Прескочи до съдържание

Приложение за компенсации при закъснение


Препоръчани мнения

55 minutes ago, Фил said:

Това в какъв момент става и как, някой разбра ли? 

Чл.4. (1) Използването на Мобилното приложение и регистрацията в него, освен приемане и съгласие с настоящите Общи условия, представлява и възлагане на Инса, да извърши всички действия по завеждането на Иск за Обезщетение от свое име и за своя сметка. По този начин Клиентът прави правно обвързващо предложение към Инса за сключване на Договор за прехвърляне на вземането /цесия/ и за извънсъдебно и съдебно събиране на вземането за Обезщетението срещу получаване от Клиента на незабавно еднократно възнаграждение от ИНСА вместо от съответната авиокомпания.

Чл.11. Клиентът има право да получи Еднократно Възнаграждение в срок до 48 часа, след като е приел Общите условия и е подписал Пълномощно, писменото потвърждение, уведомителното писмо и Договора за прехвърляне на вземането /Цесия/ и е представил банкова сметка за извършване на плащането.

Чл.16. Клиентът няма право да се откаже от услугите на Инса след приемането на Общите условия, но преди подписването на обвързващите документи – договор за прехвърляне на вземането /цесия/, писмено потвърждение, уведомително писмо, пълномощно. 

Чл.23. В случай, че Клиентът не изпълни задълженията си по чл.16 от настоящите Общи условия и откаже да подпише останалите документи, в рамките на 7 (седем) дни след посочения срок в настоящите Общи условия за подписване на документите, той дължи на Инса равностойността на тройния размер на дължимото се в случая Обезщетение.

 

Дали за малките обезщетения ще е нужно подписване на документи ще разберем по случая на @Радослав. Възможно е и за тях да искат подписани документи, тъй като в общите условия няма направено разграничение. 

Аз също не разбрах в какъв точно срок и момент се подписват документите. Предполагам ти ги пращат на имейл и след това имаш 7-дневен срок да ги разпечаташ, подпишеш и пратиш по пощата /сканирани също не знам дали става, въпрос на тяхна практика е, а ако се стигне до съдебна процедура, ще са нужни и оригинали/ . Има неясноти в общите им условия, но ние ще ги разнищим😉, а и споделения опит ще покаже.

Мен ме замисля и не разбирам напълно как се прилага ето тази клауза: Чл.17. Инса има право да откаже да заплати еднократно Възнаграждение и да предостави услугите си на Клиент, отправил предложение за възлагане чрез Мобилното приложение, без да конкретизира повода за това.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 3 минути , ДиянаВ каза:

Дали за малките обезщетения ще е нужно подписване на документи ще разберем по случая на @Радослав. Възможно е и за тях да искат подписани документи, тъй като в общите условия няма направено разграничение. 

При по-малко закъснение не се полага обезщетение по Регламента, така че не виждам за какво биха били им нужни тези документи. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 14 минути , ДиянаВ каза:

Чл.23. В случай, че Клиентът не изпълни задълженията си по чл.16 от настоящите Общи условия и откаже да подпише останалите документи, в рамките на 7 (седем) дни след посочения срок в настоящите Общи условия за подписване на документите, той дължи на Инса равностойността на тройния размер на дължимото се в случая Обезщетение.

 

 

ясно, няма съвест значи :grin: ако закъснее с повече от три часа и си искаш голямого обезщетение, ще трябва да преглътнеш, че ще е с минус тройната сума на тази, която ти е предложило приложението

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
16 minutes ago, Фил said:

При по-малко закъснение не се полага обезщетение по Регламента, така че не виждам за какво биха били им нужни тези документи. 

Ние гледаме нещата от нашата камбанария, но те си имат вътрешна организация и процедури, като със сигурност не споделят с обществеността всичките си планове за печалба, ноу хау и т.н. Мисълта ми е, че подписани документи може да са им необходими пред финансиращи дейността им организации, застрахователи ... знам ли, може пък да тръгнат на дела за обезщетения по общия исков ред пред български съд, извън обхвата на Регламента. Да прокарват нова съдебна практика. Само предполагам😀

Връзка към мнение

На практика може да се получи така, че те изобщо да не изплащат еднократните възнаграждения от 30+ евро за закъсненията от 1-2 часа, а да се занимават само със случаите на закъснение повече от 3 часа, които са купили на по-ниска цена.

Например: Аз използвам приложението им, което означава, че приемам общите условия и правя ОБВЪРЗВАЩО ПРЕДЛОЖЕНИЕ ЗА ЦЕСИЯ. Полетът ми закъснява 1 час и те имат право да не приемат моето предложение без причина, т.е. могат и да не платят тези 30 евро еднократно възнаграждение /Чл.17. Инса има право да откаже да заплати еднократно Възнаграждение и да предостави услугите си на Клиент, отправил предложение за възлагане чрез Мобилното приложение, без да конкретизира повода за това/.

При закъснение от 3 часа, обаче вече си им интересен и обвързан и ще ти платят примерно 100 евро.

Друго, върху което размишлявам, но ми е малко трудно да го обясня с прости думи😀 Какъв е предметът на този договор за цесия - според мен това е вземането за обезщетение в полза на пътника от АК по Регламента. В техните общи условия пише: "Обезщетение" e парична сума, която следва да бъде изплатена на самолетен пътник от съответната авиокомпания, съобразно правата на пътниците по Регламент 261/2004 при настъпилите за това основания. Каква е цената на договора за цесия - според мен това е еднократното възнаграждение, като според ОУ „Еднократно възнаграждение“ е твърда фиксирана парична сума, която следва да бъде изплатена еднократно от ИНСА на „Клиента“ или „Потребителя“ срещу прехвърляне от Клиента“ или „Потребителя на ИНСА на вземането за Обезщетение за закъснял или отменен полет от авиокомпанията. Тук стигам до извода, че ако клиентът няма право на обезщетение по Регламента, значи няма право и на еднократно възнаграждение от ИНСА.

Има съдебна практика на ВКС, съгласно която  предмет на цесионната сделка не могат да бъдат бъдещи, а само съществуващи вземания, т.е. тяхното съществуване е условие за действителност на договора за цесия. Решение № 32 от 9.09.2010 г. на ВКС - ТК: Договорът за цесия винаги предполага съществуващо вземане, произтичащо от друго правно основание. Неопределяемостта на прехвърлените бъдещи вземания води до недействителност на цесията.

Т.е. ако потребителят не стане титуляр на вземането за обезщетение от АК, няма да се извърши цесия с ИНСА и респективно няма да получи възнаграждение /както тук го наричаме малко обезщетение/.

Пак казвам, това са само мои разсъждения, малко деформирани от професията😉

  • Харесвам 1
  • Замислям се 2
Връзка към мнение

Всеки от нас тримата, замесени в закъснял полет, получи следният имайл:

 

Здравейте
Поради закъснелия ви полет на Wizz Air за Catania вие спечелихте 30 евро.
Те бяха преведени на вашата банкова сметка.
 
Приятен престой и до следващия ви полет! 🙂
 
Поздрави от екипът на Colibra!
 
 
Чакаме да се появят в сметките..... 
  • Харесвам 10
  • Браво 1
Връзка към мнение

Както се казва: Честито на късметлиите. В случая на Радослав. 🙂

 

Виждам, че в приложението може да се променят минутите за закъснение. Т.е. ако човек до половин час преди полет установи, че ще има закъснение, може да прецени горе-долу какво ще е то и да въведе закъснение по-близо до очакваното, така че да максимизира сумата.

 

Как обаче може да се следи конкретния самолет какво текущо закъснение има? Как му разбирате предварително рег.№., с който да го следите?

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
1 hour ago, vorbis said:

Как обаче може да се следи конкретния самолет какво текущо закъснение има? Как му разбирате предварително рег.№., с който да го следите?

fr24.com - по номер на полет виждаш кой самолет е заложен да го изпълнява. После по регистрация на самолета можеш да видиш къде е и какви полети са му заложени.

  • Харесвам 6
  • Благодаря 1
Връзка към мнение
преди 1 час, Радослав каза:

Всеки от нас тримата, замесени в закъснял полет, получи следният имайл:

 

Здравейте
Поради закъснелия ви полет на Wizz Air за Catania вие спечелихте 30 евро.
Те бяха преведени на вашата банкова сметка.
 
Приятен престой и до следващия ви полет! 🙂
 
Поздрави от екипът на Colibra!
 
 
Чакаме да се появят в сметките..... 

Поздравления!

Аз на твое място ги изхарчвам авансово за каноли сичилиани.

 

:biggrin::dance2:

  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към мнение
преди 54 минути , ven62 каза:

Поздравления!

Аз на твое място ги изхарчвам авансово за каноли сичилиани.

 

:biggrin::dance2:

Венчооооо, те трябва да само това  да хапват. При цена 2 евро на голямо Каноло, ще има за 45;:)))))))

  • Смея се 1
Връзка към мнение
преди 4 часа, ДиянаВ каза:

На практика може да се получи така, че те изобщо да не изплащат еднократните възнаграждения от 30+ евро за закъсненията от 1-2 часа, а да се занимават само със случаите на закъснение повече от 3 часа, които са купили на по-ниска цена.

Основателят на Колибра има далеч по-амбициозни цели от успеха на това приложение

https://www.bloombergtv.bgк/svetat-e-biznes/2019-01-23/balgarski-startap-shte-demokratizira-zastrahovaneto

Хвърля се в дълбоките води на застрахователният бизнес и затова би се пазил от лоша репутация,дошла от неизплащането на 30евро:)Или поне в началото.

Тук много се набляга на това,че при закъснение от над 3часа ще загубите няколко стотин евро.Подобни закъснения авиокомпаниите избягват всячески ,точно заради обезщетенията.А доказването на основание за компенсация и последващо изплащане е често пъти дълъг,досаден и с неясен изход процес. Затова се появиха толкова юридически компании като Аероиск,но и те прибират част от сумата.

Положителното на Колибра е че плаща за закъснение над час,като с всяка минута, която избираш, сумата расте.А късните полети често закъсняват, както стана при Радослав.Мин.лято и моят полет до Болоня закъсня над 2 часа,но Уиз направиха всичко възможно да не станат 3.Като се замисля,в последната година всеки от трите късни полета, които имах,закъсня с над час,но под 3.До Болоня раб. времето на екипажа беше изтекло заради забавяне на някое от летищата, на летището в  Братислава пък сменяха самолета,до Ница не помня каква беше причината,но кръжахме дълго над Лазурния бряг :)А закъснелите с над 3 часа или отменени полети за период от 15години, откакто активно летя са 4-5,половината от тях при форсмажорни обстоятелства, другата половина по технически причини:)

Затова ми звучи много добре,да взимаме пари затова,че киснем не много дълго време на някое летище,че и се забавляваме като  правим залози, колко ще закъснее самолета, вместо да се вкисвам,че е късно и ми се спи.

Смятам,че е удобно да се ползва и при малко време при прекачване,да си усигуриш макар и Мин.средства при изпускане на връзката.

Дано да има успех старт ъпа,радвам се,че БГ екип го е измислил.

  • Харесвам 5
Връзка към мнение

Ако вече полетът ти е закъснял и седиш на летището, възможно ли е тогава да го вкараш в приложението? Изписва ми отдолу, че пътуването вече е започнало със сиви букви. Не знам това дали означава, че системата е приела билета. Уж всичко се вижда в самото приложение и билета е вътре. 

Връзка към мнение
преди 6 часа, Радослав каза:

Всеки от нас тримата, замесени в закъснял полет, получи следният имайл:

 

Здравейте
Поради закъснелия ви полет на Wizz Air за Catania вие спечелихте 30 евро.
Те бяха преведени на вашата банкова сметка.
 
Приятен престой и до следващия ви полет! 🙂
 
Поздрави от екипът на Colibra!
 
 
Чакаме да се появят в сметките..... 

Радославе, трите бордни карти в един профил ли ги вкара или всеки от пътуващите се беше регистрирал в приложението?

Ай дояж си десерта, пък тогава ми отговори. Няма да те пришпорвам :grin:

 

  • Смея се 1
Връзка към мнение

Хм, чета им сега общите условия и ми изникват въпроси...

Цитат

Чл.15. (1) След приемането на настоящите Общи условия, Клиентът е задължен да не се свързва с други фирми, агенти или адвокати, предоставящи подобни услуги. Ако все пак го направи, Клиентът дължи всички разноски и цена на труд, които Инса е извършила до момента, във връзка със събиране на Обезщетението, както и дължи връщане на полученото от Инса Еднократно Възнаграждение в троен размер ведно с дължимата се законна лихва за това.

(2) Клиентът не може да предприема никакво друго правно действие срещу съответната авиокомпания самостоятелно. При желание да предприеме други действия, които не се включват в услугите на Инса, срещу авиокомпанията, Клиентът може да го направи само със съгласието на Инса.

 

Чл.16. Клиентът няма право да се откаже от услугите на Инса след приемането на Общите условия, но преди подписването на обвързващите документи – договор за прехвърляне на вземането /цесия/, писмено потвърждение, уведомително писмо, пълномощно.

Когато човек сключи договор с тях, това означава ли, че оттам нататък трябва да им докладва за всички негови полети и съответно всичките му евентуални обезщетения да минават през тях? Да не би тези юнаци да се канят да застанат между клиента и авиокомпаниите докато свят светува, без да му дават право да избира за кои полети да се обръща към тях и за кои - да се справя сам (или изобщо да не се занимава)?

В тоя ред на мисли - ако някой реши да се откаже от услугите на тия щедри хора, тоест да прекрати договорните си отношенияс тях, как може да стане това? Цитираният чл.16 лееко намирисва на „умиране има, отърване няма“. И все пак? Някой да е чул/чел нещо по въпроса?

 

На мен всичко това ми мирише не на „демократизация“ на застраховането, каквито хвалби четох за тях из мрежата, а на точно обратното - заробване. И за какво застраховане става дума изобщо, тези имат ли лиценз за застрахователна дейност?

Връзка към мнение

а на кой етап приемаш общите условия - при изтегляне на приложението или в момента на регистрация на отделен полет, и за всеки следващ отново приемаш общите условия?

Връзка към мнение

Абе... Нещо ме смущава тоя скакауец. Интересно ми е @Topfly какво мисли по въпроса.

Цитат

Чл.14. (1) За да получи незабавно Еднократно Възнаграждение, Клиентът се задължава да посочи своята банкова сметка.

Айде бе! Кво чакаш?! Дай си банковата сметка, че немаме търпение да ти пратим едни пари!

  • Смея се 3
Връзка към мнение

@Topfly сигурно си се наслаждава на Сардиния в момента, иначе, ако погледне тук, за нула време ще предрече някой апокалипсис заради използването на приложението :grin:

  • Смея се 7
Връзка към мнение
Преди 1 час, Goal & Boss каза:

Радославе, трите бордни карти в един профил ли ги вкара или всеки от пътуващите се беше регистрирал в приложението?

Ай дояж си десерта, пък тогава ми отговори. Няма да те пришпорвам :grin:

 

На един телефон/приложение не ми позволи да въведа 2ри пасажер, излиза съобщение че пътникът е различен, или нещо такова. Всеки от нас с неговият си телефон. 

  • Благодаря 1
Връзка към мнение
Преди 1 час, antea каза:

ако погледне тук, за нула време ще предрече някой апокалипсис заради използването на приложението :grin:

Майтап ли е? Те тия ги гледам, че се пишат геймчейнджъри, а аз @Topfly го знам, че хич не ги обича тия, геймчейнджърите.

:tongue:

  • Смея се 3
Връзка към мнение

В първото мнение, има интервю със създателя на приложението. Питаха го, ако, в един момент , потребителите, на които трябва да се плаща, станат много, какво ще правят. И той рече, че ще кажат : “ съжаляваме, но не можем да плащаме”.

Каза и, че проблемът е финансирането, търсят външно такова, а също и зстрахователи.

Ще почакаме, ще видим.

 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

На мен не ми направи добро впечатление с високопарните си думи , определено никога не бих ползвал апп на този собственик , много  “фалшиво” ми се стори интервюто ..

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.