Прескочи до съдържание

Закъснения полети на Wizzair 24/05/2013


Препоръчани мнения

Давай смело с комуникацията, ако прецениш, че е законно и имаш право да я огласяваш. Гледай да премахнеш личните данни преди това. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз бих известил техния шеф първо. Ако има нещо, което наистина притеснява бюрократите, това е заплахата за топлото им място... :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Akair, пуснах и жалба до г-н Цветков.. Отговорът до мен не е подписан от него :) и там случая все още не е приключен. Ето по-долу последните мейли ... където вече случая е приключен.Ето и мейлите започвам с препращането към Унгарското ГВА. Следва Пинг понг за 2 месеца с 0 резултат. Дано не стане скучно на аудиторията:

 

Dear Mrs ….,

 

Kindly remind you that until this moment Bulgarian CAA and  the passenger, Mr. …. have not received your competent standpoint regarding the delayed W6 4325 SOF/EIN.

 

 Please advise whether the delay is due to extraordinary  circumstances and whether the passengers are provided by the airline with information for their rights, according Regulation 261/2004.   

 

Awaiting your urgent reply,

 

 

 

Kind regards,

 

………………………………

Dear …..,

 

 

I kindly remind you that in connection with the claim Mr. ,,,,and Mrs. ….. regarding delayed Wizz Air flight W6 4325 SOF-EIN on 24/5/2013 we kindly provide our standpoint whether the flight was delayed due to technical reasons if the aircraft has Hungarian registration number, and if you submit the concerning technical documents to my Authority.

 

But please be informed that in this case the Bulgarian Authority is the designated Authority for carriing out the proceeding according to Article 16.2. of Regulation 261/2004 of the European Parliament and of the Council. So the Bulgarian Authority is responsible for judging whether the flight was delayed due to technical reasons.

 

 

 

Best regards,

 

…………………………………..

Dear Mrs …..,

 

With reference to the last paragraph of the e-mail from Mrs dr…….., Hungarian Transport Authority we would like to ask you whether your agency will finally give us its standpoint about our complain regarding delayed Wizz Air flight W6 4325 SOF-EIN on 24/5/2013.

 

At this stage of our inquiry your agency is the only body designated to enforcement of Regulation 261/2004 of the European Parliament and of the Council in Bulgaria as a Member State. Therefore, we expect an adequate reaction from your site.

 

We are still entitled to take the necessary further proceedings before the other competent bodies in EU or courts in order to obtain judgment whether the flight was delayed due to technical reasons. Depending on your answer and final standpoint we will consider our next steps and actions.

 

Sincerely,

…..

………………………………………

Уважаеми г-н ……, г-жа …….,

 

Документите, доказващи технически проблем като основание за закъснението на полет W6 4325 SOF/EIN на 24.05.2013г. с повече от 7 часа,са изпратени 2 пъти от ГД ГВА, България на ГД ГВА, Унгария. Въпреки проведената кореспонденция, все още не сме получили становище по компетентност от унгарските колеги.

 

            ГД ГВА разполага с официалната документация на WIZZ AIR, удостоверяваща наличие на технически проблем, но не е оторизирана да я предоставя на пътници на авиокомпанията. Същата може да бъде изискана по съдебен път.

 

            Към настоящия момент ГД ГВА  е на мнение, че въздушният превозвач Wizz Air е изпълнил задълженията си по чл. 6 и чл. 9 на Регламент (ЕО) № 261/2004, свързани с правото на грижа при закъснение на полета.

 

Пътниците са осъществили полета си, макар и със закъснение, с което от своя страна, превозвачът е изпълнил тази част от договора за превоз, извършвайки разходите, за които пътниците са заплатили.

 

Авиокомпанията не е изпълнила задължението си по  чл. 8, алинея 1, буква а) от Регламент (ЕО) № 261/2004 да предложи на пътниците си предвидените опции, и по-конкретно: „на избор между възстановяване до седем дни по силата на член 7, параграф 3, на пълната стойност на билета на цената, на която е купен…“.

 

С оглед на гореизложеното считаме, че имате основание да предявите исканията си по съдебен път единствено поради неспазването от страна на въздушния превозвач на посоченото по-горе негово задължение.

 

 

 

Поздрави:

 

---------- Препратено съобщение ----------

 

Уважаема г-…..,

 

Бихме искали да Ви уведомим, че с отговора Ви от днес 20.11.2013г. смятаме, че не сме получили удовлетворяващо тълкувание на основния проблем по жалбата ни, а именно отказът на на въздушния превозвач WIZZ AIR да изплати иска ни  за компенсация в размер на ,,,, евро на пасажер, с аргумент че отговорнаостта на авиопревозвача за компенисране отпада, когато закъснението на полета е причинено от извънредни обстоятелства.

 

Във Вашия отговор се тълкува и потвърждава единствено, че закъснението на полета е вследствие на технически причини, а не поради извънредни обстоятелства.

 

С настоящото писмо Ви молим да потвърдите всеки един от следните твърдения, с което да внесете окончателно яснота по основния проблем:

 

1.       Полет  W6 4325 SOF -EIN ( 24/5/2013 )е  бил извършен със закъснение от 7 часа, поради необходимостта от отстраняване на технически проблем, за който ГВА разполага с пълна документация;

 

2.      По-горе споменатия „технически проблем“ не е валиден аргумент за отказ в полза на непредвидени обстоятелства при иск за обезщетение.

 

3.      3.  Въздушния превозвач WIZZ AIR погрешно тълкува стауса на полета и причините за закъснението, с което избягва евентуални искания за парично обезщетение  (в размер на … евро на пасажер) от страна на пътниците.

 

Поздрави.

 

…………………………………………….

 

Уважаеми …,

 

С писмо от 20.11.2013г. ГД ГВА изпрати становището си по отношение на Вашата жалба.

 

Според Wizz Air, Унгария закъснението се дължи на внезапно възникнал технически проблем – извънредно обстоятелство, което не би могло да бъде избегнато.

 

ГД ГВА счита случая за приключен.

 

Поздрави:

Връзка към коментар

Щом и шефът на ГВА не взема отношение, можеш да се обърнеш към Омбудсмана:

 

Омбудсманът се застъпва с предвидените в Закона за омбудсмана средства, когато с действие или бездействие се засягат или нарушават правата и свободите на гражданите от държавните и общинските органи и техните администрации, както и от лицата, на които е възложено да предоставят обществени услуги.

 

източник: http://www.ombudsman.bg/faq/233#middleWrapper

 

Успоредно с това, би било добре комисар Калас (и неговия екип) да знае, че НЕБ в РБ май не работи според очакванията:

http://ec.europa.eu/commission_2010-2014/kallas/index_en.htm

Margus Rahuoja се занимава с авиационния транспорт:

http://ec.europa.eu/commission_2010-2014/kallas/about/team/index_en.htm

 

А ако решиш да се занимаваш в съда със самите Визз, това също може да стане паралелно на другите две...

 

Успех!

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Направо провери в кой съд трябва да заведеш дело в Унгария.  Попълваш формуляри, заплащаш такса за делото по банков път и изпращаш документите по пощата. Избягвай скъпите куриерски кожодери.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

И съвсем между другото, технически проблем със самолета не е "извънредно обстоятелство" - поне според Съда на ЕС в делото Friederike Wallentin-Hermann срещу Alitalia

/Off Еми срещу кого да е, освен срещу Alitalia... :)

 

Ето тук има повече информация:

http://curia.europa.eu/juris/document/document.jsf?text=&docid=73223&pageIndex=0&doclang=BG&mode=lst&dir=&occ=first∂=1&cid=46487

 

http://whoswholegal.com/news/features/article/28878/eu-air-passenger-rights-focus-regulation-2612004/

 

http://passagerrettigheder.dk/EU_COURT_DECISIONS.htm

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.