Прескочи до съдържание

Разни любопитни неща оттук-оттам


Препоръчани мнения

преди 7 часа, chandni каза:

Да, ама хората плащат и разходите... :lol:

Сега се зачетох и в статията  :biggrin:И открих параграф 22! Пише, че трябва да се явиш в консулството и да докажеш, че си в добро физическо и ментално здраве. Но още с явяването си доказваш, че имаш проблеми с психичното здраве:maninlove:

  • Харесвам 2
  • Смея се 4
Връзка към коментар
8 minutes ago, Oshko said:

И аз си правих подобно клипче, но с 270 някъде. Тогава четох, че няма влакове в Япония, които се движат над 300. Или това се е променило, или авторът се е поизхвърлил малко...

Според Уикипедия максималната скорост е 320 км/ч, но при тестове е достигана скорост от 443 км/ч. Вероятно авторът малко се е поизхвърлил. Възможно е и монетата да е залепена. Имам спомени за много глатко возене, но не вярвам монета така да може да се задържи.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

В много малко участъци скоростта надхвърля 250, има участък с 320, но повече от това няма. Проблема е в шумовото замърсяване и гъстотата на населеност на районите, през които минава.

Operation at the maximum speed of 320 km/h between Utsunomiya and Morioka on this route commenced on 16 March 2013, and reduced the journey time to around 3 hours for trains from Tokyo to Shin-Aomori

В тази връзка, гледайки през прозореца, това не ми прилича на Япония, а на маглева в Шанхай...

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

На днешния ден през 1924 г. е учредено филмовото студио Metro-Goldwyn-Mayer. Маркъс Лоу, американец от австрийски произход, обединява в едно три филмови студиа, които купува. Идеята му е по този начин да снабдява с нови ленти своите киносалони и да ги пълни със зрители. Фирмата има една от най-емблематичните шапки. Става дума за лъва, с който започват десетки и стотици филми, любими на няколко поколения - от “Отнесени от вихъра” и “ Вълшебникът от Оз” през “Някои го предпочитат горещо” до поредицата “Роки”.

640_164417.jpeg

Американската компания се занимава главно с производство и разпространение на филми и телевизионни сериали. От 1924 до 1942 г. е безспорният лидер в холивудската киноиндустрия. През годините е продавана няколко пъти, докато последно сменя собствеността си през 2005 г. Оттогава собственик на компанията е Sony Pictures Entertainment. С това MGM става фактически сателит на Columbia Pictures, „перлата“ в короната на Sony.  

През ноември 2010 г. MGM съобщава, че е подала молба за съдебна защита от кредитори, което е равносилно на обявяване на фалит. Още през следващия месец обаче MGM заявява, че излиза от банкрута и даже съвместно с Columbia работи над филма „Zookeeper“. В момента фирмата е здраво стъпила на крака и разпространява едни от най-касовите заглавия заедно със своите партньори.

 

https://www.marica.bg/prez-1924-g-osnovavat-metro-golduin-majer-Article-120662.html

 

  • Харесвам 10
Връзка към коментар
преди 14 минути , Topfly каза:

Will new standing-up airplane seat design take off?

 

nintchdbpict000399480347.jpg?strip=all&q

 

Както е тръгнало, след 20-ина години самолетите ще заприличат на метро - малко седалки за виповете, останалите пасажери ще висят прави по подпирачките. :D 

  • Харесвам 2
  • Смея се 2
Връзка към коментар
2 minutes ago, Lirea said:

 

Както е тръгнало, след 20-ина години самолетите ще заприличат на метро - малко седалки за виповете, останалите пасажери ще висят прави по подпирачките. :D 

В много градове хората пътуват прави в метрото по половин, един час, че и повече. Какво пречи София и Варна, София и Истанбул и т.н. да се движат въздушни шатъли с правостоящи. Това, че самолетът трябва да е някакво луксозно превозно средство е просто предразсъдък. Пътниците на метрото или автобусите някаква по нисша класа хора ли са, че могат да пътуват сгъчкани и правостоящи?

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 4 минути , Topfly каза:

В много градове хората пътуват прави в метрото по половин, един час, че и повече. Какво пречи София и Варна, София и Истанбул и т.н. да се движат въздушни шатъли с правостоящи. Това, че самолетът трябва да е някакво луксозно превозно средство е просто предразсъдък. Пътниците на метрото или автобусите някаква по нисша класа хора ли са, че могат да пътуват сгъчкани и правостоящи?

Аз си мечтая за нормален експресен влак София-Пловдив-Бургас, който да се движи по разписание и да изминава разстоянието за съвсем постижимите 3.5-4 часа...ама нъц. В предните 20 години не се случи, няма изгледи и в идните 20 да го биде.

  • Харесвам 8
Връзка към коментар
4 minutes ago, samuraika said:

Аз си мечтая за нормален експресен влак София-Пловдив-Бургас, който да се движи по разписание и да изминава разстоянието за съвсем постижимите 3.5-4 часа...ама нъц. В предните 20 години не се случи, няма изгледи и в идните 20 да го биде.

С влак от София до Бургас за 3 часа

https://www.24chasa.bg/novini/article/6807863

  • Харесвам 2
  • Смея се 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

В тази връзка- чета в момента "Мъжът от Константинопол". Героят се прибира към Константинопол с Ориент експрес, обаче в Ниш ги свалили и над 200 км (до Пазарджик) се прехвърлили в дилижанси с малки прозорчета, поради мерки за сигурност. Железопътната линия на територията на България не била завършена... :) Познато, а?

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 11 минути , Topfly каза:

В много градове хората пътуват прави в метрото по половин, един час, че и повече. Какво пречи София и Варна, София и Истанбул и т.н. да се движат въздушни шатъли с правостоящи. Това, че самолетът трябва да е някакво луксозно превозно средство е просто предразсъдък. Пътниците на метрото или автобусите някаква по нисша класа хора ли са, че могат да пътуват сгъчкани и правостоящи?

 

Да пътуваш прав в самолет от София до Варна не е болка за умиране - до час-час и малко стоене наистина се изтрайва.  Но за по-дълги полети ще е доста неприятно.

Разбира се, трябва да се предвиди, че още преди да влезеш в самолета ще си седял прав на опашката на гейта, качването на борда, след полета ще продължиш да стоиш прав на опашката за паспортен контрол и, евентуално, чакането на чекирания багаж. Сумарно отиват едни два часа стоене прав дори за най-кратките полети. Не всеки би ги понесъл добре. Или който не е достатъчно здрав физически, да си плаща за по-скъпи билети и да не се оплаква?

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
23 minutes ago, aleksandrina said:

В тази връзка- чета в момента "Мъжът от Константинопол". Героят се прибира към Константинопол с Ориент експрес, обаче в Ниш ги свалили и над 200 км (до Пазарджик) се прехвърлили в дилижанси с малки прозорчета, поради мерки за сигурност. Железопътната линия на територията на България не била завършена... :) Познато, а?

Аз имах подобно преживяване доста по скоро :) 1997-ма година обикалях Европа с в влак с Interrail билет. В Лисабон се качих на влака Лисабон Севилия, но на няколко стотин метра от испанската граница изведнъж ни казаха, че релсите са свършили и трябва да слизаме :)  Питам аз един човек: Това ли е влакът от Лисабон до Севилия? Да това е господине, отговори той, но за да продължите трябва да минете пеш около 1 километър до испанската територия и там да се качите на друг влак който ви чака :) Още по странно беше, че Шнген вече съществуваше и нямаше граничен контрол, но релси между Португалия и Испания нямаше :)

12 minutes ago, chandni said:

Проблемът при пътуването прав не е времето, в което стоиш прав, а сигурността ти при излитане и най-вече при кацане!

Ако човек е вързан с колани не виждам каква сериозна разлика може да има. По сериозният проблем е, че ако набутат повече хора в кабината ще трябва повече аварийни изходи да се направят през които пътниците да могат да напуснат самолета до 90 секунди.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 3
  • Шок 1
Връзка към коментар
14 minutes ago, Lirea said:

 

Да пътуваш прав в самолет от София до Варна не е болка за умиране - до час-час и малко стоене наистина се изтрайва.  Но за по-дълги полети ще е доста неприятно.

Разбира се, трябва да се предвиди, че още преди да влезеш в самолета ще си седял прав на опашката на гейта, качването на борда, след полета ще продължиш да стоиш прав на опашката за паспортен контрол и, евентуално, чакането на чекирания багаж. Сумарно отиват едни два часа стоене прав дори за най-кратките полети. Не всеки би ги понесъл добре. Или който не е достатъчно здрав физически, да си плаща за по-скъпи билети и да не се оплаква?

Има и обратна връзка :) Доста хора цял ден са седнали и това им докарва физически проблеми :) Да си прав 2-3 часа има и здравословни предимства :)

  • Харесвам 2
  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 4 минути , Topfly каза:

Има и обратна връзка :) Доста хора цял ден са седнали и това им докарва физически проблеми :) Да си прав 2-3 часа има и здравословни предимства :)

Дозата прави лекарството или отровата ;) 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
Преди 1 час, Topfly каза:

С влак от София до Бургас за 3 часа

https://www.24chasa.bg/novini/article/6807863

Е, сега, това не знам дали знаеш от колко време се спряга. А и статията е доста неточна, при положение, че за 160 км, е проектирана много малка част от нашите железници, и то предимно в участъка Септември - Пловдив - Свиленград.

В посока Бургас има само един много кратък участък, ако не се лъжа.

Тоест, има две условности, нови влакове и ново трасе, като и двете трябва да са налице, за да е изпълнимо София - Бургас за 3 часа.

 

С нормални жп линии и влакове, Истанбул например е на 4-5 часа път. В с времето преди и след полет със самолет горе долу пак 4-5 часа, а с влак е 11 часа.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.