Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

преди 31 минути , Katerina Mihaleva каза:

Здравейте, къде мога да проверя поради каква причина е отменен полет от 9.06.2023г.? Навсякъде, където търсих, информацията е до 3 дена назад. Въпросният полет  е Варна - Белград на Air Serbia, ако има значение. 

Дай номер на полет! 

Връзка към коментар

JU 137

Варна - Белград, 09.06.2023г., 04:30ч.,

На 31.05 ме уведомиха, че го премаршрутизират  с полет на 10 юни, с което не се съгласих и ще ми върнат парите за билетите. Пуснала съм и жалба за  обезщетение, нямам все още отговор, та искам да знам дали имат причина да ми откажат.

 

Редактирано от Katerina Mihaleva
Връзка към коментар
преди 3 часа, Katerina Mihaleva каза:

JU 137

Варна - Белград, 09.06.2023г., 04:30ч.,

На 31.05 ме уведомиха, че го премаршрутизират  с полет на 10 юни, с което не се съгласих и ще ми върнат парите за билетите. Пуснала съм и жалба за  обезщетение, нямам все още отговор, та искам да знам дали имат причина да ми откажат.

 

Това ми излиза само! Screenshot_20230626_155144_com.flightradar24free.jpg.f8d0cc53f467cd1dab12c21a887f697e.jpg

Връзка към коментар
  • 3 месеца по-късно ...

На мои близки миналият месец им бяха отменили полета малко преди излитането, поради техн. причини. Презавериха им билета за друг ден, писаха във формата на авиокомпанията, че искат обезщетение съгл. европейския регламент. Учудващо веднага им отговориха и платиха.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 4 месеца по-късно ...

Отменен полет на УизЕър

 Здравейте,имам нужда от съвет. Подадох иск за отменен полет на Уиз от Лондон до Кефлавик, на който бяхме свалени от самолета и излетяхме след 5,5 часа и ми отговориха следното:

Благодарим Ви, че се свързахте с Отдела за обслужване на клиенти на Wizz Air.

Във връзка с Вашия иск, бихме искали да Ви информираме, че след щателна проверка на случая, е потвърдено, че полет W6-4497 LTN - KEF на 05.02.2024г., е изпълнен с промяна в разписанието поради непредвидени обстоятелства, възпрепятствали изпълнението на полета, по оригиналното му разписание.

 

В подобни случаи според Регламент 261/2004 важи следното:

 

(14) Съгласно Конвенцията от Монреал, задълженията на опериращите въздушни превозвачи би следвало да бъдат ограничени или отменени, в случаите когато дадено събитие е причинено от извънредни обстоятелства, които не са могли да бъдат избегнати, дори при вземане на всички разумни мерки. Такива обстоятелства може да възникнат по-специално в случаи на политическа нестабилност, метеорологични условия, несъвместими с експлоатацията на съответния полет, рискове за сигурността, неочаквани дефекти в системата за безопасност на полета и стачки, които оказват влияние върху дейността на въздушния превозвач.

 

В този случай, в съответствие с Регламент 261/2004, прилагам следното:


3. Опериращ въздушен превозвач не е длъжен за изплаща обезщетение по член 7, ако може да докаже, че отмяната е причинена от извънредни обстоятелства, които не са могли да бъдат избегнати, дори да са били взети всички необходими мерки.

 

С оглед на гореупоменатото, бихме искали да Ви информираме, че в такъв случай, не е дължима компенсация спрямо Регулация 261/2004.

 

Как да процедирам занапред? Чела съм, че някой водят упорита коренспонденция с Уизеър,има ли смисъл? Или да пиша жалби до Европейски потребителски център и ГВА? Или да се обръщам към някоя фирма или адвокат?

Връзка към коментар
преди 7 минути , E.Todorova каза:

Отменен полет на УизЕър

 Здравейте,имам нужда от съвет. Подадох иск за отменен полет на Уиз от Лондон до Кефлавик, на който бяхме свалени от самолета и излетяхме след 5,5 часа и ми отговориха следното:

Благодарим Ви, че се свързахте с Отдела за обслужване на клиенти на Wizz Air.

Във връзка с Вашия иск, бихме искали да Ви информираме, че след щателна проверка на случая, е потвърдено, че полет W6-4497 LTN - KEF на 05.02.2024г., е изпълнен с промяна в разписанието поради непредвидени обстоятелства, възпрепятствали изпълнението на полета, по оригиналното му разписание.

 

В подобни случаи според Регламент 261/2004 важи следното:

 

(14) Съгласно Конвенцията от Монреал, задълженията на опериращите въздушни превозвачи би следвало да бъдат ограничени или отменени, в случаите когато дадено събитие е причинено от извънредни обстоятелства, които не са могли да бъдат избегнати, дори при вземане на всички разумни мерки. Такива обстоятелства може да възникнат по-специално в случаи на политическа нестабилност, метеорологични условия, несъвместими с експлоатацията на съответния полет, рискове за сигурността, неочаквани дефекти в системата за безопасност на полета и стачки, които оказват влияние върху дейността на въздушния превозвач.

 

В този случай, в съответствие с Регламент 261/2004, прилагам следното:


3. Опериращ въздушен превозвач не е длъжен за изплаща обезщетение по член 7, ако може да докаже, че отмяната е причинена от извънредни обстоятелства, които не са могли да бъдат избегнати, дори да са били взети всички необходими мерки.

 

С оглед на гореупоменатото, бихме искали да Ви информираме, че в такъв случай, не е дължима компенсация спрямо Регулация 261/2004.

 

Как да процедирам занапред? Чела съм, че някой водят упорита коренспонденция с Уизеър,има ли смисъл? Или да пиша жалби до Европейски потребителски център и ГВА? Или да се обръщам към някоя фирма или адвокат?

Пишете им, че искате да посочят точната причина за отмяна на полета. Погледнете и дали има други отменени/забавени полети към крайната дестинация. 

Тези дни нямаше ли изригване на вулкан? 

Връзка към коментар
преди 6 минути , tch каза:

Пишете им, че искате да посочят точната причина за отмяна на полета. Погледнете и дали има други отменени/забавени полети към крайната дестинация. 

Тези дни нямаше ли изригване на вулкан? 

Всички други полети се осъществяваха, нямаше метеорологични или други причини. Явно проблема беше в самия самолет, защото за нас дойде друг самолет, а стария си стоеше на гейта. Вулкана изригна след няколко дни.

Връзка към коментар
преди 46 минути , E.Todorova каза:

Всички други полети се осъществяваха, нямаше метеорологични или други причини. Явно проблема беше в самия самолет, защото за нас дойде друг самолет, а стария си стоеше на гейта. Вулкана изригна след няколко дни.

Поначало в подобен случай бих подала жалба до съответния контролен държавен орган. Оплакването ми би било, че отговорът на иска е бланкетен, не е посочена конкретна причина, обосноваваща извънредни обстоятелства и в крайна сметка резултатът е немотивирано решение за отказ.
Обаче във Вашия случай има въпроси:

- до кой държавен орган да се обърнете? - По Регламента това е държавата на излитащия полет, т.е. Великобритания.

- въобще прилага ли се Регламентът на ЕС за държавите Великобритания и Исландия, които не са в ЕС? 
Може би е по-добре да се обърнете към професионална международна фирма, занимаваща се с подобни искове.

Връзка към коментар

за Великобритания регламента се запазва, като вместо  EU се слага UK и всичко останало  е същото

така че трябва да важи

трябва да ти кажат конкретно причината за закъснението, пиши с копие до английското ГВА

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Здравейте, доста изчетох в сайта на WizzAir, но не успях да намеря начин да се свържа с тях, освен импулсния телефон. Казуса ми е следния - имам резервация за 4-ма възрастни и 2 деца за полет до Лондон. едно от децата няма да има възможност да пътува. Какво мога да предприема аз от тук нататък - мога ли да отменя само за него резервация (отиване и връщане) без допълнителни такси, ако не я отменя и не го чекирам, или просто не се качи на самолета ще търпя ли пак някакви финансофи такси ?

Връзка към коментар
преди 5 минути , ivanov.ivan.kr каза:

Здравейте, доста изчетох в сайта на WizzAir, но не успях да намеря начин да се свържа с тях, освен импулсния телефон. Казуса ми е следния - имам резервация за 4-ма възрастни и 2 деца за полет до Лондон. едно от децата няма да има възможност да пътува. Какво мога да предприема аз от тук нататък - мога ли да отменя само за него резервация (отиване и връщане) без допълнителни такси, ако не я отменя и не го чекирам, или просто не се качи на самолета ще търпя ли пак някакви финансофи такси ?

Няма проблем за пътуващите, детето не се чекира, губи се стойността на билета. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Здравейте, попаднах в следната ситуация

На 6 март купих билети с Раянеър София-Берлин-София , съответно за дати 28.04 и връщане 03.05

Два дена по късно получих мейл в който ме уведомяват, че полет на 03.05 (на връщане) няма да има и ми предлагат 3 опции в мейла да приема промените, да презаверя или да кандидатствам за възстановяване на сумата за неизползвания полет....Попълних форма за пълно възстановяване на сумата и на отиване и на връщане.

Не получих обратен мейл, че са приели молбата ми. В сайта в резервацията без мое съгласие е променена датата от 03.05 на 02.05 за много късен и неудобен час , като срещу това има статус "потвърдено" без да съм правил това.

Въпросът и молбата ми е за съвет какво да очаквам? Обадих се на телефона в Дъблин и ги питах получили ли са формата за рефънд и защо нямам никакъв мейл, ча има приета такава молба.Отговорът беше че я има при тях, че трябва да разгледат молбата в рамките на 7-14 дни и вече след решението да върнат нещо до 24ч. евентуално.

Какво да очаквам и какво ме съветвате да предприема?

Благодаря!

 

Връзка към коментар

Щом си говорил с тях и са казали, че се обработва, чакаш. Тия работи не винаги стават бърззо.

Ако минат няколко седмици и парите не идват, пиши им пак, 

Връзка към коментар
преди 2 часа, Stoyne каза:

Здравейте, попаднах в следната ситуация

На 6 март купих билети с Раянеър София-Берлин-София , съответно за дати 28.04 и връщане 03.05

Два дена по късно получих мейл в който ме уведомяват, че полет на 03.05 (на връщане) няма да има и ми предлагат 3 опции в мейла да приема промените, да презаверя или да кандидатствам за възстановяване на сумата за неизползвания полет....Попълних форма за пълно възстановяване на сумата и на отиване и на връщане.

Не получих обратен мейл, че са приели молбата ми. В сайта в резервацията без мое съгласие е променена датата от 03.05 на 02.05 за много късен и неудобен час , като срещу това има статус "потвърдено" без да съм правил това.

Въпросът и молбата ми е за съвет какво да очаквам? Обадих се на телефона в Дъблин и ги питах получили ли са формата за рефънд и защо нямам никакъв мейл, ча има приета такава молба.Отговорът беше че я има при тях, че трябва да разгледат молбата в рамките на 7-14 дни и вече след решението да върнат нещо до 24ч. евентуално.

Какво да очаквам и какво ме съветвате да предприема?

Благодаря!

 

Нещо се обърках с темите и превозвачите😄

Изтегли си приложението, там като че ли е по-ясно визуализирана резервацията.

Редактирано от ДиянаВ
Връзка към коментар
преди 2 часа, Stoyne каза:

Попълних форма за пълно възстановяване на сумата и на отиване и на връщане.


Не виждам причина за възстановяване на сумата и на отиване - очаквай връщане на сумата единствено за промененият полет на връщане . 

Връзка към коментар
преди 25 минути , stanislavpp каза:


Не виждам причина за възстановяване на сумата и на отиване - очаквай връщане на сумата единствено за промененият полет на връщане . 

Вероятно е така, но понеже резервацията е една с билети в двете посоки и обща цена. Докато получа отговор , опциите за промяна сигурно ще се променят. Имам някаква надежда макар и минимална. Няма и седмица от както съм ги платил, но това едва ли ги интересува. След прочетеното и в тяхната тема ...по добре да мисля за различни варианти

Връзка към коментар

Щом е на един билет ще възстановят всичко , независимо че само единия полет е променен.

Няма значение кога е направена резервацията , имайте търпение ще си получите парите.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Наистина ще ги възстановят. Няколко пъти ми се е случвало. На два пъти Раян дори ми възстановиха пари, когато засегнатият и незасегнатият полет не бяха на една резервация. В това отношение са топ.

  • Харесвам 2
  • Браво 1
Връзка към коментар
На 11.03.2024 г. в 19:01, neuromancer каза:

ако е една резервация, възстановяват всичко

общо взето няма проблеми с Райън, няма нужда да се шашкаш отсега

Всичко приключи благополучно. Резервацията ми на стойност около 600 евро беше компенсирана след промяна на деня за връщане. Около 2-3 дена след заявката за възстановяване ми приведоха парите като кредити в профила на Раянеър. След това отне малко повече време да ги върнат по първоначалната сметка (около 3-4 дена). Имаше разлика от около - 20лв. по малко вероятно при превалутирането, но това е само за информация. Успех на всички и приятни пътешествия!

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
  • 4 месеца по-късно ...
преди 3 часа, ДиянаВ каза:

Ще ни свалят от самолета. Свършило им полетното време, а в Милано, където уж щяхме да кацаме междинно, нямало екипаж, който да ги смени. Капитанът хубаво ни казва къде да питаме за хотел, но затова как ще стане връщането мълчи. Какво става в такава ситуация? Как си прибират самолета?

 

преди 2 часа, neuromancer каза:

Ами като преспи екипажа и почне новия работен ден си го откарва. Или докарват друг екипаж с друг полет.

Онази тема с извънредните събития не беше много подходяща, но ми беше под ръка.

Така, свалиха ни от самолета и се оказа, че всеки сам трябва да се оправя с хотел, храна и т.н. Повече ме притесни въпроса кога ще е полетът за връщане. Казаха ни да чакаме имейл, който така и не дойде. В 22:30 получавах такива, че ще излетим в 19:30 и 20:30. Все пак накрая получих смси: Flight 3022 TFS-OTP has been delayed, new departure time: 11:00, 7/20/24
Check-in closes as per the original schedule. Please see email for details.
WIZZ
Сега сме на място, което не съм предполагала, че ще посетя в Тенерифе - Лас Америкас😄. Поне само английска реч се чува😛

IMG_7384.jpeg.3ae48d71112018af5b439bc156489d19.jpeg

 

Дъщерята си взе от дюти фри магазин боди мист - парфюмна течност, която е 250 мл. Утре ще можем ли и как да я пренесем през секюрити проверката?

Със старите бордни карти ли ще минем? То и не виждам откъде да получа нови.

  • Шок 3
Връзка към коментар
преди 6 часа, ДиянаВ каза:

 

Онази тема с извънредните събития не беше много подходяща, но ми беше под ръка.

Така, свалиха ни от самолета и се оказа, че всеки сам трябва да се оправя с хотел, храна и т.н. Повече ме притесни въпроса кога ще е полетът за връщане. Казаха ни да чакаме имейл, който така и не дойде. В 22:30 получавах такива, че ще излетим в 19:30 и 20:30. Все пак накрая получих смси: Flight 3022 TFS-OTP has been delayed, new departure time: 11:00, 7/20/24
Check-in closes as per the original schedule. Please see email for details.
WIZZ
Сега сме на място, което не съм предполагала, че ще посетя в Тенерифе - Лас Америкас😄. Поне само английска реч се чува😛

IMG_7384.jpeg.3ae48d71112018af5b439bc156489d19.jpeg

 

Дъщерята си взе от дюти фри магазин боди мист - парфюмна течност, която е 250 мл. Утре ще можем ли и как да я пренесем през секюрити проверката?

Със старите бордни карти ли ще минем? То и не виждам откъде да получа нови.

Разделете течността в шиленца - няма да мине така. Със старите блрдни карти идете на гишто на авиокомпанията и ще ви издадат нови. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.