Прескочи до съдържание

Кражба от кредитна карта


Препоръчани мнения

Не съм се отказала, защото освен за парите,които никак не са малко още повече ме вбесява и огорчава това,че банката се опитва да изкара мен виновна,а е наясно че се касае за престъпление.

Вината,че посред нощ съм спяла и съм пропуснала да прочета двата им смс-а ,няма как да я приема.

И ако трябва и до съд ще стигна.

Дано КЗП поне се отнесат по-човешки,макар че те не могат да задължат банката да върне парите.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
26 minutes ago, ДиянаВ said:

Искам да си замразя картата, но не мога. Изписва ми: за да правите промени, моля авторизирайте устройството си.

Гледах тук-там, но не открих къде е тази авторизация. Ти знаеш ли как става?

Трябва да имаш активно банкиране , а за целта трябва регистрация на устройството. Последно като сменях телефон минах през офис на ПИБ , попълват данните и издават един  QR код след сканиране на който става и активацията. Мисля че може и дистанционно , но не съм го правил.

Иначе сега пробвах замразяване и всичко работи много гладко.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 3 часа, Zaro каза:

Има различни видове атаки, които правят sms-а несигурен, най-честата е т.нар. SIM swap.

The fraudster uses social engineering techniques to convince the telephone company to port the victim's phone number to the fraudster's SIM.

https://en.wikipedia.org/wiki/SIM_swap_scam

 

Това в България е НЕВЪЗМОЖНО! Тук трябва да отидеш в офис за тази процедура.

 

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Аз не мога точно да видя какво пише, но ако не е присъствено плащане няма какво да доказваш, че си била в България, може и по интернет да се плати.

Връзка към коментар
Преди 1 час, Lora M. каза:

От пиб са написали: 

"Оспорваните от вас плащания са извършени на реални ПОС терминали в Германия с дигитализирана дебитна карта."

 

ами освен да се види номера на терминала -пос в  магазина,където е станало плащането -те ще ви го кажат като им обясните за какво става дума ( германците като чуят думата измама са готови на всичко) можете после да се  свържете с финансовата институция,която обработва плащанията ,давате им номера на терминала и да намерят съответното плащане ; после се  обърнете към полицията в Германия и поискайте съдействие или  документ,издаден от тях за кражба-бг банка няма какво да се прави на интересна с документ от немската полиция.
или българи,или румънци  са ползвали нелегално картата ви ,само те се подвизават с измами и източвания на карти из цяла Европа,за друго не ни бива явно -после що не ни иска никой нито в Европа,нито в Америка -като видят за кого става дума,много ясно че нито Шенген ,нито падане на визи ще има за нас и са си прави.

 

в Германия да се обадиш по телефона дори на канцлера,ще ти отговорят веднага,търпеливо ще те изслушат и окажат съдействие -така че няколко обаждания не са проблем или губене на времe

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 4 часа, Lora M. каза:

Според вас има ли смисъл да доказвам,че съм била в България по това време,впредвид че картата е била дигитализирана?

Според мен трябва да подадеш жалба в полицията и да се задействат те. От банката няма какво да търсиш повече.

 

От банката не могат да са сигурни кой и как се е сдобил с кодовете. Може доброволно да си ги дала на някой друг с цел да измамиш банката. Те откъде да знаят като няма никакви взломни действия? Затова полиция, разследване и така.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Отдавна писах до физическите магазини в които е плащано и ми отговориха любезно да се свържа с банката си.

Жалба в полицията подадох преди около 45 дни и до сега не са ме потърсили нито веднъж.

Още при подаването намекнаха,че едва ли нещо могат да направят.

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

И на мен тия съвети ми изглеждат само пожелателни без особена практическа стойност, дето едва ли не Олаф Шолц лично ще ти вдигне да се занимава със случая.Всеки може да даде код на всеки в другия край на света и със сигурност стават измами които банките са си калкулирали предварително.Това че за разлика от България пият студена вода и възстановяват парите е друга тема.

 

При отказ на банката, освен по съдебен път не виждам друг реален път към връщане на парите.

 

Преди време познат беше измамен с >5к USD като парите бяха източени от търговец в Хонконг и превъртяни през голяма британска банка след което следите им се губеха.

Месеци се занимаваше с британския финансов регулатор , банката и кой ли не и накрая нищо ...казаха му да си търси правата по съдебен път в Хонконг.Не помня какво беше основанието да го отсвирят , занимавали се само със случаи на местни граждани , ако престъплението е извършено от британска територия или нещо подобно беше.Вярно е и че вината беше негова , беше влязъл в комуникация с търговеца извън официалния канал на eBay и търговецът после твърдеше че това е бил фалшив мейл и няма нищо общо с изтеглената сума.

 

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Запазих хотел с КК без да давам трицифрения код на гърба на картата. Озадачи ме това: случайно видях, че парите са изтеглени, а не съм получавала нито съобщение от ПИБ, нито са ми изпращали код. В "детайли" в картата пише, че са изтеглени на ПОС. Няма кражба,но такава ли е практиката?

Връзка към коментар
1 hour ago, stanimir said:

При отказ на банката, освен по съдебен път не виждам друг реален път към връщане на парите.

Това.

37 minutes ago, marycap said:

Запазих хотел с КК без да давам трицифрения код на гърба на картата. Озадачи ме това: случайно видях, че парите са изтеглени, а не съм получавала нито съобщение от ПИБ, нито са ми изпращали код. В "детайли" в картата пише, че са изтеглени на ПОС. Няма кражба,но такава ли е практиката?

Може и такава да бъде, да. 

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 38 минути , marycap каза:

В "детайли" в картата пише, че са изтеглени на ПОС

Аз съм забелязала ,при мен всяка транзакция първоначално излиза като плащане на ПОС и едва след няколко дни се появяват детайли за търговеца, но мислех че  е така, защото картата ми е зад кърв.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, marycap каза:

Запазих хотел с КК без да давам трицифрения код на гърба на картата. Озадачи ме това: случайно видях, че парите са изтеглени, а не съм получавала нито съобщение от ПИБ, нито са ми изпращали код. В "детайли" в картата пише, че са изтеглени на ПОС. Няма кражба,но такава ли е практиката?

Може да им пуснете едно запитване как така разрешават плащане без трицифрения код.. че и без ноти акация за транзакцията. Сега не е кражба, но ако беше - как човек ще разбере и информира банката веднага? А уж 3D пароли и т.н.. Моята карта вече ще я държа замразена за всеки случай.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 1 час, bobole4e каза:

Аз съм забелязала ,при мен всяка транзакция първоначално излиза като плащане на ПОС и едва след няколко дни се появяват детайли за търговеца, но мислех че  е така, защото картата ми е зад кърв.

При мен има данни за търговеца...

 

преди 44 минути , timobg каза:

Може да им пуснете едно запитване как така разрешават плащане без трицифрения код.. че и без ноти акация за транзакцията. Сега не е кражба, но ако беше - как човек ще разбере и информира банката веднага? А уж 3D пароли и т.н.. Моята карта вече ще я държа замразена за всеки случай.

Да, ще направя запитване. И аз замразих картата, както прави @stanimir

Благодаря!

Тази картинка за защитите бях я качила в "хумор", но и за тук става:

441958724_122147246636105228_2732324148049343463_n.jpg

Връзка към коментар
преди 4 часа, Patrick K каза:

 

 

От банката не могат да са сигурни кой и как се е сдобил с кодовете. Може доброволно да си ги дала на някой друг с цел да измамиш банката. Те откъде да знаят като няма никакви взломни действия? Затова полиция, разследване и така.

Аз съм съгласна,че няма как банката както и КЗП да бъдат сигурни,че не съм измамница-факт,Но се чудя не е ли важно и поведението на клиента или просто тях не ги интересува истината.

Ако се опитвам да ги измамя ще отида ли в полицията,ще пиша ли две жалби до банката,до БНБ,до КЗП,до търговчиците...

Връзка към коментар
33 minutes ago, Lora M. said:

Аз съм съгласна,че няма как банката както и КЗП да бъдат сигурни,че не съм измамница-факт,Но се чудя не е ли важно и поведението на клиента или просто тях не ги интересува истината.

Ако се опитвам да ги измамя ще отида ли в полицията,ще пиша ли две жалби до банката,до БНБ,до КЗП,до търговчиците...

Нагоре съм писал...май....всички банки за всички КК имат застраховки на парите. Точно за такива измами. Не знам коя е тая лебедарска банка, но всяка поне малко добра банка щеше до сега да е забравила, че е върнала парите.

Пускай ги на съд, закривай всичко при тях и ДГД нещастниците.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 45 минути , Lora M. каза:

Ако се опитвам да ги измамя ще отида ли в полицията,ще пиша ли две жалби до банката,до БНБ,до КЗП,до търговчиците...

Това е тънка психология, на която разчитат много престъпници, затова това не е критерий за невинност или виновност.

Връзка към коментар
29 minutes ago, Lora M. said:

Картата е дебитна,банката е ПИБ.

опа, сори, с ДК е доооста по-трудно.

Но.... сега свалих апп-а на ПИБ, при активация изисква име и парола.

 

Ако някой има сметка в ПИБ и иска да даде име/парола, мога да пробвам с активацията.

 

Предполагам след тях ще прати СМС с код. Сега, въпроса е как са стигнали до СМС-а?

 

Според мен е станало следното: фишинг по мейл и си си вкарала данните някъде. От там са почнали процеса по активация на аппа. Как са го активирали без кода от СМС? Е, пак се въщаме на тоя въпрос към банката.

Но с всико това може да се спори чия е вината? Ако нямаха име/парола е 100% банкова.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 8 часа, marycap каза:

Запазих хотел с КК без да давам трицифрения код на гърба на картата. Озадачи ме това: случайно видях, че парите са изтеглени, а не съм получавала нито съобщение от ПИБ, нито са ми изпращали код. В "детайли" в картата пише, че са изтеглени на ПОС. Няма кражба,но такава ли е практиката?

Няма проблем да се изтеглят пари от карта без cvv код, 3d secure и т.н.

Минимума е номера и валидност на картата.

И да - изтеглят се през пос терминал, така че това което пише е вярно.

 

Иначе замразяването хубаво, ама ако хотела (или каквато и да е е услуга) не може да си изтегли парите - може да ти анулира резервацията.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Правилно ли разбирам, че от момента, в който е активирано новото приложение, до момента на първата транзакция са минали около 16 часа? И банката е изпратила смс, че е активирано ново приложение? Имало е твърде много време за реакция, за да се предотврати тази ситуация. Именно това е целта на тези смс-и. А да не им се обърне внимание толкова много време - това си е небрежно, наистина. No offence.

Връзка към коментар
преди 1 час, jorrro каза:

Правилно ли разбирам, че от момента, в който е активирано новото приложение, до момента на първата транзакция са минали около 16 часа?

Сега се загледах по-добре в скрийншотовете. Отнякъде запомних, че е станало, докато е спяла през нощта. Активирането на приложението е станало на 17.06 в 00:43, а последната трансакция(няколко са през деня) в 23:42, тоест 23 часа от активирането. Дори се вижда и още една на следващия ден. Имала е достатъчно време за реакция.

Връзка към коментар

е то ако е оторизирано ново устройство, те push-нотификациите за транзакциите няма ли да отиват на него, а не при Лора? не съм сигурна дали е възможно да имаш активно приложение на две устройства? според мен второто оторизирано става активно, ама нека все пак и тя да каже дали и нейното е работело след онази злополучна нощ

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.