Прескочи до съдържание

Цени на билети и безопасност


stanimir

Препоръчани мнения

В момент когато пада самолет, на човек му се налива толкова адреналин и паника, че инструктажът губи смисъл. Историята познава такива случаи, когато пътниците не успяват да си разкопчеят коланите от пристъп на паника, хем е толкова лесно, какво остава някой да си спомни къде са му аварийните изходи. Все пак по-добре е с инструктаж, отколко без, но в ползата аз лично много се съмнявам, сигурното е, че няма вреда.

Напротив, точно в това е ползата - след като си гледал и слушал много пъти инструктажите - така да са ти се набили в главата, че при паника да извършваш правилните действия без да се замисляш, защото време за мислене най-вероятно няма.

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Ъъъъъ... С риск да ме оплюете като счупен тъпомер ;) или да ми спрете досъпа до темата, смятам че подобно решение изобщо не е толкова тъпо. Лично мнение. Което е базирано единствено на житейски наблюдения върху хора и ситуации, а не на авиационен опит. Не ме бийте, моля. Ако в Европа има закони, които принуждават дори желаещите да избягат от тях да ги спазват, то в корупционни среда като индонезийската и от сорта това изобщо не е гарантирано. Първото, което реже бедния човек, е хвърлянето на "пари на вятъра" - застраховки, скъпо струваща безопасност... И не защитавам скъпите билети, опазил ме Господ. Просто... икономиката и психологията имат своите закони, които не са по-низши от авиационните... 

 

 

Много лесно мога да опровергая мнението ти с един пример от 90-те години, когато имаше инцдент с една скандинавска авиокомпания. (Случаят беше описан в едно от предаванията на Нешънъл джиографик). През  90-те години цените на самолетните билети изобщо не бяха ниски, но това не попречи да се развие цяла мафиотска структура, която да продава рециклирани самолетни части като нови. След този случай се оказа, че дори в самолета на президента на САЩ има фалшифицирани рециклирани части за самолет.

Решението след този инцидент не беше скъпите самолетни билети да станат още по скъпи, а да се затегне контрола с търговията на самолетни части.

Редактирано от Topfly
Връзка към мнение

Аз съм съгласна с Рейни и си признавам,че винаги гледам инструктажа с внимание и оглеждам къде е спасителната жилетка, и после прочитам листчето с картинките. И всеки път си мисля какво ли ще стане, ако... Ама мен, признавам, ме е страх да пътувам със самолет. Всеки път си казвам защо зарязах децата си и че за последен път го правя. За това наивно вярвам, че мерките за безопасност са железни, а не само на хартия. Понеже работя в ХВП и знам,че ИСО и НАССР и одити са само на хартия и документално.Ако е така и при самолетите, е страшно. И за това не ми хареса споделеното, че лоу кост не могат да си позволят инциденти и за това са стриктни. Някак си вярвах,че всички трябва да са така. И сега излиза,че още повече ще ме е шубе , не че щр спра да летя. Направо предпочитам да не се ровя в такива теми. :(

Връзка към мнение

Не помня дали в TAP или SATA, пуснаха инструктажа на телевизорите. Даже беше по-дълъг от обичайния.

 

Не е само там. British, Virgin Atlantic... Другаде е въпроса - доколно НЕформален е. Тогава става излишен.

 

Иначе излишни инструктажи няма. Един спасен да има, струва си. Явно не си работил в регулирана индустрия :)

Но лично аз виждам огромно пренебрежение от една камара народ - и тук впрочем - а навиците да се подценява каквато и да е опасност са грозно опасни. 

 

За мен безопасността е мисия на всеки. Извинете за лозунга :) Просто се стремя да не приемам смъртта за статистика... 

Връзка към мнение

Много части се рециклират! Примерно гумите се рециклират от 3-4 до към 7 пъти в зависимост от модела самолет. Много детайли от двигателите се заваряват, отнема им се от материала с различни машини и т.н.  Това не е незаконно или неправилно, прави се или в завода производител или в сервизите по света.

В момента  да се продадат рециклирани части за нови, не знам колко е миродавно, освен, ако не е на някоя компания в черния списък. Има рециклирани двигатели, но това е ясно, не се крие и пак си имат един куп документи и тестове.

Често се прехвърля двигател от един самолет на друг, по спешност,  както и други елементи. Често  двигатели, задкрилки или други елементи са под наем!

Редактирано от Alexander
  • Харесвам 3
Връзка към мнение

И за това не ми хареса споделеното, че лоу кост не могат да си позволят инциденти и за това са стриктни. Някак си вярвах,че всички трябва да са така. И сега излиза,че още повече ще ме е шубе , не че щр спра да летя. Направо предпочитам да не се ровя в такива теми. :(

 

Може да си се объркала в темата малко, но точно за това говорим, че няма разлика в сигурността при лоу костовете и другите. Всички авиокомпании се подчиняват на едни и същи правила :)

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Много лесно мога да опровергая мнението ти с един пример от 90-те години, когато имаше инцдент с една скандинавска авиокомпания. (Случаят беше описан в едно от предаванията на Нешънъл джиографик). През  90-те години цените на самолетните билети изобщо не бяха ниски, но това не попречи да се развие цяла мафиотска структура, която да продава рециклирани самолетни части като нови. След този случай се оказа, че дори в самолета на президента на САЩ има фалшифицирани рециклирани части за самолет.

Решението след този инцидент не беше скъпите самолетни билети да станат още по скъпи, а да се затегне контрола с търговията на самолетни части.

 

Ама не - аз не защитавам високите цени :) Напълно прав си! И не ги искам. Аз тогава откровено се подразних от острите реакции - без някой да си даде труда да ОБЯСНИ. Идеята е да се провокира дискусия, а не само да се теглят майни с компетентен вид...

 

Иначе аз не откривам света. Ниският ресурс = ниски разходи. Факт. А когато имаш ярки рестрикции и корупция, става мазало. Пак факт. Плюс факта, че сиромах човек - жив дявол не е присъщ само на Андрешко... 

 

Иначе може да си говорим само как да си купим евтини билети, и да не си рушим личния комфорт, и това е зона на интерес, да... 

Редактирано от Гост
Връзка към мнение

Гледам, че има по-плашливи и няма да кажа някои неща, но знаете, че винаги има сервизи и сервизи, както при колите, нищо, че могат да са официални..

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Може да си се объркала в темата малко, но точно за това говорим, че няма разлика в сигурността при лоу костовете и другите. Всички авиокомпании се подчиняват на едни и същи правила :)

Жоре, не, самата мисъл,че някой може, а друг малко по-малко да спазва правилата, когато се касае за АК ми е страшна.

Александър, именно от това ме е страх, а до вчера вярвах,че във въздуха компромиси няма, без значение уиз, райън, бг еър/която харесвам/, луфтханза.

Редактирано от luba_rizova
Връзка към мнение

Няма 100% сигурност и няма как да има, все пак падат ракети и совалки, където всичко е х100 от самолетите, грешки и аварии винаги ще има.

Връзка към мнение

Много части се рециклират! Примерно гумите се рециклират от 3-4 до към 7 пъти в зависимост от модела самолет. Много детайли от двигателите се заваряват, отнема им се от материала с различни машини и т.н.  Това не е незаконно или неправилно, прави се или в завода производител или в сервизите по света.

В момента  да се продадат рециклирани части за нови, не знам колко е миродавно, освен, ако не е на някоя компания в черния списък. Има рециклирани двигатели, но това е ясно, не се крие и пак си имат един куп документи и тестове.

 

В случя не ставаше дума за реално рециклиране, а за проста фашификация, като документално продаваха стара част като нова. При самолетите частите да се сменят на определени летателни часове, независимо от това в какво състояние са и видимо не винаги е лесно да се установи дадена част нова ли е или ползвана. Може да има микропукнатини и други дефекти, които на пръв поглед да не се виждат.

Ако дадената част е рециклирана официално в завод на Airbus или Boing е съвсем друг случай.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

100% никой и не очаква. Само да се надяваме,че някой друг ще извади черния Петър. И все пак умират не толкова много хора, особено сравнено с броя полети.

Връзка към мнение

Възможно е, но това не е практика, по-скоро изключение!

На мен ми беше много странно, когато разбрах за регенерираните гуми и много други неща, хем са скъпи, хем се гонят икономии..

Много малко фирми са хомологизирани и затова цените на всичко е супер високо, а не че има някаква страшна технология или материали

Пак ще дам пример, големият щепсел, който се забожда под кабината на пилотите, от където се захранва с ток самолета, докато  не е запалил генератора си, струва 800долара. Представялва две парчета пластмаса и 6 алуминиеви тръби вътре. Реално това нещо струва не повече от 10 долара пряко сили..Няма нито скъпи материали, нито някаква технология, но цената е такава и по-евтино няма.

Редактирано от Alexander
  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Жоре, не, самата мисъл,че някой може, а друг малко по-малко да спазва правилата, когато се касае за АК ми е страшна.

Александър, именно от това ме е страх, а до вчера вярвах,че във въздуха компромиси няма, без значение уиз, райън, бг еър/която харесвам/, луфтханза.

 

Ама нали това казваме, че компромиси няма. Правилата са супер стриктни и се спазват от всички. На теория е възможно някой да наруши правилата, както всяко правило, но бумащината е толкова голяма и толкова сериозна, че може много точно да се проследи кой, кога и къде е направил "компромиса". Всяка една задача по ремонта на самолетите минава сигурно през 15-20 човека, всичките с подписи и имена. Без значение каква е компанията, лоу кост или традиционна. 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.