Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

преди 13 минути , Jorro каза:

E той е  изкаран от скрапта заедно с LZ-BOT и  LZ-BVS , които ги пускат да ни излагат по Европата и да мъчат хората в тях....:Х Преди две седмици гледах, че бяха пуснали и MD-тата до Италия и Испания по техните линии. Пълна скръб!

Много пъти вече беше коментирано, че възрастта не е порок при самолетите

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
57 minutes ago, georgebg said:

Като го гледам и този колко си почива .. явно много се уморява и той като мен в жегата 😉 ..

Днес новия LZ-BVU се включи с изцяло червена статистика. Bulgaria Air Forever - SOF - BOJ - 

16:10 18:45 17:00
 
Landed 19:16

 

Сега плава в жегата за Берлин - SOF - TXL - 

19:15 22:10 20:30
 

Delayed 23:08

 

Въобще някой мисли ли в тази авиокомпания, не могат ли да си върнат дадените в Италия Ембраери и да си решат проблема с баснословните закъснения.

 

 В петък ще имам полет до Бургас и тръпки ме побиват пак, защото съм заложен в 17:05 със 737. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
55 minutes ago, tch said:

Много пъти вече беше коментирано, че възрастта не е порок при самолетите

Никой не коментира възрастта - има и нови коли, които като не са поддържани отиват за скраб ; за справка - на всеки булевард се виждат такива пушещи 5-6 годишни коли, които по всички стандарти са точно скраб, но в бг ги регистрират и ни тровят живота - в буквалния и преносен смисъл ...

Същото е и със самолетите - изморени "коне" които правят по 2-3 часа престой на всяко летище и всички са с право недоволни - ето това е пълна излагация - може би 10% от полетите са изпълнени по разписание...

При мой полет с Ботко, стюарда обяви че закъснението е вследствие на натрупано такова от предишни полети - при полет 7.05 СОФ-ВАР ?? - във FR24 справката показа, че не беше летял 5 дена ! В нормална държава, можех да ги съдя за причиняване на невъзвратими емоционални увреждания 😉 , а реално ни правят на маймуни... 

Връзка към коментар
Преди 1 час, georgebg каза:

Същото е и със самолетите - изморени "коне" които правят по 2-3 часа престой на всяко летище и всички са с право недоволни - ето това е пълна излагация - може би 10% от полетите са изпълнени по разписание...

 

Малко се съмнявам като кацнат и на летището да ги разкърпват в бързината в тел и мамата и след 2 часа да са отново годни за полет 😉 

За неточното разписание си прав да се гневиш, но съждението, което се опитваш да прокарваш, че на всяко летище им спретват един бърз ремонт си е погрешно

Връзка към коментар
6 hours ago, FlyTraveler said:

Че какво му е на BAe 146? 

Отдавна ги продадоха БАе-тата за скрап/товарни/пожарни/... Даже не съм сигурен дали и Авро-то им се води или и то отлетя в неизвестна посока

 

В кръга на шегата: може би техниците могат да съживят някоя машината от паркираните около Булгарплод? Кой не иска да лети на Як-42 / Ан-24  или някоя друга подобна рядкост 🙂

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Тази сутрин полета на България Ер от Варна за София, изпълняван от Бул Ер с LZ-BVS, се забави с 1 ч. и 45 мин. Вместо в 4,50 ч. излетя в 6,35 ч. Седем-осем пътници, които трябваше да продължат с Австрийските авиолинии с полет в 7,25 ч. бягаха като на олимпийски игри на софийското летище. Надявам се, че са успели.

  • Харесвам 2
  • Шок 1
Връзка към коментар

Има ли как да се намери номера на самолета, за да стане ясно защо:

image.png.17762be2f6c2e9637d54222ec8543040.png

Вчера си говорим с един познат и вика утре отивам командировка. Викам му, че закъсняват, но рано се очаква да са ОК.

Преди малко ми писа - урочаса ме 🙂

Връзка към коментар
преди 4 минути , jorocontrola каза:

Има ли как да се намери номера на самолета, за да стане ясно защо:

image.png.17762be2f6c2e9637d54222ec8543040.png

Вчера си говорим с един познат и вика утре отивам командировка. Викам му, че закъсняват, но рано се очаква да са ОК.

Преди малко ми писа - урочаса ме 🙂

Гледам, че е заложен 737, значи най-вероятно ще е LZ-BVU, тъй като -BVS отлетя за Париж, а -BOT в момента лети от Москва за Бургас.

Самият LZ-BVU се прибра преди малко от Шонефелд (незнайно защо снощи полетът София-Берлин Тегел е бил пренасочен към Шонефелд и съответно обратния полет от Тегел - отменен).

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Доста къса клечка финално:

Полет
FB461
 
Направление
Амстердам
 
Дата
08/07/2019
 
Час
07:10
 
Очакван
14:24

 

Но поне ще може да изкара малко момчето от обезщетение 🙂

 

  • Шок 2
Връзка към коментар
На 5.07.2019 г. в 15:26, pina каза:

но пък поне ще има време за всякакви закъснения и няма да се притеснявам. 

 През ноември е възможно  да има снеговалеж, силен страничен вятър, пороен дъжд и да бъде отменен полетът Истанбул-Варна-Истанбул.  Според мен, е най-добре Варна-София с влак или автобус.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
23 minutes ago, Alexander said:

Ако плащаха обезщетения  да са фалирали до сега.

Плащат, но се изисква повече търпение, старание и постоянство. Или ползване на посредник.

Връзка към коментар
преди 1 минута , akair каза:

Плащат, но се изисква повече търпение, старание и постоянство. Или ползване на посредник.

Така де, но процентно е много малко спрямо коя да е друга АК.

Връзка към коментар

Продължават приключенията с LZ-BVU.

Седем часа закъснение, просто в София трябва да ги посрещнем тези хора с хляб и сол на летището. Поименно на всички трябва да се платят обезщетения по 600 евро на човек. Реших ей така на да питам, защо така, от кол-центъра на България Еър казаха, че закъснението било заради закъснение от предишен полет и понеже по други причини били изпуснали два слота за излитане на амстердамското летище и се надявали да няма такива закъснения, защото и за тях било лошо. 

 

 

IMG_20190708_191809.png

  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар
20 hours ago, tch said:

Много пъти вече беше коментирано, че възрастта не е порок при самолетите

Прав си, ако говорим за истинска авиокомания като Луфтханза, Ер Франс и т.н не за мутренска компания, на която последен приоритет е развиването на авиобизнес. Въпросния трети мъртвец, който съживиха е бил на Саутуест, компания, която прави и по 5 цикъла на ден на къси разстояния и тук вече говорим за макар и по-млада машина (23 годишна),която е навъртяла сигурно с поне 30-40% повече цикли от която и да е 23 годишна машина на Луфтханза например. Това я прави в пъти по-малко безопасна за пътниците от други самолети на тази възраст особено в ръцете на тази комапния.  Дано никога не ни се случи инцидент, но като ги гледам какви ги вършат от ТимЕр е въпрос на време.... дано не съм лош пророк.  Нямам против да се возя на 23 годишен самолет, но да е поддръжан като хората, да е обновен салона и да са му добавени съвременни системи на борда. Но как да очакваш такова нещо от компания, която не иска да се бръкне за една боя или дори за 1 стикер с логото си, което да сложи на самолетите си. ДЪНОТО!

 

Предстоят ми 4 полета до Варна и Бургас  следващата седмица и направо ми се реве....ще се моля за чудо (някой ембраер поне до Варна )....

 

 

20 minutes ago, agenta said:

Продължават приключенията с LZ-BVU.

Седем часа закъснение, просто в София трябва да ги посрещнем тези хора с хляб и сол на летището. Поименно на всички трябва да се платят обезщетения по 600 евро на човек. Реших ей така на да питам, защо така, от кол-центъра на България Еър казаха, че закъснението било заради закъснение от предишен полет и понеже по други причини били изпуснали два слота за излитане на амстердамското летище и се надявали да няма такива закъснения, защото и за тях било лошо. 

 

 

IMG_20190708_191809.png

400 евро е обещетението за този маршрут. Дано им ги изплатят на хората.

 

Обърнете внимание на снимката на самолета. Даже двигателите му са били свалени....кой знае колко е гнил в някоя пустиня преди да го бракуват пардон продадат на Бул ер.

  • Браво 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар
23 minutes ago, Jorro said:

Даже двигателите му са били свалени....кой знае колко е гнил в някоя пустиня преди да го бракуват пардон продадат на Бул ер.

Аз на снимката в по-предния пост го виждам с двигатели, та не знам какво имаш впредвид.

И точно как по-бързо гният от тези на Луфтханза, луфти да не ги прибират вечер в гараж 😉

Просто чисто любопитство ...

Връзка към коментар
14 minutes ago, georgebg said:

Аз на снимката в по-предния пост го виждам с двигатели, та не знам какво имаш впредвид.

И точно как по-бързо гният от тези на Луфтханза, луфти да не ги прибират вечер в гараж 😉

Просто чисто любопитство ...

На едната снимка в f24 е със свалени двигатели. Причината се казва умора на метала и се изразява по-скоро при компании, които летят с тях на къси разстония и правят повече цикли (излитания и кацания) на ден. В Европа компаниите летят по 2- 3 полета на ден с една машина, в щатите има компании, които правят по 4-5 полета на къси разстояния с тях и съответно по-бързо остаряват. Ако ти е интересно разгледай тази статия.... https://www.newsweek.com/boeings-737-airplane-prone-problems-63629

  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар
13 minutes ago, Jorro said:

На едната снимка в f24 е със свалени двигатели. Причината се казва умора на метала и се изразява по-скоро при компании, които летят с тях на къси разстония и правят повече цикли (излитания и кацания) на ден. В Европа компаниите летят по 2- 3 полета на ден с една машина, в щатите има компании, които правят по 4-5 полета на къси разстояния с тях и съответно по-бързо остаряват. Ако ти е интересно разгледай тази статия.... https://www.newsweek.com/boeings-737-airplane-prone-problems-63629

Ето го този "хубавец" на Луфти:

https://www.flightradar24.com/data/aircraft/d-aipc

29 годишен, 5-6 цикъла на ден ..... и това се случва в .... Европа.

Къде и какво пропускам ?

 

image.png.ddd5ee5c01241e5e95fffc88595a9cfd.png

Връзка към коментар
10 minutes ago, georgebg said:

Ето го този "хубавец" на Луфти:

https://www.flightradar24.com/data/aircraft/d-aipc

29 годишен, 5-6 цикъла на ден ..... и това се случва в .... Европа.

Къде и какво пропускам ?

 

image.png.ddd5ee5c01241e5e95fffc88595a9cfd.png

Е хубаво така е, но масово не правят толкова много ротации, но може да не съм достатъчно наблюдателен.

Сигурен съм обаче, че ако се качиш на този 29 годишен еърбъс няма да усетиш съществена разлика спрямо по-младите му събратя и ще се чувстваш достаъчно комфортно, нещо което няма как да ти се случи в който й да е от боингите на Булер. Също така да виждаш по 2-3 часа закъснение преди всеки полет? Има им нещо на тези боинги, но не знам какво. Все пак не съм експерт и не претендирам за такива знания....

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Следобедният полет на Bulgaria Air oт София до Варна бе изпълнен от Bul Air   само с 50 мин. закъснение. Самолетът - LZ-BOT, бе доста очукан. Все пак 29 г. не са малко.

Днес по маршрута Варна-София-Варна събрах общо над 2 ч. и 30 мин. закъснения. Добре, че не бързах особено.

Връзка към коментар
преди 39 минути , Jorro каза:

На едната снимка в f24 е със свалени двигатели. Причината се казва умора на метала и се изразява по-скоро при компании, които летят с тях на къси разстония и правят повече цикли (излитания и кацания) на ден. В Европа компаниите летят по 2- 3 полета на ден с една машина, в щатите има компании, които правят по 4-5 полета на къси разстояния с тях и съответно по-бързо остаряват. Ако ти е интересно разгледай тази статия.... https://www.newsweek.com/boeings-737-airplane-prone-problems-63629

На цикли от 5-6 години не само, че им свалят двигателите, ами и ги ремонтират напълно, не се свалят на 20 год или 25 години като станат.

Сваляне и качване на двигател се прави за 4-5 часа ако се наложи при авария, горе долу колкото  на автомобил.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 3 часа, epetkov каза:

 През ноември е възможно  да има снеговалеж, силен страничен вятър, пороен дъжд и да бъде отменен полетът Истанбул-Варна-Истанбул.  Според мен, е най-добре Варна-София с влак или автобус.

Кога за последно е валял сняг във Варна ноември месец, че и да затвори летището 😉 А като има такъв сняг, че да не могат да изчистят пистата при разредения зимен трафик, то тогава останалата част от страната е непроходима, справка януари 2017. 

Като се тръгне по тая логика силният вятър може и да прекъсне далекопровод и с влака да не стигнеш на време, така че работата е малко what about...

Връзка към коментар

Не бъркай безопасността със състоянието на салона. Докато второто е въпрос на инвестиция за да се направи по-приятно и комфортно за пътниците и с право могат да бъдат обвинявани, че търкалят изхабени и разпокъсани салони, то безопасността на самолета е съвсем друга бира. Там трябва всяко едно болтче да е отчетено кога, от кой и по каква причина е завито. И още повече - има много стриктен график кога, къде и защо трябва да се завие болтче. Всичко е изключително проследимо (тоновете бюрокрация и пълната липса на елементарна гъвкавост са едно от нещата, които ме извадиха от работа в тая сфера) и замитането на следи е трудно, а ако някой се зарови сериозно е на практика невъзможно. Не говорим тук за поръчки през приятел, офшорки и т.н., в авиационната безопасност не може да се правят такива заобиколки. Независимо дали си България Ер или Луфтханза. 

 

Сега, едва ли мога да те убедя, че няма знак за равенство между скъсана седалка и опасен самолет, ти си действаш по убеждения, които трудно могат да се пречупят.

 

преди 1 час, Jorro каза:

Това я прави в пъти по-малко безопасна за пътниците от други самолети на тази възраст особено в ръцете на тази комапния.

Това чисто и просто не е вярно. Това, което се случва е че възрастният самолет става изключително скъп за експлоатация и поддръжка, в никакъв случай опасен. За това и компании като Саутуест и Раян нямат стари машини. Има огромни разлики в бизнес моделите. Може да имаш евтин самолет + скъпа поддръжка или скъп нов самолет с евтина поддръжка. За бизнес модела на Саутуест и Раян, където самолетите едва си поемат дъх от летене целогодишно единичната по-скъпа цена на машината се елиминира от по-ниските експлотационни разходи. За България Ер, където трафикът е силно сезонен и извън лятото самолетите може да стоят и на земя е обратното - при малкия им брой полети те поемат по-високите експлотационни разходи, вместо това купуват евтин самолет, който не им е в супер тежест дори и да е на земя. 

  • Харесвам 2
  • Браво 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.