Прескочи до съдържание

Етикет и неписани правила при летене със самолет


Препоръчани мнения

преди 29 минути , stanimir каза:

Аз също смятам че ръкоплясканията са доста по-присъщи за нашите ширини и постепенно отслабващи до степен на пълното им отсъствие в западна посока.

Освен това съм чувал точно обратното - пилоти и екипаж го приемат в известна степен за  обида , защото пътници едва ли не се радват че са ги докарали живи,  все едно до последно са се съмнявали в професионалните им умения.


Много точно казано - масовостта на ръкопляскане при кацане  съм виждал единствено на полети от/до България, Румъния и Сърбия , епизодични такива съм виждал и на други места ( май само в Европа ). 
 

За “анцузите”  - по света са популярни като lounge wear , тоест облекло за вкъщи, за фитнес , да отидеш до магазина или до парка, и вече май нямат разлика със съвременните пижами . Половинката като отиде за пръв път в САЩ, изумена ме попита - тия хора/деца защо ходят по пижами по улиците / училище ? Много пътници вече ги избират като пръв избор за комфортно облекло , особено на дълги полети …

 

Аджеба, кой гений наложи думата анцуг в България с внос от немският език ( der anzug) , означаваща костюм ?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 3 минути , stanislavpp каза:

 

За “анцузите”  - по света са популярни като lounge wear 

 

Аджеба, кой гений наложи думата анцуг в България с внос от немският език ( der anzug) , където означава костюм ?

От lounge wear до airport lounge wear разликата е седем букви. Не от Лом до Лондон все пак. 

 

Що се отнася до костюма, аз съм се чудил, но пък някои ходят така и на сватба, та може би затова.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 10 минути , tch каза:

Само това не го схващам, но останалото като цяло си е до добро възпитание.

преди години имаше няколко скандали , свързани с липсата на свободен подлакътник за пътника в средната седалка , и авиоексперти се произнесоха с логиката, че хората в местата до прозореца и до пътеката могат да се наклонят в съответната посока и да ползват допълнително пространство, докато за седящият в средата няма такава възможност.

 

“When sitting three across on a plane, the person in the middle has dominion over both armrests,” says Jodi R.R. Smith, president of Mannersmith Etiquette Consulting. “The person on the aisle has the benefit of being able to move freely and has stretching room into the aisle. The person at the window has the benefit of leaning against the window or being able to see the view, when there is something to see. Both the person on the aisle and the person on the window are only being potentially touched by one other person.  But the person in the middle is not able to easily move or stretch, nor is there anywhere to lean. Additionally, they are potentially being touched by two others. Therefore, they have control over the arm rests.”

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 50 минути , stanislavpp каза:

Аз пък си мисля , че знойната мацка ще е заинтригувана от изненадващият ход от твоя страна , и може да изпадне в пълен цайнтнот, тоест половината път е извървян. “Еле” пък, ако чете Магеланци , 75% от пътя е извървян …. 😉

Млад грузинец - левент и красавец - пътува във влака сам в купето и чете вестник.
По едно време се качва позапазена кака. Той продължава да си чете вестника без да и обръща внимание, даже с багажа не и помага. След малко каката се пробва да го заговори, Той само я поглежда иззад вестника, смутолевя нещо и продължава да чете.
След малко каката вади чай, бисквити - пробва се да му предложи, да завърже разговор. Той пак я поглежда иззад вестника, казва едно "Не, благодаря" и продължава да чете.
Каката и писнало, съблекла се полугола, излегнала се на кушетката и му вика:
- До сега не ми обръщахте внимание, но сега както съм така какво ще направите? Няма ли поне да ме погледне?
Нашия сваля вестника, разкопчава панталона и вика:
- Прав беше тати, по-добре 20 минути да ги игнорираш отколкото 2 часа да ги уговаряш.

  • Харесвам 1
  • Браво 1
  • Смея се 16
Връзка към коментар

И през ум не ми минава да летя примерно 10 часа в джинси и маратонки. Аз си ги знам като relax pants и се преобличам още на летището. До не толкова отдавна в икономична класа даваха и чорапки ( "Емирейтс" дори и пантофки),  като вероятно са предполагали, че пътниците се качват измити и изкъпани. Е вече май никой не дава такива неща в икономична , но пък аз си нося.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Летях до Неапол в пълен с италианци самолет и при кацане ръкопляскането беше най-малкият проблем. Свиреха с пръсти, тропаха с копита по пода и викаха „браво“. Бай ви Ганя би се засрамил. 
В Маракеш също пляскаха юнашки наскоро. Но на онзи полет имах чувството, че във всеки момент ще излезе коза отнякъде, такава лудница беше.

По аналогия с...

 

  • Харесвам 1
  • Смея се 19
Връзка към коментар

Аз пък при последното летене открих удобството на анцунга. Така се наложи, а може би и хоум офисът си каза думата, но прогнозирам, че при къс и при дълъг полет ще съм по спортен костюм.😁 Изобщо не ме интересува, че ще приличам на изпаднал летищен  Ганьо. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 10 часа, Zaro каза:

И ко праим ся?

Ако останеш на средната седалка и окупираш демонстративно и двата подлакътника, имаш реален шанс разговора да "потръгне". 🙃

  • Смея се 3
Връзка към коментар

Както се казва в статият виц: Този анцуг за спорт ли е или за сватба?

Нося анцуг в къщи или в краен случай до кофата за боклук. За мен ходенето по улуцата с него е признак на лоша култура и неуважение към околните.

И не знам какви дънки си купувате, че са ви чак неудобни и не може да изкарате 10ч с тях? С анцуг ли ходите на работа?

  • Харесвам 7
  • Браво 5
Връзка към коментар
преди 10 часа, adreno каза:

А и част от пилотите го харесват, и си пускат звука от кабината при кацане, за да чуят има ли аплаузи.

Смех!!! Доживяхме!!! Англичаните имат една приказка: " Kiss landing is not landing".   

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Това няма нищо общо с това кой как ходи на работа или дори по улицата.Разликата с почти неподвижното стоене на  сравнително тясна седалка в продължение на дълги часове е огромна.

Ако щеш чисто физиологично е вредно и за стафидите ти.

Връзка към коментар
преди 18 минути , дядо Пепи каза:

Смех!!! Доживяхме!!! Англичаните имат една приказка: " Kiss landing is not landing".   

Интересно ми е от гледна точка на пилот как се отнасят колегите ви към това ... пляскане.

 

ПП. аз познавам само един пилот на пътнически самолет на Уиз и лично неговото отношение е , цитирам:  " избива ме на смях"

Връзка към коментар
преди 4 минути , funny каза:

как се отнасят колегите ви към това ... пляскане.

Не познавам пилот, на който да не му е леко иронично да не кажа смешно при такава реакция. Ако има такъв в тоя форум,  нека ме извини. Излитането и кацането са най-сложните етапи на всеки полет. Независимо с какъв летателен апарат се осъществява. При излитането целта е да се преодолее земното притегляне, набере височина и скорост за осигуряване на безопасност по различни причини. Но екипажът разполага с по-голям контингент от време. Защото тенденцията е скоростта да нараства, а в този случай скоростта е височина, а височината е време за реакция, а от там и живот. При кацането е точно обратно. Скоростта непрекъснато пада до скорост на опиране, в близост до земята. Моментите са много скротечни,т.е. екипажът разполага с много малък капацитет от време за преодоляване на различни затормозяващи ( меко казано)  ситуации, застрашаващи безопасността. И все по тая логика е смисълът на англйската приказка " Kiss landing is not landing". (по)Желателно е  всички пътници да са будни и завързани с колани при кацане, за да имат готовност за безопасно завършване на евнтуални последващи екстрени и всякакви аварини ситуации.  а не за ръкопляскане и овации. Екипажът тези ' оценки" ще ги получи, когато съответните служби разчетат т.т. черна кутия ( която никъде и никога не е черна) и дадат оценка на безопасното изпълнение на полета. Да не избоявам една камара параметри, които се описяат по време на полвта и анализират след това. и само един от тях е претоварване при опиране на етапа кацане. Това, за което салонът ръколпяска. А, че си стоварил самолеа с 30-50км/ч по-голяма скорост и не сможеш да го спреш на мократа полоса и излезеш на грунда след полосата как ще го оценят. Но... кой как разбира нещата. Стана малко дълго, за което се извинявам!!!    

  • Харесвам 18
Връзка към коментар

А, изобщо чуват ли се аплодисментите на публиката, упс пътниците, в пилотската кабина?

 

Към правилата бих добавила още едно: Използвайте слушалки или изключете звука на ел.устройство, което използвате за развлечение по време на полет, а и на гейта, докато чакате бординг. Същото важи и за малолетните, които пътуват с вас. Ако са на възраст, непозволяваща използването на слушалки, има едно бутонче mute, което ще осигури спокойствието на останалите около вас.

  • Харесвам 10
Връзка към коментар

Аз анцунг нося само в залата за спорт.Там го обличам.

Но честно казано,изобщо не ме интересува кой с какво е облечен.

Важното е,човек да е изкъпан и с чисти дрехи,да не мирише,което е много по-неприятно,отколкото ако е облечен с анцунг.И не мисля,че носенето му е неуважение и признак на ниска култура.

Човек първо себе си трябва да уважава.

За мен лично,носенето на бермуди в градска среда, извън морските дестинации,е също толкова грозно,колкото и спортния екип.Особено от жени.Но това е личното ми мнение.

Хора,пътувайте и не се заглеждайте много в другите.Всеки сам преценява как да живее!

 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

А какъв е етикетът за използване на багажниците над седалките? В един има място за 3-4 куфара (А320 например), а под него има 6 седалки. Може ли да използваме багажника на съседите?

И по темата "как да пътуваме със стил": https://www.youtube.com/watch?v=t9qxT8wI-0I

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Аз от известно време се чудя подигравките или гледането от високо на другите балканци, сънародници подобрява ли самочувствието или го подкопава още повече. Пляскането продължава 20 секунди, трябва ли да причинява такъв плам и раздразнение, срам от околните и презрение към тях, че ни засрамват пред ..кого?

Тъпи видеа и звук на електронни игри е доста по-продължително и неприятно шумово замърсяване. 

 

  • Харесвам 12
  • Браво 2
Връзка към коментар

Това с пляскането беше една от първите теми, които обсъждахме тук при раждането на форума. Аз и тогава писах, ще повторя и сега. Освен, че за мен е необяснимо явление присъщо за нашите географски ширини (макар че съм бил и на чужд полет с пляскане, но не помня дали в Италия, Испания или някъде другаде, но със сигурност в южна Европа) е също така и изумително от гледна точка на самата реакция. Как е възможно да започнеш да ръкопляскаш в мига, в който машината се долепя до земята?! Ами това е един от най-критичните моменти при всеки полет. Ако толкова ти се пляска, започни да пляскаш едва при окончателно завършване на кацането в края на полосата...

 

Не видях да се споменава още едно важно правило, чието игнориране поне мен страшно много ме дразни. 

 

Бординг винаги се осъществява по групи и тази процедура не е никак случайна. Не разбирам логиката на пътници, които въпреки това правило се качват на борда преди да дойде ред на тяхната група. За първи път разбрах за това правило преди повече от 20 години в САЩ. Разбрах го по глупавия начин, след като служителка на гейта любезно ме върна на опашката защото все още не беше дошъл ред за бординг на нашата група. Постепенно правилото се пренесе и в Европа, а за моя голяма радост вече и в България при полетите на Луфти от поне година насам. С две думи, моля ви не се пререждайте, самолетът няма да излети без вас, но е възможно да закъснее благодарение на вас...

 

Второто правило, което бих искал да добавя е редуциране на оживените разговори по време на сутрешен или вечерен полет...

 

И накрая, поставянето на ръчния багаж в багажните отделения над седалките се извършва далеч по-бързо ако още в ръкава съблечеш якето и подготвиш куфара. Ако сте двама - минете пред дамата и докато тя спира пътниците на пътеката по един естествен начин, вие качете куфарите в багажното и възможно най-бързо освободете пътеката...  

  • Харесвам 5
  • Браво 2
Връзка към коментар

Едно елементарно търсене на plane+landing+clapping ще ви покаже, че ръкоплясканията съвсем не са български феномен, дори и източно европейски не са. Най-любопитни са коментари от типа на "Това го чувам само от/до полети до Х", където Х е държавата на човека пишещ мнението. Без да ви подценявам, дори да имате стотици полети в биографията, това е абсолютно незначителна статистическа извадка за да може да се твърди нещо такова с абослютна сигурност и може да получите доста повече информация дали само в България се ръкопляска при кацане, без да си мърдате носа от земята - от дивана с въпросното търсене в гугъл: https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=plane+landing+clapping

 

За останалото...като затвориш стотици хора, всеки с горе-долу 0.5кв.м жизненно пространство, няма как да няма разни неразбирателства и мини конфликти. Случва се не само в самолетите, а навсякъде, където хора принудително споделят време заедно - на плаж, в кино,по пътищата, в етажната собственост, дори в интернет форум, ако щете. Всеки си мисли, че точно неговото поведение е образцово и другите са невъзпитани дебили, които трябва да търпи и с които да се съобразява. 

  • Харесвам 20
  • Браво 2
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 58 минути , lyube каза:

А какъв е етикетът за използване на багажниците над седалките? В един има място за 3-4 куфара (А320 например), а под него има 6 седалки. Може ли да използваме багажника на съседите?

Може да се използва багажника на съседите , ако всички те са настанени и има свободно място  , иначе рискуваш да ги поставиш в подобно положение на твоето. В тази връзка да споделя , че често възниква напрежение, когато някой сложи малка чанта под собствената си седалка , вместо под предната седалка за да може да използва свободното пространство за краката си . Пространството под вашата седалка принадлежи  на пътника зад вас.

  • Харесвам 7
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
Гост
Тази тема е заключена за нови мнения.
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.