akair Публикувано: 19 март, 2014 Сподели Публикувано: 19 март, 2014 Тази тема става все по-забавна... Ако един независим източник мери няколко а/к и ФБ не е отклонение от нормата, заключението е, че статистиката не е пълна.... Изглежда като предубедено мнение... Аз се замислих дали е възможно тази статистика да "изпуска" полети на по-горе цитираните ЛХ, АФ, КЛМ и БА, прилагайки еднаква методика за всички? И по-важното - колко непълна трябва да е статистиката, за да има съществено изкривяване на резултатите? 1 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 19 март, 2014 Сподели Публикувано: 19 март, 2014 Тази тема става все по-забавна... Ако един независим източник мери няколко а/к и ФБ не е отклонение от нормата, заключението е, че статистиката не е пълна.... Изглежда като предубедено мнение... Аз се замислих дали е възможно тази статистика да "изпуска" полети на по-горе цитираните ЛХ, АФ, КЛМ и БА, прилагайки еднаква методика за всички? И по-важното - колко непълна трябва да е статистиката, за да има съществено изкривяване на резултатите? Това което означава, е че статистиката не е пълна, да. И да, вероятно изпуска и на другите превозвачи, но това че изпуска на всички не я прави по-обективна. Всяка статистика, която твърди, че 93% точност на полетите на България Ер до Прага от януари насам няма как да се приеме на сериозно. Не мога да приема и сериозно статистика, която има 100% отменени полети София - Варна. Не приемам, че единия дефект неутрализира другия и значи всичко е ОК. Отклонението го споменах без да съм гледал дали статистиката на другите е по-добра или по-лоша, т.е. не съм търсил оправдание след като статистиката не е оправдала гледната ми точка. И тук и в другия форум виждам, че продължаваш да защитаваш "нормалността" и че тия неща, които се случват не са нещо изключително. И като цяло съм напълно съгласен с аргументите ти - закъснения и отменени полети, проблеми с колесниците се случват на всички. Същевременно не на всички се случва да им изтекат часовете на пилотите предсрочно и на малко се случват полети необявени и непланирани от типа София - Амстердам - Ларнака - София. 2 Връзка към коментар
akair Публикувано: 19 март, 2014 Сподели Публикувано: 19 март, 2014 Съвсем не е задължително единият дефект да неутрализира другия. Но дали е вероятно статистиката да е еднакво вярна (или грешна) за всички а/к - т.е. колкото е вярна/грешна за един, толкова е вярна/грешна и за другите, защото приложената методика е еднаква за всички. Иначе ти по-горе го беше написал и аз напълно съм съгласен, че ФБ са се опитват да "изпилят" графика - да изстискат максималното от наличните ресурси, да бъдат ефективни. И само мога да добавя, че подобно упражнение изисква сериозна подготовка на всичко и всички - от стриктната проактивна техническа профилактика, през тези, които планират операциите, до къстъмър кеър. И съм склонен да вярвам, че когато едно или повече от тези звена не си свършат достатъчно добре работата, сме свидетели на полети София - АМС - Ларнака - София, изтичане на часовете на екипажите предсрочно, закъснения, отменени полети, ... Но това не е задължително да означава, че компанията е тръгнала към прекъсване на операциите... Нормално е всеки да се опитва да бъде по-ефективен, но може би не всички знаят цената и пътя за постигане на тази ефективност... 2 Връзка към коментар
logist13 Публикувано: 20 март, 2014 Сподели Публикувано: 20 март, 2014 това за ефективността май е някаква шега; а иначе елементарната калкулация от типа брой летателни часове / налични самолети показва колко се изтискват ресурсите; по мои наблюдения годишните летателни часове на самолетите на ФБ са не повече от 60 - 70% от годишните летателни часове на самолетите на лилавите да речем Връзка към коментар
Мрън Публикувано: 20 март, 2014 Сподели Публикувано: 20 март, 2014 Хайде, аз се наемам да следя от днес полетите от летище София и ще се отчитам дневно. Code-share не ги броим, нали, ако не се изпълняват от БГ ер? За да съм сигурна питам: когато е code-share, компанията, изпълняваща полета, е написана първа в разписанието за излитащи, а другите са под нея (напр. днешният полет до Прага се изпълнява от БГ ер, code-share с CSA ) 2 Връзка към коментар
Djgeorgie Публикувано: 20 март, 2014 Сподели Публикувано: 20 март, 2014 Да, първо е компанията, която изпълнява полета, а после codeshare-ните компании. 1 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 20 март, 2014 Сподели Публикувано: 20 март, 2014 Съвсем не е задължително единият дефект да неутрализира другия. Но дали е вероятно статистиката да е еднакво вярна (или грешна) за всички а/к - т.е. колкото е вярна/грешна за един, толкова е вярна/грешна и за другите, защото приложената методика е еднаква за всички. Но това не е задължително да означава, че компанията е тръгнала към прекъсване на операциите... Нормално е всеки да се опитва да бъде по-ефективен, но може би не всички знаят цената и пътя за постигане на тази ефективност... Ами не мисля, че може да е еднакво вярна и еднакво грешна за всички. Това, което знаем е че има сериозно разминаване между статистиката и действителността. Ако намерим някъде информация как точно я мерят, дали взимат от летищата или от кой източник може би да сме по-прецизни, ама честно казано не ми се занимава, не съм се вкопчил толкова в идеята Мислех си вчера вечерта да направя засечка по сайта на летище София, ама се сетих в 00:10 и вече беше заминала информацията от деня, ако не забравя може тая вечер да се пробвам А за фалит аз нищо не съм писал. Даже споменах по-горе, че при тях няма никакви индикации за нещо такова. А и прехвърлиха зимата, което е добър знак, лятото малко авиокомпании фалират. Въпреки това ще ми е много интересен следващия финансов отчет, миналия забиха всички загуби във фалита на Алма Тур и Хемус, тази година Хемус съвсем го погребаха, предполагам пак са наляли стабилна загуба там. Като цяло и не виждам да има някаква идея авиокомпанията за развитие, освен кълцаната наденица, с която не знам какво стана ма това е друга тема. Не мисля че са се запътили към фалит, същевременно зачестяващите случаи на отменени полети, щото самолета е заминал за някакви чартъри нанякъде си са си притеснителни, жалко че хората не са много в час да си търсят правата. Ако 100 човека пътуващи за Цюрих вземат по 250 евро всеки ще им писнат малко ушите и ще се стегнат според мен. 2 Връзка към коментар
Мрън Публикувано: 20 март, 2014 Сподели Публикувано: 20 март, 2014 20.03.2014 Всички полети на FB за днес от и до летище София са изпълнени (за момента само полетът от Брюксел не е кацнал все още, но е 'очакван' навреме). Закъснения както при излитане, така и при кацане са минимални: мисля, че най-голямото беше 16 минути. 3 Връзка към коментар
akair Публикувано: 20 март, 2014 Сподели Публикувано: 20 март, 2014 (редактирано) елементарната калкулация от типа брой летателни часове / налични самолети показва колко се изтискват ресурсите Броят летателни часове е функция на броя екипажи, които пък са функция на отделните типове членове на екипажа - капитани, офицери, старши стюардеси, ... А както стана ясно и тук, в компанията има текучество, което влияе на стойностите... Аз не казвам, че калкулацията е сложна, а че някой трябва да я направи и да помисли дали и какви "сривове" би издържал разчета при наличните човешки ресурси... Ами не мисля, че може да е еднакво вярна и еднакво грешна за всички. Защо? Само НАП и банките си знаят колко фирми са фалирали с налети в тях (несъбираеми) вземания... Подозирам, че дори и Хемус Ер да са в тази графа, надали ще изненада някого... Всъщност по-голямата изненада ще бъде, ако не е такъв случая... Аз отдавна твърдя, че само промяна на комуникацията на пасажерите (като си търсят правата) с авиокомпаниите по принцип (ФБ, ЛХ, В6, ФР, АФ, КЛ...) ще промени отношението на компаниите към пасажерите, но това е "друга бира" Редактирано 21 март, 2014 от akair Връзка към коментар
georgiev Публикувано: 21 март, 2014 Сподели Публикувано: 21 март, 2014 (редактирано) София-Цюрих / Цюрих-София редовно пътуват почти празни. С пет полета на ден за Виена и още толкова за Франкфурт/Мюнхен не е проблем да се стигне до Цюрих, стига да е обявен навреме. Май и тази дестинация отива към отпадане. Иначе си е много удобен полета. Ама какво да се прави - свързва две малки държави, явно е малък пътникопотока. Редактирано 21 март, 2014 от georgiev Връзка към коментар
Мрън Публикувано: 21 март, 2014 Сподели Публикувано: 21 март, 2014 21.03.2014 Няма отменени полети на FB днес. Имаше три закъснения от 25-30 мин. при излитане, но не съм гледала как това се е отразило на времето за кацане до дестинацията. Имайки предвид тенденцията да се предвижда по-дълго време за полет от реално необходимото, не вярвам да е довело до сериозни закъснения. При кацащите на летище София полетите бяха навреме, само един имаше закъснение над 20 мин. 2 Връзка към коментар
Мрън Публикувано: 22 март, 2014 Сподели Публикувано: 22 март, 2014 22.03.2014 Нищо за отбелязване днес: минимални закъснения при излитане, до 10-ина минути. 1 Връзка към коментар
Hollywood Публикувано: 23 март, 2014 Сподели Публикувано: 23 март, 2014 (редактирано) Хайде, многочасовите закъснения започнаха на този фантомски превозваЧ ! 22.03.2014 Нищо за отбелязване днес: минимални закъснения при излитане, до 10-ина минути. Днес ще ги смятаме в часове. Редактирано 23 март, 2014 от Hollywood 1 Връзка към коментар
Мрън Публикувано: 23 март, 2014 Сподели Публикувано: 23 март, 2014 Хайде, многочасовите закъснения започнаха на този фантомски превозваЧ ! Днес ще ги смятаме в часове. Не издавай служебни тайни...да днес ще има урожай 2 Връзка към коментар
Мрън Публикувано: 23 март, 2014 Сподели Публикувано: 23 март, 2014 (редактирано) 23.03.2014 Няколко сериозни закъснения днес: 1:40 мин закъснение при излитане за Берлин; 2:50 закъснение при излитане за Виена. 1:30 закъснение на полета до Атина. Един полет от и до Варна е анулиран, както и късният Варна/Бургас. Прави впечатление, че полетът до Берлин е успял да навакса закъснението: на връщане е кацнал с 36 минути закъснение в София. Полетът от Виена е очакван със закъснение от повече от 2 часа. Полетът от Атина кацна с около 45 мин закъснение. Също интересно е, че никой от закъснелите полети не е code-share: те всички са навреме. Ще допълвам: the night is young Дето се казва, I need to get a life.... Редактирано 23 март, 2014 от Мрън 2 Връзка към коментар
akair Публикувано: 24 март, 2014 Сподели Публикувано: 24 март, 2014 В един друг форум се появи информация, че във Варна има гъста мъгла с видимост под 200м, което може би обяснява отменения полет 1 Връзка към коментар
Hollywood Публикувано: 24 март, 2014 Сподели Публикувано: 24 март, 2014 (редактирано) В един друг форум се появи информация, че във Варна има гъста мъгла с видимост под 200м, което може би обяснява отменения полет Сутрешният за Варна отново закъсня с 2 часа +. Много мъглива тази морска столица. LZ-FBE лети към Варна. За Милано са взели един 320 на BHA. Редактирано 24 март, 2014 от Hollywood Връзка към коментар
Мрън Публикувано: 24 март, 2014 Сподели Публикувано: 24 март, 2014 (редактирано) Сутрешният за Варна отново закъсня с 2 часа +. Много мъглива тази морска столица. LZ-FBE лети към Варна. За Милано са взели един 320 на BHA. Хаха, тъкмо влизах, за да напиша,че Милано си излетя 'навреме' (20 мин закъснение ) Дали има значение, че е code-share с AZ? Гледам, че са анулирали полета до Виена.... Редактирано 24 март, 2014 от Мрън 1 Връзка към коментар
Мрън Публикувано: 24 март, 2014 Сподели Публикувано: 24 март, 2014 24.03.2014 Ранният полет от Варна/Бургас до София бе анулиран, а полетът за Варна излетя със закъснение от над два часа (това важи и за сутрешния, и за вечерния полет). Един отменен полет от/до Виена. 2 Връзка към коментар
logist13 Публикувано: 24 март, 2014 Сподели Публикувано: 24 март, 2014 24.03.2014 Ранният полет от Варна/Бургас до София бе анулиран, а полетът за Варна излетя със закъснение от над два часа (това важи и за сутрешния, и за вечерния полет). Един отменен полет от/до Виена. Горките им пътници... тъй е то, национален превозвач, който оптимално ползва ресурсите (или поне така се беше изказал някой по-горе) 1 Връзка към коментар
Hollywood Публикувано: 24 март, 2014 Сподели Публикувано: 24 март, 2014 (редактирано) а сега FB973 бута масло с почти 3 часа закъснение Taка е като lz-var прави баден-баден - белград и т.н...... Редактирано 24 март, 2014 от Hollywood 3 Връзка към коментар
akair Публикувано: 24 март, 2014 Сподели Публикувано: 24 март, 2014 По разкази на очевидци полетът до Милано е изпълнен от самолет и екипаж на BH Air.... Изглежда изпълнението на полети между баден-баден и белград е по-доходоносно от наемането на А320 с екипаж за полета до Милано 2 Връзка към коментар
georgiev Публикувано: 25 март, 2014 Сподели Публикувано: 25 март, 2014 По разкази на очевидци полетът до Милано е изпълнен от самолет и екипаж на BH Air.... Изглежда изпълнението на полети между баден-баден и белград е по-доходоносно от наемането на А320 с екипаж за полета до Милано Нищо не разбираш ти от тимаджийската логика. Разходите по наемането ги плаща друга компания от групата, билетите ги продава БГ Еър. Резултат - чиста печалба за "националния". 2 Връзка към коментар
Мрън Публикувано: 25 март, 2014 Сподели Публикувано: 25 март, 2014 Днес гледам Барселона е проблемен с очаквано закъснение при излитане от повече от 2 часа.... 1 Връзка към коментар
Hollywood Публикувано: 25 март, 2014 Сподели Публикувано: 25 март, 2014 (редактирано) А преди това Париж с близо 3 часа закъснение. Гледаме коя А319 ще изпратят до Барса. Редактирано 25 март, 2014 от Hollywood 3 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Публикувано от vinidj,
Мейл за закупуване на багаж и връзка с FB
Препоръчано от chandni
1 реакция
Към мнение
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега