stanimir Публикувано: 15 април, 2015 Сподели Публикувано: 15 април, 2015 Хмм при положение , че са се съгласили с новия полет ... Не знам обаче дали тия 10 дни не са прекалено кратък период ? Относно визовите проблеми изрично при всяка резервация е описано , че носим цялата отговорност да набавим необходимите визи и други необходими документи напр. за разни ваксини които може да изискват някъде и т.н. 1 Връзка към коментар
jo-jo Публикувано: 17 април, 2015 Сподели Публикувано: 17 април, 2015 Да, на мен ми е ясно, че няма как да се възстановят разходи за виза, но отношението на летището беше ужасно. Прехвърляха ни от гише на гише и се правеха, че не разбират, какво им говорим, а при толкова голям престой по тяхна вина са длъжни да ни осигурят храна и хотел. Добре, че си бях направила резервация за хотела предварително. както и да е ще чета още и ровя. благодаря ви Хмм при положение , че са се съгласили с новия полет ... Не знам обаче дали тия 10 дни не са прекалено кратък период ? Относно визовите проблеми изрично при всяка резервация е описано , че носим цялата отговорност да набавим необходимите визи и други необходими документи напр. за разни ваксини които може да изискват някъде и т.н. Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 25 май, 2015 Сподели Публикувано: 25 май, 2015 Днес получих писмо от ТАРОМ, отговор на жалба отпреди 5 месеца, че много се извиняват, и ми дават едни 400 Евро да се почерпя. Понеже няколко месеца след жалбата не получих отговор, бях предал случая на http://refund.me. До днес, включително, страницата им показваше, че се очаква отговор от авиокомпанията, за период от време далеч надхвърлящ 2те седмици, след които трябва да ги съдят. С други думи - не беше ясно дали изобщо са си мръднали пръста Това ме накара и да се зачета внимателно в условията за ползване : http://www.refund.me/en/terms-conditions/ Доста са обвързващи... Ако се откажа тихомълком - 80 евро + ДДС им дължа. Ако си призная, че съм взел парите - 15% (или 25% ако са се жалвали в Румъния) + ДДС. Сега остава да се докаже дали са свършили някаква работа изобщо, за да знам дали да се заяждам... 4 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 25 май, 2015 Сподели Публикувано: 25 май, 2015 Не стана ясно, освен писмото, получил ли си ефективно плащане по банкова сметка? Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 25 май, 2015 Сподели Публикувано: 25 май, 2015 Не, мога да си избера дали да ми ги дадат кеш или по банка, но не бързам, заради това: 6. If you receive any direct payments or any other type of compensation, e.g. flight voucher, from the airline after engaging our services, you are obligated to inform us immediately. Да видим какво ще кажат, първо.. Връзка към коментар
Duke Публикувано: 25 май, 2015 Сподели Публикувано: 25 май, 2015 Няма вариант при който авиокомпанията да ти плати, а в същото време към нея да е насочен иск от refund.me. Помисли върху тази релация и действай смело докато не са се усетили... Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 25 май, 2015 Сподели Публикувано: 25 май, 2015 (редактирано) Според мен има вариант, даже може да е умишлен .. Чрез директно плащане към пътника, те обезкървяват сайтовете за компенсации, като предоставят възможност жалбата да бъде преустановена, без да им бъде платена комисионна. В най-лошия случай, те ще прехвърлят топката между пътника и сайта, което допълнително ще ги улесни, понеже хем са си избърсали ръцете, хем сайтът ще се занимава със своят потребител, а не с тях .. Редактирано 25 май, 2015 от macf1an Връзка към коментар
Duke Публикувано: 25 май, 2015 Сподели Публикувано: 25 май, 2015 Логиката е друга. Длъжникът е длъжен да плати веднъж и правилно. Първото означава, че трябва да плати по начин, който да му гарантира, че след време няма да има нова претенция на същото основание от същия кредитор или от негов представител. Не защото при една нова претенция ще плати втори път, а защото ще му се наложи да разходва нов ресурс в нова процедура. Второто означава, че длъжникът ще избере да плати на кредитор или негов представител с по-силен аргумент. В конкретния случай, ако аз бях на мястото на длъжника и към мен са насочени два иска с едно и също правно основание - един от реалния кредитор (това си ти) и втори от специализиран представител на кредитора (това е refund.me), със сигурност щях да предпочета да платя на refund.me. Защо? Репутация и стабилитет, останалото можеш и сам да си допълниш... Затова и съм почти на 100% сигурен, че refund.me не са задвижили процедурата и не са предявили иск към авиокомпанията. Откъдето стигам и до заключението, че ако бях на твое място щях да получа парите от авиокомпанията и да забравя за посредника... 1 Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 25 май, 2015 Сподели Публикувано: 25 май, 2015 То така, ама ако посредника си върши работата, биха се поинтересували по някое време какво става с компенсацията и ТАРОМ ще ги уведомят, че вече са платили... Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 25 май, 2015 Сподели Публикувано: 25 май, 2015 ...и когато посредникът получи отговор от авиокомпанията "ние вече платихме", или не получи такъв, и предяви съдебен иск за плащането.. това пак не ще ме отърве от договора с него .. Иначе, уважавам мнението ти, обаче при авиокомпаниите точно "логиката" на действие е различна, и затова обща позиция не е приложима. Те търсят вариант с дългосрочна полза, такъв е и пазарният им модел. Ако можеш да спреш кранчето на някой, който те тормози, не би ли го направил, като едновременно печелиш уважението на клиент, който е получил каквото желае .. 2 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 25 май, 2015 Сподели Публикувано: 25 май, 2015 Ще завърша с въпрос към теб. Не отговаряй на мен, отговори на себе си. Ако авиокомпанията не се съгласи доброволно да ти заплати компенсация, а refund.me в крайна сметка не свършат работа, ще заведеш ли самостоятелно дело срещу превозвача? Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 25 май, 2015 Сподели Публикувано: 25 май, 2015 (редактирано) Да Аз съм от гонещите докрай .. Въпросът ти, макар завършващ, не даде отговор на казуса, който твоята препоръка предизвиква.. Редактирано 25 май, 2015 от macf1an Връзка към коментар
Duke Публикувано: 25 май, 2015 Сподели Публикувано: 25 май, 2015 Идеално, но си изключение от правилото. Истинският "pain in the ass" в конкретния случай за всяка авиокомпания ще се нарича refund.me. Затова считам, че последните не са документирали претенция към превозвача. В противен случай писмото щеше да бъде получено директно от refund.me. Както и да е, изложиш своята гледна точка... Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 25 май, 2015 Сподели Публикувано: 25 май, 2015 (редактирано) Гледната ти точка е възприета, благодаря, може да помогне все пак. И все пак, като човек на правото и правдата, какво би посъветвал бъдещи жалбоподатели, решили "по терлици" да се откажат от услугите на тази (или подобна) агенция, и да спестят комисионната, нарушавайки собственоръчно подписан договор (под формата на Power of Attorney) ? Иначе, аз вече питах авиокомпанията дали са получили жалба от моите представители, за да знам дали да ги "разсъсквам"... Редактирано 25 май, 2015 от macf1an Връзка към коментар
Duke Публикувано: 25 май, 2015 Сподели Публикувано: 25 май, 2015 Не бих посъветвал никого да наруши поети договорни задължения, но ако бъде установено (пряко или косвено), че контрахента не е извършил поетата от него работа по сделката, тогава не бих имал никакви угризения да посъветвам клиентите си да не заплащат нищо и да оставят ответната страна да доказва изпълнение на задълженията... 1 Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 25 май, 2015 Сподели Публикувано: 25 май, 2015 (редактирано) Впрочем, без да искам да насъсквам някого срещу тях, условията им са доста ... едностранни, така да се каже .. Интересно ми е колко трябва да са нахални, за да напишат последното изречение: 8. You authorise refund.me to accept out-of-court settlement offers and the contract attorney to accept in-court settlement offers on your behalf without any further consultation, if the airline offers you a cash payment of at least 75% of the claim. You are not entitled to receive any justification or explanation of the acceptance of the settlement. You are also not entitled to be sent any of the legal documents. Т.е. те на драго сърце могат да вземат всичките пари, да кажат "приехме споразумение, понеже дадоха 75%", да те обложат върху тях, и да ти кажат "Сори, няма да ти покажем документите"... WTF? Валидна ли е още тезата, че в България натискане на електронен бутон "Приемам условията" не се счита за подписване на обвързващ договор...? Редактирано 25 май, 2015 от macf1an Връзка към коментар
Duke Публикувано: 25 май, 2015 Сподели Публикувано: 25 май, 2015 В случая не мисля, че е приложимо българското законодателство... Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 26 май, 2015 Сподели Публикувано: 26 май, 2015 (редактирано) Интересно развитие. След въпрос дали са получили жалба от refund.me: We also receive the claim from refund.me but our responsibility is to compensate you. Също така, офисът им в София не е оторизиран да изплаща компенсации. Редактирано 26 май, 2015 от macf1an Връзка към коментар
Duke Публикувано: 26 май, 2015 Сподели Публикувано: 26 май, 2015 Не е трябвало да ги питаш, сега няма мърдане от плащане към refund.me. Защо офис трябва да е оторизиран за изплащане на обезщетение, което би следвало да се плати по банков път? Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 26 май, 2015 Сподели Публикувано: 26 май, 2015 (редактирано) Защото обезщетението по принцип се изплаща кеш, освен ако не поискаш банков превод. Реално, така или иначе е нямало мърдане, защото явно са се задействали. Редактирано 26 май, 2015 от macf1an Връзка към коментар
Ardent Публикувано: 26 май, 2015 Сподели Публикувано: 26 май, 2015 Ето на мен какво ми отговориха наскоро: Dear Plamium,we are sorry to report that your flight FB856 on July 22nd 2011 is no longer eligible for compensation because it is expired according to the BG/CY statute of limitations (2 years).For this reason we will have to close yours claims.Thanks for your interest and we hope to serve you again in the future.Regards,Team refund.me Иначе на станицата си са изпраскали :"If you've had a flight delay in the last 6 years, claim now" И после, ареее давност 2 години. Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 26 май, 2015 Сподели Публикувано: 26 май, 2015 Давността се определя според страната, в която е регистрирана авиокомпанията и се подава жалбата .. 1 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 26 май, 2015 Сподели Публикувано: 26 май, 2015 Общата погасителна давност в България настъпва с изтичане на 5 г. Има и друга погасителна давност от 3 г., която касае вземания за обезщетения и неустойки от неизпълнен договор, както и вземания за наем, лихви и други периодични плащания. Обезщетенията, които обсъждаме в тази тема, се погасяват с изтичане на 3 г. давност. Няма такова нещо като 2 г. погасителна давност, което още веднъж поставя под сериозно съмнение качеството на услугите предлагани от refund.me и подобни... Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 26 май, 2015 Сподели Публикувано: 26 май, 2015 (редактирано) Позволи ме да те цитирам.. В случая не мисля, че е приложимо българското законодателство... Относно 6те години - те са приложими в Англия. В Европа болшинството държави са с между 2 и 3. Редактирано 26 май, 2015 от macf1an Връзка към коментар
Kyuubi Публикувано: 26 май, 2015 Сподели Публикувано: 26 май, 2015 Аз бях в същата ситуация, директно ми писаха от авиокомпанията да си дам банкова сметка. Два или три пъти писах на рефунд.ме какво става и т.н. в тоя случай, но отговор нямаше... И си дадох банковата сметка, получих си обезщетението. А от рефунд.ме още нямам никакъв отговор нито на моите мейли, нито принципно за целия случай. В крайна сметка рефунд.ме са свършили работа и аз съм ок да си им преведа комисионна, каквато си начислят. Но вече месец след цялата случка няма нищо от тях... 3 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега