Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Постът е по-скоро за тази тема:

Компенсация от Bulgaria Air

 

Може да продължите там :)

Иначе, да, за над 3 часа дават пари, за 2 до 3: храна и напитки. По закон, поне..

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

При близо 3 часа май няма?

Иначе, да, за над 3 часа дават пари, за 2 до 3: храна и напитки. По закон, поне..

Ама над 3 часа ако полетът е над 1500км, ако е под 1500км. би трябвало да се дължи обезщетението (250eur) при закъснение над 2 часа, аз така ги чета чл.6 и чл.7 от Регламента

Редактирано от Фичо
Връзка към коментар

Всъщност, директивата предвижда само храна, напитки и пр. при закъснение. Последващи съдебни дела (Sturgeon vs condor, Bock vs Air France и др.) установяват, че и пари се дължат, но за над 3 часа.

Редактирано от macf1an
Връзка към коментар

Всъщност, директивата предвижда само храна, напитки и пр. при закъснение.

Е как, а чл.7 ? :rolleyes:

 

 

РЕГЛАМЕНТ (ЕО) № 261/2004 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА

.......

Член 7

Право на обезщетение

1.   При прилагането на този член пътниците получават обезщетение , възлизащо на:

а)

250 EUR за всички полети до 1 500 километра;

б)

400 EUR за всички полети на територията на Общността над 1 500 километра и за всички други полети между 1 500 и 3 500 километра;

в)

600 EUR за всички полети, непопадащи под букви а) или б).

При определяне на разстоянието базата е последният краен пункт на пристигане, в който отказаният достъп на борда или отмяна на полет ще забавят пристигането на пътника след времето по разписание.

2.   Когато на пътниците се предложи премаршрутиране до крайния пункт на пристигане с друг полет съгласно член 8, времето на пристигане не превишава времето на пристигане по разписание на първоначално резервирания полет

а)

с два часа за всички полети до 1 500 километра; или

б)

с три часа за всички полети на територията на Общността над 1 500 километра и за всички други полети между 1 500 и 3 500 километра; или

в)

с четири часа за всички полети, непопадащи под букви а) и б),

опериращият въздушен превозвач може да намали обезщетението, предвидено в параграф 1, с 50 %.

3.   Обезщетението, посочено в параграф 1, се изплаща в брой, чрез електронен банков превод, банкови ордери или банкови чекове или, с подписано съгласие на пътника, в пътнически ваучери и/или други услуги.

4.   Разстоянията, дадени в параграфи 1 и 2, се измерват по метода на дъгата на големия кръг.

Връзка към коментар

Е как, а чл.7 ? :rolleyes:

 

Прилага се за отменени полети, отказан достъп и т.н. За закъснения - цитирах къде е дефинирано.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

И те са наясно с правата си за обезщетение, нали?

 

(иначе постът ти, струва ми се, е по-скоро за тази тема)

В общи линии съм наясно, да. Но не съм убеден, че си струват усилията. Иначе не можем да се оплачем от великодушието на  въпросната АК - кроасан и мин. вода.

Както и да е, аз моят избор съм го направил - никога повече с тия мишоци. Поне що се отнася за вътрешни полети.

Връзка към коментар

В общи линии съм наясно, да. Но не съм убеден, че си струват усилията. Иначе не можем да се оплачем от великодушието на  въпросната АК - кроасан и мин. вода.

Както и да е, аз моят избор съм го направил - никога повече с тия мишоци. Поне що се отнася за вътрешни полети.

Аууу, ми вас са ви изглезили направо, аз до сега съм виждала само едно дървено хлебче, намазано с маргарин. :unsure:

Или кифлите ги дават на вътрешните полети? ;) ;)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...
  • 2 седмици по-късно ...

Е може би е време и аз да споделя "приятния" си опит със "Закъснелия Ер", сиреч "България ЕР"...
С голямо удоволствие на 21-ви август се запътих към лятната си почивка в България с група приятели, всичко беше ОК, докато, след чекиране, лелката ме попита дали знам, че вместо в 21.30 ще излетим от Атина в 02.20, уви, не знаех, учтиво ми подаде ваучер за 7 Евро за Макдоналдс и ни отпрати...
Накратко, не пристигнахме в София в 10.45 (по разписание), нито в 03.45 (според закъснението), ами в 05.15...

Прекарах си невероятно добре от 19.30 на летището в Атина до към 04.00 със 7 евро ваучер, пак споменавам от Макдоналдс, беше див купон, (приятел посрещна рождения си ден на пейка пред изхода на самолета, вместо на организирано парти)...
След много звънене, нелюбезни (арогантни) служители от София ми казаха, че "Нямало свободен самолет, който да изпълни полета"... (това е като да си викнеш такси, ама ако нямат свободна кола, ще ти пратят след 5 мин. явно важи и за авиацията)

Още на другия ден аз започнах да си търся правата, според мен, имам право на това, та нали чаках 5-6-7 часа на летището за полет от около 1 час. Резултатите:

Подигравателни разговори с идиотките на гишетата, пълно мълчание, след като изпратих жалбата на посочения от тях адрес, а за изпуснатата връзка дори не споменавам, защото си бях купил отделен билет за нея - НИЩО!

За да спазя добрия тон и да не се обърна към тях с речник от псувни, които не са чували, можете ли да ми кажете, дали имам право на каквото и да е обезщетение, преди да се обърна към следваща инстанция, защото те, може би, се оповават на думите: "Накажи глупака с мълчание", но аз не смятам себе си за глупав и няма да им се дам лесно...

П.С. Не бях осведомен за закъснението по никакъв начин, въпреки, че служителите в Атина ми казаха, че се е знаело от сутринта на същия ден за това закъснение, не ми беше предоставено обсолютно нищо, освен споменатия ваучер, който съм навил на фунийка и пазя, за да използвам по предназначение, плановете ми бяха тотално объркани и т.н. (сигурен съм, че знаете как стоят нещата)...

Поздрави!
Един закъснял пътник
 

Връзка към коментар

Неприятно, но не е като да не им се случва - можеш да видиш темата за ФБ, която е 40+ страници и там си дъвчем едно и също през 5 страници :)

Опитай да оставиш емоциите, заото няма да ти помогнат в дискусията с а/к. Опитай да си вземеш бележка от тях защо е закъснял този полет. И е хубаво да не пише "техническа повреда на самолета", че това води много нерви след себе си... Ако пише "липса на машина" - перфектно. Изчакваш 4 седмици от пускането на жалбата и като няма отговор, попълваш формуяра на ГВА, които са NEB за България по Регламент 261/2004.

Много зависи на какъв служител ще попаднеш в ГВА. Има случаи на хора, които са попадали на свестни служители и си получават обезщетенията. Има и случаи, в които пътниците попадат на бюрократи, които формално си следват процедурите, но това не води да търсените от пътника резултати.

След ГВА, следващата стъпка е refund.me :)

Успех!

П.С. Olympic/Aegean също летят по линията от/до Атина... ;)

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Да внеса малко разяснения към посоченото по-горе. Бележка е късно да се вземе. Това се прави веднага на летището. Няма нужда да се пише жалба в свободен текст, защото така или иначе от авиокомпанията ще изискат попълнен формуляр съгласно Регламент 261/2004. Попълнен формуляр е добре да се изпрати с копие до ГВА. Обикновено реакцията е моментална и от ГВО препращат формуляра на авиокомпанията с копие до жалбоподателя и с указание към компанията да отговори в рамките на шест седмици. За съжаление трябва да се изчака този период от време. Ако все още няма резултат е добре да се пусне напомнителен мейл или да се намери начин за контакт по телефона със служителя отговарящ за конкретната жалба. И накрая, ГВА не разполагат с механизми за натиск върху авиокомпанията, нито пък изплащат обезщетения. Всичко е в ръцете на авиокомпанията и служителите. Намерете начин за допълнително въздействие...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

 

П.С. Olympic/Aegean също летят по линията от/до Атина... ;)

 

Знам, че и по-евтино е с тях, но нали да съм националист... Напатих си, затова следващият път яхвам Олимпийците и няма да се замислям...

 

Иначе формулярът го попълних още на същия ден и им го изпратих, може би, сега чакам този период...

 

Благодаря ви! Ще ви държа в течение, ако има резултат ;)

Връзка към коментар

Това лято имах четири успешни полета с БГ еър Вместо да си стоя кротко и да се радвам на късмета си,добила смелост,реших да букна още два.

Резултатът:Полета в събота София- Бургас вместо в 18:40 излетя в 22:10-чакаха самолета да дойде от Бодрум.Първо трябваше да тръгнем в 20:45,после стана 21:30.Поради някаква причина съм останала с грешното впечатление,че обезщетение се дължи за над 2 и 40мин закъснение,затова поисках документ от гишето на БГеър.До 21:30 закъснението беше 2ч и 50мин,това е написано в документа,причината е изчакване на самолет от предишен полет.Само че,самолета излетя доста по-късно и кацна в Бургас с 3ч и 20мин закъснение спрямо предвиденото по график.

Доколкото разбирам от прочетеното по-горе трябва да изпратя попълнен стандартен формуляр(намерих го в нета) едновременно до БГеър и до ГВА?От предишните ми контакти с нац.превозвач помня ,че мейла беше  if@air.bg.

Купила съм билета от lastminute,мога ли да искам компенсация директно от превозвача?

Връзка към коментар

Няма значение от кой посредник (lastminute, expedia, kayak, opodo, etc) си купила билета. Обезщетението се дължи от превозвача, който изпълнява полета. С други думи, ако на билета пише полет от София до Амстердам с полетен номер KL123456789, който е код шеър с България Ер и се изпълнява от България Ер, полетен номер FB9876543221, обезщетението го дължи ФБ, независимо дали билетът е издаден от КЛМ и независимо под какъв номер се код шеърва.

Да - полезно е да се спазват инстуркциите на юристите. Трябва всичи дружно да благодарим на Duke за помощта. :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Мерси за отговора :)

Малко информация,която може да бъде полезна.Преди закъснението да стане нахално дълго разпитах служителката на БГеър.Относно компенсация за която вече имаш одобрение от компанията,вместо да чакаш да ти възстановят парите по сметка,по-добре е да отидеш директно в офиса им на бул.Брюксел 1.Жената гарантира,че ще си получа парите там(в моя случай компенсацията за счупен куфар).

Беше станало дума  в темата за резервация с изчакване.Възможна е до 72часа,ако се прави в офис на БГеър,но там цената ще е по-висока от тази в сайта.

Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Здравейте отново,

след като писах тук, реших да напиша подробен мейл и до ГВА, от където отговориха още на същия ден и го бяха препратили до България ер. Съответно те ми отговориха на следващия ден, но тъй като неграмотно написаният мейл представлява интерес за мен, искам да ви го покажа и на вас:

 

Уважаеми Г-н Колев,

 

Колегите ни предадоха Вашето писмо към нас.

Уведомяваме Ви че срокът за разглеждане е 6 седмици от деня на подаване на жалбата.
Официално подпълнен формуляр получихме от Вас на 24.08 , това означава ,че отговорът ще получите на 05.09.

 

 

С уважение,

 

Complaints and Claims Department

Тъй като съм поДпълнил формуляра на 24.08, а, според мен, шестата седмица е идният понеделник (а не 05.09, защото така или иначе тази дата е отминала отдавна...), искам да ви попитам, дали утре да им припомня учтиво за себе си? Междувременно изнамерих информация, че закъснението ни е било точно 335 минути (почти 6 часа, но кой ги брои) и се свързах с адвокат, който каза, че с удоволствие ще ми съдейства.

Хубав ден!

 

 


 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Надали 3 дни са от съществено значение в случая... Един възможен вариант е на 6-ти октомври да им върнеш отговор, че старателно си прегледал цялата входяща поща от 4-ти до 6-ти септември, но не си намерил писмото, което е трябвало да ти изппратят на 5-ти. И учитво ги молиш да го изпратят отново...

Не е изключено някое клето девойче изобщо да не разбере шегата, но поне няма да им напомниш за себе си по фрустриращ начин.

А ако схване шегата, ще разбере и "качеството" на писмото, което си получил от тях и няма как да се ядоса...

Успех!

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

И така след като трябваше да "помоля" идиотите от БГ Ер да ми изпратят отговор и след като написах и-мейл, в който включих всевъзможни лица (ако имах  мейла на мин. на транспорта и той щеше да го прочете), аз получих отговор от БГ Ер. Накратко гласеше, че сме имали 5.54 мин закъснение, което се е дължало на техническа неизправност на самолета - грешка, появила се на 20.08 (денят преди моя полет на 21-ви), когато самолета кацнал на летище Бургас, което било непредвидима форсмажорна ситуация, извън контрола на БГ Ер....

Прилежно ми бяха дали да прочета някакви бележки от механици, който, ако бяха написани на китайски с подобаваща терминология, щяха да са по-разбираеми...
Както и да е, аз се свързах с адвокат, който ме посъветва да им напиша следното: 

 

Уважаеми,
във връзка с изпратеното от Вас съобщение относно дължимото обезщетение за закъснял полет Ви уведомявам за следното:
 
    Съгласно практиката на Съда на ЕС и по-конкретно делото Sturgeon (Решение от 19 ноември 2009 г.) и дело C-629/10 от 23.10.2012 техническата неизправност на самолета не се счита за "непредвидено обстоятество".
 
Вземете под внимание също делото: Friederike Wallentin-Hermann срещу Alitalia – Linee Aeree Italiane SpA, където в решението се гласи: 
 
По изложените съображения Съдът (четвърти състав) реши:
 
    Член 5, параграф 3 от Регламент (ЕО) № 261/2004 на Европейския парламент и на Съвета от 11 февруари 2004 година относно създаване на общи правила за обезщетяване и помощ на пътниците при отказан достъп на борда и отмяна или голямо закъснение на полети и за отмяна на Регламент (ЕИО) № 295/91 следва да се тълкува в смисъл, че произтекъл с летателен апарат технически проблем, довел до отмяната на полет, не спада към понятието „извънредни обстоятелства“.
 
Тъй като те бяха написали колко много държат на сигурността на техните пътници и как това непредвидимо обстоятелство им е попречило, те ми заявиха, че не ми дължат обезщетение и нагло ми пожелаха да ме видят скоро на борда на техните самолети!

Това аз разтълкувах като: Фак ю фор флаинг уит ас! И подадох граждански иск!

Дано пребъде!

П.С. след като прочетох тук за сайта refund.me, там пуснах две искания, едното за закъснение Катания-Рим (Vueling), другото Катания-Рим-Скопие (закъснение в Катания, изпусната връзка в Рим и премаршрутиране до София, вместо Скопие + естествено загубен багаж, които се явява бонус към това пътуване).

Поздрави,
един изстрадал пътник :D
  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Не забравяй и това:

http://magelanci.com/topic/4398-компенсации-за-отлагане-на-полет/?p=110078

 

Успех, и ни дръж в течение, че тук дължат едни стотина хиляди евро на съфорумците, поне ;)

 

Едит: Дружески съвет - никога не публикувай номерата на резервациите си в публичното пространство, преди да си ги пролетял от-до. В комбинация с фамилното ти име, всеки може да ти отмени безвъзвратно полетите :)

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.