Прескочи до съдържание

Отмяна на полет при RYANAIR и възстановяване на сума


Препоръчани мнения

Здравейте,

 

Имам резервиран полет на Раян, но промениха времето на излитане с повече от 5 часа.

Според условията  има право да ми се възстанови платената сума.

Информирах ги с форма за оплакване с изкане за възстановане. Как да го анулирам този полет, както пишат в писмото, а дефакто няма линк?  Според техните правила "All Ryanair flights are fully changeable but cannot be cancelled."

 

 

Ето го писмото

 

Dear Customer,

Thank you for contacting Ryanair.

Regarding your recent correspondence please be advised that if a Ryanair flight is time changed significantly (more than 2 hours before or after the original departure time) and no suitable alternative flight is available, we will, upon application, offer a refund for all monies paid in respect of the time changed flight, without further liability.

 

In order to change or cancel your reservation please follow the links provided in the email we have sent you. In case you encounter any difficulties with the links we have provided we kindly ask you to call our reservation center:

 

UK:

 

0871 246 0000 - 10p per minute
Calls from mobiles and other networks may cost more.
Our lines are open Mon - Fri, 9:00 - 18:00 GMT , Sat 10:00 – 17:00 GMT and Sun 11.00 – 17.00 GMT.

Priority Assistance
If you have problems using the site or need assistance when booking online and would like to speak to an agent you can call on the following number:

0905 566 0000 - £1.00 per minute
Calls from mobiles and other networks may cost more.
Our lines are open Mon - Fri, 8:00 - 19:00 GMT, Sat 10:00 – 18:00 GMT and Sun 10:00 – 17:00 GMT

 

Do you have a complaint regarding our premium rate number - click here

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар

Линкът за промяна или отмяна  и възстановяване на сумата, би трябвало да е в първия мейл, с който са те уведомили за направената промяна в часовете.

Ако не, пиши им второ писмо именно с този въпрос.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Здрасти,

Последното изречение...има click here там отиваш на refunds - http://www.ryanair.com/en/questions/contacting-customer-service

и натам си четеш какво са написали и как да действаш..

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

При няколко опита от падащото меню на http://schchng.ryanair.com/refweb.asp

 

ми изписва следното :

 

1. При избор на  Flight delayed > 3 hours  & will not travel  

 

Unfortunately we cannot process your application for one of the following reasons:

  • Flight is not a cancelled flight.
  • The flight date is in the future.

2. При избор на unused flight

 

Unfortunately we cannot process your application for one of the following reasons:

  • The flight date is in the future.
  • Passenger 1 travelled on their outbound flight

3. При избор на опция 3 flight cancelled

 

Unfortunately we cannot process your application for one of the following reasons:

  • Flight is not a cancelled flight.
  • The flight date is in the future.

 

 

 

Също така няма отмяна на полети в това меню. Може само промяна да се прави. https://www.bookryanair.com/SkySales/Booking.aspx?culture=en-gb&lc=en-gb#ManageBooking

 

Егати ирландските потайности.  :angry:

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар

Линкът за промяна или отмяна  и възстановяване на сумата, би трябвало да е в първия мейл, с който са те уведомили за направената промяна в часовете.

Ако не, пиши им второ писмо именно с този въпрос.

 

Вообще не ме уведомоха за промяната на часовете, добре че случайно проверих преди време.

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар

Според мен полета въобще не е отразен като отложен в тяхната база данни. И за това ти дава грешка. 

 

А отговора на мейла е стандартен, който ти казва какво се случва ако полета е забавен. Та, нямаш друг вариант освен да ги изчакаш да те уведомят, ще стане не по-късно от 2 седмици преди полета, в противен случай дължат компенсации. 

 

Вероятно не го правят още, защото може и новият час на полета да не е фиксиран окончателно. 

Връзка към коментар

Разбира се, че не  е отменен. Искам връщане на парите, защото е със сменен час на излитане или 5-6 часа по-късно.

Полетът е утре.  Още преди седмица пращах форми с оплакване за възстановяне на парите: веднъж форма с Contact Reason REFUND, две с  FLIGHT REFUND REQUEST, REFUND I'M NOT TRAVELLING  и последно Contact Reason COMPLAINTS.

 

На Папата да бях писат щеше да отговори.

 

 

Позната картинка стил Бългатия Ер.  :(   

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар

Странна работа.

 

Като има подобна промяна преди да те прехвърлят на новия полет са задължени да поискат твоето съгласие. И ако го нямат не може така да си ти сменят часа както намерят за добре. 

 

Дай повече детайли, ако не е проблем. Откъде за къде е полета, колко е оригиналният час, колко е новият и т.н. Ако е така както казваш не само парите трябва да ти върнат, но и да те компенсират с 250 евро минимум.

Връзка към коментар

Разбира се, че ще споделя, няма нищо тайно.

 

При резервацията на 28.02.2013

 

From CFU (CFU) to Milan (Bergamo) (BGY)
Tue, 23Apr13

Flight FR4989

Depart CFU at 10:20 and arrive BGY at 11:45

 

След промяната часовете стават

 

Depart  Corfu 16:25 Arrive Milan (Bergamo) 17:25
 
В среда на март решавам да си проверя резервация, за да няма изненади после. Правилно и съм направил. Неприятно ми стана , че са изместили с 6 часа излитане.С тази промяна губя връзката на BGY за София с Уиз.  . Написах им веднага оплакване, че не съм получил никакво уведомления за тази промяна, както и молба да ме прехвърлят на друг полет, защото поради това 6 часове измемение си губя връзката за София
 
Отговорът им беше този
 

Dear Customer,

Thank you for contacting Ryanair.

 

Regarding your recent correspondence, we sincerely apologise for the inconvenience caused by the changes to your flight times. (ЕДИН ВИД АЗ ГИ ИНФОРМИРАМ, ЧЕ ИМАТ ПРОМЯНА В РАЗПИСАНИЕТО) ;)

 

Ryanair, in common with all airlines, reserve the right to alter flight schedules. This information is contained in the Terms and Conditions and Conditions of Carriage, on all itineraries and in the frequently asked questions section of our website. This is obviously something that we endeavour to minimise, but occasionally due to airport and air traffic restrictions we do have to alter the timings of flights.

 

Below is an extract from our Conditions of Carriage that relates to flight time changes.

 

9.1 SCHEDULES

 

9.1.1 The flight timings shown on your Ticket or elsewhere may change between the date of reservation and the date of travel.

 

9.1.2 When we accept your booking, we will notify you of the scheduled flight timings in effect as of that time, and it will be shown on your Ticket. It is possible we may need to change the scheduled flight timings after you have booked your flight. If you provide us with your e-mail address, we will endeavor to notify you of any changes by such means. If, after you purchase your Ticket, but before the date of travel, we change the scheduled departure time by more than three hours and this is unacceptable to you and we are unable to book you on an alternative flight which is acceptable to you, you will be entitled to a travel credit voucher or, upon application, a refund in accordance with Article 10.2.

 

However, whilst we make all reasonable efforts to contact all passengers affected by a timing change to their reservation, we also advise passengers who make flight reservations well in advance to contact their local Ryanair Reservations office or review their booking details on our website in order to confirm their flight reservation and departure times prior to departure.

 

In these circumstances, we are not in a position to offer compensation in respect of this matter.

Please note that if you have any further queries relating to this request you will have to submit another request via our web form.

 

Yours sincerely,

Chris

The Customer Service Team

 

For and on Behalf of

RYANAIR LIMITED

 

 

Май ще се пие студена и бистра водица. Няма да върнат нито парите, а компенсирането е само мечта. :D

PS  Все пак, ако имате някакви идеи как да вземем парата, моля ги споделете.

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар

Еми въпрос на твоя воля е дали ти се занимава :)

 

Ей тук може да пуснеш оплакване към Раянеър: https://schchng.ryanair.com/eu261?lg=EN

Ако не ти отговорят до 6 седмици вече може да се свържеш със кипърските органи, оплакванията се поемат от държавата в точката на излитане, контакти за всички органи тук: http://ec.europa.eu/transport/themes/passengers/air/doc/2004_261_national_enforcement_bodies.pdf

 

Ако решиш да се занимаваш дръж в течение :)

Връзка към коментар

Мерси за линковете. Този на РАЯН при опит  за изпращане ми дава The cancelled flight information you entered is incorrect Дефакто не е отменен. То ще си има полет.

 

Нямам право на компенсация, поради промяна в разписанието.

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар

Имаш право на компенсация, може раян да се правят на утрепани, че е уж само за отменени полети!

 

Ето официалната форма на ЕС: http://www.eccnl.eu/bin/binaries/air-pass-complaints_form_en.pdf

Прати им я в едно препоръчано писмо на пощенския адрес, ако ти се занимава и им гледай сеира...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Имаш право на компенсация, може раян да се правят на утрепани, че е уж само за отменени полети!

 

Ето официалната форма на ЕС: http://www.eccnl.eu/bin/binaries/air-pass-complaints_form_en.pdf

Прати им я в едно препоръчано писмо на пощенския адрес, ако ти се занимава и им гледай сеира...

 

Какво препоръчано писмо да им изпращам?  Сега чета това в ГВА .

 

 

 

"Казват, че полетът ми ще се изпълни във време различно от първоначалното разписание,  за което съм направил резервация. Въздушният превозвач казва, че е поради „промени в разписанието". Имам ли право на връщане на сумите по билета или на право на обезщетение?"

 

"Няма законодателство регламентиращо промените  в разписанието, ето защо в реда и условията на въздушните превозвачи често се прави обръщение към него. Обикновено имате право само на връщане на сумите по неизползвания билет, ако разписанието е променено с повече от два часа. Нямате право на обезщетение в случаите на промени в разписанието."

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар

Я си виж пощата, да не би мейла от Райан да е влязъл в Спам папката. По принцип трябва да са те уведомили и според техните правила това е трябвало да стане по e-mail.

Връзка към коментар

Я си виж пощата, да не би мейла от Райан да е влязъл в Спам папката. По принцип трябва да са те уведомили и според техните правила това е трябвало да стане по e-mail.

 

И там гледах, но нямаше нищо свързано с този полет.  Препоръчано писмо по куриер до Дъблин е към 100 кинта.

Връзка към коментар

Хора, защо до Дъблин? Имаш полет от Корфу, Гърция до Милано, Италия. От Европа пак в Европа. Изцяло си в правото си да поискаш съдействие от ГВА.


Особеното е, че трябва по правило (чети аерохроники.com) да се обърнеш към гръцката ГВА (корфу). Напиши им един е-мейл с цялата кореспонденция с Райън заедно с кода на резервацията и билета. Имаш промяна на разписанието с 5 часа и поне парите за билета са длъжни да ти върнат!


После чакаш - дано гръцката ГВА да се задейства.


Моят опит с Българската ГВА е отчасти положителен, така че не се отказвай - тормози ги редовно и постоянно - може да си сложиш напомняне в календара примерно веднъж на 2 седмици.


Не очаквай да стане бързо, при мен отне доста време, но платиха!


Редактирано от georgiev
Връзка към коментар

Откровено това от ГВА е погрешно. При закъснение повече от три часа полета може да се брои отменен, а при отменен полет по вина на авиокомпанията по-малко от 2 седмици преди излитането имаш компенсация и две мнения няма. 

 

Можеш да пратиш оплакването и по факс:

 

  Compliments or General Complaints

Please send a fax to +353 1 812 1676

Or by post to the following address

Customer Service Department
PO Box 11451
Swords
Co Dublin
Ireland

Or via our Contact Form

Връзка към коментар

 

Хора, защо до Дъблин? Имаш полет от Корфу, Гърция до Милано, Италия. От Европа пак в Европа. Изцяло си в правото си да поскаш съдействие от ГВА.

Особеното е, че трябва по правило (чети аерохроники.com) да се обърнеш към гръцката ГВА (корфу). Напиши им един е-мейл с цялата кореспонденция с Райън заедно с кода на резервацията и билета. Имаш промяна на разписанието с 5 часа и поне парите за билета са длъжни да ти върнат!

После чакаш - дано гръцката ГВА да се задейства.

Моят опит с Българската ГВА е отчасти положителен, така че не се отказвай - тормози ги до последно.

Не очаквай да стане бързо, при мен отне доста време, но платиха!

 

 

На първо време трябва да подаде иск към авиокомпанията. Ако те откажат вече кипърското ГВА е на линия...

Връзка към коментар

Да. Може би да изчакаш да мине полета, ясно е че на теория няма как да тръгне в 17 и да кацне в 13, но на практика закъснението се определя по часа на кацане. 

Връзка към коментар

Органът, следящ за спазването на регламент 261/2004 е различен за всяка страна и водещо е от коя страна на ЕС започва пътуването - в случая Гърция. Съответно след като си изчерпал всички възможности за разбиране с а/к, следва да се обърнеш към гръцкия еквивалент на ГВА. Поне преди, на сайта на ГВА пишеше, че може и на тях да им се изпращат оплаквания, а те ще ги пренасочат към отговорната институция в съответната страна от ЕС.

Успех!

Връзка към коментар

На първо време трябва да подаде иск към авиокомпанията. Ако те откажат вече кипърското ГВА е на линия...

 

Малко да пооправим географията, че Гръцките острови са ми слабост отдавна:

(CFU) I. Kapodistrias Airport, Kerkyra, GR

Кипър не е Гърция, въпреки че повечето хора там говорят гръцки.

Връзка към коментар

Позната картинка стил Бългатия Ер.  :(   

Тук не съм съгласен! Ама никак не съм съгласен. БългарияЕР, в момента в който ти отменят полета, първо те търсят по телефона до момента, в който не те намерят, както и пращат потвърдителни мейли, и напомнят докато не получиш отговор. Винаги са връщали пари на време, винаги са предлагали алтернатива и винаги са ми предлагали хотел, трансфер и пр. когато са ми отменяли и/или канселирали полет.

 

И изобщо, не ми е приятно БългарияЕР, да се сравнява с измекярската нискотарифна, нискобюджетна и ниско, по-ниско и най-ниско насочена към пасажерите компания.

 

:)

Връзка към коментар

Няма нужда да се сравнява, те ги задминават. Хубаво е, че сте довелен от услугите и обслужването им. Вообще не мога да кажа това за мен. Нагледал съм се как се държат с хората на гишетата и при отменянето на даден полет. Хората масово не си знаят правата си, а те нарочно гледат да хитреят и си траят.  Неподготвени бордни домакини, които не могат да преброят 50 човека по вътрешен полет с А319. Е след четвъртото броене бройката излезна. Стюаредесите не могат да се научат, че когато влизаш в самолета първо те трябва да поздравяват, а не ти/тя/то. :)  Има имного негативи, но са за друга тема.  В тази се опитваме да вземем парите от Раян. ;)

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Има тема за България Ер, прехвърлете спора там, ако имате желание или аз да ви го прехвърля :)

 

 

Малко да пооправим географията, че Гръцките острови са ми слабост отдавна:

(CFU) I. Kapodistrias Airport, Kerkyra, GR

Кипър не е Гърция, въпреки че повечето хора там говорят гръцки.

 

ОК, моя грешка, мислех че летището е кипърско.  

Та общо взето, подаваш оплакване към раян и чакаш отговор, след това евентуално към гръцкото ГВА. И да, българското може да е като поща, но едва ли има смисъл да се ползват за посредник. 

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.