Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

ДЕН ЧЕТВЪРТИ

Силс-Мария - Занкт Мориц - Бернина-Дяволеца (2093 м н.в.)- Дяволеца (2978 м н.в.) - Мунт Перс (3207 м н.в.) - Сас Кедер (3066 м н.в.) - Бернина-Дяволеца - Оспицио Бернина (2253 м н.в.) - Лаго Бианко - Алп Грюм (2091 м н.в.) - Понтрезина - Силс-Мария

 

В тоя ден ще сменяме доста видове транспорт и начини на придвижване: Автобус, влак, лифт, кракомобил, пак лифт, пак влак, пак пешачене, пак влак и автобус...

Но всичко това - след като обилно се назакусваме. Днес рязко сваляме нивото на трудност на планинските преходи, ще наблягаме на гледките. Избрали сме си ги възможно най-разнообразни и се надяваме синоптиците да не познаят,ч е ще почва да вали още около 14 ч. Но ще сме в пълен състав. Колкото и да я болят мускулите, @зВерчето ще се справи с това, което сме й подготвили с @mary_shery и ще възклицава постоянно, и не с лошо 😄  А @Mistress of Germs ще идва с нас, поне доколкото не се налага да ползва своите бедни, бедни крачка. 😄 

Но, всичко това - едва след като обилно се назакусваме! 

И след като се сбогуваме с @Rainy, която в понеделник приключва своя удължен уикенд в Горен Енгадин, ще си следва своята програма и вечерта ще си хване влака за Цюрих. Още веднъж благодаря за цялата неоценима помощ!

DSC09828.thumb.JPG.342d6b3ed8b9809724a04b30cfc36027.JPG

 

Взимаме автобус до гарата в Санкт Мориц и е време за преживяване, за което всеки си мечтае, а пък такъв отявлен фен на железопътния транспорт като мене просто не го свърта от вълнение. Пътуване с тези фамозни червени (и иначе безумно скъпи) швейцарски влакове. И то не къде да е, а по линията на ретийската железница! Това, че е обект на ЮНЕСКО, малко хора ги трогва, но на всеки магеланец му прескача сърцето, като чуе "Бернина експрес". Е, няма да ползваме самите влакове на Бернина експрес, чиито прозорци включват и част от тавана за почти 360-градусови гледки. Но то всичко се вижда съвсем добре и от обикновените влакчета по линията. Картата ни за безплатен транспорт включва пътуване с влак до Алп Грюм, на границата между Горен Енгадин и  Пулшав (Поскиаво), където вече говорят италиански...

Изненадваме се, че има композиран и влак със съвсем "панорамни" жълти отворени вагони, но ние не сме в него 😉 

DSC06983.thumb.JPG.5bc54c5691ad519c628b73f046b97967.JPG

 

Гледките следват една след друга и доста от тях не сварваме да нащракаме...

DSC06984.thumb.JPG.5e28f33517b99cca3852dc7f7c1cc67d.JPG

 

DSC06988.thumb.JPG.b0bcb07f6dce14fe8de920a80bde9c6d.JPG

 

DSC06991.thumb.JPG.57b600c2fb9c029aa356b45783888d6e.JPG

 

DSC06992.thumb.JPG.7d2b9774301f9400a9abd50d460a90a5.JPG

 

 DSC09829.thumb.JPG.d5a5ac03994392227fb0e7394f6a84d8.JPG

 

DSC09833.thumb.JPG.54d99a56c082d9016990f6904e8119e0.JPG

 

DSC09834.thumb.JPG.56b05ca179b3e0625bae214ddbca14f2.JPG

 

DSC09837.thumb.JPG.e6a5691321d33f57f40c9d7016096554.JPG

 

И ето, вече сме пред лифта на Дяволеца, където е време да слизаме... Спирката се казва Bernina-Diavolezza.

Кабинката (всъщност е огромна кабина , не помня за 60 или за 100 души) се спуска, а зад въжетата острият връх е Пиц Арлас (3375 м н.в.) Трапецовидният надвиснал ледник вдясно от него, е част от Пиц Камбрена.

DSC06999.thumb.JPG.4f9e4f47e7921c233654a32b0e153055.JPG

 

До лифтовата станция е само няколко метра качване, но швейцарците са помислили за абсолютно всичко, така че и съвсем неподвижни хора да не изпитат и помен от проблемче... травалаторна пътечка до сградата, а там, естествено, всякакви платформи и приспособления за трудноподвижни хора...

DSC07001.JPG.a23db1b8c7dc3748ed6362fd1783b839.JPG

 

DSC07002.thumb.JPG.fa27d0b882d423f447e55ca7f788010e.JPG

 

А, да... И еделвайси в саксия 😮 

DSC09839.thumb.JPG.eee3ecbb064a2fa37ab3aa2173339940.JPG

 

Насреща е Пиц Лагалб (2959 м н.в.), до който също има лифт. Двете ски зони са свързани, и често се водят заедно -Дяволеца-Лагалб. Но лифтът на Лагалб не работи през лятото.

DSC07000.thumb.JPG.93f08a3f2034b38c3bfbf4a1ee37936c.JPG

 

DSC09841.thumb.JPG.e020e9b4402d182865c36e1b59167c85.JPG

 

И така, качваме се в кабинката и шеметното изкачване започва...

 

...следва...

  • Харесвам 24
  • Благодаря 1
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 20 минути , AlexandraKo каза:

Въздушният трамвай, ако правилно помня, е за 100+1, който е драйвър.

И що нямате снимка в рамка?

post-1504-0-97907200-1440149480_thumb.jpg

 

В "историческото развитие" в сайта им даже пише, че кабината е за 125 души, но вероятно си права и от съображения за сигурност не натоварват максимално...

https://www.diavolezza.ch/en/inside/diavolezza-history/

 

Рамката не помня къде е била. статуи на козирози имаше толкова навсякъде, нали им е и герб на кантона Граубюнден тоя козирог, та съвсем ми бяха втръснали 😄 Май беше на опашката долу, но там минахме много бързо към кабината. Ако е била пък на горна станция, скокнали сме да излезем пред ледника по най-бързия начин 🙂 Последното нещо, което би ми хрумнало в тази част на Швейцария, е да се снимам някъде ВЪТРЕ 😷... Освен във влак, де 😷🚝🤩

  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, master_of_germs каза:

В "историческото развитие" в сайта им даже пише, че кабината е за 125 души, но вероятно си права и от съображения за сигурност не натоварват максимално...

https://www.diavolezza.ch/en/inside/diavolezza-history/

 

Рамката не помня къде е била. статуи на козирози имаше толкова навсякъде, нали им е и герб на кантона Граубюнден тоя козирог, та съвсем ми бяха втръснали 😄 Май беше на опашката долу, но там минахме много бързо към кабината. Ако е била пък на горна станция, скокнали сме да излезем пред ледника по най-бързия начин 🙂 Последното нещо, което би ми хрумнало в тази част на Швейцария, е да се снимам някъде ВЪТРЕ 😷... Освен във влак, де 😷🚝🤩

Това рогатото, с рамката е точно срещу касите, докато чакаме трамвая:)))На долната станция. Аз пък, не знам, що съм го кръстила елен.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 49 минути , AlexandraKo каза:

Това рогатото, с рамката е точно срещу касите, докато чакаме трамвая:)))На долната станция. Аз пък, не знам, що съм го кръстила елен.

Ами ние, понеже си имаме карти за безплатни лифтове, не сме се редили на касите за билети...

Май имам спомен, че @mary_shery ми говори за някакви снимки, но винаги преди минаване през такива места, където трябва да чекираме картите, ми е такава паника, @Mistress of Germs все рови из чанти и раници да си намери картата, а аз откачам, че ще я загубим... Както и стана, де, но чак последния ден...

И изобщо, изсипвам в тия ситуации повече адреналин, отколкото да се кача на трихилядник 😕 

 

Време е за снимки от лифта. Позиционирали сме се в различни части на кабината, за да има повече такива 🙂 Та някои гледки и мене ме изненадват сега, като обобщавам от всичките устройства и част от тях ги виждам за първи път 🙂 

DSC09844.thumb.JPG.9cffe1ac90174a06f3047688969681dc.JPG

 

DSC07005.thumb.JPG.967abfa54cddb54f2743282d278bd5f4.JPG

 

DSC09846.JPG.16353d3f2cc62493716647a15bd7e603.JPG

 

Тоя забулен начумерен връх, е Пиц Лангуард, или не си е пил още кафето, или още ни е сърдит, че сме дръзнали да го изкачваме вчера 😄 

DSC07008.thumb.JPG.1efb3d2ecda290d4d1dbf2a6a4bae98d.JPG

 

Пиц Лагалб (2959 м н.в.) Той пък е мрачен и се сърди, че през лятото не работи лифтът до него и дяволитата му сестрица Дяволеца получава цялото внимание 🙂 

DSC07010.thumb.JPG.0665c40254cc7f42f54e7aa3b10089ed.JPG

 

DSC07011.thumb.JPG.29767d0a7eaa04b93c037b8e80b04851.JPG

 

DSC09847.thumb.JPG.5a4c5673fa0a5323ab7388389dbbe308.JPG

 

Езерото Дяволеца (Lej da Diavolezza) Другите не можаха да го видях на отиване, бяха се позиционирали странично, а кабината мина точно отгоре му, аз го снимах, понеже стоях пред задното стъкло...

DSC07015.thumb.JPG.6240472bc6fd817ab3e68b32ac288e92.JPG

 

А напред пък ни забулва непрогледна мъгла. Та се стреснахме малко, къде сме тръгнали. Но кабината се движи бързо, само за десетина минути сме горе. Е, не толкова бързо, колкото миналата година от към Сас Пордои в Доломитите, но достатъчно бързо. И като премине през някой от много малкото опорни стълбове и след това има един период от две-три секунди, който се усеща като свободно падане, и ти се преобръщат червата, а дечицата в кабината си умиргат от кеф 😄 DSC09850.thumb.JPG.67009afa33e5fb172a878ddb825bcb6c.JPG

 

DSC07017.thumb.JPG.26f55c2e41b979804619e84e4c5692ae.JPG

 

И така - вече сме горе.  Горната лифтова станция е на 2978 м н.в.; панорамната тераса е на 5 м по-ниско. И сме НАД облаците и мъглата!

DSC07018.thumb.JPG.2f1ac503f4d5727935e215647654cd60.JPG

 

DSC07019.thumb.JPG.e9c0ad9df98ed9e87bf637662d77df17.JPG

 

Гледката ме разплаква. Не знам колко е била крива годината на повечето магеланци, но аз не съжалявам за пропадналите пътувания, защото вместо тях успявам да видя това!  Мислех, че няма как да видя планина, по-фотогенична от Доломитите... Имало как 🙂 Годината ни започна с вулкани и син огън, а сега продължи със синия оттенък на ледници. @Rainy беше права предната вечер. На Дяволеца забравете за графици. Ще останете да гледате и ще забравите за часовниците си. За всеки времето там течеше различно, аз поне исках наистина за няколко минути да си намеря място да затворя очи и да слушам пукащия лед... Разбира се, след като си направихме обширна фотосесия и след като се отдаечих малко от навалицата...

DSC07020.thumb.JPG.4401098db5b0c1d4271ad3df54ebe28a.JPG

 

DSC07021.thumb.JPG.f47fcb6b294b1f30ba16e6ac00c722cb.JPG

 

DSC09854.JPG.3e0a7caa149d3a4dd4e9eae12378bdd4.JPG

 

DSC07024.thumb.JPG.d09277f71ac9702aeea027281f4b9489.JPG

 

DSC07027.thumb.JPG.fb43ef8c3d61fb7e0a1e6f2f993b0c01.JPG

 

DSC07026.thumb.JPG.bac9c826ba8306582ec273cc21ff0a68.JPG

 

DSC07028.thumb.JPG.d0d411cea919af670fa6be836b4158ba.JPG

 

DSC09855.thumb.JPG.da6f3bf9dfc2a5306d44cad3bb5e9a5d.JPG

 

DSC09858.thumb.JPG.47fbc1e9943ad84f3b926240e0bb421a.JPG

 

DSC09861.JPG.4b4c51692f7da45f17a891b75733f181.JPG

На тая снимка се виждат Пиц Палю (3900 м н.в.) (трите ясно очертани насечени зъбера най-вляво; Пиц Белависта (3922 м н.в.) - това са трите далечни, изцяло снежни върха в далечината. Вдясно от тях острото зъберче е Краст'Агюца (3854 м н.в.). Над всичко доминира Пиц Бернина (4049 м н.в.), вдясно от него са Пиц Приевлус (3610 м н.в.) и Пиц Мортерач (3751 м н.в.), чийто ледник е най популарната писта за спускане на скиорите в района... Има и сравнително лека пътека встрани от ледника отдолу, от едноименната гара. Надявам се @Rainy да напише нещо за нея, когато намери време и/или желание 🙂

 

А на тая панорама съм успял да хвана и липсващия от ледените върхове на групата Бернина: най- вляво - Пиц Камбрена (3610 м н.в.). Отрязан, близкият връх, любим на вманиачените по виа ферати, е Пиц Троват 🙂 

DSC07029.JPG.11a1716494ee05147bfa00da771399b2.JPG

 DSC07030.thumb.JPG.6031c2f3ef24a8f7fb82741f302c0a10.JPG

 

Има доста маршрути в района, включително и виа ферати (сините табели) Ние сме си избрали да изкачим първо Мунт Перс (3207 м н.в.) и после, според времето, и Сас Кедер (3066 м н.в.) Пътеките не са трудни, няма много катерене, но, естествено на тая височина теренът си е чист каменяк и не е за всеки. @Mistress of Germs ще ни чака. За хора, които ги е страх от отвеси, може би Мунт Перс също не е най-подходящата разходка, макар че гледката от там си струва всяка крачка.

Но засега още сме пред панорамата на Дяволеца и сме се разплули 😄 

 

DSC09874.thumb.JPG.f167936f7860e1f8d4020320d0aa347a.JPGDSC09877.JPG.5399f31c1f465ac8bee51b73c196a412.JPG

 

DSC09879.thumb.JPG.888b3295b55891ddd1334b3d0e52a032.JPG

 

DSC07040.thumb.JPG.3d9c317413a2691ff8467f7f286297a9.JPG

 

...Следва...

 

 

 

 

 

  • Харесвам 17
  • Браво 5
Връзка към коментар

Тръгваме към Мунт Перс. Около час спокойно ходене, по камъняк, има няколко места, където камъните по пътеката леко се клатушкат, няколко места, където си близо, но не съвсем на отвес. Ама пък гледки - ум да ти зайде. А, да, и мъгла приижда изотзад... От време на време подухва на по-силни пориви... Но не ни вали, а това е най-важното 🙂

DSC07052.thumb.JPG.b9c7ff71d83525486505c149ace2823f.JPG

 

DSC09886.thumb.JPG.14924c062d484a7b77cdf2cbf073a2f7.JPG

 

DSC07042.thumb.JPG.3f971f58e0c19e51c95ca5baf3ad40c0.JPG

 

И, отново - върховете един по един, със зуум:

Пиц Троват, и зад него забулен е Пиц Камбрена

DSC09893.thumb.JPG.bbbcde05e1a443c8ee55945b88db385f.JPG

 

Пиц Камбрена, по-открит тук

DSC07047.thumb.JPG.c667dd22707e3c7b0e0883876bf4155b.JPG

 

Пиц Палю

DSC07048.thumb.JPG.d9a0e6b2ca233ce6d393b382d324535a.JPG

 

Пиц Белависта и Краст'Агюца

DSC07049.thumb.JPG.5f8f7a95f74efc1c12d57da5f04cd0a8.JPG

 

ПИЦ БЕРНИНА!!!

DSC07050.thumb.JPG.67f9484f5d38eeb5f3761392cb1becd4.JPG

 

Пиц Приевлус и Пиц Мортерач

DSC07051.thumb.JPG.536f3b2d54afe8528b5a7d528fe2c52b.JPG

 

А долу се чува как пука ледът и как се изливат водопади от топящия се ледник...

DSC07053.thumb.JPG.fcd84560a1a192a140c25d5b40c9c28e.JPG

 

DSC07054.thumb.JPG.13e81cac9e19bec9a2f974ddf46e3067.JPG

 

DSC07055.thumb.JPG.52d375c4482122344700ce687bacedfd.JPG

 

DSC09927.JPG.8c5934f79153689ca5639c28d7b51006.JPG 

DSC07083.thumb.JPG.9984cacd04f622b2ed9bc2dc23119b3e.JPG

 

 

Има и ентусиасти, които разглеждат ледовете от друг ъгъл и още по-отблизо 🙂

DSC07070.thumb.JPG.3479686fa63bd9315f115ab9ceb8bd79.JPG

 

DSC09928.thumb.JPG.f1fffae5fa8a4b657c33fe5e73113d30.JPG

 

DSC09892.thumb.JPG.7c88fbb022fcbaff89ef446dde2feac3.JPG

 

И вече сме на върха... Ами уж е същото, но пък е малко по-различно 🙂 

DSC07062.thumb.JPG.a74640f8554b3d893c451a689e45cc03.JPG

 

DSC07056.thumb.JPG.067b9caa0f6535fcd6fa03182c2a910a.JPG

НАдолу се вижда през мъглата и част от Лаго Бианко, покрай което мислим да се разходим по-късно през деня...

 

А този приятел вече ни се усмихва дружески. Пиц Лангуард 🙂 Да, и днес сме се качили над 3200 м, но не по-високо от вчера при него 😉

DSC07061.thumb.JPG.50a5948b19270d4b58a597edf22dcfea.JPG

 

НАдолу долината е шеметна... Тук стойте малко по-далеч от ръба 😉

DSC09899.thumb.JPG.8045c60963d4af6c9685a44f8258f46e.JPG

 

 

 

DSC09906.thumb.JPG.ea648ba4b99cf1792d1c505c53e149ca.JPG

 

DSC07068.thumb.JPG.45756f759da40b2fb9b2de2c72268dc5.JPG

 

DSC07069.thumb.JPG.37a24160c573d178476237628ceaf5c9.JPG

 

DSC07074.thumb.JPG.cc6a4fd9cd6ea55f52dbd0b159c98fac.JPG

 

DSC07073.thumb.JPG.513ba8949eef137301ffc6ac2e681cb0.JPG

Това на пръв поглед прилича на обработена писта, ама защо е прекъсната?... Тоя ледник явно се е "счупил" и така се топи по-бързо. Това бялото отгоре е бяло покривало, което е сложено, за да отразява слънчевте лъчи и така да го запази неразтопен за по-дълго време...

 

DSC09910.thumb.JPG.a32f89489e8409341a9d32a4a2a881b6.JPG

 

DSC09919.thumb.JPG.5536cdf12b3c517e228bc1233ae84b33.JPG

 

DSC09925.thumb.JPG.e8ec21132be6bc1e2b2152bfaf053feb.JPG

 

DSC09924.thumb.JPG.7768ea178448742bb66bcc2f62bfe914.JPG

 

DSC09926.thumb.JPG.e74e556f93aecb3049e225846c022316.JPG

 

DSC09929.thumb.JPG.783d77a153de68722168008a635fd8b5.JPG

 

DSC09936.thumb.JPG.3052245a5e17fd415ede2d0ae1b75465.JPG

 

DSC09930.thumb.JPG.f73063d103216419d570f48aad5d84dc.JPG

 

DSC09949.thumb.JPG.6889775775993566106635f8bc970948.JPG

 

DSC09952.thumb.JPG.e9efc08e3289e5d1067b2810e5ba6de8.JPG

 

РАзходката обратно ни отнема по-малко от час

DSC07081.thumb.JPG.2721dd885d57ed366130341758f72898.JPG

 

Чудим се какво да правим, един влиза до тоалетна, @Mistress of Germs си е поръчала кафе с ром (с кинжал дълбае в сърцето на моето ОР верую 😄 ). и докато платим, докато се съберем всички, изпускаме тоя лифт надолу, който трябва да направи връзка с влакчето в нужната ни посока. Следващият влак е след час и нещо,а лифтът върви на всеки двайсет минути. Тогава решаваме, че с @mary_shery ще направим ударно качване и до най-близкия връх Сас Кедер (3066 м н.в). По книга качването трябва да трае половин час, малко сме на кантар. Другите остават на Дяволеца.

Ако и да е по-нисък, качването на Сас Кедер е по-стръмно, но няма тесни участъци. Доколкото е възможно, тук камънакът е още повече... Все пак Сас си сначи камък, нали... Краката ни се подбиват повече, а аз съм задал твърде бързо темпо. Така че мери сваля раницата и я оставя на един завой на пътеката. Оказва се, че го качваме за 23 минути и имаме време за нова фотопауза, макар да е станало още по-мъгливо...

DSC07086.thumb.JPG.c352a8d567cb2816c4b5bbacd39152ba.JPG

 

DSC07089.thumb.JPG.c633e8dc40fa43380510c131b5268761.JPG

 

DSC07090.thumb.JPG.782461a35189dad97b693128517ed6b0.JPG

 

DSC07091.thumb.JPG.6389c0800fe79968883762229078a439.JPG

 

DSC07095.thumb.JPG.80bcad00d16c295f4769e03a26925c47.JPG

 

DSC07096.thumb.JPG.90941798da441f878fbc192ee0efdcf2.JPG

 

Върхът не е оформен, на най-високия камък има голяма точка, която го бележи

DSC07097.thumb.JPG.ae1750df5c7e74a9d8c7a5e4ba01875e.JPG

 

А встрани има и импровизирано огнище 🙂 

DSC07101.thumb.JPG.01de3cd9dd6b9e8aa5e7d97a70b5a084.JPG

 

Толкова сме бързи, смели и сръчни, че даже имаме време да починем 😉 

DSC07102.thumb.JPG.00626daa26706e978b8ca157346993db.JPG

 

DSC07103.thumb.JPG.2aa305610b0105ebbbded9bf8d815a6f.JPG

 

Преди мъглата да се спусне плътно и да закрие, каквото има за снимане...

DSC07104.thumb.JPG.36df93105c25d25bcf1d4302f79171e9.JPG

 

НА дяволеца все още не е съвсем мъгливо и имаме време да си снимаме отраженията в стъклото.

DSC07105.thumb.JPG.e547b2bb856fdb1da857cef8455f11d9.JPG

 

Влизаме в лифта и почва да вали... И пак, само в тоя височинен пояс, след няколко снимки, като слизаме, спира.

DSC07108.thumb.JPG.daba07940415074d0f0272537c0daac2.JPG

 

DSC07109.JPG.05068aac877b01ba2d68b67a59a3be01.JPG

 

DSC09981.thumb.JPG.310e1c18391ceda2b79d3515861804d4.JPG

 

...Следва...

 

 

 

 

  • Харесвам 20
  • Браво 2
Връзка към коментар

Обичате ли да пътувате с влак? Аз ОБОЖАВАМ! 🙂 Колкото не ми е приятно да вися по летища и да ми е все тая за самолетите, колкото да се ужасявам от пътувания с кола или автобус по завои, толкова сладки тръпки ме побиват всеки път, щом се кача на влак. Да отворя прозореца, да усещам вятъра... Да се дивя на гледките, да мога да стана и да се разходя из вагоните, пък и да си взема биричка от вагон-ресторант... А понякога просто да затворя очи и да слушам тракането или жуженето на релсите. Мисля че посред нощ на тъмно във влак да се събудя, само минутка-две да слушам релсите мога веднага да кажа между кои две гари се намирам по трасетата на родното БДЖ, без да си отварям очите.

Има една тема "за спотъри"... Не ми е ясно, защо е окупирана само от снимки на самолети. Е, трейнспотингът е моето, така че - щете - не щете - в следващите няколко поста ще ви залея със снимки на влакове и от влакове...

🙂

 

Направо се шашвам колко снимки съм нащракал само за 11 минути пътуване между Бернина-Дяволеца и Оспицио Бернина 🙂 

На Бернина -Дяволеца чак и на китайски има надписи... Представям си какво нашествие е в непандемична година 😉 

DSC07114.thumb.JPG.a796f1eecfdfb8e19bb19427a331a083.JPG

 

Вземаме си довиждане и с Пиц Лангуард, а зад нас кротко почиват машините за сняг в очакване на сезона...

DSC07115.thumb.JPG.0c16212f41ab5cf9c5e81c79e29766d7.JPG

 

DSC07116.thumb.JPG.a771f57f1a789ebff759749412bc5874.JPG

 

Пай се, влакът идва! 🙂 

DSC07117.thumb.JPG.3a64d62523d049cc9b8d66265c266bae.JPG

 

DSC07118.thumb.JPG.de8d340f97e1aeb7105cc0f7ed6fcd36.JPG

 

DSC09983.thumb.JPG.8e6b782b10a843d0b02121edfd0263c9.JPG

 

DSC09984.thumb.JPG.b0fb75accb49188b0862a4e628a35222.JPG

 

Вътре сме! Както казах - други снимки от вътре няма да има, освен от влакове 🙂

DSC09987.thumb.JPG.069aeac6959fb9c45fe51563476ac2ac.JPG

 

DSC09988.thumb.JPG.2e3ad6bc6fb81ddeb7bb53d111db41d4.JPG

 

DSC09989.thumb.JPG.ef53ac8234498fbe02ce8febce26454b.JPG

 

DSC09985.thumb.JPG.e9eb6ae0fb80bcd6eeddffd514da9c36.JPG

 

DSC07137.thumb.JPG.796f428d2906ff3954425821d4767e52.JPG

 

 

 

DSC07120.thumb.JPG.58b99e37369f1181ea5eb92cec38c27d.JPG

 

DSC07124.thumb.JPG.2b743665da3354647f9ff4316d0b3058.JPG

 

DSC07125.thumb.JPG.2449bea9d137478782f68a789a685be7.JPG

 

DSC07128.thumb.JPG.9373ac892cddf96967a1307b04525652.JPG

 

DSC07130.thumb.JPG.0076edf50835faee0ff938fe5dcd3a34.JPG

 

DSC07131.thumb.JPG.5b6a3df8e8849f239082e071fa1c6244.JPG

 

DSC07132.thumb.JPG.109643f9f4ddb327ca994e80d3f6375b.JPG

 

DSC07135.thumb.JPG.4950d5db33970c9c0c1fc42518b8e3a8.JPG

 

DSC07136.thumb.JPG.277f75d583613c9017ac39a2e8df942b.JPG

 

Скоро стигаме до едната стена на езерото Лаго Бианко (този язовир си има стена и контрастена, по подобие на Белмекен у нас. Разположено е на най-високата част на прохода Бернина, между долините Енгадин и Поскиаво.

DSC07139.thumb.JPG.0e7fc23299c668d3b3b22f25548c7775.JPG

 

DSC07140.thumb.JPG.c10740391702b388759bd0b05f59204b.JPG

 

DSC09990.thumb.JPG.7ad479e515400c83b6eb781e0269dad2.JPG

 

DSC09992.thumb.JPG.ff0f5011c9579b8231b4a52294748c3f.JPG

 

DSC09993.thumb.JPG.65060560c38e0ddf0e9461c57d3f123c.JPG

 

До езерото е гарата Оспицио Бернина. Най-високата гара в кантона Граубюнден... Всъщност най-високата гара и в Швейцария и в Европа, когато говорим за гара на проход, а не на "задънена" линия до някой планински връх, където линията не продължава по-нататък, за да се върже с други жп линии. Прокарването на ретийската железница на тази височина през това място за времето си е истинско технологично чудо и е било нужно пълно себеотдаване по поддръжката. На гарата има някои архивни кадри...

 

DSC07142.thumb.JPG.6df892e583c511b5a6afc9c46b257ad3.JPG

 

DSC09996.thumb.JPG.d559e242c8caab62b29c8b3b637fa132.JPG

 

DSC07147.thumb.JPG.01ecb2fac51da8aaaf7dc74d2eb96b7f.JPG

 

DSC07146.thumb.JPG.6f63a7c38d0459dc17a6bb3050459fb1.JPG

 

DSC07143.thumb.JPG.77b896b70f7d0d9c7b8cfdaa211df612.JPG

 

DSC07144.thumb.JPG.718c64bd6ba7ae11e9b2fbeca1286c52.JPG

 

DSC09999.thumb.JPG.f0254f9f47ba464147bb4b2ffc926bd9.JPG

 

23581369_IMG_20200810_1446202.thumb.jpg.4f94c7f1c16bafdfec0af590212aec6f.jpg

 

Тук слизаме. Макар да е доста мъгливо и облачно, решаваме да направим това, за което сме дошли -  пешеходен преход по брега на Лаго Бианко и покрай, по и над линията на влака до следващата гара Алп Грюм. @Mistress of Germs остава във влака и ще ни чака на Алп Грюм. Не споря с нея, щом темата са бедните, бедни крачка. Но според мене тук сбърка много. Тази разходка е фантастична и подходяща за абсолютно всеки. Почти равна с тенденция на леко спускане. И понеже влаковете в този участък влизат почти през цялото време в тунели, отгоре се вижда много, много повече... А се ходи буквално на места по покрива на тунелите... Но за това, в следващия пост 🙂 

688785932_IMG_20200810_1444582.thumb.jpg.c2c0dff2c9300a849bd1b8eedc963153.jpg

 

1129704382_IMG_20200810_1445102.thumb.jpg.ca7d1a54ed5b3f869d2be285e7800f5e.jpg

 

...следва...

DSC09998.JPG

  • Харесвам 20
  • Шок 1
  • Браво 2
Връзка към коментар

Нали не сме пешеходни туристи, та не се интересувам от планински трекове. Но когато пътувахме и ние с влака по същия маршрут, на една от спирките, слязоха хора, чакаше ги един чичко с планинарски вид и шапка с еделвайс и перце и заподозрях, че ще ги води из планината:)))))

 

48764A8E-45DC-42FC-A0E3-42954C0D8B24.jpeg.3f4fbb06931477dfe5afdc83b4098837.jpeg

  • Харесвам 5
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 1 час, AlexandraKo каза:

Нали не сме пешеходни туристи, та не се интересувам от планински трекове. Но когато пътувахме и ние с влака по същия маршрут, на една от спирките, слязоха хора, чакаше ги един чичко с планинарски вид и шапка с еделвайс и перце и заподозрях, че ще ги води из планината:)))))

 

48764A8E-45DC-42FC-A0E3-42954C0D8B24.jpeg.3f4fbb06931477dfe5afdc83b4098837.jpeg

И аз.

преди 5 часа, master_of_germs каза:

 

 

 

23581369_IMG_20200810_1446202.thumb.jpg.4f94c7f1c16bafdfec0af590212aec6f.jpg

 

Тук слизаме. Макар да е доста мъгливо и облачно, решаваме да направим това, за което сме дошли -  пешеходен преход по брега на Лаго Бианко и покрай, по и над линията на влака до следващата гара Алп Грюм. @Mistress of Germs остава във влака и ще ни чака на Алп Грюм. Не споря с нея, щом темата са бедните, бедни крачка. 

688785932_IMG_20200810_1444582.thumb.jpg.c2c0dff2c9300a849bd1b8eedc963153.jpg

 

1129704382_IMG_20200810_1445102.thumb.jpg.ca7d1a54ed5b3f869d2be285e7800f5e.jpg

 

...следва...

DSC09998.JPG

Следващият път, когато тръгнеш с благоверната, може да ме включите и мен. Не съм по пешеходстването и ще и правя компания. 

Пътуването ви е страхотно! Започнах да правя планове за Швейцария само с возене. Виждам, че гледките са възможни и при такъв стил на пътуване.

  • Харесвам 7
  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 7 минути , Дани Магелани каза:

И аз.

Следващият път, когато тръгнеш с благоверната, може да ме включите и мен. Не съм по пешеходстването и ще и правя компания. 

Пътуването ви е страхотно! Започнах да правя планове за Швейцария само с возене. Виждам, че гледките са възможни и при такъв стил на пътуване.

Абсолютно! Хората са си направили лифтове, лифтчета, влакчета, за такива туристи като нас. И не е никакъв проблем, да се чучнеш на някой Пиц, да сърбаш кафенце-коктейлче  и да си гледкаш доволно, без да се бъхтиш.:girl_crazy::girl_crazy::girl_crazy:

  • Харесвам 8
  • Браво 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар

От Оспицио Бернина до Алп грюм е пътека, по скоро черно пътче. Никакво бъхтене няма. От тия, дето в Италия им викат "бели пътища" (страде бианки). Дори не се усеща чакъл, толкова добре е валиран, където го има. Без наклони. Съвсем леко спускане надолу. Разходка в градски парк би ви уморила повече. В един град като отидете, със сигурност ще навъртите повече километри пеш. А това тук се взима за час, нека е час и половина, а и два да е, то повечето време си спрял да снимаш. А влакът е в тунели и просто отсечката не си струва да я минаваш с влак, хеле пък със скъпарските билети за Бернина Експрес. Да, а също ще пропуснете и боровинките по пътя 😉. Надявам се довечера да успея да кача и снимки. Тоя маршрут задължително е в топ 3 наред с Дяволеца и Корвач, на всички статии в нета, които ще ви дават програми... Енгадин за ден, Енгадин за три дни, Енгадин за седмица.... На Дяволеца наистина можеш просто да се чучнеш и да си пиеш коктейл в шезлонг, няма нужда да катериш върхове... Лифтът те закарва на топ-гледката. Затова и се отказах да катеря Senda del diavel (дяволската пътека). Тя е от долната лифтова станция до Мунт Перс по едно ръбче с въжета... Джамджиев ръб ряпа да яде... Но щеше да е просто задоволяване на собственото ми его, когато сме тръгнали като група... За маршрута между Оспицио Бернина и Алп Грюм обаче не отстъпвам от думите си. Който го е минал само с влак, много е пропуснал. И грам не отстъпва на Дяволеца... Различни са. При Дяволеца красота на ледника те блъска като пангалактически гаргаробластер веднага щом излезеш от лифта и не ти оставя дъх да си поемеш... А разходката от Оспицио Бернина до Алп Грюм е като да вдъхваш бавно аромата на цветна градина... Бавно те обгръща отвсякъде. Ако човек е в района без тия карти за безплатни лифтове и ме попита за предложение за програма, това ще е първото, което да предложа. Защото е не просто гвоздей, а цял дюбел в програмата 🙂⛰️🇨🇭

 

Което не значи, че няма да останете доволни от колкото си щете дни в района и само с возене. Тъкмо обратното! Това е Швейцария! 🇨🇭Помислено е за всички🙂!

  • Харесвам 14
  • Благодаря 1
  • Браво 4
Връзка към коментар

...

Сега видях, че от телефона не съм качил снимки от Дяволеца... Пък има важни персони 😉

1801549661_IMG_20200810_0956562.thumb.jpg.a34b0a7c6c9e4df98579275c09d90e71.jpg

 

От Мунт Перс, който иска QR-кода да се запише, че го е изкачил 😉

IMG_20200810_113751.jpg.b95d178834a839f825152a98cef9f000.jpg  IMG_20200810_113756.jpg.7dc455cf789e5c06487dd6fa72ac3a02.jpg

 

IMG_20200810_113838.jpg.07f7fa463b47a0fc009d55e13873d5d0.jpg

 

И това, дето ви казах, да не го правите - да заставате на ръба над бездната. Специално на @Rainy ѝ забранявам да гледа 🙂 

1937073012_IMG_20200810_1138472.jpg.b741a44ed3469174ea6389bc5d7a1e17.jpg

 

1365518541_IMG_20200810_1139132.thumb.jpg.5da2732f39b12cecd76ec2a552e490cc.jpg

 

705277951_IMG_20200810_1202462.thumb.jpg.f0ca93afba4aef6b0a20d124cdb123f2.jpg

 

448702157_IMG_20200810_1243522.thumb.jpg.7f46aa1267f723172c332857a536441f.jpg

 

1307516245_IMG_20200810_1325532.thumb.jpg.a3ca0506423ec9cbe2cbe999e4bfd291.jpg

 

 

  • Харесвам 17
  • Благодаря 1
  • Браво 1
Връзка към коментар

Този пост ще ми е възхвала на цветния RGB модел 😄  Червеното на влаковете, зеленото на алпийските ливади и синьото на ледниковото езеро... Пък че небесата са  сиви с надвисващи дъждовни облаци, няма да ви пука... На нас не ни пукаше... Поне докато не заваля, ама то ще е чак по-нататък 😄 

 

На Лаго Бианко може да му се направи и пълна обиколка, като се мине по двете язовирни стени, но понеже от другата му страна пътеката не е толкова добре утъпкана, се води затворена... Не сме проверявали там как е. Но то в Швейцария по популярните пътеки три камъка да паднат, да се свлекат отгоре, и затварят пътеките като опасни...

 

 А ние си се моткаме, защото не спираме да правим снимки...

DSC07152.thumb.JPG.fd85b9939f260a2973417cd5d55e5461.JPG

 

DSC07153.thumb.JPG.c798e53d9de5fa9fe522295ec263645b.JPG

 

DSC07159.thumb.JPG.19cb3ddb93e6e44b16791cf5bdc66b47.JPG

 

Пътеката пресича линията като има импровизоиран прелез... хич не е импровизиран даже, защото започва да дрънчи и да мига; ще идва влак, тоест... Позиционираме се от двете страни, за повече гледни точки...

DSC07168.thumb.JPG.a3e338db6b888661ebfdd435a7f514bb.JPG

 

DSC07169.thumb.JPG.bd0028c63011ad1f57ff12f187f31899.JPG

 

DSC00004.thumb.JPG.0575814590eefdf3c0dc73e890b0eff0.JPG

 

DSC00012.thumb.JPG.5c071396ff08afaa329b10d2170f3cb9.JPG

 

DSC00013.thumb.JPG.444993650fe3b9a790df833405da9200.JPG

 

DSC00014.thumb.JPG.47a69e1d121c100e61a672f8df883fd2.JPG

 

DSC00015.thumb.JPG.c1bc52f1b8150db87958c9ae83f638b9.JPG

 

DSC00016.thumb.JPG.489e794153f9ee3baf43921713b00cb6.JPGDSC00018.thumb.JPG.cf98e7006b6a150dad8a842e336a9485.JPGDSC00019.thumb.JPG.57d793e55aa71fdd990259a4339f3848.JPG

 

DSC00020.thumb.JPG.c4ace865d1470ca6fe1310c7c25d5ed9.JPG

 

DSC00021.thumb.JPG.eab37cfd7bb4698ea36e7167ac334b19.JPG

 

DSC00026.thumb.JPG.301adc38db766953ca731f8f8b444405.JPG

 

DSC00022.thumb.JPG.51a7002acc4f25534036eb89144775a4.JPG

 

DSC00024.thumb.JPG.c11a74bad71053a317671497defa4d56.JPG

 

DSC00032.thumb.JPG.b012f92a6d9339048aec60efd83ece09.JPG

 

DSC00037.thumb.JPG.9effc9f45bd96246dc5edf228d4ea289.JPG

 

Още влакове...

DSC00038.thumb.JPG.b28a179d2fe42770234b0fb5ba78d406.JPG

 

DSC07180.thumb.JPG.2f7b5ffbe3bf4a7039549ba607315a89.JPG

DSC07179.thumb.JPG.7dcbedc281279f87e323696aa85d62b7.JPG

Хем OPEL, хем FERRARI... Що е то? 😉 

DSC07178.thumb.JPG.b4628c5c3164236b026589a72488105a.JPG

 

Тук сме вече на язовирната стена. Не е необходимо да се качва човек там, има пресичане и малко по-долу. Ама е хубаво място за снимки.

DSC07181.thumb.JPG.d61041dde103b54010b5de202ca84d27.JPG

 

DSC07182.thumb.JPG.ae907cc634dfc7fd3dd70ff12205ee18.JPG

 

DSC07183.thumb.JPG.c5466afcf1af65b03560341504262c31.JPG

 

DSC07185.thumb.JPG.eec4d5f61202f1de7c8ab9d031a63809.JPG

 

DSC07186.thumb.JPG.4d85d73b23f4dc68e3f6b86a81e7ea03.JPG

 

DSC00039.thumb.JPG.4f46bc9ccc42b4eed49826c8121b79d1.JPG

 

DSC00043.thumb.JPG.ff8cb0cbaf284ff50084af60b68e8b3f.JPG

 

DSC00046.thumb.JPG.579500cdf921c54ae4f7ec4c890a8dee.JPG

 

DSC00045.thumb.JPG.c83b70c940e1e2e554e33c8dce39f3ae.JPG

 

Пък и за снимане на още влакове 🙂 

DSC00049.thumb.JPG.ab70dcb3eb524770b19d772e0e7f71b9.JPG

 

DSC00050.thumb.JPG.4182aefcea8e5d467affc09e57a18c73.JPG

 

DSC07189.thumb.JPG.87f3b34dfa7cef69d11c258419752c22.JPG

Това вече си е истинският "Бернина Експрес". Вижте панорамните прозорци, които обхващат и част от скосения таван, за  да може да се наблюдват и най-високите върхове, които ти надвисват отстрани. Изключая локомотива и следващите два вагона, които са си нормални. Билетите за Бернина експрес струват майка си и баща си, а и допълнително се плаща една сумичка за запазено място. Но дори и в тези влакове може да се пътува по-"бюджетно", на нормалните като за Швейцария цени. Просто се сяда в нормалните непанорамни вагони, за които не се иска резервация на място. Както и да е, на мене повече ми харесва да снимам влаковете, а не от тях навън. Това, което е навън ние си го снимаме на воля, а не да се чудим дали ще се получат снимките от движение...

 

DSC07191.thumb.JPG.7fe0f6ba3e1c2604aa39f2b8e5d9c2e7.JPG

 

DSC07193.thumb.JPG.bb05829afff154425cc2541d8e31b672.JPG

 

DSC07194.thumb.JPG.9886fe65f3958666e62db6687253f50d.JPG

 

Продължава се надолу по пътеката...

DSC07195.thumb.JPG.0a8c80a7914153fbc719a97d21553496.JPG

 

DSC07196.thumb.JPG.366b2b7cee0161101cee5466a8d1a6fa.JPG

 

Това, което прилича на метална писта, всъщност е таванът на влаковите "тунели". Не че е имало наистина нужда да се копаят тунели, поне не в тоя участък до Алп Грюм... След него си е нужно, че наклонът надолу към Поскиаво е жесток и се правят едни кръгчета и осморки под земята, подобно на нашата "Козница"... И дори така на места наклонът е 7%... но те са още далеч от нас. Тези "тунели", които виждаме отгоре, а бихме могли и да ходим по покривите им, са всъщност противолавинни съоръжения за предпазване на влаковете и пътниците. Нали видяхте на гарата Оспицио Бернина ония архивни кадри с по няколко метра сняг от двете страни на влака, който е трябвало да се изрива... Затова в този участък швейцарците са го измислили така. И заради това смятам, че тук е много по-добре да се ходи пеш, вместо да си във влака... А може би е най-добре да си с колело, доста ентусиасти видяхме 🙂 

DSC00057.thumb.JPG.25ec937ed3d505b4e19d0c65e4bc5be1.JPG

 

DSC00060.thumb.JPG.5119f73fd09271e684a9d5a4364cc1eb.JPG

 

DSC00059.thumb.JPG.75f79e8b789e556414e4b34af9b75961.JPG

 

Продължаваме по лекото спускане...

DSC00061.thumb.JPG.a3e67a8d91c2f60af4ea929d2ef4d0d0.JPG

 

DSC07197.thumb.JPG.40d1c7f7be0605fbcb1c7a8dba4ba151.JPG

 

DSC00062.thumb.JPG.701c13f7ac7a1baa130aefecbc66c414.JPG

 

И тук вече пешеходният маршрут се отделя встрани от влаковия... Но сме стигнали място, откъдето вече гледката е съвсем различна... Надвисналият ледник Палю, с изливащи се водопади; все още далеч... но там, под водопадите трябва да е Езерото Lagh da Caralin... Времето мирише съвсем на дъжд, почва и леко да ръси. Няма да имаме време да отидем до Каралин, доста качване си е дотам. Но ще се върнем заради него... и не само 🙂 

DSC00062.thumb.JPG.701c13f7ac7a1baa130aefecbc66c414.JPG

 

DSC00064.JPG.a2582c267ce697341d80d8fc4161f9c1.JPG

 

Тук ускоряваме крачка за последната отсечка към Алп Грюм, като само в движение откъсваме по някоя боровинка и вадим дъждобраните да са ни подръка 🙂 

DSC07198.JPG

 

...следва...

  • Харесвам 19
  • Благодаря 1
  • Браво 1
Връзка към коментар

От следващата отсечка много не сме снимали, понеже почва да капе ситно. Не знаем колко още има, но преди малко преди гарата трябва да е хижата Алп Грюм, възхвалявана в нета заради гледката... Вече я виждаме, когато дъждът се усилва, и подтичваме в тръс, за да се сврем под стрехите ѝ и да сложим дъждобраните. А най-хубавото е, че макар и да е валежно и много облачно, към долината Поскиаво има гледка и може да видим влака на много километри, когато е на някоя от гарите долу. По въздуха километрите не са толкова много, но има да се правят множество обратни завои и кръгчета в тунели, за да се преодолее разликата в надморската височина. 

DSC00067.thumb.JPG.d4aa9728c8686a9d88c2ef18129f3b1b.JPG

 

DSC07200.thumb.JPG.71cb7938b3bb07b39e5c8eb257591768.JPG

 

DSC07201.thumb.JPG.bcc46c07e46ad48a2230b492b73f1eb0.JPG

 

DSC00071.thumb.JPG.e5ed95f59d0c6ea805917f0252536c4f.JPG

 

DSC07203.thumb.JPG.36a235a03acf7fd9bfa4b9062bab47cf.JPG

 

DSC07210.thumb.JPG.35daae6ebecaea68d86cf1001eb7f5b9.JPG

 

DSC07204.thumb.JPG.18ef88455c6190e703664224b3b7500c.JPG

 

DSC00079.thumb.JPG.70ab44bd59cae4f653bd1787f3eca58e.JPG

 

DSC00074.JPG.51c7d79d873d81cb4dfb17d80ef8d868.JPG

 

DSC07209.thumb.JPG.125018239fa9564b5c9c3e2073a2c419.JPG

Това е гарата Алп Грюм. До нея има пет минути слизане от хижата. Това е най-стръмната част от маршрута. 

Но ние чакаме да се поизвали, за да слезем надолу. @зВерчето ни изпреварва със слизането и има снимки съвсем отблизо на влакчето, идващо от нашата посока, откъм Оспицио Бернина, което бавно заходжда по завоя към гарата. Но нейните снимки ги нямам. Така че само от нашите отгоре.

DSC07215.thumb.JPG.3ec633654ab0f1e55d97191289e92506.JPG

 

DSC07216.thumb.JPG.dfde4bda7ea9b016d7ffa4f56c25bf85.JPG

 

DSC07217.thumb.JPG.274202a6e634e1524bdba1e312ed5f38.JPG

 

DSC00082.thumb.JPG.df80d9e375bfa8e5ab03b6a8cf6f7aa4.JPG

 

DSC00088.thumb.JPG.29084be0c1880f22c43a799c6983e521.JPG

 

DSC00079.thumb.JPG.1192c649ae823674ccc00989e91c760c.JPG

 

 

 

DSC07213.thumb.JPG.41eb56bf3770d13e55de0ab130bb2be3.JPG

 

1316704466_IMG_20200810_1636042.jpg.901cc4ef824aa0757709ac33b6dccb31.jpg

 

358639125_IMG_20200810_1655192.thumb.jpg.8b5c228c10c973e3e05ff371dd463796.jpg

 

981660323_IMG_20200810_1658542.thumb.jpg.ffd877c1c3505db68388d05f3faf4d0b.jpg

 

@Mistress of Germs ни чака на гарата, след като тоя път си е поръчала кафе с яйчен пунш... Поне един вкъщи не се скръндзее 😉 

DSC07219.thumb.JPG.fc40bb7f6b226b3c136d1a97c5a11391.JPG

 

DSC07223.JPG.7626e526b335c9eabf7f9021fe2331b3.JPG

 

DSC07224.thumb.JPG.eb6d48b2d33a42ecb90d237151fb4239.JPG

 

DSC00093.JPG.cf97f10e21e04e77bd42dd3027372d74.JPG

 

И, понеже нашият влак идва отдолу и захожда към гарата след 180-градусов завой, имаме време да снимаме инего, после да минем през кафето и да излезем от другата страна на перона 🙂

DSC00094.thumb.JPG.0799742109392dcc5a0228f406142799.JPG

 

DSC07226.thumb.JPG.3e57901e1129f21f0c0ba489e7baa1d9.JPG

 

И наобратно с влака през тунелчетата, покрай езерото и все така... Само дето вече завалява из ведро...

DSC00098.thumb.JPG.4cf4eb165f84e616416df88948a0ca3f.JPG

 

730709238_IMG_20200810_1719022.thumb.jpg.150f5015d20109ac50eb297cdba3a104.jpg

 

DSC00097.thumb.JPG.43dc5f61ccd213ac52d8b9b35d2894c0.JPG

 

DSC07229.thumb.JPG.bf5cbb6d1137b20d265c0e52db5ab26a.JPG

 

Слизаме на понтрезина, за да се прикачим на автобуса за Силс. Това е единственият ден, когато се прибираме малко по-рано, а не по залез... ама не си личи, че вали...

Само искам да покажа и тоя специален вагон във влака... без коментар 🙂 

DSC07239.thumb.JPG.a97c563411ddd5e56fe318dbf3e87d86.JPG

 

На Понтрезина стоим към двайсетина минути. На автобусната спирка няма козирка, затова току надничам от жп гарата, кога ще се появи нашата "двойка". Изстрелваме се на прибежки и при това начинание си забравям шапката... То рядко има пътуване да не загубя шапка... сега не ми пука, но на следващия ден скалпът ми щеше да изгори така, че месец и половина след това, до миналата седмица чоплех струпеи от рани по главата си 😕 

 

За финал - една от автобуса на цялата маскирана магеланска банда 🙂 

297810977_IMG_20200810_1824412.thumb.jpg.7f6e84e24361b589fb29cb5bd4b62739.jpg

 

Лека нощ! 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Харесвам 26
  • Браво 3
Връзка към коментар

За протокола - колко км е този пешеходен преход с елементи на спускане ? Пък ако напишеш и за колко време сте го взели, най - добре. Не, че нещо, просто да знам колко да умножа по три. Или по четири ?

  • Харесвам 1
  • Смея се 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Много полезна информация за пешеходната отсечка, благодаря! 

Интересно, по колко различен начин действа кафето с яйчен пунш на теб и благоверната ти (снимки 11 и 12 отзад напред в последния засега твой пост) 🙂 шегичка. 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 40 минути , patilana каза:

За протокола - колко км е този пешеходен преход с елементи на спускане ? Пък ако напишеш и за колко време сте го взели, най - добре. Не, че нещо, просто да знам колко да умножа по три. Или по четири ?

Screenshot_20200926-111352.png.40819cee0ce8dea8e390a5ecef6d1d97.png

 

Ние сме го взели дори за повече, просто защото не сме вървели непрекъснато. Повечето време се снимахме. А накрая пък забързахме. На хижата пък стояхме първо да се извади, после да снимаме влакчета... времето няма значение.

Но 5 км по равно и накрая надолу са точно дневното ти предписание за шест хиляди крачки. Точно за тебе и крачките ти си мислех за по време на прехода. 🙂

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

ДЕН ПЕТИ

Силс-Мария - Фурчелас - водния път (Wasserweg) покрай шестте езера - Муртел - Корвач - Сурлей - Ова да саль - Езеро Силваплана (Silvaplanersee) - Силс-Мария

 

С напредване на дните прогнозите за времето стават все по-нестабилни, затова не се юркаме на дълги маршрути, че не се знае, кога ще завали. Основната цел за деня е качването с лифта до Корвач, за да видим още ледници. Значи, след закуска трябва да хванем от Силс автобус номер 6, чийто маршрут е направен така, че да спре на долните станции на повечето лифтове в района, включително на Сурлей, което е долната станция на лифта за Корвач. 

И понеже спирката ни е до задника, тоест, веднага като излезем от хотела, успяваме да излезем така, че да го изпуснем за няколко секунди и да затвори вратите си току пред нас... 😄 

Моментално прекрояваме плана. От наше село има друг лифт към Фурчелас. Авотобусът спира и там, но до долната станция ни е десетина минути пеш.

@Mistress of Germs вече и дума не ще да чуе за ходене по баир, защото планинарските обувки за кой ли пт са и направили пришки по бедните. бедни крачка, но идва с нас догоре с лифта. Всъщност на Фурчелас през лятото лифтът работи само до средната станция.

DSC00103.thumb.JPG.2c808f47c89d444cf392ca292db89bb1.JPG

Нaсреща е Пиц Юлиер и само се дразня, като го гледам без облаци 😄 A долу вдясно е езерото Силваплана с едноименното село...

DSC00102.thumb.JPG.c2c9c40153433a54f7fe556e2e7da4bb.JPG

 

Вляво пък е наше село - Силс - със своето си езеро 😉 

DSC00104.thumb.JPG.1954be075778c2bf8e66fc646f000373.JPG

 

@Mistress of Germs се понаглежда, снима се с Клъвдий, гушва ни и тръгва с лифта обратно надолу, да си доспи, а и да прекара част от деня в сауната на хотела.

DSC07249.thumb.JPG.cd8bb54dbf29a5ae874825576833d2c3.JPG

Ние решаваме да пробваме един по-лек кръгов марпрут през шест малки езерца, известен като "водния път" (Wasserweg).

Има и още няколко възможни маршрута, другият по-популярен кръг е до езерото Сгришус и Пиц Чюерн над него.

DSC07247.JPG.b4e4d345b846b372e97a0a2606cebbeb.JPG

 

Кръгът на водния път може да се прави и в двете посоки, като има и една трета пътека, която пресича кръга горе-долу през средата. Ние решаваме да тръгнем нагоре, за да имаме повече гледки, Да видим най-високите езерца отблизо, е останалите - отгоре. Иначе самоите езера не са нещо особено, кръстени са на разни скали и минерали, не ги помня всичките, но например - Кристално езеро, Малахитово езеро и т.н.

Като емоция този предиобед вероятно отстъпваше на останалите дни  от пътуването. Но има някои прекрасни панорамни места за снимки, а и светлината сутрин беше много подходяща, та са се получили едни от най-добрите ни снимки от пътуването.

DSC07252.thumb.JPG.a036f5e2305f2c64ec82bae9f50e6390.JPG

 

DSC07261.thumb.JPG.041a15f373c9fe61c118b618838d90ee.JPG

 

DSC00126.JPG.16e72114f732653ef32c4b3cd3efd0bc.JPG

 

DSC00127.thumb.JPG.d76a3d28d15c9637572569a4d06b5f1d.JPG

 

DSC00133.thumb.JPG.677fff6d57145c1107878b291480ab87.JPG

 

DSC00136.thumb.JPG.a2e939e7c99ecb8279c2be9723f86464.JPG

 

DSC00144.thumb.JPG.a35d2b5554571fe0071bf227cbeb344d.JPG

 

Освен това беше крайно време да попълним една стряскаща липса от швейцарската идилия, а именно - да се гушкат и снимат "пуфкави коне"... Tоя израз е запазена марка на съпругата ми, която казала така, когато като дребно хлапе за първи път видяла крави 😄 

DSC00157.thumb.JPG.dcfa90e3b48a411a7f6147e450da8a8a.JPG

 

DSC00155.thumb.JPG.9dcb76feb72e93abd6b3acc8edaebcc8.JPG

 

DSC00162.thumb.JPG.2bc4bcb573c0838fa92fd47d963ab480.JPG

 

DSC00167.thumb.JPG.4aecceb5795154873c3d34dfb15c566e.JPG

 

DSC07273.thumb.JPG.b01c7c7bf8a70662b54ed4504c1819e0.JPG

 

DSC07274.thumb.JPG.a8ff82914b55f935bba2d988ce7e818a.JPG

 

DSC07276.thumb.JPG.6a801e23fb09beb0d7325f5e00fc5933.JPG

 

DSC07278.thumb.JPG.543745492143bcb78dc4e52831b693a3.JPG

 

DSC07280.thumb.JPG.9f74c5c9912377063f870fd669694636.JPG

 

DSC07283.thumb.JPG.e496a15f58a9e7db5c4718f0638c4602.JPG

 

DSC00146.thumb.JPG.c4dfeb464ff5ce6d1ca1e36c2f85f382.JPG

 

DSC00149.thumb.JPG.7f26438bef12bfcad1ff3ff8cc12d60d.JPG

 

DSC00152.thumb.JPG.e237afbd023939ce89e7d22ed71cc114.JPG

 

DSC00174.thumb.JPG.03508232f967819c23f7e238cb56b89c.JPG

 

DSC00182.thumb.JPG.648b66eb699cd9104e92a4ded067e15c.JPG

 

Районът е доста разработен за скиори и има доста неработещи през лятото лифтове, които да свързват Фурчелас и Корвач.

 

Решаваме да не въртим кръга обратно, а да продължим по пътчето към Муртел, средната станция на лифта за Корвач, откъдето вече да продължим с лифта нагоре. По едно време обаче този чакълест път почна бързо да губи набраната височина, което хич не ми хареса, затова предприехме едно подсичане през леко пресечена местност за да излезем на една от ски-пистите от Муртел надолу. А пистите са си стръмнички. Но пък определено спестихме време.

DSC00185.thumb.JPG.7bbc1cc843ae718ba3bf0c2da557020b.JPG

 

DSC00188.thumb.JPG.5ad03fa148979720ba7401895d17f3c2.JPG

 

DSC00186.thumb.JPG.54dd5c32b30a6754f0545bc5cf5d95aa.JPG

 

DSC00191.thumb.JPG.3276079c0579199988c6e9eb339d82a1.JPGDSC07290.JPG.ed25e8bcdbdf023080dc4afb5818193e.JPG

 

DSC07300.thumb.JPG.86ca5cf2faa7724d68a9934c47470f16.JPG

 

Около Пиц Юлиер вече се събираха купести облаци - знак че метеоролозите вероятно ще познаят за дъжда...

DSC00197.thumb.JPG.ddde4771c44786fc8ecd0235b93ffe9e.JPG

 

За сметка на това встрани от него Пиц Наир изглеждаше много подходящ за разходки...

DSC00198.thumb.JPG.71129f076b6672975371405b36935844.JPG

 

Два завоя преди лифтовата станция отново видяхме мармоти, така че тоя ден е пълна птрограма с швейцарска фауна 🙂

DSC00205.thumb.JPG.80137483ed2a74f472c47b0c615dab31.JPG

 

DSC07301.thumb.JPG.29aab37ae50887e755cd53c8730a495f.JPG

 

...следва...

 

  • Харесвам 16
  • Браво 1
Връзка към коментар

...

Пристигаме на средната лифтова станция Муртел по малко никакво време. Във въздуха се усеща промяната към дъжд, няма много туристи... Абе никого няма, освен нас, повечето вече са се качили сутринта, а вече сме навлезли хубаво в следобеда. Лифтът пак е голяма кабина за много хора. Тръгва нагоре на всеки двайсет минути.

А като няма хора, има и за какво друго да се ползва 😄 

DSC07302.thumb.JPG.c8cb910a77abe945ea7ce297f6ead468.JPG

 

DSC00210.JPG.a42077465f410864c5241c9db484c804.JPG  DSC00213.JPG.aec5032f1632f1136c891e3f77f2c0b0.JPG

 

Няма кой знае какво да коментирам по снимките. За нула време ни преенася от алпийските ливади до пояса на вечния лед и за първи път минаваме границата от 3300 м н.в., ако не броим летенето със самолет. Ама понеже това е с лифт, пак не го броим 😄 

 

DSC07305.thumb.JPG.eeff7526535aa03837db7294b40409d3.JPG

 

DSC07306.thumb.JPG.f38d08ee06b0a0c0646cd4476ef8b663.JPG

 

DSC07303.thumb.JPG.b276400a539ee9574c01fdc66ea45c27.JPG

 

DSC07308.thumb.JPG.189bb7a35584c3f599ab72f45cfe6ad3.JPG

 

DSC07352.thumb.JPG.78e05354fbb42500d385d2e79578fc04.JPG

 

Качваме се на панорамната площадка и ни поглъщат студ и мъгла... и вятър. Навличат се полари, ръкавици... Върховете пред нас отначало са скрити, но виждаме част от ледника Муртел. А в останалите посоки над Енгадин е осеяно с върхове... Вижда се и към Брегалия и по-навътре в Италия, но съвсем мътно и само понякога. Има наблюдателни далекогледи, не се плаща за ползването им, за разлика от други подобни места... Предполага се, че си платил предостатъчно за ползването на лифта. Ама пък с нашите карти го ползваме за без пари, пак да напомня! 🙂 

Та през далекогледа като се гледа, той показва и холограмни надписи с имената на върховете, към които гледаш. Видя се и малко от митичната северна стена на Пиц Бадиле, а съвсем на хоризонта, с голямо увеличение, би следвало да се виждат и гигантите от Високите Алпи. Там обаче беше сиво и буреносно. Само Дом стоеше открит, всичко друго беше скрито - Матерхорн, Монте роса и т.н.

 

DSC07320.thumb.JPG.631be563dea827558fa92f37eeff2137.JPG

 

DSC07329.thumb.JPG.4ef06d861344b8db750ff87e2bd54a34.JPG

 

Неусетно минават двайсетина минути и почвам да усещам как студът вкочанясва пръстите на краката ми. За първи път през живота си преди година купих летни планинарски обувки и съм с тях. И тъкмо да се откажа и да се прибера обратно на топло в лифта, мъглата над ледника се раздига и ми се доревава от прелест.

DSC07326.thumb.JPG.3e6bf3bc04a87b0a61e60e6ba08dce3a.JPG

 

DSC07327.thumb.JPG.7ea541926c3d8847bba8b5d7a3470274.JPG

 

DSC07324.thumb.JPG.5f3fabb6746a0225453b5924332c2236.JPG

 

Върхът най-близо до нас е Пиц Муртел (3433 м н.в.) и въпреки, че ледникът до върха не е голям, изглежда доста респектиращо. Зад него, все още в Облаци, е Пиц Корвач (3451 м н.в.), който е най-високата точка, разделяща Горен Енгадин от долината Вал Розедж

DSC07321.thumb.JPG.d2bd092c52b7e0917428b80ac53c9830.JPG

 

Долу има и мъничко езерце, образувано в ледника

DSC07328.thumb.JPG.9c44e2c9852ffcdf57fba1bf8a36b150.JPG

 

А някои ентусиасти с котки се разхождат спокойно по ледника. Не ми се мисли, каква е цената за наемане на водач и екипировка на такова място в Швейцария...

DSC07333.thumb.JPG.9ab73d9eea6ce386ee801216c7439d9f.JPG

 

DSC07332.thumb.JPG.ba469deabaecab5fc2759341735d6bbd.JPG

 

Но айде стига детайли; вятърът раздига по малко облаците и пред нас се появяват гигантите на Бернинските Алпи. Пиц Бернина и Пиц Розедж с ледника си... И Пиц Чиерва вляво от тях.

 

DSC07334.thumb.JPG.1171a6d2d3cada2773bbbad53e7c886b.JPG

 

DSC07346a.jpg.02ff1c41cb00ee1ce526804dd649a2c4.jpg

 

DSC07348.thumb.JPG.795597b41664f9cce91643d69d65110d.JPG

 

DSC07350.thumb.JPG.34b5b3aff6a64e6bbed78c6023577360.JPG

 

DSC07354.thumb.JPG.e95a8a0c4b5681ec77e893ab2a3f02f9.JPG

 

DSC07313.thumb.JPG.ca0cba759a79c268a2e7637ebf6c52a9.JPG

 

DSC07311.thumb.JPG.7a8402d976875772a37ea1b7d99f2c25.JPG

 

DSC00223.JPG.3c6dd3efccd20f85b9d6d2d908d074dd.JPG

 

DSC00233.thumb.JPG.0d4c65a741b2f9b0dea2186e6332c652.JPG

 

Трудно се откъсва поглед от тази гледка, но снимаме малко и в други посоки, включително и надолу към двете големи езера Силс и Силваплана в Енгадин. И към шестте малки езерца, които обиколихме по-рано през деня... Да ни се чуди човек, що ли се развявахме като халтави пехотинци, вместо просто да си ги позяпаме така отгоре 😄 

DSC07341.thumb.JPG.379fd5dcf56dbc329d2105ce8f910165.JPG

 

DSC07343.thumb.JPG.bb821b6a6239cfc9dd93cff7908a56da.JPG

 

DSC07342.thumb.JPG.ef64190c309435e7d8b267e4286109aa.JPG

 

DSC07340.thumb.JPG.bbbaa4bedd13afc4bd438ee6db7bcb73.JPG

 

А Клъвдий - е той е егоцентрик и винаги гледа да се намърда пред обектива 😄 

DSC07344.thumb.JPG.e9a3efdb8a5f2c0251bf393adb98fd33.JPG

 

DSC07345.thumb.JPG.c7c0f9655a9c89ef79097526f6ae1c83.JPG

 

 В такива моменти, когато слънцето пробие, моментално усещаш, как студът отстъпва и кръвчитата ти се раздвижва...

Но са кратки мигове. Започва да вали, макар и не силно. С около час по-късно, отколкото го даваха "норвежците", така че сме повече от доволни от времето, което ни спусна "началника". 

Изчакваме следващия лифт надолу и комбинацията от пробиващо слънчице и ситен дъжд ни дарява още една красива дъга...

DSC07359.thumb.JPG.8af32de8ef7785081c8d4bb308d15e51.JPG

 

DSC07362.thumb.JPG.6f940b4c49d9cbdee5f3314c0c81d777.JPG

 

DSC00264.thumb.JPG.2823cc3c8578f1481487c7d148ee3da8.JPG

 

DSC07355.thumb.JPG.94e67a1f19099e3d3ece2a9340d28a14.JPG

 

На Муртел незабавно се прехвърляме и на следващата отсечка надолу към Сурлей. Тук вече има доста повече хора, включително няколко семейства с деца се прибират надолу към селата.

DSC07368.thumb.JPG.00883f79d7809734d015f934eff15c77.JPG

 

DSC00277.thumb.JPG.9527bbf94880b9cb5161fb6cb36a653c.JPG

 

...следва...

  • Харесвам 21
  • Браво 5
Връзка към коментар

И, както често се случва в планините, вали горе по чукарите, а долу - не. Прреваляло е малко по-рано, но не дотам, че да разкаля пътеките.

Иначе, както и преди споменах, до долната лифтова станция при Сурлей (Surlej) се ходи от Силс-Мария с автобус номер 6. От по-близкото и по-голямо село Силваплана има и безплатен шатъл-бус до лифта. Ние обаче сме си отпочинали и още ни се разхожда. Програмата ни в Швейцария няма да е пълна, ако не включим и поне един водопад. А такъв има наоколо и е само на десетина-петнайсет минути пеш от лифтовата станция...

Казва се Ова дал Саль (Ova dal Sagl), което е и името с което местните хора назовават рекичката, която се образува от топенето на ледника Корвач, макар по картите да я пишат като Ова да Сурлей (Ova значи вода на местния романшки език). По-нетрадиционното название е Ова дал Тунел...

... Защото всъщност този водопад е изкуствено създаден. Към края на 18ти век става един сериозен природен катаклизъм, който е помел селцето Сурлей, тогава с около 30-40 къщи. Ледникът горе се е "счупил" в резултат на много бързо топене и масата от вода и пометени скали и дървета е затрупала селцето, преди да се влее в езерото Силваплана (Silvaplanersee). Не е имало жертви, защото признаците за бедствието са били забелязани доста дни преди това. Когато живееш в лавиноопасни долини, няма начин да не обръщаш внимание на това, което става горе по склоновете на планината.

Но след години, хората решили да се върнат на същото място и да предотвратят друго подобно бедствие. По тази причина изкопали в скалите 3 метра широк и висок тунел, през който отбили по-голямата част от водите на рекичката.  И така бил създаден водопада, и хем добре им се е получило 🙂 

DSC07370.thumb.JPG.6c12883a9853c4426f8b810bb22e4647.JPG

 

DSC07371.JPG.293f0457d6903cb45ed6afbe7ebd3a81.JPG

 

DSC07374.JPG.d88b1b91078296c61e5c71a0fcfb082a.JPG

 

DSC00284.JPG.02b6eb2a468b259fd04f67e2063587a7.JPG

 

DSC00294.JPG.874d09d030aaa3b84767ce1510a6b2cc.JPG

 

DSC00300.thumb.JPG.be75e76706c02b1fd00b600ebaa54347.JPG

 

Пред водопада има много интересна табела

DSC07385.thumb.JPG.d586c243323018f51c58c341bb660e51.JPG

 

DSC07387.thumb.JPG.2577e9d54b8f1ece88844bb339310d84.JPG

 

DSC07388.thumb.JPG.ac308dbce13066b04b3783a4a0a85800.JPG

 

Решаваме, да се спуснем по една пътечка от водопада надолу по рекичката към езерото.

DSC07389.JPG.3f4e7b1a3a99719bee72ff45fc41be91.JPG

 

DSC07393.JPG.610cbff5d15074788fee273eaa26a44f.JPG

 

DSC07390.JPG.522aaf60cb0b24130eba11b240b4337d.JPG

 

DSC00305.JPG.c8b0aa27817747fc09bca8a169591fa2.JPG

 

И почваме лежерно да се разхождаме по брега. Пътеката долу е черно пътче, забранено за МПС, но пък много ползвано от колоездачи и пешеходци.

DSC00307.thumb.JPG.00c801b45ff3e8fdb87f7a5fd9adc755.JPG

 

DSC00308.thumb.JPG.946f00133c445ae7102051c1e9be7107.JPG

 

DSC00310.thumb.JPG.e7fe8c772462ab2e0a31fb5e5766c3ea.JPG

 

DSC00312.thumb.JPG.476b1cfb0e64c3081a99edf3c8413b1f.JPG

 

DSC00317.thumb.JPG.4ee58c7d026cd9af16635b8879fc6149.JPG

 

DSC00323.thumb.JPG.4b5ffc631af15a363e4e39f526ca78e8.JPG

 

DSC00325.thumb.JPG.80156260b72c8bf26f8d86cc65191426.JPG

 

DSC00326.thumb.JPG.bb0d8c98222a58bc846c289aa6526639.JPG

 

DSC00327.JPG.2dc1ff5881b615abc6b6025c68649db2.JPG

 

DSC00328.thumb.JPG.7716d23a3d64bdbcde81232de1d428d8.JPG

 

И не само човеците се радват на езерото 🙂 

DSC07402.thumb.JPG.30203c372eb8eb54cdde1dcf5d32e6b1.JPG

 

DSC07403.thumb.JPG.42f90d58748384c0d20fb750ca1280af.JPG

 

DSC07404.thumb.JPG.270fadc934a9327cbb33c9efcc1df4fc.JPG

 

DSC07407.thumb.JPG.6de7d5b5426a355da3ceae8cf08eac44.JPG

 

Естествено, доста начесто са и неизбежните за Швейцария пейки за съзерцание 🙂 

 

DSC07411.thumb.JPG.2d7a7c6ba0acc1d9bb1e0809a756ec1a.JPG

 

DSC00330.thumb.JPG.2796a0665c045247c1dd9859834b7d7a.JPG

 

DSC07418.thumb.JPG.d5e27cda038a979afa6e8b7c63903c1c.JPG

 

Стигме до края на езерото Силваплана, в покрайнините на "наше село" Силс-Мария. Завиваме по брега към едно от малкото заведения, всъщност единственото на брега. казва се Beach club и има площадки за игра, игрище за плажен волейбол... И пици. В силваплана има повече места да се хапне и пийне; в Силс изборът не е голям, а и проверката ни в интернет е показала, че тук има (що-годе) прилични цени... Като например пица за 19 франка. Не особено голяма, но @mary_shery не иска поредна вечер да караме само на консерви и си взимаме една за вкъщи да си я поделим. Аз, естествено, ще си "дозапълня ъгълчетата" и с консерви. Има и един супермаркет в селото, но затваря в 19 ч и пак го изпускаме за малко. А и отново почва да пръска, пък от Бийч Клуб до хотела ни е 15-20 минути ходене още.

DSC00341.thumb.JPG.9f525c286883647ee5ec059e55d45012.JPG

 

А @Mistress of Germs отново спи, но когато това се случва в стаята, просто не си струва да го споменавам в повествованието 😄  

 

 

 

DSC00333.JPG

DSC07416.JPG

DSC07413.JPG

  • Харесвам 18
  • Браво 1
Връзка към коментар

Рецепта за "Снимка с усмихнат @master_of_germs " - една доза Швейцария, десетина цистерни вода във вид на водопад и две млади мацки, съгласни на прегръдка :blum3:

И аз се чудя що се бъхтате по баира, като хората услужливо са наслагали пейки за съзерцание :scratch_one-s_head:?

  • Харесвам 2
  • Шок 1
  • Смея се 2
Връзка към коментар
На 23.09.2020 г. в 8:12, AlexandraKo каза:

Абсолютно! Хората са си направили лифтове, лифтчета, влакчета, за такива туристи като нас. И не е никакъв проблем, да се чучнеш на някой Пиц, да сърбаш кафенце-коктейлче  и да си гледкаш доволно, без да се бъхтиш.:girl_crazy::girl_crazy::girl_crazy:

И шоколад да си хапваш по мъничко ще е чудесно.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Колкото и да обичам планините,вече не мога да се катеря.

Присъединявам се към отбора на @AlexandraKo, @Дани Магелани и @Костов за пътешествия без голямо физическо натоварване.

@master_of_germsи аз като теб обожавам пътуването с влак.Особено в Швейцария.

И искам да замина с Червената Бернина!

 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.