Прескочи до съдържание

Кражба от кредитна карта


Препоръчани мнения

Активното банкиране и дигитализация на банкови карти мисля че са възможни само от едно устройство ( трябва да е  регистрирано в ПИБ).Ако има токън на друго устройство ( при ПИБ е вграден в приложението) той става неактивен.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 2 часа, jorrro каза:

Правилно ли разбирам, че от момента, в който е активирано новото приложение, до момента на първата транзакция са минали около 16 часа? И банката е изпратила смс, че е активирано ново приложение? Имало е твърде много време за реакция, за да се предотврати тази ситуация. Именно това е целта на тези смс-и. А да не им се обърне внимание толкова много време - това си е небрежно, наистина. No offence.

А ако човек е бил някъде без телефон два дни например пак ли е небрежно?

Да не говорим,че има хора,които са реагирали веднага и пак са им били източени парите.

Банката,която е проспала източването не е небрежна,а клиента е небрежен,че не си е видял смс-а....

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 17 часа, marycap каза:

Озадачи ме това: случайно видях, че парите са изтеглени, а не съм получавала нито съобщение от ПИБ, нито са ми изпращали код.

Снощи замразих картата. Сега говорих с банката и ми казаха, че трябва да имам активно банкиране от офис на ПИБ, да плащам по 5 лв и нещо за определен брой СМС-и (като подновявам абонамента след изчерпване), и тогава  ще получавам съобщения за изтеглени пари от КК.

  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 1 минута , marycap каза:

Снощи замразих картата. Сега говорих с банката и ми казаха, че трябва да имам активно банкиране от офис на ПИБ, да плащам по 5 лв и нещо за определен брой СМС-и (като подновявам абонамента след изчерпване), и тогава  ще получавам съобщения за изтеглени пари от КК.

 

Браво, много яко.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 28 минути , antea каза:

е то ако е оторизирано ново устройство, те push-нотификациите за транзакциите няма ли да отиват на него, а не при Лора? не съм сигурна дали е възможно да имаш активно приложение на две устройства? според мен второто оторизирано става активно, ама нека все пак и тя да каже дали и нейното е работело след онази злополучна нощ

Не може на 2 устройства да има активно приложение. Аз като го инсталирам на нов телефон и го активирам, автоматично на стария телефон се дерегистрира. И вече push нотификациите за транзакции излизат само на новото устройство. И пращат един мейл, че е активирано новото устройство. Но ако човек не си гледа мейла или не влиза в приложението всеки ден, явно може и да не разбере..

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

5 лева само ако искаш да получаваш и СМС + безплатните нотификации.Цената на един СМС е 10 стотинки и при изчерпване на тези 5 лева се зареждат нови 5.

Нотификациите си вървят безплатно , СМС само по желание.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 53 минути , Lora M. каза:

А ако човек е бил някъде без телефон два дни например пак ли е небрежно?

Да не говорим,че има хора,които са реагирали веднага и пак са им били източени парите.

Банката,която е проспала източването не е небрежна,а клиента е небрежен,че не си е видял смс-а....

Винаги в такива случаи се звъни на банката, за да блокират картата и да не могат да се извършват повече трансакции. Няма как да е вярно, че отново са успели да изтеглят пари, а дори да успеят, тогава банката е на 100% виновна и парите ще се наложи да ги върне банката.

 

Пратили са SMS-и на твоята карта, на твоя телефонен номер. По какъв начин тези кодове са стигнали до други хора банката не знае и не я интересува. Очевидно има локален проблем при теб, иначе много хора щяха да изпищят, ако е на ниво тяхната система. Не виждам нарушение или небрежност от страна на банката. Не знам защо прехвърляш вината на банката, а ти се изкарваш невинна.

 

Изключваш ли на 100% възможността някой, който има достъп до телефона, да е дал кодовете на някой друг? Дете? Мъж? Любовна драма? Има много хора влюбили се в чужденка, която ги убеждава да ѝ дават пари за някакви нужди - дрехи, наем, ток, самолетен билет... Не знам. И за такъв вариант трябва да помислиш.

  • Харесвам 2
  • Шок 1
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 12 минути , Patrick K каза:

Изключваш ли на 100% възможността някой, който има достъп до телефона, да е дал кодовете на някой друг? Дете? Мъж? Любовна драма? Има много хора влюбили се в чужденка, която ги убеждава да ѝ дават пари за някакви нужди - дрехи, наем, ток, самолетен билет...

Ти сериозно ли? Не пожелавам на никой да изпадне в подобна ситуация...

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
17 minutes ago, Яничка said:

Ти сериозно ли? Не пожелавам на никой да изпадне в подобна ситуация...

И аз не пожелавам....

Обаче картата е дебитна - т.е. парите са на клиента. Банката има никакъв зор да ги възстанови.

Малко е скъп, но е урок: Използвайте само КК.

 

И продължавам да се чудя защо банката не е натисната с въпроса как се активира апп-а без код от СМС. Ясно е, че каката си е дала името/паролата, ама кода?!

Връзка към коментар

@Lora M. сподели, че виж колко се чудим :smile: твоето приложение My Fibank продължи ли да работи на следващия ден или от момента на известията за активиране на ново устройство, ти вече си нямала достъп до банкирането си? понеже назад си писала, че "от скоро" били изчезнали нотификациите за оспорените транзакции остава впечатлението, че и приложението на твоя телефон е продължавало да бъде активно?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, marycap каза:

Снощи замразих картата. Сега говорих с банката и ми казаха, че трябва да имам активно банкиране от офис на ПИБ, да плащам по 5 лв и нещо за определен брой СМС-и (като подновявам абонамента след изчерпване), и тогава  ще получавам съобщения за изтеглени пари от КК.

Нямаш нужда от СМС, ако си инсталирал аппа. Както вече са ти отговорили за всяка покупка получаваш нотификации. Ако добавиш картата в Gpay, получаваш и от там нотификация. Ако добавиш картата към Кърв, а тяхната карта добавиш към Gpay за всяка покупка ще получаваш по три нотификации - от ПИБ, от Gpay и от Curve. Шизофренично е, но поне ще знаеш къде е хака, ако не дай Боже се стигне дотам. 

В този ред на мисли не бих хвърлила камък по Лора М, защото знам в какво състояние е екрана на телефона ми ежедневно, 1001 нотификации свързани с плащания, Вайбър и сие съобщения, напомняния от календара и какво ли не. Съвсем реален риск има да пробусна съобщение свързано със сигурността, ако редовно не преглеждам и отхвърлям излишното.

Още нещо - телефонния номер може лесно да се смени от аппа или интернет банкирането на ПИБ. Не ми се пробва за да съм сигурна ,но доколкото си спомням става с един клик, не е необходимо да се ходи в офис. Това също дава поле за изява на измамници. Дали няма връзка и с този казус?

  • Харесвам 9
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 4 минути , antea каза:

@Lora M. сподели, че виж колко се чудим :smile: твоето приложение My Fibank продължи ли да работи на следващия ден или от момента на известията за активиране на ново устройство, ти вече си нямала достъп до банкирането си? понеже назад си писала, че "от скоро" били изчезнали нотификациите за оспорените транзакции остава впечатлението, че и приложението на твоя телефон е продължавало да бъде активно?

Приложението си го отворих 10 дни след датата на източването и от наличността по сметката си разбрах за него.

Да,не проверявах сметката си всеки ден.

Да,не проверявам смс-и те си всеки ден.

Понякога не поглеждам телефона си цял ден,за да си припомня какво беше едно време без телефони и колко по-хубаво беше.

Ако в това е вината ми,Ок нека аз да бъда виновната.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Станалото , станало.Виновна или не,  няма кой да ти върне парите, ако банката откаже. Завеждаш дело или нещата приключват.

В днешно време.да оставиш телефон без надзор е все едно да оставиш портфейла си.Изчакай окончателното становище  на банката и избери как ще действаш нататък. 

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
преди 2 часа, iMari каза:

Нямаш нужда от СМС, ако си инсталирал аппа. Както вече са ти отговорили за всяка покупка получаваш нотификации. Ако добавиш картата в Gpay, получаваш и от там нотификация. Ако добавиш картата към Кърв, а тяхната карта добавиш към Gpay за всяка покупка ще получаваш по три нотификации - от ПИБ, от Gpay и от Curve. Шизофренично е, но поне ще знаеш къде е хака, ако не дай Боже се стигне дотам. 

В този ред на мисли не бих хвърлила камък по Лора М, защото знам в какво състояние е екрана на телефона ми ежедневно, 1001 нотификации свързани с плащания, Вайбър и сие съобщения, напомняния от календара и какво ли не. Съвсем реален риск има да пробусна съобщение свързано със сигурността, ако редовно не преглеждам и отхвърлям излишното.

Още нещо - телефонния номер може лесно да се смени от аппа или интернет банкирането на ПИБ. Не ми се пробва за да съм сигурна ,но доколкото си спомням става с един клик, не е необходимо да се ходи в офис. Това също дава поле за изява на измамници. Дали няма връзка и с този казус?

Там е работата,че не получих нотификация при инсталирано и работещо приложение...

Връзка към коментар
преди 2 часа, Яничка каза:

Ти сериозно ли? Не пожелавам на никой да изпадне в подобна ситуация...

Всяка възможност трябва да бъде изключена. Не знам какво толкова се възмути. Понякога злините идват от най-близките. Неслучайно първите заподозрени за полицията са близките на жертвата.

С второто изречение какво внушаваш? Да съм казал, че пожелавам на някой нещо, А?!?!?!?! 😠

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 час, Patrick K каза:

Всяка възможност трябва да бъде изключена. Не знам какво толкова се възмути. Понякога злините идват от най-близките. Неслучайно първите заподозрени за полицията са близките на жертвата.

С второто изречение какво внушаваш? Да съм казал, че пожелавам на някой нещо, А?!?!?!?! 😠

Не се карайте.

По принцип въпросите относно злоупотреби от близки хора са напълно логични,понеже има и много такива случаи,НО ви гарантирам на 100%,че моят случай не е такъв.

Чувала съм и мениджър на банка да се опитва да внуши на клиента след източването,че било възможно докато тя е била в другата стая,нейна гостенка да е злоупотребила с картата и или пък детето и което било почти бебе.

Да,много варианти има по принцип и всичко е възможно.

Но тогава не виждал смисъл да го има чл.78 ал.1 и ал.3 от ЗПУПС

Връзка към коментар
преди 5 часа, era123 каза:

И аз не пожелавам....

Обаче картата е дебитна - т.е. парите са на клиента. Банката има никакъв зор да ги възстанови.

Малко е скъп, но е урок: Използвайте само КК

Съгласна, и аз не плащам онлайн с дебитна, но много хора или не го знаят, или нямат КК.

Връзка към коментар
Преди 1 час, Яничка каза:

Съгласна, и аз не плащам онлайн с дебитна, но много хора или не го знаят, или нямат КК.

Това са митове. При оспорване на плащане разлика няма. Пари на клиента, пари на банката. Кво и бърка на банката да те сложи на минус и да почнат лихвите ...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 22 минути , jorocontrola каза:

Това са митове. При оспорване на плащане разлика няма. Пари на клиента, пари на банката. Кво и бърка на банката да те сложи на минус и да почнат лихвите ...

Въобще не са митове. Практиката показва, че при кражба от дебитна карта не може да се разчита, че банката ще защити интереса на клиента. При кражба от КК е друго, обикновено има щастлив край.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
Георги Матеев

Чисто информативно отбелязвам, че заради конкретни привилегии последните години ползвам повече дебитни карти (основно crypto.com Visa и Curve Mastercard) и с тях имам близо 20 успешно оспорени транзакции и нито един неуспех. За сметка на това преди години имах неуспешно (при това основателно) оспорване с кредитна Visa от ДСК. Та специално в това отношение не виждам огромна разлика дали е дебитна или кредитна карта и доколкото съм чел правилата са еднакви за всички Visa / Mastercard карти без значение от типа им.

 

Curve особено много ми се издигна в очите, когато успя да ми върне парите от един Aeroflot билет малко след началото на войната, като нямаше никакво друго решение.

  • Харесвам 11
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Надявам се да сте приключили вече с глупавите спорове. Темата е за да си помогнем при такива ситуации. Та на въпроса. Колко време да дам на банката за отговор по една оспорвана теанзакция. Вече минаха 2 месеца и още проучвали въпроса. И каква стъпка да предприема ако скоро не отговорят.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.