Прескочи до съдържание

GullivAir - новата българска авиокомпания


Препоръчани мнения

По БТВ даваха интересен репортаж за линията София-Скопие.

 

https://btvnovinite.bg/predavania/120-minuti/eksperiment-na-btv-sas-samolet-ili-s-kola-se-stiga-po-barzo-do-skopie.html

 

Два екипа тръгнаха едновременно с автомобил и със самолет. Тези с автомобил стигнаха по-бързо, а и платиха по-малко 😉 На борда на самолета е имало общо 6 души, включая екипа на БТВ

  • Шок 1
  • Смея се 2
Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 39 минути , WanderlustME каза:

Експреримент: със самолет или с кола се стига по-бързо до Скопие?


https://btvnovinite.bg/predavania/120-minuti/eksperiment-na-btv-sas-samolet-ili-s-kola-se-stiga-po-barzo-do-skopie.html

Абсолютно реалистично. Дори не коментирам, че ако си с кола не е нужно да тръгваш в 3 сутринта или пък на кацане да се разправяш с копърките нa SKP 🙂 Направи ми също впечатление, че е имало едва 6 пътника на борда, от които петима чужденци транзит. Това значи, че буквално един единствен българин е летял конкретно от София до Скопие - от това по-слаб интерес здраве му кажи. Ако скоро не тръгне някакъв по-сериозен транзитен трафик, което на този етап не звучи реалистично, наистина не виждам как тази линия ще издържи. Идеята за маршрутка София-Скопие-Тирана (или дори Варна/Бургас-София-Скопие-Тирана) е далеч по-логична и работеща, отколкото да има 2 отделни линии.

 

Също така продължавам да твърдя, че линията може да има повече потенциал, ако часът на излитане е по-късен. Тогава със самолет ще се стига по-бързо спрямо кола (денем може доста да се виси на границата), а и евентуално ще се хваща транспорта от летището. 25 еврово такси е deal breaker за огромна част от хората.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Едновременно сме публикували линка на БТВ, извинявам се, ако има дублиране.

Тази линия не я виждам изобщо. Да направят Скопие-Варна и Скопие-Бургас до края на септември, повече пътници ще има.  А другият вариант е да е като маршрутка: София-Скопие-Тирана (с междинно кацане). Хем ще има и албанци, които да се возят от Shkup до Tiranë 😉

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Ключово при експеримента е времето на тръгване. Ако автомобила и самолета тръгваха в 8:00ч, разликата и като времетраене и като комфорт щеше да бъде съвсем различна. А и неуредения  транспорт на летище Скопие допълнително скапва идеята за добра връзка между двете столици. Все пак се надявам линията да просъществува.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Мисля, че от Белград до Баня Лука е по-кратко разстоянието, но и там са планини, сложен път, а и ГКПП-то не е удобно за ходещите в Баня Лука, а по-скоро за Сараево.  Но Air Serbia си летят от години и не спират тази линия.   Варна-Истанбул (Арнавуткьой) също е кратка линия, една от най-късите на Türk hava yolları

Връзка към коментар
преди 8 минути , iMari каза:

Ключово при експеримента е времето на тръгване. Ако автомобила и самолета тръгваха в 8:00ч, разликата и като времетраене и като комфорт щеше да бъде съвсем различна. А и неуредения  транспорт на летище Скопие допълнително скапва идеята за добра връзка между двете столици. Все пак се надявам линията да просъществува.

Май при тръгване в 8.00 ч. се изпуска точно автобуса от 8.30 от летище Скопие до града. А следващият автобус е след няколко часа 😄
Тези автобуси на Вардар експрес са съобразявани по-скоро с полетите на Уизеър. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 12 минути , Hakkâri Spor каза:

Май при тръгване в 8.00 ч. се изпуска точно автобуса от 8.30 от летище Скопие до града. А следващият автобус е след няколко часа 😄
Тези автобуси на Вардар експрес са съобразявани по-скоро с полетите на Уизеър. 

А, неее, 40мин е полета, значи каца в 7:40( Макетата са с един час назад). Точно да минеш паспортен контрол и да се заковеш пред автобуса, гледайки с насмешка и пренебрежение злите копърки. 🙂

А джипката докато излезе от София, после на границата също вероятно ще чака...

Странно ми е, че нито една фирма в Скопие не се е сетила да прави трансфери от летището на някакви по-човешки цени, а доброволно хранят копърките.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Заданието бе изпълнено , медиите захранени със снимки ,усмивки и гръмки речи ! Щом дори магеланци не успяха да убедят, едва ли тази линия има бъдеще. А и едва ли може да се разчита на финансов успех на базата на хора, чиято първа мисъл е "как да съборим цената?"

 

Да пожелаем обаче на "Гъливер"-ци успешен старт по американските линии ! Напълно съм сигурен ,че голямата  родна диаспора зад океана ще прояви сериозен ентусиазъм към директен полет до България. Туристическите агенции със сигурност също ще захранват пътникопотока.

Ако съумеят  на даден етап да влязат и в алианс с възможност за полети до вътрешни  САЩ дестинации ще имат гарантиран успех !

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

@iMariда, забравих часовата разлика, хахаха 😄 

Предстои още една супер къса международна линия не Гъливеър ... София-Солун. Дотам май наистина ще се стига по-бързо  с кола. Мислех си, че  Еър Сърбия (от Белград до Баня Лука и Подгорица) и Пегасус (от летище Ерджан в Северен Кипър до южните градове на Турция) са с най-късите международни линии. Но не би... Преди малко ги проверявах:

 

Sofia - Skopje (GullivAir) - 167 km

Tbilisi - Yerevan (FLYONE Armenia, Aircompany Armenia) 169 km

Sofia - Thessaloniki (GullivAir) - 244 km

Belgrade - Banja Luka (Air Serbia) - 258 km

North Nicosia - Adana (Pegasus) - 261 km

North Nicosia - Hatay (Pegasus) - 266 km

Varna - Istanbul airport (Turkish airlines) - 277 km

Belgrade - Podgorica (Air Srebia, Montenegro airlines) - 281 km

North Nicosia - Antalya (Pegasus) - 311 km

(по права линия, от летище до летище)

 

А кой знае още колко по-къси има в Азия, Африка, Южна Америка...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Планините и многото завои при пътувания в цяла бивша Югославия са тегавият елемент, затова изобщо още има самолетни линии между бившите столици.  (Не е равно като от Нидерландия до Белгия)  😄

Стандартът на живот в Босна е по-нисък и от този в БГ, заплатите са ниски. Колко души летят от Сараево до Загреб или от Баня Лука до Белград... те си знаят. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Няма сила, която да ме накара да пътувам със самолет до Скопие. Изключая граничния контрол всияко останало е много приятно. Тръгвам, когато реша, спирам, където пожелая. Стигам до там, където искам. Не се съобразявам с кожодерите на аеродром Петровац. Дори и като екипаж, униформени, балтията беше много здраво наточена. А и не всички са много добронамерени като разберат, че ще визят "бугари".  

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Самото летище (бивше Александар Македонски) изобщо не изглежда зле. По-лъскаво е от Т2 на Летище София, хаха. Вътре има голям паметник, конник (Ал.Македонски, естествено), всички съобщения са на 3 езика: английски, македонски, албански... Flight number: 77118.../Лет номер седум седум еден еден осум.../ Флутирими нумър штат штат нйъ, нйъ тет... Цифрите на албански ме кефят 😄 (Летял съм до Скопие, но не от София)

  • Харесвам 1
  • Смея се 2
Връзка към коментар

Както писах и по горе ние пътуваме за Скопие на 16 април и се връщаме на 18 април, та ще докладвам в темата от първо лице как е линията. Трансфера до Скопие не го мисля, защото наш много добър приятел, който живее в Скопие ще ни чака на летището с колата си и ще ни върне в понеделник за полета. Иначе и той ме предупреди такси в никакъв случай да не взимаме, че ще ни съдерат кожата от гърба.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 13 часа, Георги Матеев каза:

Също така продължавам да твърдя, че линията може да има повече потенциал, ако часът на излитане е по-късен. Тогава със самолет ще се стига по-бързо спрямо кола (денем може доста да се виси на границата), а и евентуално ще се хваща транспорта от летището. 

Пак не ти излизат сметките. Максимум един час отгоре, а както видяхме разликата е 30 минути. Тоест, в най-добрия случай при пътуване със самолет ще "спечелиш" 30 минути на тройно по-висока цена. Аз не виждам никакъв смисъл от подобна линия...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 1 час, Duke каза:

Пак не ти излизат сметките. Максимум един час отгоре, а както видяхме разликата е 30 минути. Тоест, в най-добрия случай при пътуване със самолет ще "спечелиш" 30 минути на тройно по-висока цена. Аз не виждам никакъв смисъл от подобна линия...

Това е очевидно. Имах предвид, че при по-късен час на излитане поне някакви хора биха могли да имат предвид опцията за полет, независимо от по-високия разход. Както е планирана към момента линията наистина е 100% безсмислена, което се вижда от едноцифрения брой пътници.

 

Все тая, май отделихме много време на Скопие. В случая е кристално ясно какво, как и защо се е случило и няма смисъл да го дъвчем повече 🙂

 

Иначе и аз много им стискам палци за лонг-хоул полетите. Ще бъда чест клиент, особено до Делхи.

  • Харесвам 1
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 18 часа, Hakkâri Spor каза:

@iMariда, забравих часовата разлика, хахаха 😄 

Предстои още една супер къса международна линия не Гъливеър ... София-Солун. Дотам май наистина ще се стига по-бързо  с кола. Мислех си, че  Еър Сърбия (от Белград до Баня Лука и Подгорица) и Пегасус (от летище Ерджан в Северен Кипър до южните градове на Турция) са с най-късите международни линии. Но не би... Преди малко ги проверявах:

 

Sofia - Skopje (GullivAir) - 167 km

Tbilisi - Yerevan (FLYONE Armenia, Aircompany Armenia) 169 km

Sofia - Thessaloniki (GullivAir) - 244 km

Belgrade - Banja Luka (Air Serbia) - 258 km

North Nicosia - Adana (Pegasus) - 261 km

North Nicosia - Hatay (Pegasus) - 266 km

Varna - Istanbul airport (Turkish airlines) - 277 km

Belgrade - Podgorica (Air Srebia, Montenegro airlines) - 281 km

North Nicosia - Antalya (Pegasus) - 311 km

(по права линия, от летище до летище)

 

А кой знае още колко по-къси има в Азия, Африка, Южна Америка...

София-Солун е добре и е съвсем друга бира, то направо направо си е узо 😜.

За разлика от Александър Македонски, от Македония има къде да идеш - кеф ти Лемнос, Икария, Митилини, Родос, Карпатос, Кос, Хиос, Самос, Крит, Миконос, Парос, Санторини, ако не изпускам нещо.. От международните - Ларнака, Измир, Истанбул, Дубровник, Загреб, Рига, Порто и още доста други. Който го влече ферибот - има опции до Скиатос, Скопелос, Скирос, Алонисос и др. От Скопие просто няма къде другаде да идеш(което да го няма от София).

 

С кола пътуването до Солун е близо 4 часа, лятото може и до 5-6 да го докараш с опашките по границата. Ако целта е самият Солун - летищния автобус Х1/N1 е редовен, денонощен и евтин (2Е).

Миналата година полетите на България Еър  бяха прилично пълни. Да видим Гъливер дали, кога, колко ротации седмично и в какъв час ще ги пуснат.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Все пак не всички шофираме ,колкото и да е странно. Някой  може пък просто да предпочетат да пият бира или две в лаунджа , оставяйки друг да мисли за пътя.

 

 

  • Харесвам 12
Връзка към коментар
На 3.04.2022 г. в 20:23, stanimir каза:

Да пожелаем обаче на "Гъливер"-ци успешен старт по американските линии ! Напълно съм сигурен ,че голямата  родна диаспора зад океана ще прояви сериозен ентусиазъм към директен полет до България. Туристическите агенции със сигурност също ще захранват пътникопотока.

Това са чисти пожелания. Трафикът е крайно недостатъчен. Преди пандемията пътуванията на български граждани до САЩ са били около 50 хиляди (влизания с неимигрантски визи). Посещения на граждани на САЩ 110 хиляди (като тук се включват и американци, дошли от други европейски държави, а не директно от САЩ). Българи, които са имигранти в САЩ - едва ли са повече от 50 хиляди пътувания. От 7 милиона пътници на летище София, това прави 5% пряко сили, всичко - до целите САЩ а не само до Ню Йорк...

Връзка към коментар

Хубава статистика , пропуснал си две основни неща :

 

1.карго трафика + пощенски пратки 

 

2. бизнес трафика  ( добра затоваряемост на бизнес кабината напълно покрива оперативните разходи по полета , всичко останало е плюс ). 
 

Повод за оптимизма ми е и подобната линия на сърбите , която си върви години - години наред при по-лоши субективни условия …

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Дори само държавата ще е в състояние да запълва голям дял от бизнес седалките.

Докато следях форума на БГ емиграцията в САЩ, виждах доста ясно какъв глад за директни полети има.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

ами да действат, аз чакам цени да видя

и дали ще е директен полета или като чартърите през Букурещ, щото ако е така то няма много смисъл

Връзка към коментар
преди 10 часа, stanislavpp каза:

Повод за оптимизма ми е и подобната линия на сърбите , която си върви години - години наред при по-лоши субективни условия …

Линията на сърбите беше изцяло на загуба и беше поддържана от държавата. Последните две не знам дали е излезнала на печалба, силно съмнително. Президентът налива доста пари в Еър Сърбия, които имаха сериозни проблеми след оттегляне на Etihad. Имаше сериозен процент на спрени линии и рязане на честоти. Въобще сърбите не са пример за нищо друго освен за компания дотирана изцяло от правителството.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Първи впечатления. Минахме доста бързо чек ин гишето, то и нямаше други пътници. Граничния полицай ни взе на подбив, вика Скопие, за сега сте само вие двамата. Стана му доста интересно що за хора биха си купили самолетни билети за Скопие и ни разпита чинно за цената на билетите и защо сме избрали точно тази линия за пътуване. На гейта 15 минути преди бординга сме точно 4 човека. 

По късно ше пиша как е минал полета и колко хора сме били.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.