Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Не виждам особена причина за отделяне на горното в самостоятелна тема. Нищо ново не прочитам, извън общоизвестното. Нека уточним няколко неща:

 

1. Държавната такса е 4% от материалния интерес, а не 5%. Очевидно "моят приятел адв. Иванов" заделя 1% във фонд "и аз съм човек".

 

2. Освен отчислението за фонд "и аз съм човек", "моят приятел адв. Иванов" също така получава и хонорар за работата си.

 

3. Доколкото разбирам става дума за първоинстанционно решение, което не е влязло в сила, тоест следва втора интанция.

 

4. След около 18 месеца може да очакваме и влязло в сила окончателно решение, което подлежи на изпълнение. След още 6 месеца "приятелят на адв. Иванов" ще получи изпълнителен лист, който адв. Иванов ще приведе в действие, тоест ще образува изпълнително дело.

 

5. Изпълнителното дело е отделно производство и се образува пред частен съдебен изпълнител. Той, както и "моят приятел адв. Иванов" не работи без пари и минималната сума за образуване на изпълнително дело е около 130 лева.

 

6. Все пак в крайна сметка сумата, ведно с разноските, ще бъде събрана, но от момента на подаване на исковата молба от "моят приятел адв. Иванов" до погасяването на задължението ще минат около 3 години.

 

7. В заключение, като юрист с 15 годишна практика, съветвам всеки един изпаднал в подобна ситуация да предприеме всички необходими действия за доброволно решаване на спора, вместо да троши пари, време и нерви. Запомнете, всяко едно извънсъдебно споразумение е в пъти по-добро от всяко закъсняло съдебно решение!

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Хехе, Еленко е стар представител на "Луд, умора няма" :) Беше осъдил "24 часа" за негова снимка, която ползвали във вестника без да го цитират. Пак така, отне години, финансовата полза от победата беше символична, но все пак удовлетворителна и след тоя случай вестниците не са толкова отворени да крадат чужди снимки. 

 

Аз пък съм на мнение, че хората, ако им се занимава трябва да си търсят правата до край. Иначе компаниите ще продължават да ни въртят с малоумни предложения, като първото към теб за подаръци билети без включени такси. Супер подигравка! Ти имаш голям юридически опит, сигурно си видял 2 и 200 и знаеш как елементарни на външен вид неща могат да се замотаят с години. Малко като докторския синдром, когато си доктор и си виждал всичко, всяко кихване може да е съмнение за пневмония. 

 

А я има и другата страна. Един приятел наскоро беше в подобна ситуация като теб, овърбукнат полет, involuntary denied boarding. Казах му да им пише и на тях, и на ГВА. Първи отговор с оферта за безплатен билет без включени такси (като теб). Той отказал. Втора оферта безплатен билет с включени такси. Той пак отказал. Следващата стъпка била просто да поискат банковата му сметка за да преведат 400€. Това е случай след твоя, около декември стана. 

 

Та това, че човек не е наясно със всички начини да се забави дело и да доведе до допълнителни разходи си има и положителната страна. Нека всеки си прецени, и ако нестандартната оферта на България Ер го удовлетворява, нека я приеме. Но това не означава задължително да търсим да им даваме отстъпки от буквално разписаните им условия. Особено в очевидни случаи, като това с овърбукнатия полет според мен трябва да се натиска до край. При технически неизправности като случая на Еленко вече е по-сложно и не съм сигурен дали и аз бих препоръчал съдебната битка там. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

7. В заключение, като юрист с 15 годишна практика, съветвам всеки един изпаднал в подобна ситуация да предприеме всички необходими действия за доброволно решаване на спора, вместо да троши пари, време и нерви. Запомнете, всяко едно извънсъдебно споразумение е в пъти по-добро от всяко закъсняло съдебно решение!

Това, разбира се, е точно така, но пък ако ги няма упортите хора, които стигат докрай, при  извънсъдебните споразумения авиокомпаниите не биха били много склонни да предоставят в пълен обем това, което ти се полага по регламент. .

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Товар, разбира се, е точно така, но пък ако ги няма упортите хора, които стигат до край, при  извънсъдебните споразумения авиокомпаниите не биха били много склонни да предоставят в пълен обем това, което ти се полага по регламент. .

 

Да, съгласен съм, някой трябва да работи и за нас мързеливите... :P

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 2 месеца по-късно ...

Развръзката по моя случай:

 

Въз основа на предоставените необходими документи ще Ви се изплати обезщетение в размер на BGN 40.00 / четиридесет лева / за счупен механизъм на дръжката на куфара, съгласно „Общи условия за превоз на  „България Ер“, ценови лист на магазин „ Светла“, с който А/К „ България ЕР“ има сключен договор и Препоръчителна таблица на IATA за обработка на багажи.

Решението за стойността на обезщетението е взето въз основа на вътрешни фирмени правила и в съответствие с чл. 76, ал. 1 буква „а” от Закона за гражданското  въздухоплаване.

 

Как мислите,това добре ли е или зле?Доколкото рабирам ,тези 40 лева трябва да стигнат за поправка на дръжката от "Светла".

Връзка към коментар

Развръзката по моя случай:

 

Въз основа на предоставените необходими документи ще Ви се изплати обезщетение в размер на BGN 40.00 / четиридесет лева / за счупен механизъм на дръжката на куфара, съгласно „Общи условия за превоз на  „България Ер“, ценови лист на магазин „ Светла“, с който А/К „ България ЕР“ има сключен договор и Препоръчителна таблица на IATA за обработка на багажи.

Решението за стойността на обезщетението е взето въз основа на вътрешни фирмени правила и в съответствие с чл. 76, ал. 1 буква „а” от Закона за гражданското  въздухоплаване.

 

Как мислите,това добре ли е или зле?Доколкото рабирам ,тези 40 лева трябва да стигнат за поправка на дръжката от "Светла".

 

Ами с оглед на ценоразписа на Светла, изглежда че са ти дали 2лв над максималната сума, можеш да пиеш една бира :) http://svetlabags.com/bg/?href=popravki

 

Друг е въпроса какво е естеството на ремонта, може сайта на Светла да не е обновяван отдавна и цените да са различни....

 

А пък въпросния цитиран член и алинея гласи следното:

 

а) (изм. - ДВ, бр. 85 от 1998 г.) при липса или повреда - действителната стойност на липсващия или повредения багаж, но не повече от 40 лева на всеки килограм брутна тежина;

 

Ако нямаш повреден багаж, и ремонта на куфара е до 40лв предполагам всичко е ок в този случай...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Георги,мерси за отговора.Значи съм на далавера с цели 2 лева и не от кой да е, а от БГ еър :)

 

Не искам да звуча алчно,но според мен подобни ситуации трябва да се компенсират с по-сериозна сума,предвит неудобството което причинява мъкненето на куфара без дръжка от/до летище и от/до магазина.Но пак го броя като +1 за мен,все пак е нещо.

Връзка към коментар
  • 2 месеца по-късно ...

Както съм тръгнал за Бургас, ако ми закъснеят 3-4 часа или анулират, нещо компенсацийки дали ще могат да се вземат? Или наште не ги товариме, че и без това са зле?

Връзка към коментар
Георги Матеев

Честно казано не мисля, че има голям шанс.

 

Аз вече четвърти месец не успявам да си взема обратно едни 57 евро за билет, който самите Bulgaria Air отмениха и ми дължат пълен рефънд. На компенсация дори не смея да се надявам. Клиентският им "съпорт" даже вече взе да ме игнорира.

 

Зле са. Много.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Както съм тръгнал за Бургас, ако ми закъснеят 3-4 часа или анулират, нещо компенсацийки дали ще могат да се вземат? Или наште не ги товариме, че и без това са зле?

Реално, имаш право, както на всеки друг полет от ЕС.

Връзка към коментар

Както съм тръгнал за Бургас, ако ми закъснеят 3-4 часа или анулират, нещо компенсацийки дали ще могат да се вземат? Или наште не ги товариме, че и без това са зле?

Аз още си чакам компенсацията за полет от миналото лято до Бургас.Както ме посъветвахте ги дадох на refund.me,все още няма развитие.А въпреки,че ми отговориха в началото на май,че ще ме компенсират с 40лв за счупен куфар от друг полет,все още-нищо.Полета беше края на януари.

Връзка към коментар

Трудни са, но не невъзможни. Имаме си доказателство във форума, в лицето на Duke, а и не само ..

 

Да, ситуацията е неприятна. Синът ми чака на Schipol. "Успокоих го", че полетът от София ще излети в 12.30 ч., вместо в предвидения 07.15 ч. Очертава се закъснение от около 5 часа. Ще следя внимателно ситуацията. На този етап ми "висят" с обезщетение в размер на 400 евро по смисъла на чл.6 от Регламент № 261/2004 на Европейския парламент и на Съвета. Да видим дали евентуално ще успеят да ги елиминират с наваксване, но едва ли е възможно. Сайта на Schipol дава излитане в 13.00 ч., което под 3 часа закъснение, но според мен холандците надценяват родния превозвач. Да допълня, че това е безплатен билет във връзка с предишната "случка". Ще бъде интересно дали няма да опитат да ме финтират, че не дължат обезщетение на безплатен билет. Имаме си вече приказка и закачка, май вървим към нов безплатен билет...

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Аз още си чакам компенсацията за полет от миналото лято до Бургас.Както ме посъветвахте ги дадох на refund.me,все още няма развитие.А въпреки,че ми отговориха в началото на май,че ще ме компенсират с 40лв за счупен куфар от друг полет,все още-нищо.Полета беше края на януари.

 

Що се занимаваш да пишеш с бандити. Давай ги на съд. Делата с/у тях стават все повече. :)

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар

Стига да е валиден билетът, няма значение, че е безплатен. Не се полагат обезщетения при "служебни" билети.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

refund.me нямат правно представителство в БГ. Напомни им, да не се правят на разсеяни..

Би ли пояснил?Т.е дори да спечелят делото,няма как да накарат БГ еар да платят?Нали прословутата директива важи за целия ЕС?

 

Що се занимаваш да пишеш с бандити. Давай ги на съд. Делата с/у тях стават все повече. :)

Вероятно си прав.Но мисля,че Duke много добре беше описал плюсовете и минусите на това да се занимаваш с дела или да се споразумееш с тях. А и истината е, че често ми се налага да ги ползвам.Sad but true.

Връзка към коментар

При Duke ситуацията беше много очевидна - overbooking, отказан бординг, той си беше взел и документ за целта. Самолета си е бил по график, излетял си е навреме, само има пътници на които им е отказано да се качат. При тази ситуация нямат много място за маневриране. 

 

Докато сега ситуацията е с технически проблем, а при нея, не само България Ер, а и всички авиокомпании стават крайно хлъзгави....

Връзка към коментар

Аз ли съм изпуснал, че има цитиран технически проблем?

Доколкото разбрах, единственият полет, отменен по технически причини, е този вчера от/до Варна.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз ли съм изпуснал, че има цитиран технически проблем?

Доколкото разбрах, единственият полет, отменен по технически причини, е този вчера от/до Варна.

 

Официално не мисля, че има цитиран. Но FBB не лети вече втори ден според flightradar: http://www.flightradar24.com/reg/lz-fbb, така че това си е моя интерпретация :) Сам знаеш, че кашата става истинска, когато една техническа повреда води след себе си закъснения 2 дни по-късно и до колко тая повреда може да е извинение...

Връзка към коментар

При Duke ситуацията беше много очевидна - overbooking, отказан бординг, той си беше взел и документ за целта. Самолета си е бил по график, излетял си е навреме, само има пътници на които им е отказано да се качат. При тази ситуация нямат много място за маневриране. 

 

Докато сега ситуацията е с технически проблем, а при нея, не само България Ер, а и всички авиокомпании стават крайно хлъзгави....

 

Това също е технически проблем ,авиокомпанията е пратила по-малък самолет. Е90, а не А320 примерно и т.н.

 

 

Официално не мисля, че има цитиран. Но FBB не лети вече втори ден според flightradar: http://www.flightradar24.com/reg/lz-fbb, така че това си е моя интерпретация :) Сам знаеш, че кашата става истинска, когато една техническа повреда води след себе си закъснения 2 дни по-късно и до колко тая повреда може да е извинение...

 

Видно беше, че едната 319-ка я няма в разписание, но не е повод полети с другата 319-ка, 20-ка, както семейството на Е90 да праскат по 3 часа закъснение. Все пак МД замества. Някое друго камъче поднася към закъсненията.

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Ембраерите са си ок, с изключение на варненеца, който втори пореден ден прави ластик сутрин. То не е само технически проблем на самолета, може просто екипажите да са си навъртяли работното време и да чакат да минат часовете - това е неудобството да имаш 11 самолета от 5 вида. А и МД-то влезе в употреба късно вчера

Редактирано от adreno
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

На Schiphol в този момент тече бординг. На този етап закъснението е над 5 часа. Да наваксат, колко да наваксат? Със сигурност ще се пробвам за компенсация и ще пиша. След три дни летим за Франкфурт. Надявам се дотогава нещата да са се нормализирали с графиците...

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.