Прескочи до съдържание

refund.me - компенсация и резултат


Препоръчани мнения

Моят полет на Wizz не излиза през сайта на Saudi arabia, но го откривам през www.flightstats.com, нямам идея дали ще го приемат като доказателство, но по-официална информация не откривам, дано те си имат и собствени източници.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Моят полет на Wizz не излиза през сайта на Saudi arabia, но го откривам през www.flightstats.com, нямам идея дали ще го приемат като доказателство, но по-официална информация не откривам, дано те си имат и собствени източници.

 

Wizz не са в популярните GDS системи, ползват си тяхна база данни, така че няма как да излезнат в сайта на саудитите. Само че си мисля, че твоето последно закъснение от преди два дни беше покрай големите снегове и шанса за компенсация е минимален. 

Връзка към мнение

То моят случай е малко объркан, първо закъсня самолета от София, заради снега с 2 часа, а след това се развали и закъсня с още 4 часа на летището в Малмьо, общо 6 часа, но 4 от тях нямат общо със снеговете. Ще видим какво ще излезне.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Попрочетох кой какво, аз май съм класически случай , в който имам право на компенсация , но не ми се занимава!

Полетът ми( Ню Йорк - Лондон- София) бе отложен е последните минути, преди "отвеждане на пътниците към самолета".Багажът беше качен на самолета.Дадоха ни писма, че ще ни качат на другия ден, настаниха ни в хотел, с вечеря и закуска, транспорт за сметка на БА.В писмата пише, че причината е техническа неизправност на самолета.Полетът бе отложен с 15 часа.Изпуснахме връзката, осигурено ни беше спане и храна и в Лондон.На практика пристигнахме в софия 24 часа по-късно. Та, какво да правя?

Връзка към мнение

Попрочетох кой какво, аз май съм класически случай , в който имам право на компенсация , но не ми се занимава!

Полетът ми( Ню Йорк - Лондон- София) бе отложен е последните минути, преди "отвеждане на пътниците към самолета".Багажът беше качен на самолета.Дадоха ни писма, че ще ни качат на другия ден, настаниха ни в хотел, с вечеря и закуска, транспорт за сметка на БА.В писмата пише, че причината е техническа неизправност на самолета.Полетът бе отложен с 15 часа.Изпуснахме връзката, осигурено ни беше спане и храна и в Лондон.На практика пристигнахме в софия 24 часа по-късно. Та, какво да правя?

 

Ами значи си перфектен кандидат за http://refund.me , макар че ако е техническа неизправност наистина (както звучи при наличен самолет и при положение, че всички са ви върнали) нямаш шанс. Отваряш сайта, попълваш формата и те ще ти кажат :)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Ами значи си перфектен кандидат за http://refund.me , макар че ако е техническа неизправност наистина (както звучи при наличен самолет и при положение, че всички са ви върнали) нямаш шанс. Отваряш сайта, попълваш формата и те ще ти кажат :)

Е, добре де, времето е извън контрола на компаниите, няма обещетение- логично.

Ако и техническата неизправност пак не е тяхна вина, тогава при какъв случай са виновни? То това са двете възможни причини за закъснения- или ще е време или ще е технически проблем.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Е, добре де, времето е извън контрола на компаниите, няма обещетение- логично.

Ако и техническата неизправност пак не е тяхна вина, тогава при какъв случай са виновни? То това са двете възможни причини за закъснения- или ще е време или ще е технически проблем.

 

В другите теми, където сме дъвкали компенсациите го дискутирахме и това. Да, техническа неизправност е редовното оправдание на авиокомпаниите, защото знаят че е трудно да се дефинира и да се конкретизира тяхната вина. От там нататък те ти казват да се оправяш със съда и малко хора го правят. Английското ГВА беше излезнало със списък кой тип повреди би трябвало да се признават и кой не, но не помня къде е зарит по темите.

 

Примерни причини, заради които се дължи компенсация и са кристално ясни:

- overbooking - самолета си е по график, лети си, само че са продали повече седалки от колкото имат. 

- отменен полет с по-малко от 2 седмици предизвестие. 

 

Примерни причини, заради които не се дължи компенсация и са кристално ясни:

- стачки (това за slujitel)

- закъснения заради времето

- проблеми с РВД

 

Списъците ми не са пълни, просто каквото ми дойде на акъла в  момента. 

 

В повечето случаи има поне един елемент, който е дискусионен - например дължи ли се компенсация, ако закъснее да дойде самолет от друго летище по технически причини. Май се дължи, ако авиокомпанията има база на съответното летище и се предполага, че може лесно да замени самолета, май не се дължи ако няма база. Същото и за малки технически повреди - ако авиокомпанията има база се предполага, че може лесно или да смени самолета или да намери нужната резервна част. 

 

Очаква се следващата версия на регулацията да е по-конкретна и уж се работи да се изчистят сивите зони. Сега наистина е каша. 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Това е списъкът с "извънредните обстоятелства". http://ec.europa.eu/transport/themes/passengers/air/doc/neb-extraordinary-circumstances-list.pdf

 

Наскоро, след спечелено от пътник съдебно дело, беше обявено, че техническите неизправности не спадат към общия случай непредвидими събития.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Аха, мерси. Само че с делото и аз го бях писал и Duke ме схруска, че имаше нещо с английската и европейска правораздавателна система, май до колко позоваването на прецедент може да е доказателство. Ако види темата сигурно ще го каже по-добре, но общо взето това дело не е златен жокер и някой да тръгне с рогите, да строши една камара пари по адвокати и накрая нищо :)

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Да споделя и аз. 

Имам подадени две искания за компенсация през тях. За едното още чакам резултат, но мисля, че там Луфтханза ще се оправдаят с лошо време във Франкфурт.

По другият казус по който наистина можех да си върна парите, защото полета беше анулиран по вина на Австрийските авиолинии беше 2011 г., но уви получих това като отговор:
 

Dear Mr.  MAKLER,

we are sorry to report that your flight is no longer eligible for compensation because it is expired according to the Austrian statute of limitations (3 years).

For this reason we will have to close your claim EUR*********

Thanks for your interest and we hope to serve you again in the future.

Best regards,
Team refund.me

Поуката е не се бавете.

П.С. С огромно нетърпение чакам някой да сподели опит с България ер.

 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

То моят случай е малко объркан, първо закъсня самолета от София, заради снега с 2 часа, а след това се развали и закъсня с още 4 часа на летището в Малмьо, общо 6 часа, но 4 от тях нямат общо със снеговете. Ще видим какво ще излезне.

Dear customer,

 

Despite of our request, the airline, unfortunately, has not carried out the payment requested.

 

Hence, the case was passed on to the specified lawyer's office for an exact audit of the prospects of success of a court action. The lawyers have examined your case thoroughly and have come to the conclusion that a claim enforcement is not advised.

 

On account of the considerable cost that would occur in a trial, we rely on the assessment of the experienced experts. Unfortunately, hence, the judicial pursuit of your claim is not possible for us; a claim to detailed grounds or statement of the reasons does not pass refund.me Ltd) (cf A.6 of the general terms and conditions).

 

While we understand that you do not agree with the appraisal of the experts, please note that refund.me will not pursue another audit. All activities carried out by refund.me are herewith closed.  Unfortunately, we cannot support you further in this matter.

 

As per our guarantee „ no win, no fee“ you will not be charged for any activities carried out so far by refund.me.

 

We regret being able to inform you of no other decision and remain,

 

with the best regards,

 

Team refund.me

Връзка към мнение

Да, малко разочароващо, но очаквано. Естествено е refund.me да взимат лесното и на баницата мекото, а там където наистина трябва да се борят да решават, че не си заслужава....

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Пускай се на https://www.getairhelp.com

 

Онзи ден се похвалиха със 100% успеваемост.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Ето и първият отговор от GetAirHelp:

 

Unfortunately, the airline has rejected our claim for compensation on the basis that the delay was caused by extraordinary circumstances.

The airline claims that the incident was caused by technical problems.

Our lawyers will now determine if your claim is strong enough to be sent to court.

So for now, hold tight, let us do the work and we will contact you again as soon as we can.

Kind regards,

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Звучи сериозно:

 

Dear Mrs./Mr. macf1an

We are sorry it is taking such a long time to process your claim.

The judicial situation in France is complicated and it is not easy to communicate with the airlines.

In light of this, we decided to ask a French lawyer to reinforce our team by assisting us in France.

This way, we hope to have better cooperation from the airlines in order to find quick solutions for our clients and especially for your case EURXLAIRWAYSDAGOTIIIIT.

You can view the status of your case on our homepage with the help of your PIN number.

We thank you in advance for your patience and will keep you posted on the matter.

With kind regards,
Team refund.me

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

И аз им писах, за дългото ми връщане от Рим. Отговорът беше бърз и категоричен, че е заради стачка и съответно не дължат компенсации.

Връзка към мнение
  • 2 месеца по-късно ...

 

Dear customer,
 
Despite of our request, the airline, unfortunately, has not carried out the payment requested.
 
Hence, the case was passed on to the specified lawyer's office for an exact audit of the prospects of success of a court action. The lawyers have examined your case thoroughly and have come to the conclusion that a claim enforcement is not advised.
 
On account of the considerable cost that would occur in a trial, we rely on the assessment of the experienced experts. Unfortunately, hence, the judicial pursuit of your claim is not possible for us; a claim to detailed grounds or statement of the reasons does not pass refund.me Ltd) (cf A.6 of the general terms and conditions).
 
While we understand that you do not agree with the appraisal of the experts, please note that refund.me will not pursue another audit. All activities carried out by refund.me are herewith closed.  Unfortunately, we cannot support you further in this matter.
 
As per our guarantee „ no win, no fee“ you will not be charged for any activities carried out so far by refund.me.
 
We regret being able to inform you of no other decision and remain,
 
with the best regards,
 
Team refund.me

 

Ето така приключи 3 месечна сага с едно 3 часово закъснение на Луфтханза. В защита на сайта ще кажа, че беше малко субективно моето искане, защото на летище Франкфурт имаше лоши метео условия. След няколко месеца в   които refund.me  се опитваха да се споразумеят с Луфти ме прехвърлиха към адвокати, които бързо ме отсвириха. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Аз оставам умерен песимист за тези услуги. Ще ми се да видя един по-заплетен случай, в който са помогнали, да речем след като компанията ти е писала вече отказ. Иначе според мен, просто си избират лесните случаи, които са им лесни пари, а там където положението е на кантар въобще не се занимават. За потенциални 100€ печалба едва ли някой наема адвокатски фирми за заплетени случаи, като при загуба ще трябва те от джоба им да платят хонорар сигурно в пъти повече. 

 

Нищо не ми пречи и на мен да пращам засукани имейли и да цитирам моя сериозен адвокатски екип, който правел задълбочено проучване на случая, а на практика да си клатя краката. 

 

Но пак казвам, ако не ви се занимава сами да подавате документи и да се борите с институциите и компаниите, по-добре refund.me и подобните, от колкото да махнете с ръка. 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

На мен ми водят 2 дела в момента, ще има "заплетени случаи" скоро да разказвам ;)

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 6
Връзка към мнение

И аз "клеймнах" през декември за един случай, за който имам официален писмен отказ от авиокомпанията.

Към днешна дата статуса е: Claim is in settlement with airline.

Да видим, може пък да се справят.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Моят случай е със отменен полет от Букурещ за Москва, където правихме връзка за Токио. Полета го отмениха 10 дена преди пътуването и на негово място ни дадоха друг един ден по-рано, което доведе до необходимост от вадене на виза за Русия, тъй като престоят ни стана повече от 24 часа. Съответно на летището /Шереметиево/ ни прехвърляха от гише на гише и не ни дадоха хотел.  На връщане също имахме отменен полет, и заменен с друг, но с по малък престой и там директно отидохме на Трансфер деск-а и всичко беше наред - осигуриха ни спане и храна.  Искам да подам оплакване, но refund.me и airhelp не ме одобряват, защото реално нямам закъснение на полет.  Имам тази форма, но не знам къде да я изпратя http://ec.europa.eu/transport/themes/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_en.pdf   

 

въобще ще съм ви много благодарна, за всякаква информация

Връзка към мнение

Не се считам за капацитет, но мисля, че по параграфа за закъснение няма нищо да постигнете. Евентуално може да пишете на компанията и да искате да ви възстановят парите за виза + някаква компенсация за неудобството, че не са ви дали хотел (цената на хотела със сигурност, ако сте си го платили вие).

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.