Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

На Schiphol в този момент тече бординг. На този етап закъснението е над 5 часа. Да наваксат, колко да наваксат? Със сигурност ще се пробвам за компенсация и ще пиша. След три дни летим за Франкфурт. Надявам се дотогава нещата да са се нормализирали с графиците...

 

Сега вземи компенсацията  от Бгер,а друг път пусни детето да лети до/от Айндховен с W6. Ще ти останат стотици пари за други полети. :)

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Сега вземи компенсацията  от Бгер,а друг път пусни детето да лети до/от Айндховен с W6. Ще ти останат стотици пари за други полети. :)

 

В неговия случай е малко по-особено, защото ако лети до Айндховен после ще се налага едва ли не да взима друг полет или да пътува с влак около четири часа. Амстердам е оптималното летище за него, няма как. Има още един двупосочен с България Ер, а после един с Луфти с прекачване във Франкфурт. Досега го жалех по отношение на прекачвания, но явно натам отиват работете. Иначе, ще се пробвам за компенсация и ако стане, пак съм на далавера. Едни шест часа висене на летището не струват двупосочен билет, както и да го гледаш... ;)

Не съм управлявал самолет и не съм много в час, ама явно в момента в кокпита на LZ-FBA седи Деймън Хил. Следя го на радара и наваксва с бясна скорост, като разстоянието от Амстердам до София ще го прелети за точно два часа по последни данни. Брей!

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

 

Не съм управлявал самолет и не съм много в час, ама явно в момента в кокпита на LZ-FBA седи Деймън Хил. Следя го на радара и наваксва с бясна скорост, като разстоянието от Амстердам до София ще го прелети за точно два часа по последни данни. Брей!

 

Сега е под Залцбург. За 60 минути няма как да кацне в София, освен да не подобрява рекорди. ;) Колко като час трябва да кацне, за да хванеш 5 часа?

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар

Сега е под Залцбург. За 60 минути няма как да кацне в София, освен да не подобрява рекорди. ;) Колко като час трябва да кацне, за да хванеш 5 часа?

 

Аз ги хващам така или иначе. По разписание трябваше да кацне в 13.45 ч.

 

 

Инструктирай синчето да изиска бележка с причината за закъснението, издадена от наземния персонал.

 

Няма кой да му даде на нашето летище подобна бележка. Ще се борим по вътрешните канали с установените вече практики... ;)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Няма кой да му даде на нашето летище подобна бележка. Ще се борим по вътрешните канали с установените вече практики... ;)

Грешиш - има и го правят, ако настояваш, защото са длъжни.

Варианти: Гейт агентите, на билетния център, на информационното гише.

Важното е да пише точната причина.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Грешиш - има и го правят, ако настояваш, защото са длъжни.

Варианти: Гейт агентите, на билетния център, на информационното гише.

Важното е да пише точната причина.

 

Ще се пробвам да изискам от информационното гише сега като отида на летището, ама кой знае каква лудница ще е при тях...

Връзка към коментар

Аз ги хващам така или иначе. По разписание трябваше да кацне в 13.45 ч.

 

 

 

Няма кой да му даде на нашето летище подобна бележка. Ще се борим по вътрешните канали с установените вече практики... ;)

 

Направи няколко шотове на радар и на разписанието на летище София ;):)

 

 

 

13:45 е по разписание. Как няма да бърза, има да прави Хийтроу, а там вече си е изпуснал слота.

 

Лондон е обявен за излитане според летище София в 19:30. Според моето разписание към 21:00 часа. :biggrin:

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Пишеше го някъде по бумагите, трябва да се потърси.

Тук има списък със стандартизираните причини:

https://www.eurocontrol.int/sites/default/files/content/documents/official-documents/facts-and-figures/coda-reports/standard-iata-delay-codes-ahm730.pdf

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

А откъде произлиза това задължение, за да можем да го цитираме при нужда?

 

 

Фичо, виж тук :)

 

Последният абзац:

 

 

If the airline does not provide you with the assistance provided for under the Regulation, you should go to the check in area or the boarding desk of the airline and request written notice of your rights in accordance with Article 14 of the Regulation*.  If this is refused or there is still no attempt by the airline to offer any assistance, you should ensure that you keep all receipts for food and drinks and calls for presentation to the airline on your return or for forwarding to the Commission for Aviation Regulation to notify the Commission of the infringement or for production in the Small Claims Court if you decide to take legal action to recover your costs.

 

* Regulation -- Regulation 261/2004/EC

 

 

Article 14

 

Obligation to inform passengers of their rights

 

1. The operating air carrier shall ensure that at check-in a clearly legible notice containing the following text is displayed in a manner clearly visible to passengers: "If you are denied boarding or if your flight is cancelled or delayed for at least two hours, ask at the check-in counter or boarding gate for the text stating your rights, particularly with regard to compensation and assistance".

2. An operating air carrier denying boarding or cancelling a flight shall provide each passenger affected with a written notice setting out the rules for compensation and assistance in line with this Regulation. It shall also provide each passenger affected by a delay of at least two hours with an equivalent notice. The contact details of the national designated body referred to in Article 16 shall also be given to the passenger in written form.

3. In respect of blind and visually impaired persons, the provisions of this Article shall be applied using appropriate alternative means.

 

 

Понеже виждам, че може да се мине и без въпросната бележка, може би не е лошо в случай на закъснение човек да се снима пред табло „Излитащи“ на летището, където се виждат датата и часът.

Редактирано от captain_oveur
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Така, сдобихме се с удостоверение, което продиктувах лично на служителката на информационното гише на България Ер на летището. Най-важното в текста е "поради оперативни причини, а не поради технически причини". Сега мисля да пием по една бира с Младши и да преценим в кой точно период през следващите дванадесет месеца да ползваме безплатно услугите на националния превозвач. Не знам какво не им харесвате. Нямам причина да се оплаквам ако при всяко закъснение на полет получавам по един безплатен двупосочен билет...

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Фичо, виж тук :)

 

Последният абзац:

 

 

* Regulation -- Regulation 261/2004/EC

 

Да, чл.14 т.2 наистина вменява задължение на превозвача да предостави писмен текст, обаче аз го разбирам, че това е текст с обяснение какви са правата на пътника, а не текст с обяснение на причината за закъснението. :rolleyes:

 

 

Понеже виждам, че може да се мине и без въпросната бележка, може би не е лошо в случай на закъснение човек да се снима пред табло „Излитащи“ на летището, където се виждат датата и часът.

 

Това добре, обаче нали определящото е на часът на излитане, а часът на кацане, или по-точно - точният час на отваряне на вратите на самолета след кацането...

Редактирано от Фичо
Връзка към коментар

 Нямам причина да се оплаквам ако при всяко закъснение на полет получавам по един безплатен двупосочен билет...

Мисля, че с оглед масовите закъснения, по-добре да вдигнеш мизата на кеш-мъни ..

 

Някои по-тарикати дебнат за такива сривове в графика и купуват билети на поразия, прилапвайки по 1-2 компенсации на ден.

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

 Нямам причина да се оплаквам ако при всяко закъснение на полет получавам по един безплатен двупосочен билет...

Единствена причина виждам  от гледна точка на това, че по регламент ти дължат 400eur, с които би могъл да си купиш не един, а няколко двупосочни билета ;), а ти си печен юрист, а не прост ******** като мен и знаеш как да ги притиснеш ;)

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Да, чл.14 т.2 наистина вменява задължение на превозвача да предостави писмен текст, обаче аз го разбирам, че това е текст с обяснение какви са правата на пътника, а не текст с обяснение на причината за закъснението. :rolleyes:

 

 

 

Точно така е, както си го разбрал, но за съжаление на ниво ЕС не намерих по-подробни разяснения. Единият вариант е, обосновавайки се с цитираната статия (14) от регулацията (и малко блъфирайки и спекулирайки с евентуално незнание на служителя) да поискаш да бъде вписана и причината за закъснението.

Другият вариант е да слезеш до ниво частен случай - конкретната авиокомпания. За САЩ намерих доста текстове как се вадят такива бележки, за ЕС, поне след бегло търсене - не. Намерих само за "Iberia", вероятно същата или подобна процедура ще е и при техните съучастници британците:

 

 

As a client, you can obtain a receipt through Iberia.com in Complaints, selecting within Other category and indicating the type of proof you require. You can also make the request in writing, including the followingi nformation:

  • The name of the passenger must be the same as the person making the request.
  • Ticket number or a photocopy of it.
  • Flight number.
  • Flight date.
  • Route taken by the flight.
  • Photocopy of National Identity Document or Passport.
  • Signature of the passenger making the request.
  • Email or postal address where you would like to receive the document request

Please state very clearly the type of proof you require. Iberia provides proof of:

  • Having flown
  • Not having flown
  • Embarkation denied (not being allowed to board a flight)
  • Delay to a flight
  • Cancellation of a flight
  • Cancelled bookings

Send your request to the following postal address:

CENTRO DE ATENCIÓN AL CLIENTE

APDO CORREOS 36315

28080 MADRID

SPAIN

 

 

Предполагам, че трябва да се търси компания по компания, за да се събере задоволително пълна и точна информация.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Така, сдобихме се с удостоверение, което продиктувах лично на служителката на информационното гише на България Ер на летището. Най-важното в текста е "поради оперативни причини, а не поради технически причини". Сега мисля да пием по една бира с Младши и да преценим в кой точно период през следващите дванадесет месеца да ползваме безплатно услугите на националния превозвач. Не знам какво не им харесвате. Нямам причина да се оплаквам ако при всяко закъснение на полет получавам по един безплатен двупосочен билет...

 

Премисли нещата, защото с разните карти пестиш по 40-50 евро на билет.

Връзка към коментар

Предполагам, че трябва да се търси компания по компания, за да се събере задоволително пълна и точна информация.

"Белите" авиокомпании го наричат certificate of delay и го имат описан в сайтовете си, наред с издаването на фактури и т.н.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Могат да обявят каквото си искат - важното е каква е официално докладваната причина, свързана с конкретния полет. Ако графикът е отместен заради "извънредни обстоятелства" на друг полет - горят.

Редактирано от macf1an
Връзка към коментар

Duke, тук са се презастраховали. Иначе браво за публикуването на новината

attachicon.gifbgairAMS_LON.PNG

 

След дъжд качулка - клубът на пълната аматьорщина!

 

07:15     Амстердам     Излетял 09:21 :lol:

 

 

Техническа е причината,затова оставате :rofl:

 

 

Bulgaria Air Здравейте,

Поради технически причини в деня на полета е сменен типа самолет с по-малък.

Извиняваме се за причиненото неудобство.

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

След като чаках мои приятели близо три часа, заради закъснението на полет на бг еър (и си платих и за престоя на летищния пакркинг :angry: ), и след последвалото закъснение от близо два часа при обратния им полет (като при това аз им осигурих билетите от румбо), аз лично официално се отказвам от услугите на "националния ни превозвач", колкото и примамливи да изглеждат цените през разните му сайтове, от които ползваме намаления!

 

Личен избор.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

След като чаках мои приятели близо три часа, заради закъснението на полет на бг еър

И те са наясно с правата си за обезщетение, нали?

 

(иначе постът ти, струва ми се, е по-скоро за тази тема)

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.