Прескочи до съдържание

Кражба от кредитна карта


Препоръчани мнения

1 hour ago, MayaS said:

Надявам се да сте приключили вече с глупавите спорове. Темата е за да си помогнем при такива ситуации. Та на въпроса. Колко време да дам на банката за отговор по една оспорвана теанзакция. Вече минаха 2 месеца и още проучвали въпроса. И каква стъпка да предприема ако скоро не отговорят.

Всяка банка има различен срок. 2 месеца не е нечувано. При мен отне 3 месеца един път начално + още 2 след като на 2 пъти оспорих решението на банката. В ЮК, където действат сравнително бързо.

Ако имаш входящ номер, питай ги по телефона, може и да знаят нещо, но ме съмнява.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 2.05.2024 г. в 10:43, Radnev каза:

Като се заговори по темата да се оплача и аз.

Миналата година в края на август ми източиха 390 лв. през КК на ДСК.

Източването е станало посред нощ и са имали поредица от неуспешни опити. Спрели са ги СМС-ите изпращани до телефона ми. За съжаление обаче точно онази вечер телефонът ми е бил в другата стая.

Накрая са изиграли парите през сайт за залагания, който не иска верификация или код, при това опериращ тук в България - PalmsBet. Направили са 4 отделни транзакции и са стигнали заложения лимит на картата.

Сутринта, веднага след като установих източването блокирах картата и отидох в офис на ДСК. Едва тогава човек от сигурността ми се обади, за да ми каже, че с картата ми има правени съмнителни транзакции.

Оспорването ми е от края на август. Обаждал съм се поне 5 пъти, за да питам има ли развитие и ми казват, че още оспорват по чужди банки.

Според вас нормално ли все още процедурите по оспорванията да не са приключили?

Честно казано, тези пари съм ги отписал, но много искам да получа информация от банката как според тях е станало източването и най-вече как са се добрали до трицифрения CVC код на картата.

 

 

По моя случай (29 август 2023), ДСК възстанови сумата буквално преди десетина дни (17 юни 2024) или 10 месеца по-късно.

Служителка ми е казвала, че са имали случаи на оспорване на международни трансакции продължили по 500 дни.

 

П.П. Вярно е, че в спора се ражда истината, но моля ви🙏, не превръщайте темата в място за лични спорове и нападки.

Темата е наистина важна за хора, които са станали жертва на измами. 

 

  • Харесвам 15
  • Шок 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, Radnev каза:

По моя случай (29 август 2023), ДСК възстанови сумата буквално преди десетина дни (17 юни 2024) или 10 месеца по-късно.

Служителка ми е казвала, че са имали случаи на оспорване на международни трансакции продължили по 500 дни.

Ти направо ми отговори на въпроса. С което обаче изобщо не ме успокои. КК на ДСК - моя случай е от 15.04.2024.

Въпроса е дали да отнасям случая към КЗП или да чакам.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, MayaS каза:

Ти направо ми отговори на въпроса. С което обаче изобщо не ме успокои. КК на ДСК - моя случай е от 15.04.2024.

Въпроса е дали да отнасям случая към КЗП или да чакам.

Какво ви казват ДСК? Започнало ли е изобщо оспорване?

Беше писала, че изследвали, което е доста странно. Както написах горе банката не би трябвало да спре оспорване, ако клиента много настоява. Най-много да си плати, ако загуби оспорването.

 

Връзка към коментар
преди 16 часа, jorocontrola каза:

Какво ви казват ДСК? Започнало ли е изобщо оспорване?

Беше писала, че изследвали, което е доста странно. Както написах горе банката не би трябвало да спре оспорване, ако клиента много настоява. Най-много да си плати, ако загуби оспорването.

 

Процеса по оспорване не е спрян, отговора на въпроса ми какво е положението с оспорването, защото са минали 2 месеца беше: първо в кол центъра не ми намираха заявката, но с повече данни я намериха. После казаха ще върнат обаждане и отговора беше че работят по случая, затова съм нямала още резултат и съм щяла да получа писмо уведомление като приключат. Дали да ги чакам като Раднев почти година или да ги подкарвам някак.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, MayaS каза:

Процеса по оспорване не е спрян, отговора на въпроса ми какво е положението с оспорването, защото са минали 2 месеца беше: първо в кол центъра не ми намираха заявката, но с повече данни я намериха. После казаха ще върнат обаждане и отговора беше че работят по случая, затова съм нямала още резултат и съм щяла да получа писмо уведомление като приключат. Дали да ги чакам като Раднев почти година или да ги подкарвам някак.

Пробвай да се обадиш и кажи, че искаш да говориш с отдела, който се занимава с това и прави само това. Те са наясно и могат да обяснят.  Общи приказки от кол центъра не ти трябват...

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 3 часа, MayaS каза:

Процеса по оспорване не е спрян, отговора на въпроса ми какво е положението с оспорването, защото са минали 2 месеца беше: първо в кол центъра не ми намираха заявката, но с повече данни я намериха. После казаха ще върнат обаждане и отговора беше че работят по случая, затова съм нямала още резултат и съм щяла да получа писмо уведомление като приключат. Дали да ги чакам като Раднев почти година или да ги подкарвам някак.

Абсолютно същото ми отговаряха при всяко обаждане. От кол центъра трябваше да се свържат със служителя, който работи по моя случай и после да ми се обадят, което никога не се случваше. 

Но аз изобщо не се надявах, че сумата ще бъде възстановена, какво остава пък за бързо. 

Според мен си имат определени технически процедури, които просто са бавни. 

Пред КЗП може да ги заведеш, едва когато получиш отказ за възстановяване на сумата или при евентуално голямо забавяне. Във втория случай обаче предмета на жалбата трябва да е самото забавяне, а не липсата на възстановяване. 

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Значи какво и как правят в самата банка зависи само от тях.

Повдигне ли се оспорване към отсрещната страна, то всичко е регламентирано от Виза/МК и няма мърдане от сроковете и процедурите.

Нещо такова:

1. Банката ти подвига случай, в който се описва кой, как, какво ...

2. Отсрещната страна има 30/45 дни за отговор. Ако не се отговори, то се печели автоматично. Много банки за малки суми не се занимават, но зависи.

3. Ако отговорът не ти хареса, пак имаш 30/45 дни за рекламация на отговора и вече Виза/МК се произнасят финално ...

 

Може и да не са ми точни

 сроковете, но като цяло е нещо такова и наистина отнема месеци, ако се мине по цялата процедура.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 2 часа, Radnev каза:

Абсолютно същото ми отговаряха при всяко обаждане. От кол центъра трябваше да се свържат със служителя, който работи по моя случай и после да ми се обадят, което никога не се случваше. 

Но аз изобщо не се надявах, че сумата ще бъде възстановена, какво остава пък за бързо. 

Според мен си имат определени технически процедури, които просто са бавни. 

Пред КЗП може да ги заведеш, едва когато получиш отказ за възстановяване на сумата или при евентуално голямо забавяне. Във втория случай обаче предмета на жалбата трябва да е самото забавяне, а не липсата на възстановяване. 

 

 

преди 2 часа, jorocontrola каза:

Значи какво и как правят в самата банка зависи само от тях.

Повдигне ли се оспорване към отсрещната страна, то всичко е регламентирано от Виза/МК и няма мърдане от сроковете и процедурите.

Нещо такова:

1. Банката ти подвига случай, в който се описва кой, как, какво ...

2. Отсрещната страна има 30/45 дни за отговор. Ако не се отговори, то се печели автоматично. Много банки за малки суми не се занимават, но зависи.

3. Ако отговорът не ти хареса, пак имаш 30/45 дни за рекламация на отговора и вече Виза/МК се произнасят финално ...

 

Може и да не са ми точни

 сроковете, но като цяло е нещо такова и наистина отнема месеци, ако се мине по цялата процедура.

Ами ще им звъня пак на третия месец и после КЗП за неспазени срокове. Иначе сумата не е малка.

 

Случая беше следния. Звънят ми от секюритито на банката. Дъръдъръ.. Направени са няколко опита за плащане с кредитната ви карта от фейсбук. Вие ли сте?

- Ами не не съм аз направила плащане, моля блокирайте ми картата и ми издайте нова с друг номер, код нов пин.

- Ами все пак да ни ориентирате какво е плащането?

- Ъъъ, ами как да ви ориентирам като не е мое и нямам никаква идея кой и как е платил с моята карта, без SMS код и 3Д парола. Не съм получила и SMS за съответното плащане. 

- Ами добре, Дъръдъръ .....дочуване.

 

Отварям си аз банкирането след 4 часа (когато ми звъняха бях в движение) и виждам блокирана сума не малка и се облещих. Тя не ми каза, че има успешно плащане. Надявах се като е била блокирана картата да не се осчетоводи, но не би - дръпнаха я.

На следващия ден пуснах оспорване и те така....

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 49 минути , MayaS каза:

- Ами не не съм аз направила плащане, моля блокирайте ми картата и ми издайте нова с друг номер, код нов пин.

Може и да не е релевантно в конкретния случай, но моят съвет е при така описаната ситуация в никакъв случай предложението за блокиране на картата да изхожда от картодържателя. Щом обаждането е от страна на банката, следва именно банката да предложи блокиране на картата от съображения за сигурност или дори още преди самото обаждане да е извършено служебно блокиране. Казвам това не случайно! От изключителна важност е кой инициира блокиране на картата, защото това има отношение към последващите разноски по издаване на карта, оспорване на транзакции и т.н...

 

Май бях писал, но в моя двадесетгодишен опит с кредитна карта на два пъти ми се е случвало преиздаване на картата - веднъж по инициатива на банката за тяхна сметка и веднъж по моя инициатива защото буквално на следващия ден трябваше да летим и единствения начин беше експресно преиздаване на кредитната карта. Имаше и още един случай, при който аз сигнализирах банката за възможни неправомерни транзакции, но почти веднага с тяхна помощ се оказа, че става дума за местния търговец от магазин за хранителни стоки, чиито пос терминал по незнайни причини излизаше като базиран в Лондон под името на известна конзола за електронни игри и бях решил, че някой се опитва да източва картата с дребни суми...

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
11 minutes ago, Duke said:

но моят съвет е при така описаната ситуация в никакъв случай предложението за блокиране на картата да изхожда от картодържателя. Щом обаждането е от страна на банката, следва именно банката да предложи блокиране на картата от съображения за сигурност или дори още преди самото обаждане да е извършено служебно блокиране. Казвам това не случайно! От изключителна важност е кой инициира блокиране на картата, защото това има отношение към последващите разноски по издаване на карта, оспорване на транзакции и т.н...

Твърдо не съм съгласен. В секундата, в която разберете за кражба, блокирате картата. Иначе влизате в света на болката за 5-10 лв такса. Кой е инициирал блокирането няма НИКАКВО отношение към изхода на иска.

 

Карти блокирам и сменям почти винаги след наем на коли. 10ки пъти. Трябва си. Разбрах го по случайност преди 15г, когато след наем на 2 коли с моята КК, 2 седмици след наема получих писмо от италианците, че имам 2 глоби за ЗТЛ + 100Е админ такса от тях. Дали бяха реални, не знам, но 100Е не взеха.

 

Отделно при 5г валидност и ползване на 1000 места, всяка КК гледам да я сменям на 2-3г.

  • Харесвам 2
  • Смея се 1
Връзка към коментар

Добре е да четем преди да пишем, иначе става леко чукча писатель - не читатель... 😉 

 

Имам предвид единствено случаите, при които телефонното обаждане изхожда от банката, а не онези случаи, при които секюрити отдела на банката проспива транзакциите и картодържателя разбира за тях от СМС, нотификация, извлечение и т.н...

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
6 minutes ago, Duke said:

Добре е да четем преди да пишем, иначе става леко чукча писатель - не читатель... 😉 

 

Имам предвид единствено случаите, при които телефонното обаждане изхожда от банката, а не онези случаи, при които секюрити отдела на банката проспива транзакциите и картодържателя разбира за тях от СМС, нотификация, извлечение и т.н...

Помисли преди да пишеш за спорта.

 

95% от служителите са доста тъпи. Разбира се, изключвам пишещия в темата жоро.

Диалога от горе го доказва. И кво за 5 лв, при смотан служител да си оставиш КК активна за да може да източат на макс, а?

  • Смея се 1
Връзка към коментар

Пак не си прочел какво пиша...

 

Няма как да блокираш сам картата ако нямаш индикация за възможна злоупотреба. Или поне не изглежда разумно като действие, но очевидно някои хора обичат да го правят за спорта. Блокирането на картата е безплатно, но нейното преиздаване не е безплатно - едно е преиздаването да бъде по инициатива на банката, съвсем друго по инициатива на картодържателя. За таксите за неоснователно оспорване няма да пиша, че може и съвсем да те объркам. Сега още веднъж прочети какво пиша по-горе. Ако разбереш за злоупотребата едва при обаждане по телефона от служител на банката, как по-точно си представяш описаното от теб?  

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
52 minutes ago, Duke said:

Пак не си прочел какво пиша...

 

Няма как да блокираш сам картата ако нямаш индикация за възможна злоупотреба

 Кво?

Разбира се,че ще имаш индикация - смс, пуш в аппа, или просто си видиш баланса онлайн/в аппа.

 

Никой не е задължително да ти се обади от банката, за да можеш ти да ги пускаш по пързалката за нова карта без пари.

 

Дано никой не ти вземете съвета на сериозно и си остави картата активна. 

Връзка към коментар

Днес в Унгария е имало масово източване на карти на различни банки през Apple pay. Най-вероятно е някакъв технически проблем с Apple Pay, но за сега няма официална информация за причината на източването на картите. Банка OTP  е коментирала, че проблемът е масов и причината е в Apple pay. Има пострадали клиенти и на Revolut и Wise. Проблемът вероятно е масов, защото колцентровете на на някои банки са блокирали от многото обаждания, а съпорта на Apple pay също е натоварен обещава обаждане за след 24 часа. цък

  • Харесвам 1
  • Шок 7
  • Замислям се 2
Връзка към коментар
преди 5 часа, era123 каза:

 Кво?

Разбира се,че ще имаш индикация - смс, пуш в аппа, или просто си видиш баланса онлайн/в аппа.

 

Никой не е задължително да ти се обади от банката, за да можеш ти да ги пускаш по пързалката за нова карта без пари.

 

Дано никой не ти вземете съвета на сериозно и си остави картата активна. 

Нещо се обърках…

Не твърдеше ли ти, че банката е тази, която е длъжна да ти пази парите, а ти не си длъжен да си следиш смс, пуш в аппа, или просто да си видиш баланса онлайн/в аппа? 
Или това се отнася само, ако имаш носталгия по времето без телефони?!

  • Смея се 4
Връзка към коментар
преди 3 часа, Topfly каза:

Днес в Унгария е имало масово източване на карти на различни банки през Apple pay. Най-вероятно е някакъв технически проблем с Apple Pay, но за сега няма официална информация за причината на източването на картите. Банка OTP  е коментирала, че проблемът е масов и причината е в Apple pay. Има пострадали клиенти и на Revolut и Wise. Проблемът вероятно е масов, защото колцентровете на на някои банки са блокирали от многото обаждания, а съпорта на Apple pay също е натоварен обещава обаждане за след 24 часа. цък

Във форума имаше  хора, които убедено обясняваха как Епъл пей няма как да бъде пробит...

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 7 часа, adreno каза:

Във форума имаше  хора, които убедено обясняваха как Епъл пей няма как да бъде пробит...

Няма доказателства, че става дума за пробив в системата на Епъл пей. По вероятно е някакъв бъг, защото някои потребители твърдят, че това са повторения на стари плащания или отказани абонаменти и т.н. Интересното е, че за сега няма информация да има засегнати потребители извън Унгария.

Що се отнася до Епъл пей там не технически, а юридически е най-големият проблем. Преди време отново в Унгария имаше случай на източване на пари на клиенти на Revolut през Apple Pay. В този случай най-вероятно е бил хакнат телефона на потребителите, но отговора на Revolut и централната банка на Литва е бил, че след като плащането е минало през Apple Pay, то е сигурно и Revolut съвсем законно може да откаже дори разледване на случая и автоматично да отхвърли всички жалби.

 

преди 5 часа, Zlia каза:

От това, което успях да си преведа проблема не е в ApplePay. Отделно бих изчакал различен източник от унгарски сайт преди да се шашкам. 
 

Не е един унгарски сайт, а цялата унгарска преса се занимава със случая, но все още няма официален коментар от страна на Apple. Проблемът със сигурност е в Apple Pay, защото единствено клиенти на Apple Pay са засегнати от него, но най-вероятно не става дума за хакване, а за технически проблем. Вече три унгарски банки също официално коментираха, че проблемът е извън тях и е в системата на Apple Pay, като препоръчват на клиентите си да занулят лимитите си на нула или да блокират картите си. Една от банките твърди, че е предприела централизирани мерки (най-вероятно са блокирали плащанията през Apple pay). За сега няма информация за засегнати потребители извън Унгария.

  • Харесвам 6
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 14 минути , MayaS каза:

@Duke по спомен тя ме попита дали да блокира картата и аз потвърдих. Това обаче не ме спаси от такса преиздаване.

Което принципно не е редно! Щом банката препоръчва блокиране или пък директно блокира картата на основание опит за извършване на неоторизирани от картодържателя транзакции, следва да поеме за своя сметка и разноските по преиздаване на картата. Поне така действа(ха) от ПИБ преди години, когато по своя инициатива бяха блокирали кредитната ми карта и поеха разноските по издаване на новата пластика. Естествено, че банката ще опита да заобиколи това правило и ще приложи своята действаща тарифата, в която е записан размер на таксата при преиздаване на кредитна карта, но във всички случаи картодържателят може да оспори възникването на подобно задължение с аргумент, че не е предизвикано от негово действие и следователно е недължимо... 

Връзка към коментар
преди 1 минута , Duke каза:

Което принципно не е редно! Щом банката препоръчва блокиране или пък директно блокира картата на основание опит за извършване на неоторизирани от картодържателя транзакции, следва да поеме за своя сметка и разноските по преиздаване на картата. Поне така действа(ха) от ПИБ преди години, когато по своя инициатива бяха блокирали кредитната ми карта и поеха разноските по издаване на новата пластика. Естествено, че банката ще опита да заобиколи това правило и ще приложи тарифата, в която е записан размер на таксата при преиздаване на кредитна карта, но във всички случаи картодържателят може да оспори възникването на подобно задължение с аргумент, че не е предизвикано от негово действие и следователно е недължимо... 

Да знам, че е така, но за 20лв. няма да се занимавам. Те да ми върнат откраднатата сума, пък ако и там откажат, тогава ще ги подкарам и за двете 🙂

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.