от минута ще имаш крайния резултат.

Връзка към коментар
преди 4 минути , Topfly каза:

Самолетният билет е е хляб Добруджа, който всеки ден си купуваш? НТА последно време променят политиката си на 3-4 месеца. Ако пътуваш веднъж годишно, реално всяка година могат да де излъжат с някакво ново условие.

Ако пътуваш веднъж годишно, мисля че не ти е приоритет ти да си търсиш билет сам а разчиташ на ТА. Ако пък го правиш сам, ще трябва с доста неща , различни от "миналата година" да се съобразиш и пак ще се наложи да почетеш - я авиокомпанията си е сменила дестинацията и твоята я няма, я има нова "регулация" улесняваща живота на останалите а твоя видиш ли - не, защото всичко е променено...... абе като цяло на теб всичко ти е различно спрямо миналото пътуване и вече не си ок. Или да регулираме и това ?

 

В крайна сметка, като искаш да се оправиш сам с всичко за да спестиш пари - учиш, ако не , както и Фичо написа, а и аз в предишен пост - примиряваш се че не си всезнаещ и отиваш при специалист.

 

 

Връзка към коментар
преди 17 минути , Topfly каза:

Не вече дадох пример

За кое казваш е по-лесно на потребителя да се ориентира при избор?

 

Самолетен билет:
- цена
- ръчен багаж
. чекиран багаж
- избор на място 
- кетъринг 

може да допълниш 

Фотоапарат:

Цена

Тип на тялото

сензор

Максимална резолюция

Други резолюции

Съотношение на изображението 

Ефективни пиксели

Размер на сензора

Тип сензор

процесор

Цветен филтър

изображение

ISO

Предварително зададени настройки за баланс на бялото

Потребителски баланс на бялото

Стабилизация на изображението

Некомпресиран формат

Оптика и фокус

Фокусно разстояние (екв.)

Оптично увеличение

Максимална бленда

автофокус

Цифрово увеличение

Ръчен фокус

Макро фокус

Брой точки за фокусиране

Екран / визьор

Съчленен LCD

Размер на екрана

Точки на екрана

Сензорен екран

Тип на екрана

Преглед на живо

Тип визьор

Функции за фотография

Минимална скорост на затвора

Максимална скорост на затвора

Приоритет на блендата

Приоритет на затвора

Ръчен режим на експониране

Режими на предмет / сцена

Режими на експонация

Сценични режими

Вградена светкавица

Обхват на светкавицата

Външна светкавица

Режими на светкавицата

Непрекъснато задвижване

Самоснимачка

Режими на измерване

Компенсация на експозицията

WB Bracketing

резолюции

формат

микрофон

говорител

съхранение

Типове съхранение

Свързаност

USB

HDMI

Дистанционно управление

батерия

Описание на батерията

Живот на батерията (CIPA)

Тегло (вкл. Батерии)

размери

Сензор за ориентация

Запис на времеви закъснения

GPS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Редактирано от Фичо
  • Браво 1
  • Смея се 2
Връзка към коментар
3 minutes ago, funny said:

Ако пътуваш веднъж годишно, мисля че не ти е приоритет ти да си търсиш билет сам а разчиташ на ТА. Ако пък го правиш сам, ще трябва с доста неща , различни от "миналата година" да се съобразиш и пак ще се наложи да почетеш - я авиокомпанията си е сменила дестинацията и твоята я няма, я има нова "регулация" улесняваща живота на останалите а твоя видиш ли - не, защото всичко е променено...... абе като цяло на теб всичко ти е различно спрямо миналото пътуване и вече не си ок. Или да регулираме и това ?

 

В крайна сметка, като искаш да се оправиш сам с всичко за да спестиш пари - учиш, ако не , както и Фичо написа, а и аз в предишен пост - примиряваш се че не си всезнаещ и отиваш при специалист.

 

 

Търсачката е за това. Бързо и лесно да те ориентира в промяната на разписания и цени. Когато обаче няма вариант бързо и лесно да си ъпдейтнеш информацията, пазарът не работи. Онлайн през агенция също не може да направиш коректно сравнение на крайните цени и защо изобщо държавата трябва да стимулира по архаични и неефективни начини на търговия? Не е ли по добре авиокомпаниите да се задължат да са по прозрачни?

2 minutes ago, Фичо said:

За кое казваш е по-лесно на потребителя да се ориентира при избор:

 

Самолетен билет:
- цена
- ръчен багаж
. чекиран багаж
- избор на място 
- кетъринг 

може да допълниш 

Фотоапарат:

Цена

Тип на тялото

сензор

Максимална резолюция

Други резолюции

Съотношение на изображението w: h

Ефективни пиксели

Размер на сензора

Тип сензор

процесор

Цветен филтър

изображение

ISO

Предварително зададени настройки за баланс на бялото

Потребителски баланс на бялото

Стабилизация на изображението

Некомпресиран формат

Оптика и фокус

Фокусно разстояние (екв.)

Оптично увеличение

Максимална бленда

автофокус

Цифрово увеличение

Ръчен фокус

Макро фокус

Брой точки за фокусиране

Екран / визьор

Съчленен LCD

Размер на екрана

Точки на екрана

Сензорен екран

Тип на екрана

Преглед на живо

Тип визьор

Функции за фотография

Минимална скорост на затвора

Максимална скорост на затвора

Приоритет на блендата

Приоритет на затвора

Ръчен режим на експониране

Режими на предмет / сцена

Режими на експонация

Сценични режими

Вградена светкавица

Обхват на светкавицата

Външна светкавица

Режими на светкавицата

Непрекъснато задвижване

Самоснимачка

Режими на измерване

Компенсация на експозицията

WB Bracketing

резолюции

формат

микрофон

говорител

съхранение

Типове съхранение

Свързаност

USB

HDMI

Дистанционно управление

физически

Екологично запечатани

батерия

Описание на батерията

Живот на батерията (CIPA)

Тегло (вкл. Батерии)

размери

Сензор за ориентация

Запис на времеви закъснения

GPS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ако имаш идея какви са ти нуждите от този списък бързо можеш да избереш важните за теб неща. При авиокомпаниите проблемът е, че дори много ясно да можеш да дефинираш нуждите си, пак не можеш да направиш бързо сравнение.

Връзка към коментар
преди 7 минути , Topfly каза:

Търсачката е за това. Бързо и лесно да те ориентира в промяната на разписания и цени. Когато обаче няма вариант бързо и лесно да си ъпдейтнеш информацията, пазарът не работи. Онлайн през агенция също не може да направиш коректно сравнение на крайните цени и защо изобщо държавата трябва да стимулира по архаични и неефективни начини на търговия? Не е ли по добре авиокомпаниите да се задължат да са по прозрачни?

Ама не четеш ( и ти даже) . Търсачката не е критерий. Авиокомпанията е и на нейния сайт има всички нейни условия и такси.

Прозрачно и ясно. Ако си решил да се "самоулесниш" с търсачка - твой проблем.

 

Или искаме стандарт и регулация за търсачките ?? :ohmy:

 

ПП. Аз пък вече искам регулация на потребителите, закупуващи билети сами. С ясни и точни критерии :secret:

Редактирано от funny
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
5 minutes ago, Topfly said:

Търсачката е за това. Бързо и лесно да те ориентира в промяната на разписания и цени. Когато обаче няма вариант бързо и лесно да си ъпдейтнеш информацията, пазарът не работи. Онлайн през агенция също не може да направиш коректно сравнение на крайните цени и защо изобщо държавата трябва да стимулира по архаични и неефективни начини на търговия? Не е ли по добре авиокомпаниите да се задължат да са по прозрачни?

Kaкво непрозрачно има, като влезеш в сайта на авиокомпанията,купувайки билет, да видиш в най-нагледен вид условията за всяка една опция, която ти предлагат, със съответната цена за това, ча чак и картинки с размерите на куфарите, за по- нагледно, също условия за качаване, за отмяна на билет и т.н.

Аз не виждам нищо неясно в това - а напротив !

Това, че на теб търсачките не ти харесват - те не са част от авиокомпаниите, съответно да се обвиняват авиокомпаниите за непрозрачност не е коректно.

Връзка към коментар
19 minutes ago, georgebg said:

 ... извадените от контекста изречения, не са показателни ... а ти не влизай в спор, само кажи за себестойността 🙂 или как да си купя телевизор от магазина за 1 EUR ... коя търсачка да ползвам, пък ако ще 2 часа да се лутам в опции 😉 

Не вярваш в ефективността на държавните регулации, но казваш че един пазар е различен от друг само защото уж имало други държавни регулации 🙂 Да ги махнеме тези регулации тогава 🙂

 

При авиокомпаниите също е забранен дъмпинга и не е случайно, че авиокомпаниите от Залива редовно ги атакуват, че правят дъмпинг, но себестойността на един допълнително продаден билет е много ниска, защото реално само летищните такси и допънителното гориво за летене представляват екстра разходи спрямо летен с пълен или полупразен самолет. От такава гледна точка отделния билет може да се продава и за 10 евро без да е дъмпинг, но общо авиокомпанията трябва да е на плюс.

4 minutes ago, funny said:

Ама не четеш ( и ти даже) . Търсачката не е критерий. Авиокомпанията е и на нейния сайт има всички нейни условия и такси.

Прозрачно и ясно. Ако си решил да се "самоулесниш" с търсачка - твой проблем.

 

Или искаме стандарт и регулация за търсачките ?? :ohmy:

 

ПП. Аз пък вече искам регулация на потребителите, закупуващи билети сами. С ясни и точни критерии :secret:

Като пиша за търсачки, в случая включвам и търсачките в сайтовете на авикомпаниите. Ако търсачките на авиокомпаниите даваха възможност за прозрачно търсене по 10-20 критерия, то и независимите търсачки лесно биха могли да сравнят крайните оферти на различните авиокомпании. Когато обаче трябва да отделиш 10-15 минути за попълване на лични данни преди да стигнеш до крайната цена е всичко друго но не и прозрачно ценообразуване.

Връзка към коментар

До тук се стига с един клик , след като полълниш дестинацията си и датите на пътуване.

И още един клик върху цената.

Приемам предложения как да улесним "потребителя" ??? - да му спестим въвеждане на дестинацията или на датите 🤔

 

 

Screen Shot 2019-02-24 at 15.41.31.png

  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар
11 minutes ago, Topfly said:

При авиокомпаниите също е забранен дъмпинга и не е случайно, че авиокомпаниите от Залива редовно ги атакуват, че правят дъмпинг, но себестойността на един допълнително продаден билет е много ниска, защото реално само летищните такси и допънителното гориво за летене представляват екстра разходи спрямо летен с пълен или полупразен самолет. От такава гледна точка отделния билет може да се продава и за 10 евро без да е дъмпинг, но общо авиокомпанията трябва да е на плюс.

Тук явно ще трябва да попрочетеш за себестойност и продажба над себестойността.

По твоята логика, компанията тръгва от това, че самолета лети празен, "занулява" себестойността, защото така и така ще лети и вече има само летищни такси и гориво над изхарченото ако лети празен ..... я пак ⚖️ посмятай.

Той и производителя на телевизори ще е общо на плюс, ако на теб ти продаде телевизора на себестойност + 90%, а на мен на себестойност  - 89 %, ама не го правят, защото не може ....

 

Редактирано от Гост 23*6
Връзка към коментар
7 minutes ago, funny said:

До тук се стига с един клик , след като полълниш дестинацията си и датите на пътуване.

И още един клик върху цената.

Приемам предложения как да улесним "потребителя" ??? - да му спестим въвеждане на дестинацията или на датите 🤔

Не може да бъде толкова лесно - 5 страници ни го обясняват  😉  ... 

Трябва задължително да минеш през търсачката първо, да се забъркаш в опциите, след като избереш, да попълниш всичките си данни, да изчакаш да се произнесе КЗП дали офертата не противоречи на някой стандарт и регулация, и тогава смело да не купуваш, защото е непрозрачно 🙂 

Връзка към коментар
17 minutes ago, georgebg said:

Kaкво непрозрачно има, като влезеш в сайта на авиокомпанията,купувайки билет, да видиш в най-нагледен вид условията за всяка една опция, която ти предлагат, със съответната цена за това, ча чак и картинки с размерите на куфарите, за по- нагледно, също условия за качаване, за отмяна на билет и т.н.

Аз не виждам нищо неясно в това - а напротив !

Това, че на теб търсачките не ти харесват - те не са част от авиокомпаниите, съответно да се обвиняват авиокомпаниите за непрозрачност не е коректно.

Давам ти конкретен пример с Level или Wizz air. Искам да пътувам с деца и един чекиран багаж и да седим един до друг. За да може да ми калкулират цената на билета само на тази опция, без да имам нужда да плащам за мен ненужни услуги и двете авиокомпании искат да мина през пълна регистрация на личните данни плюс да прочета общите условия. При Level в общите условия поне пишат, че ако не си платя място семействата не ги разделят, но при Уиз ер дори и това не пишат. На практика обаче алгоритъма на Уиз ер слага безплатно децата поне до единия от родителите. При Level от своя страна е цяло геройство да успееш да избегнеш да не ти начисли такса място. Аз лично на третия или четвърти опит успях да се справя със задачата. Чекираният багаж от своя страна може да има доста различни цени в зависимост от дестинацията и сезона, така че винаги трябва да минеш до края на процеса за да имаш поне една калкулирана цена. Това е всичко друго но не и прозрачно и коректно ценообразуване.

Връзка към коментар
16 minutes ago, georgebg said:

Тук явно ще трябва да попрочетеш за себестойност и продажба над себестойността.

По твоята логика, компанията тръгва от това, че самолета лети празен, "занулява" себестойността, защото така и така ще лети и вече има само летищни такси и гориво над изхарченото ако лети празен ..... я пак ⚖️ посмятай.

Той и производителя на телевизори ще е общо на плюс, ако на теб ти продаде телевизора на себестойност + 90%, а на мен на себестойност  - 89 %, ама не го правят, защото не може ....

 

Не твърдя, че съм супер експерт по дъмпинга, но от това което съм чел е точно така както го написах. Продажба под себестойност означава, че съзнателно да продаваш така, че всяка допълнително продадена стока или услуга да ти носи допълнителни загуби и трайно да работиш на загуба с цел да изместиш конкурента от пазара. При авиокомпаниите постоянните  разходи са много високи, а променливите разходи са много ниски. От такава гледна точка няма много голяма разлика между това самолетът пълен или празен пътува. При телевизорите обаче всеки допълнителен телевизор трябва да се произведе, достави и т.н. и там променивите разходи са много по съществени. Всеки телевизор продаден за 1 или 10 евро увеличава загубите на компанията, докато авиокомпанията даде непродадените си места на промоционални цени, това не и увеличава загубите и, а напротив. Ако обаче трайно работи на загуба и някой финансира тази загуба, това вече може да е дъмпинг.

Връзка към коментар
15 minutes ago, Topfly said:

Давам ти конкретен пример с Level или Wizz air. Искам да пътувам с деца и един чекиран багаж и да седим един до друг. За да може да ми калкулират цената на билета само на тази опция, без да имам нужда да плащам за мен ненужни услуги и двете авиокомпании искат да мина през пълна регистрация на личните данни плюс да прочета общите условия. При Level в общите условия поне пишат, че ако не си платя място семействата не ги разделят, но при Уиз ер дори и това не пишат. На практика обаче алгоритъма на Уиз ер слага безплатно децата поне до единия от родителите. При Level от своя страна е цяло геройство да успееш да избегнеш да не ти начисли такса място. Аз лично на третия или четвърти опит успях да се справя със задачата. Чекираният багаж от своя страна може да има доста различни цени в зависимост от дестинацията и сезона, така че винаги трябва да минеш до края на процеса за да имаш поне една калкулирана цена. Това е всичко друго но не и прозрачно и коректно ценообразуване.

Проиграх същото при LH - всичко описано от теб трябва да се направи и там, за да ти даде крайна цена, вкл. и запазване на места , за да си сигурен в това, че ще стоите заедно, да не говорим, че на всяка стъпка предлага да си наема и кола като част от билета .... в този смисъл трябва да обвинят и глобят всички авиокомпании, защото навсякъде има еднаква непрозрачност 🙂 

3 minutes ago, Topfly said:

 Ако обаче трайно работи на загуба и някой финансира тази загуба, това вече може да е дъмпинг.

Тогава защо всички знайни и незнайни НТА не ги глобяват всяка година, когато са на загуба, че правят дъмпинг на пазара ?

Връзка към коментар
1 minute ago, georgebg said:

Проиграх същото при LH - всичко описано от теб трябва да се направи и там, за да ти даде крайна цена, вкл. и запазване на места , за да си сигурен в това, че ще стоите заедно, да не говорим, че на всяка стъпка предлага да си наема и кола като част от билета .... в този смисъл трябва да обвинят и глобят всички авиокомпании, защото навсякъде има еднаква непрозрачност 🙂 

Точно за това казвам, че сектора си плаче за малко регулация и трябва да се възпре малко това безумие, като се увеличи прозрачността.

Връзка към коментар
29 minutes ago, georgebg said:

Тогава защо всички знайни и незнайни НТА не ги глобяват всяка година, когато са на загуба, че правят дъмпинг на пазара ?

Това че някой работи на загуба, не означава, че непременно прави дъмпинг, но специално повечето НТА, са на печалба, а тези които бяха на загуба като Sky Europe фалираха. Има обаче авиокомпании, като Малев, които бяха обвинени, че правят дъмпинг с непозволена държавна помощ и това доведе до фалита им. В момента срещу Alitalia тече подобна процедура и ако не успеят да убедят ЕК, че има пазарно решение за техните проблеми, ще последват съдбата на Малев.

Връзка към коментар

In a statement, Ryanair said: “We will immediately appeal this decision. There is no basis for a competition authority to issue a decision that relates to air safety, customer convenience or punctuality. Our baggage policy is transparent and beneficial to consumers.”

https://www.independent.co.uk/travel/news-and-advice/ryanair-wizz-air-hand-baggage-policy-cabin-fine-italy-airline-flight-a8791491.html

Връзка към коментар
4 minutes ago, Topfly said:

In a statement, Ryanair said: “We will immediately appeal this decision. There is no basis for a competition authority to issue a decision that relates to air safety, customer convenience or punctuality. Our baggage policy is transparent and beneficial to consumers.”

https://www.independent.co.uk/travel/news-and-advice/ryanair-wizz-air-hand-baggage-policy-cabin-fine-italy-airline-flight-a8791491.html

On 2/23/2019 at 9:33 AM, Topfly said:

Не е точно каквото си искат! Просто се възползват максимално от юридическите си възможности. Според мен италианският съд е преценил, че политиката им за ръчен багаж не е болка за умиране, която изисква бърза реакция и затова е спрял временно изпълнението на решението на КЗП.

Значи все пак става въпрос за италианското КЗК, а не КЗП .... никой не е идеален де 😉 

Връзка към коментар

А аз се вълнувам от следното и чакам с нетърпение да има световен стандарт за: да не се променя цената на билета, с или без екстри, ден през ден. Примерно- днес цената е една и с малки букви пиши, че остава още един билет на тази цена. След като бъде закупен този билет, цената се вдига, с каквато АК си иска, стъпка. И отново пише колко билета остават на тази цена. И след като се изкупят и тези бройки билети, нова порция билети, увеличени с "Х" пари. И така нататък. Какво е това променяне на цената-днес по-скъпо, утре по-евтино, каква е тази лотария. Още малко и ще ви обложат с данък хазарт. Според мен първо това да регулират и после багажа.

  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 3 минути , rdd каза:

А аз се вълнувам от следното и чакам с нетърпение да има световен стандарт за: да не се променя цената на билета, с или без екстри, ден през ден. Примерно- днес цената е една и с малки букви пиши, че остава още един билет на тази цена. След като бъде закупен този билет, цената се вдига, с каквато АК си иска, стъпка. И отново пише колко билета остават на тази цена. И след като се изкупят и тези бройки билети, нова порция билети, увеличени с "Х" пари. И така нататък. Какво е това променяне на цената-днес по-скъпо, утре по-евтино, каква е тази лотария. Още малко и ще ви обложат с данък хазарт. Според мен първо това да регулират и после багажа.

А забраната само за увеличението или и за намаляването на цената да я направят :mosking:

  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар
1 minute ago, rdd said:

А аз се вълнувам от следното и чакам с нетърпение да има световен стандарт за: да не се променя цената на билета, с или без екстри, ден през ден. Примерно- днес цената е една и с малки букви пиши, че остава още един билет на тази цена. След като бъде закупен този билет, цената се вдига, с каквато АК си иска, стъпка. И отново пише колко билета остават на тази цена. И след като се изкупят и тези бройки билети, нова порция билети, увеличени с "Х" пари. И така нататък. Какво е това променяне на цената-днес по-скъпо, утре по-евтино, каква е тази лотария. Още малко и ще ви обложат с данък хазарт. Според мен първо това да регулират и после багажа.

E , предлагам ти да ми обясниш ей ТАЗИ стандартна стока, която е еднаква във всички магазини, без и грам опция +/-  за каквото и да било, защо е на толкова различна цена и то само в малка България, да не я издирваме навън, че наистина ще стане повече от хазарт ... а искаш някакви твърди цени при билетите - то тогава няма и смисъл от търсачки , агенции и т.н. - направо да се купува от едно място и това е   ..... а да не говорим, че дори за фиксирана като цена стока като винетките  има ннайсет начина за покупка - защо ли ?

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.