Прескочи до съдържание

Приложение за компенсации при закъснение


Препоръчани мнения

В момента, Мари Николова каза:

Защо?Те няма как да следят ползваш или не ползваш полета.Качваш бордната карта след чекиране.

Защото имат човек на летището в София (или поне служител на BgAir), който им дава тази информация. Преди време не искаха да изплатят такава компенсация, но след размяна на мейли дори благодариха и си промениха условията и сега дори ги прикачат към мейла като си регистрираш билета. Платиха, но едва ли ще го направят отново. Предполагам, че ако полетът е между две летища извън България - няма да има проблем.

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

хм, обаче надали ще имат против да ти усвоят обезщетението за над 3 часа, независимо, че не си летял....

 

 

а изобщо законно ли е някое служебно лице /защото очевидно трябва да е такова, за да има достъп до такива данни/ да дава информация на частна фирма за нейните търговски цели къде се намира физически определен гражданин?

  • Харесвам 9
Връзка към коментар
преди 22 минути , antea каза:

хм, обаче надали ще имат против да ти усвоят обезщетението за над 3 часа, независимо, че не си летял....

За да вземат полагащото ти се обезщетение - първо трябва да им го цедираш. Ако не им подпишеш цесията - нищо не могат да направят. Според общите им условия:

 

"Заплащането на Еднократно Възнаграждение от ИНСА на Клиент важи единствено при наличието на следните кумулативни предпоставки: (1) извършена резервация или притежание на електронен билет на името на Клиента за конкретен полет; (2) регистрация на Клиента като пътник за съответния полет и качването му на борда на самолета, извършващ съответния полет; (3) възникване на основание за дължимост на Обезщетение по Регламент 261/2004 г.; (4) извършване на всякакви уговорени в тези Общи условия действия по прехвърляне на вземането си за Обезщетение на ИНСА."

 

Т.е. винаги можеш да им ги цитираш и да се позовеш на това, че условията не са изпълнени и тъй като няма да получиш Еднократно Възнаграждение да не подпишеш цесията.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

а тази точка 3 не е ли смущаваща? какво е основанието за дължимост на обезщетение по Регламента при закъснение 1 час? може и да има, но нали все коментираме за прословутите 2 часа за "грижа" и 3 часа за обезщетение, а те плащат и за под 2 часа

 

отделно от това, ако не им подпишеш цесията и не получиш тяхната сума, пък им дължиш тройния й размер и разходи - като ти фактурират няколко часа работа по 30-50 евро, то си става същото... опс, да, в този случай това сигурно няма да е приложимо, защото изначално си нямал право на тяхната сума, защото не си се качил - а те това го знаят, защото някой им дава информация, налична в регистрите на летището от паспортните проверки

Връзка към коментар
преди 4 минути , antea каза:

а тази точка 3 не е ли смущаваща?

Не знам дали е смущаваща, но ако се прилага не би трябвало да изплащат обезщетения при стачки, лоши метеорологични условия и др., което не е каквото обещаваха в началото. В случай на отменен полет тя обикновено е изпълнена, но пък не е изпълнена т.2 и съответно не са налични кумулативните предпоставки. Опитват се в движение да запълват дупките, но все още има някои неясноти.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 19 минути , koliob каза:

За да вземат полагащото ти се обезщетение - първо трябва да им го цедираш. Ако не им подпишеш цесията - нищо не могат да направят. Според общите им условия:

 

"Заплащането на Еднократно Възнаграждение от ИНСА на Клиент важи единствено при наличието на следните кумулативни предпоставки: (1) извършена резервация или притежание на електронен билет на името на Клиента за конкретен полет; (2) регистрация на Клиента като пътник за съответния полет и качването му на борда на самолета, извършващ съответния полет; (3) възникване на основание за дължимост на Обезщетение по Регламент 261/2004 г.; (4) извършване на всякакви уговорени в тези Общи условия действия по прехвърляне на вземането си за Обезщетение на ИНСА."

 

Т.е. винаги можеш да им ги цитираш и да се позовеш на това, че условията не са изпълнени и тъй като няма да получиш Еднократно Възнаграждение да не подпишеш цесията.

А това?

 

Цитат

Чл.16. Клиентът няма право да се откаже от услугите на Инса след приемането на Общите условия, но преди подписването на обвързващите документи – договор за прехвърляне на вземането /цесия/, писмено потвърждение, уведомително писмо. В случай, че документите бъдат предоставени на Клиента, но не бъдат подписани, последният обезщетява Инса в трикратен размер на дължимото му обезщетение.

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 2 минути , Goal & Boss каза:

А това?

Това цитира трикратен размер на дължимо обещетение, но ако не са изпълнени кумулативните предпоставки - то всъшност не е дължимо. Не знам какво да кажа за юриста, който е писал тези общи условия.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 2 минути , koliob каза:

Това цитира трикратен размер на дължимо обещетение, но ако не са изпълнени кумулативните предпоставки - то всъшност не е дължимо. Не знам какво да кажа за юриста, който е писал тези общи условия.

Самата им услуга е много нестандартна и е трудно да си защитят интересите,без да влязат в противоречие със собствените си условия.Това с добавяне на изискването да ползваш полета е нож с две остриета за тях,но явно не могат да измислят нищо по-добро.Достатъчно наясно са,че има билети по 1 евро и не е толкова трудно да предвидиш,кой полет може да има закъснение и искат да се защитят от точно такива информирани потребители.Обаче пък и не могат да вземат обещетение при над 3 часа закъснение от пътник,който не се е качил на самолета.Но и малко хора биха имали смелостта да не спазят договора с Колибра,вероятно на това разчитат.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Интересно е как ще докажат,че не си бил на борда при закъснения под 3 часа,като едва ли имат законно право на тази информация.А ако откажат да изплатят 30те евро например,всеки може да се обърне към КЗП.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Това да разисквате слабостите на Колибра в тази дегизирана тема е мноооого хитър ход, защото сигурно имат тайни агенти и в нашия форум, не само на летището 😆. Поздравления!

  • Смея се 3
Връзка към коментар
преди 9 минути , ДиянаВ каза:

Това да разисквате слабостите на Колибра в тази дегизирана тема е мноооого хитър ход, защото сигурно имат тайни агенти и в нашия форум, не само на летището 😆. Поздравления!

На мястото си е вече

  • Харесвам 3
  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 6 часа, antea каза:

хм, обаче надали ще имат против да ти усвоят обезщетението за над 3 часа, независимо, че не си летял....

 

 

а изобщо законно ли е някое служебно лице /защото очевидно трябва да е такова, за да има достъп до такива данни/ да дава информация на частна фирма за нейните търговски цели къде се намира физически определен гражданин?

Сигурен съм, че нямат достъп до данните на граничен контрол. Освен това граничния контрол не винаги регистрира ЛК т.е. че напускаш страната.

Вероятно, ако изобщо имат нещо, това е от бордните карти, които са минали през чекване на летището и отиват в авиокомпанията. Така предполагам. И вероятно авиокомпанията има платена услуга да предоставя данни, кой се е качил и кой не на борда.

 

Връзка към коментар
преди 13 минути , ven62 каза:

И вероятно авиокомпанията има платена услуга да предоставя данни, кой се е качил и кой не на борда.

Много се съмнявам,точно заради съображения за сигурност,заради които всички са полудели последните години.А  и ако трябваше да плащат за всеки 30 евро.които не искат да дадат,едва ли баланса да излезе на плюс накрая.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 2 часа, georgebg каза:

Ако отменят полет и не си се качил на борда, излиза по техните условия, че няма да ти платят т.е. ти сам ще си търсиш обезщетението ....

...Обаче ако си „намериш“ обезщетението, като преди това си им подписал книжата, а те по някакъв начин научат това, мигом ще долетят с тройния си размер и дължимите си разходи.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
1 hour ago, Goal & Boss said:

...Обаче ако си „намериш“ обезщетението, като преди това си им подписал книжата, а те по някакъв начин научат това, мигом ще долетят с тройния си размер и дължимите си разходи.

Нямат основание изобщо да ти пращат книжа за подписване, след като не отговаряш на техните общи условия и няма да си кандидат за тяхното обещетение....

Връзка към коментар
преди 17 минути , georgebg каза:

Нямат основание изобщо да ти пращат книжа за подписване, след като не отговаряш на техните общи условия и няма да си кандидат за тяхното обещетение....

тоест ти смяташ, че ще те карат да доказваш ,че си бил ефективно на полета преди да ти изпратят документите за подписване?

Връзка към коментар
21 minutes ago, ДиянаВ said:

Аз ли съм куха и не разбирам, но цял ден се чудя как така при отменен полет се качваш на борда?

И аз чета днес "отгоре", но май става въпрос да се чекираш, а да не летиш и да има закъснение и съответно дали ще има обезщетение. 

При съществуващ си, не отменен полет. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
1 hour ago, antea said:

тоест ти смяташ, че ще те карат да доказваш ,че си бил ефективно на полета преди да ти изпратят документите за подписване?

Нищо няма да доказвам, а при отменен полет, не им искам парите, защото няма да съм се качил на борда, и сам ще си търся обещетението.

 

Заплащането на Еднократно Възнаграждение от ИНСА на Клиент важи единствено при наличието на следните кумулативни предпоставки: (1) извършена резервация или притежание на електронен билет на името на Клиента за конкретен полет; (2) регистрация на Клиента като пътник за съответния полет и качването му на борда на самолета, извършващ съответния полет; (3) възникване на основание за дължимост на Обезщетение по Регламент 261/2004 г.; (4) извършване на всякакви уговорени в тези Общи условия действия по прехвърляне на вземането си за Обезщетение на ИНСА

Връзка към коментар
14 minutes ago, georgebg said:

Нищо няма да доказвам, а при отменен полет, не им искам парите, защото няма да съм се качил на борда, и сам ще си търся обещетението.

 

Заплащането на Еднократно Възнаграждение от ИНСА на Клиент важи единствено при наличието на следните кумулативни предпоставки: (1) извършена резервация или притежание на електронен билет на името на Клиента за конкретен полет; (2) регистрация на Клиента като пътник за съответния полет и качването му на борда на самолета, извършващ съответния полет; (3) възникване на основание за дължимост на Обезщетение по Регламент 261/2004 г.; (4) извършване на всякакви уговорени в тези Общи условия действия по прехвърляне на вземането си за Обезщетение на ИНСА

Добре, успокоих се, не съм куха. Това беше и моята първа мисъл като видях условието за качването на борда.

Колибра имат изменение в правилата от първоначално обсъжданите тук, но май ще им се наложат и изменения на измененията 🙂.

@georgebg, продължавай да разсъждаваш и освен ДСК, ще трябва да ти се отблагодари подобаващо и екипът на Колибра😁

  • Харесвам 1
  • Смея се 2
Връзка към коментар
Преди 1 час, georgebg каза:

Нищо няма да доказвам, а при отменен полет, не им искам парите, защото няма да съм се качил на борда, и сам ще си търся обещетението.

 

Заплащането на Еднократно Възнаграждение от ИНСА на Клиент важи единствено при наличието на следните кумулативни предпоставки: (1) извършена резервация или притежание на електронен билет на името на Клиента за конкретен полет; (2) регистрация на Клиента като пътник за съответния полет и качването му на борда на самолета, извършващ съответния полет; (3) възникване на основание за дължимост на Обезщетение по Регламент 261/2004 г.; (4) извършване на всякакви уговорени в тези Общи условия действия по прехвърляне на вземането си за Обезщетение на ИНСА

нещо май не се разбираме

 

моята позиция е, че има нещо много странно в това да поставят условие за качване на борда за отменен полет, при неизпълнението на което сами да се лишават от възможността да ти платят едни 30 евро и да претендират после за голямото обезщетение пред авиокомпанията

Връзка към коментар
19 minutes ago, antea said:

нещо май не се разбираме

 

моята позиция е, че има нещо много странно в това да поставят условие за качване на борда за отменен полет, при неизпълнението на което сами да се лишават от възможността да ти платят едни 30 евро и да претендират после за голямото обезщетение пред авиокомпанията

Според мен Колибра въобще не са мислили това условие за качването на борда като относимо при отменен полет. Мислили са само за закъсненията над 3 часа и за това са го въвели. 

Те естествено при отменен полет ще ти кажат “честито спечели 30 евро”, но от там нататък ти дали ще спориш с тях по условията или ще им подпишеш документите за цесия е отделен въпрос.

Връзка към коментар

За моя отменен полет се чудех дали да не се откажа от подписването и да си взема 250 евро обезщетение (срещу плащане на тройния размер на Колибра, в моя случай щеше да е 90 евро), но с моето музикално училище се отказах , не съм много сигурна дали сама няма да се закопая. Не съм наясно за какви разноски биха могли да претендират и т.н. Обаче засега от Wizz отказват да изплатят обезщетение на другите пътници за въпросния полет. Тоест -  най - добре да си абсолютно сигурен, че авиокомпанията ти дължи обезщетение, иначе плащаш един троен размер и хитрата сврака с двата крака....

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
18 minutes ago, Ивайла said:

За моя отменен полет се чудех дали да не се откажа от подписването и да си взема 250 евро обезщетение (срещу плащане на тройния размер на Колибра, в моя случай щеше да е 90 евро), но с моето музикално училище се отказах , не съм много сигурна дали сама няма да се закопая. Не съм наясно за какви разноски биха могли да претендират и т.н. Обаче засега от Wizz отказват да изплатят обезщетение на другите пътници за въпросния полет. Тоест -  най - добре да си абсолютно сигурен, че авиокомпанията ти дължи обезщетение, иначе плащаш един троен размер и хитрата сврака с двата крака....

За да бъдеш съвсем спокойна дали в случая си взела правилно решение, ще ти кажа, че неустойката е в троен размер, но не на възнаграждението /3Х30=90 евро/, а на Обезщетението /3Х250=750 евро; 3Х400=1200 евро/ 😀 

Неустойки

Чл.22. В случай, че Клиентът не изпълни задълженията си по чл.15 от настоящите Общи условия, той дължи на Инса връщане на полученото от Инса Еднократно Възнаграждение , както и заплаща неустойка равна на троен размера на Обезщетението.

Чл.23. В случай, че Клиентът не изпълни задълженията си по чл.16 от настоящите Общи условия и откаже да подпише останалите документи, в рамките на 7 (седем) дни след посочения срок в настоящите Общи условия за подписване на документите, той дължи на Инса равностойността на тройния размер на дължимото се в случая Обезщетение.

 

Вече при спор коя страна ще е в правото си, е според конкретния случай. Например при отказан достъп на борда, без пътника да има вина, е далеч по безспорно изплащането на обезщетение от АК, отколкото при отменен полет или закъснение.

  • Шок 5
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.