Прескочи до съдържание

Компенсации за отлагане на полет


Препоръчани мнения

Много благодаря на macf1an и Duke - комбинирах точка 10 със заплахи за съд и днес получих заветния отговор:   

 

Dear -------,

We acknowledge receipt of your online enquiry dated 3rd October 2015.

Following your correspondence to us, we are pleased to confirm that our Banking Department will be forwarding you a cheque to the value of €1000 (€250 per customer), representing compensation in accordance with EU261/2004 Regulation, and will be posted to the above address in due course.  

Additionally, we apologise that you feel there was not enough information and assistance given. We assure you that we do our best to keep customers informed with information as itis made available and all best efforts were made in order to assist our customers.Thank you for flying with us and we hope we will have the pleasure of welcoming you on–board another Ryanair flight again soon.

 

Притеснява ме обаче този чек, не съм се сблъсквал с нещо подобно - предпочитам да преведат парите по банкова сметка. Опитах се да науча повече от Гугъл, чета за осребряване на чекове до 350 евро, а този ще е доста по-голям...Само дано не пратят 4 чека, че тогава ще ме усложнят много сериозно. Ако имате някаква информация от личен опит ще съм благодарен.

  • Харесвам 6
Връзка към мнение

А така, повече упоритост и натиск и нещата се получават :)

 

За чековете не мога да помогна, но знам че има банки, които ги осребряват без проблем срещу прилична комисионна...

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Няма лимит за осребряване на чека. Можеш да очакваш такса от вида

"0.2%, мин. 10  евро, макс. 100  евро" за чекове над 100 EUR.

Трябва ти лична карта и известно чакане (седмица най-малко),
докато ги видиш по сметка или изтеглиш на каса.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Пиша тук, но се отнася за закъснял полет повече от 3 часа - точно 3 часа и 17 минути София - Лондон с Wizz на 25.09.2015

Летя синът ми. Написа възражение и днес получи следния отговор.

 

Thank you for contacting our Customer Relations Department. Please accept our sincere apology for the inconvenience caused by the delay of your flight. Please be informed that the delay of your flight resulted from technical issues and air traffic it affected. We are aware that the maintenance of the aircraft was time consuming and caused huge inconveniences, but safety is always on the first place. Regarding to your letter we would like to inform you that our company does not agree to the concept that passengers with delayed flight should be treated equally with those whose flight was cancelled, as this is not in any way implied by the operative EC Regulation 261/2004: We agree with two of the three rulings of the judgment of the European Court of Justice in the joined cases C-402/07 and C-432/07 dated 19 November 2009. The third ruling, according to which passengers whose flights are delayed more than three hours not caused by extraordinary circumstances shall be treated as passengers whose flights are cancelled regarding the compensation, is, according to our view, the misinterpretation of the Regulation 261/2004, since the Regulation does not suggest it in any way. The wording of the Regulation reflects the intents of the European Commission as the legislative body: the compensation set out in Article 7 is only due to the passengers whose flights are cancelled (if the reason of the cancellation is not an extraordinary circumstance), and not to passengers whose flights are delayed – irrespectively of the reason and the length of the delay. We would like to inform you that according to the Regulation (EC) No 261/2004 of the European Parliament and of the Counci and our General Conditions of Carriage, in case of a flight delay we are willing to reimburse your expenses occured directly due to the delay. Meals, refreshments and two brief telephone calls can be reimbursed in reasonable relation to the waiting time upon reception of supplementing invoices. As for the additional expenses, we kindly ask you to forward all related invoices, as an attachment to your reply, so that we can determine a possible compensation and please send us the further information: - IBAN - swift code - full name of the bank - account holder's name - account currency. Thank you for your time and kind cooperation. I am looking forward to hearing from you soon. Once again please let us take this opportunity to apologies for any resulting inconveniences.

 

Какво бихте ме посъветвали оттук нататък? 

Връзка към мнение

Нагли са. Не приемали решението ...

Директно ги засилвай към медиаторска агенция, refund.me, getairhelp или подобна. Ясно няма да се дадат без бой.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Пиша тук, но се отнася за закъснял полет повече от 3 часа - точно 3 часа и 17 минути София - Лондон с Wizz на 25.09.2015

Летя синът ми. Написа възражение и днес получи следния отговор.

 

Това очевидно е бил полетът на обяд, защото летях със сутрешния и той си беше навреме...

 

Препоръчвам още едно писмо, в което да се посочи конкретен срок (14 календарни дни) за извънсъдебно решаване на казуса. В края на писмото да се напише, че при липса на адекватно предложение за разрешаване на спора, съгласно изискванията на Регламент 261/2004, ще бъдете принудени да отнесете спора за съдебно решаване с всички негативни за авиокомпанията последици, включително допълнителни съдебни разноски, лихви за просрочие и адвокатски хонорар...

  • Харесвам 5
Връзка към мнение

Е,не.Това си е  пътникогавра.Единия от двата основни превозвача(БГ еър) приема Регулацията като пожелание,което няма кой да го принуди да изпълни,а втория(Уиз) упражнява собствени интерпретациии върху документа.

 

Lesy,успех в боя.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Когато се занимавах с моя въпрос писах за съвет на специалистите към Европейския потребителски център, публикувам отговора защото може да е от полза в горния казус, или на някого в бъдеще:

 

 

...Ако имате обаче основание да смятате, че информацията, която Ви е дала авиокомпанията е невярна и че забавянето не е било заради лошото време, а от съображения в контрола на авиокомпанията, трябва да подадете молба за обезщетение съгласно Регламента. 

Можете да подадете жалба срещу авиокомпанията пред Европейския потребителски център в България: http://www.ecc.bg/ 

Освен това, можете да изпратите жалба до Главна дирекция „Гражданска авиация в Министерството на транспорта, който е националния орган за прилагане на Регламент 2004/261 в България. Информация за връзка: 

Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията 
Главна дирекция "Гражданска авиация" 
ул. Дякон Игнатий 9 
1000 София 
Тел. : +359 2 937 10 47 
Email: caa@caa.bg 

За Ваша информация, Европейската комисия има формуляр за жалби, който пътниците могат да използват за да търсят правата си съгласно Регламента: 

http://ec.europa.eu/transport/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_en.pdf(на английски) 

http://ec.europa.eu/transport/themes/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_bg.pdf(на български) 

В случай, че имате нужда от допълнителна информация, моля вижте на: 
http://ec.europa.eu/transport/themes/passengers/air/index_en.htm 
http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_bg.htm 

За справка: 
Регламент 261/2004: 
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=DD:07:12:32004R0261:BG:PDF 

Оставаме на Ваше разположение, ако имате въпроси. За да изпратите ново запитване, моля посетете: http://europa.eu/youreurope/advice/index_bg.htm

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
  • 3 седмици по-късно ...

При заболяване пътниците ще могат да си получат обратно парите за полет

http://www.dnevnik.bg/biznes/potrebiteli/2015/11/05/2643619_pri_zaboliavane_putnicite_shte_mogat_da_si_poluchat/

 

 

На хартия (журналистическа) стои добре, но ще видим как ще се случва на практика с всички тези различни класове на билетите при традиционните и почти повсеместното условие за невъзстановимост на заплатената сума при нискобюджетните...

Връзка към мнение

Е как какво, според българското законодателство вече ще са незаконни  подлежат на санкционирание :)

Сега ще спрат да ни ги предлагат от/до България и ще има само най-високата тарифа ...

 

Кой ще пусне актуализираната версия на закона, да се информираме ?

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Ще ми бъде любопитно как ще се развие съдебен процес в страната при положение, че ответника няма търговска регистрация у нас. Не съм разглеждал детайлно съдебните регистрации на различните компании, кой знае, може пък и да работят с клонова мрежа с отделни регистрации на клоновете съгласно законодателството на приемната страна. Така или иначе ще бъде интересно как на практика ще бъде реализирана тази отговорност. За европейските директиви не говорим, там нещата са ясни. Аз винаги споделям подобни опасения от своята камбанария, тоест, от гледна точка на практическото правоприлагане в страната... ;)

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

На мен също ми изглежда на някаква недомислица от гледна точка на европейското законодателство, но ако все пак се окаже, че не противоречи на него, резултатът от новото законодателство ще бъде, че всички самолетни билети от и до България ще поскъпнат. Вероятно към билетите ще бъде добавена и задължителна застраховка срещу разболяване, която за момента е просто една опция.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Беше споменавано във форума преди, че Уиз връщали пари при представено медицинско за някой от пътниците. Не знам до колко е вярно и до колко е практика. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Беше споменавано във форума преди, че Уиз връщали пари при представено медицинско за някой от пътниците. Не знам до колко е вярно и до колко е практика. 

 

Още вчера покрай горната новина, прегледах набързо общите условия на Уиз и не открих подобно нещо. Може би решават субективно на база конкретен случай, което пък от своя страна е порочна практика...

Връзка към мнение

Беше споменавано във форума преди, че Уиз връщали пари при представено медицинско за някой от пътниците. Не знам до колко е вярно и до колко е практика. 

 

И аз не съм чел в общите условия на която и да е авиокомпания да има подобен текст. Има билети които могат да се връщат парите, но те са такава класа.

 

Не е случайно, че повечето застрахователи предлагат застраховка отмяна на пътуване, където общата точка при всички застрахователи е разболяване на пътуващия. Ако със закон задължат авиокомпаниите да връщат парите, тази застраховка ще стане излишна като избираема опция и по някакъв начин нейната цена ще трябва да се вгради в цената на самолетните билети.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Да, да, мисля че го правеха(правят?) неофициално. Имаше питания във форума как да се върнат парите от неизползван билет на Уиз, беше отговорено, че с медицинско май ставало. Не ми се рови сега темата, просто споделям някакъв блед спомен :)

Връзка към мнение
  • 2 месеца по-късно ...

Все още няма развитие на случая с приятелката ми,пътувала от Бургас до Катовице с Enter Air през септември. Припомням: 23 часа преди полета променят часа на излитане с разлика от 8 часа. 

 

Разбира се, Enter Air не искат да платят компенсация. Написаха, че причините били "извънредни обстоятелства"-въпреки че с имейла, уведомяващи ни за промяната часа на излитане, се основават на "операционни причини". Все пак предложиха 110 злоти "компенсация".

 

Отнесохме въпроса към ГВА в България. Пуснахме жалба на 2 ноември с приложени сканирани документи, вкл. и отговора от Enter Air. Веднага получихме копие на имейл от експерт от ГВА,който отправя запитване към Enter Air относно причините за закъснението. Съгласно имейла,Enter Air трябва да ни уведомят за причините и да пратят копие до ГВА.

Понеже на сайта на ГВА пише, че излизат с решение до 6 седмици след жалбата, вчера им изпратихме имейл  свъпрос относно процедурата и това, кога да очакваме решение. Вече са минали 9 седмици! Днес изпратиха пак копие на имейл до Enter Air,с което ги приканват да изяснят случая пред клиента си (т.е. приятелката ми). Нито дума за някакъв срок, нито пък се споменава за евентуално решение на ГВА.

 

Въпросът ми е: нормално ли е това? Объркали ли сме нещо? Не би ли трябвало ГВА вече да е излязла с решение по случая? И какво следва- още колко трябва да чакаме?

Редактирано от Nikolay Ivanov
Връзка към мнение

За съжаление в един момент опираш до дело и това е. ГВА нищо не може да ги принуди, може само да изиска изясняване и евентуално да даде становище. Но пък, ако го имаш това становище делото може и да е лесно. Къде и как се води това дело, вече не съм запознат.

 

Може да пробваш и посредническите услуги от типа на refund.me

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

ГВА има доста сериозна отговорност - ако а/к не отговори (напр. защото няма смислен отговор, който може да даде при очевидно противоречащи си отговори, дадени в миналото), ГВА може "да приложи" закона за гражданското въздухоплаване - нещо, което съвсем не е в интерес на а/к и 250-те евро компенсация са "жълти стотинки", сравнено с последиците от действията на ГВА :)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 4 месеца по-късно ...

В джобчето ми дрънкат семки и бонбонки!! ( разбирай компенсация от Алиталия за полета до Бразилия)

Както е казал един българин с надарени крака " Който нИ пътува нИ пИчели"

  • Харесвам 6
Връзка към мнение

Радост!

Пълната сума (по 600 Е на калпак) ли дадоха и коя агенция ги пребори?

Връзка към мнение

Е как какво, според българското законодателство вече ще са незаконни  подлежат на санкционирание :)

Сега ще спрат да ни ги предлагат от/до България и ще има само най-високата тарифа ...

 

Кой ще пусне актуализираната версия на закона, да се информираме ?

Аз ще се самоцитирам с връзка към закона, който дискутирахме:

http://lex.bg/laws/ldoc/-19874815

 

Ето и част от ключовото изменение, което може да напомняте на превозвачите (ако обезщетението е свързано с полети от/до България, предполагам..):

 

(6) (Нова - ДВ, бр. 89 от 2015 г.) Налага се имуществена санкция от 2000 до 5000 лв. на:
1. въздушен превозвач, който не изпълни задълженията си при отказан достъп до борда съгласно чл. 4, параграф 1 от Регламент (ЕО) № 261/2004;
2. въздушен превозвач, който не изпълни задълженията си да компенсира пътниците при отказан достъп на борда против тяхната воля съгласно чл. 4, параграф 3 от Регламент (ЕО) № 261/2004;
3. въздушен превозвач, който не изпълни задълженията си при отмяна на полет съгласно чл. 5, параграф 1, букви "а", "б" и "в" от Регламент (ЕО) № 261/2004;
4. въздушен превозвач, който не изпълни задълженията си да предостави съответната помощ на пътниците при закъснение на полет съгласно чл. 6, параграф 1, букви "i", "ii" и "iii" от Регламент (ЕО) № 261/2004;
5. въздушен превозвач, който откаже да предостави правото на обезщетение съгласно чл. 7, параграф 1 от Регламент (ЕО) № 261/2004;
6. въздушен превозвач, който не изпълни задълженията си да изплати в срок до 7 дни обезщетението съгласно чл. 8 от Регламент (ЕО) № 261/2004;
7. въздушен превозвач, който откаже правото на грижа съгласно чл. 9, параграфи 1, 2 и 3 от Регламент (ЕО) № 261/2004;
8. въздушен превозвач, който не изпълни задълженията си да възстанови в рамките на 7 дни частта от цената на билета съгласно чл. 10, параграф 2, букви "а", "б" и "в" от Регламент (ЕО) № 261/2004;
9. въздушен превозвач, който не изпълни задълженията си да информира пътниците за техните права съгласно чл. 14, параграфи 1, 2 и 3 от Регламент (ЕО) № 261/2004;
10. въздушен превозвач, който не отговаря на жалбите на пътниците в 6-седмичен срок, считано от датата на подаването им;
11. въздушен превозвач, който не отговаря в посочения срок на запитванията, отправени към него от национален орган по чл. 16, параграф 1 от Регламент (ЕО) № 261/2004
  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.