Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Аз не бих си провалил пътуването заради един отменен полет - Уиз далеч не са единственият оператор, който ще ви закара до Малага. Ще ви струва малко повече , ще имате прекачване , но това са бели кахъри в сравнение с удоволствието от  едно престоящо планувано пътуване…Далеч по  неприятно е, когато полет се анулира в деня на пътуването и опции често няма.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Трябва да пътуваме с 4 полета с прекачване и цената е десетократно по висока, Няколко пъти се свързах с букинг, но нищо за сега писах и на хотела но не ми отговарят, обаждах се по телефона правят се че не разбират английски говорят само на испански , но казаха че с букинг да се оправям. Общо взето си прехвърлят топката. Днес ще опитам да се свържа с тях с човек говорещ испански. 

Връзка към коментар

Аз си мислех да пускам такова питане тези дни, какво правите ин дженеръл, когато това отменят полети?

Всяка кредитна карта ли има застраховка занаправена покупка? Ние взехме ДСК Уиз по ваши препоръки и с тях купуваме билетите. Тя има ли такава застраховка? И каксе процедира в случай на нужда?

Връзка към коментар

След като сте направили резервацията през букинг, не си губете времето да говорите с хотела. Букинг е вашият посредник и с тях трябва да се свържете за някакво решение.

Друг вариант е да летите до друго летище в Испания, например Мадрид и оттам с влак или автобус до Малага. Зависи за кога сте планирали ходенето там, ако не е много скоро, може да се намерят добри цени за вътрешния транспорт.

 

А по принцип - при отказан полет авиокомпанията без значение коя е и каква е ще предложи някакво решение - кредит, ваучер, промяна на датите, понякога и връщане на парите (при редовните авиокомпании) и т.н. Иначе отдавна си научих урока и винаги правя резервации с право на отказ. И да, по-скъпо е, но спестява много евентуални главоболия.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Лошото е, че напоследък отменят полети в последния момент, дори и когато си на летището и тогава дори и да си имал безплатна анулация до 2-3 дни преди пътуването, пак не върши работа. Рядко има хотели, които предлагат безплатно анулиране до деня на отпътуване. При мен, когато ми отмениха полет до Рим докато чакам на летището, резервацията за хотела ми беше вече в период на невъзвръщаемост, но пък от хотела проявиха разбиране и не ми удържаха пари от картата /плащането трябваше да стане на място/. Сега и Уиз не искат да изплатят компенсация за полета, ГВА им дадоха срок до 25.11. да представят доказателства, че полетът е анулиран поради непредвидени обстоятелства, както твърдят Уиз и ще видим как ще се развият нещата.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 23 минути , iskrolita каза:

Трябва да пътуваме с 4 полета с прекачване и цената е десетократно по висока, Няколко пъти се свързах с букинг, но нищо за сега писах и на хотела но не ми отговарят, обаждах се по телефона правят се че не разбират английски говорят само на испански , но казаха че с букинг да се оправям. Общо взето си прехвърлят топката. Днес ще опитам да се свържа с тях с човек говорещ испански. 

При промяна/отмяна Уиз предлагат полети до/от алтернативно летище или до същото, но на други дати. Не можете ли нещо да комбинирате с вътрешен транспорт?

 

@Madonna трудно е да се дават правила без конкретна ситуация. Като цяло след резервацията на самолетните билети преди да правя други разходи по пътуването гледам да имам поне един ход гъвкавост.

Например: Имам полет до Лисабон на 23.12., а на 24.12 друг до Мадейра. Ако се обърка нещо с първия, мога да кацна в Мадрид /закъдето има полети всеки ден/ и оттам с нощен автобус до летище Лисабон. Нощувките ми не са от най-гъвкавите - плащането е един месец преди настаняването, но санкцията при неявяване е само в размер на първата нощувка. Преценявам, че ако нещо се случи, 120 лв. няма да ме съборят🙂. Връщането ми е през Лондон и направих разход за билети за влак, защото бяха изгодни - двупосочен почти на цената на еднопосочен. Пак преценявам, че полети Мадейра - Лондон има всеки от дните 1,2 и 3 януари. Все някой от тях ще се случи🙂

Т.е. правилото е четеш условията и мислиш поне един вариант, и не се ядосваш😉

 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 8 минути , ivelina666 каза:

Лошото е, че напоследък отменят полети в последния момент, дори и когато си на летището и тогава дори и да си имал безплатна анулация до 2-3 дни преди пътуването, пак не върши работа. Рядко има хотели, които предлагат безплатно анулиране до деня на отпътуване. При мен, когато ми отмениха полет до Рим докато чакам на летището, резервацията за хотела ми беше вече в период на невъзвръщаемост, но пък от хотела проявиха разбиране и не ми удържаха пари от картата /плащането трябваше да стане на място/. Сега и Уиз не искат да изплатят компенсация за полета, ГВА им дадоха срок до 25.11. да представят доказателства, че полетът е анулиран поради непредвидени обстоятелства, както твърдят Уиз и ще видим как ще се развият нещата.

Ще станат нещата. Само имай търпение поне 3 месеца.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 10 минути , ivelina666 каза:

Лошото е, че напоследък отменят полети в последния момент, дори и когато си на летището и тогава дори и да си имал безплатна анулация до 2-3 дни преди пътуването, пак не върши работа. Рядко има хотели, които предлагат безплатно анулиране до деня на отпътуване. При мен, когато ми отмениха полет до Рим докато чакам на летището, резервацията за хотела ми беше вече в период на невъзвръщаемост, но пък от хотела проявиха разбиране и не ми удържаха пари от картата /плащането трябваше да стане на място/. Сега и Уиз не искат да изплатят компенсация за полета, ГВА им дадоха срок до 25.11. да представят доказателства, че полетът е анулиран поради непредвидени обстоятелства, както твърдят Уиз и ще видим как ще се развият нещата.

Е, това с отмяната на летището е много кофти... в такъв случай, ако от хотела са разбрани, е добре. Всякакви "филми" сме гледали, ама точно такъв все още не. 😉

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 34 минути , DaBo каза:

След като сте направили резервацията през букинг, не си губете времето да говорите с хотела. Букинг е вашият посредник и с тях трябва да се свържете за някакво решение.

Друг вариант е да летите до друго летище в Испания, например Мадрид и оттам с влак или автобус до Малага. Зависи за кога сте планирали ходенето там, ако не е много скоро, може да се намерят добри цени за вътрешния транспорт.

 

А по принцип - при отказан полет авиокомпанията без значение коя е и каква е ще предложи някакво решение - кредит, ваучер, промяна на датите, понякога и връщане на парите (при редовните авиокомпании) и т.н. Иначе отдавна си научих урока и винаги правя резервации с право на отказ. И да, по-скъпо е, но спестява много евентуални главоболия.

Конкретно по казуса с букинг, не е точно така. Парите по дадена резервация, винаги се теглят само и единствено от хотела/мястото за настаняване. От 2-3 години въведоха така наречените "виртуални кредитни карти" в които се съхраняват парите по резервацията, и хотелът има 6 месеца да ги изтегли, според политиката която е обявил в букинг. С едно изречение букинг е само мястото, където се срещат клиента и хотела, и при възникване на казус започват да прехвърлят топката ту на единия, ту на другия. Никога не поемат отговорност да решат даден случай, най-много да напишат един два мейла на хотела, като изложат исканията на клиента, въз основа на обстоятелствата. Крайното решение дали да се опростят сумите по нощувките, ще е на хотела. Букинг получават комисионна от хотела 15-20% (според конкретния договор), без значение дали са реализирани нощувките, ако хотелът си е взел парите. Казвам го въз основа на 15 годишен опит в работата с booking.com, от страната на хотелиер 😉

Връзка към коментар

На теория може да е така, ама на практика хотелът те прехвърля към букинг за решаване на даден казус. Моят личен опит е такъв, но нямам такъв в БГ. Говоря за Европа. Букинг няма да направят нищо по-различно от самия клиент, но хотелите хич не им се занимава с такива неща, особено да връщат пари при резервация без право на канселиране. Дано от хотела да излязат разбрани след като им се обади някой на испански, стискам палци.

Връзка към коментар
преди 14 минути , DaBo каза:

На теория може да е така, ама на практика хотелът те прехвърля към букинг за решаване на даден казус. Моят личен опит е такъв, но нямам такъв в БГ. Говоря за Европа. Букинг няма да направят нищо по-различно от самия клиент, но хотелите хич не им се занимава с такива неща, особено да връщат пари при резервация без право на канселиране. Дано от хотела да излязат разбрани след като им се обади някой на испански, стискам палци.

Именно защото не им се занимава да връщат пари и си измиват ръцете с букинг, а букинг ще кажат "хотела решава". Както и да е, дано както казахте излязат разбрани и опростят парите, стискам палци и аз 🤞

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 5 часа, iskrolita каза:

Трябва да пътуваме с 4 полета с прекачване и цената е десетократно по висока,

Може ли подробности за маршрута с четири полета  ? Държите ли да запазите  тези три прекачвания  ? С по-малко прекачвания, цената ще падне значително …

Връзка към коментар
преди 6 часа, Madonna каза:

Аз си мислех да пускам такова питане тези дни, какво правите ин дженеръл, когато това отменят полети?

Всяка кредитна карта ли има застраховка занаправена покупка? Ние взехме ДСК Уиз по ваши препоръки и с тях купуваме билетите. Тя има ли такава застраховка? И каксе процедира в случай на нужда?

не може да се каже така общо, зависи от случая

имаш проблем, решаваш го по някакъв начин, който успееш да измислиш.

за Уиз картата не знам има ли застраховка. Дайнърса има. Ако нямаш застраховка от картата, се застраховаш отделно. Или не се застраховаш и отписваш парите, ако нещо се случи.

Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Здравейте,

 

Да се допитам до колективната мъдрост и опит - имам отменен в последния момент полет от Уиз, още през юни. След интензивна кореспонденция, последвана от мотаене и разтягане на локуми + въвличане на ГВА в процедурата, в крайна сметка ГВА прати един имейл, че Уиз ми дължат Х евро:

1. цената на билета на отменения полет

2. разликата в цената между отменения полет и новия билет, който трябваше да си купя 

3. 250 евро компенсация.

 

Уиз ми изпратиха един имейл в смисъл "до 14 работни дни ще си получите сумата по 1 и 2", без да отворят дума за 250те евро. Напомних им и за тях с копие до ГВА и.... настъпи пълно мълчание.

 

Това беше преди повече от два месеца. От тогава насам не съм получила никакви пари от Уиз. Изчаках си 60те дни за реакция и преди 2 седмици писах отново на Уиз и ГВА, че нямам нищо по сметката. Отново никаква реакция нито от Уиз, нито от ГВА.

 

Какво мога да направя в този случай? Реално има решение на ГВА в моя полза и неизпълнение на Уиз. Замислям се да подам жалба по европейската процедура за малки искове, но може би има по-смислен начин да ги натисна да ми върнат все пак тия пари, преди да ги изяде инфлацията 😆

 

Някой попадал ли е в такава ситуация с дебилите от Уиз?

 

 

 

Връзка към коментар
Преди 1 час, the7endless каза:

Какво мога да направя в този случай?

Обади се на ГВА и им напомни за твоя случай. Аз съм си говорил с тях, много са отзивчиви.

Иначе съгласно ЗГА те имат право да глобяват авиокомпания, която не изпълнява задълженията си по регламент 261.

Това с малките интереси е много тромава процедура. По-добре иск за издаване на заповед за доброволно изпълнение пред СРС. В този случай се дължи и законната лихва от датата на подаване на исковата молба.

Успех!

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...
21 minutes ago, EliDion said:

Здравейте, сори че нямам време да чета и направо питам. Отменен полет на Раян. Днес в 21 часа покупен имейл. На 30.12 рябваше да е полета. На какво имам право

1.Полет за друга дата + парично обезщетение 250-400€ според разстоянието.Ако местожителството е в  град различен от града на излитане може да поискате и възстановяване на парите за хотел +  храна до новия полет(в разумни граници)

 

2.Възстановяване парите за билета + парично обезщетение 250-400€ според разстоянието.

 

Всичко това разбира се ако нямат обективно оправдание за отмяната.

 

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Благодаря. 

Какви действия трябва да предприемем.

1. Искаме връщане.

2. Искаме прехвърляне напарите от уолета на рая към сметка.

3. Пишем някъде за тези 250евро. Къде трябва да се пише. Имат ли бланка? В калъв срок трябва да се поискат?

Връзка към коментар
  • 5 месеца по-късно ...

Имам следдният казус със закъснение на полет на Уиз ер:

 

През нощта към 1 часа получавам СМС, че полетът ми с Уиз ер в 6:30 сутринта закъснява със 7 часа. Търсех алтернативи с други полети на Уиз ер, но не намерих такива и затова не звъннах на кол центъра на Уиз ер, а си купих алтернативен билет от Ryanair.

 

Закъснението най-вероятно е по причина зависеща от Уиз ер и затова подадох в сайта на Уиз ер молба за обезщетение. Сега чета обаче някакво обяснение, че ако не съм бил на борда на закъсняващия самолет и не са  ми отказали официално премаршрутиране може и да нямам право на обезщетение по европейската директива. Възможно ли е да съм се прецакал или няма такъв казус?

  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 24 минути , Topfly каза:

Имам следдният казус със закъснение на полет на Уиз ер:

 

През нощта към 1 часа получавам СМС, че полетът ми с Уиз ер в 6:30 сутринта закъснява със 7 часа. Търсех алтернативи с други полети на Уиз ер, но не намерих такива и затова не звъннах на кол центъра на Уиз ер, а си купих алтернативен билет от Ryanair.

 

Закъснението най-вероятно е по причина зависеща от Уиз ер и затова подадох в сайта на Уиз ер молба за обезщетение. Сега чета обаче някакво обяснение, че ако не съм бил на борда на закъсняващия самолет и не са  ми отказали официално премаршрутиране може и да нямам право на обезщетение по европейската директива. Възможно ли е да съм се прецакал или няма такъв казус?

Мисля, че право на отказ от полета и да искаш обезщетение имаш, когато е над 5 часа закъснял при излитане

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 2 минути , Branko каза:

Мисля, че право на отказ от полета и да искаш обезщетение имаш, когато е над 5 часа закъснял при излитане

Ако официално обаче не съм се отказал от полета, а просто не съм се качил, пак ли имам същото право? Мога ли според теб да си искам цената на билета в последствие или цената на билета на Ryanair?

  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 2 минути , Topfly каза:

Ако официално обаче не съм се отказал от полета, а просто не съм се качил, пак ли имам същото право? Мога ли според теб да си искам цената на билета в последствие или цената на билета на Ryanair?

 

IMG_4910.png

IMG_4911.png

Изчакай отговора на Уиз. Имам няколко случая, когато не съм ходил на летището и съм вземал обещетение и от Раян и от Уиз.

Но имам и отказано от Раян такова.

За това по добре изчакай отговора първо

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 35 минути , Branko каза:

 

IMG_4910.png

IMG_4911.png

Изчакай отговора на Уиз. Имам няколко случая, когато не съм ходил на летището и съм вземал обещетение и от Раян и от Уиз.

Но имам и отказано от Раян такова.

За това по добре изчакай отговора първо

Мерси ще изчакам, но от горното става ясно, че мога и да се откажа от полета и да търся пълно възстановяване на цената на билета. Това вероятно би трябвало отделно да се иска от Уиз ер, стига да не съм закъснял с това отказване...

Връзка към коментар

Здравейте, къде мога да проверя поради каква причина е отменен полет от 9.06.2023г.? Навсякъде, където търсих, информацията е до 3 дена назад. Въпросният полет  е Варна - Белград на Air Serbia, ако има значение. 

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.