гост Публикувано: 4 септември, 2013 Публикувано: 4 септември, 2013 Влязох да прочета рационални критики за българската ни компания. Надявах се на смислена оценка подкрепена с доводи. Най-вече приоритетно подредени по важност. Което според мен е: 1. Сигурност че оставяш живота си в нечии ръце 2. Надеждност че полета ще се състои в уречената дата и час, защото имаш графици и задължения 3. Гъвкавост. Да промениш полета си примерно. Да може да си закупиш онлайн билет. Абе общо взето УДОБСТВА свърани по ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕ. Сиреч да осъществиш пътуването. Да стигнеш от точка А до точка Б Да не си се почувствал засегнат по професионална линия? Пътуване от точка А до точка Б можеш да осъществиш по много начини - качен на покрива на влака като индиец или ползвайки първа класа. А когато си плащам 250 евро от София до Атина и обратно - искам коленете ми да не опират в предната седалка, мъжът ми да не ме ръга с лакът, защото няма къде да си сложи ръцете и аджеба кафето да не мирише на ароматизиран прах за пране - все пак сутрин е! Добро утро! 1
Георги Публикувано: 4 септември, 2013 Публикувано: 4 септември, 2013 Понеже знам, че идваш от блога За да се стигне до там да се мрънка за дует Ритон и Веско Маринов, значи приеми, че фундаменталните неща са ок, след като не са тема на разговор 1. Нямаш проблеми. Самолетите им са сравнително нови, подръжката е на ниво, епизодичните инциденти откакто съществува компанията (още преди времето на ТИМ) са такива, които са нормални в редовната експлоатация. Никой хейтър няма да каже, че БГ Ер е опасна авиокомпания, мисля че липсата на дискусии и спорове по тая точка са добро доказателство, че проблеми от такова естество няма. 2. Няма 100% сигурност никога, но в днешно време може да разчиташ, че със авиокомпаниите опериращи от/до България с голяма убеденост полета ти ще бъде изпълнен нормално. Понякога има технически затруднения, понякога има проблеми с времето, понякога има стачки на някое европейско летище...но рисковете са намалени до минимална степен. Да речем, че може да прекараш 2 дни да търсиш и ровиш статистически данни и в крайна сметка да излезне, че риска полета на БГ Ер да не си спази графика е 0.5%, а при Луфтханза е 0.4% (примерно!). Дали заради това си заслужава да дадеш повече пари на Луфти? Пак казвам, примера ми е хипотетичен, нищо чудно статистиката да е в полза на БГ Ер, спомням си че когато мъглите бяха проблем на летище София нашите бяха от първите авиокомпании, които излитаха, а повечето западни отменяха полетите. Има си и ползи на това да си базиран на някое летище. 3. Това зависи основно от билета, който купуваш, не от авиокомпанията. Обикновено при всички авиокомпании за допълнителна гъвкавост се плаща. 3
wilks Публикувано: 4 септември, 2013 Публикувано: 4 септември, 2013 (редактирано) Задачата на еър компанията е да те превози БЕЗАВАРИИНО от точка А до точка Б в УРЕЧЕНИЯ час и дата. Всичко останало са мрънкалщини. Особено за краткотрайни полети. До всяка точка на Европа.... Ползвай танк тогава. Гарантирам, че ще те превози БЕЗАВАРИЙНО, и в УРЕЧЕНИЯ ЧАС, според скоростта му. Без значение какво е времето, има ли мъгла, или някой друг мтеорологичен фактор А удобствата, комфорта и шоколадите ги остави на нас мрънкащите, и изискващите. Ilian359 го беше написал много хубаво: Публикувано 29 август 2013 - 9:47 Градивната критика не означава черногледство. Трябва да сме критични към всеки продукт, който може да се подобри. Редактирано 4 септември, 2013 от wilks 2
neuromancer Публикувано: 4 септември, 2013 Публикувано: 4 септември, 2013 Задачата на еър компанията е да те превози БЕЗАВАРИИНО от точка А до точка Б в УРЕЧЕНИЯ час и дата. Всичко останало са мрънкалщини. Особено за краткотрайни полети. До всяка точка на Европа.... По тая логика няма нищо, което да ме накара да избера Бг Еър пред някоя друга авиокомпания. 1
Еmilia Публикувано: 4 септември, 2013 Публикувано: 4 септември, 2013 По тая логика няма нищо, което да ме накара да избера Бг Еър пред някоя друга авиокомпания. Обикновено цената. Поне аз нямам друга причина. 2
Adinko Публикувано: 4 септември, 2013 Публикувано: 4 септември, 2013 Аз не бях пътувала с БГ еър от 2006г. и бях доста притеснена заради не особено добрите ми спомени от тогава, но в крайна сметка съм много доволна от Ембреърите. Удобно, широко (е аз съм 1,65 висока, де ), стюардесите-любезни, шоколадчето лично на мен ми хареса :D, както и сандвича. На връщане бях с чекиран багаж, който си пристигна заедно с мен, а за пилотите ни не мисля, че изобщо има нужда да коментирам. Та определено смятам, че БГ еър не отстъпват по качество на повечето европейски превозвачи, а пък има случаи, в които цената е в пъти по ниска. Скоро пак ми предстои полет с тях и се надявам да си затвърдя положителното мнение. Но каквото и да е в крайна сметка за мен цената е водеща и нищо не може да ме накара да платя повече за да получа по-добра храна или пък повече разстояние между седалките и то за толкова кратки полети, каквито са тези в Европа. 2
akair Публикувано: 4 септември, 2013 Публикувано: 4 септември, 2013 Аз винаги съм си мислел, че авиокомпаниите инвестират значителни средства, за да накарат клиентите да вземат емоционални, а не рационални решения - т.е. да предпочетат тяхната авиокомпания, въпреки цените на билетите (сингапурското момиче, футболистите на ФК Барселона, играещи футбол в самолета, децата, които събират подписи от пилотите, лебедите, които си говорят с ATC-то), но явно има а/к, които се задоволяват и с базовото - безопасност, on-time performance и "УДОБСТВА свърани по ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕ" (?!) ... 3
Фил Публикувано: 5 септември, 2013 Публикувано: 5 септември, 2013 (редактирано) авиокомпаниите инвестират значителни средства, за да накарат клиентите да вземат емоционални, а не рационални решения без да разбирам много от търговия - струва ми се, че горното важи почти навсякъде, където нещо се продава ..., независимо дали е самолетен билет, шоколад, дрехи или автомобил Въпреки всичко обаче, цената е била и винаги ще си остане много сериозен фактор, включително и за хора с големи финансови възможности. Редактирано 5 септември, 2013 от Фичо
Elena Публикувано: 5 септември, 2013 Публикувано: 5 септември, 2013 Съгласна съм, че за цената, която си платил е редно да не си в мизерия, но накриво сложени или намачкани подглавници....хайде, моля ви, това е несериозно и дребнаво 2
Тони Публикувано: 5 септември, 2013 Публикувано: 5 септември, 2013 Е как да кажа. Не съвсем. Това е все едно да не са ти застлали кревата в хотела и ти да го сметнеш за нормално. Дребни неща са, но ти вадят очите. И най-важното е, че не струва нещо да се поправят, а едва ли не на подобни "претенции" се отговаря с- ай стига бе, не стига, че те возим ми и мрънкаш." :) 1
Фил Публикувано: 5 септември, 2013 Публикувано: 5 септември, 2013 ахам - тия дребни неща показват немарливост, което никога не е приятно ... 1
Duke Публикувано: 5 септември, 2013 Публикувано: 5 септември, 2013 По тази логика трябва мощно да оплюем всички авиокомпании, защото много малко от тях продължават да сервират топла храна и безалкохолни напитки, а това беше стандарт допреди двадесет години за почти всеки континентален полет. Всяко залитане в една от двете посоки е изначално погрешно, хеле пък излизащо от устата на хора, които предпочитат и основно летят с нискотарифни авиокомпании... 1
Тони Публикувано: 5 септември, 2013 Публикувано: 5 септември, 2013 По твоята логика може и да е така . Обаче да отбележа, че именно заради това предпочитам нискотарифните- защото парите, които искат Бг ЕЪР да речем са много за това, което предлагат. Не се напрягай де. 2
Duke Публикувано: 5 септември, 2013 Публикувано: 5 септември, 2013 Естествено, всеки има своята гледна точка. Мен пък ужасно много ме дразнят нискотарифните. Като започнеш от контингента на пътуващи и свършиш с теснотията между редовете. Затова предпочитам да платя малко повече, но да ползвам услугите на нормална авиокомпания. Аз предпочитам удобството и спокойствието, което в случая означава да имам възможност предварително да си избера място в самолета и да пътувам в компанията на нормални хора. Храната ми е последна грижа, но наистина преди години се пътуваше с по-качествено обслужване. Парите са важни, разбира се, но и друг път съм споменавал, че ако става дума за 100-200 лева не си заслужава причиненото неудобство. Ако си тръгнал да пътуваш в чужбина подобна сума не би трябвало да бъде от значение, в противен случай по-добре да си стоим в къщи. И пак опираме до субективното - на много хора не им пука от блъсканицата, теснотията и селяндурщината, която цари на 9 от 10 полета с нискотарифни компании от и до София. На мен обаче това ми прави впечатление и предпочитам, когато имам възможност, да си спестя "екзотиката" за сметка на някой и друг лев повече...
Тони Публикувано: 5 септември, 2013 Публикувано: 5 септември, 2013 и да пътувам в компанията на нормални хора. Е съвсем ме изгуби за дискусия С ТОВА. Но нищо ново де, то като не върви, не върви. Успех! 2
georgiev Публикувано: 5 септември, 2013 Публикувано: 5 септември, 2013 Най съм близо до мнението на Жоро - фундаменталните неща са ОК. Решението да плащат за българска музика вместо за вносна, с цел оптимизация на разходите, също има смисъл. В това отношение само австрийците са по-напред, понеже пускат валсове на Щраус, който е с изтекли права и съответно по-евтин. Ама няма как - Виена си е Виена. Но все пак ми стана смешно, понеже не се бях прибирал от почти година. Водата на седалката също прави много добро впечатление. Новите ембраери са много добро решение. Пилотите са адекватни и мотивирани. Наложи се да почакаме 10 минути преди кацане с един завой над Бодензее и ни информираха веднага. Имат още да поработят по онлайн чек-ина, но това не е проблем само на БГ еър. Стюардесите може да са хубави, ама имат още да учат за отношението към клиентите - на жена ми миналия месец са й отказали да седне за малко в бизнес класа да накърми на спокойствие бебето и то на свободна седалка. За такова отношение няма оправдание. Вчера пътувах към Цюрих и имаше доста хора, които продължаваха после за Щатите. Което значи, че условията са били ок. Това е положителен сигнал. Сигурно на всички ни се иска да има такива полети и от Бургас и Варна, ама явно за момента няма кой да ги напълни. Варненци гледам напоследък летят често от Букурещ. 1
wilks Публикувано: 5 септември, 2013 Публикувано: 5 септември, 2013 (редактирано) Естествено, всеки има своята гледна точка. Мен пък ужасно много ме дразнят нискотарифните. Като започнеш от контингента на пътуващи и свършиш с теснотията между редовете. Затова предпочитам да платя малко повече, но да ползвам услугите на нормална авиокомпания. Аз предпочитам удобството и спокойствието, което в случая означава да имам възможност предварително да си избера място в самолета и да пътувам в компанията на нормални хора. Храната ми е последна грижа, но наистина преди години се пътуваше с по-качествено обслужване. Парите са важни, разбира се, но и друг път съм споменавал, че ако става дума за 100-200 лева не си заслужава причиненото неудобство. Ако си тръгнал да пътуваш в чужбина подобна сума не би трябвало да бъде от значение, в противен случай по-добре да си стоим в къщи. И пак опираме до субективното - на много хора не им пука от блъсканицата, теснотията и селяндурщината, която цари на 9 от 10 полета с нискотарифни компании от и до София. На мен обаче това ми прави впечатление и предпочитам, когато имам възможност, да си спестя "екзотиката" за сметка на някой и друг лев повече... Да отбележа малко само по болдвания текст. Контингента на БГер не се различава особено от този на Уиз, в това мога да те уверя. Просто такива са по-голямата част от пътуващите изобщо от България за към Европа. В БГер преди 3 години от София до Барселона пътувах до възможно най-черния и изсухлен мангус. Да, сам си избрах мястото при чек-ин, но и при това положение никой не ти дава гаранция кой ще се падне до теб, нали така. И в полети от/до Берлин също на БГер съм виждал мургавели, и до Мадрид. До Амстердам пък имаше доста съмнително изглеждащи бизнесмени с къси прически, очила и златни ланци като синджир на дворно куче. Относно теснотията в самолета - не знам дали изобщо си пътувал в Ембраерите на БГер. Ами не можеш ама по никакъв начин да ме убедиш, че са по-комфортни от Еърбъсите на Уиз, или на easy. Особено пък за разстоянието между редовете. Какво излиза - че за една маломерна минерална брандирана тимаджийска минерална вода, и един марципан трябва да платя двойно и тройно?!? Ми нема как да стане тая, сори Редактирано 5 септември, 2013 от wilks 4
Duke Публикувано: 5 септември, 2013 Публикувано: 5 септември, 2013 Ами, не мога да се съглася с теб, Уилкс... По-горе съвсем нямам предвид цигани, а чистокръвни българи, които обикновено се бутат на входа/изхода, сякаш са пуснали банани в показния на "Дондуков". За цялостното им поведение и теми за разговор на борда дори не отварям дума, че много сме чувствителни и обидчиви. Естествено, подобни отделни екземпляри могат да бъдат видени и на полет на Bulgaria Air и която и да е друга компания от/до София, но в концентрация този контингент е преимуществено наличен само по време на полетите обслужвани от WizzAir. Относно "Ембраерите" вече водихме този спор. Разстоянието между седалките е прилично, лично за мен е подобно на това при "Еърбъсите" на WizzAir. Пак повтарям, говорим за цялостната картина, тук не става дума за изолирани случаи... 1
Георги Публикувано: 5 септември, 2013 Публикувано: 5 септември, 2013 Едва ли ще се разберете, що продължавате да се убеждавате един друг не разбирам. Всеки си е различен и си има различни разбирания и колко пари е склонен да даде за едно или друго удобство. Ноември ще се прибера до България за 40 евро двупосочен, което бг ер никога не може да ми го предложи. Дори да допуснем, че самолетите им са по-широки, и че хората наоколо са по-приятни (доста субективно и съмнително), всичко опира до цената. И след като не ми се дават 200 евро за една седмица прибиране, в случая дилемата е дали да си видя приятелите тук или не. Всяко дребно неудобство в тоя момент изчезва, защото 1-2см повече разстояние между седалките ми е турбо по-незначително от бира с вас на живо например, която ако ги нямаше нискотарифните нямаше да я има От друга страна, покрай коледа никога не съм пътувал с уиз. Цените са им високи, като добавиш куфар се изравняват с останалите, а за зимните дрехи винаги ми трябва куфар. После да се кара колело зимата в 4 сутринта с куфар на колелото, за да гоня ранен полет от Айндховен не е много гот (не питайте за такситата, дълга история). Тогава обстоятелствата са ми такива, че бих платил малко повече. Та ето ги двете крайности, в един случай без нискотарифните не мога, в друг случай не искам да ги погледна. И предполагам повечето хора са така, само не мога да се съглася с твърдото отричане, на който и да е от двата модела. Темата май за 3-4 път я захващаме, една от вечните е, и явно ще си я дъвчем нонстоп 3
Duke Публикувано: 5 септември, 2013 Публикувано: 5 септември, 2013 Та ето ги двете крайности, в един случай без нискотарифните не мога, в друг случай не искам да ги погледна. И предполагам повечето хора са така, само не мога да се съглася с твърдото отричане, на който и да е от двата модела. Именно това казвам и аз по-нагоре: По тази логика трябва мощно да оплюем всички авиокомпании, защото много малко от тях продължават да сервират топла храна и безалкохолни напитки, а това беше стандарт допреди двадесет години за почти всеки континентален полет. Всяко залитане в една от двете посоки е изначално погрешно, хеле пък излизащо от устата на хора, които предпочитат и основно летят с нискотарифни авиокомпании... Не намирам за нормално мрънкането относно неизпипани детайли в обслужването на една стандартна авиокомпания, което мрънкане идва от хора свикнали със спартанските условия на нискотарифните авиокомпании. Двете неща са несъвместими и затова реагирах по тази иначе изцяло субективна тема... 2
Тони Публикувано: 5 септември, 2013 Публикувано: 5 септември, 2013 (редактирано) Едва ли ще се разберете, що продължавате да се убеждавате един друг не разбирам. Всеки си е различен и си има различни разбирания и колко пари е склонен да даде за едно или друго удобство. Ноември ще се прибера до България за 40 евро двупосочен, което бг ер никога не може да ми го предложи. Дори да допуснем, че самолетите им са по-широки, и че хората наоколо са по-приятни (доста субективно и съмнително), всичко опира до цената. И след като не ми се дават 200 евро за една седмица прибиране, в случая дилемата е дали да си видя приятелите тук или не. Всяко дребно неудобство в тоя момент изчезва, защото 1-2см повече разстояние между седалките ми е турбо по-незначително от бира с вас на живо например, която ако ги нямаше нискотарифните нямаше да я има От друга страна, покрай коледа никога не съм пътувал с уиз. Цените са им високи, като добавиш куфар се изравняват с останалите, а за зимните дрехи винаги ми трябва куфар. После да се кара колело зимата в 4 сутринта с куфар на колелото, за да гоня ранен полет от Айндховен не е много гот (не питайте за такситата, дълга история). Тогава обстоятелствата са ми такива, че бих платил малко повече. Та ето ги двете крайности, в един случай без нискотарифните не мога, в друг случай не искам да ги погледна. И предполагам повечето хора са така, само не мога да се съглася с твърдото отричане, на който и да е от двата модела. Темата май за 3-4 път я захващаме, една от вечните е, и явно ще си я дъвчем нонстоп Всъщност обяснението ти е съвсем точно, но за жалост това да генерализираш кой къде и с кого пътува и като цяло пътниците какви са е леко тъпо. Това имах предвид. А иначе немърливостта не бива да се отминава с пренебрежение особено като става дума за дребни неща. Та там е разковничето- когато нещо съвсем дребно се отбелязва като минус, а компанията държи на доброто си име и поправянето му не изисква кой знае какво най-нормалното, което може да се случи е то да се поправи. Редактирано 5 септември, 2013 от Тони
wilks Публикувано: 5 септември, 2013 Публикувано: 5 септември, 2013 Не намирам за нормално мрънкането относно неизпипани детайли в обслужването на една стандартна авиокомпания, което мрънкане идва от хора свикнали със спартанските условия на нискотарифните авиокомпании. Двете неща са несъвместими и затова реагирах по тази иначе изцяло субективна тема... Аз едва ли мога да се причисля към групата на "хора свикнали със спартанските условия на нискотарифните авиокомпании", поради леко специфичния характер и целта на пътуванията ми. Даже обратното, ако не повече, то поне по равно съм пътувал с национални превозвачи на различни държави, и с нискотарифни (далеч не само споменатите Уиз). Затова и съм си позволил да взема отношение по темата, имайки впечатления и не малка база, върху която да направя субективните си изводи. Мога и към Остриън да отправя няколко забележки (верно, далеч по-малко), но те не са обект на нашия разговор, а и предполагам тях има кой да си ги обсъжда из австрийските и немски форуми. Както и към почти всяка авиокомпания, била тя стандартна или нискотарифна. Но целта не е да се очерня или оплюва, а чрез тези обсъждания самите ние пасажерите да станем по-взискателни, надявайки се на отговорните хора в БГер да почне да им мига лампичката, и да вземат необходимите мерки (където и които са по възможностите им). Бих казал слаби надежди, но все пак... 3
Еминко Публикувано: 5 септември, 2013 Публикувано: 5 септември, 2013 Аз винаги съм си мислел, че авиокомпаниите инвестират значителни средства, за да накарат клиентите да вземат емоционални, а не рационални решения - т.е. да предпочетат тяхната авиокомпания, въпреки цените на билетите (сингапурското момиче, футболистите на ФК Барселона, играещи футбол в самолета, децата, които събират подписи от пилотите, лебедите, които си говорят с ATC-то), но явно има а/к, които се задоволяват и с базовото - безопасност, on-time performance и "УДОБСТВА свърани по ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕ" (?!) ... https://www.google.bg/?gws_rd=cr&ei=7r4oUorAFsXEtAbqjYCABg#q=gisborne+airport
captain_oveur Публикувано: 5 септември, 2013 Публикувано: 5 септември, 2013 (редактирано) По тази логика трябва мощно да оплюем всички авиокомпании, защото много малко от тях продължават да сервират топла храна и безалкохолни напитки, а това беше стандарт допреди двадесет години за почти всеки континентален полет. Ами не, логиката ти куца с двата крака, така да се каже. Все пак топлата храна и безалкохолните напитки струват немалко пари. А усмивките, поддържането на елементарен ред в салона не струват нищо. И ние много добре знаем това. За мен именно дребните детайли са особено показателни за това как някой се отнася към работата/бизнеса си. Аз към пилотите и стюардесите на мутренската авиокомпания нямам никакви претенции, но как продават билети, майко мила! Основателят даже беше на път да ми присъди тъпомер, че съм звънил на телефоните на „България еър“ и съм очаквал някой да ми вдигне :D и да пътувам в компанията на нормални хора. Е съвсем ме изгуби за дискусия С ТОВА. Но нищо ново де, то като не върви, не върви. Успех! Не само теб. С ТОВА той изгуби две трети от земното кълбо. Щото ако седна да му разправям какви изклесъци се качваха на редовен полет SVO-ICN или какви физиономии изпълваха салона на редовния полет MAD-SCL... Но това си е негов проблем, де. Редактирано 5 септември, 2013 от captain_oveur 3
wilks Публикувано: 6 септември, 2013 Публикувано: 6 септември, 2013 (редактирано) По тази логика трябва мощно да оплюем всички авиокомпании, защото много малко от тях продължават да сервират топла храна и безалкохолни напитки, а това беше стандарт допреди двадесет години за почти всеки континентален полет. Всяко залитане в една от двете посоки е изначално погрешно, хеле пък излизащо от устата на хора, които предпочитат и основно летят с нискотарифни авиокомпании... Конкретно по тази логика - за топлата храна и безалкохолните, точно нискотарифните биха избегнали мощното оплюване, защото повечето от тези много малко, които продължават да ги сервират, са именно те - нискотарифните. Срещу съответното заплащане и надценка, разбира се, но знаеш, че ако поискаш, ще ти донесат. Поне що се отнася за вътрешноконтинентални полети бих предпочел, ако имам избор да плащам евтин билет без включено нищо друго, отколкото надути цени с включени екстри, които за 2-3 часа във въздуха и 3-дневен престой са ми абсолютно ненужни. Като чекиран багаж, който така и не съм ползвал до сега. Или сухия хлебец с кашкавал и едно листо салата, или чипс и сок. Едва ли само тези две екстри правят цените на стандартните авиокомпании двойни, а в не малко случаи тройни и нагоре, от тези на нискотарифните. Знам - централните летища, и нормалните часове на излитане и кацане са другите, за които се сещам веднага, но при някой случаи те не са фактор от решаващо значение. В други са. Зависи от целта на пътуване, и времето с което разполагаш. Но за разликата в цените на двата вида авиопревозвачи, би следвало да се обръща внимание И на дребните детайли, освен на едрите като храна, напитки, и удобства при пътуването. Иначе изглежда като чисто изнудване - да плащаш за нещо, което не е сигурно дали ще ползваш и получиш в желания вид, и не си поръчвал, но да е задължително условие, за да се качиш на борда. Ако не щеш (и ако ги нямаше такива като Уиз, easy, или Ryan), какво - да хващаме пътя пеша и докъдето ни стигнат силите ли? Същото е като да отидеш в лъскаво и скъпо заведение на централна улица, но покривката да е мърлява, прозорците мазни и мръсни, храната оскъдна и студена, но за сметка на това скъпа, и за да влезеш задължително да трябва да платиш 100 лева за гардероб дори и да не го ползваш. Не знам за теб, но аз такова заведение, ако имам избор, откровено бих го пропуснал. Редактирано 6 септември, 2013 от wilks 5
Препоръчани мнения
Публикувано от vinidj,
Мейл за закупуване на багаж и връзка с FB
Препоръчано от chandni
1 реакция
Към мнение
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега