Прескочи до съдържание

Кражба от кредитна карта


Препоръчани мнения

Member324, от моя скорошен опит направих още:

- Изрично писах, че кр. карта си е в мен и никому не съм я давала /ако е изгубена ще си удържат 300 лв./

- Подадох жалба в РПУ и им дадох номера на преписката. Не че има смисъл, но така се доказва добронамереност и желание да се разкрие крадеца.

Успех от мен!!!

 

И един въпрос към по-знаещите, че ме гложди от седмици...

След като ми източиха картата, си извадих нова в друга банка - ПИБ.

След плащане на първа нощувка в Италия се опитаха неуспешно да си напазаруват от ПОС и аз я блокирах /парен каша духа/.

Щом се върнах в Бг я преизадох. Получих я в петък на обяд и изобщо не съм я докосвала, а в събота влязох в My Fibank и видях, че в петък вечерта е имало 4 неуспешни транзакции от ПОС в Амстердам  :blink:

Обадих се в ПИБ да питам как се случват такива неща  :blink: Предложиха ми пак да я блокират, но аз отказах, защото в себе си не виждам никаква вина и защото ми трябваше спешно. Отговорът на банката беше, че този разговор се записва и щом съм отказала да я блокират, тогава отговорността си е моя и ако се случи нещо сумата няма да подлежи на възстановяване!  :blink:

Въпросът ми е това истина ли е и да закривам ли картата скоропостижно?

 

Аз само от обща култура ще споделя мнение - категорично трябва да я блокираш след такова предупреждение - дори да няма логика, иначе при евентуално източване нищо няма да ти възстановят. Лично мнение.

 

В Италия чрез кой сайт резервира? Аз наблюдавам сериозни оплаквания тук от букинг..

Редакция - виждам че в Италия на място си плащала...

Редактирано от Гост
Връзка към мнение

Резервирах от букинг, но опитът беше след като платих с кр. карта.

 

Ако е имало само едно плащане, то би било лесно да се установи източника на опита за кражба. Да се докаже е друга бира. Аз бих я блокирала картата... Услех ти желая каквото и да решиш!

Връзка към мнение

Нощна птица, правилно ли разбирам, че са се опитали да платят от Амстердам с кредитната ти карта, която все още не си била ползвала?

Връзка към мнение

От личен опит, за мен е по-добре да се блокира картата и да се преиздаде нова. задължително да се направи и смс нотификация, за да може при опит за залоупотрепа, директно да се направи връзка с банката и да се предприеме ефективно действие.

Връзка към мнение

Нощна птица, правилно ли разбирам, че са се опитали да платят от Амстердам с кредитната ти карта, която все още не си била ползвала?

Абсолютно да!

Не само, че не бях ползвала, а изобщо още не бях разпечатала, за да си видя и сменя пина  :blink:

Бях платила и смс нотификация, но незнайно защо не беше активирана - забравили били  :blink: 

Редактирано от noshtna_ptica
Връзка към мнение

Хора, внимавайте в какви хотели плащате с кредитна карта, в какви сайтове пазарувате, къде давате данни за кредитните си карти. Не е шега работа в тази глобална финансова криза. Много хора живеят от подобни измами. Знам, звуча като досаден чичко от близкото минало, но разберете - евтиното винаги излиза по-скъпо! Спомнете си английската поговорка, че не сме толкова богати, за да купуваме евтини неща...

Абсолютно да!

Не само, че не бях ползвала, а изобщо още не бях разпечатала, за да си видя и сменя пина :blink:

Бях платила и смс нотификация, но незнайно защо не беше активирана - забравили били :blink:

Извинявай, но това звучи като откъс от научно-фантастичен филм...

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Най-добре блокирай да си спокойна. Сигурно е била със същия номер като старата, затова е имало опит за плащане... Въпреки че след кражба би трябвало да ти издадат напълно нова карта с различен номер. При всички случаи банката изглежда особено небрежна тук.


От всичко прочетено дотук системата на booking.com, при която данните се пращат в текстов вид на хотела е изключително несигурна и източник на най-много проблеми

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Member324, от моя скорошен опит направих още:

- Изрично писах, че кр. карта си е в мен и никому не съм я давала /ако е изгубена ще си удържат 300 лв./

- Подадох жалба в РПУ и им дадох номера на преписката. Не че има смисъл, но така се доказва добронамереност и желание да се разкрие крадеца.

Успех от мен!!!

 

И един въпрос към по-знаещите, че ме гложди от седмици...

След като ми източиха картата, си извадих нова в друга банка - ПИБ.

След плащане на първа нощувка в Италия се опитаха неуспешно да си напазаруват от ПОС и аз я блокирах /парен каша духа/.

Щом се върнах в Бг я преизадох. Получих я в петък на обяд и изобщо не съм я докосвала, а в събота влязох в My Fibank и видях, че в петък вечерта е имало 4 неуспешни транзакции от ПОС в Амстердам  :blink:

Обадих се в ПИБ да питам как се случват такива неща  :blink: Предложиха ми пак да я блокират, но аз отказах, защото в себе си не виждам никаква вина и защото ми трябваше спешно. Отговорът на банката беше, че този разговор се записва и щом съм отказала да я блокират, тогава отговорността си е моя и ако се случи нещо сумата няма да подлежи на възстановяване!  :blink:

Въпросът ми е това истина ли е и да закривам ли картата скоропостижно?

След този коментар почвам да мисля, че някой гладен служител на ПИБ е замесен...

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

.

 

Извинявай, но това звучи като откъс от научно-фантастичен филм...

Извинен си, но и на мен така ми звучи. Това е самата истина. А картата беше нова, с нов номер.

И се питам - като я преиздам, пак ще е съвсем нова и каква е гаранцията, че няма пак да се случи? В банката много добре виждат, че е съвсем нова и вече има зловредни опити. Аз докога да преиздавам и какъв е смисълът?

Или ще я закрия завинаги, или ще карам с тая...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
Георги Матеев

Извинен си, но и на мен така ми звучи. Това е самата истина. А картата беше нова, с нов номер.

И се питам - като я преиздам, пак ще е съвсем нова и каква е гаранцията, че няма пак да се случи? В банката много добре виждат, че е съвсем нова и вече има зловредни опити. Аз докога да преиздавам и какъв е смисълът?

Или ще я закрия завинаги, или ще карам с тая...

Аз на твое място бих сменил банката. Ситуацията е меко казано странна и очевидно сочи към някакъв сериозен пробив на сигурността.

 

Не знам дали е свързано, но малко преди да зарежа ПИБ завинаги по моята карта също имаше опит за неоторизирани транзакции - за щастие неуспешни.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Още утре ще отида и ще се разплатя с тях завинаги.

За жалост, не може без кр. карта и ще трябва да търся следваща - трета за последните няколко месеца...

Връзка към мнение

Вдигате много шум за нищо. След смяна на карта в раздел авторизации на My Fibank опитите с новата и старата карта изглеждат по идентичен начин и се визуализират паралелно дори след като старата карта е деактивирана. Така че тези опити за кражба са били от вече блокираната карта, а не от неразпечатаната - просто това не е изписано в справката.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

А, не  :)

Старата /на 10 дни възраст/ се опитваха да я източат от Неапол с една сума, а новата - от Амстердам, за друга сума  :)

Връзка към мнение

При теб странностите са твърде много.

Аз бих подала жалба в полицията като им опиша фактите. Бих и блокирала картата. И колкото и зле да звучи бих започнала да наблюдавам обкръжението си. Източване на карта с 3D код за защита и неизползвана кредитна карта не е нещо, което да не буди сериозно подозрение.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Нощна птицо, втори път в кратък срок е много.

Може и да е банков служител. Аз бих се замислила.

 

А случаите на роднини, зависими от хазарт, също са често явление.

 

В моя, бях сигурна,че е служител на хотел. Дюк, колкото и да внимаваш, а аз да, се случва. Но не мога все да отсядам в 5-звездни хотели, не съм родена със сребърна лъчижка в устата. А и в тези хотели работят хора.

 

Това, което за мен е неприемвливо, е че букинг продължават да предоставят данните за картите на хотелите, вместо да въведат система за разплащане през тях или с посредник.

Редактирано от Childish
  • Харесвам 6
Връзка към мнение

 Дюк, колкото и да внимаваш, а аз да, се случва. Но не мога все да отсядам в 5-звездни хотели, не съм родена със сребърна лъчижка в устата. А и в тези хотели работят хора.

 

 

Разбира се, че се случва! Но, винаги можеш да платиш в брой, вместо да използваш кредитна карта в подобен хотел...

 

 

 

Това, което за мен е неприемвливо, е че букинг продължават да предоставят данните за картите на хотелите, вместо да въведат система за разплащане през тях или с посредник.

 

Букинг е посредник, а не доставчик на услугата настаняване. За тях е неприемливо да приемат плащания и да се разплащат с хотелите, защото това няма да им донесе никакъв дивидент, а само ще утежни работата им...

 

И накрая, не бих искал да коментирам безпочвените подмятания, че банков служител би могъл да извърши подобно нещо, но е добре преди да напишем нещо да помислим за последствията...

Връзка към мнение

 

И накрая, не бих искал да коментирам безпочвените подмятания, че банков служител би могъл да извърши подобно нещо, но е добре преди да напишем нещо да помислим за последствията...

 

Банков служител с/у малко парички извършва много повече деяния - нарушения, а ти за някаква кредитна карта. С практиката трябва да си го разбрал, но е друга тема.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Разбира се, че се случва! Но, винаги можеш да платиш в брой, вместо да използваш кредитна карта в подобен хотел...

Имай предвид, че ако не предоставиш кредитна карта за гаранция, хотелът може да изиска голям кешов депозит на рецепция.

Връзка към мнение

Имай предвид, че ако не предоставиш кредитна карта за гаранция, хотелът може да изиска голям кешов депозит на рецепция.

 

Няма такъв филм! Кредитната карта може да се изиска при резервиране, но може и да не се изиска от системата на booking.com. И в единия, и в другия случай, при напускане на хотела никой не те задължава да платиш с кредитна карта, а при настаняване никога не са ми искали пластиката или кешов депозит. Може би съм попадал само на читави хотели, но се връщаме в началото за скъпото и евтиното...

Банков служител с/у малко парички извършва много повече деяния - нарушения, а ти за някаква кредитна карта. С практиката трябва да си го разбрал, но е друга тема.

 

Виж, наясно съм с едно от основните ни състояния свързани с народопсихологията, а именно да се съмняваме дори и от сянката си, но позволи ми да не се съглася с подобни обобщения...

Връзка към мнение

 

Виж, наясно съм с едно от основните ни състояния свързани с народопсихологията, а именно да се съмняваме дори и от сянката си, но позволи ми да не се съглася с подобни обобщения...

 

И банкови служители, и служители на телефонни оператори, и нотариуси ако щеш...

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

И банкови служители, и служители на телефонни оператори, и нотариуси ако щеш...

 

Винаги има изключения, но в последните години това са изолирани случаи при хора със свободни професии, като нотариусите. Наистина не мога да повярвам, че банков служител е в състояние да извърши измама с кредитна карта на клиент! Недейте така, моля ви...

Връзка към мнение

Имай предвид, че ако не предоставиш кредитна карта за гаранция, хотелът може да изиска голям кешов депозит на рецепция.

На мен не ми се е случвало нито да ми искат депозит, нито да ми искат кредитната карта, когато ползвам хотели през Букинг. А основно резервирам оттам. Поправям се - само оттам.

Единствените хотели, където ми искат кредитната карта и блокират депозит са Мелия, нищо, че съм голд мембър и винаги резервациите са ми през сайта на Мелия.

 

По повод кражбите от КК - имам една на Пиреос, от която съм супер доволна - никъде по света не съм имала проблем с нея, много я ползвам и в Интернет. Преди два месеца ми се обадиха от банката да ме питат дали съм купила нещо от еди кой си сайт в нета за доста голяма сума. Нещо им изглеждало съмнително, преди да потвърдят транзакцията. За втори път се случва - преди време пак имаше такъв случай. Значи , ако в банката внимават, те също могат да предотвратят злоупотреба.

Редактирано от AlexandraKo
  • Харесвам 5
Връзка към мнение

Дюк,

извинявай, но:

аз дори не ползвам кредитна карта в интернет. И съм на мнение, че в интернет не се ползват кредитни карти. 

Ако не ти се чете назад - в моя първи случай, картата ми беше виртуална, използвана само в букинг. На място съм плащала с друга карта. Виртуалната е била само за резервацията. Т.е. как според теб месец след като съм се върнала от Испания, някой в Испания се е опитвал да пазарува с нея?

 

Да подценяваш човешкия фактор е меко казано несериозно.

Аз лично съм имала данните за картите, ако не на милиони, на стотици хиляди хора. 

Все още има много системи, в които данните за картите са некодирани.

 

Така, че да се твърди, че собственикът на картата е единственият отговорен, за мен е предубедено.

 

А, за да намекна, че Нощна птица има проблем с банков служител, в случая тя си знае защо. Не е, за си "чеша езика".

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   7 магеланци

    • Ilian359
    • Topfly
    • Kabi
    • Ирина
    • Lyubina
    • Bobybgk
    • darinamarinova
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.