Прескочи до съдържание

Програми за лоялни клиенти


Препоръчани мнения

преди 3 часа, stanimir каза:

Как се трупат мили,  когато полетите в резервация се изпълняват от АК към различни алианси -  в случая Lufthansa (Miles&More / Star Alliance) и Latam (Latam Pass / Oneworld)  ? Отиват в програмата на авиокомпанията, която изпълнява съответната отсечка ли ? 

Не мога да го потвърдя с източник, но мисля че можеш да ги запишеш в програмата на компанията, която е издала билета (ticketing carrier). На теория това може дори да е член на Sky Team. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ти си заявяваш къде

Може всеки полет към съответната програма.

Аз сега се занимавам с едни такива, че не писах къде ги искам предварително, за да не идат всички на едно място, а сега е трудно да си ги клеймна, че системата тъпа

 

преди 13 минути , Георги каза:

Не мога да го потвърдя с източник, но мисля че можеш да ги запишеш в програмата на компанията, която е издала билета (ticketing carrier). На теория това може дори да е член на Sky Team. 

Не е точно така, трябва да са партньори, няма значение, че билета е издаден от А, ако искаш да отидат към Б, ако не са партньори не може.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 5 часа, neuromancer каза:

Не е точно така, трябва да са партньори, няма значение, че билета е издаден от А, ако искаш да отидат към Б, ако не са партньори не може.

Еее, да, това мислех че се подразбира 🙂

Връзка към коментар

Е то ако са партньори би трябвало да може без значение коя компания е издала билета.

Т.е. може към всички партньори.

Сега имам проблем, че във формата за клейм искат номера на билета. Полета е на Копа, а билета е издаден от Юнайтед, и като напиша полет с Копа и номера на билет ми го дава невалиден. Говорих по телефона, и те нищо съществено не свършиха, ще пробвам пак, ако пак не стане ще ги пиша към Юнайтед.

 

Има изключения за партньорите обаче, при code share. Примерно ако полета се изпълнява с Bulgaria Air, но в билета ти е с номер AFxxx, можеш да си вземеш милите към ЕрФранс (само към тях, никой друг от техните партньори), въпреки че AF и FB не са партьори по програмите за лоялност. Ако си с FB номер на полета например, не може.

Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...
  • 5 месеца по-късно ...

Някой знае ли ако взема билет с мили от партньорска компания и моята компания (където са милите) фалира, дали анулират билета? Уж знам, че компаниите си плащат след полета, тоест ако е опериращата компания няма как да си получи парите, ама разни хора пишат, че не било така и можело да се лети...

Връзка към коментар

В доста случаи , милите са собственост на трета компания и се съмнявам да ги загубиш ( например LifeMiles).

Теоретично , може да ти анулират билета , ако не са дръпнали милите при покупката , но възможно ли е да имаш билет , без да е заплатен всъщност?

 

Предполагам знаеш , че има смисъл използването на мили само при покупка на бизнес/първа класа и то при цена минимум  от 3 цента за миля, иначе е чисто пилеене на мили. За себе си съм решил като минимум от 5 цента за миля , в нета има доста описани случаи за покупка на билети при 10 цента на миля ( 60000 мили за билет от 6000$)

Връзка към коментар

LATAM ме притеснява. 

А те и без това са revenue oriented и точно с тях не мога да постигна някакви висини в изгодата. Направо си мисля да взема каквото и да е и да не ги мисля повече.

Но пък не съм сигурен, че мога да резервирам нещо сега, и то да не е на ЛАТАМ, както нямам никакви планове.

Връзка към коментар
преди 7 часа, neuromancer каза:

Някой знае ли ако взема билет с мили от партньорска компания и моята компания (където са милите) фалира, дали анулират билета? Уж знам, че компаниите си плащат след полета, тоест ако е опериращата компания няма как да си получи парите, ама разни хора пишат, че не било така и можело да се лети...

След фалита на Air Berlin приятел летя с British Airways билет, купуван с Air Berlin точки преди това. Нямаше никакъв проблем - мисля, че като цяло вече издадени билети се уважават от авиокомпаниите.

 

@stanislavpp на какво се базира очакването ти за устойчивостта на Латам? Too big to fail? Макар че в днешно време нищо не звучи сигурно вече...

Връзка към коментар

Причината да вярвам в тяхната устойчивост е чисто икономическа : лидери са на огромен пазар с пълен монопол на Великденският остров, а трите им най-големи акционери са :

1. най-богатата фамилия в третата по сила икономика в Америките

2. Делта - най голяма а/к в света

3. Катар Еъруейз 

 

Иначе страшно много ме дразни бъгавият им сайт и измъченият им телефонен съпорт.

 

Американците от Уиз съвсем не са случайни, но ми се се струва че ултралоукоуст модела е преминал своят пик и ще губи дял с течение на времето, особено много ще му помогнат различните правителства с въвеждане на нови екотакси и такси въглероден отпечатък...

 

Французите, например, вече са извадили най-голямата си гилотина и в събота ще гласуват новите екотакси от 30 до 400€ на билет на посока в зависимост от разстояние и клас билет ...

https://www.lesechos.fr/industrie-services/tourisme-transport/le-transport-aerien-menace-dune-ecotaxe-a-42-milliards-deuros-1241461

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 8 часа, neuromancer каза:

Някой знае ли ако взема билет с мили от партньорска компания и моята компания (където са милите) фалира, дали анулират билета? Уж знам, че компаниите си плащат след полета, тоест ако е опериращата компания няма как да си получи парите, ама разни хора пишат, че не било така и можело да се лети...

Билетите с точки се издават на бланка на АК чийто точки ползваш, съответно при фалит на тази АК всички нейни билети стават невалидни независимо кой е опериращият превозвач. 

Връзка към коментар
преди 3 часа, makler каза:

Билетите с точки се издават на бланка на АК чийто точки ползваш, съответно при фалит на тази АК всички нейни билети стават невалидни независимо кой е опериращият превозвач. 

Да, и аз така знам, ама някои пишат, че летяли... Явно е на добра воля

преди 7 часа, stanislavpp каза:

ЛАТАМ ще ги има и след пандемията - макар да звучи абсурдно , по-вероятно е Уиз да изчезнат отколкото ЛАТАМ (чисто процентно )...

Дали ще ги има е едно на ръка, мен по принцип хич не ме кефи програмата им (то е на късмет въобще да ги ползвам, какво остава да търся максималната стойност). Точките са от кредитна карта, по принцип прехвърлям преди да купя билет, щото не им вярвам, ама след ковида отказах едно пътуване и останах с точки...

 

Връзка към коментар
На 12.09.2020 г. в 9:06, stanislavpp каза:

но ми се се струва че ултралоукоуст модела е преминал своят пик и ще губи дял с течение на времето, особено много ще му помогнат различните правителства с въвеждане на нови екотакси и такси въглероден отпечатък...

 

Те самите правителства дават субсидии да пътуват тези ултралоукоуст

Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Моля за малко помощ от хората, които са "по-навътре" с програмите за лоялност. Наумил съм си, че сега е добра възможност да "вдигна" статус в някой алианс за да започна по-лесно да трупам необходимите мили за ъпгрейди. В главата ми са нон стоп някакви схеми, но не съм сигурен дали не изпускам нещо. Крайната цел ми е златно ниво при Катарците и Елит при Турците. За целта по съвети от форума, а и по стечение на обстоятелствата, че тази година летях с Ейджън няколко пъти се хванах с тяхната програма. Към момента имам само скромните 2500 точки. За ниво сребро ми трябват още 9500 мили, за злато 21500.

В момента има промо с код OFF50 (до утре 25.09) и мога да купя двупосочен билет бизнес класа София-Атина-София ( но само до 30.11)  за 177 евро общо, който ще ми донесе 5000 мили общо според написано в условията на билета. В същото време пуснаха промо, че за резервации до 14.10 дават двойно мили. - https://en.aegeanair.com/milesandbonus/news/2020/doublemilespromo_sep20/. Това означава ли, че ако купя този билет ще получа общо 10 000 мили от полета до Атина. На практика така с полет бих си осигурил сребро, а с 2 бизнес и един икономи ще имам злато?  Смятате ли, че Катар биха уважили среброто на Ейджън и приравнили към тяхното или турците и те. Реално смятате ли, че подобно упражнение има смисъл да се прави. Реално с Егейците, колкото и да ми харесаха освен до Гърция не са ни удобни за никъде почти, Луфтханза не пускат кой знае какви предложения. Реално Катар и Турците са най-смислени.

Та какво ще ме посъветвате?

 

ПС. Сега се сещам, че билетите бизнес класа могат да се променят за други дати без такса, но с разлика в цената. Дали ще може да се смени за друга дата след ноември без да трябва да се доплати разликата в тарифата, която е от отстъпката? Не знам какво да правя 2 уикенда до Атина през октомври и ноември, особено, ако още има PCR-и....съвсем....

Връзка към коментар

Имай предвид, че статуса важи в целия алианс. Тоест като имаш Голд в Aegean ще имаш за полети с всички компании от Star Alliance, вкл. Turkish. 

преди 31 минути , Jorro каза:

Смятате ли, че Катар биха уважили среброто на Ейджън и приравнили към тяхното или турците и те.

Tова приравняване се казва status match, ето една темичка с оферта, не знам още ли е валидна: 

Имаше и сайт (нещо като statusmatcher се казваше), в който може да прочетеш кой кого мачва лесно. Лично аз изгубих интерес към статуса откакто сме семейство четирима души и не следя много новостите. Горната оферта е само 100 евро за Star Alliance Gold и достъп до салоните за двама души май... Тя е официална, тоест обявена и със сигурност го правят, иначе е въпрос на късмет, тоест пишеш на някои "аз съм Голд при вашите конкуренти еди кои си, искам да се прехвърля при вас, може ли да ми направите status match", и те си решават дали да или не, а може и да ти дадат challenge, примерно да прелетиш с тях някакво количество мили за определен период.

Връзка към коментар
14 minutes ago, neuromancer said:

Имай предвид, че статуса важи в целия алианс. Тоест като имаш Голд в Aegean ще имаш за полети с всички компании от Star Alliance, вкл. Turkish. 

Tова приравняване се казва status match, ето една темичка с оферта, не знам още ли е валидна: 

Имаше и сайт (нещо като statusmatcher се казваше), в който може да прочетеш кой кого мачва лесно. Лично аз изгубих интерес към статуса откакто сме семейство четирима души и не следя много новостите. Горната оферта е само 100 евро за Star Alliance Gold и достъп до салоните за двама души май... Тя е официална, тоест обявена и със сигурност го правят, иначе е въпрос на късмет, тоест пишеш на някои "аз съм Голд при вашите конкуренти еди кои си, искам да се прехвърля при вас, може ли да ми направите status match", и те си решават дали да или не, а може и да ти дадат challenge, примерно да прелетиш с тях някакво количество мили за определен период.

Е то важи при тях само за лаунджовете предполагам. Ако летя с тях ще ми е по-изгодно да трупам мили в тяхната програма, а не в тази на егейците нали така? Даже май само ако при тях съм също например силвър или голд ниво ще мога да трупам и повече мили, ако правилно разбирам. Ако съм голд само при Ейджън май не си е оферта да трупам мили в Туркиш при най-ниското ниво. Също не ми е ясно дали ще се трупат същата сума мили, акоизбирам акаунта на Ейджън? Ще мога ли да се ъпгрейдвам в туркиш с мили от Ейджън? 

Връзка към коментар

не важи само за лаунджовете, а за абсолютно всичко, без бонус мили. По принцип можеш да си ползваш картата на Aegean за лаунджове и т.н. и да трупаш милите в друга програма, ама трябва да прочетеш някъде как става, забравил съм, не е чак елементарно.

Колко се трупат си зависи от програмата където трупаш, може да е нещо съвсем различно. Ако си купиш билетите на Ейджиън може да трупаш мили и статус в Търкиш, но няма да имаш тоя бонус за двойни мили.

 

Също е добре да имаш предвид, че в същия алианс не мачват, само конкуренцията. Тоест ако станеш голд в Ейджиън няма да те мачнат в Търкиш, но пък може да си ползваш статуса за лаунджове и примерно приорити бординг

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

 Златен статус на Егейците вероятно е най-лесният постижим златен такъв. За да го получиш обаче , не се гледат само милите , а и броят на полетите във всяко ниво - Блу , Силвър и т.н. Да не те подведа , но трябват минимум 4 полета и определени мили след като си вече в Силвър.

Нито Катарците , нито Турците ще го мачнат обаче .  
 

 

Връзка към коментар
8 hours ago, stanislavpp said:

 Златен статус на Егейците вероятно е най-лесният постижим златен такъв. За да го получиш обаче , не се гледат само милите , а и броят на полетите във всяко ниво - Блу , Силвър и т.н. Да не те подведа , но трябват минимум 4 полета и определени мили след като си вече в Силвър.

Нито Катарците , нито Турците ще го мачнат обаче .  
 

 

Като брой полети ги имсм вече, за стстус мача ми е повече... Добре, като цяло излиза, че май много не си заслужава да набивам пари в това специално. 

Връзка към коментар
  • 2 месеца по-късно ...

Юнайтед с промо на мили:
 

Buy United miles with a bonus

Through 11:59PM CT on Friday, December 11, 2020, United MileagePlus is offering a sale on purchased miles. Different accounts may be eligible for different bonuses, so you’ll want to log into your account and see what you’re targeted for. The accounts I manage show a bonus of up to 100%.

The 100% bonus is tiered, as follows:

  • Buy 3,000-14,000 miles, get a 30% bonus
  • Buy 15,000-39,000 miles, get a 60% bonus
  • Buy 40,000+ miles, get a 100% bonus

With the 100% bonus you can purchase a total of 174,000 miles for $3,045, which is a cost of 1.75 cents per MileagePlus mile. The reason that maximum amount is weird is because you can purchase at most 175,000 MileagePlus miles per year including any bonus, and you can only purchase miles in increments of 1,000.

buy-ua.jpg
 

 

За съжаление офертите са индивидуални , в моят акаунт бонуса е 80%, а не 100%.

 

Двете най-изгодни програми с мили са именно тази на Юнайтед и Life Miles на Авианка , и двете от Стар алианса. Програмата на Юнайтед е лидер сред всички програми (освен заради най- ниските такси)  главно заради Excursionist Perk , която дава стотици варианти на по-креативните за обикаляне на света . В нета има изписано доста като стратегии , особеното е , че позволява една отсечка да е изцяло безплатна между две точки в един регион . Например , двупосочен билет САЩ - София(А-B) е 60 000 мили в икономи и 120 000 мили в бизнес. Но,  ако направите САЩ - Барселона (A-C) със стоп от няколко дни/седмици , Барселона - София (C-B) или пък Лондон - Мюнхен(D-F)  , София -  САЩ (B-A) отново ще излезе 60000 мили общо. Безброй са възможностите за комбинация из целият свят , но средната отсечка която е безплатна , трябва да е в същият регион на (C-B).

 

Да се има предвид и , че милите на Юнайтед нямат срок на изтичане като при други подобни програми , включително и LifeMiles.

 

 

Стратегията с милите и точките е доста интересна и занимателна , лесно би могла да се сравни със сгратегиите при игра на шах..

Връзка към коментар

Почти всички програми имат в момента промота или имаха до скоро. Ще обърна внимание на Хилтънското промо , при което до края на годината покупката на точки е с бонус 100% : https://awardwallet.com/blog/current-hilton-buy-points-promotion/


Стойност на точката излиза 0,5 цента, което позволява лесно да се спести от цената при някои хотели едни 50%, в някои случаи дори и до 80% . При резервации с точки не се плащат данъци и такси, а всяка пета нощувка е безплатна. Ценообразуването е динамично, тоест в някои хотели или дори само някои стаи от хотелите , стойността на точките при резервация може да варира от 0,2 до 0,9 цента преди петата безплатна нощувка.


Ограничение за покупка на точки е до 160000т на година, но може да се пуулват до 10 акаунта. Акаунт, купуващ точки трябва да е на минимум 30дни.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 5 седмици по-късно ...

Здравейте.

 

Имам един казус. Четох, четох... И не се оправям сама. Силно подозирам, че отговорът е негативен, но все пак. 

 

Имам близо 60,000 мили с British Airways. Мога ли по някакъв начин да ги използвам за полет с Qatar Airway?

 

Благодаря!

Връзка към коментар
преди 10 минути , Rainy каза:

Здравейте.

 

Имам един казус. Четох, четох... И не се оправям сама. Силно подозирам, че отговорът е негативен, но все пак. 

 

Имам близо 60,000 мили с British Airways. Мога ли по някакъв начин да ги използвам за полет с Qatar Airway?

 

Благодаря!

 

Принципно можеш, тъй като и двете авиокомпании са в един и същи alliance. Както и с катарски мили може да се вземе бритиш билет.

 

Не съм убеден обаче, че това би могло да стане автоматично през системата им, но все пак се логни в акаунта си и пробвай. Силно вероятно е да се наложи да говориш с авиокомпанията по телефона, като уви точно в момента свързването с BA е почти мисия невъзможна.

 

Ако милите ти не изтичат скоро - задръж седмица/две докато се поуспокоят страстите около хилядите отменени полети от/до Великобритания.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.