Прескочи до съдържание

Добрата авиационна новина


akair

Препоръчани мнения

В последните няколко дни задълбахме в инциденти, спукани съкла и доста драма...

Може би ще е полезно да имаме една тема за добрите авиационни новини, която да връща надеждата в авиационния бизнес у обикновените пасажери. Ясно е, че върху част от добрите новини са работили сериозно от маркетинговия и ПР отделите на съответната авиокомпания, но все пак е добре да обръщаме вниамние и на малкото добро, отсявайки напъните на гореспоменаните отдели....

 

Насокоро попаднах на следната история - клиентка на Southwest лети с прекачване. Слиза на междинното летище, прави си връзката, качва се на втория самолет, той се отделя от ръкава и се насочва към пистата. В един момент се връща на гейта и стюардесата са я вика по име. Карат я да слезне от самолета, твърдейки, че тя е объркала самолета. Тя слиза, отива на гишето за трансфер на пътници и там научава, за съжаление, никак не добри новини - синът й е претърпял инцидент и е в кома. Съпругът й не е успял да се свърже с нея, защото тя е била във въздуха по това време, а после не е имала време да си пусне телефона, бързайки за 2-рия полет. Така той се обажда на авиокомпанията, която пък спира полета.

Докато тя разговаря със своя съпруг по телефона, авиокомпанията я премаршрутизира за своя сметка до града, в който е настанено пострадалото й дете. Останалите дребни жестове като храна, трансфер и доставка на багажа са маловажни....

 

Повече информация има напр. тук: http://elliott.org/the-good-news-guy/southwest-takes-a-passenger-under-its-wing/

  • Харесвам 17
  • Браво 1
Връзка към мнение

Браво на тази компания. Не съм сигурен, че всички биха реагирали така, особено нискотарифните. Доказателство, че бизнес и човещина не са взаимноизключващи се понятия. Аз съм имал лично случаи, когато на клиенти са се случвали нещастия или болести и коментара от йерархията беше "не връщаме една стотинка, да са си взели застраховка". Дано не се случват такива събития де. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Тази история по скоро ми се струва за някакъв опит за ПР, но изобщо не е сигурно че реално са проявили човечност и са обмислили ситуацията. Няма лошо жената да види сина си, но какво значение има когато той е в кома? В същото време изобщо не се знае колко спешно е пътуването на другите пътници. Какви връзки изпускат, не отиват ли и те да посетят умиращ роднина, не изпускат ли съдебни процеси, преговори и т.н. На по натоварени летища едно подобно обръщане от пистата може да отнеме повече от час.

 

Може да си представим и следния случай. Авиокомпанията решава да си прави ПР на гърба на семейната трагедия на жената, но в същото време в самолета пътува и бебе за спешна операция. Заради закъснението бебето изпуска връзка на следващото летище и това се оказва фатално за него като умира...

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Почти съм сигурен, че в последствие историята е минала през ПР отдела, както обясних и по-горе.

Съзнавайки коя е авиокомпанията и това, че операциите им в Чикаго са изнесени на доста по-малкото летище MDW, в този конкретен случай дори закъснението надали е от значение... Крайната дестинация ( Columbus) не се слави като топ дестинация за медицински услуги... А и в Чикаго няма слотове на  MDW... Но това все си мисля, че са подробности... И със сигурност за тази новина ще се намерят поне 10 други за отказан достъп на борда, расистки коментари, неадекватно отношение на служител, ...

Направих си труда и да потърся прессъобщение на сайта на Southwest... Но не намерих... Понякога не е излишно да обръщаме вниамние и на другата посока на новините, с всички основателни съмнения и с цялата необходима мнителност :)

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Няма лошо да се споменават добрите новини, но за мен новина при която помагат на един пътник за сметка на останалите примерно 180 пътници не е истински позитивна новина. Еднозначно позитивното щеше да бъде, ако някой се обади на авиокомпанията и докато пътника пътува тя вече му осигури безплатно премаршрутиране от следващото летище и т.н.

 

Columbus може да не се слави за медицинска дестинация, но може точно в този момент от там да е имало най-добра връзка към такава дестинация. Може човек да отива на съдебно дело, където ще му се решава целият бъдещ живот и т.н. Авиокомпанията няма право да разполага с времето на пътниците си, освен ако с това не спасява човешки живот, а в случая не става дума за спасяване на живота на човек.

Редактирано от Topfly
Връзка към мнение
  • 5 години по-късно ...

Ето  една добра авиационна  новина: италианска фирма е взела миналата година на концесия фалиралото летище на Форли. Първият полет след концесията е бил  на испанска чартърна компания през декември месец.  Гръцката авиокомпания Lumiwings

планира през този сезон полетит от Форли до Украйна и Гърция.

  • Харесвам 7
Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...

Не е точно по темата, защото нищо още не е решено, но се водят преговори Загреб да се появи отново на картата на нискотарифките.

Zagreb Airport in talks over low cost flights

https://www.exyuaviation.com/2021/03/zagreb-airport-in-talks-over-low-cost.html?m=1

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 29 минути , iMari каза:

Не е точно по темата,

Напълно съм съгласен. Правилната тема по-скоро е Добрата авиационна новина Концесионерът на летище Загреб се беше взел нещо много насериозно, ама очевидно е разбрал, че не всичко, което лети е птица и е преценил трезво реалната ситуация в авиационния сектор.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...
На 6.03.2021 г. в 18:49, epetkov каза:

Напълно съм съгласен. Правилната тема по-скоро е Добрата авиационна новина Концесионерът на летище Загреб се беше взел нещо много насериозно, ама очевидно е разбрал, че не всичко, което лети е птица и е преценил трезво реалната ситуация в авиационния сектор.

Каква е историята за Загреб? Нещо не са харесвали НТА ли?

Връзка към мнение
преди 45 минути , vorbis каза:

Каква е историята за Загреб?

Беше нещо от рода, че след концесията на летище "Д-р Франьо Туджман" концесионерът вдигна таксите и НТА се отказаха да летят до там.

Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...
  • 2 месеца по-късно ...
  • 2 месеца по-късно ...
На 18.03.2021 г. в 10:48, epetkov каза:

На финалната права:  В средата на юни се очаква да се подпише договорът между  ЕС и Украйна за "Открито Небе" ! цък

На 18.03.2021 съм писал за нещо, което трябваше  да се случи в средата на юни.  То обаче се случи днес!  Днес се подписа договорът между ЕС и Украйна за "Открито Небе".......по-добре  малко късно, отколкото много по-късно 🙂    цък

  • Харесвам 5
Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...

На 15 ти  ноември в Брюксел  министърът на външните работи на Армения Арарат Мирзоян , комисарят на  европейската  комисия "Съседство и разширяване" Оливер Вархе  и председателят на Съвета на ЕС на Словения  Станислав Рашан  подписаха  договор за  общо авиационно пространство ЕС-Армения.  цък

  • Харесвам 5
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...
  • 1 месец по-късно ...

самолетна линия София-Скопие

Те такова животно имаше. Изпълняваше се с Bae-146 или ATR-72. Имам поне три такива полета. Излитането от София беше към 23.30. Чакахме да кацнат всички, или почти всички полети от Западна Европа, за да могат евентуално транзитните пътници да успеят да хванат връзката. Полетът траеше около 30 мин. Сутринта обатно излитахме някъде 6,00-6,30. Обичайно имаше 25-30 пътника. Линията се изпълняваше, докато чорбаджиите от трибуквието решиха, че няма далавера. Сещам се, че имаше моменти, когато се изпълняваше София-Скопие-Тирана-Скопие-София. Но това беше по-скоро инцидентно.    

  • Харесвам 7
  • Браво 1
Връзка към мнение

Да. Екипажът имаше 5-6 часа почивка в хотел в Скопие. Целият рейс бе съобразен и се изпълняваше в съответствие с правилата за работно време на авиокомпанията. 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към мнение
преди 17 часа, iMari каза:

Доскоро не вярвахме, че ще има полети за по 5 евро и до Загреб и Букурещ. 😉

 

Само дето Скопие, Тирана и Ню Йорк ги слушаме от години. Просто едно и също нещо се повтаря от години през опрделено време. От есента щяхме да летим директно до САЩ, какво стана, всичко затихна, никой не пита, явно и не се сеща? Съществената разлика с Букурещ и Загреб е компанията, която изпълнява маршрутите. И да вметна за предния опит за Ню Йорк през Атина с подкрепа на гръцка компания.... Имаше полет Ню Йорк - Атина със 4 пътника на борда. Затоварванията бяха скандално слаби и цирка продължи съвсем кратко. 

 

Това е от 2014 г. Пак почти всичко е било готово и всичко се повтаря, но никой не помни.

 

Bulgarian airline BH Air could launch direct flights to the United States next spring  – 16 years after national carrier Balkan Airlines made its last flight to New York.

BH Air could launch direct flights from Sofia to New York and Chicago with bookings to be launched this autumn, 24 Chasa daily has reported.

The airline will fly an Airbus А 330-200 on the planned routes to the US. The aircraft will offer 242 economy class seats and 24 seats in business class.

According to the BH Air’s executive director, around 99% of certificates needed for flights to the US have already been granted, with only some technical details related to safety remaining to be sorted out.

 

преди 16 часа, дядо Пепи каза:

Обичайно имаше 25-30 пътника.

Това е доста слабо затоварване. А и тук(София) няма кой да развие хъбов модел. Времето за това е изтървано много отдавна и играчите са заели тази ниша.

Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...

Пред човечеството предстоят две огромни крачки.

Два велики полета:

-Полет до Марс и...

-Полет по линията София-Скопие.

  • Харесвам 1
  • Смея се 11
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.