Прескочи до съдържание

Такси до летище София


Препоръчани мнения

преди 19 минути , vl_stamboliev каза:

Няма да изпусна полета, от всяка точка може да се извика такси....От доста пъти не ми се е случвало и не смятам, че има риск.

Иначе колите като таксита ли са обозначени или по нищо не си личи, че превозват пътници? Приложението регистрационен номер и марка/модел на колата ли дава? Как я разпознаваш?

Връзка към коментар
преди 21 минути , FlyTraveler каза:

Иначе колите като таксита ли са обозначени или по нищо не си личи, че превозват пътници? Приложението регистрационен номер и марка/модел на колата ли дава? Как я разпознаваш?

Дава рег. номер, марка и модел на автомобила. Има през приложението чат с шофьора и тел. връзка с него. Шофьорът също има координатите ти от приложението. Не са обозначени колите. Цената на MAXIM често е по-ниска от тази на TUDA. Аз сравнявам двете преди да поръчам.

Връзка към коментар
преди 31 минути , vl_stamboliev каза:

Дава рег. номер, марка и модел на автомобила. Има през приложението чат с шофьора и тел. връзка с него. Шофьорът също има координатите ти от приложението. Не са обозначени колите. Цената на MAXIM често е по-ниска от тази на TUDA. Аз сравнявам двете преди да поръчам.

От сайта на MAXIM нещо не успях да сваля приложението, кликнах на приложение, излезе ми, но не намерих бутон за сваляне. Видях, че може да се ползва системата и от сайта им директно без да се сваля приложение. Би трябвало да няма разлика или има?

Връзка към коментар

Колеги, форумът има краен ресурс. Наистина ли не знаете 2те такси компании в София, та се налага да изпишете 20-30 мнения?

Кадън, къв часовник ще сверяввш? Механичен, ядрен, електронен?

Хващаш 2121 за ушите и цената е квато е +/- 2 лв. 

Ходите къде ли не по света, таксито в София е проблем.

С черно фередже! Оле 🙂

 

  • Харесвам 2
  • Браво 2
Връзка към коментар

Дискусията си върви, защото таксиметровия превоз е проблем и винаги е бил. Не само в България, а и по света. В 9/10 държави, в които хванеш първото такси "за ушите" от/до летището без минимална подготовка е силно вероятно да имаш проблеми. Аз лично се надявах услуги като Spark да принудят такситата да подобрят услугата, по-скоро се случва обратното - Spark се засилиха в тяхната посока. 

 

Моята градация в намаляващ приоритет, ако горното не е възможно би била следната: Собствената кола на един от паркинзите. Ако пътуването е кратко излиза на цената на двупосочно такси и е предпочитания вариант от мен > Спарк. Оставянето е малко трики и таксуват допълнително, но ако имаш опита не е проблем. > Някое от такси приложенията - taxi me ползвам в редките случаи, когато ми се налага такси.

 

Посока от летището е подобна: Собствената кола, ако съм я оставил > Спарк, ако случайно има налични на стоянката > 2121 поради монопола и дано не сте към източните квартали, защото ще има 10 минути сумтене и пуфтене

 

 

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
  • 2 месеца по-късно ...
преди 1 минута , Duke каза:

А какъв е проблемът с ОК, защото знам, че доста хора от форума се оплакват от тях? Ние за толкова години явно сме имали страхотен късмет...

Ами съвсем скоро ги коментирахме, не помня в коя точно тема. Обобщено - алчни, груби, невъзпитани.

Може би не е случайно, че им прекратяват договора.

Йелоу са малко по-скъпи, но са с  по-добър имидж и доста по-предпочитани.

  • Харесвам 8
Връзка към коментар
преди 2 часа, iMari каза:

Ами съвсем скоро ги коментирахме, не помня в коя точно тема. Обобщено - алчни, груби, невъзпитани.

Може би не е случайно, че им прекратяват договора.

Йелоу са малко по-скъпи, но са с  по-добър имидж и доста по-предпочитани.

Явно през последните двадесетина години сме попадали все на изключения от правилото, а може и да не сме чак толкова песимистично настроени към ползването на услуга за около 15-20 минути с едничката цел да ни отведе до по-приятни дестинации или пък върне успешно вкъщи... 😉 

Връзка към коментар
преди 21 минути , Duke каза:

 а може и да не сме чак толкова песимистично настроени към ползването на услуга за около 15-20 минути

По принцип такава е и моята нагласа, не само към такси услугите, а и въобще. 🙂 Не се дразня лесно, а и да се случи, не държа да го показвам. Може би ако беше само мрънкането, заради разочарование, че няма да пътуваме до Люлин или само циганските ритми на високи децибели в 3:00ч през нощта и намусената физиономия, ако го помолиш да спре радиото, или само апарата, сложен зад таблет така че да не се вижда какво отброява и задължително надписаната сметка накрая или само...нямаше да ми е толкова неприятно да ги ползвам. Но когато ти се случва всичко накуп и то редовно, в малките часове, когато си изморен от път, някак естествено опротивяват.

  • Харесвам 10
Връзка към коментар

Yellow ме спечелиха преди години заради удобството да се поръча такси през приложението. Преди пандемията прекарвах голяма част от времето си между София и Осло, а ако нямаше ранен полет, имаше още по ранен. Поръчваше се тогава от приложението за точен час сутринта по тъмно и полузаспал те закарва на летището, като в повечето случаи колата е нова голяма Кия, която е и доста чиста. На връщане ако нямаше вече обществен транспорт се използва ОК, които в повечето случаи бяха доста по захабени и опушени коли. Не знам дали само аз често попадам на такива, но ми е направило впечатление неведнъж. Тъй като сега ползвам такси доста по рядко забелязах, че най - после Yellow са оправили някои от дразнещите бъгове в приложението си, като трудното намиране на блокове в квартала.

Имам две много неприятни случки с таксита, а по лошата е точно с шофьори на OK. Връщам се аз от окончателно от Англия, точно по време на газовата криза през 2009-та. Качвам се в колата и казвам да ме кара към Дружба 2, а бакшиша като чу, излезе от колата, отвори багажника, стовари ми багажа и каза в прав текст -  цитирам без да преувеличавам "Тъй като си за наблизо, нареди се най - отзад и ако някой колега остане след всички пътници ще те вземе". Чудя се дали да вярвам на ушите си или не и първосигнално звъня на колцентъра да се оплача, а за нула време бакшишите ме наобиколиха, като единия ми взе телефона и заплаши, че щял да ме удари с бутилката, която държеше в ръката си. Тогава сериозно се замислих дали няма да се случи някой инцидент и замълчах. Междувременно уредника дойде, започна да ги оправдава колко били изнервени заради газта и на края ми намери някаква кола, която ме закара вкъщи. Това беше много неприятна случка, особено с оглед на това, че избирам да си остана вкъщи вместо да продължа в чужбина.  Другата неприятна случка беше в Братислава, но там поне не имало случай на директно насилие, а само шмекеруване заради, което изтървах влак за летището, респективно за малко и самолета. След този инцидент на всяко късно прибиране, докато имаше гише на ОК си поръчвах от там, като съм чувал какви ли не коментари "Ееееее, аз на вас от Дружба ви станах маршрутка", но номер едно ми е един дето на 1/3 от пътя след тягостно мълчание не се сдържа и каза "Едни даже до Нова телевизия ме поръчаха, тяхната мама". В последно време няма проблеми с прибирането, но все още сядам със свито сърце на седалката и очаквам какво ли не да се случи, като кажа "До Дружба 2". Понякога има има пазарлък как да минел отгоре по естакадата, демек още около два км отгоре, но това си е бях кахър вече. Да се надяваме, че Yellow ще предоставят по добра услуга и няма да го има оправданието, как сега не работел ПОС-а и подобни глупости за да изврънкат бакшиши, защото бакшиш се изкарва не с номера, а с добра услуга, която човек може по преценка да възнагради.

  • Харесвам 11
Връзка към коментар
Дани Магелани

Да кажа и аз няколко думи за тяхната арогантност. 

След като смених ставите, винаги избирам по-ниска кола за мое удобство. Качвам се в такава на Т2, която не беше първа на опашката. Като ми се разкрещя този, който беше наред. Казах, че аз съм клиентът, имам право да избирам и в неговата кола няма да се кача, дори да е единствена. Обясних на шофьора, на избраната от мен кола, причината да искам ниска кола. Шофьорът ми доста беше притеснен от реакцията на колегата си, който явно беше готов да се бие с него, но да не изтърве клиента. Е, не успя!

Приветствам смяната!

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 59 минути , iMari каза:

По принцип такава е и моята нагласа, не само към такси услугите, а и въобще. 🙂 Не се дразня лесно, а и да се случи, не държа да го показвам. Може би ако беше само мрънкането, заради разочарование, че няма да пътуваме до Люлин или само циганските ритми на високи децибели в 3:00ч през нощта и намусената физиономия, ако го помолиш да спре радиото, или само апарата, сложен зад таблет така че да не се вижда какво отброява и задължително надписаната сметка накрая или само...нямаше да ми е толкова неприятно да ги ползвам. Но когато ти се случва всичко накуп и то редовно, в малките часове, когато си изморен от път, някак естествено опротивяват.

поне 1/3 от шофьорите са мургави, та не знам какво има да се говори.

Последния път с тях след натоварване на багажа и качване от летището и тръгване, шофьорчето  ми обяви устно минимума му за курса, който беше с около 50% над цената  и не пусна изобщо апарата!

Това беше последните път с тях, оплаках се на диспечара след това, ама какво то това..

Иначе всичко друго описано от теб си е класика в жанра.

 

От месеци си викам такси през апликацията на йелоу дори от летището към града  и до 5 мин е дошло, понякога има доста опашка на ОК или няма коли, та си тръгвам по-бързо отколкото, ако искам ОК.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

И аз се чудя какви разлики виждате.

Всичките са мръсни и неподдържани.

В по-голямата част вътре мирише ... най-малкото на цигари.

Само 20-30% от шофьорите са любезни.

За 8-9 километра (от нас до летището) едвам успявам да прочета всички етикети, предупреждения и надписи. ... Явно бавно чета.

 

  • Харесвам 2
  • Смея се 2
Връзка към коментар

С ОК имам прекрасен опит към и ужасен от летището. Без изключение.

Вероятно ще продължа да ги ползвам към летището.

С Yellow имам един единствен, изключително неприятен и срамен за мен случай - преди 3-4 години поръчах две коли, едната от които от центъра, за чужденци. Имах неблагоразумието да кажа, че не са българи, да пратят кола с пос-терминал.

Резултатът: След като нашата кола не дойде в рамките на 15 минути след заявения час, се обадих и ме уведомиха, че съм отменила заявките. И двете. Да, обаче колата за чужденците беше отишла и шофьорът се беше опитал да им вземе 40 лв. Толкова не съм се срамувала, хората са приятели. И бяха пътували с такси от летището до по-далечна точка за 15 лв след 23 часа, така че изумлението им беше пълно.

Попитах диспечерката от коя точка на София до летището превозът струва 40 лв - нямало такава. Прекалено бясна бях, чак не се сетих да подам жалба, но се надявам  скандалът, който вдигнах, да й е запалил ушите.

Така че, ако мога, бих избягвала Yellow и от летището.  Само заради тази случка.

Връзка към коментар
преди 11 минути , ven62 каза:

Явно бавно чета.

 

Хем са писали бавно, защото знаят, че не четеш бързо ...

 

По темата - ОК бяха добре преди 10-15г предполагам. Но в момента колите са им доста амортизирани и мърляви.

То и цените скочиха много на такситата и гледам, ако може с градският транспорт ...

  • Харесвам 1
  • Смея се 3
Връзка към коментар
преди 53 минути , jorocontrola каза:

То и цените скочиха много на такситата и гледам, ако може с градският транспорт ...

Копнея за момента, в който градския ще е съобразен с първите и последните полети на летището за да спра окончателно да изполвам таксита в София.

  • Харесвам 15
Връзка към коментар
Георги Матеев

Въобще няма да ми липсват ОК - след поредица от случки с тях, някои от които доста неприятни, вече от поне година-две си поръчвам такси през Taxistars веднага щом мина паспортен контрол - идва макс до 8-10 минути. Спестявам си бутането и хаоса на такси стоянката, спестявам и чувството на неудобство, че случайно съм отишъл при "грешната кола" (аз да не съм разпоредител, че да знам кой е наред?) + така знам предварително колко струва курса (избирам фиксирана цена, която почти винаги е по-ниска) и накрая плащам през апа, което ми дава пълен контрол.

 

Любимият ми номер на ОК (и който не се изморяват да правят) е като започне курса освен първоначалната такса случайно да бухнат и допълнително левче за поръчка по телефона. Кокошкарска история.

 

Една от най-"забавните" ситуации с ОК - сядам и казвам: За паметника Левски, но моля минете през махалата и Ботевградско шосе. Коментарът от самозабравилия се шофьор, при това с изключително арогантен тон: Еее, абе ти верно ли ще ме караш да минем през махалата вместо през Цариградско шосе, за 2 лв разлика ли си? Просто станах и без нито една дума напуснах колата и се качих на следващата.

  • Харесвам 10
  • Браво 2
Връзка към коментар

Рядко съм в София, но когато съм, Yellow са единствените, които ползвам. Буквам през приложението, зная предварително колко ще платя, зная, че не са копърки, нямат хиляди имитации от типа СК супертранс или една цифра сменена в номера, зная, че няма да ме прекарат през половината град, защото ги тракват, мога да платя с карта, ако пристигам и нямам кеш. За мен тази промяна е добре дошла. Иначе моят маршрут 95% от времето е летище-метро-гара/автогара-Пловдив 😁

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 7 часа, Duke каза:

Според мен вече ще бъде доста рисковано при положение, че нямат гаранция дали на летището в ранни зори ще имат пътник за връщане към центъра. От моя гледна точка за ранни трансфери до летището, а и при връщане в посока център е най-сигурно да се ползва официалната таксиметрова компания... 

Нищо рисковано няма. То като си извикаш такси за Обеля да кажем, да не би да имат гаранция за обратен курс. Аз също дълго време и по навик използвах ОК, но компанията за която работя имаше абонамент към Yellow и за командировки включващи полет,  според политиката на компанията от и към летището трябваше да използваме ваучери и Yellow.  И понеже в една или друга степен съм изпитвала на гърба си повечето от споменатите случки с ОК от летището (имам и официални оплаквания на телефона за оплаквания с получени известни компенсации, което обаче не намалява неприятното чувство), почнах и за лични пътувания да използвам Yellow. При тях също го има запаметяването на номер/ адрес и обикновено ако поръчвам по телефона ме питат с ваучер ли ще платя. Към летището може и да поръчам ОК, но от летището задължително си викам Yellow. Дано не почнат и те с неприятните практики на ОК като станат официалната компания на летището. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

🙂 аз си мислех, че само аз имам проблеми с ОК.

То не бяха - "защо ви е такси за Дружба? Нали има градски транспорт? - бях с 2 огромни куфара...

"Нали знаете тарифата за Дружба....?"

"Развалихте ми деня"

"Точно на мен да ми се падне някой до Дружба. Такъв карък съм".

"Не ми казвайте да задържа рестото. Заради такива като вас сме зле".

 

И повече не посмях да ги ползвам, за да не им "развалям деня". Сега някой друг го е развалил.

  • Харесвам 5
  • Смея се 5
Връзка към коментар

Заради mot-a-mot коментари за превоз до Младост, в продължение на доста години най-неприятната част от прибиранията ми беше точно срещата с ОК на летището. В един момент, загърбих и гордост и умора, и започнах директно да крача към спирката на 84/184, независимо от 24/48/72та часа път, които съм бил, докато се прибера.

 

 

 

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

Критерият за достъпност на едно летище е възможността да стигнеш до него с градски транспорт. Колкото по-малко зависим е пътник от таксита, толкова по-добре.

  • Харесвам 15
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.