Прескочи до съдържание

Ryanair и Wizzair са глобени в Италия заради платения ръчен багаж


Препоръчани мнения

При всички случаи ако се стандартизира административно ще е само в рамките на ЕС, което е далеч от целия свят.

В крайна сметка ако излезеш от парника в реалния свят така или иначе ще се наложи да четеш. Световно правителство няма, и в различните страни контактите, волтажите и страната от която се шофира са различни.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
1 minute ago, neuromancer said:

При всички случаи ако се стандартизира административно ще е само в рамките на ЕС, което е далеч от целия свят.

В крайна сметка ако излезеш от парника в реалния свят така или иначе ще се наложи да четеш. Световно правителство няма, и в различните страни контактите, волтажите и страната от която се шофира са различни.

Това с парника ми хареса ... колкото по-насевер в Европа отиваме, май все по-спарени са хората 😉 

Връзка към коментар

Незнайно защо хората обичат рамките . Не обичат да има различия, не обичат да имат избор. Объркват ли се или какво не зная.

 

А мисленето и действието извън рамките е това което ни е дало свободата да пътуваме евтино ( НТА) , технологиите на които разчитаме, техниката която ползваме , комуникациите от разстояние и каквото друго се сетиш в ежедневието ни.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 8 минути , funny каза:

Незнайно защо хората обичат рамките . Не обичат да има различия, не обичат да имат избор. Объркват ли се или какво не зная.

 

Ако позволиш да допълня - повечето...

 

преди 15 минути , georgebg каза:

Това с парника ми хареса ... колкото по-насевер в Европа отиваме, май все по-спарени са хората 😉 

По-младите не помнят, а мнозина от по-старите забравят колко спарени бяхме под един друг парник и пак бленуват регулации.

  • Харесвам 5
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 32 минути , rdd каза:

А аз се вълнувам от следното и чакам с нетърпение да има световен стандарт за: да не се променя цената на билета, с или без екстри, ден през ден. Примерно- днес цената е една и с малки букви пиши, че остава още един билет на тази цена. След като бъде закупен този билет, цената се вдига, с каквато АК си иска, стъпка. И отново пише колко билета остават на тази цена. И след като се изкупят и тези бройки билети, нова порция билети, увеличени с "Х" пари. И така нататък. Какво е това променяне на цената-днес по-скъпо, утре по-евтино, каква е тази лотария. Още малко и ще ви обложат с данък хазарт. Според мен първо това да регулират и после багажа.

Само че това е всепризнат принцип на ценообразуване, който уж позволява по-достъпни цени на билетите.

Примерно себестойността е 100 евро, но компанията пуска билети по 25, 50, и после по 150  и 200 евро. Който не може да си позволи високите цени, търси ниски, който му се налага да купува в последния момент и му е важно да пътува точно тогава, ще плаща високи. Мисля, че поне 90% от билетите са с такова ценообразуване.

А историята с това къде се шофира отдясно и къде отляво е доста любопитна и не е резултат от нарочна стандартизация.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
2 hours ago, Светославов said:

По-младите не помнят, а мнозина от по-старите забравят колко спарени бяхме под един друг парник и пак бленуват регулации.

Хора, имам чувството, че вие живеете на някаква алтернативна планета! Вероятно няма да сгреша много ако кажа, че в развитите индустриални държави като количество има поне 100 пъти повече регулации от колкото е имало когато и да е по време на социализма в България. Това, че по време на социализма ограничаваха основни политически и икономически свободи, не означава че в свободния свят свободите не са силно регулирани за да не се превърнат в слободия.

Само регулацията на правата на пътниците пътуващи със самолет В ЕС вероятно е по дълга от всички потребителски права, които са имали хората по време на социализма!

Връзка към коментар
2 hours ago, neuromancer said:

Само че това е всепризнат принцип на ценообразуване, който уж позволява по-достъпни цени на билетите.

Примерно себестойността е 100 евро, но компанията пуска билети по 25, 50, и после по 150  и 200 евро. Който не може да си позволи високите цени, търси ниски, който му се налага да купува в последния момент и му е важно да пътува точно тогава, ще плаща високи. Мисля, че поне 90% от билетите са с такова ценообразуване.

А историята с това къде се шофира отдясно и къде отляво е доста любопитна и не е резултат от нарочна стандартизация.

Динамичното ценообразуване е един от принципите за опредляне на цените, но на много места като в кината, театрите, концертите или спортните събития рядко го ползват.

 

Що се отнася до това къде се шофира в дясно и ляво, любобитен факт е че 19 век в значителна част на континентална Европа по пътищата се е карало в лявата страна и чак през 1967-ма година Швеция е последната на континента, която минава със закон от карене в ляво към каране в дясно. На 3-ти септември 1967-ма година (денят в който са минали от ляво към дясно движение) трафикът в Стокхолм е изглеждал така:

 

1024px-Kungsgatan_1967.jpg

 

Dagen%20H,%20the%20day%20Sweden%20switch

 

Хубаво нещо е свободата на избора къде искаш да се движиш по пътя, но още по хубава е държавната регулация, която създава ред и пречи на лудите които искат да се блъснат фронтално в теб на пътя 🙂

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз само да отбележа, че ако на някой темата му върви мудно и има нужда от още от същото, подобна тема, развила се по идентичен начин (с почти същите участници:)) сме я дъвкали и преди: 

 

 

 

  • Смея се 3
Връзка към коментар
20 minutes ago, Topfly said:

Динамичното ценообразуване е един от принципите за опредляне на цените, но на много места като в кината, театрите, концертите или спортните събития рядко го ползват.

 

Що се отнася до това къде се шофира в дясно и ляво, любобитен факт е че 19 век в значителна част на континентална Европа по пътищата се е карало в лявата страна и чак през 1967-ма година Швеция е последната на континента, която минава със закон от карене в ляво към каране в дясно. На 3-ти септември 1967-ма година (денят в който са минали от ляво към дясно движение) трафикът в Стокхолм е изглеждал така:

 

1024px-Kungsgatan_1967.jpg

 

Dagen%20H,%20the%20day%20Sweden%20switch

 

Хубаво нещо е свободата на избора къде искаш да се движиш по пътя, но още по хубава е държавната регулация, която създава ред и пречи на лудите които искат да се блъснат фронтално в теб на пътя 🙂

Хубаво е, че не глобяват производителите чиито коли не са дълги 4.12 а например са 4.25 , а също и застрахователите също не им пука за размера ... а си имат други критерии. Винаги съм се чудил защо няма стандарти за цвета на всички автомобили, не съм търсил, но може би има изследване кой цвят е "най-безопасния" и подозирам, че изследването не зависи нито от размера, конете на автомобилите, нито и от лентата за движение на държавата ..... но - не не ни го налагат ... въпреки че ще е най-безопасно и то доказано !

Простете, но последните години темата за цвета на автомобила някак си ме преследва, след като по препоръка на "блъскащия" смених синьото с бяло .... 🙂 

Редактирано от Гост 23*6
Връзка към коментар

В моето мнение никъде не се споменава за стандартизация и/или регулация. По-скоро закономерност. Всичко извън закономерността е хаос. 

преди 14 часа, neuromancer каза:

Само че това е всепризнат принцип на ценообразуване, който уж позволява по-достъпни цени на билетите.

Примерно себестойността е 100 евро, но компанията пуска билети по 25, 50, и после по 150  и 200 евро. Който не може да си позволи високите цени, търси ниски, който му се налага да купува в последния момент и му е важно да пътува точно тогава, ще плаща високи. Мисля, че поне 90% от билетите са с такова ценообразуване.

А историята с това къде се шофира отдясно и къде отляво е доста любопитна и не е резултат от нарочна стандартизация.

И какво пречи от еди си коя дата "всепризнатия принцип" да бъде друг, не само на "уж", но наистина да е по-справедлив за пътуващите. Пътници има за всеки самолет, за всяка АК, за всяка дестинация. Затова трябва да има световно разбирателство или може дори и "правителство", ако е по-удобно. 

Връзка към коментар
7 minutes ago, rdd said:

В моето мнение никъде не се споменава за стандартизация и/или регулация. По-скоро закономерност. Всичко извън закономерността е хаос. 

И какво пречи от еди си коя дата "всепризнатия принцип" да бъде друг, не само на "уж", но наистина да е по-справедлив за пътуващите. Пътници има за всеки самолет, за всяка АК, за всяка дестинация. Затова трябва да има световно разбирателство или може дори и "правителство", ако е по-удобно. 

Може би не си се качвал на празен самолет и си мислиш разни неща ... ей така за спорта ... А защо директно не ги обединят тези компании и има една световна компания за авиотранспорт, да вземат да я обединят и с всички производители на самолети, така и така ще са единствения им клиент, ами то и за самолетните двигатели е същото - да вкарат и ролсройс там и т.н. ... та да стигнат и до шишеджам за самолетните прозорци 😉  

Редактирано от Гост 23*6
Връзка към коментар

Разбра се, извън оригиналните решения, мисли, картинки, стандартизацията има смисъл.

Може ли да си представим света без системата Си, например. Макар, че има някои (англосаксонци предимно) които не се съобразяват съвсем с нея.

А ISO какво е?

 

Даже в секса има опити за стандартизация - Кама Сутра е един добър пример.

 

Сега конкретно за самолетите.

Значи може да има стандарт (общо приети правила, традиции) в това на всеки полет стюардеси да си кълчат китките и да ми показват по невероятен начин къде са изходите. В резултат, на което аз разбирам единствено колко добре една или друга си поддържа маникюра.  Не дай си боже, при инцидент, да се оправям, спомняйки си техните указания. Всеки път да ми обясняват колко е важно да си нахлузя пояса и да свиря нон-стоп със свирката, и най-важното да ми обясняват как се връзва колана. Ми, който не знае как се ползва колан в 20-те години на 21 век заслужава да бъде засегнат от природния закон за естествения подбор и да го сполети нещастие преди другите, по-интелигентните, дето знаят и са се закопчали.

Та, значи, за всички тези глупости може да има стандарт, а за минималния допустим багаж, който да е неразделна част от пътника, не може. Айде, бе?!

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Пак призовавам да не смесваме техническите стандарти с уеднаквяването на параметрите и обхвата на някакви търговски услуги. :smile3:

Редактирано от Фичо
Връзка към коментар

Много ми е интересно ако на вас като търговец/производител на чушки например, дойде някой и ви каже че освен изискванията за качество / пестициди/химикали на тези чушки  трябва да се направят да са по 5 чушки в пликче, и пликчето да е розово и да има маргаритка на него.....

.... дали няма да споменете роднините на този някой до 9-то коляно ?

 

Та и при билетите така ..

Връзка към коментар
2 minutes ago, funny said:

Много ми е интересно ако на вас като търговец/производител на чушки например, дойде някой и ви каже че освен изискванията за качество / пестициди/химикали на тези чушки  трябва да се направят да са по 5 чушки в пликче, и пликчето да е розово и да има маргаритка на него.....

.... дали няма да споменете роднините на този някой до 9-то коляно ?

 

Та и при билетите така ..

И ако ти трябват 6 чушки какво правим ... гледаме маникюра на продавачката ли?

Връзка към коментар
преди 16 часа, funny каза:

Незнайно защо хората обичат рамките . Не обичат да има различия, не обичат да имат избор. Объркват ли се или какво не зная.

 

А мисленето и действието извън рамките е това което ни е дало свободата да пътуваме евтино ( НТА) , технологиите на които разчитаме, техниката която ползваме , комуникациите от разстояние и каквото друго се сетиш в ежедневието ни.

Още по-незнайно защо някои хора обичат общите приказки на килограм, а ако са обвити и в розови облаци, тогава пък действат екстра за повдигане на духа, ако не друго. Вършат работа и ако си Алиса в страната на чудесата предполагам...

 

Иначе, в реалния свят, ЕС е рамка с много гъста мрежа от подрамки, чиято цел в идеалния смисъл, доколкото е възможно да съществува, е най-общо казано да направи живота на хората в него по-добър.

 

Именно рамките, тогава когато те са в интерес на хората, а не обратното, различават развитите държави от останалите и именно те създават най-подходящата среда за свобода на мисълта и развитието на технологиите, които споменаваш. Не случай явлението известно като "изтичане на мозъци" е в посока на държавите с рамки, а не обратното.

 

Съвсем нормално е разбира се, някой да е против една или друга подрамка, но не и против рамките по принцип, последното освен меко казано несериозно, в крайните си форми може да бъде и опасно. Иначе се замисли от колко точно от подрамките на ЕС се възползваш всеки ден, и колко точно от тях, а включително и цялата рамка, хората лекомислено и яростно са отричали, а някои все още отричат.

 

Рамките, регулациите и стандартите или както още ги наречеш са също така и нож с две остриета, както всички знаем, именно затова е полезно за се обсъждат, по възможност с конкретни факти и аргументи за и против, когато това не се прави приспаното обществото често се събужда от някоя наистина ограничаваща правата му и недомислена или пък много добре замислена регулация.

 

преди 16 часа, Светославов каза:

По-младите не помнят, а мнозина от по-старите забравят колко спарени бяхме под един друг парник и пак бленуват регулации.

Така така, но все пак някои които знаят, че всяка политическа система е резултат именно от регулации, а разликата най-общо е в това дали целта им е да ограничават или пък осигуряват "права и свободи" (каква ирония само) на хората.

 

Има, разбира се, и такива, на които призрака на комунизма им се привижда почти навсякъде, но не биха го забелязали, ако се окаже точно под носа им. Примери по въпроса на родна и чужда почва колкото искаш.

 

 

преди 13 часа, georgebg каза:

Винаги съм се чудил защо няма стандарти за цвета на всички автомобили, не съм търсил, но може би има изследване кой цвят е "най-безопасния" и подозирам, че изследването не зависи нито от размера, конете на автомобилите, нито и от лентата за движение на държавата ..... но - не не ни го налагат ... въпреки че ще е най-безопасно и то доказано !

Простете, но последните години темата за цвета на автомобила някак си ме преследва, след като по препоръка на "блъскащия" смених синьото с бяло .... 🙂 

Има много изследвания, кое от кое по-съмнително, и съм сигурен, че лесно можеш да си намериш това, което ти пасва на предпочитанията, защото иначе може да ти се наложи този път да сменяш бялото с жълто…

 

Ако трябва да съм по-сериозен, аз цвета си го избирам по вкус, но все пак ако това беше толкова значителен фактор в сравнение с всички други, то застрахователите отдавна трябваше да са му обърнали по-сериозен интерес в техните модели… а се съмнявам да е така, но тази тема на мен не ми е интересна...

 

Иначе, най-безопасно след време и по стандарт може да се окаже ти да не караш, а това да е възможно само като вид "екстремно" забавление в страните от третия свят, поне така беше прогнозирал един американски професор по роботика… предполагам, че е по-наясно с нещата… не знам. 

Връзка към коментар
9 minutes ago, Фичо said:

Пак призовавам да не смесваме техническите стандарти с уеднаквяването на параметрите и обхвата на някакви търговски услуги. :smile3:

Каква е разликата според теб между стандартите за размерите на дрехите и обувките и евентуалните стандарти за чекирания или ръчния багаж?

Каква е разликата между това, че БДС краве сирене има точно опредлени съставки, и че евентуалния базов самолетен билет също ще има точно опредлени съставки?

 

Целта на всички стандарти е да се улесни търговията и за купувача да е ясно какво купува без да трябва дълго време да се занимава с проучване на продукта.

Връзка към коментар
преди 10 минути , Adventurer каза:

Още по-незнайно защо някои хора обичат общите приказки на килограм, а ако са обвити и в розови облаци, тогава пък действат екстра за повдигане на духа, ако не друго. Вършат работа и ако си Алиса в страната на чудесата предполагам...

 

Иначе, в реалния свят, ЕС е рамка с много гъста мрежа от подрамки, чиято цел в идеалния смисъл, доколкото е възможно да съществува, е най-общо казано да направи живота на хората в него по-добър.

Общи приказки на килограм ?!?!? - ок, може и така да ти звучи , но за да има пазар, и на този пазар да има и частни фирми които ние искаме да ги има за да имаме избор , трябва да имат свободата да продават продуктите си (изпълнявайки задължителните рестрикции разбира се ) във вид и модел и разфасовка и т.н. която се търси от пазара.

 

Нито размера на куфара, нито разделянето на пътуващите, нито закупуването бордната карта ако не си я направил онлайн , НЕ застрашават регулациите за сигурност, безопастност, директиви за въздушен превоз и т.н.

 

За това има и НТА които оперират толкова години по този начин. Това че сега ни хрумва да сложим още едно изискване към тях , ей така лекинко за да не се морим... е друга нещо , и в никакъв случай не е потъпкване на тези директиви и регулации. 

 

Утре на същия принцип шепа хора ще наложат регулация за пликчето и чушките .

Редактирано от funny
Връзка към коментар
Преди 1 час, georgebg каза:

Може би не си се качвал на празен самолет и си мислиш разни неща ... ей така за спорта ... А защо директно не ги обединят тези компании и има една световна компания за авиотранспорт, да вземат да я обединят и с всички производители на самолети, така и така ще са единствения им клиент, ами то и за самолетните двигатели е същото - да вкарат и ролсройс там и т.н. ... та да стигнат и до шишеджам за самолетните прозорци 😉  

Правите  се, че не ме разбирате "ей така за спорта". Нищо подобно и по отношение на  следващия пост с картинките с пастет или друго-не виждам надписите по продуктите. За никакво обединение, не казвам, дори и за стандартизация не казвам. Всяка АК си има методика за изчисляване на цените на самолетните билети и тя е различна за всички - това е за което се борите и браво. Но нека, тази методика бъде прозрачна. Например аз днес решавам след две седмици да пътувам  Варна-Лондон Лутън,  и виждам, че цената е 280 лева с wizzair (само тя пътува в зимния период по този маршрут). Обаче имам колебание, дали мога да си ги позволя. Но аз ще знам, че ако не си купя билета сега защото се колебая, то при следващото отваряне на сайта може да бъде същата цена или по-висока. И ако бъде по-скъпа, просто ще си платя за колебанието си. И т.н. Всяка АК да го прави по различен начин, както и е удобно. И "всепризнатия принцип" да бъде само с увеличаване на цената. Може да се допусне намаляване в последните 72 часа преди полета, от мен да мине, и да е предварително написано. То и търпението си има цена.

Тук във форума има десетки въпроси от вида: "Как мислите...., сега билета струва толкова...., и има ли вероятност да бъде по-ниска". Знаете за вица: Един пътник се пазарял с един таксиметров шофьор за цената на определения маршрут, и след като пътника се съгласил, да кажем след пет минути - шофьорът му казал: Цената вече е друга. Естествено по-висока. 

Нали всички комисии ни предпазват от некоректните практики. Нали винаги ни предупреждават да купуване тези услуги и предмети, за което всичката информация е написана и подпечатана.

 

Връзка към коментар
26 minutes ago, ven62 said:

Разбра се, извън оригиналните решения, мисли, картинки, стандартизацията има смисъл.

Може ли да си представим света без системата Си, например. Макар, че има някои (англосаксонци предимно) които не се съобразяват съвсем с нея.

А ISO какво е?

 

ISO как стандартизацията може да помогне на хората и колко е проблематично ако тя липсва. 1998-ма година НАСА загуби сондата Марс Клаймат Орбитър поради навигационна грешка:
 

"Марс Клаймат Орбитър според замисъла трябвало да навлезе в орбита с височина 140-150 км над Марс. Обаче навигационна грешка накарала апарата да достигне височина 57 км. Апарата бил унищожен от атмосферно напрежение и триенето на тази ниска височина. Навигационната грешка се получила, защото фирмата, с която НАСА е сключила договор (Локхийд Мартин) използвала имперски единици (паунд-секунда) вместо метрични единици (нютон-секунда), както е уточнено от НАСА.[1]"

https://bg.wikipedia.org/wiki/Марс_Клаймат_Орбитър

 

Ако от учените не може да очакваме лесно да се справят с различни стандарти, защо трябва да го очакваме от обикновенните пътници? Не е ли по добре всички да ползват ISO или да има единен стандарт що е това ръчен багаж на пътника в самолета?

 

Връзка към коментар
7 minutes ago, Topfly said:

Каква е разликата според теб между стандартите за размерите на дрехите и обувките и евентуалните стандарти за чекирания или ръчния багаж?

Каква е разликата между това, че БДС краве сирене има точно опредлени съставки, и че евентуалния базов самолетен билет също ще има точно опредлени съставки?

 

Целта на всички стандарти е да се улесни търговията и за купувача да е ясно какво купува без да трябва дълго време да се занимава с проучване на продукта.

Ама като кажеш едно кажи и две 🙂 .

Сиренето по БДС не може да го намериш по 2 лева килото, но не съм виждал и сирене по БДС за 90 лв килото - не знам може и да има.

Но съм виждал билет от т.А до т.Б за 1 евро, и за съшия маршрут за 500 евро ... не знам нормално ли е, или да вземемзаедно с багажа и това да стандартизираме, например този билет да е 250 до 300 евро - така харесва ли ти ? или ще вземем да ревем тогава че било скъпо ...

Връзка към коментар
22 minutes ago, funny said:

Много ми е интересно ако на вас като търговец/производител на чушки например, дойде някой и ви каже че освен изискванията за качество / пестициди/химикали на тези чушки  трябва да се направят да са по 5 чушки в пликче, и пликчето да е розово и да има маргаритка на него.....

.... дали няма да споменете роднините на този някой до 9-то коляно ?

 

Та и при билетите така ..

В случая не става дума за опаковката на стоката, а точно за стандарт за качество. Аз искам когато знам, че когато някой продава самолетен билет, в този билет да са включени всички съставки които се очаква по базовия стандарт той да съдържа. Ако някоя съставка на продукта липсва, това означава, че той не отговаря на минималното качество изисквано от продукта.

Връзка към коментар
2 minutes ago, rdd said:

Правите  се, че не ме разбирате "ей така за спорта". Нищо подобно и по отношение на  следващия пост с картинките с пастет или друго-не виждам надписите по продуктите. За никакво обединение, не казвам, дори и за стандартизация не казвам. Всяка АК си има методика за изчисляване на цените на самолетните билети и тя е различна за всички - това е за което се борите и браво. Но нека, тази методика бъде прозрачна. Например аз днес решавам след две седмици да пътувам  Варна-Лондон Лутън,  и виждам, че цената е 280 лева с wizzair (само тя пътува в зимния период по този маршрут). Обаче имам колебание, дали мога да си ги позволя. Но аз ще знам, че ако не си купя билета сега защото се колебая, то при следващото отваряне на сайта може да бъде същата цена или по-висока. И ако бъде по-скъпа, просто ще си платя за колебанието си. И т.н. Всяка АК да го прави по различен начин, както и е удобно. И "всепризнатия принцип" да бъде само с увеличаване на цената. Може да се допусне намаляване в последните 72 часа преди полета, от мен да мине, и да е предварително написано. То и търпението си има цена.

Тук във форума има десетки въпроси от вида: "Как мислите...., сега билета струва толкова...., и има ли вероятност да бъде по-ниска". Знаете за вица: Един пътник се пазарял с един таксиметров шофьор за цената на определения маршрут, и след като пътника се съгласил, да кажем след пет минути - шофьорът му казал: Цената вече е друга. Естествено по-висока. 

Нали всички комисии ни предпазват от некоректните практики. Нали винаги ни предупреждават да купуване тези услуги и предмети, за което всичката информация е написана и подпечатана.

 

Много е просто че няма как да стане така - нали ако се знае методиката хипотетично всички потенциални пътници ще чакат момента, когато според методиката цената ще е най-ниска  - и така много лесно компаниит еще фалират, или просто никога няма да намалят билетите ....

И примера с вица не е коректен - ако си купиш билет на някаква цена - авиокомпаният няма да ти го промени нито преди, нито след полета 😉 ...

Ти искаш да чакаш да си купиш най-евтин билет - целта не е такава - ако имаш точно определена дата на пътуване - плащаш, когато прецениш, че те удовлетворява цената за услугата. Това е. Тук във форума повечето хора се съобразяват с дати, на които са намерили изгодни билети, и оттам си правят нататък целия план. Не случайно например компании, които командироват служител на определени дати, изобщо не ползват търсачки и др. а си купуват билети директно от авикомпаниите - няма цени, няма пазарлък ...

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.