Прескочи до съдържание

Ревюта на бизнес класа ( long haul & short haul )


stanislavpp

Препоръчани мнения

Предполагам на доста съфорумници е интересно какво точно предлага бизнес класата като продукт, ще се радвам и аз да прочета ревюта на колеги. Преди да започна с първото ревю, искам да уточня , че всяка а/к има собствен продукт , типовете седалки и разпределението им са повече от двайсет вида , които се различават често драстично при различните видове самолети , дори когато са на една а/к. Типичен пример са Емирейтс, тяхната бизнес класа в 777 е ужасно остарял продукт ( избягвайте), докато бизнескласата им в А380 е абсолютен еталон.

 

LATAM  полет-532 , 19.11.2021г

SCL-JFK
Boeing 787-8 Dreamliner 

23.40-7.34, общо времетраене 9.53ч

място - 5L

lie flat seats

цена : upgrade с оферта от 565$

 

Бизнес кабината е с 30 места ( първите шест реда ) в остарялата вече конфигурация 2-2-2. Еталоните в днешно време задължително имат директен достъп до пътеката от всяко едно място, докато тук местата до прозореца нямат такъв.

Седалките са с широчина от 58см , в положение легло  дължината е 194 см.Комфортни седалки с юсб порт, лед лампа, универсален порт за зареждане, индивидуален монитор (39см) . На седалката беше оставен спалният комплект ( възглавница, топер и одеяло ), като минус мога да отбележа , че при такъв дълъг полет не предоставят пижами, за разлика от други а/к. Amenity kit беше с продукти на френската козметична фирма - L’Occitane и се състоеше от :козметична чанта на райе, балсам за устни , крем за ръце, четка и паста за зъби,  маска за сън, чорапи, тапи за уши , брандирана ЛАТАМ черна химикалка и кърпички за освежаване . Слушалките бяха с брандинга на ЛАТАМ, поочукани малко, но с много добро саунд качество.

 

0DC1EE99-B9EA-4178-B317-48CF8626D9C4.jpeg.bda130707ff0cab1fb19372ead048af9.jpeg
 

 

CC0E8EF9-A774-484C-8207-1ADDF59485B6.jpeg.69eebc603deabef30be15264a8a128ea.jpeg
 

ED11983F-BB3B-4923-B648-7B51ABB754C6.jpeg.3f14e6b60681ba35eb6d16545ef80ed3.jpeg

 

 

4E1A9EBE-4887-4ECB-AF46-74522483813D.jpeg.a64f0317b02f405ececb576d443d4fc2.jpeg

 

 

 

 

 

DC1FE389-299F-42C3-8BBE-A7091ACA8E55.jpeg.6622bb6e8b19b0ca70bf7dac5620f6cb.jpeg

 

 

 

43669BD3-5751-4C7D-A300-87276E1A9FDA.jpeg.f87f0acb3b5bc4226fc5a52cb472eaaf.jpeg

 

 

EDCCC508-ACE7-44F5-B92F-31A90DD16757.jpeg.9a9ce4add38636abeeb8ed8b63af05bc.jpeg

 

 

 

8804E050-1D02-4D72-9E1A-FE5F7F2359F9.jpeg.163eed6524a5b4f240027933eff33985.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

Веднага след настаняване , стюарда в нашата зона се представи - Марко и остави менютата, на които да се маркира избора за вечеря и закуска . На менотата се маркира задължително седящото място , моят избор от бар менюта беше Чивас Регал, от винената листа - Cuvée Alexander ( Мерло 2015) и Penalolen ( Каберне Совиньон 2018). 

 

48647BCD-ACB9-43D1-AB20-F7CB444B40B6.jpeg.aaea93e2e24a424c9885cc6ada4626bb.jpeg

 

 

 

3D471265-DCD6-498E-BFD3-9459C30E362B.jpeg.c9143488ff7839787812c64d9e9b0750.jpeg

 

 

 


За вечеря: апетайзър - селекция сирена , бавно готвено телешко с портвайн сос върху канапе от тиквено пюре с орехчета и Портобело гъби сотирани в куркума, десерт пресни плодове ( ананас, ягоди и портокал). Вечерята се сервира един час след излитане .

 

 

E7C944C4-3484-4419-BCDD-0AE6EECD4387.jpeg.d1a715d1ed1162d41bec04ca594f6cc9.jpeg

 

 

 

AFDBD963-75BA-45FD-97B0-78AC7F8381F7.jpeg.ca9f86e7ea6561747ef91ce536099b66.jpeg

 

08BC70F3-1DC7-46A4-942C-406385862AE2.jpeg.eba1321ab9dd3a69a7e1261d6123c4a2.jpeg

 

 

 

7DEA27A6-C303-4221-B50B-185226E28864.jpeg.aecc0f45310d2bac82bfb66f9118b0a6.jpeg

 

 

392A0BCC-707C-4B19-92A0-66852AF4CCDD.jpeg.60fa61e6f4c3817da1c77996cc816311.jpeg

 

 

 

 

За закуска : селекция от сирена и шунка, йогурт с гранола и гурме сладко на Mickelsen , кафе с мляко и портокалов сок, пресни плодове ( ананас, ябълка и грозде). Закуската се сервира 90 минути преди кацане.

 

78FECF0A-0857-4B37-9ABB-5E4A4E66B6C8.jpeg.9d64539ab70604d3b2ce1767873a16c0.jpeg
 

 

 

3A921814-32D2-4ED8-9FF1-566B24F32464.jpeg.379904efeb5111bf09681a36f9b77db5.jpeg

 

 

 

 

Филмотеката беше добре заредена с филми,сериали, игри  и ТВ канали ( включително HBO), аз гледах КингКонг срещу Годзила :))

 

 

8665870F-7BF0-4C49-A150-C7ACE1535DAE.jpeg.e632c9c35e0a5a53fbc4bf8646c0764b.jpeg

 

 

 


Сървиса беше на ниво без да е впечатляващ, за отбелязване  са димерите на големите  прозорци на Дриймлайнера. Солиден продукт на най-голямата а/к в Южна Америка.
 

EEDA7069-29A8-4D30-BCA5-404E53718A5F.jpeg.ca57d05282e15031802007f2cdf96fb9.jpeg

 

 

E7998266-6BB7-4A85-978E-D4ED0A1389E0.jpeg.8f295a752c63a02dd4051eebcb85a7de.jpeg

 

 

F236B01E-F4FD-4834-B8C7-5DE363F3ABD0.jpeg.013e22c1b23bf39dcfd0f006ea83c3e3.jpeg

 

 


Извинявам се за лошото качество на част от снимките , но осветлението в кабината беше почти през цялото време на нощен режим.

 

 

 

 

 

 

  • Харесвам 18
  • Браво 2
Връзка към мнение

Няколко думи за процеса на ъпгрейд , начините са два:

- онлайн ъпгрейд ( кеш или с мили ) , системата ви изпраща известие за оферти няколко дни преди полета с минимална сума ,за този полет стартираше от 400$

или

- ъпгрейд на гише . Например на гише Air Serbia оферират 500$ ъпгрейд за JFK-BEG.

 

Ъпгрейдите имат няколко основни недостатъка

- получавате мили за основният си билет 

- не ползвате приорити гишето за бизнес класата , където се минава много бързо

- не ползвате лимита за багаж за бизнес класата

- в много случаи, нямате и достатъчно време за бизнес лаунджа. Онлайн ъпгрейдите излизат 30-60 минути преди бординг.

 

Има неписано правило при междуконтиненталните полети е , че ъпгрейди около 50-60$ на час си заслужават при полети с времетраене между 9-14 часа , при по-късите полети от 5-8 часа дори в рамките на 70-80$на час. Всичко над тези цени не е особено разумно , и е по-добре да се купи директно бизнес билет.

  • Харесвам 9
Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...

Air France, полет 009

JFK-CDG, 08.12.2021

B787-9 Dreamliner

00.40-12.40 ( времетраене 6 часа )

цена:от  57 500 мили +234$ или кеш цена от 2270$

reverse herringbone seats - Zodiac Cirrus

място: 4А

 

Лаунджа на АФ е в Т1 на JFK , достъпен е също с Дайнърс и ПП. Качествена храна и доста качествени алкохолно напитки , сред които най-висок клас ми се видяха : шампанско Joseph Perrier  и сингъл малц френско уиски Rozelieures (дегустирах го неколкратно ).

 

256C76FF-9D0D-41C2-989D-843E586F8794.jpeg.48b679e05413179291a4f96895ddbb77.jpeg

 

2DBC4134-6E01-4AF2-8DE6-CDD8A6B97E49.jpeg.9deef5ff0cad7990a4e938c0930e7af0.jpeg

 

FE2C1890-22B3-4971-BB98-1224970D6E2E.jpeg.7890a60cba878cc677cb9f8dc6067e0f.jpeg


 

френско уиски , сингъл малц (41€)

21528581-F86E-404D-8172-0C061CD54FE1.jpeg.02356a59c271460457342f45874c7996.jpeg

 

 

вечерното меню в лаунджа, препоръчвам пастата

E6EC7D92-E43B-448A-B51C-0ECA25D00114.jpeg.1d235255e9b7992b3d724444844d2371.jpeg

 

 

F8C25D83-2506-4210-BDFF-171744FC3EC3.jpeg.9bd38caf6e669365213e5daf75a106bc.jpeg

 

 

йогурт 10/10

E24146DC-93A5-4D28-9992-C542867F971C.jpeg.4f780f6695e10d469988937a39297bb3.jpeg

 

 

 

2382DB14-DC44-44B7-B34E-86DCDA0B3C9C.jpeg.ef2a55094e1620aea6d08efae1190fc8.jpeg

 

 

 

3C18BE82-EC99-45B0-84B2-52D605DCC3FC.jpeg.8012589bb0de6f926a766bc68e187f44.jpeg

 

 

 

 

 

Много интересно е, че АФ предлагат за последните два нощни полета JFK-CDG за бизнес класата - Night Service. Вторият етаж на лаунджа е запазен единствено за тях , а есенцията е , че получават нощното бизнес меню (храна и напитки ) в лаунджа, а вече на борда могат да използват по-ефикасното времето на полета за сън.

 


>>>>>

 

  • Харесвам 5
Връзка към мнение

Бизнес класата в 787-9 заема първите осем реда и е в конфигурация 1-2-1, тоест осигурява достъп до пътеката от всяко място, и което е еталон в днешно време. В този самолет , АФ предлагат най-модерният си продукт в  бизнес класата с единствен недостатък по-тясното пространство за ходилата , т.нар. footwell. 

 

 

4F2A0BF0-BAAF-4EC8-A35C-CFF7B0827561.jpeg.2d8cf04febe486762bcfba5b73bd399d.jpeg

 

Много ми хареса бялата кожена тапицерия, хубав стилен акцент. F8D0F024-8312-42BA-B658-EF3691BF437E.jpeg.f611c37ab65623a1865fd2b63d1cf872.jpeg

на седалката имаше закачалка за връхна дреха с номера на мястото, възглавница, одеяло, бутилка вода

D21AD9AA-DE03-4330-8A01-9FB1B62A51B4.jpeg.e0ed14951d55605b9c026514bea75eec.jpeg

 

3F92DBC1-B425-497B-A9CA-F0449AD07633.jpeg.ae69d01db53100f53f3028fc0e64a195.jpeg

 

 

Много удобно пространство за съхранение на телефон/портфейл,паспорт във вратичката , благодарение на черните ластици:

6BBCF1B9-74CC-493B-A57B-44C4A28CFB00.jpeg.5e91194c0ab236fe31e04a6e6fece7b9.jpeg

 

 

Несесера (amenity kit) в приятен бежов цвят се състоеше от продукти на френската фирма Clarins : хидратиращ крем , крем за ръце, четка и паста за зъби, обувалка,  нощна маска за сън, тапи за уши, комплект чорапи, синя химикалка, микрофибърна кърпичка

75208F14-16CF-425E-8C08-28E343C80A7C.jpeg.beace0f549d39858a89f055a8fa96e6c.jpeg
 

7111381A-E11B-466E-ACDE-B87F6978ACB5.jpeg.fa18765833b8c0e53db25b74b8b0eb64.jpeg
 

 

Екрана на ентъртейнмънт системата е с по-скромни размери , с висока резолюция и богата филмотека .Малкият беше очарован:

 

 

99E0CF55-184A-49D8-BAA3-1A1D654C897D.jpeg.30400c10502a14c6bc4cc76b8f6581f9.jpeg

 

 

2841D87E-C246-4904-B8CE-65F3F5954485.jpeg.ee9c9686f755c15f8719a9f6a30ba827.jpeg

 

 

378AA50C-CA15-4766-A71B-05C0CAFE8521.jpeg.fcbdc6b24e97f99f2e25d4b541e7f34f.jpeg


куплунги за зареждане

16BB6BD5-3990-4D2F-A0D7-E359F7B24337.jpeg.9b9b47c3a43843bb192bb84dcf3ccebe.jpeg

 

 

794F3A71-EB23-41A2-8B2B-ACB4DD5516BF.jpeg.b0ad7038da348cceb9f8d36cabf58c65.jpeg
 

12C6B5BF-7C1B-42C1-866D-6FF51EF99B52.jpeg.e7cafb6b8d9482d51b868afc4bc2dbbd.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

 

>>>>>

 

 

  • Харесвам 8
Връзка към мнение

Храна и напитки:

 

Уелкъм дринка беше чаша шампанско Brut Royal de Pommery 

 

1AD796D4-0304-4FD3-B06D-6FDEAD0B23FB.jpeg.51d1d2ad75c6eeae085db717a323a95d.jpeg
 

94FD05DA-C9DC-4FD2-AEA7-6DF1A6EFE962.jpeg.b5c4c29eccf13285cde0518746148534.jpeg

 

 

менюто:

1B179578-5AB0-4568-AD79-5B840F4CD900.jpeg.78e38d88a38dc61818b1882365268d4a.jpeg

 

вечеря

C770BBA5-576B-4018-BBA8-333920723B41.jpeg.62d8bc7156e588b18185bc6c634c96d2.jpeg

 

апетайзъри ( пастета от гъши дроб -foie gras е нещо неописуемо като вкус)

E1201504-33A8-4F68-9831-65FEA53FA10C.jpeg.fb1d815455f942f0fd3a0e77918c6d68.jpeg

 

Телешко за основно ястие (нищо особено )

EE6088CE-999D-40FD-9558-A524EA8B4754.jpeg.b5b3a95855f037321c69d429c323f981.jpeg

 

 

закуска

13352A88-5311-462F-90D2-9C93435081C3.jpeg.aaa5fdc61de5d4b0f18acf8c091513b3.jpeg

 

 

C0F5C47C-D260-455C-B2EC-4755E7434EC1.jpeg.1c545412559e5759cc1d1dffcef1005c.jpeg

 


Алкохолно и безалкохолно меню:


6285457A-F7D5-4DCB-9C89-B667E206EA7D.jpeg.f26a66ed16ae6829ab67bb8f00c7d933.jpeg

 

 

избора ми беше друго френско уикси : Bellevoye bleu трипъл малц (40€)

DD3E1F47-B778-40E6-AFB0-7548CEFC36F0.jpeg.7a69dd37c76aa0441201402fd2cc208c.jpeg
 

 

A3788386-9BCE-4FFD-8E94-A3FA6DE3F734.jpeg.ec005af8209a7fc4d3f227b73231638b.jpeg


 

 

Друго:

направих снимка на ел.димирането на прозорците , което е емблематично за Дриймланера наред с атмосферното налягане, близко до реални градски условия .

 

9F0651EB-6C5F-4E8C-A6B0-BE3723529238.jpeg.1f8b279929500469b673c0066258078d.jpeg

 

 

 


 

Конкорд 

627918AF-5319-4AA6-BB6F-712FBAE6E96E.jpeg.f50d04da5ad45c28b35186f834dcd947.jpeg
 

 

В заключение : много приятен полет , за съжаление времетраене от само шест часа . Излетяхме с 50мин закъснение, а пристигнахме с 20 мин по-рано, заради силният попътен вятър. Стюардите бяха много професионални, имах известни притеснения покрай  невръстната възраст на малкият, но бяха съвсем напразни. Направи ми впечатление на “тежката” обстановка в кабината ( Прада, Луи Витон, Ив Сен Лоран ), явно заради особеността на маршрута Ню Йорк-Париж , вторият най-натоварен в бизнеса след Ню Йорк - Лондон,  един АФ имат шест полета дневно между двата космополитни града. В пълен контраст като обстановка със следващият полет към лежерна дестинация като SEZ…

 

 

 

 

  • Харесвам 9
Връзка към мнение

Air France , полет 254

CDG-SEZ, 09.12.2021

A330-200

18.44-07.18, времетраене 9ч32мин

цена: от 76 000 мили +317$ или кеш цена от 4633$
seats: Stella Aerospace Equinox 2D

място: 3А

 

 

Лаунджа на АФ  за бизнес класата в терминал 2L е огромен, 540 места, 2200 м2. Входът разделя огромното пространство на две огледални части, може да влезете вляво или вдясно, като двете части са еднакви . На вторите етажи са релакс зоните ( уелнес, спа, душове), както и кръгъл бар на самообслужване в средата на помещението. Съответно имаше доста хора и не ми беше особено комфортно да снимам:


 

5324F844-0DEE-4035-A5EA-EB7DF5DD9D51.jpeg.52a0997d0f5ddf7e6a1087ed68c9b61a.jpeg

 

 

 

B3EC3E5D-F074-4C73-A9D3-D88A1321BA79.jpeg.7021a03e4a75357e0b0a98d3e70e248c.jpeg

 

56D07AC3-8D6A-4CFE-84AA-A39DCC142BAD.jpeg.c87d14c4bb20f3c11bcd1f07aaefd1fb.jpeg


 

Продължавам упорито да дегустирам същото трипъл малц френско уиски 

F421202A-163B-4FE7-B42E-15A8D522BF9C.jpeg.32155c992fb5021078e070040785d820.jpeg

 

F761F9D6-D5FD-4892-BADA-DBAB8BDAC955.jpeg.d895c272fedb2eb8da0853e532de1dcd.jpeg

 


служителите от лаунджа се зарадваха на най-малкият и единствен непълнолетен 🙃 “бизнес” пътник и му дадоха голям комплект за оцветяване:

138CB0C8-6460-4DF1-AD36-B82C25669BB0.jpeg.df0d9906e4fe09c30f13b1e405e95bc3.jpeg

 

 


>>>>>

 

  • Харесвам 10
Връзка към мнение

Конфигурацията в А330-200 при АФ е остарялото разпределение 2-2-2 и заема първите осем реда. Първите шест реда са голямата бизнес кабина , след това кухненското помещение (galley) на стюардите и следващите два реда в мини кабина. Местата, които избрах за нас бяха 3А, 3C и 3 Д. Очаквано за мен , място 3B остана свободно и реално разполагахме с четири места, просто малкият се местеше между мама и тати през по-голяма част от полета , когато не беше буден . 
Седалките/леглата са с масивни размери :200см дължина и 56см широчина, а на тях бяха сложени - закачалка, възглавница и одеяло. Мониторите са с повече от доволен размер - 47см, а под тях имаше допълнително пространство за съхранение. Козметичната чанта (несесер) този път беше в приятен тъмно син цвят, продуктите , разбира се , отново на Clarins : хидратиращ крем за лице, крем за ръце, химикалка, комплект чорапи, тапи за уши, нощна маска за сън, обувалка, микрофибърна кърпичка, четка и паста за зъби.

 

 

971238D1-01A4-4ECC-A049-71D2A238D9FA.jpeg

41EDC795-2A20-4844-8226-F99CC5913601.jpeg

70A81890-A32E-4FBD-BA82-77233EC6C660.jpeg

 

68839272-E417-4BEC-B012-6989BE7F3817.jpeg

2467DFBA-75BD-4E9C-8D89-B329766CC37D.jpeg

 

50310B1C-FA66-432A-A13D-E965A8C8BA47.jpeg
 

 

>>>>>

 

  • Харесвам 9
Връзка към мнение

На този полет питието за добре дошли на борда ( Brut Royal de Pommery) беше сервирано с пакетче кашу с червени боровинки

 

25D8DE64-1733-4108-8664-5C26F7CBB4DE.jpeg.14b13a5b341dfdb8f352448858ba9692.jpeg

 

Меню

BE32F3CA-C4D7-43FD-8A7B-A85192BD0EAC.jpeg.bf0512af0d9bd377e269d3a648b5901d.jpeg

 

 

B11A5241-E0F6-4F70-90BB-33E92B38675B.jpeg.809c033c127e9b30ce0699cf22e4eabf.jpeg
 

вечеря

5BB11745-D1C5-486B-AC88-C9B2AAADC659.jpeg.dd635ac0788852c44d988c21fbcf9f74.jpeg

 

закуска

8CEC9A09-AB16-479D-A192-4ACAA454F365.jpeg.a77801fe8c2b5ec084d1572009dd91a8.jpeg


 

Бар меню

2E491EEC-AFA9-4D9C-BB66-97DC9CED5B2F.jpeg.9b5e0cdb6ad8726b9da553ecaf9cbe93.jpeg

 

A2382FE1-E41B-4EE2-B0A2-612B9D59DC20.jpeg.2d369f37864dfcdc1b496de02ddab947.jpeg

 

D84CA2DD-2BD8-456E-B042-960300F8BE3A.jpeg.ccfa1fab193567ad0ab748b2c828d45f.jpeg

 

10582EE5-637C-417F-BAEF-C6DEA01F2CFB.jpeg.686fdf2bfbe653ac165def9590079a84.jpeg

 

 

апетайзър, фоа гра в друг вариант , този път сервиран с микс от сладко манго с ананас и салата аспержи със сметана с див лук, казах ли колко неописуемо вкусен е гъшият дроб/пастет ?
 

CFBF4F69-F1F5-49B2-B98B-22DA79B268F6.jpeg.751b52cf75fb1689a40099209dc8c682.jpeg

 

Моят избор за основно беше риба Zander и не ми хареса

78EEE5DA-2404-448E-948F-4B43A7621836.jpeg.ec7e47cafb3632edffaac5fe5846f3a4.jpeg

 

 

селекция сирена с шардоне Albert Bichot 2019, a предвид предстоящото взимане на автомобил под наем се наложи да спра дегустирането на Bellevoye bleu

AAB929F7-877E-47E8-9BD3-F367592F4774.jpeg.d8195f8e922a0c3a2c909cdc79013545.jpeg

 

детско меню

63D18EE3-D0CE-4D9A-9FF3-7551E3D12FE9.jpeg.3cbb583a044c446a7d730af74991ef08.jpeg

 

 

закуска

D57AB8A2-4DA0-4814-8B38-C01DA1DDCD28.jpeg.95fd08a8dbeedde7fc0f703331b743e3.jpeg

 

 

CA5D9136-7DD8-440C-8D05-762A2B0642B7.jpeg.10a0d4a1c7dde27e694adad9a2e79a7f.jpeg

 

74FEBBBF-73FA-4B99-B135-AC1CAAB36B1F.jpeg.971d7dc6daeba25065c9fb498f10a823.jpeg
 

 

 

В заключение : полета беше много приятен , с лежерна ваканционна обстановка , а дължина на полета (~10ч)  вече е напълно достатъчна човек да поспи достатъчно и едновременно да се наслади на различните гурме и бар предложения. 
В пряко сравнение с 787-9, А330-200 прави впечатление на доста по-шумен, по-обикновен, но пък с по-голямо пространство в самите бизнес седалки/легла.

Няколко снимки от момента преди кацане :

 

E14C8FD5-E412-48AF-9822-12F672AFFB26.jpeg.280e380b8304e2805197766da3cc7bba.jpeg

 

C4D42C07-7D51-4510-8B0F-51C449DEA32E.jpeg.9ba405f98ece1904b8b77366c9eb4525.jpeg

 

 

5FFE5E2C-2509-4CE6-9AD7-5139A4DDD237.jpeg.278d112f4997321a39eea2208465d87d.jpeg

 

 

E3A1A2E8-6AE3-4F15-93C0-1BD0E5686E82.jpeg.9e8b42b058a543898de401e4ad0b8543.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Харесвам 12
Връзка към мнение
  • 3 седмици по-късно ...

Delta , полет 259

AMS-BOS, 16.01.2022

A330-300

времетраене 7ч21мин , 10.45-12.06

seats: reverse herringbone 

място : 3D

цена: от 56 000 мили + 283$ (AF) или кеш от 5329$
 

Конфигурацията на бизнес кабината в А330-300 при Делта е стандартната в наше време 1-2-1 с директен достъп до пътеката от всяко място и заема първите 9 реда с общо 34 места. Широчина седалки -50см , дължина в положение легло -203см.

 

Изненадващо не раздаваха менюта по време на полета , а изборът на храна беше по имейл преди полета , избор напитки по 

време на самият полет.

 

F2593E2C-FF90-4E5A-8718-C71992EB19E5.jpeg.fdea3d276c6355b8597f649a38e7281b.jpeg
 

 

27580184-3981-4A29-AE1E-F291AACE5EC1.jpeg.fcac6d719a9a5f12c5cb2fbd49e10f53.jpeg

 

 

8D6E2E8C-6E8E-43B9-AABE-A81A9EA29780.jpeg.1859633c8481cf6908324ce10a26c210.jpeg

 

 

A8419336-42B5-435D-951D-446061D58A51.jpeg.360be8fd220fef7d2a22383f1bdabe57.jpeg

 

 

8033C460-9ACE-4AAC-A24D-A4A3FC884DAD.jpeg.3077ab99e8a560b12ade66263764bea9.jpeg

 

 

26C73F6C-B1FD-423B-8B76-9EBFDDFF54DF.jpeg.8f2e97e71c8faf694818e1f169165e83.jpeg

 

 

 

23E012E0-438A-4343-A20A-DCB1792AA550.jpeg.98e9f11962313e694812aeead208a4b9.jpeg

 

 

 

7AFB644C-B297-4A11-98B3-0005D486F667.jpeg.8c46e0149845e2b1a679dff1cd29aa40.jpeg

 

 

53AEE35B-2D23-467E-A164-5BE40D65E3EF.jpeg.b152dcd2082ad52dc4229510e7e2a3ce.jpeg

 

Уелкъм дринк (шампанско) в пластмасова чаша - 

EFD60A99-ADAD-4B2C-AFB0-E42FE159805E.jpeg.c0a1a5b8fd2a3b9a50ac48ba420a5d37.jpeg

 


 

моят избор за обяд : хлебче с масло , зелена салата с дресинг , доматена супа , риба филе с кашкавал , спанак и сладък лук, сладолед солен карамел

AB516CCD-EEF2-47A9-B9A7-81A5BE775864.jpeg.602aa6db8469d6526c5a777cfd5a4218.jpeg

 


вечеря: салата скариди с дресинг , пресни плодове ( ананас и манго)

6FCF76E0-D963-49D6-B5C3-3ACD42EF5A8F.jpeg.eb9ab61d903aa9e57bd2c72538bb9381.jpeg

 

  или бургер за малкият

 

13EAC0BB-082A-4A65-996E-8BFCE3873296.jpeg.a89129027f9703ef4af6a651b346ba16.jpeg

 

 

Козметичната чантичка е на хай-енд производителя на куфари - Tumi , 

съдържаше :

-комплект чорапи

-бамбукова четка за зъби

-паста за зъби Crest

- мини химикалка във виолетов цвят

- освежаваща вода за уста

- балсам за устни Le Labo

- благодарствена картичка с код за -15% намаление на Туми продукти 

- тапи за сън 

-маска за сън на Туми

 

A87422FF-C4B4-4890-9419-9BD5406FD850.jpeg.a4e941176797121e7630655b487292ac.jpeg

 

22DF519F-4F23-4631-B4E9-77CE0302310A.jpeg.33f78a843feeafdebbe6f15f2d54c1f4.jpeg

 

 

В резюме , много добър сървис , богата филмотека , вкусна храна , но нищо запомнящо се , освен май луксозният спален комплект Westin heavenly и Tumi чантичката.

Редактирано от neuromancer
сгрешен модел самолет
  • Харесвам 9
Връзка към мнение
  • 2 месеца по-късно ...

 

Qatar Airways 671 & 227 , 01-02.04.2022

MLE-DOH A320 с регистрация A7-AHX

22.40-01.05 , времетраене 4ч25мин

lie flat seats

място :2D

 

DOH-SOF A320 с регистрация A7-AHL

09.50-14.40ч , времетраене 4ч50мин

lie flat seats

място:2А

 
 цена: 42500мили ( Американ Еърлайнс)+160$ или 120000мили (Катар Еъруейс)+296& , или кеш цена от 3014$

 

Бизнес конфигурацията е 2х2 седалки на първите три реда ( общо 12 места ) , седалките/легла са Collins Aerospace Diamond ( 53см широчина и 200см дължина при позиция легло). Много впечатляващ продукт за short haul полети  с единствен недостатък ( тясното пространство за ходилата) , това е и новата бизнес класа на катарците при късите полети , старата е със седалки , които само се накланят , без да стават на легло.  Ако отворите карта на местата , двете версии се различават по броя на редовете в самолета - 28 реда за новата конфигурация с lie flat и 29 реда за старата конфигурация с накланящи седалки .

 

И на двата полета , затоваряемостта беше относително слаба , Мале - Доха бяхме само ние + жената на главният пилот , Доха -София , ние  + четирима известни БГ футболни дейци.


Кетъринга и обслужването ( Стойчо , който обслужваше полета до София беше много свеж и допринесе много за веселото настроение в салона , благодаря ти )  бяха на изключително  ниво, останах много впечатлен и не мога да си представя , че нещо може да се подобри . Напитки ( алкохолни и безалкохолни ) и храна - абсолютен еталон . 
541B41A2-9919-4869-9F18-277C4B234DB5.jpeg.1585a42187cd2b93f5d98b1f81a8240a.jpeg

 

2939D9EA-CDAB-4950-BA7C-FA9C29C82715.jpeg.2d2f7412e4bec623a654981cb9f8541a.jpeg

 

57D387F9-20CC-4FFE-9518-2D6FDAD8A0A9.jpeg.5c12f9fa1cfe04ce99f456414131d524.jpeg

 

 

798151D7-71D9-4858-8B1B-D16F834CDFBD.jpeg.a3eec85c089d62a62c7bf3ff04cab6a5.jpeg

 

 

E696C432-0468-43B9-976E-AA03633B893E.jpeg.2311daa56940108c8c8ea0c3755db91f.jpeg

 

 

1FE523ED-E24F-4510-8070-EDDCE81B37D0.jpeg.0f7651dce3fea630706d5c241e96a2af.jpeg
 

64BA48B0-AF6F-497F-A6DF-F2A9CB41AB66.jpeg.9222678c44f9f11ad814484db362effb.jpeg

 

 

Безалкохолни напитки

504881B0-282C-4A8D-822E-69BE24667983.jpeg.44015920e360078d643508def61cf9a7.jpeg

 

 

1A38BDFE-19C8-4941-B93C-7AEF78BD2C69.jpeg.b97145b4748fae72ea0ab741c1069d4d.jpeg

 

 

Меню храна

33AD346C-33FE-4235-A7E1-5B40B2E79B6C.jpeg.c05612a03bab5133622116201d4cd8a9.jpeg

 

 

Любопитно ми беше , че и на двата полета , welcome drinks бяха задължително без алкохол ( религиозни причини ? ) , алкохол може да се сервира само в небето …


безалкохолна ананасова маргарита 

FF3706E5-3D75-46B4-BBA9-8E8E33314022.jpeg.c3f2aae26488a6c5dc328a1ef5c13044.jpeg

 

Лаймов сок с мента ( запазена марка на катарците , много много освежаващ)

2B681486-7799-4EFD-9D77-CD52A94CB7C4.jpeg.09f26bc2373524cc5b92d1896a4bf71a.jpeg

 

шампанско розе без алкохол

501EA22C-96A0-400B-A61F-8A7E117EDD02.jpeg.d8c464ee1dc91a33ae77d91345db2206.jpeg
 

уиски коктейл Old Fashioned 

841F6633-2386-464C-B1E2-1FD4EA8C50D6.jpeg.150acec9d0475b5a91b8035e98803cdc.jpeg

 

Напитките се сервират със селекция ядки (затоплени ) , винената листа е изключителна . Аз започнах дегустацията с Бордо’2014 , след това с невероятното Каранти ‘ 2016 , от което дегустирах няколко чаши ( или няколко бутилки ) общо на двата полета …

 

Храната също беше на изключително високо ниво :

 

Апетайзъри: селекция scallops и скариди 

4A4316AF-023E-41EB-A2C4-B432123AEAF9.jpeg.3743baeef0a48984773e9d6f36ac3a3f.jpeg

 

или Арабско мезе ( баба гануш, хумус и табуле) с Пита хляб

719284D8-56A8-48E1-8E31-3BFC6CE1044E.jpeg.608023cfd34ab53dca1c1190ea88f83a.jpeg

 

Баба гануш е класа над дубайските му версии.

 

основни : скариди с гриловани аспержи и картофи  в шафранов сос

69010493-28BC-4943-BABD-58DE824B0C03.jpeg.dcd7585be001eed2b9cab1eb0212f676.jpeg

 

 

омар с черен ориз

C4D99C3A-92FB-489C-AF8E-21B5D52C869D.jpeg.6613fd80b44822c53ecc8e235dfadcca.jpeg

 

 

 

Десерти: шоколадов мус със златни перли

77907B95-DFF1-45F8-ADFA-C70968F1EBB0.jpeg.1bfd1a1b42acd8a0aab034901c0c350d.jpeg

 

 

шоколадова торта с маракуя и dulce ginger торта с портокал

90A69E98-4C91-4C9E-AECE-4CDC367E1F8D.jpeg.38ad6601e3226081fb8124947e47e7c8.jpeg
 

кутийка с швейцарски бонбони:

24B4873B-9EBB-44A9-8DFB-35026FDDD190.jpeg.cc790cf048df058b0cd9be56d9e2e8f0.jpeg

 

 

 

снимки от салона :

7D77FB0C-3F76-4D30-8F3C-87DDDAA77385.jpeg.4ada7e1cbc8a5b25a2f787dc86f135c3.jpeg

 

D3665F2C-4727-4904-A8BC-111B8CCA0364.jpeg.d6cf4e944f0dda331629c0288599ccb2.jpeg

 

 

07D8E44E-AB8D-4C43-AB48-91B31774FBE5.jpeg.7fdd0918a3ff0202f82d6b69dc06be1e.jpeg

 

 

 

 

 

872F159D-667B-41DD-B333-2823D0588C2A.jpeg.5bd260c8a43e735f3c87ae7a804c5061.jpeg

 

 

0B160024-9A23-489F-A27D-CADC90037C06.jpeg.98812cc3ac79cba0845ba2b00db35f0e.jpeg

 

 

E63E58F7-B75C-49E1-B768-8FAF55D7FDC4.jpeg.4aed9d0afbbd0208f12205cfe1839808.jpeg

 

 

 

Оценка: 9,5/10

 

  • Харесвам 7
  • Браво 4
Връзка към мнение
преди 14 часа, stanislavpp каза:

четирима известни БГ футболни дейци.

Тези четиримата трябваше да ги оставите завинаги в Катар, нацията щеше да го оцени подобаващо... 😞 

  • Смея се 1
Връзка към мнение
преди 24 минути , Duke каза:

Тези четиримата трябваше да ги оставите завинаги в Катар, нацията щеше да го оцени подобаващо... 😞 

Бих препоръчал "изхвърляне на излишният товар в движение", за да е сигурно, че няма да се върнат никога ...

  • Смея се 1
Връзка към мнение

За Перуката и Касабов съм съгласен, но не разбирам Стоичков защо трябва да се изхвърля? 

Не е най-интелигентния човек в България, но пък е най-великия футболист.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Мисля , че колегите генерализират покрай плачевното ниво на футбола и на управата.

 

Останах с впечатление, че Стоичков изобщо не беше щастлив, че пътува с БФСто ( Перуката, Борислав Попов и Михаил Касабов) , съответно беше седнал в абсолютно противоположният край на кабината.. Според мен умишлено се качи и в друг автобус , който да го закара до самолета ( при катарците за бизнес класата има отделен автобус, ако бординга не се се осъществява през airbridge.)

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 2 часа, cybersimo каза:

За Перуката и Касабов съм съгласен, но не разбирам Стоичков защо трябва да се изхвърля? 

Не е най-интелигентния човек в България, но пък е най-великия футболист.

Въобще не ми дойде наум, че Ицо може да е пътувал с тези боклуци... 😮 

 

преди 12 минути , stanislavpp каза:

Останах с впечатление, че Стоичков изобщо не беше щастлив, че пътува с БФСто ( Перуката, Борислав Попов и Михаил Касабов) , съответно беше седнал в абсолютно противоположният край на кабината.. Според мен умишлено се качи и в друг автобус , който да го закара до самолета ( при катарците за бизнес класата има отделен автобус, ако бординга не се се осъществява през airbridge.)

Логично, при положение, че Ицо пръв възропта срещу тези безхаберници още преди повече от десет години...

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Turkish Airlines 1032  , 10.04.2022

SOF-IST  , Боинг737 с регистрация TC-JYM ( на 7год)

15.25-16.50 , реално във въздуха само 55мин (15.49-16.44)

recliner seats

място: 3А, 4А, 4B

цена: от 11300мили +48$ (Търкиш) или регулярна кеш цена 457$

 

 

Бизнес кабината е в конфигурация с 16 места ( 4 реда с 2х2 седалки ) , общо 7 седалки бяха заети . Сървиса за толкова кратък полет беше на много високо ниво , двамата стюарди обслужващи кабината не спряха да тичат и за секунда , проактивно непрекъснато предлагаха  допълнителни напитки : кафе, сокове , алкохол -  на три пъти зареждаха чашата ми с бърбън, което след изпитият вече 150мл  коктейл ( Бейлис + Джим Бийм в салон Преслав) предопредели широко усмихнатият ми следобед…Приятно впечатление направи , че се обръщаха към мен по фамилно име през цялото време , много учтиви , 10/10.

 

85DCA9B1-213F-4EFE-A81A-83B700627C3B.jpeg.c4ca73ede5137863d838707ccf049afd.jpeg
 

 

294DF60E-50A5-4ED1-9521-65C8B04FA82C.jpeg.96f18cacb3240c72ce8620e9d8f0495a.jpeg

 

 

 

 

26A85A3C-DDF1-4CAD-8C89-DFDBD8E0BB61.jpeg.039d32b9cf13434cad11a066cc455a46.jpeg

 

 

A389030F-6991-4DD6-9CB3-8E8FA27FE687.jpeg.110b8681a27a0eb74e4433ec273d85c8.jpeg

 

 

15219DB1-2057-4A5E-8CA7-77BE286ACEDB.jpeg.cbf3b9a04d3a4cf1a24630c31c305e51.jpeg

 

92D2A8D6-C67B-43DA-B646-B53E4D780DBF.jpeg.0684be86dcea5dea1804f992dfe9ff7d.jpeg

 

 

 

D832F5E1-321D-40B3-B4C8-851A5BF198D4.jpeg.478dfd0bc5d1846fd80df52b3f21756a.jpeg

 

 


 

уелкъм дринк - прясно изцеден портокалов сок и домашна лимонада с мента , 10/10

04720864-4E92-49E8-BFCD-48B80B563853.jpeg.f1b98ecf05d679974bc9967e759ea918.jpeg

 


Храната беше по-скоро на средно ниво , с изключение на едно от мезетата ( патладжан) и десерта панакота манго , всичко останало  беше по-скоро безвкусно , беше ми неудобно да попитам дали ползват български или турски кетъринг за този полет, 7/10. 
A793165E-C66B-49F8-B9A2-4266C5E5866B.jpeg.09a8c1269c316ac6ee1c05c1dfd9373a.jpeg

 

 

D34A12B0-5810-40EF-A884-5F0ED8827009.jpeg.51b628fb84a46606b03ec9cb263da9ed.jpeg

 

 

F542E27F-A7F7-4981-9434-9CABB0EA85BA.jpeg.a878f2df7397590dda67f3812537d1fe.jpeg

 

E4A3DCAE-9F38-467E-A737-5EAB732F6C89.jpeg.85ba0afd211142cd620f1180b289c94c.jpeg
 

 

70CECC54-F438-492D-8A10-870074619D6D.jpeg.6584140722fc914b5cdd58172d92c143.jpeg

 

 

CE304499-7D4C-4A2F-9C47-27DE355B4FC8.jpeg.8de42f22a3404460866163179a5bd83d.jpeg

 

 

няколко снимки от кацането:

08DE3B1A-DF37-42D5-A72A-D14903C6062A.jpeg.918c883ef13850b10e6796a2ad52fc79.jpeg

 

 

E13695E5-A118-4620-945D-0FB15CB35DEF.jpeg.8d2201b6532ac5750eeab5d58b7d584b.jpeg

 

 

A3D4E218-EB21-472F-BBC4-6749E6541578.jpeg.a59b443c1a9deb0be5f51c0164745643.jpeg

 

 

0724E1DD-D794-48FE-8A59-41282A39C2BC.jpeg.fa1decdc1e64a9857595904b874d34b4.jpeg

 

 

 

 

Подобно на катарците , Търкиш също използват отделен автобус за извозването на бизнес класата, самото возене до терминала отне точно 10 минути.

 

 


 

 

  • Харесвам 10
Връзка към мнение

Turkish Airlines 011  , 10.04.2022

IST-JFK  , Боинг 777 с регистрация TC-LJC ( на 6 год)

18.30-22.15 , реално във въздуха 10ч 6 мин  (18.45-21.51) 

lie flat seats

място: 5G, 5D, 5E

цена: от 45000 мили + 234$ (Търкиш) или 70000 мили + 66$ (Аероплан) или  кеш цена от 2551$ , цените от София са същите, няма допълнително оскъпяване.

разстояние: 5000 мили
 

 

Бизнес класата е в конфигурация  2 - 3 - 2 , общо 49 места в две кабини . Първите четири реда с 28 места в първата кабина и 3 реда във втората кабина с 21 места . Аз запазих средните три места на първият ред във втората кабина. Икономи местата са 300, общо 349 седалки в Търкиш варианта на 777-300ER. Размер на седалката в позиция легло : 198см / 63 см.


 

E8C3E527-1138-430C-9916-9595C209655E.jpeg.d04be29ec40404b45727d5afafa7a0fb.jpeg

 

ADE1D395-1D83-40F9-A8EA-1C4C8ACFF987.jpeg.88de17db98843e09e6f1b984cc0235e7.jpeg

 

 

CBEB4D03-AD63-464B-862C-DF06DC1149E7.jpeg.7f5a6c12440079752b0fbea27059a3b7.jpeg


20EFB381-8C74-4340-8180-460333133F89.jpeg.d09f1c4481215a1015f1d7e38e8df449.jpeg

 

 

912EA859-1766-4A82-B365-C78590C42E39.jpeg.11fe2702ab6b4f2012cc5b7db600074f.jpeg

 

 

2443762A-F2D2-460F-9DE2-73B6DE33A630.jpeg.d36a027d572b3fad88155191b00917ce.jpeg

 

 

меки чехли за полета

28875729-A978-4813-8D42-D7A154631051.jpeg.8603b76402077d082e495c35dbb7fc83.jpeg

 

15.4” HD ТВ Монитор с дистанционно

568C0DCD-3776-417A-A97F-43D5BE822AE8.jpeg.b0d4ecc9b06f58f834d0172e36811082.jpeg
17124C27-50E8-46A3-A6AE-6393651566E6.jpeg.b45f8e472e370b273b4ea56551f7b1ff.jpeg

 

 

слушалки Денон

37B274EC-EA8E-48FB-9198-BB2A5F842F4F.jpeg.40633439cab2fb99be2c9624e83fb3c9.jpeg

8A9E2BEE-D2B9-4D23-918D-BC0566BA8903.jpeg.0061b8732767790cb90c8c3b153208b2.jpeg

 

 

Козметичната чантичка/несесер е на Версаче с продукти от серията Ерос

94CF5A40-5C3F-4291-A682-15374B26FACF.jpeg.eeaca70c6f497a342ffee6d55f5226e1.jpeg


 

и съдържа: мини дентален кит, парфюмче, балсам за устни , хидратиращ крем за тяло, флос конец и маска за сън

C2F95BBA-DD96-4382-91E0-84834628BC64.jpeg.d473a1dfb20c8cdd8467afbc4ebf63a9.jpeg

 

Тоалетните са две и бяха поддържани много чисто , интересен детайл е снимката на прозорец :

626093BD-C1B6-4A38-AA3E-ECB43C4BC785.jpeg.00cdad9531cd943bd57972bd18ffdf10.jpeg
 

00B0605F-03FE-4A7C-A25C-031BABD00712.jpeg.de3e793c913143e40ced191254eb6237.jpeg

 

BD624069-153A-4856-811A-51E55EFE0110.jpeg.cfff929da09a01ec7cb028b6195734cd.jpeg

 

 

Търкиш много рекламират летящите си готвачи ( flying chefs) , обикновено са двама и  с шеф униформи , минават лично да вземат поръчките за основното ястие. Честно казано , ми се струва малко излишна идеята , прекрасната презентация , съчетана с вкусна храна са достатъчни , 9/10


уелкъм дринк - домашна лимонада с мента 10/10

AD9D14B5-4D02-451C-926D-0E849119A92A.jpeg.f98fbf3c2cdb738d6ae397b74913129c.jpeg


46367798-1999-47F9-AE1B-637E0352D436.jpeg.dbac31080349f623baeccf59dc767dc5.jpeg

 

422E67CE-7C62-4D28-B649-8E21069E94B0.jpeg.28ce8d9db4b32bf51c5aaffe8ef7a56f.jpeg

 

 

60D9E84B-BB0D-4A55-AD62-82F4C69FB521.jpeg.f58e598e90505b8804428a3c230412f4.jpeg

 

алкохолна листа

E4260DBB-B0FE-47B5-A2C9-DFAB5C7B6D57.jpeg.5125de45c23c9849a720c9c057034de0.jpeg


 

винена листа

0B0BE1E2-6D0C-40D4-AED3-C290C01BCCB2.jpeg.a34a65534dc663f3593727151dc8a79d.jpeg

 


Моят избор за полета: множество 15год Гленфидик,  сервиран с топли ядки и десертна смокиня

879A2AAB-A330-4AA6-A599-A24D7CCFDDA7.jpeg.83bfffec1bf95ce4d87db37234e46392.jpeg
 

 

CAA2D6BF-0E97-4701-BCE7-30D2DDDB5EA0.jpeg.47278b9d967dafb11b8331c6f76b8b6d.jpeg
 

F5D18B32-7FFF-4A7A-94F3-3F7539011D94.jpeg.b3d10793a622c721575cd64370ee6b49.jpeg

 

 

F958CB13-3565-474D-B2A2-50A0BC4B2BC8.jpeg.e4668656b9b5e6353578a81365782a69.jpeg

 

 

селекция морска храна , селекция сирена, свежа салата и шоколадов мус

8544D9DA-437A-4F4A-8789-ED0B099A1527.jpeg.794331540238e53fb76a7d912914ebce.jpeg

 

турско мезе , 8/10 и  фантастична крем супа от тиква ( най-добрата супа, която изобщо съм опитвал, а дори не обичам тиква),10/10 за супата

F2E0B835-F212-415E-9A01-50D5EC9735DD.jpeg.bee6cbfa0259654c93e48bd54ad8eea4.jpeg


грилована сьомга с песто и спаначен мус , 10/10

A36BB572-878C-4412-A9DE-3436FD813D98.jpeg.8cce14fa07b79bf15cf5f1a6cbdd3bc1.jpeg
 

селекция турски традиционни десерти , 8/10

CAFE8A8B-7659-40D9-BB65-05595214B34A.jpeg.ef9dd255ae6a767676e5f5d849994e43.jpeg

 

 

За разлика от полета SOF-IST , обслужването изобщо не беше на ниво . Само един от тримата стюарди работеше с известно желание и проактивност, другите двама бяха отчайващи.  6/10


оценка : 8,5

 

 

  • Харесвам 8
Връзка към мнение
преди 13 минути , stanislavpp каза:

Turkish Airlines 011  , 10.04.2022

IST-JFK  , Боинг 777 с регистрация TC-LJC ( на 6 год)

18.30-22.15 , реално във въздуха 10ч 6 мин  (18.45-21.51) 

lie flat seats

място: 5G, 5D, 5E

цена: от 45000 мили + 234$ (Търкиш) или 70000 мили + 66$ (Аероплан) или  кеш цена от 2551$ , цените от София са същите, няма допълнително оскъпяване.

разстояние: 5000 мили
 

 

Бизнес класата е в конфигурация  2 - 3 - 2 , общо 49 места в две кабини . Първите четири реда с 28 места в първата кабина и 3 реда във втората кабина с 21 места . Аз запазих средните три места на първият ред във втората кабина. Икономи местата са 300, общо 349 седалки в Търкиш варианта на 777-300ER. Размер на седалката в позиция легло : 198см / 63 см.


 

E8C3E527-1138-430C-9916-9595C209655E.jpeg.d04be29ec40404b45727d5afafa7a0fb.jpeg

 

ADE1D395-1D83-40F9-A8EA-1C4C8ACFF987.jpeg.88de17db98843e09e6f1b984cc0235e7.jpeg

 

 

CBEB4D03-AD63-464B-862C-DF06DC1149E7.jpeg.7f5a6c12440079752b0fbea27059a3b7.jpeg


20EFB381-8C74-4340-8180-460333133F89.jpeg.d09f1c4481215a1015f1d7e38e8df449.jpeg

 

 

912EA859-1766-4A82-B365-C78590C42E39.jpeg.11fe2702ab6b4f2012cc5b7db600074f.jpeg

 

 

2443762A-F2D2-460F-9DE2-73B6DE33A630.jpeg.d36a027d572b3fad88155191b00917ce.jpeg

 

 

меки чехли за полета

28875729-A978-4813-8D42-D7A154631051.jpeg.8603b76402077d082e495c35dbb7fc83.jpeg

 

15.4” HD ТВ Монитор с дистанционно

568C0DCD-3776-417A-A97F-43D5BE822AE8.jpeg.b0d4ecc9b06f58f834d0172e36811082.jpeg
17124C27-50E8-46A3-A6AE-6393651566E6.jpeg.b45f8e472e370b273b4ea56551f7b1ff.jpeg

 

 

слушалки Денон

37B274EC-EA8E-48FB-9198-BB2A5F842F4F.jpeg.40633439cab2fb99be2c9624e83fb3c9.jpeg

8A9E2BEE-D2B9-4D23-918D-BC0566BA8903.jpeg.0061b8732767790cb90c8c3b153208b2.jpeg

 

 

Козметичната чантичка/несесер е на Версаче с продукти от серията Ерос

94CF5A40-5C3F-4291-A682-15374B26FACF.jpeg.eeaca70c6f497a342ffee6d55f5226e1.jpeg


 

и съдържа: мини дентален кит, парфюмче, балсам за устни , хидратиращ крем за тяло, флос конец и маска за сън

C2F95BBA-DD96-4382-91E0-84834628BC64.jpeg.d473a1dfb20c8cdd8467afbc4ebf63a9.jpeg

 

Тоалетните са две и бяха поддържани много чисто , интересен детайл е снимката на прозорец :

626093BD-C1B6-4A38-AA3E-ECB43C4BC785.jpeg.00cdad9531cd943bd57972bd18ffdf10.jpeg
 

00B0605F-03FE-4A7C-A25C-031BABD00712.jpeg.de3e793c913143e40ced191254eb6237.jpeg

 

BD624069-153A-4856-811A-51E55EFE0110.jpeg.cfff929da09a01ec7cb028b6195734cd.jpeg

 

 

Търкиш много рекламират летящите си готвачи ( flying chefs) , обикновено са двама и  с шеф униформи , минават лично да вземат поръчките за основното ястие. Честно казано , ми се струва малко излишна идеята , прекрасната презентация , съчетана с вкусна храна са достатъчни , 9/10


уелкъм дринк - домашна лимонада с мента 10/10

AD9D14B5-4D02-451C-926D-0E849119A92A.jpeg.f98fbf3c2cdb738d6ae397b74913129c.jpeg


46367798-1999-47F9-AE1B-637E0352D436.jpeg.dbac31080349f623baeccf59dc767dc5.jpeg

 

422E67CE-7C62-4D28-B649-8E21069E94B0.jpeg.28ce8d9db4b32bf51c5aaffe8ef7a56f.jpeg

 

 

60D9E84B-BB0D-4A55-AD62-82F4C69FB521.jpeg.f58e598e90505b8804428a3c230412f4.jpeg

 

алкохолна листа

E4260DBB-B0FE-47B5-A2C9-DFAB5C7B6D57.jpeg.5125de45c23c9849a720c9c057034de0.jpeg


 

винена листа

0B0BE1E2-6D0C-40D4-AED3-C290C01BCCB2.jpeg.a34a65534dc663f3593727151dc8a79d.jpeg

 


Моят избор за полета: множество 15год Гленфидик,  сервиран със топли ядки и десертна смокиня

879A2AAB-A330-4AA6-A599-A24D7CCFDDA7.jpeg.83bfffec1bf95ce4d87db37234e46392.jpeg
 

 

CAA2D6BF-0E97-4701-BCE7-30D2DDDB5EA0.jpeg.47278b9d967dafb11b8331c6f76b8b6d.jpeg
 

F5D18B32-7FFF-4A7A-94F3-3F7539011D94.jpeg.b3d10793a622c721575cd64370ee6b49.jpeg

 

 

F958CB13-3565-474D-B2A2-50A0BC4B2BC8.jpeg.e4668656b9b5e6353578a81365782a69.jpeg

 

 

селекция морска храна , селекция сирена, свежа салата и шоколадов мус

8544D9DA-437A-4F4A-8789-ED0B099A1527.jpeg.794331540238e53fb76a7d912914ebce.jpeg

 

турско мезе , 8/10 и  фантастична крем супа от тиква ( най-добрата супа, която изобщо съм опитвал, а дори не обичам тиква),10/10 за супата

F2E0B835-F212-415E-9A01-50D5EC9735DD.jpeg.bee6cbfa0259654c93e48bd54ad8eea4.jpeg


грилована сьомга с песто и спаначен мус , 10/10

A36BB572-878C-4412-A9DE-3436FD813D98.jpeg.8cce14fa07b79bf15cf5f1a6cbdd3bc1.jpeg
 

селекция турски традиционни десерти , 8/10

CAFE8A8B-7659-40D9-BB65-05595214B34A.jpeg.ef9dd255ae6a767676e5f5d849994e43.jpeg

 

 

За разлика от полета SOF-IST , облсужването изобщо не беше на ниво . Само един от тримата стюарди работеше с известно желание и проактвиност, другите двама бяха отчайващи.  6/10


оценка : 8,5

 

 

Аз съм правил няколко бизнес полета с Thy и последния ми беше точно на  TK11 през Август 2021. Flying chefs са супер, даже единия дойде да поиска feedback за храната след вечерята, но екипажът като цяло на всичките полети до JFK е бил отчайващ! Да не говорим, че на един от полетите по-рано през годината дори нямаше бизнес кетъринг, а раздаваха една безумна кутия със сандвич, портокалов сок, вода в йогурт-подобна кутия и някакъв десерт тип суха паста. 🙂

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...
На 29.11.2021 г. в 18:14, stanislavpp каза:

Предполагам на доста съфорумници е интересно какво точно предлага бизнес класата като продукт, ще се радвам и аз да прочета ревюта на колеги. Преди да започна с първото ревю, искам да уточня , че всяка а/к има собствен продукт , типовете седалки и разпределението им са повече от двайсет вида , които се различават често драстично при различните видове самолети , дори когато са на една а/к. Типичен пример са Емирейтс, тяхната бизнес класа в 777 е ужасно остарял продукт ( избягвайте), докато бизнескласата им в А380 е абсолютен еталон.

 

LATAM  полет-532 , 19.11.2021г

SCL-JFK

 

Ех, върна ме в някакви спомени с тази ти тема.

Понеже си я предвидил за ревюта, аз не зная колко мога да съм полезен, защото снимки от салоните не правя, но ще опитам да измъкна по нещо от архива.

 

Та говорейки за LATAM и бизнес-класата на Дриймлайнера им - ето нещо от 2019 по маршрута FRA-MAD
(част от по дългото им трасе SCL - MAD - FRA, което от 2020 вече не го изпълняват с прекачване):

IMG_3632.jpg

 

IMG_3634.jpg

 

IMG_3635.jpg

 

IMG_3637.jpg

 

 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
На 12.04.2022 г. в 21:53, stanislavpp каза:

Turkish Airlines 1032  , 10.04.2022

SOF-IST  , Боинг737 с регистрация TC-JYM ( на 7год)

15.25-16.50 , реално във въздуха само 55мин (15.49-16.44)

 

Този и аз го помня, понеже няма време във въздуха, още докато затоварваха раздаваха напитки, а след това бяха невероятно пъргави с манджата да се поберат в половин час 🙂

 

На 17.04.2022 г. в 3:05, stanislavpp каза:

Turkish Airlines 011  , 10.04.2022

IST-JFK  , Боинг 777 с регистрация TC-LJC ( на 6 год)

lie flat seats

Самолетите им с lie flat седалки + храната, fast track и лоундж на летището и ако е необходимо хотел при по дълъг престой, правят продукта наистина добър.

Имах възможност да опукам известно количество мили с @makler преди няколко години, макар и за по-къс маршрут:

 

IMG_7542.jpg

IMG_7544.jpg

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
  • 3 седмици по-късно ...

Изтръсках архивите и открих снимки от преди няколко години.
TAP Portugal за четири отсечки:
CPH - LIS - A320
LIS - YYZ - A330
YYZ - LIS - A330
LIS - CPH - A320

 

За европейските нищо особено за отбелязване, но презокеанското от Лисабон до Торонто изцяло си заслужаваше.
Добра храна и напитки, наспах се прекрасно - изобщо определено бих повторил 🙂

 

IMG_8160.jpg

IMG_8161.jpg

IMG_8162.jpg

IMG_8163.jpg

IMG_8164.jpg

IMG_8166.jpg

IMG_8167.jpg

IMG_8178.jpg

  • Харесвам 5
Връзка към мнение
На 22.05.2022 г. в 15:25, cck каза:

Та говорейки за LATAM и бизнес-класата на Дриймлайнера им - ето нещо от 2019 по маршрута FRA-MAD

Да допълня с още няколко снимки за същия полет FRA-MAD на LATAM от есента на 2019-та.  Полетът си е почти 3 часа.

 

Ето я птичката - B789, регистрация  CC-BGH - четиригодишен (тогава) Дриймлайнер :

DSC01126.JPG.e9948ae52e8178731bceb734b0b5d518.JPG

И вътре кабината:

20190919_193303.jpg.abf43c32ad50f59ceb733dcc20439cb3.jpg

 

2+2+2

 

20190919_194159.jpg.16a46d043ff3b3425a1f4455a9302d5d.jpg


20190919_195956.jpg.70bb80db5c85d5166e3828248b9c909a.jpg

 

DSC01163.JPG.bbd01698db79c1fd60807972c9fa7a81.JPG

 


20190919_210426.jpg.df2bd2fc57d9e54a5bcb4336653cf468.jpg

 

DSC01167.JPG.bf886fa1b86c78e25e53701ef2f0c6fc.JPG

вечерята:

20190919_212955.jpg.8cc22c6ed2f52f224f1279826298cb39.jpg



 

  • Харесвам 5
Връзка към мнение

@xisba може много интересни неща да разкаже, ако влиза по-често във форума 🙂 Това ми е негово изпълнение за пример:

 

И то с мили...

 

 

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

За голямо съжаление , апартаментите на Етихад са в историята , може само да се надяваме  някои друг превозвач от Персийският Залив да предложи подобен продукт..

Връзка към мнение
  • 4 месеца по-късно ...

Ето нещо прясно. Бизнес класата на Aegean за европейски маршрут.

Късият полет SOF-ATH - има си лоундж достъп

Самолетът A320 не е нещо ново, но добре оборудван (има IFE, показва се и маршрутът). Храната като за час полет - повече от прилична:

 

IMG_4478.jpg

 

IMG_4480.jpg

 

ATH-BIO

3,5 часа полет. A320Neo. Храната естествено е повече, но то след лоуднжа им на атинското летище (обновен) май няма значение.

Седалките и тук са през една и не се различават като модел (няма и нужда). Чудесна система за забавления достъпна през WiFi-то на борда. Има и интернет.

Така трябва да бъде премиум обслужването за къси полети до няколко часа. Мисля, че само Търкиш в Европа останаха да поддържат подобно ниво.

IMG_4524.jpg

 

IMG_4495.jpg

IMG_4519.jpg

IMG_4522.jpg

  • Харесвам 11
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.