Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Ок, де, след голямо чудене и аз да попитам, след като случайно тази тема ми попадна днес...

Може би е късно, не пазим документи, не сме питали по гишета, но малко ме объркахте, тъй като до момента си мислех, че при забавяне над 4 часа се дължи обезщетение, а тук чета за по-кратки срокове... :)

 

Става въпрос за полета до Бодрум на 19 Септември (някой по-горе беше чакал същия самолет по-късно през деня).

Трябваше да излетим в 14:40, но поради това, че друг самолет се беше развалил, нашият (LZ-BOT) беше пратен да изпълни полета му до Варшава преди това.

И... излетяхме в 17:40 (3 часа по-късно, плюс/минус 1-2 минути).

Блазнейки ме минималният шанс да падне от небето близо 4-цифрена сума (бяхме двойка на пътуването), имаме ли шанс/право на някакви претенции, имайки предвид, че е минал почти един месец и че май не пазим нито бордни карти, нито нищо?!

Все пак прекарахме на морето 3 часа по-малко (доставиха ни по тъмно, нито плаж, нито читава вечеря, въобще... ако се направя на сърдит ингилизец или скандинавец, сигурно ще ми възстановят 100-кратно цялата екскурзия) ;):)

Редактирано от carpe_diem
Връзка към мнение

Провери дали Регламентът важи за чартърни полети... :)

 

Понеже има няколко теми за компенсации из форума - не забравяйте, че за а/к това е просто бизнес. Ако и вие започнете да го приемате така, ядовете и нервите ще са по-малко.

Ако а/к Хикс наеме служител, който за 500 евро/лева на месец по цял ден праща безсмислени мейли и това отказва 1/2-та от имащите право на обезщетение, само от един самолет са спестили достатъчно за заплата на служителя за ГОДИНИ напред... Именно тази сметка кара а/к да продължават да го правят ;)  Нищо лично, просто бизнес...

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Важи за чартърни полети.

Този случай се дължи на чисти оперативни причини, т.че направо ги почвайте.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Благодаря за отговорите.

За часа на кацане не съм сигурен - по-скоро разликата е по-малко от 3 часа, тъй като винаги слагат някакви измислени часове (примерно София - Варна съм виждал, че по разписание е 1 час полет, въпреки че не отнема повече от 35-40 минути)...

Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...

Новини от моите любимци...

 

Ще започна, цитирайки последния мейл, който получих от многоНЕуважаваната от мен авиокомпания Закъснелия Ер ака България Ер:

 

Уважаеми Г-н Колев,

 

Това е нашето окончателно становище, ако не сте съгласни с нашето решение, моля да се обърнете към по-високостоящи органи.

 

С уважение,

 

Complaints and Claims Department

 

Е аз така и направих, обърнах се към адвокат и след като подадохме граждански иск, зачакахме търпеливо срока, в който те трябваше да отговорят...

 

Ето, че днес адвокатът ми се свърза с мен, за да ми каже, че е получил обаждане от България Ер, с което се обръщат към нас, да оттеглим иска, а те доброволно ще платят полагащото ми се обезщетение, натрупаните лихви и разходите по делото... 
Уви, да барат дедовия, нали онова там им беше окончателното решение, пък сега смекчиха тона доста бързо...

 

Утре ще се свържа с адвоката си отново и ще кажа, че съм съгласен, само ако ми дадат и безплатен едноопосочен билет (не ламтя за повече, ама идеално щего вместя в новогодишната си обиколка), защото така или иначе, ако сега оттеглим иска, ще им спестим пари от лихви, които ще текат до насрочване на делото, което те така или иначе признават, че ще изгубят...

Въпреки, че новините от адвоката бяха повече от добри, не можах да се зарадвам, защото товва потвърждава твърдението, че те просто се опитват да откажат хората, оповавайки се на: "Ако мине, мине...", а това не е нито европейско, нито човешко, нито присъщо за "национален превозвач"...
 

С уважение,
Г.К.

Редактирано от georgi_kolev7
  • Харесвам 10
Връзка към мнение

Само ФБ да действаха така - с мед да ги намажеш... Ако прегледаш другите теми, ще прочетеш същото за доста а/к, опериращи от/до ЕС :).

Надявам се Duke да се включи и да даде разяснения  от професионална гледна точка :)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Поздравления! Дано контра-офертата бъде приета. Доколкото си спомням ставаше дума за закъснение. Вземи каквото успееш, но уточни предварително с колегата хонорара...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Поздравления! Дано контра-офертата бъде приета. Доколкото си спомням ставаше дума за закъснение. Вземи каквото успееш, но уточни предварително с колегата хонорара...

...да не излезе повече от обезщетението ли?:)

Редактирано от AlexandraKo
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Поздравления! Дано контра-офертата бъде приета. Доколкото си спомням ставаше дума за закъснение. Вземи каквото успееш, но уточни предварително с колегата хонорара...

 

Благодарско! Дам, за 6 часово закъснение става въпрос, поради спомената от тях техническа неизправност на самолета, установена 1 ден преди моя полет...

 

Сега ще ги пробвам по тяхната логика "Ако мине, мине..." 

 

Важното е, че спечелих от тези измикярчета!

  • Харесвам 6
Връзка към мнение

Поздравления за ината. Ако повече хора бяха така със сигурност нямаше да си играят  авиокомпаниите с пътниците по този начин. Колкото повече хора си търсят своето и го постигат, ще мотивират и други и в крайна сметка компаниите ще усетят, че им е по-евтино просто да си платят от начало. 

 

Малко общо го написах, защото наистина не са само България Ер с такава политика. Повечето компании действат така, сигурно си имат и вътрешна процедура да не се плащат компенсации, освен ако пътника не се заинати. Болшинството хора махват с ръка, което си е жива печалба за компаниите. 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Duke може би ти вече знаеш   :)  Ако един полет зъкснее и причината е закъснение на предишния полет, чието закъсение (на предишния полет ) e поради лоши метеорологични условия дължи ли се обезщетение ? .Има ли вече някакава практика по такива случаи ? 

Връзка към мнение

Когaто се връщaхме в урaгaнния вятър преди няколко седмици, бяхме точно в тaзи ситуaция, зaщото полетът от София зaкъсня и някой тук беше писaл, че не се дължи обезщетение.

Връзка към мнение

Намери го тоя някой и го нашамари. Дължи се, та и хоро трябва да играят. Ако времето не е повлияло на конкретния полет (начална точка, крайна точка или маршрут), не е извънредно обстоятелство. Доказано успешно след 1.5 години съд във Франция :)

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Duke може би ти вече знаеш   :)  Ако един полет зъкснее и причината е закъснение на предишния полет, чието закъсение (на предишния полет ) e поради лоши метеорологични условия дължи ли се обезщетение ? .Има ли вече някакава практика по такива случаи ? 

 

Отговорът е в самия въпрос. Сключвайки сделка с превозвача (чрез закупуване на билет за превоз от точка "А" до точка "Б"), нито една от страните не предвижда сделката да бъде поставена под условие от външно за нея обстоятелство. За теб, като страна по сделката, е безразлично дали авиокомпанията ще извърши полета с наличен на летището самолет или с такъв, който ще долети от друга дестинация. За теб е важно да бъде извършена услугата, а именно да бъдеш превозен от точка "А" до точка "Б". В този смисъл, закъснение в графика на предишен полет, не може да се тълкува като обстоятелство извън контрола на превозвача, което от своя страна да се третира като годно основание за освобождаване от отговорност по сделката...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Само да вметна, че аз спечелих битка, при която става въпрос за закъснение, зариди закъснял самолет от предишни полети (закъснение, дължащо се на "технически проблеми"), е платиха си... Ама с много мъки! Успех!

  • Харесвам 7
Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...

Явно и аз като Duke съм от късметлиите, които са се разбрали с BG Air без проблем! :) Имах полет до Бургас, който закъсня с повече от 5 часа, попълних си формуляра с оплакването и след 6 седмици ми пратиха предложение за 1 безплатен двупосочен билет. Предполагам, че ако бях отказала щяха да си изплатят обезщетението, но аз се съгласих с билета, че и без това чаках обявяването на едно турне и ми беше екстра да съм спокойна, че каквато и да е цената на билета на мен няма да ми пука, след като ще ми е free. :)

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Явно и аз като Duke съм от късметлиите, които са се разбрали с BG Air без проблем! :) Имах полет до Бургас, който закъсня с повече от 5 часа, попълних си формуляра с оплакването и след 6 седмици ми пратиха предложение за 1 безплатен двупосочен билет. Предполагам, че ако бях отказала щяха да си изплатят обезщетението, но аз се съгласих с билета, че и без това чаках обявяването на едно турне и ми беше екстра да съм спокойна, че каквато и да е цената на билета на мен няма да ми пука, след като ще ми е free. :)

Стига бе.....Поздравявам те.Как успя?Напълнила съм всички теми за БГ еър със случаи в които ми дължат обещетение,по които няма никакво развитие.Би ли дала повече информация за полета- кога и защо е закъснял.Да не би да имат нова политика за уважение към клиента. :rolleyes:

Връзка към мнение

Стига бе.....Поздравявам те.Как успя?Напълнила съм всички теми за БГ еър със случаи в които ми дължат обещетение,по които няма никакво развитие.Би ли дала повече информация за полета- кога и защо е закъснял.Да не би да имат нова политика за уважение към клиента. :rolleyes:

Хахахах едва ли имат нова политика. :D Аз след всичко прочетено бях убедена, че само си пиша мейли ей така, ама извадих късмет. Иначе полетът беше още лятото юни или юли, вече не помня. Всъщност моя полет беше отменен, прехвърлиха ме на друг (който също закъсня) и в крайна сметка се насъбраха повече от 5 часа общо закъснение. Предполагам, че са отменили полета просто защото не е имало достатъчно хора и са ни допълнили към по-късния полет, може би и затова дори не се и опитаха да се измъкват. :) Но имам и някои лоши впечатления, де. Например жената на гишето на летището упорито твърдеше, че полета ми не е отменен, а просто закъснява, това при положение, че новия полет е с друг номер и че на таблата си пишеше CANCELLED, не знам каква и е била целта...:) А пък в мейла, в който ми предлагат безплатния билет пишат, че все пак не са виновни и т.н., но едва ли не в знак на добра воля ми подаряват билетче :D Логично след като мен перфектно ме устройваше това, не съм задълбавала повече... :) Та предполагам, че толкова лесно ми се получи всичко, просто защото наистина вината на 100000% си беше тяхна и не е имало с какво да се оправдаят. :)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Само да попитам тези безплатни двупосочни билети, които дават. За какво точно са? Имам впредвид, че ако си избера София - Ню Йорк става ли? С код шеър е ама кво от тва, мога да си купя такъв билет от техния сайт. Или трябва да е само за директните им полети? Или само от полети, които са извършвания от самите тях?

Връзка към мнение

Само да попитам тези безплатни двупосочни билети, които дават. За какво точно са? Имам впредвид, че ако си избера София - Ню Йорк става ли? С код шеър е ама кво от тва, мога да си купя такъв билет от техния сайт. Или трябва да е само за директните им полети? Или само от полети, които са извършвания от самите тях?

Само за полети извършвани от тях мисля, че става въпрос, но тук поне са ти включени и летищните такси и всичко, не е като при промоциите и като "подаръкът" за рожден ден на FlyMore. :) 

Връзка към мнение

Само за полети извършвани от тях мисля, че става въпрос, но тук поне са ти включени и летищните такси и всичко, не е като при промоциите и като "подаръкът" за рожден ден на FlyMore. :)

Искаш да кажеш,че ти си избираш до къде ще е билета?Ако това си го постигнала само с един мейл,искам да те пипна за късмет :)

Редактирано от Мари Николова
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.