Прескочи до съдържание

TBI bank


Препоръчани мнения

Георги Матеев
Преди 1 час, iMari каза:

Два въпроса, относно използването на blink преводи от TBI app, в случай, че някой е пробвал.

Ако се пусне такъв превод към Дайнърс сметката, за колко време ще се отрази по картата? Нали тази сметка не е индивидуална и в основание трябва да се посочи ЕГН. Май не съм правила такъв превод досега и не съм наясно. 

Аз вече правих няколко блинк превода от TBI апп към Дайнърс. Ако се прати сутринта сумата се отразява до няколко часа, ако се пусне след 12:00 се появява на другия ден, а ако се пусне в петък следобед се отразява чак в понеделник. Трансферите са инстантни, но забавянето идва от страна на Дайнърс, които очевидно ги заверяват 1 по 1 на ръка от общата сметка.

 

Като основание на превода се посочват клиентски номер и ЕГН.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
На 7.12.2022 г. в 13:29, Patrick K каза:

 

Една седмица и нямам отговор! Явно отново трябва да им пиша. 😠

Получих заветния отговор, който е меко казано неадекватен.

 

Цитат

Бихме искали да Ви информираме, че таксата се генерира спрямо политиката на банката, която получава сумата.

Пак ще трябва да им пиша и разправям. Не стига, че в чата са неадекватни, ами и по имейл също. С това темпо сигурно догодина ще ми отговорят.

Връзка към мнение
преди 29 минути , Patrick K каза:

Пак ще трябва да им пиша и разправям. Не стига, че в чата са неадекватни, ами и по имейл също. С това темпо сигурно догодина ще ми отговорят.

Защо са те таксували 50ст за превод ли ги питаш, че изпуснах нишката?

Връзка към мнение

добре, да питам пък аз, не изпитвате ли някакво притеснение да си поверявате средствата на институция, чието техническо решение за опериране с тези средства, създава впечатление, че е правено от любители, а не професионалисти? както днес не иска да разпознава адрес на потенциален клиент, какво му пречи утре да не разпознава изобщо някой действителен клиент и неговата парична наличност? неадекватен съпорт има и по други банки, това е ясно, но и по тази линия изглежда, че нямат необходимия опит, отговаряйки някакви нерелевантни неща

 

идеята пък да ти прави кредитно досие банка, която очевадно се издържа от лихви върху немного обезпечени кредити (да не казвам другата дума), прави нещата да изглеждат още по-неприемливи от гледна точка на техническа сигурност

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Парите ми са гарантирани до 100к евро. Да има какво да се желае от приложението, още повече от интернет банкирането, но услугите, които предлагат за цената си ме устройват. Аз проблем при регистрацията нямах, освен това, че адреса обърка Спиди и трябваше да ходя до офис на куриера. Писах се безработен и приключих с въпросите за кредитното досие поне по спомен. Може периода, в който аз се регистрирах да не са били задължителни тези въпроси. Надявам се да се развиват, пиша им за нещата, които ме дразнят и да видим дали ще ги отразят в бъдещите версии на приложението. 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 2 часа, antea каза:

добре, да питам пък аз, не изпитвате ли някакво притеснение

Не повече отколкото от всяка друга финансова институция. Била съм клиент на повечето банки в БГ, ползвам активно всякакви финтеци, нагледала съм се на всякакви бъгове и грешки, далеч по-притеснителни от отхвърляне на адрес. Чак да не разпознава клиент и парични средства - аппа запецва от време на време, но за да си откриеш втора сметка и за да ползваш интернет банкиране трябва задължително да минеш за верификация на място в офис. Едва ли някой да борави с по-големи суми, ползвайки само картата. Относно неадекватният съпорт - тепърва се опознаваме, но все пак си мисля, че ПИБ и ДСК уроци могат да преподават на TBI по неадекватност. 🙂

Не защитавам TBI, но в момента те предлагат максимум предимства на минимум цена. Видно е, че работят по подобряване на аппа. Блинк преводите, топъпване с карта и прехвърляне на суми по телефонен номер са удобства, които малко приложения предлагат. Дано наистина да се постараят да решат бързо техническите проблеми.

Не разбирам и какъв е проблема с кредитното досие - всяка банка има достъп до тази информация и въз основа на нея предлага продукти на клиента.

Като гледам колко офиси имат в Саудитска Арабия и като се сетя геймченджъра Уиз каква инвазия подготвят през следващата пролет точно там - я си представете, че утре TBI и Уиз направят колаборация и пуснат ексклузивно някоя супер лимитирана кобрандирана КК с кешбек 1% точки за билети и 1% петрол в литри само за отбрани клиенти. Хубаво е човек да е подготвен за такива ситуации и да си е попълнил чинно данните. 🤓

 

 

  • Харесвам 2
  • Смея се 7
Връзка към мнение
преди 27 минути , Zlia каза:

Парите ми са гарантирани до 100к евро

Това само в случай, че се отнеме лиценза на банката. Предполагам визираш ФГВБ. За разни измами от вида "купих си нещо с твоята карта" не работи.

Връзка към мнение
преди 9 минути , JazzMaster каза:

Това само в случай, че се отнеме лиценза на банката.

Което както знаем е бавен процес, който на всичкото отгоре повече зависи от политическо решение, отколкото от решение почиващо на финансови показатели. Проблемът в подобни ситуации е, че е възможно да мине доста време между фактическото спиране на финансови операции от банката и решението на регулаторния орган, а през това време парите на клиентите стоят блокирани. От моя дългогодишен опит - житейски и професионален - винаги съм се въздържал от конюнктурни решения свързани със съществени промени по отношение на финансовото ми състояние. Явно съм консервативен и предпочитам да вярвам на традиционните банкови институции, макар, че имам сметка и в една от модерните нестандартни банки с едно про отпред. Реално спестените пари от такси отиват за покриване на други непредвидими разходи и в случай, че не става въпрос за дейност по занятие, поне за мен не си заслужават всички тези усилия и губене на време по преместване от една в друга финансова институция, камо ли пък съсредоточаване на целия финансов ресурс в една от тях...  

Връзка към мнение
преди 26 минути , iMari каза:

 Не разбирам и какъв е проблема с кредитното досие - всяка банка има достъп до тази информация и въз основа на нея предлага продукти на клиента.

 

 

 

бих те поправила, че кредитно досие се създава само за клиенти с кредит, или поне така е според Закона за кредитните институции

 

клиенти, които нямат кредит, могат да имат някакъв кредитен рейтинг въз основа на информация, събирана от банката, може да ни звучи подобно на досието, но не е същото, и използването на термина "досие" не по предназначение също не говори добре

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 53 минути , JazzMaster каза:

Това само в случай, че се отнеме лиценза на банката. Предполагам визираш ФГВБ. За разни измами от вида "купих си нещо с твоята карта" не работи.

Няма как някой да си купи нещо с картат ми, защото аз пари не държа в нея. Прехвърлям си от сметката когато и колкото ми потрябват. 
 

Относно това за колко време се отнема лиценз и се задейства ФГВБ- ами преди няма и 10 години го видяхме. Банка в топ5 в БГ я “изгоряха”, а друга такава( в която почти всички във форума имат сметки) беше на ръба и я спаси зорлем правителството. 
Да възможно е да ми блокират парите за известно време, ако някога нещо се случи на TBI, но вероятността не е кой знае колко по- голяма от такава при другите банки( особено такива с БГ собственици)

А по въпроса за “досието” - ами не съм специалист, но в други банки постоянно са не питали подобни въпроси и не знам какво с ми изготвяли, но досадно са ми звъняли да ми предлагат кредитни продукти. Аз кредит не съм имал повече от 10 години, само кредитна карта, но това имат повечето от нас. 
Та да обобщя пак, не ги защитавам TBI, меко казано имат трески за дялане, но това което предлагат ме  устройва. Прехвърлих се при тях от Райфайзен след епична едномесечна драма тип пинг-понг (офис-колцентър) за уточняване на въпроса- “Има ли начин за промяна на дневен/седмичен лимит за зареждане на Револют?” Толкова за компетентността на “големите и сигурни батковци” 🙂

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

изобщо нямах предвид отнемане на лиценз, по-скоро някаква техническа глупост или бъг, с натискания на бутони и връщане назад, и вместо с дебитна карта да осъмнеш с бърз кредит с ГПР около 50%, то като гледам цялото приложение е насочено главно към такива клиенти

Връзка към мнение
преди 3 часа, antea каза:

идеята пък да ти прави кредитно досие банка, която очевадно се издържа от лихви върху немного обезпечени кредити (да не казвам другата дума), прави нещата да изглеждат още по-неприемливи от гледна точка на техническа сигурност

От къде заключваш това, че ти правят кредитно досие?

Подобни въпроси от типа - къде работите и какъв е произходът на средствата ви, са ми задавали УниКредит и то за сметка с под 1000лв в нея. Така че мисля, че е нещо стандартно. Често казано не помня дали са ме питали колко печеля.

Връзка към мнение
преди 3 часа, antea каза:

идеята пък да ти прави кредитно досие банка

Всъщност ти споменаваш "кредитно досие". 🙂

При положение, че всеки от нас има поне по една кредитна карта, за която е давал подробна информация и за работодател и за заплата  не виждам защо да се притеснява, че ще ги даде на още една банка, която и без това има достъп освен до тази информация и до теглените кредити, както и наличните КК. Никой не е застрахован от измами, но нито тези данни, нито бъгавия апп биха ме навели на мисълта, че ще осъмна с бърз кредит.

 

Връзка към мнение
На 10.12.2022 г. в 14:47, jorrro каза:

При мен проблемът беше, че в профила ми няма информация за работодател и професия. Трябвало да ходя до офис. След малък скандал се оказа, че може и да не се ходи до офис. При въпрос защо им трябва тази информация обаче ми отговориха, че е нужна, за да ми се направи кредитно досие. Аз казах, че няма да ползвам кредити, а единствено дебитната им карта с мои средства. Мобилното приложение било обвързано със създаването на кредитно досие. Благодарих им и казах, че спираме процедурата за издаването на картата.

от тук заключих за кредитното досие

 

в документа към приложението ясно си е казано, че един от начините, които са избрали, за да подпишеш договора за кредит, е чрез обикновен електронен подпис

Цитат

2/ с обикновен електронен подпис, където с натискане на бутон „Потвърди“, разположен на екрана на Приложението, на който са визуализирани съответните договори за финансови услуги от разстояние, ти даваш своето съгласие за сключване на договора, като това действие (натискане на бутон „Потвърди“) ще има същото правно действие и сила като саморъчен подпис в отношенията между нас.

 

бърз кредит с 50% лихва чрез бутон Потвърди на бъгаво приложение, което те връща по няколко пъти, само казвам....

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 46 минути , Zlia каза:

Прехвърлям си от сметката когато и колкото ми потрябват. 

За мен като плащащ (почти) всичко с телефон, би било отчайващо. Фрийз/ънфрийз върши тая работа доста по-бързо. Обаче вече става въпрос коя местна банка го има. Моята го предлага, “пощата”. 

Връзка към мнение

TBI не си разработват приложението и онлайн банирането, а изполвват white label решение: https://fintechos.com/, дори favicon-ката им е стандартната.

 

Иначе съм съгласен с @antea - предвид на какво ниво е облужването - допускам, че може да станат фалове.

 

И като бонус - една родина иска да си поръча карта Неон, но не може да продължи процеса и "да очаква обаждане". Никой не се обажда. Отива в клон - "нищо не можем да направим, преинсталирайте приложението". След преинсталация накрая се появява съобщение, че липсва информация за работодател и дотам.

Звъни се в кол-центъра - "не можем да съдействаме, отидете в клон".

Пише се в чата - "не може тук, отидете в клон".

При комуникация по мейла - "обадете се по телефона или се свържете чрез чата".

Малоумна ситуация.

 

Различните отдели нямат никаква синхронизация помежду си и въобще не опитват да решат проблема, а взаимно си прехвърлят топката.

 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
  • 3 седмици по-късно ...
Преди 1 час, Alexander каза:

Дори след тази актуализация не работи избора на адрес.

уникални са, просто ми е интересно кога ще тръгне 

Аз им писах на мейл, който е специално за отзиви за апп-а. Обясних проблема, изпратих скрийншотове. 
 

Благодариха ми и казаха, че ще се постараят да оправят проблема “възможно най-скоро”. Това беше доста преди да пуснат новата версия. 
 

Явно не им е приоритет да имат нови клиенти. 🙂

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 5 часа, yordanov каза:

Аз им писах на мейл, който е специално за отзиви за апп-а. Обясних проблема, изпратих скрийншотове. 
 

Благодариха ми и казаха, че ще се постараят да оправят проблема “възможно най-скоро”. Това беше доста преди да пуснат новата версия. 
 

Явно не им е приоритет да имат нови клиенти. 🙂

Аз по същия начин им писах за това че не могат да се редактират комуналните сметки, върнаха ми подобен мейл и в новата версия го има това оправено. 
Та явно има смисъл да им пращаме мейли с бъгове. 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
преди 15 минути , Zlia каза:

Аз по същия начин им писах за това че не могат да се редактират комуналните сметки, върнаха ми подобен мейл и в новата версия го има това оправено. 
Та явно има смисъл да им пращаме мейли с бъгове. 

Да, редактирането на комуналните сметки е частично поправено, но регистрираните в tbi digital сметки не са налични в приложението, а при опит за въвеждането им, се появява съобщение, че съответната сметка вече е регистрирана - а списъкът отново е празен!?

Връзка към мнение
преди 9 часа, sildoro каза:

Да, редактирането на комуналните сметки е частично поправено, но регистрираните в tbi digital сметки не са налични в приложението, а при опит за въвеждането им, се появява съобщение, че съответната сметка вече е регистрирана - а списъкът отново е празен!?

И аз го имах този проблем и се оказа, че бях регистрирал сметката в новото интернет банкиране. Изтрих я от там и испях да си я регистрирам в мобилното приложение. Абе зле ги правят нещата, ама явно толкова могат. Аз толкова хаотична разработка на приложение не съм виждал. Но винаги има първи път 🙂

Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

@Alexander TBI явно са оправили бъга - има нов ъпдейт за iOS и вече мога да въведа адрес, различен от този по лична карта. Също така в момента имат някакъв бонус от 20лв, ако активираш и направиш едно плащане с картата.

 

Само не мога да разбера - безплатното теглене от банкомати винаги ли е било до 2 пъти месечно или до 800лв или е нещо ново? И преди май картата беше Мастър, а не Виза?

 

C9D14FD5-4DDF-411F-B2FC-E0EB6204ECEB.png.33d15d08a99cab93a8c02aba70634fb9.png

 

 

  • Замислям се 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.