Ardent Публикувано: 12 май, 2017 Сподели Публикувано: 12 май, 2017 Виж по-нагоре в темата колко е ясно и отчетливо! Връзка към коментар
Щастливеца Публикувано: 12 май, 2017 Сподели Публикувано: 12 май, 2017 преди 18 минути , Пламен каза: Виж по-нагоре в темата колко е ясно и отчетливо! Коя от всичките ситуации визираш. преди 13 часа, Георги каза: Цитирах по-горе предишното ти мнение, че не всички помним 2 месеца назад, особено в подобна тема Няма филм, при който да ти удържат от банката толкова голяма сума, възможно е да има дребни разлики от валутни курсове, особено ако преди това сумата е осчетоводена успешно, но говорим за разлики в рамките на няколко % макс. Въобще не се задоволявай с "по-добре от нищо", газ до дупка и да обяснят къде са липсващите 300лв. Много зависи от ситуацията. Ако е възможно да споделиш повече възможности относно рекламацията ти. Връзка към коментар
Ardent Публикувано: 12 май, 2017 Сподели Публикувано: 12 май, 2017 Ще се опитам да го кажа по-просто: Не смятам, ще съфорумците, които се оплакват в тази тема са измамници и искат да подхлъзнат някоя доверчива банка. Ако правилно съм разбрал, ти не си съгласен с това ми мнение? Връзка към коментар
Георги Публикувано: 12 май, 2017 Сподели Публикувано: 12 май, 2017 преди 12 часа, antea каза: Чл. 58. (1) Разпоредбата на чл. 57 не се прилага и платецът понася загубите, свързани с всички неразрешени платежни операции, произтичащи от използването на изгубен, откраднат или незаконно присвоен платежен инструмент, когато платецът не е успял да запази персонализираните защитни характеристики на инструмента, до максимален размер, договорен между доставчика на платежни услуги и ползвателя, но не повече от 300 лв. Това мисля, че се касае, ако общата сума е до 300лв, а не че имаш толкова неснижаем остатък. Т.е. ако ти откраднат 290лв, пиеш студена вода, ако ти откраднат 301лв ти връщат всичко. Освен това члена изрично цитира случай на незапазени персонализирани защитни характеристики (в този случай май говорихме за 3д код), а до колкото разбрах Olina е подписала декларация, че не е давала 3д кода си на друг. Всъщност, нека кажат тези, на които са им възстановили неправомерно изтеглени суми, аз за първи път чувам за задържани 300лв. 3 Връзка към коментар
Щастливеца Публикувано: 12 май, 2017 Сподели Публикувано: 12 май, 2017 преди 3 минути , Пламен каза: Ще се опитам да го кажа по-просто: Не смятам, ще съфорумците, които се оплакват в тази тема са измамници и искат да подхлъзнат някоя доверчива банка. Ако правилно съм разбрал, ти не си съгласен с това ми мнение? Тотално не си ме разбрал. Мисълта ми е точно обратната. Връзка към коментар
ven62 Публикувано: 12 май, 2017 Сподели Публикувано: 12 май, 2017 преди 3 минути , Георги каза: Това мисля, че се касае, ако общата сума е до 300лв, а не че имаш толкова неснижаем остатък. Т.е. ако ти откраднат 290лв, пиеш студена вода, ако ти откраднат 301лв ти връщат всичко. Освен това члена изрично цитира случай на незапазени персонализирани защитни характеристики (в този случай май говорихме за 3д код), а до колкото разбрах Olina е подписала декларация, че не е давала 3д кода си на друг. Всъщност, нека кажат тези, на които са им възстановили неправомерно изтеглени суми, аз за първи път чувам за задържани 300лв. Не. Един вид има самоучастие от 300 максимум. На един колега, на който му бяха хакнали картата в Лондон и му бяха изтеглили над 300 лв. - банката му възстанови всичко до 300-те лева. Но той продължи да се разправя и му върнаха в последствие и тях. 3 Връзка към коментар
Щастливеца Публикувано: 12 май, 2017 Сподели Публикувано: 12 май, 2017 преди 3 минути , Георги каза: Това мисля, че се касае, ако общата сума е до 300лв, а не че имаш толкова неснижаем остатък. Т.е. ако ти откраднат 290лв, пиеш студена вода, ако ти откраднат 301лв ти връщат всичко. Освен това члена изрично цитира случай на незапазени персонализирани защитни характеристики (в този случай май говорихме за 3д код), а до колкото разбрах Olina е подписала декларация, че не е давала 3д кода си на друг. Всъщност, нека кажат тези, на които са им възстановили неправомерно изтеглени суми, аз за първи път чувам за задържани 300лв. Това са така наречените 300 лева самоучастие. На базата на тях Банките си пробутват застраховки към картите, с който това самоучастие се поема от застрахователя. Като цяло е много малко вероятно банката да докаже, че сумата е открадната поради твоето нехайство и да възстанови само сумата над 300 лева. Една жалба и 300 лева ще върнат сигурен съм. Освен ако не си описал в цалбата , че са ти откраднали картата с изписан с маркер върху нея ПИН кода , а на всичкото отгоре не си я блокирал. 1 Връзка към коментар
antea Публикувано: 12 май, 2017 Сподели Публикувано: 12 май, 2017 тези 300 лв преди бяха по една Наредба на БНБ, после ги прехвърлиха в Закона, и точно смисълът им е самоучастие в щетите при определени условия; не пречи да се пробва със жалба да се оспорва наличието на такива условия, но дали ще има резултат е индивидуално и според обстоятелствата 1 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 12 май, 2017 Сподели Публикувано: 12 май, 2017 Ясно, 300-те лева са обвързани директно с не доброто стопанисване от страна на собственика, което пък сигурно дава вратичка на банките да се ослушват преди да ги понатиснеш. Връзка към коментар
Щастливеца Публикувано: 12 май, 2017 Сподели Публикувано: 12 май, 2017 преди 4 минути , Георги каза: Ясно, 300-те лева са обвързани директно с не доброто стопанисване от страна на собственика, което пък сигурно дава вратичка на банките да се ослушват преди да ги понатиснеш. Тя Банката винаги ще опита да мине тънко, но съветвам винаги както каза ти "до дупка" да си търсим правата. 1 Връзка към коментар
ven62 Публикувано: 12 май, 2017 Сподели Публикувано: 12 май, 2017 преди 3 часа, antea каза: тези 300 лв преди бяха по една Наредба на БНБ, после ги прехвърлиха в Закона, и точно смисълът им е самоучастие в щетите при определени условия; не пречи да се пробва със жалба да се оспорва наличието на такива условия, но дали ще има резултат е индивидуално и според обстоятелствата Директно са ги преписали от европейския регламент. Там се говори за до 150 евро. Имам спомени, че при нас беше твърдо забито, а не ДО 150. После явно европейците ни натиснаха и ... така. Иначе, няма никакъв банков картел - това е ясно. 1 Връзка към коментар
Olina Публикувано: 12 май, 2017 Сподели Публикувано: 12 май, 2017 Давам повече обяснение относно моя случай на 13.03 забелязах в интернет банкирането си, че имам блокирана сума от 653.66 лева, веднага се обадих и блокирах карата, въпреки всичко след няколко часа парите напуснаха сметката ми. Отидох в банката пуснах жалба за оспорване на транзакциите. След два ме извикаха да подпиша декларация, че не съм си предоставяла пина и 3д защитата и ми казаха че срока е 45 дни! Доста чекех няколко пъти питах в банката и отговор все още нямаше. Докато снощи си влязох в банкирането и видях че са ми приведени 353.66, но от банката ни стон ни звук парите са преведени на 10.05. Днес отидох до банката и служителя ми вика не ми остана време да ти звънна, но искам да Ви кажа че молбата Ви не е удовлетворена и го поглеждам странно и му викам аз имам превод вече направен. Те даже незнам за какво ходят на работа тези хора. Става въпрос за Алианц банк. Имам три становища: оповават се на закона че не съм си съхранявала добре личните данни и си раздавам кодовете на всички. Когато се обадих да ми блокират картата лицето което вдигна телефона сама ми каза че към доставчик има и други жалби. А и най- интересното е, че парите бяха все още в банковата ми сметка като се обадих да си блокирам картата. Въпреки всичко банката позволи те да излезнат от сметката ми. Незнам как да действам не ми харесва отговора ми. Дайте съвет. Благодаря!!! 1 Връзка към коментар
noshtna_ptica Публикувано: 12 май, 2017 Сподели Публикувано: 12 май, 2017 (редактирано) преди 9 часа, Георги каза: Всъщност, нека кажат тези, на които са им възстановили неправомерно изтеглени суми, аз за първи път чувам за задържани 300лв. Моите пари ги върнаха до стотинка, но подписах декларация, че не съм си изгубила картата и не съм си давала нито картата, нито пин-а на друг. Казаха ми, че при изгубена карта отдържат 300 лв. за недобросъвестност. Имам приятели, на които са възстановявани и суми по-малки от 300 лв - пак до стотинка. А и най- интересното е, че парите бяха все още в банковата ми сметка като се обадих да си блокирам картата. Въпреки всичко банката позволи те да излезнат от сметката ми. Банката не може да реагира по друг начин, това е нормално. Моят съвет е писмено да възразиш до Банката срещу позицията й, че си била недобросъвестна с картата, да искаш писмен отговор в определен срок /виж какви са ти сроковете/ и да пишеш, че ако не преразгледат позицията си ще се обърнеш към помирителна комисия /май така се казваше/. Знам колко е гадно и искрено ти пожелавам успех! Редактирано 12 май, 2017 от noshtna_ptica Връзка към коментар
AlexandraKo Публикувано: 12 май, 2017 Сподели Публикувано: 12 май, 2017 Нали и мене ме източваха лани когато се сетят /крадците, де / и всичко си ми върнаха без никакви удръжки. Вярно, че си минава време, но то е нормално.И да, аз също , всеки път декларирах, че не съм я губила, преотстъпвала, или пък да съм казвала кода си на някого. И картата ми я преиздаваха къде 4 пъти за една година, безплатно. 3 Връзка към коментар
Olina Публикувано: 12 май, 2017 Сподели Публикувано: 12 май, 2017 Към noshtna_ptica служителя от банката ми каза, че това мога да направят само и ако имам някакви възражения към отговора на банката те нищо не могат да направят да се обърна към прокуратурата за протокола аз пуснах жалба в полицията. И аз подписах декларация, че не съм предоставяла данните си на никого. В деня на плащането от картата ми дори не бях и в града, а на място дори и без наличие на интернет. Досега във форума явно няма такъв случай на резултат, т.е. да са му възстановени средствата частично спрямо законите. Връзка към коментар
noshtna_ptica Публикувано: 12 май, 2017 Сподели Публикувано: 12 май, 2017 Пускането на жалба в полицията няма общо с възстановяването на сумата - тя ти се възстановява от банката, не от полицията. Длъжна си да го направиш, но резултат няма да има. Аз питах моя полицай дали до момента имат подобен случай, който е разрешен и отговорът беше НЕ. Връзка към коментар
Гост Публикувано: 12 май, 2017 Сподели Публикувано: 12 май, 2017 (редактирано) @Olina, предупреди ги, че ще подадеш официално оплакване срещу тях в Europeаn Banking Authority http://www.eba.europa.eu/consumer-corner/how-to-complain - и наистна го направи. Гони ги до дупка. Редактирано 12 май, 2017 от Гост Връзка към коментар
Olina Публикувано: 13 май, 2017 Сподели Публикувано: 13 май, 2017 Даже не съм си помисляла, че има разкрити престъпления от този тип от полицията. Искам да попитам по интернет ли пускате жалбите към комисията за защита но потребителя или по пощата. Каква точно е процедурата? Благодаря на всички за изказаните мнения. Връзка към коментар
miroslava Публикувано: 25 май, 2017 Сподели Публикувано: 25 май, 2017 On 24.03.2017 г. at 10:28 AM, miroslava said: Тази сутрин и аз попаднах в клуба на ощипаните през кредитна карта. Някой си запазил/платил апартамент в Лисабон с моята карта! Да се похваля, два месеца по-късно ДСК ми върнаха пълната сума! На минус 20лв съм за президаването на картата, но се радвам много. 12 Връзка към коментар
Jane* Публикувано: 9 юни, 2017 Сподели Публикувано: 9 юни, 2017 (редактирано) На 5/13/2017 в 9:01, Olina каза: Даже не съм си помисляла, че има разкрити престъпления от този тип от полицията. Искам да попитам по интернет ли пускате жалбите към комисията за защита но потребителя или по пощата. Каква точно е процедурата? Благодаря на всички за изказаните мнения. Olina, моят съвет е да пуснеш жалба не в полицията, а в прокуратурата (ако ще избереш да процедираш по този начин). Жалбата към комисията може и по интернет, може лично, може по пощата с обратна разписка. Ето сайта на комисията, всичко е описано https://www.kzp.bg/podavane-na-zhalba. Само да вметна, не можеш да се обърнеш към комисията, ако си подала жалба в прокуратурата, затова казах да избереш метод на действие. Моят случай - 13 месеца борба с банката. Знам, че тук някои се кълнат в тази банка (и аз допреди година и малко им бях фен, но сега поради стеклите се обстоятелства трябва да ги търпя още месец и след това късам ВСЯКАКВИ отношения с тях. Става въпрос за ПИБ. На 11.05.2016 г. ми отказват плащане в магазин поради превишен лимит. Бях изненадана, тъй като знаех, че разполагам с почти пълния размер на кредитния лимит от 5000лв. Веднага отивам в най-близкия клон на банката и оспорвам транзакции 18 на брой, извършени същия ден (научавам го от служителка в клона). Блокирам картата и я оставям в банката. На 16.05.2016 г. получих e-mail, че срокът за отговор няма да бъде спазен. Многократни опити от моя страна да получа някаква информация, все безуспешни - в моя град, в града, в който работя, в няколко софийски офиса, в централен офис на ПИБ. Страшно скрит отдел „Жалби на клиенти“ , по никакъв начин откриваеми, страшно засекретени, не може да се разговаря с тях, не може да получиш никаква информация. На 18.11.2016г., получавам писмо от ПИБ, от което научих, че ми възстановат сума по тридесет (15бр. транзакции и 15бр. такси) от оспорваните от мен транзакции. Възстановяването на останалите 3 (три) транзакции и 3 такси (това е около 2000лв.), е отказано. Споменават моята "груба небрежност и умишлено действие" без да го обясняват по някакъв начин, камо ли да привеждат някакви доказателства за твърденията си. На 19.11.2016г. пускам нова жалба до банката. На 12.12.2016г. получавам писмо, в което ме уверяват че нямат какво повече да ми кажат. На 4.1.2017г. подавам жалба в помирителната комисия и оттам по тяхния провилник ........ получих предложение за помирително споразумение в моя полза. Слава Богу на 02.06.2017г. получавам писмо от комисията, от което разбирам, че и банката се е съгласила (най-накрая) на споразумението и трябва да възстанови парите по оспорените транзакции и да ми върне платените от мен лихви и такси за година и малко протакане. Да, но лихвите и таксите са платени по кредитната карта. За да си ги получа трябвало да подам молба за закриване (въпреки, че е блокирана, не била закрита), да изчакам 30 дневен срок, те да ми я обработели и чак след това да подам нова молба средствата над 5000лв. да се прехвърлят по друга сметка. Опитах да съм кратка, не описах безхаберните служителки, наглата охрана, правописните грешки в писмата и фактологичните неточности в същите. Предполагам, че не биха ме изнервила така както сега, ако всичко това не се проточи прекалено дълго ( за сега 13, клонящо към минимум 14 месечно писане на писма и обясняване на очевидни неща). Та, подавайте жалби в комисията. Кредитна MasterCard PayPass на ПИБ. P.S. Мои познати избраха прокуратурата (пак същата "любима" банка. Доста по-бързо си получиха парите обратно. Редактирано 9 юни, 2017 от Jane* 6 Връзка към коментар
Olina Публикувано: 7 септември, 2017 Сподели Публикувано: 7 септември, 2017 Здравейте, благодарение на Вашата съпричастност писах жалби до Помирителната комисия, която ми прати решение в полза на банката и до Комисията по банков надзор. Все още не съм получила отговор от тях, но преди два дни ми звъннаха от банката да ме уведомят че са ми превели и останалата част от сумата, т.е. въпросните 300 лева. 3 2 Връзка към коментар
Desi75 Публикувано: 7 септември, 2017 Сподели Публикувано: 7 септември, 2017 Да разкажа и аз за мой познат, който има кредитна карта от ПИБ. От картата му някой в Гибралтар прави залагания, но той не разбира тъй като информацията в ПИБ се отразява няколко дни след това, втори път някой му залага с картата и от банката служител звъни да попита дали той си използва картата в момента, разбират се, че не е той, блокират картата и се започва ходене по мъките. Жалби до ПИБ - отказват да му уважат жалбата - става въпрос за над 2000 лв. Писахме заедно жалба до Помирителната комисия, но са му отговорили в полза на банката. Сега не знам какво да го посъветвам да прави..... Ще последвам съвета на @Rainy, други варианти има ли? От ПИБ се позовават на 3D кода. Връзка към коментар
kali Публикувано: 7 септември, 2017 Сподели Публикувано: 7 септември, 2017 Не всички сайтове изискват 3D код. Аз преди време поръчах нещо от някакъв сайт и директно ми дръпнаха парите. Обадих се на банката, в моя случай ДСК, и им се скарах как така без код, те ми обясниха, че от сайта зависи дали ще се иска кода. Не ми звучеше логично и питах как така хем банката ме задължава да имам такъв код, хем от търговеца зависи дали ще го ползвам, но жената не отстъпи изобщо - продължаваше да настоява, че зависи от сайта. А преди малко поръчах едни книги от сайта на Сиела, пак директно дръпнаха парите без код. Връзка към коментар
saved_ Публикувано: 7 септември, 2017 Сподели Публикувано: 7 септември, 2017 И аз да си напиша накратко моя опит с ПИБ и с дебитна карта. Измамата явно беше станала през фалшив портал ан Пей пол, където съм си въвела всички необходими данни и бяха изтеглили 180 лв. от един сайт и 30 лв. от някакъв друг сайт. Подадох молба за оспорване на транзакциите и след един месец без да е било необходимо да подписвам каквото и да било след това или също така не ми са се обаждали, получих всички парички обратно по сметката. 6 Връзка към коментар
Ilian359 Публикувано: 8 септември, 2017 Сподели Публикувано: 8 септември, 2017 В Paypal не се изисква 3D. Вероятно затова от банката не са упорствали. Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега