Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Публикувано: (редактирано)

Toва е готино направено : 

 

Bulgaria Air - The National Symbol of Flying

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=uUATTZJG42o

 

П.С. Аз пък в Wizz  към Милано съм  летял с Ибряма и целия му оркестър  :P

Редактирано от stenk
  • Харесвам 3
Публикувано: (редактирано)

... но покривката да е мърлява, прозорците мазни и мръсни, 

 

 

Тук ясно , но  доста добре подхожда на машините на Wizz. Постигането на ниска цена на всяка цена е разбираемо , но окъсаните джобове на седалките , хартиите по земята и засъхналите налепени дъвки са доста грозна гледка, Персоналът съвсем не е по-любезен от този на БГ Ер и често ми се е случвало , някой от тях изобщо да не осъзнават  сериозността на работата която вършат . Държат се съвсем инфантилно и предполагам затова има и такова текучество . Други претенции нямам , но за хигиената е просто очебийно , че може да се направи нещо повече.

Цената е единственото което ме води там иначе бих летял с традиционните АК.

Редактирано от stenk
Публикувано:

Пълна аматьорщина! :rofl:  Някой заблуден може да им повярва , че летят до някои нам западни съседки. Не си спомням да са пращали техен самолет до WAW и OTP . :mosking:

Публикувано:

Само да попитам, вие как точно си избрахте булки? :lol:

Е, човек като си избира половинка все пак се надява да е доживот. Колкото и да харесвам О'лиъри не е същото :)

  • Харесвам 1
Публикувано: (редактирано)

Само да попитам, вие как точно си избрахте булки? :lol:

Предпочитаме скромни и спретнати пред широкопръсти и мърляви  B)

Редактирано от Ilian359
  • Харесвам 1
Публикувано:

Е, човек като си избира половинка все пак се надява да е доживот. Колкото и да харесвам О'лиъри не е същото :)

 

 

Предпочитаме скромни и спретнати пред широкопръсти и мърляви  B)

 

Е, ние с гайдите... :P

  • 3 седмици по-късно ...
Публикувано:

В Капитал от събота има интересна статия относно финансовото състояние на "националния превозвач".

Нещата май отиват към продажба в много кратки срокове.

http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2013/09/21/2145026_vuzdushni_pechalbi/

 

Наличието на много вземания със съмнителна вероятност да бъдат събрани означава, че има съществен риск в някакъв момент "България ер" да трябва да отпише голяма част от тях. Така тя ще трябва да отчете загуби, които ще подядат капитала й. По всички изброени по-горе линии вземанията са за поне 160 млн. лв., докато капитала на авиокомпанията към края на 2012 г. е 143.7 млн. лв. Дори да не се стигне дотам при тези данни, изглежда, че компанията трудно може да оперира, без да й се инжектира ликвидност отвън, което може да се окаже проблемно при затруднения в групата.

Публикувано:

В Капитал от събота има интересна статия относно финансовото състояние на "националния превозвач".

Нещата май отиват към продажба в много кратки срокове.

http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2013/09/21/2145026_vuzdushni_pechalbi/

 

Счетоводните игрички едва ли са само техен патент, честно казано малко повърхностно ми се видя разследването. Говори се от години за огромни задължения към летище София, които биват постоянно разсрочвани, а за тях нито дума. 

 

А иначе е ясно, че няма как да е печеливша компанията при положение, че се управлява на парче, без някаква ясна идея как трябва да се върви напред. В тоя пазар без такава идея си за никъде. Хубаво, ще пълниш полетите на Върджин и КЛМ с кодшеъри, ама при тия взаимоотношения те взимат лъвския пай, за наште остават трохичките...

  • Харесвам 2
Публикувано:

Пълнят и едни полети от Цюрих за Щатите, както се оказа последния път като пътувах насам...

 

Тия задължения към летището ги споменават и в коментарите. Имаш ли идея дали фактът, че в София самолетите им се обслужват с автобуси, а в Цюрих "на ръкав" има връзка с натрупани задължения? Или е просто оперативно решение.

Капитал и Дневник имат правило да не публикуват слухове и непроверена информация. Знам го от журналист, който работи там. Затова и не са публикувани (слухове за задълженията), понеже дори и да са верни, никой на отговорна позиция от една от двете страни (Летище София или БГ Еър), не ги е потвърдил. В такъв случай обаче е въпрос на време някоя от другите АК на летището да пуснат сигнал до ЕК за нерегламентирана държавна помощ.

Данните в статията са от официални финансови отчети на фирмата, затова и може да ти се види повърхностно.

Фактът, че управителите на фирмата не са коментирали също не е добър сигнал. Редно е да опровергаят, ако нещата там не са верни.

  • Харесвам 1
Публикувано:

без някаква ясна идея как трябва да се върви напред. В тоя пазар без такава идея си за никъде. Хубаво, ще пълниш полетите на Върджин и КЛМ с кодшеъри, ама при тия взаимоотношения те взимат лъвския пай, за наште остават трохичките...

Така става то някой като си  помисли, че щом в България всички играят по неговите правила, навсякъде ще е така, и си повярва прекалено много. Управлението на авиокомпания колкото и просто и лесно да е изглеждало отстрани за някой хора, се е оказало че не е баш като да потропаш на нечия врата с бухалката, и да кажеш "Тука трябва да взема едни пари!" ...или да разчиташ на лесна печалба само заради монополното си положение...в началото -D

Този динамичен пазар не понася закърнели похвати и клиширани идеи, и рано или късно ги из хвърля...по-добре по-рано. :)

TIMair даже прекалено дълго се задържаха

Публикувано:

Пълнят и едни полети от Цюрих за Щатите, както се оказа последния път като пътувах насам...

 

Тия задължения към летището ги споменават и в коментарите. Имаш ли идея дали фактът, че в София самолетите им се обслужват с автобуси, а в Цюрих "на ръкав" има връзка с натрупани задължения? Или е просто оперативно решение.

Капитал и Дневник имат правило да не публикуват слухове и непроверена информация. Знам го от журналист, който работи там. Затова и не са публикувани (слухове за задълженията), понеже дори и да са верни, никой на отговорна позиция от една от двете страни (Летище София или БГ Еър), не ги е потвърдил. В такъв случай обаче е въпрос на време някоя от другите АК на летището да пуснат сигнал до ЕК за нерегламентирана държавна помощ.

Данните в статията са от официални финансови отчети на фирмата, затова и може да ти се види повърхностно.

Фактът, че управителите на фирмата не са коментирали също не е добър сигнал. Редно е да опровергаят, ако нещата там не са верни.

 

Оперативно решение най-вероятно, автобусчетата са по-евтини. Парадокс е май, че на повечето европейски летища са на ръкав, а на домашното им са на автобусчета.

 

А иначе информацията може да се потвърди, точно това имах предвид под повърхностно, ето две статии от инвестор: http://www.investor.bg/novini-i-analizi/339/a/bylgariia-er-e-pogasila-465-hil-lv-ot-zadyljeniiata-si-kym-letishte-sofiia,124025/

http://www.investor.bg/analizi/85/a/bylgariia-er-chaka-blizo-55-mln-lv-ot-alma-tur-i-alma-tur-flai,140554/

 

АК България Ер АД е погасила 465 хил. лв. от задълженията си към Летище София АД от началото на 2011 г. и към 28 септември 2011 г. дължи 5,151 млн. лв., отговориха от летището на въпрос от Investor.bg.

 

Летище София ЕАД има да получава 21,3 млн. лв. дългосрочни вземания от България Ер АД, както и 4,5 млн. лв. текущи вземания, или общо 25,8 млн. лв. към 31 декември 2012 г.

 

Ако това е истина, как тия задължения са нараснали от 5 милиона на 26 милиона само за 2 години? Не е сложно да се направи груба сметка и да се окаже, че на практика летището им обслужва безплатно самолетите, но ме мързи аз да я правя  - брой пътници, брой полети, летищни такси, всичко това са известни променливи и може да се сглоби уравнението. Може би едните задължения са такива, другите онакива, нямам безкрайни познания по финанси, но е можело журналиста да пита и да разясни. За това и я нарекох повърхностна статията, можела е повече да разчепка.

 

До колкото съм наясно, летище София като държавно дружество би трябвало да са му достъпни отчетите и е можело журналиста там да разръчка и да получи официални данни, както са ги получили investor.bg. Да не говорим, и че това е основното, което трябва да вълнува гражданите като цяло - задълженията към държавната фирма. Иначе нека си преливат от пусто в празно колкото си искат, частна фирма са, ако инвеститорите им подобни счетоводни шашми успяват да ги излъжат си е техен проблем. 

Публикувано: (редактирано)

Е, вече знаем, че не са слухове.

 

В Инвестор са копирали текста от одитния доклад:

Одитор на България Ер е Грант Торнтон ООД, който заявява следното в параграфа за обръщане на внимание към одиторския доклад по отчета на България Ер АД: "Обръщаме внимание, че към 31 декември 2010 г. текущите пасиви на България Ер АД надвишават текущите активи с 873 хил. лв. и акционерният капитал на дружеството надвишава нетните му активи с 35,05 млн. лв. Тези обстоятелства показват наличието на съществена несигурност, която може да породи съмнение относно възможността на дружеството да продължи да функционира като действащо предприятие без подкрепата на собствениците и други източници на финансиране."

 

Който казва общо взето същото, което е написано и в Капитал де.

Редактирано от georgiev
Публикувано:

Обаче БАГ има наземна дейност и на Летище София. За съжаление не помня какъв източник бях открил преди време - дали като летищен оператор, или нещо друго. Та не е ясно дали ДП Летище София пък не дължи сходна сума на БАГ. 

Публикувано:

Имаш ли идея дали фактът, че в София самолетите им се обслужват с автобуси, а в Цюрих "на ръкав" има връзка с натрупани задължения?

 

Прясно инфо от днес: пристигане с БГ еър на ръкав в София. Не знам дали е инцидентно.

 

В самолета имаше вода, шоколадче, сандвич и вестници: не забелязах признаци на орязване на разходи...само не питайте за подложките за глава дали са били накриво, щото не обърнах внимание :)

  • Харесвам 4
Публикувано:

Обаче БАГ има наземна дейност и на Летище София. За съжаление не помня какъв източник бях открил преди време - дали като летищен оператор, или нещо друго. Та не е ясно дали ДП Летище София пък не дължи сходна сума на БАГ. 

 

Ами нищо чудно. Просто е тема, която заслужава някой да се поразръчка повече...

Публикувано:

Чудя се само за едно: Ако ДП Летище София предлагаше еднакви условия (като тези с натрупването на дългове с години) примерно и към LH, TK, AF, Ryan, easy, Pegasus, или която и да е друга авиокомпания, както към БГеър, дали последните все още щяха да са на авио пазара у нас? Очевидно е, че все още съществуват, и изобщо поддържат такива ниски цени по някой дестинации, по които, не са монополисти, само благодарение на "специалното отношение" към тях от страна на държавата в лицето на Държавното предприятие. Това няма как да остане в същото състояние вечно. Най-малкото заради регулациите, въведени и действащи в държавите от ЕС.

Другият въпрос е кога ще се спука балона? От което положението за пътуващите, обаче, няма да стане по-розово, защото това няма да доведе до автоматично толериране на другите (останалите) авиокомпании, и избирането на нов "любимец" сред тях, на който да бъде позволено натрупване на такива дългове към нашето летище, отново години наред.

 

Няма читава авиокомпания, която да иска да развива дейност в такава объркана и сбъркана система.

 

Да не говорим пък какви игри се завъртат с наземните оператори. Там пък има две диаметрално противоположни гледни точки. Но самият факт, че на летище с пътникопоток от под 3.5 млн. пасажера оперират 4 наземни оператора, а за сравнение на Франкфурт с 57.5 млн. са "само" 3, е достатъчно красноречив.

  • Харесвам 1
Публикувано:

Ако БГеър обявят фалит в един хубав ден, какво ще се случи с хората, които са купили билети? Ще пият по една студена вода като със Скай или пък не?

Публикувано:

Ами ако никоя авиокомпания не реши да купи Бг еър няма кой да уважи билетите при фалит. Ако билетите са купени с кредитна карта, би трябвало да върнат парите.

  • Харесвам 2
Публикувано:

Тези с кредитната карта би трябвало да могат да си върнат парите, да. Кредитните карти имат такива застраховки, макар да е доста общо казано, мисля че зависи от банка до банка. 

 

Ако е купен билета кеш, чрез агенция или т.н. трябва да се изчака да приключи цялото описване на имуществото, синдиците да решат каква част отива за закупените билети и т.н., възможно е да не се получи цялата сума. Мисля, че в Малев още не са приключили процедурите, не знам какво стана там, мисля че имаше заделена сума от унгарското правителство приоритетно да се погасяват купените билети, но загубих нишката...

Публикувано:

Транзакция по кредитна карта може да се оспорва до 90 дни. Т.е. ако авиокомпанията фалира на 91-ия ден след плащането, кредитната карта не помага.

 

Във всички случаи обаче, помага застраховка "Отмяна на пътуване" която надълго и нашироко сме коментирали.

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.