Прескочи до съдържание

"To go or not to go" - that is the question


"To go or not to go" - that is the question  

69 магеланци са гласували

  1. 1. Да пътувам ли?

    • Заминавай, да не ти пука!
      27
    • Я по-добре си стой тук!
      23


Препоръчани мнения

Публикувано:
преди 21 минути , Фичо каза:

А ако имаш предвид полета, с който трябваше да се прибера, засега не е отменен:
image.png.ca0433eecc952366937011eed0dc914a.png
 

Съобщиха, че полетите за София от Лутън и Гетуик са отменени. Сори!

Публикувано:

Офтопик пътуването до Англия и бурята там:

 

Кръщават ги разни хора, като когато се заражда бурята и още дори не се знае дали ще е голяма или малка. Така преди години една голяма се оказа кръстена от българи

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cyclone_Kyrill

The storm was named "Kyrill" on 17 January 2007, by the Free University of Berlin's meteorological institute.[4] The storm was named after a Bulgarianman living near Berlin, whose family donated to the university's "Adopt-A-Vortex"[6] programme.[7]

Публикувано:
преди 5 минути , Таньо каза:

П.П. Как се публикува тема с възможност за гласуване. Много интересно раздвижване на формата.

Всъщност не е нова функционалност. Виж табчето „Анкета“, оттам.

 

Capture.JPG.d738e063cf0ad089366e217d8ee20b07.JPG

  • Благодаря 1
Публикувано:

Ха, привет от София! Отървах го Сабинето на косъм. И двата полета минаха много добре, даже идеално! Пак ви балгодаря за окуражителните думи! 😊 

Но на летището в Мюнхен е лек хаос. Половината от огромното табло бяха канселирани полети. Всички полети на север и на запад от Мюнхен бяха отменени. Огромни опашки пред обслужване на клиенти, непрекъснато повтаряха по уредбата, че може и през апп-а на Луфтханза да прерутираш отменения си полет. Ама ако трябва и да те настанят някъде, не знам... За Лондон всичко беше отменено вкл. Ийзи джет. Само най-късните полети стояха, но ме съмнява, че ще бъдат изпълнени. Преди да излетим от Киев, отмениха сутрешните полети на Луфтханза и МАУ за Мюнхен и Франкфурт. 
@Фичо, в този ред на мисли, все в някой пъб или музей щеше да се скриеш, но ако канселират полета, кофти работа! 

  • Харесвам 6
  • Браво 1
Публикувано:

Ние кацнахме рано сутринта в Лондон без проблеми. 
Нямам представа какъв трябва да е вятъра - изписваше на екрана стойности между 150 и 240 км. в час. 
Може би е отминала вече бурята?! 
На летището не личи по нищо какво е времето навън. :smile:

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 26 минути , Mary каза:

Ние кацнахме рано сутринта в Лондон без проблеми. 
Нямам представа какъв трябва да е вятъра - изписваше на екрана стойности между 150 и 240 км. в час. 
Може би е отминала вече бурята?! 
На летището не личи по нищо какво е времето навън. :smile:

Днес сутринта ли? Очевидно няма буря вече, малко ветрове още ден-два и толкова. Ама вчерааа... 

Публикувано:
преди 3 минути , searus каза:

Днес сутринта ли? Очевидно няма буря вече, малко ветрове още ден-два и толкова. Ама вчерааа... 

Да, днес към 5,30. И за щастие нямаше проблеми. 

  • Харесвам 2
Публикувано:

И някои екшън-кацания и излитания от дните на бурята - доста е впечатляващо как вятърът подмята големи самолети от по няколкостотин тона като детски играчки. :rolleyes:
 

 

 


 

  • Харесвам 5
  • Шок 1
  • Браво 1
Публикувано:

Впрочем някой дали е наясно защо пистата в Бирмингам (видно от клипа по-горе) е такава вълнообразна?  :rolleyes:
Случайно, нарочно, или просто теренът е бил такъв и има някакво допустимо отклонение и са си спестили изравняването ... ?

@дядо Пепи   @Георги ? 

Друго летище със силно изразена кривина на пистата, което съм виждал (само на снимки и видео),  е това в Куршевел, но там пистата е за малки самолети, много е къса, релефът е специфичен, а и като че ли има нарочно търсен ефект при излитане да се помага за засилването, а при кацане - да убива скоростта. 

 

Публикувано:

До колкото съм учил и знам когато се избира място на полоса за излитане и кацане се изхожда от преобладаваща посока на вятъра, препятствия на подхода и в зоната на летището, надморската височина, достъп до инфраструктура и много други, които в момента не мога да си спомня, а сигурно са важни. Та едно от тия неща е и наклонът на полосата. Имаше някакви допустими норми, които в момента не мога да си спомня, защото не са били обект на моята основна дейност. При изчисляване на необходимата дистанция за излитане преди полет и дистанция за кацане се включваше някакъв коефициент, който отчиташе наклона на полосата, т.е. дали се засилваш по нанагорнище, или по нанадолнище. Иначе съм срещал и други полоси по света, където след кацане не се вижда края. малко е смущаващо, защото трябва да имаш едно наум за спиране, за да не "изпълниш упражнението" от преди 3 дни в Коми, а и преди това. Но се свиква. Като се направи правилен разчет, пълен и точен брифинг преди излитане и кацане, и се знае кой какво върши, нещата се получават точно, и завършват благополучно.  За това се ходи на тренажор на всеки 6 месеца, правят се чекове и много други мероприятия, за да стигне всеки там, където е тръгнал, а екипажът да се прибере у дома уморен и доволен от свършената работа.      

  • Харесвам 15
  • Благодаря 1

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.