Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Ти май наистина като приемеш едно нещо за факт, след това не си в състояние да си промениш мнението. И реши, че е мрънкане, само защото аз съм писал в темата за ФБ, като извади само това за chek-in. А закачката ми за кълцаната наденица не си я усетил, и също изглежда си я приел прекалено сериозно. :)

Прочел си ми мнението с предразсъдъци, малко като заключението ти за "русизма" с Хърватия. Щом автор на мнение в темата за ФБ е уилкс, то автоматично следва да е "досадно мрънкане", ли според теб? Излиза, че не мога да изразя никакво свободно мнение тук, без задължително да го счетеш за негативно?! И да го натъртиш два пъти, да не би някой друг да го възприеме по по-нормален начин  :rolleyes:

 

Накрая все пак някак си, си успял да видиш, че не е само "мрънкане", и се обърка :)

 

 

 

Голям зъб им имаш на тези от Bulgaria Air, само се чудя защо още летиш с тях...

...но ти си знаеш какво те кара да продължаваш да повтаряш едни и същи неща до безкрай...

Не е голям, малък е, направо млечен. А ме кара да продължавам реакцията, която предизвиква всеки мой коментар за ФБ. :)

Включително и твоята сега. И то в две мнения повтаряш, за някакво мрънкане, а такова няма. Просто писах ревю за един полет. Не знам защо ти реши, че трябва да е нещо друго.

 

 

 

 

В крайна сметка какво е оплакването? И т.н., и т.н...

А аз не мога да разбера защо обезателно на всяка цена търсиш оплакване в мнението ми? Ето този вид предразсъдък имах предид по-горе.

 

Както писах ревюта за полети с AirBaltic, и SAS/Blue1 в друга тема, така реших да напиша и за ФБ в тази. А ти настояваш на своето, че било оплакване, и даже търси да го откриеш кое точно е. И аз почвам да се чудя вече аз ли криво пиша, ти ли криво четеш.

Редактирано от wilks
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

:lol: Скрита лимонка ще излезеш ти... :P

 

Не бе, просто се дразня на упоритостта на Уилкс. 

 

И аз се дразня на твоята понякога, но въпреки това намирам много полезна информация. Сега примерно вече знам, че на Уилкс мога да му направя черен чай със сметана :rolleyes: .  

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

В неделя получих мейл от Bulgaria Air. Уведомиха ме за канселиране на отсечка от пътуване по вече издаден билет. Става дума за полета Амстердам - София на 25.12.2014 г. След кратък разговор с кол-центъра договорих нова дата на пътуване. В конкретния случай спечелих, защото така или иначе 25.12.2014 г. не беше удобна дата за мен, а с канселирането от Bulgaria Air ми дадоха повод да договоря безплатна промяна. Други мои планувани полети с Bulgaria Air вече са с променен час на излитане. Става дума за разлика от 5 (пет) минути и не мисля, че е сериозно дори да го споменавам, но го правя в името на коректността. Подобни неща са честа практика в работата на Bulgaria Air, което определено не говори никак добре за управлението на компанията. Тук не откриваме топлата вода, надявам се?! В същото време за всички е ясно, че в повечето случаи цените на Bulgaria Air са по-ниски от цените на която и да е друга традиционна компания по отсечка оперирана от националния превозвач. В крайна сметка опираме до информирания избор. Редовните клиенти на Bulgaria Air предварително имат едно наум за евентуална възможност за последваща промяна/отмяна на полета и преценяват информирано дали да се доверят на компанията или да потърсят алтернативен вариант на превоз. Непрекъснатото тролене и мрънкане по адрес на компанията обаче и то от хора, които са чудесно запознати с лошите практики на Bulgaria Air, поне аз не мога да приема за нормално поведение и затова за втори път реагирам в тази тема...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Ами да споделя и аз своите впечатления от националния превозвач:

Полет на 02.05.2014 г.  Закупен билет от Алиталия чрез expedia.it, но един ден преди полета ми разрешават онлайн чекиране и избор на място. Да поясня, че предварителното ми посещение на офис на Bulgaria air не ми даде възможност да запазя място, както е посочено на сайта им. Имаше някакъв технически проблем, че билета е закупен от Алиталия.

Полет навреме - цепят минутата по разписание. Салонът ми се видя малко тесен и нисък, че аз с моите 1.60 м. си ударих главата при сядане. Бутилката вода ме чака на мястото, сандвич и шоколадче за закуска, след което типичното за полети нещо приличащо на кафе.

Полет на 12.05.2014 г. - Чекиране онлайн отново. Още на летището в Малпенса за предаване на багажа започнаха леки проблемчета. Опашката се вие из целия салон, работи само едно гише. Два часа преди полет съм, от които 1 прекарвам на опашката, а останалото време в бърз ход до изхода. В последствие се отваря ново гише за чекиране, което дава информация че има закъснение на полета поне 1 ч. Чува се, че няма места за всички пътници и който взел- взел. ( В последствие намират места за всички, като някои са препратени към бизнес класата.) На мониторите настъпва объркване с новия час за тръгване - вместо предвидения 15.15 ч. са обявени последователно 19.40 ч, 20.00 ч. и накрая 18.00 ч.

Информацията е, че машината не е излетяла поради технически проблем и се търси решение на въпроса. Междувременно се раздават талони с право на храна - сандвич и вода. 

На качване на борда - усмихнат и любезен персонал, който се извинява за закъснението. Дават информация за всяко техно действие, като напр. изчакваме пътниците от следващия автобус, чакаме сигнал за рулиране и т.н.

Набързо се раздават сандвичи и още по набързо се събират отпадъците. Кафе не се раздава. Полетът продължава около 1.30 ч. Пристигаме вместо 18.10 ч. в 20.55ч. Отново следват извинения за закъснението.

Ако имам право на обезщетение бих си го взела, но нямам особени забележки по организацията. Закъсненията са нещо, което просто се случва. Тук поне се оправдаваха с техническа повреда. При сегашните ми полети с ТАР Portugal всички бяха със закъснения, които в последствие се наваксваха във въздуха. Последният закъсня с около 50 минути, поради неявяване на екипажа. Такова беше официалното съобщение по високоговорителя. Храната на полетите Милано-Лисабон и обратно беше почти същия сандвич като на националния превозвач с добавка от малко млекце или нарязана половинка портокал. Единя път имаше и малко хлебче с конфитюр за намазване. На полетите Лисабон-Рабил и обратно (близо 3.50 ч) храната супер добра. Ще пусна снимки като ги прегледам, но имаше топло ястие, хлебче с масло и топено сирене за намазване, салата с риба тон, маслинка и лимон със специален сос по желание и десер. За пиене във всички АК имаше и бира и вино, както и сокове и газирани напитки.

 

Що притеснение му хвърлих преди тръгване дали няма да анулират полета от София, но всичко мина ок. Струва ми се обаче, че вече съм свикнала да пътувам с по-малко багаж и чакането на багажната лента и на гишетата за предаване на багажа като чели беше черна точка в пътуването. Следващия път ще го мъкна с мен на борда. Е сега успях да пренеса бутилка с вино, но сигурността, че багажа няма да се загуби и да това да не чакаш на линията си заслужават.

Пътуващите бяха на ниво, особено в сравнение на пътуващите по линията Лисабон-Милано. Бутаница, обаче пак си имаше почти навсякъде. Не знам защо почти навсякъде пускаха само от едната врата да се влиза и всички трябваше да чакат. При Уиз като чели нещата се случваха по-бързо.

 

И още един спам:

На летището в Рабил на връщане мъкнем малко и голямо шише с минерална вода. И двете отворени. Пуснахме голямата бутилка в кутията, оставена преди скенера и докато намерим другата, полицаят там ни казва, че можем да ги вземем с нас. Накара ни да пием от водата и ние пихме от малката бутилка. След това си взехме и голямата бутилка, за която никои не постави въпрос да пием поне. Та сигурността не беше на ниво.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Duke, не виждам нищо лошо да имаме от време на време пресни репорти как вървят нещата. И дали добре познатите проблеми се изчистват, стоят си същите или се задълбочават. А, ако нещо може да накара нещата там да се променят, то е именно непрекъснатото тролене и мрънкане. Щото ако не мрънка никой прогреса ще е нулев. Между другото, цените им само в последната максимум година са конкурентни с другите останали превозвачи. Конкретно по линията София - Амстердам, която си я ползвах(ползвам) регулярно в продължение на години България Ер не бяха най-изгодното. Нямаме никаква гаранция дали пак ще е така след половин година. И за това вместо да приемаме разни неща за даденост е добре постоянно да ги обсъждаме, един вид да сме на гребена на вълната. 

 

mililia, при положение че закъснението е повече от 2.5 часа имаш право на обезщетение. А "техническа неизправност" е общо взето кодовата дума на всички авиокомпании, независимо дали е това причината. Най-малкото може да пуснеш жалба да изискаш конкретния повод за закъснението. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Георги, напълно съм съгласен с цялото твое мнение по темата. Смятам обаче, че ти също ще се съгласиш, че мрънкането и троленето по Bulgaria Air в този форум се набива на очи на фона на почти никакво мрънкане и тролене по адрес на останалите авиокомпании, а това е дразнещо за мен...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

При сегашните ми полети с ТАР Portugal всички бяха със закъснения, които в последствие се наваксваха във въздуха. Последният закъсня с около 50 минути, поради неявяване на екипажа. Такова беше официалното съобщение по високоговорителя. Храната на полетите Милано-Лисабон и обратно беше почти същия сандвич като на националния превозвач с добавка от малко млекце или нарязана половинка портокал. Единя път имаше и малко хлебче с конфитюр за намазване. На полетите Лисабон-Рабил и обратно (близо 3.50 ч) храната супер добра. Ще пусна снимки като ги прегледам, но имаше топло ястие, хлебче с масло и топено сирене за намазване, салата с риба тон, маслинка и лимон със специален сос по желание и десер. За пиене във всички АК имаше и бира и вино, както и сокове и газирани напитки.

 

Това за полетите на ТАР Portugal в отсечката Милано-Лисабон ме изненадва. Имам два полета с португалците по отсечката Виена-Лисабон и на двата сервираха топла храна с десерт и напитки. Закъснения нямаха нито минута, явно съм имал късмет...

 

По отношение на обезщетението, нека Георги да каже дали съм прав, но при положение, че си закупила билетите от Alitalia, по всяка вероятност към тях, а не към Bulgaria Air ще се наложи да отнесеш жалбата...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Георги, напълно съм съгласен с цялото твое мнение по темата. Смятам обаче, че ти също ще се съгласиш, че мрънкането и троленето по Bulgaria Air в този форум се набива на очи на фона на почти никакво мрънкане и тролене по адрес на останалите авиокомпании, а това е дразнещо за мен...

 

O, за уиз малко ли си имаме? Наскоро я делихме темата покрай малтийската им дестинация :) Това са двете най-големи компании на нашия пазар, нормално е и за тях да има повече отзиви, всякакви. Конкретно за България Ер мисля, че поражда по-силни емоции и от двете страни (фенове и критикуващи) главно заради това, че са българска авиокомпания, че се кичат с "национален превозвач", че имат противоречиви собственици, и че като цяло имаме най-много информация за тях. Ако Луфтханза има проблем с графиците на пилотите и отменя полети едва ли ще чуем тук, но за наште убавци няма как. Хипотетично де, щото на Луфтханза едва ли ще им се случи :)

 

Още нещо - всички авиокомпании по света си имат фенклубове и хейтъри. Просто въведи в google, I Hate+името на авиокомпанията и ще се шашнеш:

https://www.google.com/#q=i+hate+ryanair&safe=off

https://www.google.com/#q=i+hate+wizz+air&safe=off

https://www.google.com/#q=i+hate+lufthansa&safe=off

https://www.google.com/#q=i+hate+air+france&safe=off

и т.н., и т.н.

 

Между другото като цяло съм на мнение, че ревюто на wilks не е изкривено, а предаде нещата разумно и без пресилване никъде. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Това за полетите на ТАР Portugal в отсечката Милано-Лисабон ме изненадва. Имам два полета с португалците по отсечката Виена-Лисабон и на двата сервираха топла храна с десерт и напитки. Закъснения нямаха нито минута, явно съм имал късмет...

 

По отношение на обезщетението, нека Георги да каже дали съм прав, но при положение, че си закупила билетите от Alitalia, по всяка вероятност към тях, а не към Bulgaria Air ще се наложи да отнесеш жалбата...

Абе и аз това се чудех, но пък на билета ясно си пише, че полета се оперира от Bulgaria Air. Ще видим, но си спомням, че имаше свързано нещо с мястото откъдето тръгва полета т.е. дали жалбата да се подаде тук или в Милано.

Редактирано от mililia
Връзка към коментар

По отношение на обезщетението, нека Георги да каже дали съм прав, но при положение, че си закупила билетите от Alitalia, по всяка вероятност към тях, а не към Bulgaria Air ще се наложи да отнесеш жалбата...

 

Жалбите са винаги по адрес на опериращата авиокомпания. Поне тези, които се отнасят до обезщетенията в ЕС. Може да се случи следния парадокс - да си купиш билет от Делта Ню Йорк - Париж, който се изпълнява от Ер Франс. В този случай имаш право на обезщетение, ако полета закъснее. Но ако си купиш билет от Ер Франс, полет който се изпълнява от Делта нямаш, защото Делта са американска компания и не ги ловят регулациите на влизане в ЕС, само на излизане. Абе боза :)

 

А ако компанията се запъне се праща жалба в съответния регулатор в държавата, от която е излетял самолета, в случая Италия.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

O, за уиз малко ли си имаме?

 

Айде, пак старата песен на нов глас... :lol:

 

Уиз не са традиционна авиокомпания и аз отказвам да сравнявам качеството на предлаганата от тях услуга с качеството на предлаганата услуга от която и да е било друга традиционна компания. Май наистина хората спряха да правят разлика между крушите и ябълките, но аз съм си традиционалист... :P

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Айде, пак старата песен на нов глас... :lol:

 

Уиз не са традиционна авиокомпания и аз отказвам да сравнявам качеството на предлаганата от тях услуга с качеството на предлаганата услуга от която и да е било друга традиционна компания. Май наистина хората спряха да правят разлика между крушите и ябълките, но аз съм си традиционалист... :P

 

Чакай сега, твоето мнение твърдеше, че има липса на мрънкане за други авиокомпании, а не за други традиционни авиокомпании. Или за теб Уиз не са авиокомпания въобще, което поставя мрънкането и троленето на следващото ниво? :)

Мога да ти кажа, че твоите уизки сантименти се споделят от доста хора, но в посока България Ер, важното е да сме шарени :)

 

Както и да е, да не отклоняваме темата, че пак мисля някакви тотални реорганизации тук :)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Аз също споделям мнението, че има повече от нужната жлъч за Bulgaria air  и доста по-нисък праг на търпимост или толеранс към закъснения, обещетения, спрямо другите. Все едно цял живот са ни давали парични или други обещетения при всяко закъснение, та сме много чувствителни на тази тема. :)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Все едно цял живот са ни давали парични или други обещетения при всяко закъснение, та сме много чувствителни на тази тема. :)

 

Това са ти права като пътник. И единствения начин авиокомпаниите да се принудят да ги спазват е все повече и повече хора да ги натискат, а не да махат с ръка от мързел. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Георги, напълно съм съгласен с цялото твое мнение по темата. Смятам обаче, че ти също ще се съгласиш, че мрънкането и троленето по Bulgaria Air в този форум се набива на очи на фона на почти никакво мрънкане и тролене по адрес на останалите авиокомпании, а това е дразнещо за мен...

Еми, редно е да си оправим първо нашата кочинка! Освен това ние българите сме си чуждопоклонници, а нашето все е криво - това в общия случай!

Връзка към коментар

Тук много хора са "за" или "против" , "фенове" или "хейтъри" на една или друга авио-компания, което ми е много странно. Всички те са автобуси с крила. ( в този форум няма да получа голямо разбиране) Не съм чул някой да е фен на тролей 5 и да не харесва 9тката ;).

 

А лично аз си ползвам Бг еър колкото мога по-често, защото ако тях ги няма ще ме е страх къде ще са цените на билетите от летище София. Луфтханза ни дерат живи - погледнете дестинацията Франкфурт, австрийците ни дават половин ябълка или мини вафла, турците ни дерат до Истанбул (от София). Ако няма българите или уизз, другите ще свалят кожа и малко месо.

Вярно че Тимаджиите ме оставят да чакам понякога я тук, я там по 30-40 мин, ама като се кача в Български самолет в чужбина все едно съм си у дома ;)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Аз също споделям мнението, че има повече от нужната жлъч за Bulgaria air  и доста по-нисък праг на търпимост или толеранс към закъснения, обещетения, спрямо другите. Все едно цял живот са ни давали парични или други обещетения при всяко закъснение, та сме много чувствителни на тази тема. :)

Съмнявам се да си изчела задълбочено цялата тема от край до край, че да правиш такова генерално обобщение. Но ако все пак си го сторила, ще ти бъда благодарен да посочиш, и цитираш мнения с повече от нужната жлъч (?!?), без да са подкрепени с конкретни примери, или да има основателни поводи за това. :)

Лично ти обещавам, ако някога попадна на друга авиокомпания с подобно непрофесионално отношение към пасажерите и клиентите й при забавяне/отлагане на полет, да не спестя критичните си коментари и към нея. За мое щастие до момента друга такава няма в скромния ми опит.

Но да агитираш за примирение и съгласие с неспазването на Регулации, императивни за целия ЕС точно във форум, където въздушният транспорт и ползване на услугите на авиокомпании от потребителите му, е неделима и важна част, наред с всички останалите видове транспорт, е меко казано не на място. Точно на такова поведение разчитат, за да продължават да НЕ спазват правила, и изплащат обезщетения. ;)

 

П.П. Между другото, прегледа ли темите за Уиз и Райън, преди да направиш горното си заключение за тази?

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Това са ти права като пътник. И единствения начин авиокомпаниите да се принудят да ги спазват е все повече и повече хора да ги натискат, а не да махат с ръка от мързел. 

Това е валидно впрочем за всичко, не само за авиобизнеса. Жалко, че доста хора не осъзнават, че когато се примиряват с положението, услугите, които получават, все ще са кофти, все ще плащат високи цени и почти винаги ако сравниш Българска и чуждестранна услуга като ябълки с ябълки, чуждестранната услуга ще е по-добра от Българската. Българските търговци и доставчици на услуги, включително авиокомпаниите, се оплакват, че низките печалби са причината, да предлагат лоши продукти или услуги. Интересно как Турците, дори в най-забитият град, където, най-вероятно маржът на печалбите е подобен на този на Българските им колеги, могат да предложат 100 пъти по-добра услуга, без да си дават особено зор. Това е загадка за един милион долара. :)

 

Сега ще видим в Събота как ще се представят от националният превозвач. Дано няма засечки като миналият път.

 

А иначе за мнението, че ако не били БГ Еър, цените щели да скочат - ами да, когато има будали, които са ок да плащат колкото за полет до Африка, за да отидат до Виена, цените все ще са си същите, и аз да бях, и аз щях да ги държа високи. Основното при свободният пазар е, че цените се определят според това, какво е търсенето, спрямо предлагането. Ако пазарът е готов да даде парите, които искат фирмите за дадената услуга, естествено, че те ще надуят цените до бога и всички ще се съюзят в негласен картел, докато когато видят, че клиентите им намаляват, логично, те са готови да намалят цените до приемливи нива, при които и клиентите им ще са щастливи. Два бързи примера - Берлин и Лондон.

Преди 2 години, полетите до Берлин целогодишно си бяха по 150-200 Евро, а сега могат да се намерят и по 35 Евро. От друга страна, гледам примерно за краят на Август месец полетите до Лондон. Ами... щом има будали, които са готови да платят 250 Евро за еднопосочен полет с Wizz до там, много ясно, че Wizz ще поискат 250 Евро, че даже и отгоре. Тези, които искат да летят за 80 Евро, ще летят от Истанбул или Букурещ. :)

 

П.П. Абе изпитвам някакво много сериозно дежа вю, не го ли водихме вече същият спор, няколко страници по-нагоре в същата тема? :)

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Тук много хора са "за" или "против" , "фенове" или "хейтъри" на една или друга авио-компания, което ми е много странно. Всички те са автобуси с крила. ( в този форум няма да получа голямо разбиране) Не съм чул някой да е фен на тролей 5 и да не харесва 9тката ;).

 

А лично аз си ползвам Бг еър колкото мога по-често, защото ако тях ги няма ще ме е страх къде ще са цените на билетите от летище София. Луфтханза ни дерат живи - погледнете дестинацията Франкфурт, австрийците ни дават половин ябълка или мини вафла, турците ни дерат до Истанбул (от София). Ако няма българите или уизз, другите ще свалят кожа и малко месо.

Вярно че Тимаджиите ме оставят да чакам понякога я тук, я там по 30-40 мин, ама като се кача в Български самолет в чужбина все едно съм си у дома ;)

Хайде бе! Аз съм фен на тролей 9, но не и на 2-ката, защото тя винаги закъснява с по 30-40 минути и е много по-пълна от 9-ката. :)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Аз съм склонен да вярвам, че когато българската икономика стане толкова силна, колкото турската и има същия растеж на годишна база, тогава и компаниите ще предлагат по-друго качество на услугите...  ;)

Темата за европейските разпоредби (и по-точно - регламенти) винаги е интересна за мен... Дори и в този форум има не едно и две мнения за а/к, които, да кажем, изпитват затруднения, за които 261/2004 не предвижда обезщетения за пътниците...  :lol:  Големият въпрос е защо за едни и същи пътници не е проблем представянето на фактите в определена светлина, ако авиокомпанията не е българска и същевременно е особено чувствителна тема, ако компанията е регистрирана в България?

И защо никой не занимава останалите със собствеността на W6, LH, LX, OS, AF, KL, BA, FR,...? :)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Аз съм склонен да вярвам, че когато българската икономика стане толкова силна, колкото турската и има същия растеж на годишна база, тогава и компаниите ще предлагат по-друго качество на услугите...  ;)

За да стане българската икономика силна, не трябва ли първо да започнат да се спазват правила? Пак омагьосания кръг. Като е оставена на самотек, без, или слабо и избирателно прилагане на санкциите на Закона, няма как да дойде растежа. На самосъзнанието на търговците за 25 години видяхме и се нагледахме, че в България не може да се разчита. Като не се прилагат и правовите норми, откъде и как да дойде този растеж?

 

Темата за европейските разпоредби (и по-точно - регламенти) винаги е интересна за мен... Дори и в този форум има не едно и две мнения за а/к, които, да кажем, изпитват затруднения, за които 261/2004 не предвижда обезщетения за пътниците...  :lol:  Големият въпрос е защо за едни и същи пътници не е проблем представянето на фактите в определена светлина, ако авиокомпанията не е българска и същевременно е особено чувствителна тема, ако компанията е регистрирана в България?

И защо никой не занимава останалите със собствеността на W6, LH, LX, OS, AF, KL, BA, FR,...? :)

Мисля че отговорите на горните въпроси, изчерпателно ги е дал Георги няколко мнения по-назад

 

O, за уиз малко ли си имаме? Наскоро я делихме темата покрай малтийската им дестинация  :) Това са двете най-големи компании на нашия пазар, нормално е и за тях да има повече отзиви, всякакви. Конкретно за България Ер мисля, че поражда по-силни емоции и от двете страни (фенове и критикуващи) главно заради това, че са българска авиокомпания, че се кичат с "национален превозвач", че имат противоречиви собственици, и че като цяло имаме най-много информация за тях. Ако Луфтханза има проблем с графиците на пилотите и отменя полети едва ли ще чуем тук, но за наште убавци няма как. Хипотетично де, щото на Луфтханза едва ли ще им се случи  :)

Учудва ме изразяването на такава позиция (и въпроси) точно от теб. Като влязох в гимназията, директорът на училището ни събра всички "зайци" в една зала, и ни дръпна една строга реч. Наред с всичко, ни каза и следното: "Когато сгрешиш, не искам да чувам - ама и той другия така направи! Всеки отговаря, и носи последствията единствено за себе си. Като съм те хванал теб в крачка, отговаряш ти. Другия като му дойде реда, и с него ще се занимавам". Това някъде края на 80-те, но го помня още.

Трябва първо да гледаме да е оправена и изрядна нашата компания (и да сме недоволни, когато има съществени пропуски). Чуждите - да си ги гледат и критикуват техните фенове и хейтъри.

Хич не харесвам мисленето от типа на някой нещо като не му е в ред, и му бъде посочено, да отвърне "Ти па си мноо убав!". И да сметне проблема за решен.

Моят кратък отговор е, като почнем да се занимаваме, коментираме и реагираме на действията и нарушенията на другите, това каква полза и подобрение в оперирането ще донесе на нашата "национална" авиокомпания, и нас като (предполага се) редовни ползватели на услугите й?

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

akair, Аз, както сигурен съм и още доста други хора, според които, България Еър не е на нивото, на което би трябвало да бъде, коментираме и критикуваме, когато и другите компании имат недостатъци. На прима виста се сещам за два случая в които съм критикувал компании на скоро.

Преди 3-4 месеца писах в Twitter май беше, а може и Facebook да е било, не помня вече, понеже тук няма отделна тема за BA, как вместо на Български, BA пуснаха видеото с безопасността на Македонски. Заслужиха си критиката, критикувах ги, с основание. Не заради това, че са объркали езика, а заради това, че потенциално, можеше да има хора, които не са разбрали инструкциите и недай боже при извънредна ситуация, биха могли да пострадат лошо, поради тази небрежност. Поради същата причина критикувах и Easy.

Миналата есен, в полет от Берлин, баща ми, който не говори Английски, беше настанен на авариен изход и въпреки, че аз изрично казах на стюардесата, че той не знае езика, та тя да го премести или аз да му преведа инструкциите за безопасност, тя ме игнорира и му говори поне 3 минути, какво трябва да направи в случай на аварийна ситуация. Вярно, той е инженер, летял е и други пъти и по картинките дори, може да се ориентира и знае какви са точно инструкциите за безопасност ако седиш на авариен изход, но това си бе чиста безотговорност и незаинтересованост от страна на немският екипаж, да обясняваш на човек, който очеизвааадно не те разбира, важни инструкции. Така, че според мен, който е свикнал да дава обратна връзка, си дава обратна връзка, независимо от каква националност е компанията. Да, вярно, може да сме по пристрастни и критични към родният превозвач, но причината е проста, а тя е, че това е все пак едно от лицата на нацията, докато EasyJet, WizzAir, British Airways, Air France и т.н. са или комерсиални мултинационални корпорации, или национални компании, лица на други страни, за които, по дефиниция, трябва да си мислят и да се интересуват най-вече съответните нации, които тези компании представляват пред света.

Редактирано от djgeorgie
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Да, върховенството на закона е една от "съставките" на "успешната рецепта" за растеж, но не само, нали?  :) Авиокомпаниите са по-скоро лакмус за състоянието  на икономиката, без това да значи, че правилата не следва да важат за тях. Не се сещам за авиокомпания, която да стожер/изключително важен данъкоплатец на националната си икономика  :)

Ако правилно съм разбрал разсъжденията на wilks, FB са си наши, ние "силно любим и мразим" (по Ботев) - затова те са силно любени и мразени...  :) И се радват на особено отношение, различно от това към другите а/к, просто защото са регистрирани в БГ... :)

Критиката, когато е градивна, не е страшна, а е полезна. Нали на всички ни е ясно, че хората, които пътуват често, имат поглед над повече а/к и са способни да си съставят добре мотивирано мнение коя а/к как се справя и каква е нормата? По-интересното е, че има и немалко хора, които имат по-скромни наблюдения. И разчитат на форуми като този за повече информация по темата. И понеже не всички ще си направят труда да изчетат тази тема от край до край и да обърнат внимание на мненията на Георги и wilks за особени чувства, не е изключено някой да си извади извод, който не е задължително да е 100% коректен... А това не би било в интерес на никого, включително на този, който се е информирал от тази тема. 

А за капак има и критика, която е... доста озадачаваща... Например, че салонът бил тесен и нисък - нека wilks изброи останалите компании, които ползват самолети, каквито ползва FB. Дали височината и широчината на салона  е специфичен проблем на FB?

Разбира се, нищо не може да оправдае слабостите на компанията. Има достатъчно много дребни и дразнещи (клиентите) проблеми, които могат да се решат, без това да струва (много) пари. Но ще бъде много по-продуктивно, ако оплакванията стигат И до самата а/к. А най-продуктивно би било, ако клиентите покажат по най-недвусмисления начин, че качеството на услугите е неприемливо, ако то е такова...

Нека обобщя - полезна е градивната критика, но нека не бъде за сметка само на ФБ, защото това може да изкриви представите на част от четящите тук. Ще бъде полезно за всички, ако критиките за BA, AB, LH се появяват И тук, освен в туитър и (най-полезното) при "прегрешилата" а/к.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

А за капак има и критика, която е... доста озадачаваща... Например, че салонът бил тесен и нисък - нека wilks изброи останалите компании, които ползват самолети, каквито ползва FB. Дали височината и широчината на салона  е специфичен проблем на FB?

Въпросът ти е некоректен. Или поне не засяга параметрите, срещу които изразявам недоволство. Може да не си разбрал, или да си се объркал в мненията. За мен не са причина за критика височината и ширината на салона. А конкретната конфигурация на седалките в салона. Която е крайно неудобна и неприемлива за мен, като се отнася за традиционна а/к. И то гордо накичена с отговорното "national flag carrier".

Не мога да изброя всички авиокомпании, ползващи модела Ембраери, които в момента обслужват и ФБ (Е-190). Чак такава енциклопедична статистика не смятам за нужно да помня. А и не ми е нужна.  Летял съм на Е-та на LOT и на NIKI, предполагам ти също. Нищо общо между конфигурациите и разположение на седалките при ФБ, и на другите две. А именно разстояние между редовете, и съвпадане на редовете с прозорците. При ФБ има два реда с неадекватно голям legroom, останалите са набити по-зле и от на Уиз редовете, а в новите А320s на easy (която си наясно, че е бюджетна авиокомпания), разстоянието е направо като на Бизнес в сравнение с на ФБ E-тата. В А319 на ФБ, както и в пенсионираните ВАе-та, макар и стари, положението беше далеч по-цивилизован и хуманно по отношение на разстояние между редовете, да не говорим за удобните и широки направо кресла (въпросът за икономичността и вредните емисии заради тежестта на техните седалки, смятам няма да го засягаме и тук).

Що се отнася до височината и ширината на салоните, за които нямам представа защо питаш (ако все пак съм писал някъде за височина и ширина на салон, е било моя грешка, или поне не свързано с критика, ако може посочи ми в кое мнение да разясня контекста), все пак ще кажа, че съм летял и на други по-тесни, или сходни по размери салони на самолети като Fokker-70, 100, CRJ-900, също и витлови Dash и ATR, които не вярвам да са с по-широки и високи салони, и не съм имал забележки. Но конфигурациите на седалките са били спрямо прозорците, и с напълно нормален и приемлив за мен легрум (за сметка на броя редове и общата сума места, разбира се).

 

Но ще бъде много по-продуктивно, ако оплакванията стигат И до самата а/к. А най-продуктивно би било, ако клиентите покажат по най-недвусмисления начин, че качеството на услугите е неприемливо, ако то е такова...

Мога да те уверя, че съм им писал за проблемите, с които съм несъгласен. Отговор няма, резултат също. След като те имат такова отношение и feedback, съответно не виждам причина и моето да е такова. Нека все пак отбележа, че не винаги само ги хейтвам (колкото и да изглежда странно), а когато съм имал добро впечатление, също съм го споделял (макар че Дюк и него се опита да изкриви, и изкара негативно, незнайно защо :) ).

 

Нека обобщя - полезна е градивната критика, но нека не бъде за сметка само на ФБ, защото това може да изкриви представите на част от четящите тук. Ще бъде полезно за всички, ако критиките за BA, AB, LH се появяват И тук, освен в туитър и (най-полезното) при "прегрешилата" а/к.

Не мога да разбера коя е причината да продължаваш да настояваш да обръщаме същото внимание и на други НЕбългарски авиокомпании. Които и без това не се прескачат и надпреварват да летят до София. А напротив. Четящите тук, живеейки в България, би им се наложило много по-често да ползват услугите именно на ФБ, отколкото на някоя от малкото чужди, нали. Както аз, при положение, че не харесвам нито собствениците, нито начина и методите им на управление, нито самолетите, ща не ща, пак летя с ФБ. Колкото мога по-рядко, но все пак ги ползвам. Така и всеки друг българин, когато му се наложи, ще ги ползва, но ще знае че има място, където да изрази впечатленията си.. Било то негативни, или положителни. Не виждам основателна причина да не го правим, само да не сме влияели на мненията на други (бъдещи) клиенти. Всеки си има глава на раменете, значи може да преценява, и разсъждава. Същата работа като с CDG Париж, за което има хиляди мнения из мрежата, че е отвратително, все едно аз да се бях доверил "на сляпо", и да го заобикалям.. На мен пък даже ми е много удобно. И го ползвам без притеснения, и без да ми влияят мненията на нехаресващите го.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.