Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

ДЕН ШЕСТИ

Силс-Мария - Занкт Мориц - Корвиля - Пиц Наир (3057 м н.в.) - Лей Суврета - Лей де ла Пеш - Лей Алв - Корвиля - Маргунс - Селерина - Лей да Сан Мурецан - Лей да Стац - Силс-Мария

 

Продължаваме да го раздаваме все по-айляшки от ден на ден и сме си предвидили преход, който е почти изцяло едно сравнително плавно слизане.

 

Целта е да се пошматкаме в оромната по моите разбирания ски-зона над Санкт Мориц. Което на немски се произнася Занкт МорИц. Местните му викат Сан Мурецан на романшки. 

Качваме се на автобуса от Силс и снимаме по някое хотелче в движение...

DSC07422.JPG.84c9d464391b2bed5a24e8ad4cb3bc07.JPG

 

Слизаме на централната спирка в града - Schulhausplatz, където различните номера автобуси обикновено се изчакват, за да правят връзки.

DSC07423.thumb.JPG.c4ac7cc3fe2eb04e017875a117910579.JPG

Долната  станция на фуникуляра е на петдесетина метра нагоре по стъпала вляво от сградата на снимката. За разлика от повечето други лифтове, тук се събраха хора. Ама логично, това е най-достъпното качване на баир откъм града. До пиц Наир се стига с два фуникуляра и накрая лифт с голяма кабинка, по подобие на Дяволеца и Корвач.

Първият фуникуляр е  буквално през града до Чантaрела (Chantarella... Чанти не видях да продават 🙂 ), където само се прехвърляме на следващия - за Корвиля (Corviglia). От Корвиля вече има различни седалкови и кабинкови лифтове в разни посоки, като повечето не работят през лятото.

 

Ето, примерно един сайт за транспорта по баирите в Енгадин: https://www.engadin.ch/de/bergbahnen-sommer/bergbahnen/

 

DSC07428.thumb.JPG.d8005edab51f00fde3f4e9f6a032b128.JPG

 

DSC00343.thumb.JPG.f28159d1cf8561ce4a769342ed59bd79.JPG

 

DSC00345.thumb.JPG.cbd8fd36f3a7868805803a0ec7e2a7e1.JPG

 

DSC00349.thumb.JPG.4e9f188ca9221d278bfcb4d94e28e258.JPG

 

DSC07429.thumb.JPG.130c503be4f898ae29fdf86aab3b3a9f.JPG

 

DSC07433.thumb.JPG.cb5ae97026d49e2cdd0f577f2a2b8d2f.JPG

 

DSC07435.thumb.JPG.5aaee44895e63b42fe791b7f8a55c380.JPG

 

А това в далечината е горната станция на другата възможност от Санкт Мориц - Signalbahn

DSC00346.thumb.JPG.9788deac9a5ab4ff6e69915f60a3f0e8.JPG

 

А на горната станция на пиц Наир ни посреща неизменната за района статуя на Козирог 🙂 Оттам до върха е пет минути качване.

DSC00358.JPG.7edc65859bd0ad3062d9df13fceefde6.JPG

 

DSC00360.thumb.JPG.33adefcf19b8d07392529f7dd62313c2.JPG

Който иска, да се регистрира дигитално като "покорил" върха с тоя код

IMG_20200812_095307.thumb.jpg.313e36df7dee5f9e629d8f91249e8bf4.jpg

 

IMG_20200812_095318.thumb.jpg.5d9532285280fcfe31d7402d7d05e88c.jpg

... като Клъвдий Бух, например 😉 

 

IMG_20200812_100056.thumb.jpg.56392a28158e19c7a409cebbc233ef9b.jpg

 

Ние обаче още не се изкачваме, защото си има гледки, ум да ти зайде. Групата Бернина с ледниците не са толкова близо, както предните дни, но от тази гледна точка Пиц Юлиер (3380 м н.в.) ни смайва... и респектира...

 

DSC07441.thumb.JPG.7e97052ca06140fa7312b435070454bd.JPG

 

DSC07442.thumb.JPG.6d2a5d7029dc012571c3f82abf6ab6db.JPG

 

А и пиц Албана вляво от него, макар да е доста по-нисък. В далечината се вижда и билото над Вал Брегаля.

DSC07444.thumb.JPG.7f044a848119284ef40e9d5daa6c5bef.JPG

 

А далеко зад Юлиер с доста зуум - аплаузи за Пиц Плата (3392 м н.в.)

DSC07447.thumb.JPG.be62c1f97de70c2bf70ca3c1b9ed2472.JPG

 

По пътеката за Пиц Наир има и паметник на един известен гръцки алпинист, който е загинал там... и то малко след като е изкачил Еверест... 😞 

DSC07471.thumb.JPG.acca8c13ed8944023632794312ab1bc9.JPG

 

А от върха...! От върха се е ширнал такъв простор. Върхари, докъдето ти видят очите. 

Много много далеч, но все пак ясно видим високо над всичко останало  на север, е още един легендарен връх - пиц Ела (3339 м н.в.), разположен в природния парк със същото име.

 

DSC07477.thumb.JPG.40c4abfc515194f858806f192be5ee23.JPG

 

DSC07476.thumb.JPG.c66a081b5fc7b5863e4b1ea32363f70f.JPG

 

DSC07474.thumb.JPG.661c9f1bf943f4eeac0cc84f862849df.JPG

 

DSC07472.thumb.JPG.0823a770358c34f9d4ea29c586a34b3a.JPG

 

Пиц От и Пиц Кеш

DSC07475.thumb.JPG.87acd14a89b94515022b55cfeec55306.JPG

 

Бернина

DSC07479.thumb.JPG.190c0b85581559d1adf2dec0a24bf168.JPG

 

Езерата Чампфер и Силваплана

DSC07480.thumb.JPG.cb72674fd03c33942c3027f7ea3d71a5.JPG

 

DSC07461.thumb.JPG.31f46cdbc930d274298aa2f0172f8769.JPG

 

DSC07469.thumb.JPG.1944cfb33f6a149ba2156c3d50d8314a.JPG

Пак - Албана и Юлиер

DSC07460.thumb.JPG.6f399a61c47e006374de0a82966cd270.JPG

 

809391477_IMG_20200812_1040062.jpg.6f5d9acd951c30760bc034fb49880883.jpg

 

И една от останалите ни цели за деня 🙂 

DSC07481.JPG.0f76474b69d0604384f901cfd0a45ee9.JPG

 

и още какво ли не...

 

DSC00372.thumb.JPG.d69c87d998d3a3dc178a69a58d1885f6.JPG

 

DSC00388.thumb.JPG.dbc10b351e5d92f72b2f49afdf0f4a37.JPG

 

1914380221_IMG_20200812_1038492.thumb.jpg.afc1117a9efe3f71dacca47324e20062.jpg

 

1623174802_IMG_20200812_1043362.thumb.jpg.afeabcd57e577f634cc76582b93555f7.jpg

 

@Mistress of Germs остава при кафето с панорамната тераса от горната лифтова станция и ще ни чака в някое от другите заведения по-долу, при Корвиля, докато лудите се налудуваме по чукарите и спретнем един (почти пълен) кръг 🙂 

DSC07454.thumb.JPG.a2738d20866a1f27882ce57258dba4f5.JPG

 

...следва...

  • Харесвам 22
  • Браво 2
Връзка към мнение

От задната страна Пиц Наир, честно казано, хич не е красив. Вероятно през зимата е. Но са едни сипеи, които швейцарците с тежка техника обработват и утъпкват донякъде като пътчета с много едър чакъл. За ски писти през зимата. През лятото по тях не видяхме други пешеходци освен нас, но затова пък се оказа доста популярен маршрут за планинско колоездене, та се вардехме от профучаващите велосипедисти...

DSC07482.thumb.JPG.c46e81f73954af0d1ad4c6a4845bcc22.JPG

 

DSC00392.thumb.JPG.d703e45cd94b459baf29ce3f0ed66926.JPG

 

Наклонът е солиден и бързо се спускаме до място, откъдето ни се открива гледка към езерото Лей Суврета (Lej Suvretta). а зад нас остава Рибното езеро (lej de la Pesch), от което нагоре също има сега неработещи ски-лифтове.

Суврета онбаче се оказва по-ниско отколкото си мислим, и ако слезем до него, май ще трябва да въртим полукръг в другата посока, или да катерим обратно, А ние искаме да видим задължително Лей Алв (Lej Alv). Така че, вместо да се спуснем надолу, виждаме на едно леко хълмче поредната пейка за съзерцание и се чучваме връз нея, хем да се насладим на гледката, хем да хапнем по една ябълка, която сме си взели от закуската в хотела.

 

DSC00395.thumb.JPG.046ac90893a2ec0450fbac612b9326c2.JPG

 

DSC00404.thumb.JPG.9a705174a5e37873a146a4b3dc1428b9.JPG

 

DSC00406.thumb.JPG.13222d836f9254ba7dd7763de738de7b.JPG

 

Ето оттам слязохме - пиц Наир...

DSC07495.thumb.JPG.27391cf8cb9c002ae7097f7842b41758.JPG

 

Пиц Юлиер и Лей Суврета

DSC07496.thumb.JPG.a60f9af22814d011edbeb6650279bbb7.JPG

 

Следва Лей де ла Пеш

DSC07497.thumb.JPG.d0d5c8d578bc66db228ddf048a4ba31c.JPG

 

DSC00412.thumb.JPG.188353b0c5252c256c6ff6f24abfacee.JPG

 

DSC00413.thumb.JPG.d12ed5e4541e15d55228cd98204cb0d5.JPG

 

DSC07501.thumb.JPG.f5c40f1ae714421729bee7e837fbc0cb.JPG

 

DSC07502.thumb.JPG.cdfeb53b0c5d0871706c2e4c30a2bde4.JPG

 

Оттам имаме едно качване нагоре до Fuorcla Schlattain, седловина на 2873 м н.в., откъдето може да се тръгне към едноименния връх, който минава с малко котата на трите хиляди надморска, или да се изкачи Пиц Наир от задната страна, или да се спускаме към Лей Алв. Спускането в началото изглежда адски стръмно, докато не осъзнаваме, че това е всъщност пътчето за колоездачи, а за пешеходци има алтернативна пътечка с повечко серпентини отстрани. Но едно семейство с велосипеди бая страх ги хвана като тръгнаха да спускат надолу и слязоха от колелетата, някак да ги добутат додолу. След няколко минути вече наклонът става съвсем нормален и множеството от колоездачи се увеличи.

 

DSC07509.thumb.JPG.a7154239f1bc53c5126b86f2d270adcd.JPG

 

DSC00430.thumb.JPG.9050d4e8c1af9b27c26455c4ed9a8566.JPG

 

Лей Алв отвисоко

DSC00431.thumb.JPG.fbe0cd8962d49827f80db56229f953ea.JPG

 

А това насреща е Пиц Лангуард! Толкова красив от този ъгъл. Нито зуумът ми е толкова добър, нито светлината беше... Но точно снимките от тази позиция ме бяха накарали толкова много да искам да го изкача, и да бъде първи приоритет при съставянето на програмата ни...

DSC00429.thumb.JPG.b7061ce6783af30c68c6aa070d5438a6.JPG

Пиц Мураль и Пиц Лангуард

DSC07507.thumb.JPG.0294503168d0d0f48a712f42341e5c4a.JPG

 

...следва...

 

  • Харесвам 24
Връзка към мнение

Лей Алв - най-синьото синьо и каквото и да напиша, ще е само бледо отражение на отраженията в езерото...

А, да. преди самото езеро, пресичаме рекичката, която се втича в него. По едни поставени с известна дистанция един от друг бетонни блокове. Преди нас група от трима колоездачи пробват да минат по тях, ама без да слизат от колелетата, с леки подскоци на гумите... Ама ние блеем. Единият не успя и така се пльосна в реката... Mожеше да стане кадъра годината, ама на! 😄 

 

DSC07531.thumb.JPG.03396530a0ce7e985aaac6bd177edbc8.JPG

 

DSC07536.thumb.JPG.c5da0bb96efd75d0bd547ea1e8e87fa8.JPG

 

DSC07532.thumb.JPG.d185b5787b9928fa9db430075c6cdd8a.JPG

 

DSC07533.thumb.JPG.107b017488d0d4ed2bdbc835d05e4ef5.JPG

 

DSC07538.thumb.JPG.f19710f13fa00ef2aa1c12178f50ec05.JPG

 

DSC07539.JPG.923dcb6fcc643975ca025fb39b07d710.JPG

 

DSC07540.thumb.JPG.89df3260a3083850662ac655c97e4169.JPG

 

DSC07544.thumb.JPG.2d4bb49b40a82e64a86c599db833dd0b.JPG

 

DSC07541.thumb.JPG.2b891d43bb681b961b86b7784d9325a8.JPG

 

DSC07547.thumb.JPG.6b88049f40bfbb81fe8cdb939eac1cbe.JPG

 

DSC00468.thumb.JPG.91bf4b08b1a5545c1a95c9cca1d50976.JPG

 

DSC00457.thumb.JPG.7ebcd8dffbbe083f82429df36aab2bf0.JPG

 

DSC00472.thumb.JPG.f0b8c98462545117f47b7e81dfd8528e.JPG

 

1147192524_IMG_20200812_1348002.jpg.f7dc231264b55e3cd7c05b518207f858.jpg

 

DSC07555.thumb.JPG.fe605083a20719f248df75c8de1c4f92.JPG

 

За още петнайсет-двайсет минути се връщаме до Корвиля, където @Mistress of Germs се е свила удобно в един фотьойл със сладолед и уай-фай.

 

Чудим се как да продължим, защото имаме противоречива информация за лифта от Корвиля до Маргунс. В някои брошури пише, че работи до три часа. В други пак пише така, но че това е само през зимата. ориентирам се кой ли е той сред моогото станции на лифтове около корвиля, и фиксирам, че седалковият лифт се движи. Без нагоре, че вече е три без петнайсет. Да, работи до три. Изюрквам дамите и се мятаме на лифта. Наблюдавах през цялото време. Нямаше никакви други пътници освен нас на тоя лифт.

DSC07553.thumb.JPG.b67f86183575fae1889734b8958e743f.JPG

 

 

 

DSC07560.thumb.JPG.2c6c02e32c02f37d3931ed6da0150712.JPG

 

На маргунс сменяме и се прекачваме на кабинков лифт, ама нормална четириместна кабинка, не като ония грамадански кабини на Дяволеца, Корвач или Наир.

DSC07564.thumb.JPG.37d4cbac967cf2590f74a8986d235fd1.JPG

 

DSC07565.thumb.JPG.560b080b329e6fcac9c00c8f32b023c1.JPG

 

DSC07572.thumb.JPG.6f9c2fc25088876e989405f24e729811.JPG

 

DSC07576.thumb.JPG.1e7f59c388f385ac1f170cbcb1b64bdf.JPG

 

DSC07577.thumb.JPG.8e2a8d841f9ec2512a8b2b358ebb9f26.JPG

 

DSC07578.thumb.JPG.34c215c12bfa90299c77f8383b9a1142.JPG

 

DSC07582.thumb.JPG.1f26ad6be33da6f61a3a031b9ac9c820.JPG

 

DSC07583.thumb.JPG.a4e1e22e61c30af0f7d1d0f6516df64e.JPG

 

Слизаме на долната станция, току до гарата в Селерина (Celerina), където е време за още спотърски снимки на червени влакове 🙂 

DSC07585.thumb.JPG.65731c7f9d44a3f0dae604d79f02b943.JPG

 

DSC07586.thumb.JPG.18e9ef3375b6eac1424f973a5d035781.JPG

 

772513942_IMG_20200812_1507152.thumb.jpg.8933b339f0fd757e31c84f41d3d4a569.jpg

 

DSC00504.thumb.JPG.f44dbf4a8b1993a1468eaec685afcf92.JPG

 

DSC00506.thumb.JPG.2592af2daaa4c78e060e606f23874413.JPG

 

DSC00502.JPG.1d7c80ba5c3b821a1b0cf2546b807fb7.JPG

 

DSC00513.JPG.ef3afec0b459c5d8eee90db98e42e047.JPG

 

DSC07589.thumb.JPG.a87a2856f1b0d8283b6c980cd6fb4bed.JPG

 

DSC07590.thumb.JPG.96e1520452169a33b4f1d1bdd2ae810b.JPG

 

Оттатък този хотел е автобусната спирка. На @Mistress of Germs вече ѝ е бактисало и се прибира към Силс-Мария, а на нас с @mary_shery и @зВерчето още ни се хайманосва и искаме да пробваме още един баир над Санкт Мориц със сигналбан... Докато сме в автобуса, обаче, почва да вали и се отказваме. като просто си избираме една спирка по-долу в санкт Мориц. Оказва се,ч е е на облак и след няколко минути спира. Така че ще се разхождаме покрай езерото и първата ни спирка е ето тази църква: 

DSC07594.thumb.JPG.b2e7e1eedbc415e65bed93e03ee5c1e3.JPG

 

Покрай това езеро колоездачи не видяхме, но местните доста сериозно се бяха захванали с джогинг.

 

DSC00518.thumb.JPG.8c37d9a044a8da7a19ecf9b76543273a.JPG

 

DSC00524.thumb.JPG.39c1890e5d64a27343e339ab99bb39a6.JPG

 

1329569228_IMG_20200812_1600262.thumb.jpg.a662e215e3c4886100073eb7ed23fc49.jpg

 

293057098_IMG_20200812_1611042.thumb.jpg.f42207361fd64f8e446ccae29de95ea2.jpg

 

13292150_IMG_20200812_1623202.thumb.jpg.9ba4e65c7d3a605d3b62c8ed97bc5bec.jpg

 

DSC07602.thumb.JPG.770e4b2f346e678381c42c2d80966423.JPG

 

DSC07631.thumb.JPG.7867caaddfc423e49370bb4020a5c409.JPG

 

DSC07632.thumb.JPG.7035728bf92ff93fc1199fd4173dcc2f.JPG

Всякакви маркировки има, абсурд е да се загубим. Решаваме да продължим и до следващото езеро Лей да Стац.

Междувременно, мятаме един мощен зуум през езерото на санкт Мориц да снимаме фуникуляра, с който се возихме сутринта:

DSC00528.thumb.JPG.5ca36999b8ea95e3d9527d4a24e65bf7.JPG

 

 

DSC07611.thumb.JPG.0d634f571511831a32e4b2d89208e46c.JPG

 

DSC07619.thumb.JPG.9c6f766a07684bb624857b7ff45be2e1.JPG

По пътя за Лей да Стац минаваме покрай марка фермичка, където се дивим на начина, по който швейцарците са си организирали и механизирали дори такива дейности, като разтоварването и складирането на сеното...

 

DSC07637.thumb.JPG.740ac3f4be9e69067b016d500402d4ee.JPG

 

DSC07638.thumb.JPG.eaf551cb44135c7626be39d3f29c6a80.JPG

 

DSC07639.thumb.JPG.ca8401a9a537ecc18c13b668f3fba3a4.JPG

 

В езерото Стац има дори и хора, които си плуват.

То не е голямо и на отсрещния му бряг има и някакво заведение, но нямаме време да ходим дотам, защото почва да духа един силен вятър, и се усеща, че скоро ще премине в буря. Така че ускоряваме крачка наобратно към санкт Мориц

 

DSC07642.thumb.JPG.037bb14d49cbc883ac1ac1160b2293e2.JPG

 

DSC07641.thumb.JPG.2037e2f69389448571993e970662ca6f.JPG

 

DSC07640.thumb.JPG.2d76bc760089edcc2a5a7e6d1a31e324.JPG

 

DSC07645.thumb.JPG.06b401169f42e8906109fb9195a2bba5.JPG

 

2069886048_IMG_20200812_1655042.thumb.jpg.f49ce5a83e45237affe36fd1ec6ecaf0.jpg

 

Тоя път се отправяме по другия бряг на езерото снакт мориц, за да отидем напряко към гарата, и подтичваме, че почва да вали на едри капки. Там си чакаме автобус номер 4 за Силс-Мария...

 

 

 

 

 

 

DSC07647.JPG

DSC07648.JPG

 

 

  • Харесвам 19
  • Браво 2
Връзка към мнение

ДЕН СЕДМИ

Силс-Мария - Муотас Мураль- Сигналбан - Силс-Мария - Киавена - Лаго ди Мецола - Лаго ди Комо - Леко - Бергамо

 

Идва време да си ходим... Ама не още. Стегнали сме си багажа, закусили сме. И оставяме багажите на рецепцията, а ние смятаме да оползотворим още колкот успеем от този ден в Швейцария. Че за следобяда се очертава сериозен дъжд. И, не че няма още дузини неизбродени пешеходни маршрути, но искаме да се насладим на най-обзорната гледка с подходящата светлина...

 

Сещам се за един стар виц, който свършваше с това, че ревнив съпруг намира майстор дърводелец в гардероба в спалнята:

 - К'во пра'йш ти тука бе, ей!

 - Ми, ако ти кажа, че чакам четворката, ще ми повярваш ли?

 

DSC07651.thumb.JPG.3d3f87d11865c2a5ba02476746f9d353.JPG

 

Слава богу, ние не чакаме четворката 😄 Тя току-що е минала. Четворките са жълти. Нашият рейс е номер 2.

Малко попътни гледки, не че не ги гледахме ежедневно 🙂 

DSC00560.thumb.JPG.fdd43a1480bf92985d16721e4f886197.JPG

 

DSC00561.thumb.JPG.e5f27046cb0a8aeb73b287c183039c4d.JPG

 

Спирката на автобуса е Punt Muragl. А това е долната лифтова станция.

DSC00610.thumb.JPG.046143b74863655707149d7b8421c5f5.JPG

 

Нагоре с фуникуляра. Тръгва на всеки 15 минути.

DSC00564.thumb.JPG.5e5c298aaf95f3aa286fca8247b1bf47.JPG

 

DSC00565.thumb.JPG.167b0c0182402b5dbe7e46aa8aa7dfa4.JPG

 

DSC00566.thumb.JPG.7b697d16e5662a491018a502ec31b35d.JPG

 

Днес преходи няма да правим. Просто ще се чучнем на пейките за съзерцание. На Мураль даже са дървени шезлонги...

DSC07688.thumb.JPG.5f5f22233dda0283123cc27df60294b0.JPG

 

DSC07686.thumb.JPG.2bc3ce8b75b9f459a608460005a5cf49.JPG

 

 

DSC07656.thumb.JPG.cfbdfb833c03737355802c1c2233061c.JPG

 

Петте големи езера на Горен Енгадин - Силс, Силваплана, Чампфер, Санкт Мориц и Стац. Почти цялото било на Албулските Алпи. Пиц Лагрев и Пиц Полашин, почти неразличим на фона на предния, Пиц Албана, Пиц Члиер, Пиц Наир, Пиц От и Пиц Кеш. Санкт Мориц около езерото, а по-близкото градче е Селерина.

DSC07666.thumb.JPG.8776b792d5f816f743ebb4b0539d3910.JPG

 

DSC07661.thumb.JPG.3bd7d58c7b221a2caf4957e828df7636.JPG

 

Бернинските Алпи - Пиц Палю и Пиц Белависта

DSC07669.thumb.JPG.52086b76af8f5c1c32fbade58f7d7358.JPG

 

@mary_shery между долините Розедж и Оберенгадин

DSC00595.thumb.JPG.1b1788cdf50790895d2113ad6f114130.JPG

 

DSC07683.thumb.JPG.457ef4b39b3e0f4647f88e40e002f3f1.JPG

 

Маркировките са перфектни навсякде в района 🙂 

DSC00590.thumb.JPG.1e1cad7f94ada1b715b7971e849d134d.JPG

 

Комбо уред 2 в 1: показва накъде духа и откъде буха 😄 

DSC00583.thumb.JPG.aab0e645a4e7f7c555589f3e671def88.JPG

 

DSC07680.thumb.JPG.5e4d8c3757af94adf8e35b4639041c8d.JPG

 

Санкт Мориц

DSC00581.thumb.JPG.8b0238dfdfd4d83bc7c0670af929cae6.JPG

 

DSC00577.thumb.JPG.e1f0c838711fd190225121f7d3a7a139.JPG

 

DSC00576.thumb.JPG.5743e8bff7700f6fc632ee5d4e39754a.JPG

 

DSC00575.thumb.JPG.6143a8410fe3132435245d0fcfb9be13.JPG

 

Албана, Юлиер и Наир

DSC00572.thumb.JPG.86554cd921d16f34f7a960a0a80c4314.JPG

 

Горната лифтова станция с нейния Romantikhotel

DSC00598.thumb.JPG.5ac46ab5a363d964d9f93256255a0f6a.JPG

 

DSC00609.thumb.JPG.245a16c9afd7fc57279cd6602e42cd49.JPG

 

и, понеже няма как някое наше пътуване да мине без нерви и ексцесии, установяваме, че @Mistress of Germs си е загубила нейде картата за безплатния транспорт. Най-вероятно е паднала във фуникуляра, защото половин час я търсим в района, преобръщаме всяка тревичка, но не я намираме. Реве ми се и съм готов да тръгна аз да слизам пеш. С разваления си немски и малко английски все пак успяваме да обясним на човека, който ката фуникуляра, каква е ситуацията, и той се смилява над нас и ни пуска вътре всичките. На долната станция питаме и човека на касата, дали някой я е намерил пустата карта. Не е... Ясно е, че ние с @Mistress of Germs се прибираме директно към Силс. @mary_shery и @зВерчето ще се качат и на Зигнал. Автобусите ни идват почти един след друг. А аз удрям  на камък в опитите си да хвана стабилен уай-фай, така че да купя билет онлайн в sbb. Срам, не срам, давам моята карта на съпругата си, а аз пътувам гратис. A и разписанията в тоя час са такива, че трябва да направим две смени на автобуси в Санкт Мориц и в Силваплана.  А дори и за това кратко разстояние, под 15 км, билетът струва над 11 франка. 

Пристигаме си в хотела и сядаме в лобито да чакаме останалите още два часа. Там си имам стабилен уай-фай и успявам да купя билет (13-14 франка, някъде) до Киавена. Тези цени са, ако вземеш за точно определен час, иначе билетът е над 20 франка. Аз съм взел за около 15:30 ч, преценили сме , че с такова тръгване ще можем да се доберем безпроблемно до Бергамо същата вечер.

 

Докато чакаме останалите, малко снимки на хотела и градината му...

DSC07689.thumb.JPG.73e949f3b7d24a1fe055f56685f21330.JPG

 

DSC00633.JPG.7b0daa5685b5177990932dcb48c5c4d0.JPG

 

DSC00634.thumb.JPG.4fec1ef485d9a4c4d155fd405295678c.JPG

 

И менюто... ако можете да го разчетете, де...

DSC07655.thumb.JPG.a9bc5f67f3443d1fca24014c9d6c10e1.JPG

 

На площадчето с автгарата до хотела освен пощата има и едно-две сувенирни магазинчета.

DSC07649.thumb.JPG.c0286cb374c401d06687aea1e0b23647.JPG

 

А това барче е точно срещу хотела, но така и не седнахме там. Докато е отворено вечер, очите на лисицата на емблемата над входа му, светеха 🙂 

DSC07692.thumb.JPG.a93228aa79a2830f5395f958bb010882.JPG

 

@mary_shery и @зВерчето пристигат с шестицата, а какво са видели без нас, ще ви покажа в следващия пост 🙂 

 

DSC07690.thumb.JPG.28d702a06c5d1e76de5980117a53b729.JPG

 

 

  • Харесвам 15
Връзка към мнение

Ето кога работят всички лифтове и фуникуляри в райина на Енгадин през лятото: https://www.engadin.ch/de/aktivitaeten/betriebszeiten-bergbahnen/

 

Тези снимки се от лифта между Sankt Moritz, Bad и Signal.

 

Оставям ги без коментар, тъй като не съм бил там, а @зВерчето и/или @mary_shery нека коментират, ако намерят време 🙂 

 

DSC00611.thumb.JPG.689226aff3254d6255fdc9cf726cdb35.JPG

 

DSC00612.thumb.JPG.15dd5afd9ebd4e9cf6c6c78ecfe83210.JPG

 

DSC00613.thumb.JPG.1b68173ca0d44f0b1d23056b1603b867.JPG

 

DSC00614.thumb.JPG.871fa721fdb1f3a2f806909f82587bb2.JPG

 

DSC00615.thumb.JPG.375b0b142ea29ea00a42897f1a77ea79.JPG

 

DSC00616.thumb.JPG.a1f0c03f3fce90432553e20b87a7b329.JPG

 

DSC00619.thumb.JPG.f2712459141f090f7aeb2c0f988bcac1.JPG

 

DSC00621.thumb.JPG.d6fff1b8d4f787457867ddbf29f1aaab.JPG

 

DSC00622.thumb.JPG.d41535ded90b6d16c4e6b6d2631fa0bc.JPG

 

DSC00623.thumb.JPG.31d0932cbde730eeac9786bf819e3ce2.JPG

 

DSC00625.thumb.JPG.ca7c9c47a5b7c0f68766e0ed0124dac5.JPG

 

И още малко снимки из селцата на път за Силс.

 

DSC00626.thumb.JPG.a39ee54bdb688632f9f0de45e7b6da49.JPG

 

DSC00630.thumb.JPG.aa6ef9cb80ed415317825fc368d99250.JPG

 

DSC00629.thumb.JPG.e23127a5c0b086873a514717da35100c.JPG

 

И от "наше село" - Сель (Силс-Мария)

 

DSC00636.JPG.84962b84a26658f5e1aed0c82460dbb9.JPG

 

DSC00638.JPG.fd215f36b8fa467a8c91d456c70609fc.JPG

 

DSC00637.thumb.JPG.7213db6144d892d0efe4bbe80592e12a.JPG

 

Тия файтончета са много популярна атракция в селото, играят го нещо като гъзарски таксита до една съседна скрита сред баирите долина Фекс, до която няма друг обществен транспорт. Ето разписания и цени, като последните не са много за гледане от магеланци, които оптимизират разходите 😄

https://www.engadin.ch/en/activities/horse-drawn-carriage-rides-into-the-val-fex/

 

 

  • Харесвам 17
  • Браво 2
Връзка към мнение
преди 4 часа, master_of_germs каза:

Ето кога работят всички лифтове и фуникуляри в райина на Енгадин през лятото: https://www.engadin.ch/de/aktivitaeten/betriebszeiten-bergbahnen/

 

Тези снимки се от лифта между Sankt Moritz, Bad и Signal.

 

Оставям ги без коментар, тъй като не съм бил там, а @зВерчето и/или @mary_shery нека коментират, ако намерят време 🙂 

 

DSC00611.thumb.JPG.689226aff3254d6255fdc9cf726cdb35.JPG

 

DSC00612.thumb.JPG.15dd5afd9ebd4e9cf6c6c78ecfe83210.JPG

 

DSC00613.thumb.JPG.1b68173ca0d44f0b1d23056b1603b867.JPG

 

DSC00614.thumb.JPG.871fa721fdb1f3a2f806909f82587bb2.JPG

 

DSC00615.thumb.JPG.375b0b142ea29ea00a42897f1a77ea79.JPG

 

DSC00616.thumb.JPG.a1f0c03f3fce90432553e20b87a7b329.JPG

 

DSC00619.thumb.JPG.f2712459141f090f7aeb2c0f988bcac1.JPG

 

DSC00621.thumb.JPG.d6fff1b8d4f787457867ddbf29f1aaab.JPG

 

DSC00622.thumb.JPG.d41535ded90b6d16c4e6b6d2631fa0bc.JPG

 

DSC00623.thumb.JPG.31d0932cbde730eeac9786bf819e3ce2.JPG

 

DSC00625.thumb.JPG.ca7c9c47a5b7c0f68766e0ed0124dac5.JPG

 

И още малко снимки из селцата на път за Силс.

 

DSC00626.thumb.JPG.a39ee54bdb688632f9f0de45e7b6da49.JPG

 

DSC00630.thumb.JPG.aa6ef9cb80ed415317825fc368d99250.JPG

 

DSC00629.thumb.JPG.e23127a5c0b086873a514717da35100c.JPG

 

И от "наше село" - Сель (Силс-Мария)

 

DSC00636.JPG.84962b84a26658f5e1aed0c82460dbb9.JPG

 

DSC00638.JPG.fd215f36b8fa467a8c91d456c70609fc.JPG

 

DSC00637.thumb.JPG.7213db6144d892d0efe4bbe80592e12a.JPG

 

Тия файтончета са много популярна атракция в селото, играят го нещо като гъзарски таксита до една съседна скрита сред баирите долина Фекс, до която няма друг обществен транспорт. Ето разписания и цени, като последните не са много за гледане от магеланци, които оптимизират разходите 😄

https://www.engadin.ch/en/activities/horse-drawn-carriage-rides-into-the-val-fex/

 

 

Еее, Мастер, има една поговорка:

” Хубаво е да сме пестеливи, но не трябва да ни личи”.

Че границата между ОР и Дядя Скруч е много тънка:((((

Много красиви снимки, много красиво пътешествие сте имали, браво! Цялата  Швейцария е толкова красива, чиста и подредена, както никоя друга държава по света. Много от местата, които показваш , сме ги обиколили и ми е много приятно, пак да се върна там, с твоя разказ, за което, много благодаря!

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
Връзка към мнение
преди 11 часа, AlexandraKo каза:

Хубаво е да сме пестеливи, но не трябва да ни личи”.

Че границата между ОР и Дядя Скруч е много тънка:((((

Аз мисля,че няма разлика между ОР и чичо Скруч.Еднакво скучно и безсмислено ми се струва.За пътешествия и красоти се дава всичко.

Кеф цена няма.

@master_of_germsблагодаря за чудесния разказ и прекрасните снимки.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към мнение

Личните ми впечатления от красивата,богата и независима държава Швейцария,са,че хората живеят без да пилеят пари,време,сили и енергия.

Изключително трудолюбиви.Не се фукат и са скромни.

Поддържат всичко в изряден ред и чистота.Знаят си цената и това ги прави практични и винаги модерни.В мисленето си и в начина на живот.

 

 

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

 

На 28.10.2020 г. в 5:24, AlexandraKo каза:

 

” Хубаво е да сме пестеливи, но не трябва да ни личи”.

 

Цялостното ми вчечатление от швейцарците (не че познавам чак толкова много швейцарци, ама не е и като без хич), че по-скоро са на точно обратния принцип. "Хубаво е да си угаждаме, но не трябва да позволяваме да си проличи". 😉 

 

Сега, обаче, е време да се сбогуване с Швейцария, поне временно (за няма и месец и половина, както се оказа). И тук, едва сме се качили в автобуса (четворката), облаците на Силс-Мария най-сетне решават да  излеят всичко, което са ни насъбрали. Стелят се ниско над езерото Силс, Автобусът е пълен с швейцарски пенсионери, които са си удължили уикенда и повечето слизат в Малоя, селото на другия край на езерото. След Малоя, трябва да минем едноименния проход. То проход е силно казано, Откъм Енгадин изкачване няма. Долината е висока. Но в бурята трябва да въртим безкрайни, както ми се струва, серпентини към Вал Брегалия. Някой свише се смилява над мене и ми дарява кратка дрямка по време на това откачено спускане, преди стомахът ми да може да последва мозъка ми в нечестивите му помисли за повръщане... 😄 

 

DSC00642.thumb.JPG.bccf99882e4c58b86956ead84657bd21.JPG

 

Вал Брегалия е клаустрофобична, тясна и стръмна, а мъглите допълват това усещане. Енгадин беше простор. А тук върховете буквално надвисват върху ми, (когато изобщо се видят през облаците, де), така че и не мога да ги снимам, през стъклото в проливния дъжд. Но все пак, макар и частично, успявам да зърна още една от топ-гледките на Швейцария - северната стена на Пиц Бадиле. Една от шестте Велики северни стени на Алпите. От Корвач и от Наир успявах само да видя една чучка на хоризонта, дори и с далекоглед, Но едно е да гледаш северна стена, като си на друг връх, на рвна нога. Съвсем друго е да си в подножието й, та дори и само да я мернеш за секунди, преди да успееш да направиш каква да е снимка.

А иначе в автобуса вече се говори изцяло на италиански. Италианска става и архитектурата в мъничките селца, през които минаваме, демек, най-накрая радост за окото и не само от това, което природата е изваяла 🙂 

DSC00647.thumb.JPG.5b4071442b73550095c1a93318bc8905.JPG

 

DSC07712.thumb.JPG.5b00d998be8bb34bff9a9dd0edcc5e29.JPG

 

DSC07696.thumb.JPG.345d708215fda98b07f5335bd031eddc.JPG

 

DSC07697.thumb.JPG.5458b1c4a44cd8a810fd1f5a57e8d4d9.JPG

 

DSC07703.thumb.JPG.efb712fb524ff827010276c80e1f6dc0.JPG

 

DSC07710.thumb.JPG.48da89cf8434589023aa43cab1f9a5da.JPG

 

DSC00648.thumb.JPG.d8b01129e468a58d68cfdd894277ab25.JPG 

И, вече близо до границата, времето чудодейно се оправя, облаците почват да се разнасят и даже няма да разберем, че сме минали границата, ако не за едни информационни табели за стара митница...

 

Тука е друга държава! О, белла, чао, белла, чао, белла, чао, чао, чао! 🙂 

 

Слънчево е, топло е, усмихмнато е. И една от първите гледки още ни изкарва дъха като изненадващ ъперкут под диафрагмата.

 

DSC00651.thumb.JPG.b235fd90050aa7d2c232969ed269c997.JPG

 

Водопадът Акуафраджа (Cascate dell'AcquaFraggia). В първоначалния план се чудехме дали да спрем в близост да го разгледаме и да продължим надолу към Киавена пеш (щеше да е примерно около час цялото ходене), но се оказа,че каскадите си се виждат в пълния си блясък и от автобуса 🙂

http://www.valchiavenna.com/en/itineraries/Acquafraggia-Waterfalls.html

DSC07722.thumb.JPG.f0bc7ac085a0d30b82c44965e4eddeab.JPG

След минутки жълтата чтворка ни стоварва в Киавена, пред гарата. А там ни чака едно зелено влакче на Тренорд

1874998947_IMG_20200813_1701212.thumb.jpg.02a4afd92a5e34ae24f2f62cc7ff6f0c.jpg

 

DSC07725.thumb.JPG.c012fe9189a5b4cee3fa1158f480f43e.JPG

 

DSC00653.thumb.JPG.bf919f485459be00aaf58f4c357874f2.JPG

 

DSC00654.thumb.JPG.f3c5f408b11d4813ff291db65e002268.JPG

 

Взимам билети за Бергамо. По 7.90 евро. Продават ги в туристическата информация. Хубавото на тренорд е, че техните билети важат за всички регионални влакове по маршрута за 6 часа. Допреди няколко години така беше за цяла Италия, но Трениталия промениха условията си и вече техните билети важат само за 4 часа от валидирането. В Ломбардия, обаче, са по-ларж.

До Бергамо се правят така и така две смени - в Колико и в Леко. Шестте часа ни дават възможност да спрем някъде да поразгледаме и си избираме това да е Леко.

 

Още по-важно е, обаче, че си вземаме сладолед. Е, не джелато, prosto от някакъв фризер в барчето на гарата, обаче е жега,ние сме вече далеч от цифроманията и просто в Италия трябва да се яде сладолед... Пък! 😄 

 

Преди още да стигнем северния край на езерото Комо, влакчето минава покрай по-малкото Лаго ди Мецола и градчето Верчея (също отбелязано за бъдещи планове)...

 

1060252760_IMG_20200813_1744182.thumb.jpg.0970244c8e9c1f8de449b2f6984d3068.jpg

 

849905490_IMG_20200813_1745532.thumb.jpg.74628302941811bd12dbcdb5bb3a93df.jpg

 

DSC07727.thumb.JPG.8b5fa5732282ea5651c6576c03d9fe89.JPG

 

DSC07732.thumb.JPG.66b18d0320bf704b6f548ade95723188.JPG

 

Тази гледка е от гарата в Колико, където правим първата смяна (Всяка от трите отсечки Киавена-Колико, Колико-Леко и Леко-Бергамо е точно 40 минути  с влак).

 

DSC07734.thumb.JPG.08db1254fc48026938db691e0dac0465.JPG

 

В Ломбардия гледат много стриктно на мерките за дистанциране, всяка втора седалка във влака беше маркирана да не се използва.

 

Още малко гледки покрай езерото Комо, макар че през половината време влакът е в някакви тунели и е контражур...

DSC07735.thumb.JPG.b8898a3b488e674ed312c4d64d1a6c9d.JPG

 

1830302969_IMG_20200813_1755572.jpg.4081a6770089ae5f6ee1a7751b1d4998.jpg

 

DSC00672.thumb.JPG.89a6b46d325eacda2c38d57872467405.JPG

 

... следва...

 

  • Харесвам 23
  • Браво 1
Връзка към мнение

Единственото, с което свързвах Силс-Мария досега беше Ницше. Сега научавам, че шишарковицата, позната под името цирбеншнапс из примерно Щирия, Тирол и Каринтия се наричала арвеншнапс в Енгадин. Пинус цембра (цирбе-вид бял бор) е дълголетно и здраво, леко и сухо иглолистно, срещащо се предимно из Алпите. Ароматът му също е траен, дървената облицовка от цирбе ухае и след десетилетия. Шишарките се събират в началото на лятото и задължително от дървото, а не нападалите по земята. Нарязват се на шайби, които се оставят да киснат няколко седмици в по-неароматна ракия, заедно с други подправки по желание. Ако цветът им вътре е червен - качеството е добро, но трябва да се накиснат веднага и преди да почнат да ферментират или нагарчат. В Щирия няма ограничения за събирането на шишарки (в други провинции има строги ограничения), миналата година направих едно шише цирбенводка (4 шишарки за 700 мл) - не ми е от най-любимите питиета, но ароматът се получи. Потъмнява допълнително на светлина. За подправка често слагат карамфил или канела, съвсем символично. По хижите е традиционно питие, в наше село магазинът за шнапс е със странното работно време - два пъти в седмицата между 10 и 13:00 часа. Етеричните масла се ползват също и в ароматизатори, есенции, лампи итн. 
 

  • Харесвам 8
  • Благодаря 1
Връзка към мнение
преди 11 часа, master_of_germs каза:

Някой свише се смилява над мене и ми дарява кратка дрямка по време на това откачено спускане,

От мен хапчето за сън и догодина на Трансалпина !!! Или ще речеш, че не си знаел как се излиза от Енгадин към Италия ??? И Асан е Човек, казваше татко, и той яде баница. Тук Асан съм аз, а баницата е Трансалпина:victory:, за незапознатите :wink:

Имам и огромна молба да споделите почти пресни впечатления от цифроманията в конкретния регион, макар да знам , че разлики в цените не би трябвало да има, освен в някой семеен бизнес. @Mistress of Germs  се облажила, чета, с някакви вкусотийки:give_heart:. Щот аз , някак си, не успявам да забравя едни 12 франка за две триъгълни сандвичЕта от огромен супер в Женева.:scratch_one-s_head: 

 

  • Харесвам 1
  • Шок 1
  • Благодаря 1
Връзка към мнение
преди 3 часа, juriwaro каза:

Единственото, с което свързвах Силс-Мария досега беше Ницше. Сега научавам, че шишарковицата, позната под името цирбеншнапс из примерно Щирия, Тирол и Каринтия се наричала арвеншнапс в Енгадин.

На мене точно името Арвен ми привлече погледа, та се загледах в тия еликсирчета...

 

А за Ницше... Вероятно повечето тук биха очаквали с него за почна едно повествование за Силс-Мария.

Ами за срам, дори и не отидохме до къщата на Ницше в селото. То и сега са едни странни работни времена. Беше ни резервен план, ако в някой ден времето съвсем за нищо друго не ставаше.

 

Ето тук информация за работно време и цени, а в сайта има и много подробна информация за връзката на Ницше със Силс, и за всички налични експозиции в музея.

https://nietzschehaus.ch/further-informations/visitor-informations/

 

За цените. Аз писах, каквото знам. Не бях дошъл да се заглеждам по цени. Кафе с ром/яйчен ликьор, около 9 франка. Сладоледът на Корвиля беше по 3,50 франка за една топка. 

Може би най-популярният местен сладкарски специалитет е една орехова торта. Отначало се облещих, като видях в хотелчето цени от типа 30 франка за Nusstorte, после разбрах, че това е за цяла торта, а парчето е по 7-8 франка.

На едно място в Санкт-Мориц видях дюнери по десет франка, такива им бяха цените и в Кур.

Пощенските картички бяха по 2 франка, на едно-две места видяхме и по 1,50 CHF.

Единственото, което аз съм си взел за тази седмица в Швейцария, беше половин пица от beach club в Силс, на брега на езерото Силваплана. Quattro staggioni беше, 19.50 франка за една пица, която си поделихме с @mary_shery. На нея й стигна за вечеря, аз си добавих от моите запаси после.

Тя, заедно със @зВерчето, си напазаруваха някои неща от супермаркета, та могат да споделят цените там.

За цените на транспорта писах достатъчно досега, да не се преповтаряме.

 

За по-детайлна информация за цените (и не само) в Енгадин и изобщо в Швейцария ще се радвам и @Гост да сподели 🇨🇭🌟

 

@patilana, цялото пътуване от Силс до Киавена е под час и половина, частта със завоите да е петнайсетина-двайсет минути. На Трансалпина ще ми трябва анестезия 😋😄😎⛰️

  • Харесвам 8
  • Благодаря 1
Връзка към мнение
преди 3 часа, master_of_germs каза:

За по-детайлна информация за цените (и не само) в Енгадин и изобщо в Швейцария ще се радвам и @Rainy да сподели 😋😄😎⛰️

За цяла Швейцария ще е трудно - по скоро ще натовари темата ти излишно. На гарите обикновено има магазини от веригата Migros (www.migros.ch) и Coop (www.coop.ch), където могат да се купят готови сандвичи от CHF 2.50 do CHF 5.00 - 6.00. Може да се проверят цените онлайн. Лично на мен тези вериги са ми скъпи и рядко пазарувам от тях в ежедневието си - предпочитам Lidl, но за бърз сандвич на път вършат чудесна работа - ако нямаш възможност да правиш сандвичи в хотелите. Честно казано, няма да е голяма печалбата, а и качеството на готовата храна е високо. 

 

За хора като мен, които обичат да си доставят удоволствие, възможностите са наистина много. Има огромно значение къде са кръчмите, разбира се. Sankt Moritz е скъп район, но според мен това се отнася най-вече за хотелите и транспорта - което в случая с ваучерите не е проблем. Има също така значение и какви са гледките. Както навсякъде в света, удоволствието има цена. 

 

Най-известният - и обичаен тук и в Италия - коктейл Aperol Spritz е на обичайна цена (около) CHF 10. Много е фотогеничен и имам немалко снимки с него - в горещ августовски ден е прекрасен. Тук е с поглед към долината от Muottas Muragl.

 

IMG_1324.thumb.JPG.ca735833975952f57bc1b3a32231359a.JPG

 

В същия панорамен ресторант опитах разкошно тирамису. Беше сравнително скъпо - CHF 13.50 - обикновено десертите са около CHF 8, но мястото беше прекрасно. Всъщност, от опита ми, в Италия един добър десерт на такова място не би бил по-евтин.

 

Още едно прекрасно място за сходна кулинарна емоция - Corvatsch (3303 м.н.в.) Това е известния десерт, споменат от @master_of_germs и цената му беше (по памет) CHF 8.00.

 

117166815_10220520015247746_3631963392970991564_n.jpg.03e637f3d1632fc11df31e306d908770.jpg

 

Ако се върна на Muottas Muragl, при една вечеря основното блюдо (без телешките стекове) беше между CHF 20 и CHF 30. Това е една идея по-скъпо от нормалните кръчми, където блюдата са между CHF 15 и CHF 20. Аз обичам да си поръчвам местни ястия и питиета. Виното, обаче, е скъпо. Цена между CHF 5.00 и CHF 8.00 за 100 грама. Алкохолът ще ви качи сметката. 

 

117229422_10220520911990164_1640489496880814325_n.jpg.ec1e57e5a0702b921dbfcbf40b1ec369.jpg

 

Ако отидем в посока хапване през деня, това местно ястие в Alp-Schaukäserei на спирката за ледник Morteratsch беше изключително вкусно и нямаше изяждане (а аз обича да ям). По памеt - по-малко от CHF 15, a бирата - около CHF 4.00 - CHF 5.00.

 

IMG_E0088.thumb.JPG.0c4e3256809f16b77a36727e2836d0cb.JPG

 

117237819_10220536586942028_4301652719989972271_n.jpg.c2280aea57f876be772916cae83b2400.jpg

 

Моите наблюдения са, че цените са еднакви с приличните кръчми в UK. Иначе казано, ако човек е тук за малко, обича да прави кулинарен туризъм и няма проблем да отделя средства за него, няма да бъде повече шокиран от посещение на прилични кръчми в Западна Европа. 

Връзка към мнение

🇨🇭Много е хубаво,когато се споделят различни мнения и гледни точки.

Аз лично пътувам в чужбина 4-5 пъти годишно.В България повечко.Затова не броя стотинките.

В Швейцария закусвахме в хотелите,където нощувахме.Вечер си взимахме от намаленията в Migros.Сандвичи,вино и плодове.Шоколади задължително.Даже имаше и кутийки с нещо готвено.Беше вкусно.Ходихме и на ресторант за местни специалитети-фондю и други вкуснотийки.Купих за вкъщи една торба шоколади,също от намаленията 

Не си правя труда да помня цени,а и не пазя касови бележки.

Където и да отида се наслаждавам максимално на всичко.

Уважавам всяко мнение и начин на пътуване.Защото всички тук го правим различно,но винаги с много желание.

А Швейцария ми е третата любима посетена държава и ще ходя пак.🥰

 

 

 

  • Харесвам 6
  • Благодаря 1
Връзка към мнение

Нашето основно швейцарско блюдо в това пътуване го консумирахме, и оттук насетне щяхме да го раздаваме малко по-ЛЕКО...

 

Гледахме да не се замисляме за пропадналите нощувки и планове за катерене на върхове от другата страна на езерото Комо. Явно не е било писано да е и тази година, защото и през есента не успяхме да отидем. За самия град Леко не бяхме чели нищо, а @mary_shery беше минавала пред града, а @зВерчето даже е и катерила едно връхче наоколо, но толкоз. Върховете наистина са страхотни над езерото тук. Аз пък Леко го бях обмислял само като база за вземане на лифта до Пиани д'Ерна (безплатен, ако се ползва картата io viaggio ovunque in Lombardia) и най-вече като база за ходене до Пиани Резинели и оттам към легендарните скали на Монте Гриня, едно от най-най-известните места за скално катерене в Италия.

 

Разпоисание на градския автобус, който води до долната лифтова станция: https://www.pianidibobbio.com/images/5.Funivia-Villa-Brick.pdf

Работно време и цени на лифта: https://www.pianidibobbio.com/en/price-a-time/piani-d-erna

 

От ЖП гарата в Леко има десетина минути пеш до езерото, леко спускане е. Имаме мегдан да прекараме към три часа в градчето и да хванем залеза, хем пък да похапнем, защото отложеният рожден ден на @mary_shery си чака да бъде подобаващо отбелязан, па макар и с няколко дни закъснение. Аз пуфтя с двете раници отпред и отзад, но надолу е лесно, а и те не са вече толкова тежки, колкото на отиване. НА главното площадче повечето заведения за хранене тъкмо отварят за вечеря и още няма много хора, Но доста бързо почват да се запълват. Затова си избираме едно и сядаме. Ако не се лъжа, казваше се Frigerio - La cantina dei vini. @mary_shery и @зВерчето отиват да се разхождат по брега (който е зад един ред къщи), а ние с @Mistress of Germs поръчаваме за всички. След поръчката и аз отивам до езерото, но без да се разхождам по променадата. Оказва се, е доста добре са го измислили площадчето и заведенията да не са на самия бряг, защото по залез се извива доста силен вятър и този един ред къщи все пак ни варди донякъде... Та, айде, ние докато вечеряме и си вдигаме наздравица за здравето на @mary_shery, вие да поразгледате малко снимки 😉 

 

DSC00675.thumb.JPG.d5e2515dbf8b69f1b1c59ca69dc6dc4d.JPG

 

DSC00678.thumb.JPG.aad497857a3ea977e48b95ea02c79e5b.JPG

 

DSC00676.thumb.JPG.db74ca3ae83c4af80c63889dc492fa37.JPG

 

DSC00677.thumb.JPG.6fdab0a9fac63bcf2aa81759334ce7ae.JPG

 

DSC00683.thumb.JPG.9c02e64adb9d87d3dee79c819b50ccdc.JPG

 

DSC00684.JPG.7dbd97e63b82a29b526c6efebb0c6254.JPG

 

DSC00688.thumb.JPG.56a99916fa461686e2bb419a5da5354c.JPG

 

DSC00695.thumb.JPG.6ced24023e21e807f4f9188b8ba3e67b.JPG

 

DSC00697.thumb.JPG.0e7e2a49af84d1623714e69e2b4e88bf.JPG

 

DSC07742.thumb.JPG.cf75cd3a013f305db974e6dff4b9d61b.JPG

 

978620431_IMG_20200813_1936542.thumb.jpg.3becb3935ca00cf6a1dc32d822baf6fa.jpg

 

DSC00692.thumb.JPG.6ea5476ee9160e777e7a80ae9414366b.JPG

 

1985992122_IMG_20200813_1935552.thumb.jpg.5591d255b40497e15544aa09cdb7d82e.jpg

 

DSC07744.thumb.JPG.d765e47feaf3014558a917db7d23c905.JPG

 

DSC00699.thumb.JPG.129da6d75cf51d74aaed79c477be54ec.JPG

 

DSC00698.thumb.JPG.99d6e8c30e88de28f971e756c5bbf385.JPG

 

DSC00701.thumb.JPG.cd423967e7f4b2c353c29a84d7ad5e85.JPG

 

Вече по тъмно взимаме влак за Бергамо. Апартаментът ни е на десетина минути пеш от гарата; Alex e Angie. Бяхме го резервирали предния ден. Отвсякъде го препоръчваме. Макар че май се навъртя някакъв комар, въпреки уверенията на домакина ни. Той пък се оказа че е с корени от Косово, изобщо балканска душа, и хубаво си похортувахме.

Всъщност се  предлагат няколко апартамента на последните два етажа от една жилищна сграда. Като на таванския етаж има общо помежение за закуска, а най-хубавото е, че има рууфтоп бар с гледка. Взимаме си по едно сокче/биричка и се разплуваме, макар че ръси лек дъждец 🙂 

https://www.booking.com/hotel/it/alex-e-angie.en-gb.html?aid=311984;label=alex-e-angie-ttIYGnjvAlDpWfOGdocdKAS459672359945%3Apl%3Ata%3Ap1%3Ap2%3Aac%3Aap%3Aneg%3Afi%3Atiaud-294889292373%3Akwd-12762164288%3Alp1001448%3Ali%3Adec%3Adm;sid=efbdcc08beabdc027b38c7429248cba0;dest_id=-111474;dest_type=city;dist=0;group_adults=2;group_children=0;hapos=1;hpos=1;no_rooms=1;room1=A%2CA;sb_price_type=total;sr_order=popularity;srepoch=1604155731;srpvid=a3026829061800fe;type=total;ucfs=1&#hotelTmpl

 

DSC07746.thumb.JPG.0efe2bd82c75560dd69ae31b6be412c1.JPG

 

DSC00709.JPG.b3d7471c291b3a6a263c942a41603b6e.JPG

 

DSC00710.thumb.JPG.1e682bc33aa48ac20c0fe3e1a720cd1e.JPG

 

...

  • Харесвам 22
Връзка към мнение

@Rainy и @master_of_germs благодаря за споделеното. Предполагам, ще се съгласите с мен, че едни 100 швейцарски франка на ден са съвсем разумни за храна, ако не разчиташ на нищо друго. Сега да споделим с драгия читател, че в петък, 30. 10. 2020 г.  котировката на БНБ за него е 1,82... https://www.bnb.bg/Statistics/StExternalSector/StExchangeRates/StERForeignCurrencies/index.htm . 

Грам не съм си помислила, че някакви цифри, могат да са по - интересни от прекрасните швейцарски скали,но мисля, инфото за цената на сандвича и кафето е много ценно, когато човек избира нощувките. И да, знам за офертата използвана от карето и линка към нея от първа страница :ok:. За себе си ще кажа, че ще последвам избора на @Mistress of Germs и @Гост за по питие . 

@Гост толкова се радвам да те чета отново в тема :give_heart::girl_in_love:

@master_of_germs не бери грижа за анестезията. Там съм много добра:good:

 

  • Харесвам 3
  • Замислям се 1
Връзка към мнение

ДЕН ОСМИ

Бергамо

 

 

Вероятно с @Mistress of Germs сме от много малкото магеланци, които никога не са летяли от или до Бергамо преди пандемията. @mary_shery и @зВерчетоЛетяха веднъж преди години, когато на мене ми се наложи да остана у дома заради болен роднина, макрр да имах билет. Но и те не бяха разглеждали града. 

Няма да досаждам с думи, темата е за Швейцария, а и думите не могат да опишат усещането. А и във форума за Бергамо е писано толкова много...

Но за мене това беше точният момент да съм там... Да усетя все още витаещи я страх. Да видя пробуждането на надеждата. Да чуя, че и под маските италианците все така ще си свирукат и пеят и че животът ще продължава...

 

DSC00717.thumb.JPG.c5ebc45e3aa69eabb3172b4af077a7d4.JPG

 

DSC00722.thumb.JPG.e9c20f832672373fc0e0d99f61902233.JPG

 

DSC00745.JPG.f6cc67b121be3e4e29ba7d9d9e55a87b.JPG

 

DSC00742.thumb.JPG.2d8b38308ba7793c24f3a3ba10ca508d.JPG

 

DSC00754.JPG.6a8fa9ef2e9bfb05781d364c994e86cc.JPG

 

DSC00764.JPG.7974c76379644ca7ba5dbe678bb2450d.JPG

 

DSC00781.thumb.JPG.c25b3490579f594f7badc5db02e2820b.JPG

 

DSC00810.thumb.JPG.63ffbff80df9da0af5a456369764fed8.JPG

 

DSC00820.thumb.JPG.c28017157dc164d65adb917329a7a872.JPG

 

DSC00835.thumb.JPG.260afc76be7a45a6323ebfb8e5698249.JPG

 

DSC07777.thumb.JPG.23a3b4e210e6f1ef67751d85bc7dbfac.JPG

 

DSC07770.thumb.JPG.a7107d1c2364c4b89f8b63c277cf3845.JPG

 

DSC00896.thumb.JPG.260703a6322d39e904d9d78c54b58abc.JPG

 

DSC00888.thumb.JPG.cc53be963ac4d08704c4e0795d3543a3.JPG

 

DSC00877.thumb.JPG.cc2868b376be3aff77768d57c13451bb.JPG

 

DSC00861.thumb.JPG.66049b9204f8a77d4a429c0a9054b716.JPG

 

DSC00872.JPG.a3965d76e77628df66e2311aa067562f.JPG

 

DSC07861.thumb.JPG.e8aaa0707996ef4e00c62c12f0875946.JPG

 

1667044770_IMG_20200814_1135562.thumb.jpg.7729f2821d5505f090ffa12873ddd429.jpg

 

2007943370_IMG_20200814_1131372.jpg.65e6c186e132499427006ab2bc479f88.jpg

 

А горе в Сан Виджилио, докато групата се наснима...

DSC07859.thumb.JPG.4a924ffb1b67194a127e85df6911f6e7.JPG

 

@Mistress of Germs отново успя да си намери каменна пейка за спане, хем толкова  скрита, че двайсетина минути не можах да я открия 😄 

DSC07870.thumb.JPG.c02b815faeefba26b8a4045ab057c74a.JPG

 

Естествено няма да пропунем и да се облажим в ... едно прословуто заведение, във форума известно просто като "Магеланското" 😄 

IMG_20200814_124852.thumb.jpg.9bc00f132d6ee61299c28c1744d3d3f4.jpg

 

DSC07835.thumb.JPG.6c853a011924c06148d2054bd27d523c.JPG

 

Прибрахме се късно следобед в хостела да си приберем багажите, да си вземем довиждане с домакина и хванахме автобуса за летището. 

В тия времена е добре човек да пътува с паспорт. Имаше огромни опашки на паспортния контрол за полети за извън Шенген. Ама огромни... Румънци, Украинци, Руснаци, Албанци, всички надлежно попълнии декларациии и хем ги пропверяват. Но мина един служител, и провикваше, ако някой си носи паспорти от ЕС с биометрични данни. Директно ни заведе към автоматичната машина за сканиране на паспорти. За секунда сваляш маската, да те снимат и минаваш. Чиста работа.

6797641_IMG_20200814_1949492.thumb.jpg.a7e3e20557a5a23d950f73f0039a6a3c.jpg

 

И полет наобратно... Няколко дни по-рано, отколкото първоначално предвиждахме, но в тази година няма защо да се съжалява за нищо пропуснато 🙂 

DSC00905.thumb.JPG.d71fa40bc8a2d49602e16f1326e6c19b.JPG

 

DSC00916.thumb.JPG.c2b8db14038bc95e75cf350b76d7e606.JPG

 

  • Харесвам 17
  • Браво 4
Връзка към мнение

@master_of_germs,благодаря за чудесния разказ.

Пишеш толкова увлекателно,с чувство!Прекрасни снимки си направил.

Нека следващото ти пътуване и пътепис да бъдат от поредната сбъдната мечта!От сърце ти го пожелавам!А за цената на мечтата сме си говорили много пъти 😊

Късмет!

  • Харесвам 6
  • Благодаря 1
Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...

Благодаря на всички, които споделяха мнения в темата, докато пишех 🙂  Независимо от съществената разлика в гледните точки. 

Противно на изразените мнения никога няма да се съглася, че "кеф цена няма". Абсолютно не приемам такова мнение. Кефът има цена. Тази, която си склонен да платиш. И не толкова финансовата, а това, че никой от нас не знае, от какво друго следва някой друг да се лиши, за да може да изпълнява мечтите си. В случая - мечтите за пътуване. Финанси, време, грижи за някой близък... и още, и още... Затова нека не използваме такива определения.  @jungfraujoch, много пъти сме си говорили, колко по-важни неща има в тоя живот от пътуванията. Ценя много мненията ти. 

Причината Швейцария толкова много да ме очарова, е, че всъщност тя никога не ми е била мечта. И друг път съм казвал - за мене нищо наяве не може да се сравни с мечтата, може само да се доближи до нея. Може истински да ми надмине очакванията само място, за което не съм мечтал с години наред. В това отношение се чувствам щастливец. През тази толкова шантава година посетих три нови за мен страни, като две от тях заеха място в челната тройка в сърцето ми, а третата е по-надолу просто защото е прекалено мъничка, за да може да претендира за по-горно място, но иначе и от нея съм очарован. И това е, защото никога по-рано не съм имал някаква фиксация да посетя точно тези места. Бях освободен от огромни очаквания и се оставих да бъда напълно погълнат и да попия всичко със сетивата си и да усещам с цялото си тяло - от изправените ми от див ужас коси до сладостно подбитите от трамбоване по баирите пети. 

@patilana, ще се съглася, че сто франка на ден ще ти стигнат за храна 😄  Ама мисля и да останат, сакън. Сума от сто франка на ден по време на пътуване съм давал само два пъти. В Египет (ама с организирана екскурзия) и в Рим (преди много години, от предмагеланските времена, когато не знаех нищичко за оптимизация на разходи. Беше първото пътуване, което си организирах сам). Но и двете места са били точно сред тези детски мечти, за които бях склонен да отделя повече средства, но да бъдат идеални. И пак - говоря за обща сума на ден за цялото пътуване, с настаняване, храна, полети - всичко. 

За мене определянето на бюджет и спазването му на всяка цена е изключително важно... Мисля, че с това бих се вписал много добре сред швейцарците.

И ако на места звуча отвъд стандартния оптимизатор на разхотите (ОР) и сте усетили тона ми на ръба да бъда обявен за Чичо Скрудж - не се извинявам на никого. Имайте предвид, че бюджетът в предварителния ми годишен разчет беше предвиден (за поредна пропаднала година) за планина в Черна Гора, а не в Швейцария.

 

Споделям бюджетите и начините за оптимизирането им, защото смятам, че това е полезна информация за немалка част от магеланците, за които Швейцария е синомим за недостижимост от финансова гледна точка, защото и аз съм се чувствал точно така допреди няколко месеца.

 

Надявам се още догодина много други съфорумци да споделят тук своите впечатления от тази приказна долина Енгадин и шеметните гледки от върховете над нея. И ние имаме още "недовършена работа" в района... Ето тоя "приятел" отсреща 🙂 

DSC00572.thumb.JPG.580160b7a76bd76b657233a902f14dd5.JPG

 

@luba_rizova, от тоя кадър най-добре се вижда ръбът за изкачване на Пиц Юлиер, не е отвсякъде оня брутален отвес 🙂 

 

Човек винаги трябва да има причина да се върне... ПричинИ 🙂

Като например да седнем на някоя пейка с @Гост с умопомрачителна гледка след изтощаващ преход, кой с торта, кой с Аперол шприц или да си натопим краката в някое езеро и да си разказваме преживелици 🙂 

 

Или може даже и да хапна шоколад 😄 

 

А, ако може и Мелиса Бони да ми попее на ушенце, или вече станах много нагъл... Ама поне да не е, когато съм със шоколада, че като ми изръмжи, ще се задавя. 😄 Ама така де: За финал - поздрав с нещо на най-любимата ми за слушане по време на карантината метъл-група, която случайно или не, е швейцарска 😉.

Тази песен мисля, че най-пълно описва, как аз усетих Швейцария и Планината. Тиха и подредена, като нежна мелодия, където в един миг може да настъпи толкова внезапна промяна и да почувстваш суровата ярост на природата...

 

I am the storm!

 

 

 

  • Харесвам 13
  • Браво 10
Връзка към мнение
преди 26 минути , master_of_germs каза:

Благодаря на всички, които споделяха мнения в темата, докато пишех 🙂  Независимо от съществената разлика в гледните точки. 

Противно на изразените мнения никога няма да се съглася, че "кеф цена няма". Абсолютно не приемам такова мнение. Кефът има цена. Тази, която си склонен да платиш. И не толкова финансовата, а това, че никой от нас не знае, от какво друго следва някой друг да се лиши, за да може да изпълнява мечтите си. В случая - мечтите за пътуване. Финанси, време, грижи за някой близък... и още, и още... Затова нека не използваме такива определения.  @jungfraujoch, много пъти сме си говорили, колко по-важни неща има в тоя живот от пътуванията. Ценя много мненията ти. 

Причината Швейцария толкова много да ме очарова, е, че всъщност тя никога не ми е била мечта. И друг път съм казвал - за мене нищо наяве не може да се сравни с мечтата, може само да се доближи до нея. Може истински да ми надмине очакванията само място, за което не съм мечтал с години наред. В това отношение се чувствам щастливец. През тази толкова шантава година посетих три нови за мен страни, като две от тях заеха място в челната тройка в сърцето ми, а третата е по-надолу просто защото е прекалено мъничка, за да може да претендира за по-горно място, но иначе и от нея съм очарован. И това е, защото никога по-рано не съм имал някаква фиксация да посетя точно тези места. Бях освободен от огромни очаквания и се оставих да бъда напълно погълнат и да попия всичко със сетивата си и да усещам с цялото си тяло - от изправените ми от див ужас коси до сладостно подбитите от трамбоване по баирите пети. 

@patilana, ще се съглася, че сто франка на ден ще ти стигнат за храна 😄  Ама мисля и да останат, сакън. Сума от сто франка на ден по време на пътуване съм давал само два пъти. В Египет (ама с организирана екскурзия) и в Рим (преди много години, от предмагеланските времена, когато не знаех нищичко за оптимизация на разходи. Беше първото пътуване, което си организирах сам). Но и двете места са били точно сред тези детски мечти, за които бях склонен да отделя повече средства, но да бъдат идеални. И пак - говоря за обща сума на ден за цялото пътуване, с настаняване, храна, полети - всичко. 

За мене определянето на бюджет и спазването му на всяка цена е изключително важно... Мисля, че с това бих се вписал много добре сред швейцарците.

И ако на места звуча отвъд стандартния оптимизатор на разхотите (ОР) и сте усетили тона ми на ръба да бъда обявен за Чичо Скрудж - не се извинявам на никого. Имайте предвид, че бюджетът в предварителния ми годишен разчет беше предвиден (за поредна пропаднала година) за планина в Черна Гора, а не в Швейцария.

 

Споделям бюджетите и начините за оптимизирането им, защото смятам, че това е полезна информация за немалка част от магеланците, за които Швейцария е синомим за недостижимост от финансова гледна точка, защото и аз съм се чувствал точно така допреди няколко месеца.

 

Надявам се още догодина много други съфорумци да споделят тук своите впечатления от тази приказна долина Енгадин и шеметните гледки от върховете над нея. И ние имаме още "недовършена работа" в района... Ето тоя "приятел" отсреща 🙂 

DSC00572.thumb.JPG.580160b7a76bd76b657233a902f14dd5.JPG

 

@luba_rizova, от тоя кадър най-добре се вижда ръбът за изкачване на Пиц Юлиер, не е отвсякъде оня брутален отвес 🙂 

 

Човек винаги трябва да има причина да се върне... ПричинИ 🙂

Като например да седнем на някоя пейка с @Гост с умопомрачителна гледка след изтощаващ преход, кой с торта, кой с Аперол шприц или да си натопим краката в някое езеро и да си разказваме преживелици 🙂 

 

Или може даже и да хапна шоколад 😄 

 

А, ако може и Мелиса Бони да ми попее на ушенце, или вече станах много нагъл... Ама поне да не е, когато съм със шоколада, че като ми изръмжи, ще се задавя. 😄 Ама така де: За финал - поздрав с нещо на най-любимата ми за слушане по време на карантината метъл-група, която случайно или не, е швейцарска 😉.

Тази песен мисля, че най-пълно описва, как аз усетих Швейцария и Планината. Тиха и подредена, като нежна мелодия, където в един миг може да настъпи толкова внезапна промяна и да почувстваш суровата ярост на природата...

 

I am the storm!

 

 

 

Шапка ти свалям,винаги съм ти го казвала!Ценя много мнението ти,макар,че понякога имаме различни гледни точки.Ценя откровеността ти и умението ти да внасяш така необходимото ни в днешно време чувство за хумор!В крайна сметка е много важно да умеем да разберем и помислим върху всички мнения по даден въпрос,без да е необходимо да ги приемаме.Просто уважение към всеки,който пише и споделя чувства и емоции по време на мечтаното и/или не винаги планираното пътешествие.Благодаря ти,че успяваш да бъдеш от онези хора,които ме вдъхновяват и ме карат да мечтая и да реализирам така мечтаните от мен пътешествия.

Благодаря ти и за това,че винаги се отзоваваш с ценни съвети относно най-важното за всички нас-здравето!

 

  • Харесвам 4
  • Благодаря 1
  • Браво 1
Връзка към мнение

Една интересна възможност за изключително бщджетна почивка в друг регион на Швейцария е използването на този рядък ваучер:

https://www.ebay.de/itm/Schweiz-Ostschweiz-Toggenburg-2P-5T-HP-Hotel-Schonau-Wildhaus/383846688588?hash=item595f0ba74c:g:HOQAAOSwL1tfsp26&autorefresh=true

Търговете обикновено се печелят за около 160-170 евро и включват четири нощувки за двама полупансион. Неудобство е, че настаняването е само от неделя до четвъртък, но уникалното е, че включва възможност за закупуване на OSKAR карта срещу 10 франка на човек на ден. Много малко хотели я предлагат, а картата наистина си заслужава. 

https://www.oskarferien.ch/EN/home.html

  • Харесвам 3
  • Благодаря 2
  • Браво 2
Връзка към мнение

@master_of_germs,страхотен разказ:clapping:! Дани след толкова снимки от Енгадин/за което ти благодаря/,се чудя дали да не посетя някой друг регион на Швейцария?😃 

 

  • Харесвам 2
  • Смея се 1
Връзка към мнение

Мастер, чудно пътешествие! Много ти благодаря , за чудесните снимки и интелигентното писание:))))

Бях поизостанала с четенето, но наваксах. Тъкмо, в това сиво и мрачно време, ми се оправи настроението от красивите цветове .:give_rose:

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...

Тия дни търсейки информация за римските пътища през Алпите и по специално за Septimerpass случайно попаднах на този сайт

https://www.schweizmobil.ch/en/hiking-in-switzerland/services/places-of-interest/sehenswuerdigkeit-029.html

@master_of_germs дано не се сърдиш, че ти пиша в темата.

Обаче си мисля, че ще е доста полезен, има много хубави карти на районите, със забележителности, информация, хижи, снимки...

 

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.