гост Публикувано: 31 юли, 2017 Публикувано: 31 юли, 2017 преди 20 часа, Георги каза: Тук ли не са предложили или там? 400 са, ако прехвърлят дистанцията, иначе са 250. Мадрид май е за 400. Имат ли вече форма за оплаквания в сайта, до колкото знам при тях се праща имейл, и да, ГВА в копие няма да навреди. На летището в Мадрид не са предложили нито храна, нито вода. Да, на сайта имат форма за оплакване и вече се оплаках. А до ГВА на кой имейл да си пусна жалбата?
Георги Публикувано: 31 юли, 2017 Публикувано: 31 юли, 2017 преди 2 часа, но нейм каза: На летището в Мадрид не са предложили нито храна, нито вода. Да, на сайта имат форма за оплакване и вече се оплаках. А до ГВА на кой имейл да си пусна жалбата? Ако са имали някакви разходи на летището за храна/вода и пазят касови бележки, имат право да си искат парите обратно. Имейлът, до колкото помня е caa@caa.bg 2
гост Публикувано: 1 август, 2017 Публикувано: 1 август, 2017 От ГВА реагираха бързо: Уважаеми............, Съгласно процедурата за обработване на жалби, първо трябва да подадете Вашата жалба към въздушния превозвач – „България Ер“ на адрес:crfb@air.bg Съгласно т. 2 от указанията, ако авиопревозвача не Ви предостави отговор в рамките на 6 седмици до два месеца след получаване на жалбата, или ако не сте удовлетворени от отговора, Вие следва да изпратите формуляра до националния орган за прилагане в държавата – членка, в която е възникнал случаят (съгласно чл. 16 от Регламент 261/2004). Закъснението е възникнало на летище Мадрид и следва да се обърнете към Националния надзорен орган на Испания. Процедурата по подаване на жалби е подробно описана на сайта на ГД ГВА: https://www.caa.bg/bg/category/282/prava-na-putnicite-pri-putuvane-po-vuzduh. Повече информация и списък на националните органи по прилагане с техните адреси са достъпни на сайта на ГД ГВА:https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/themes/passengers/air/doc/2004_261_national_enforcement_bodies.pdf ---------------------------------------------------- Закъснението е възникнало на летище Мадрид и следва да се обърнете към Националния надзорен орган на Испания. - Наистина ли трябва да се обърна към испанските органи в случай, че не съм удовлетворена от отговора на Бг еър? 1
Георги Публикувано: 1 август, 2017 Публикувано: 1 август, 2017 преди 19 минути , но нейм каза: Наистина ли трябва да се обърна към испанските органи в случай, че не съм удовлетворена от отговора на Бг еър? Да, това май забравих да го уточня Отговорен регулатор винаги е този в държавата на излитане. 2
Kamen Публикувано: 1 август, 2017 Публикувано: 1 август, 2017 преди 15 минути , Георги каза: Да, това май забравих да го уточня Отговорен регулатор винаги е този в държавата на излитане. Има ли срок на отговор от регулатора? 1
Георги Публикувано: 1 август, 2017 Публикувано: 1 август, 2017 преди 33 минути , Kamen каза: Има ли срок на отговор от регулатора? Мисля, че не. Преди време, когато се интересувах много от темата, английския регулатор беше излезнал със становище, че заради големия брой оплаквания отговор може да се забави с месеци, но ще дойде. А и да не забравяме, че отговорът на регулатора е само пожелателен, авиокомпанията пак може да каже, че не е съгласна с него и да се наложи да се върви на съд. 2
Георги Василев Публикувано: 24 октомври, 2017 Публикувано: 24 октомври, 2017 Малко развитие по моят случаи. Накратко беше анулиран полет София - Варна без посочена причина, 2 дни преди да бъде осъществен. Същия ден подадох жалба. В отговор получих, че трябва да чакам 2 месеца (изтекоха на 11.10). На 12 говорих с кол центъра, обясниха, че до края на другата (вече тази) седмица ще бъдат задвижени нещата....и днес получих това Уважаеми г- н Георги Василев, Пишем в отговор на жалбата Ви с наш вх. ............................ относно отмяна на полет FB991 от София до Варна на 13.08.2017г. като молим да приемете най- искрените ни извинения за причиненото Ви неудобство. Като израз на уважението ни към Вас и като пълна компенсация за този неприятен случай, Ви предлагаме да получите по един безплатен двупосочен билет (с платени от авиокомпанията такси) за директен полет на Авиокомпания „България Ер” АД по Ваш избор, в рамките на 12 месеца от получаване на настоящето съобщение. П.С. Чак ме е яд, че съм обиколил почти всичките и не мога да се възползвам :D Продължавам напред и ще чакам кешовицата. 2
Гост 45#2 Публикувано: 24 октомври, 2017 Публикувано: 24 октомври, 2017 (редактирано) преди 14 минути , Георги Василев каза: Малко развитие по моят случаи. Накратко беше анулиран полет София - Варна без посочена причина, 2 дни преди да бъде осъществен. Същия ден подадох жалба. В отговор получих, че трябва да чакам 2 месеца (изтекоха на 11.10). На 12 говорих с кол центъра, обясниха, че до края на другата (вече тази) седмица ще бъдат задвижени нещата....и днес получих това Уважаеми г- н Георги Василев, Пишем в отговор на жалбата Ви с наш вх. ............................ относно отмяна на полет FB991 от София до Варна на 13.08.2017г. като молим да приемете най- искрените ни извинения за причиненото Ви неудобство. Като израз на уважението ни към Вас и като пълна компенсация за този неприятен случай, Ви предлагаме да получите по един безплатен двупосочен билет (с платени от авиокомпанията такси) за директен полет на Авиокомпания „България Ер” АД по Ваш избор, в рамките на 12 месеца от получаване на настоящето съобщение. П.С. Чак ме е яд, че съм обиколил почти всичките и не мога да се възползвам :D Продължавам напред и ще чакам кешовицата. Ако ти дават право на който и да е техен полет, запази си това право, не се знае кога може да ти потрябва спешен билет... Редактирано 24 октомври, 2017 от 45#2
Георги Василев Публикувано: 24 октомври, 2017 Публикувано: 24 октомври, 2017 преди 1 минута , Боби каза: Ако ти дават право на който и да е техен полет, запази си това право, не се знае кога може да ти потрябва спешен билет... Има логика, но или това или кеш, нямам право и на двете, а в случая сме 2-ма замесени, тоест, ако избера да летя с тяхното предложение, трябва аз да платя на втория човек 250 евро, защото август по задължение трябваше заедно...не е човек с който да летя по всяко време и навсякъде. Сложно е...виж, ако имаха София - USA независимо коя точка....Бога ми......ВЕДНАГА! :D
АнтонМинков Публикувано: 26 октомври, 2017 Публикувано: 26 октомври, 2017 На 24.10.2017 г. в 16:05, Георги Василев каза: Малко развитие по моят случаи. Накратко беше анулиран полет София - Варна без посочена причина, 2 дни преди да бъде осъществен. Същия ден подадох жалба. В отговор получих, че трябва да чакам 2 месеца (изтекоха на 11.10). На 12 говорих с кол центъра, обясниха, че до края на другата (вече тази) седмица ще бъдат задвижени нещата....и днес получих това Уважаеми г- н Георги Василев, Пишем в отговор на жалбата Ви с наш вх. ............................ относно отмяна на полет FB991 от София до Варна на 13.08.2017г. като молим да приемете най- искрените ни извинения за причиненото Ви неудобство. Като израз на уважението ни към Вас и като пълна компенсация за този неприятен случай, Ви предлагаме да получите по един безплатен двупосочен билет (с платени от авиокомпанията такси) за директен полет на Авиокомпания „България Ер” АД по Ваш избор, в рамките на 12 месеца от получаване на настоящето съобщение. П.С. Чак ме е яд, че съм обиколил почти всичките и не мога да се възползвам :D Продължавам напред и ще чакам кешовицата. Аз бих се зарадвал много на подобно предложение, но то си е до човек и ситуация. Щом това не ти е ок, предполагам искат или не ще ти дадат кеш. 2
гост Публикувано: 2 ноември, 2017 Публикувано: 2 ноември, 2017 Като прочетох в темата за Аероиск, че колегата/колежката има отговор от БгЕър, взех че си проверих пощата и какво да видя: Уважаеми г- н........................,<br /> <br /> Пишем в отговор на Ваша жалба /наш вх. N ......................./, касаеща закъснението на полет FB472 от Мадрид до София на 29.07.2017г., като молим да приемете най- искрените ни извинения за причиненото неудобство. <br /> След внимателно разглеждане на жалбата, бихме желали да Ви уведомим за следното: въпросният полет закъснява поради метеорологични причини, което е обстоятелство извън ефективният контрол на авиокомпанията.<br /> Бихме желали да Ви уведомим, че правим всичко възможно да избегнем закъснения на нашите полети, но понякога сме изправени пред обстоятелства, които не могат да бъдат избегнати. <br /> Съгласно Конвенцията от Монреал, задълженията на опериращите въздушни превозвачи би следвало да бъдат ограничени или отменени, в случаите когато дадено събитие е причинено от извънредни обстоятелства, които не са могли да бъдат избегнати, дори при вземане на всички разумни мерки. <br /> Съгласно чл. 5.3 от Регламент 261 от 11.02.2004 г. на Европейския парламент и на Съвета на Европейския съюз: Опериращ въздушен превозвач не е длъжен да изплаща обезщетение по член 7, ако може да докаже, че отмяната е причинена от извънредни обстоятелства, които не са могли да бъдат избегнати, дори да са били взети всички необходими мерки.<br /> Още веднъж Ви молим да приеме нашите извинения за преживяното неудобството.<br /> <br /> С уважение,<br /> Complaints and Claims Department<br /> <br /> Sofia Airport<br /> 1 Brussels Blvd<br /> Sofia 1540<br /> Web: www.air.bg ----------------------------- Тъй като не е имало метеорологични причини посред най-слънчево и безветрено лято и нито една турболенция, как смятат да докажат това само те си знаят! А смяната на самолета на метеорологичните условия ли се дължи??? Как ще ме посъветвате да продължа кореспонденцията?
tch Публикувано: 2 ноември, 2017 Публикувано: 2 ноември, 2017 преди 9 минути , но нейм каза: Как ще ме посъветвате да продължа кореспонденцията? Нещо от сорта на това да ти предоставят доказателства, за тези лоши метериолгични условия или в противен случай ще се обърнеш към някоя от компетентните фирми 1
Alexander Публикувано: 3 ноември, 2017 Публикувано: 3 ноември, 2017 Има ли някой, който да е взел компенсация от тази компания? Доколкото знам, максимума, който може да се постигне е нови билети.
alis_word Публикувано: 3 ноември, 2017 Публикувано: 3 ноември, 2017 На мен ми изпратиха предложение за билети,но отказахме. Имаха срок от САА да минотговорят до 2 октомври. Кореспонденцията ми се влачи точно 5 месеца.Ще ги чакам още малко и ще ги предопределя че ще ги дам на Ароиск 1
Георги Василев Публикувано: 3 ноември, 2017 Публикувано: 3 ноември, 2017 (редактирано) преди 5 часа, Alexander каза: Има ли някой, който да е взел компенсация от тази компания? Доколкото знам, максимума, който може да се постигне е нови билети. Преди седмица го добутах до това да получа поща в която учтиво ме молят да си изпратя банковата сметка по която да преведат парите. На 10.11 ще им станат тамън 3 месеца, това с билетите вече го играхме дето предложиха...мисля, че се въртим около финализиране, ама на...още няма нищо. Ще говоря пак с миската от кол центъра. Няма пък....дупка ще изкопая! :D Сега говорих пак с кол центъра. Срокът бил 10 работни дни, след като са получили банковата ми сметка. Уверихаме, че на 100% ще се случи. Това прави другия петък най-късно...да видим! Редактирано 3 ноември, 2017 от Георги Василев актуализарне на иформацията 1
Георги Публикувано: 3 ноември, 2017 Публикувано: 3 ноември, 2017 За мен лично предлагането на билет е директно признаване, че дължат компенсация, така че пътят да се изиска пълната компенсация нататък би трябвало да е лесен. Много хора се съгласяват на билета, защото не им се занимава или смятат да пътуват по коледа, когато цените може да са много високи, по-скъпи от компенсацията, всеки сам си преценява дали предложението го урежда. @но нейм - може да се поинтересуваш дали е имало други закъснели полети в същия ден, хубавото време за летене не е задължително да е равносилно на хубавото време както ние си го представяме. Възможно е закъснелия самолет да е летял от Москва например, в този случай авиокомпаниите често го използват да се измъкнат. 1
гост Публикувано: 3 ноември, 2017 Публикувано: 3 ноември, 2017 На 7/30/2017 в 12:26, mitkobiker каза: Много интересно се е развивал графика на въпросната машина (LZ-BOO) вчера... Сутринта тръгва с 50 мин. закъснение за Амстердам. Там се застоява 1ч40мин (по принцип час е достатъчен за обработка). Връща се в София и тръгва към Мадрид с натрупано закъснение от час и 20мин, но на Мадрид престоява почти четири часа... от което се получава и огромното закъснение при пристигането в София. Предполагам е имало проблеми и забавяне с натоварването на багажа и са изпуснали слотове. Но цялата случка е странна, защото въпросният Боинг 737 може спокойно да превози пътници, багаж и гориво на подобно разстояние... ако е технически изправен. Ако се ориентираме за маршрута на въпросния самолет по това мнение, трябва ли да разследвам дали има закъснели полети в Амстердам, София и Мадрид. Авиокомпаниите как доказват, че метеорологичните условия са били неподходящи? И какъв е смисълът да те натоварят в един самолет с багаж, да те държат там и после да те натоварят без багаж в друг поради лоши метеорологични условия? 1
tch Публикувано: 3 ноември, 2017 Публикувано: 3 ноември, 2017 преди 59 минути , но нейм каза: Ако се ориентираме за маршрута на въпросния самолет по това мнение, трябва ли да разследвам дали има закъснели полети в Амстердам, София и Мадрид. Авиокомпаниите как доказват, че метеорологичните условия са били неподходящи? Ако по същото време, когато въпросният самолет е трябвало да кацне/излети на определено летище е имало и други забавени полети, тогава е ясна каква е причината. В интерес на авиокомпания е да докаже, че е имало някакъв проблем, извън нейните юресдикции, поради който се е случило закъснението. Ти може до толкова да "разследваш", до колкото да сравниш отговора на авиокомпания с реалните данни. Проблемът, е че тия данни трудно биха били достъпни безплатно. Например flightradar показва безплатно информация за дадения самолет до 7 дни назад.
Tobleron Публикувано: 3 ноември, 2017 Публикувано: 3 ноември, 2017 (редактирано) преди 8 часа, Alexander каза: Има ли някой, който да е взел компенсация от тази компания? Доколкото знам, максимума, който може да се постигне е нови билети. Добре, че случайно се натъкнах на тази доскоро болезнена за мен тема... Най-отговорно и щастливо мога да потвърдя, че преди известно време Бг Еър преведе дължимото ми обещетение за опропастен от тях полет, с който щях да летя. Е, това се случи след лека намеса на българският съд и исковото производство. Накратко от извървяният път какво мога да дам като съвети, като "ветеран" в тази епохална битка: - за обещетения при полети на БгЕър не наемайте чуждестранни медиатори, в никакъв случай. Те се предават още на втората крачка и смирено чакат АК сама да се обяви за виновна, оправдавайки се с бавната съдебна система у нас. Въобще не завеждат дела за България и Румъния /или поне аз не открих такива/, а казусите ги точат с месеци, без нищо да правят, за да защитят правата ви. - за обещетения при полети на БгЕър наемайте директно местен, роден адвокат с практика и завеждайте иск. Уточнявам, че нямам опит с родните медиатори, леките ми контакти с Аероиск не намериха сходна и обща пътека, затова се ориентирах директно към адвокат, който на цената на своя хонорар стартира моят своеобразен протест срещу еър-несправедливостта. Коства ми мъничко нерви, малко пари за такси и няколко срещи с адвоката за детайли по молбата ми. През това време постоянно четях, че БгЕър е в някаква форма на фалит, че преустановява плащания и т.н. После дойде лятната закъснителна летищна драма и т.н. и т.н., все драми. Но в крайна сметка - българският съд възстанови накърнените ми права. Затова - окомплектовате копия от резервации, билети/бордни карти, платежни, справки от летища за излитане, кацане; кореспонденция. Слагате всичко в една папка и изготвяте едно пълномощно на желан от вас адвокат да ви представлява. Оттам нататък, Силата е във вас. Поздрави, п.с. Бих искал да благодаря на georgi_kolev7, за това, че с неговите постове, ми даде вътрешна насока в моята борба. Редактирано 3 ноември, 2017 от Tobleron 5 2
tch Публикувано: 3 ноември, 2017 Публикувано: 3 ноември, 2017 преди 3 минути , Tobleron каза: леките ми контакти с Аероиск не намериха сходна и обща пътека Отказаха ти съдействие ли?
Фил Публикувано: 3 ноември, 2017 Публикувано: 3 ноември, 2017 преди 7 минути , Tobleron каза: затова се ориентирах директно към адвокат, който на цената на своя хонорар стартира моят своеобразен протест срещу еър-несправедливостта. Коства ми мъничко нерви, малко пари за такси и няколко срещи с адвоката за детайли по молбата ми. Ако не е тайна - в крайна сметка колко ти излезнаха всички разходи (хонорари, такси и пр.) , като процент от сумата, която получи като обезщетение? 2
alis_word Публикувано: 3 ноември, 2017 Публикувано: 3 ноември, 2017 преди 5 минути , Фичо каза: Ако не е тайна - в крайна сметка колко ти излезнаха всички разходи (хонорари, такси и пр.) , като процент от сумата, която получи като обезщетение? По принцип ако ответника загуби би трябвало той да заплати разноските по делото на ищеца или греша?! 1
neuromancer Публикувано: 3 ноември, 2017 Публикувано: 3 ноември, 2017 Ако е включено в иска, да. Обаче, ако има извънсъдебно споразумение, примерно се навиете да ви платят 75% от исканата сума сега, вместо да чакате неопределено време за цялата, държавата и адвоката си взимат 100% от тяхното, така че за вас остава по-малко. (Това от моя ограничен опит).
Tobleron Публикувано: 4 ноември, 2017 Публикувано: 4 ноември, 2017 преди 21 часа, tch каза: Отказаха ти съдействие ли? Не. Първоначално комуникацията ми с тях не вървеше с желаната от мен скорост, да не кажа мудно. В последствие предложените от тях действия не съответваха на моите виждания за решаване на проблема. Или може би не попаднах на правилният служител. Няма значение. Това е в съвсем кратко резюме. Затова прочетох енергетичното послание на georgi kolev как да се справя с проблема и се заех да се движа по неговите стъпки, като се зарекох, че един ден ако спечеля, веднага ще напиша своя опит тук, за да допринеса и аз с нещо за форумната магеланска общност. преди 21 часа, Фичо каза: Ако не е тайна - в крайна сметка колко ти излезнаха всички разходи (хонорари, такси и пр.) , като процент от сумата, която получи като обезщетение? Не, в никакъв случай не е тайна. Не съм виждал излязлото осъдително съдебно решение, но по моята сметка тогава беше преведена сумата от 250 евро+претендираните от адвоката негови разноски+лихвата от момента на възникването на задължението. Адвокатът си приспадна неговите разноски+25% от възстановените 250 евро и това беше. За мен лично остана спорен моментът с удръжката на тези 25% от мен, тъй като те не бяха вписани в договора за правна помощ, но според адвоката сме ги уговорили и той е действал също като и другите онлайн-посредници. Тогава не ми се занимаваше да споря, тъй като лично се убедих, че той по виртуозен начин и за изключително кратко време се оправи с това дело, тъй като по това време упорито се носеше мълвата за предстоящ фалит на АК и спиране на всякакви плащания към петостепенни длъжници и аз бях силно притеснен. Понастоящем Бг Еър още лети, което е добра новина Затова моят съвет към всички бъдещи борци срещу БГ еър - щом ви се случи претенция за обещетение, пазете абсолютно всички бележки, свързани с полета /макар че 99% от тях съществуват онлайн и аз само си ги изпринтих/ и когато наемате адвокат, още в края на първите ви разговори уредете писмено дължимите парични отношения, като си пазите копието от договора наравно с останатилите документи по случая. Оттам нататък нещата са сравнително лесни. 4
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега